שרשור חדש
נועם תיבון מתכונן לגירוש:השם הוא המלך!
בימים אלה נחשפה פקודה של מפקד אוגדת יהודה ושומרון האלוף נועם תיבון להכנת חיילי צה"ל לגירוש יהודים מיו"ש.


להלן פרטים על פעולותיו של של מפקד אוגדת יו"ש לקראת גירוש יהודים מבתיהם ביהודה ושומרון ותגובתה של ד"ר אמירה דור, פסיכולוגית קלינית מרעננה.

מפקד אוגדת יו"ש נועם תיבון מכין מנטלית את המפקדים באוגדת איו"ש להיות ראש פצל"ם (פעולות צבאיות לא-מלחמתיות).

במסמך של אוגדת יהודה ושומרון - "כלים למפקד 2008" שב תא"ל נועם תיבון להנחות את מפקדי צה"ל באוגדה להיות פצל"ם לגירוש יהודים. בפרק "משימות אכיפת חוק במסגרת אוכלוסיה ישראלית" פותח תא"ל תיבון ומכריז: "אחד מתפקידיו של הצבא ביהו'דה ושמורון הוא לממש את ריבונות המדינה באמצעות אכיפת שלטון החוק" וברוח ההתממות בהכנה המנטלית ב"התנתקות" ש"הצבא אינו בוחר את משימותיו", הוא מזכיר שמשימות כגון "פינוי מאחזים וישובים(!), גוררות לעיתים עימותים בין מתישבים וחיילים". מתי הוחלט על משימת "פינוי" ישובים ביהודה ושומרון שנועם תיבון "מכין מנטלית" את מפקדי צה"ל להתפצלם בה?

 


<> 
 
תגובתה של ד"ר אמירה דור:

בימים אלה נחשפה פקודה של מפקד אוגדת יהודה ושומרון האלוף נועם תיבון,  "כלים למפקד 2008, משימות אכיפת חוק בקרב אוכלוסיה ישראלית". משימות אלה הן בעברית פשוטה, גירוש מתנחלים ותומכיהם, הרס בתיהם ויישוביהם וריסוק החלום ליישב את לב ארץ ישראל.

תיבון דורש מהמפקדים להכריח את החיילים לבצע פקודה בלתי חוקית, פקודה שהאלוף גרשון הכהן כינה "פשע נגד העם היהודי". תיבון מציג את תפקיד הצבא כזרוע המבצעת במחטף מהלכים מדיניים שנויים במחלוקת. שם הקוד למהלכים אלה הוא "לממש את ריבונות המדינה  באמצעות אכיפת שלטון החוק" תוך "עימות של אזרחים המתנגדים להחלטות הממשלה".

האם מימוש ריבונות המדינה הוא במניעה של בנייה מאסיבית פיראטית של ערבים על אדמות מדינה? האם אכיפת שלטון החוק הוא בהגנה על אזרחים בתל אביב מפני כנופיות מרצחים ערבים?

לא ולא.

מימוש ריבונות המדינה ואכיפת שלטון החוק הוא שם הקוד החדש לפעולת הרס ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון, לאור ההצלחה של הרס גוש קטיף.
ואכן, תיבון מתווה למפקדים דרכי פעולה יעילות לכפייה של החיילים לבצע משימות שהוא מגדיר כנמצאות בעין הסערה הפוליטית, משימות לא צבאיות, לא לחימתיות, הקורצות לעין המצלמה ומכוונות נגד היריב, תושבים יהודים.
דרכי הפעולה שמתווה תיבון הן גירסה משופרת, ישירה יותר ותוקפנית יותר, של ההכנה המנטלית של גירוש תשס"ה. פירוט השיטות, דרכי הפעלתן, המשמעויות הפסיכולוגיות, האתיות, החברתיות והצבאיות שלהן, הכל נמצא  בדו"ח המצ"ח באתר mentalpreparation.org

