את תגובתי אני אתחיל דווקא מסוף דבריך. סופם מעידים על מהותם.
רבנים חילנום. עכומים ועקומים. אתה יודע בכלל על מי אתה מדבר? אתה לא מגיע לקצה הציפורניים של הזרת של הרגל שלהם. מי שלא יודע לתת כבוד לתורה ולגדוליה, מובן מאיפה מגיעים דבריו. מובן כמה הוא לוקה ביראת שמים. מובן כמה הדברים שלו רלוונטיים. אתה יודע מי השווה במאמרו את הרצל למשיח בן יוסף? הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. הרב אלישיב מגדיר אותו כרבו. הוא ערך לו את החופה. תורה עצומה בנגלה ובנסתר, שליטה לא נורמלית. צדיק בכל הליכותיו. אבל מנור היקר- יודע יותר טוב מכולם, והוא גם יכול לבטל את תורתם העצומה של כל הרבנים במחי יד- נקודה למחשבה.
-אני אכן טוען שחילוני אינו משתייך לדת היהודית. כי אני טוען שהיהדות היא לא דת. היהדות היא לאום, והחילונים משתייכים אליו, לא פחות ממני וממך. אם הם מקיימים את המצוות? לא, ולכן אי אפשר להגיד שהגירוש היה על רקע דתי. אבל לטעון שהיהדות היא דת מעמיד את היהדות בשורה אחת עם הנצרות והאיסלאם. אם אתה לא מבין את זה, אשמח להסביר לך בהרחבה.
- אם היו יושבים שם ערבים בעלי תעודת זהות כחולה- אולי הם לא היו מגורשים, אך גם אזרחים הם לא היו יכולים להמשיך להיות. בנוסף, גם הצבא הרוסי גירש יהודים על רק דתם וגזעם. אבל כל זה בכלל לא רלוונטי, כי אין מה להשוות. הצבא שלנו הוא יהודי. המדינה היא יהודית, ובראשה עומדים יהודים. איך מדינה שהיא אנטי עצמה יכולה להחזיק מעמד 62 שנה? היא היתה צריכה כבר להשמיד את עצמה מזמן? זה מצחיק להגיד שמדינת ישראל אנטישמית. זה כמו להגיד שטורקיה היא אנטי טורקית. אז נכון, יש אזרחים טורקים שסובלים בטורקיה, אז היא הופכת לאנטי טורקית? זה להסתכל על פרט קטן ולפספס את הכל. להסתכל על העצים ולא למצוא את היער. פשוט טענה לא רלוונטית.
אתה סותר את עמצך. קודם כתבת שהרצל רק רצה שיהיה לעם היהודי שקט. עכשיו כתבת, שהחזון שלו היה גירוש יהודים בארץ, מדינת גסטאפו. אתה מוכן להסגר על עצמך? תודה.
באמת יש הפרש של יותר ממאה שנה בין חנוכה להורדוס. רק שאת הקשר בין חנוכה להורדוס- לא אני עשיתי, אלא הרמב"ם. הרמב"ם כותב שהסיבה שחוגגים את חנוכה היא לא נס פך השמן ולא הסיפורים האהובים עלינו מהגן. אנחנו חוגגים את חנוכה כי "חזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנה". ומה היה ב200 שנה אלו? יפה אמרת שהיה הורדוס- שיום מותו הוא יום שמחה. אפשר גם להזכיר את ינאי, שזרק מפה את כל החכמים. (זה בסדר, הורדוס פשוט הרג אותם). רוב ה200 שנה האלה עברו בארץ עם שלטון חילוני שהשלטון היום בארץ דוס לידו. בטח שלא היתה תמיכה לישיבות. אך הרמב"ם לא מסייג. גם אם את האישיות של הורדוס אנחנו לא אוהבים- עצם זה שחזרה המלכות- סיבה לחג. ועוד שמונה ימים!! כנראה שלא מדובר פה בסילוף היסטורי. כנראה שפשוט מדובר פה שאתה לא יודע למה אתה חוגג את חנוכה...