להצדקת תוכניתו, נוקט תיבון במניפולציה חדשה מתוחכמת ומשווה, כביכול, בין הסרבנות משמאל לסרבנות מימין. השקר בולט. האם נדרשים המפקדים ביהודה ושומרון לכפות על אנשי שמאל משימות שאינן לרוחם כמו לאייש מחסומים או לשרת כלל בשטחי איו"ש ועזה? האם מישהו מכיר תוכנית הכנה מנטלית לשמאלנים?  בפועל מקבלים המפקדים הוראות מדויקות רק איך לשבור את רוחם וגופם של החיילים המתנגדים מצפונית לגירוש יהודים, חיילים המכונים בלעג "מתקשים" ורבניהם מכונים "שחקנים נוספים".
במחשבה שניה, ההשוואה הבלתי הוגנת הזו בין סרבני השמאל והימין, ייתכן ודווקא תפעל לסייע לכל למי שמתנגד להשתתף במעשה הבלתי חוקי בעליל המכונה בקוד "אכיפת החוק על האוכלוסיה הישראלית".
אדרבא, ידרשו החיילים בתוקף יחס זהה לזה שמקבלים סרבני השמאל, ובא לציון גואל.
"המאחזים יפונו עד מושב הכנסת הבא"אנונימי (פותח)
הינה הכתבה:http://news.walla.co.il/?w=/1/1543600  עם הליק לא פועל תעתקו אותו
הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו,עובר בדקות אלו ניתוחמעוז אסתר

הרב מרדכי אליהו יעבור ניתוח

הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, יעבור בשעה 14:00 היום(שלישי) ניתוח בבית החולים שערי צדק בירושלים. משפחתו מבקשת להתפלל לרפואתו.
נא להתפלל לרפואתו של הרב מרדכי צמח בן מזל טוב שליט"א

פרסום ראשון: 25/08/09, 13:47
עוזי ברוך

הרב מרדכי אליהו
הרב מרדכי אליהו
פלאש 90

הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, יעבור בעוד זמן קצר ניתוח בבית החולים שערי צדק בירושלים. הרב עבר הבוקר (שלישי) בדיקת CT (טומוגרפיה מחשבית) בבית החולים זאת לאחר שהתמוטט אתמול בביתו בשכונת קריית משה בירושלים. לערוץ 7 נמסר כי במהלך היממה האחרונה עבר הרב סדרת בדיקות. משפחתו של הרב מבקשת להתפלל לרפואתו.

במוצאי השבת האחרונה, לאחר חצות, העביר הרב אליהו בבית הכנסת "היכל יעקב" בשכונת קריית משה שיעור מיוחד לרגל חודש אלול והשתתף במעמד הסליחות שנערך במקום.

נא להתפלל לרפואתו של הרב מרדכי צמח בן מזל טובמעוז אסתראחרונה
נא להתפלל לרפואתו של הרב מרדכי צמח בן מזל טוב שליט"א
לרפואה שלימה בעז"ה אמן.
 
הדרך לחומש- פתוחה?ananas
מישהו יודע האם אפשר להגיע לחומש במכוניות פרטיות במהלך יום רגיל?

תודה!
זה מאוד תלויotk100
בעיקרון יש מחסום אבל החיילים לא תמיד ערניים, וגם אם הם קולטים אותך אפשר לפרוץ, לרוב זה לא מסבוך כי הם אומרים לך לפרסס ובגלל הבטונדות על מנת לפרסס אתה צריך להתקדם איזה מטרה קדימה ואז כבר אתה יכול לשים גז, צריך לשים לב לא לבוא מכיוון שבי שומרון כי אז הם קולטים שזה יהודי ויותר מסתכלים (אם אתה יורד משבי שומרון אז פשוט תסע 100 מטר ימינה ואז תפרסס)

אם אתה לא מצליח אז אפשר גם לנסוע דרך השטח אלא אם יש לך רכב מאוד נמוך (קיה קרנבל שהיא מאוד נמוכה כבר עברה את הדרך חלק פשוט לנסוע לאט ולהיזהר)

בכל מקרה יש פעמיים ביום הקפצה לחומש אחד בבוקר ואחד בערב.

לא משנה איך אתה בא תתאם אם המטה (כבר קרה לנו פעם שרצנו אחרי רכב בכל חומש ובכל ואז גילנו שהוא יהודי שבא לבקר) - טל' 052-7203607


תודה...ananasאחרונה
שאלה...אנונימי (פותח)
אני לא יודע אם זה קשור לפורום אבל אולי אתם תעזרו לי אני רוצה ללכת ללמוד בחות גלעד ואני לא יודע מאיזה גיל זה אז אולי אתם יודעים?..
 
 
תודה ושבת שלום.....
לא קשור לפורום אבל:'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה
 
גיל 18 מנימום, את הצעירים שקיבלו שנה שעברה היה להם ניסים, עכשיו הישיבה החליטה שלא מקבלים צעירים. אבל יש שם 2 אוהלים שמכניסים אורחים בשימחה! כולם מוזמנים!.
תלוי בן כמה אתה תלך ותדבר עם הרב הוא יחליטאנונימי (פותח)
לפי הרצינות שלך
לא. השנה פותחים ברצינות-ולא נותנים לצעירים לבוא.'ערבות הדדית'
בעמיאח"ה כמה ניסו ולא הצליחו. ד"א באמת אין לקטנים (17 וחצי ומטה) מה לעשות שם. וזה רק מזיק לישיבה.. מידע!
 
אם אתה רציני- תוכל למסר'ש אליקוקו
או לשלוח הודעה.
 
"ערבות הדדית"- לפי מיטב הבנתי יש רק אוהל 1 שמכניס אורחים, וזה האוהל הדרומי.

באוהל הצפוני (הישן) זה כבר נימאס!
 
והמבין יבין. מחילה מכולם שניצלתי את במת הפורום לנושאים פרטיים!...
לא ידעתי, מחילה. פלאביוס אמר?<'ערבות הדדית'אחרונה
בעמיאח"ה
 
בכול מיקרה, שנה חדשה וגזירות חדשות. בחורים שלומדים בישיבה לא יוכלו לישון באוהל, מחפש חבר'ה שיכנסו במקומי. ואנחנו נגבה אותם-וכו'..
חשוב!!חשוב!!חשוב!!הוד':)
תפילה לדון כל אדם לכף זכות (מליקוטי תפילות)
 
ריבונו של עולם,זכני ברחמיך הרבים לדון את כל בני אדם לכף זכות תמיד,
ואפילו כשאני רואה רשע גמור, אף על פי כן אחפש ואבקש,
עד שאמצע בו גם כן נקודות טובות,
עד שאזכה לדונו לכף זכות ולהכניסו בכף זכות באמת,
ולהשיבו בתשובה שלימה באמת ע"י זה.
ריבונו של עולם,
בזכות וכח הצדיקים האמתיים המליצים טוב על ישראל תמיד,
העוסקים וטורחים בכל כחם לחפש ולחתר ולמצוא זכות וטוב בכל אחד מישראל,
אפילו בהגרוע שבגרועים,
בזכותם וכחם זכנו גם כן לבוא לזה באמת:
 
הייתי חייבת...זה דחוף פה בפורום...
וזה לא אומר שום דבר על הדעות שלי!!
יש הבדל בין למצוא נקודות טובת לבין לדון לכף זכות !otk100אחרונה
סקר בערוץ 7 על הפגנות מול בכירי מועצת ישע הצביעו וotk100
השפיעו !!!

(הסקר נמצא בדף הראשי של הערוץ בצד שמאל די למטה )
לכל העצלים- הנה קישור.אוריה שמחה
 עכשיו אתם רק צריכים לרדת למטה עם הגלגלת וללחוץ על "בעד". בינתים זה תקו עם נגד! יאללה להשפיע! [לא שזה עושה משו באמת, כן? סתם בשביל הקטע..]
...?tomerittal
אפשר באמת לשאול למה צריך לעשות הפגנות מול "בחירי" מועצת יש"ע?
[אני לא מדבר על זה שהפגנות בלי קשר זה דבר לא מועיל...]
 
לא בחירירכס רמת מגרון
בע"ה


אלא בכירי.
מועצת יש"ע לא נבחרה ע"י נשלטיה.


כיוון שע"י ריצוץ ראשו של הנחש, גם הגוף והסתעפויותיו יתמוטטו.



בציפיית הישועה.
וואלה, צודק- טעות.tomerittalאחרונה

 

פינוי בגבעת האור שנייה לפני שבתn.m.

כוחות הביטחון פינו את המאחז "גבעת האור" סמוך לכניסת השבת


כוחות הביטחון פינו סמוך לכניסת השבת את המאחז "גבעת האור" שהוקם ליד הישוב בית אל בבנימין. "זה נהפך לדפוס פעולה קבוע, בעבר היו נופלות בגלל זה ממשלות אבל היום ש"ס, אגודה והמפד"ל שותקים", אמרו הפעילים במקום.
 