- יפה, התעלמת מחצי מהדברים שלי בנוגע להרצל, ובדמגוגיה זולה הפכת אותם ללא רלונטיים. אז בוא נעבור על זה שוב- אתה טוען שהרצל הדליק עץ אשוח, שהוא היה נוצרי. אתה מסתמך על עדות חיצונית על הרצל. איזה פלא, הוא גם סירב לנשק את ידו של האפיפיור?! מוזר קצת בשביל נוצרי אדוק שכמוהו?! הרצל חזר בו מנושא ההתנצרות- זו היתה שיטתו אך ורק בתחילת דרכו- כל השאר זו רק פרשנות זולה שלך. ילדיו התנצרו- זו לא הוכחה, גם ילדיהם של גדולי ישראל התנצרו. אי אפשר להשליך מילדיו עליו. הראיה שלי מהמכתב ל'שפת אמת', קצת קשה להגיד עליה שהיא רק דיברי נימוסים, כי היה אפשר להגיד דברים נימוסיים גם בלי להגיד שאנחנו מאמינים בהשגחה פרטית וכו' (עיין במה שכתבתי), אבל נגיד שזו גם לא ראיה.
הבאתי לך כמה ראיות ממה שהרצל כתב בדברי הגותו שלא משתמעות לשתי פנים- השיבה אל היהדות קודמת לשיבה אל היהודים. אין אומתינו אומה אלא באמונתה. אנו מכירים את עצמותנו ההיסטורית אך ורק באמונת אבותנו. כשתתיחס לדברים האלה, ולא תתעלם מהם, תוכל באמת לדבר על הרצל.
וכנראה שאתה לא יודע מה זה משיח בן יוסף. עיון קצר בדברי חז"ל יסביר לך שמדובר בגאולה הפיזית של עם ישראל (משיח בן דוד- הרוחנית), ולא דווקא באדם אחד. הציונות הדתי היא לא הראשונה שהבדילה בין הדברים. חז"ל (קצת) קדמו לנו בזה. וכן, הרצל מסמל את התהליך הזה של משיח בן יוסף, שמגיע לפני משיח בן דוד- הגאולה הפיזית, החומרית, שמגיעה לפני הגאולה הרוחנית.
אכן כורש היה לא יהודי. אך לא היית מצפה מהקב"ה לקרוא 'משיח' למי שיושב כש"השגל" אצלו (עיין ר"ה ד' ע"א). ובכל זאת, על ידו הגיעה הגאולה. למרות שרבים מגדולי אותו דור, לא קיבלו את זה.
כמו שכבר אמרתי, זה לא שאין איסור להתחבר לרשע, אלא אתה פשוט לא יודע מה זה רשע. תטען את זה אחרי שתלמד קצת את הסוגיה של מי הוא הרשע.
ולא, לא בחרנו להיות טפלים לאף אחד. בחרנו להיות חלק. בחרנו להיות חלק מהעם שלנו, שהולך במהלך גדול. בחרנו לא להתעלם מהדברים שה' עושה בעולם, ולקרוא להם "מעשה שטן" רח"ל. בחרנו לבוא ארצה, כדי לקיים את כל המצוות לכתחילה ולא בדיעבד, כדי לקרב את בוא המשיח, כדי שכשישאלו אותנו "ציפית לישועה?" יהיה לנו מה לענות, ולא נגיד- זה היה השטן.
אני לא מבסס את הדת שלי על אידאולוגיה חילונית, להיפך. אני בא לקחת את היסודות הקדושים של הלאומיות הישראלית, שהתעמעמה במשך 2000 שנות גלות, ולקדש אותם, ולרומם אותם למקומם האמיתי. אני מבין שאנחנו בתוך תהליך, מבין שילד לא נולד תוך יום, ולוקח לו תשעה חודשים מרגע ההזרעה. אני לא אכול ייאוש ופחד גלותיים כמוך, אלא מלא תקווה שנצליח לקדש שם שמים. וברוך ה', מצבנו רק הולך ומשתפר. נכון, יש משברים, אבל בראיה אחורה קצת יותר כללית, אנחנו רק הולכים ומתקדמים. לבי לבי על מי שלא לוקח חלק בתהליך הזה, מי שמקבל הזדמנות לחיות בדור של גאולה ומפנה לה עורף. מי שמרוב פחדו מוכן להשתלח ולקרוא לרבנים "חילונים" רק כי הם לא חושבים בדיוק כמוהו. ברוך ה' שהתיונות שדדה קצת לאומיות יהודית בחזרה ליהדות- כי עוד קצת גלות, וכבר לא היתה נשארת לנו לאומיות בכלל. ציונות היא תחילת הגאולה, שתושלם במהרה בימינו אמן.
חג שמח.