הם גרשו בלי צו , ואח"כ הביאו צו לא חתום , לאחר סעודת שבת חזרו החבר'ה לגבעה
דווקא היה אחלה שבתotk100
היה מעניין הגענו בשבת גם לתחנת משטרה לראות מה עם העצור .
התחנה נמצאת בתוך הבסיס כך שלא רק התרדנו את המשטרה אלא גם את הצבא ובסוף הוא בכלל לא היה בתחנה ! (השתחרר בליל שבת רק שלא ידענו מזה עד מוצ"ש כי הוא קיבל הרחקה מבנימין)

היית שם? מי אתה?רחלקה
בעזהי"ת.

[איך מתאים שהיית ההוא שזרק עלינו את המזרון, והסל אשפה!]
הייתי.
היה טוב +++.
בעיקר שהיתה מטבוחה


תמונה של העצור מאחורה
הייתי אבל לא אני זרקתי את המזרוןotk100
אני רק דאגתי שהוא יזרוק את המזרון הנכון

(הסל אשפה זה היה רעיון של מישהו אחר בכלל)
ליצנים אתם.רחלקה
בעזהי"ת.

מזל שהנעליים היו שוות, זה הציל את חברה שלי ממות

ו-טוב שקמתם באיזשהו שלב...
אנחנו התייצבנו בגבעה ב8:30! עצלנים.
הוא לא באמת היה זורק את הנעלים ובטח שאף אחד לא היהotk100
מת מזה !

ולגבי הקימה בבוקר ב8:30 כבר כמעט כלום קמו חוץ מ2 שבגלל זה לא היה מניין אז לא היה מה לרדת לביכנ"ס !

הן היו נראות כבדות מלמטה...רחלקה
בעזהי"ת.

אינמצב.
כשהגענו לגבעה (בערך ב8:30, אולי לפני. מה שבטוח- לא לפני 8), כולם היו ישנים. היתה ממש דממת אלחוט!
זיהינו כמה "גופות" על הגג של בית הכנסת...
ה2 שהיו חסרים למניין קמו ב9:15, וב9:30 התחלנו "הודו".

מזל שהמשפחה שהיתה אמורה לבוא לא הגיעה, לא נעים שהיתה רואה אתכם ישנים :/
טוב אולי, השעון שלי נשאר בבית אל בגלל העירוב ככהotk100
שלא ידעתי בדיוק מה השעה אבל חיכנו ל2 חברה האלה לפחות 45 דקות
למה דווקא הוא?שירה חדשה
בעזרתו יתברך.

זה יכול להיות גם זה שסחבנו לו את הדברים...
מה ?otk100
אם את מתכונת לתמונה אז כן זה העצור .
איכשהו לא נראלי.רחלקה
בעזהי"ת.

למרות שיש מצב...

[otk100- שירה חדשה התכוונה לשאלה שלי..]
אני יודעת למה |אסימון נופל|רחלקה
בעזהי"ת.

להוא שסחבנו לו ת'דברים לקחנו גם ת'שעון...
חחח... נכון...שירה חדשה
בעזרתו יתברך.

וגם כי הוא לא נראה אחד שגולש בפורומים...
אהה. אז לא אף אחד לא סחב לי את הדברים.otk100
לא אמרתי שלא היה אחלה , אפילו היה צחוקיםn.m.
היתה שבת טובה ונחמדה, למרות הצקות המשטרההשם הוא המלך!
אתה גם היית שם? |מזועזע| שירה חדשה
בעזרתו יתברך.

גם בקושי היו אנשים [סתם, היינו די הרבה ב"ה] וגם כולם מהפורום...
שמעתי שהיו גם הרבה מהמרכז אגב....השם הוא המלך!
נכון, היה גוש מפ"ת...רחלקה
בעזהי"ת.

שירה חדשה- לא כולם היו מהפורום.
גג 4 בנות.
ובנים...?שירה חדשה
ואז...???רחלקה
בעזהי"ת.

למישהו היתה הווא אמינא לעשות מפגש מעורב של בנים ובנות בגבעה?!
באמצע שבת?!
ברור שלא! אבל מה הקשר ?otk100
אז מזה משנה כמה היו? |נאנח|רחלקה
סתם מעניין... מה הלחץ? שירה חדשה
הייתה שבת מעולה!!הוד':)אחרונה
כולם נהנו ואשרי כל מי שהגיע!!
חבר'ה-כנסו לכמה דקות..-Rעות-
שמעתי שהרב מורדכי אליהו שליט"א לא כ"כ חש בטוב!
 
באו כל אחד נגיד שני  פרקי תהילים לרפאתו!
 

א  שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
בְּשׁוּב יְהוָה, אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן--    הָיִינוּ, כְּחֹלְמִים.
ב  אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק, פִּינוּ--    וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה:
אָז, יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם--    הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִם-אֵלֶּה.
ג  הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ--    הָיִינוּ שְׂמֵחִים.
ד  שׁוּבָה יְהוָה, אֶת-שבותנו (שְׁבִיתֵנוּ)--    כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב.
ה  הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה--    בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ.
ו  הָלוֹךְ יֵלֵךְ, וּבָכֹה--    נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ-הַזָּרַע:
בֹּא-יָבֹא בְרִנָּה--    נֹשֵׂא, אֲלֻמֹּתָיו.

 

------

 

א  שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
אֵלֶיךָ, נָשָׂאתִי אֶת-עֵינַי--    הַיֹּשְׁבִי, בַּשָּׁמָיִם.
ב  הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים,    אֶל-יַד אֲדוֹנֵיהֶם--
כְּעֵינֵי שִׁפְחָה,    אֶל-יַד גְּבִרְתָּהּ:
כֵּן עֵינֵינוּ, אֶל-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ--    עַד, שֶׁיְּחָנֵּנוּ.
ג  חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ:    כִּי-רַב, שָׂבַעְנוּ בוּז.
ד  רַבַּת,    שָׂבְעָה-לָּהּ נַפְשֵׁנוּ:
הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים;    הַבּוּז, לגאיונים (לִגְאֵי יוֹנִים).

 

לרפואת הרב מורדכי צמח בן מזל טוב במהרה!!!

[גם הסיפור על החלום שהוא חלם....הלואי וזה לא נכון-כידוע הרב חלם חלום שאנשים רבים נפטרים ממגפה. וישנה גזרה קשה על עם ישראל הרב בקש ללכת כפרה על העם. כולי תקווה שהקב"ה לא שמע לבקשתו הנ"ל, אך תתבטל הגזרה הקשה מעל עמינו היקר. ]
 
אנחנו צריכים את הרב!!!! תפללו תקרעו את השמים..
נא להרב מרדכי אליהו - התמוטט - להתפלל דחוף!!!ימין ישראל
מצטער על ה'נא'ימין ישראל
צוות רפואי הוזעק לביתו של הרב מרדכי אליהוימין ישראלאחרונה

בס"ד

צוות רפואי הוזעק לביתו של הרב מרדכי אליהו


צוות רפואי הוזעק לביתו של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, לאחר שחש ברע. אין בשלב הזה פרטים נוספים.
תמונות,פעילי ימין הפגינו הלילה מול ביתו של זמבישאיפה הקלם
 
 
 
 
עוד פעם דודו אבקסיס...n.m.
זה כנראה תחביב שלו , לשנוא מתנחלים
וואווי כל הכבוד...!!שיח השדה..
כתבה מ'הארץ' על ההפגנה:השם הוא המלך!
עשרה פעילי ימין הפגינו מול ביתו מנכ"ל אמנה, זאב זמביש חבר, בשל פינוי המאחז בני אדם
מאת חיים לוינסון
עשרה פעילי ימין הפגינו הלילה מול ביתו של מנכ"ל אמנה במחאה על כוונתו לפנות מרצון את המאחז בני אדם. המשטרה עיכבה ארבעה מפגינים
תגיות: שלום עכשיו, זאב חבר, זמביש, מאחזים
ההפגנות מול ביתו של זמביש. שלום עכשיו: הגולם קם על יוצרו
תצלום: משה מירון
כעשרה פעילי ימין הפגינו הלילה (חמישי) מול ביתו של מנכ"ל אמנה, זאב חבר (זמביש), במחאה על כוונתו לפנות מרצון את המאחז בני אדם בבנימין. ההפגנה התקיימה בהמשך להפגנה שנערכה במקום בשעות הצהריים.

פעילי הימין נשאו שלטים עליהם נכתב: "זמביש בולדוזר כמו שרון", "זמביש הורס את ההתיישבות", וגם "זמביש הפודל של ברק". שוטרי חברון שהגיעו למקום ההפגנה בקרית ארבע עיכבו ארבעה פעילים שסרבו לעזוב את המקום.

פעיל הימין משה מירון, ממארגני ההפגנה, אמר כי "במקום להקים מאחזים נוספים וליישב את יהודה ושומרון, רוקד זמביש לפי צליליו של ברק ומשתף פעולה בהרס מאחזים". לדבריו, "לא לחינם מסרב זמביש לשתף את הציבור בקבלת ההחלטות בעניין המאחזים. החזרה על המעשים הרעים והמחטפים שנעשו על ידיו כשהונה את הציבור במאבק להצלת גוש קטיף לא יעברו הפעם בשקט, אנו רואים בו אחראי ישר להרס המאחזים, לא פחות מברק".

מקורביו של זמביש אמרו אתמול כי המפגינים הם "פרחחים". תנועת שלום עכשיו הגיבה להפגנות נגד מנכ"ל אמנה ואמרה כי "הגולם קם על יוצרו, מי שהטיף במשך שנים לציבור שלם להפר ולרמוס את החוק ולהקים מאחזים בלתי חוקיים, שלא יתפלא כי יום יבוא והציבור יפנה לו את גבו, יפגין נגדו ואף ינקט אלימות פיזית ומילולית".

הבוקר נחקרה במשטרה אשתו של זמביש, לאחר שפעילת ימין התלוננה במשטרה כי תקפה אותה. בידי המשטרה סרטון המתעד את התקרית בגינה הוגשה תלונה.
חיזקו ואימצו אשריכם!!!מורדכי ציון
טובה הארץ מאוד מאוד!!!
מי התוקף ומי המתקיף בהפגנה מול זמביש - תמונה:השם הוא המלך!
במהלך ההפגנה שקיימו קבוצת מפגינים מול ביתו של זמביש בלילה של רביעי, יצאו מספר בנות מביתו של זמביש וניסו לתקוף את המפגינים. אחת הבנות לקחה צינור של מים, {כפי שאתם רואים בתמונה} כיוונה את הצינור לעבר המפגינים ופתחה את הברז. למרות התקיפות הללו המפגינים לא הגיבו, והמשיכו להפגין בצורה לגיטימית

הוחלט לפרסם את התמונה הזאת בגלל שמקורביו של זמביש משקרים שתקפו אותו ואת בני משפחתו, ובמאמרים בערוץ 7 הם מסלפים את מה שבאמת קרה. יראה הציבור וישפוט מה היא מחאה לגיטימית, ומי באמת הוא זה שתקף

איזה כייף...שיח השדה..
לכם....בטח היה לכם חם.....
כשהייתי קטן...n.m.
תהיתי לעצמי: מה הקומונריות של בנ"ע עושות כשהם לא בסניף?
עכשיו כשאני רואה את התמונה - אני יודע.
כל הכבוד לסניף חרסינה שיש לו כזאת קומונרית! דוגמא אישית!
ממש מעשה חינוכי!
ידעתי שמזה תהיה התעלמות כללית.אוסנת
 
רב מתי שנוח לי.
 
שבת שלום!
אבל הוא אמר גם לתמוך בזמביש..בחור זהב
אתה זה שמסלף..
איזהו חכם? הלומד דבר מתוך דברבחור זהב
הוא לא סתם מזכיר את זה ב"נשימה אחת" אחרי הדיבור על מש' חבר הי"ו, יתירה על כן גדולים ממך כבר אמרו על זמב"יש שהוא עשה עבור ההתישבות הרבה יותר מכל אחד אחר ואני בטוח שגפ יותר ממך.
 
 
להבא, גבר השתדל להיות פחות בוטה, אולי היתה אי הבנה אולי משהו לא מדויק, אל תזדרז להדביק לאנשים כאן תוויות של רשעים. 
פיריט?בחור זהב
לא מכיר מילה כזו בעברית.  אולי תוכל אבל לחדש לי מה הפירוש
הרב ליאור חזר בו מהגינויאיפה הקלם
הרב ליאור חזר בו מהגינוי לאחר שהוצג לפניו הסרט שבו רואים את אישתו של זמביש תוקפת מפגינות
איפה? והאם הסרט מראה את כל מהלך ההפגנה, מתחילתהshapira
ועד סופה?
פששש... איזה בוק עשיתם לו..איציק הג'ינג'י
הרב ליאור הודה לפני שנה שמועצת פשע הטעתה אותוהשם הוא המלך!
כשחתם על הקריאה המפורסמת: 'חדלו, חדלו, חדלו'.
כך כנראה קרה גם עכשיו, כי בתור אחד שהיה בהפגנה, אני יכול להעיד שלא ננקטה שום פעולה אלימה מצידנו, ולא היתה שום פגיעה ברכוש (שלהן מתנגד הרב ליאור), ואולי דוקא להיפך (כפי שרואים בתמונה, אם ניתן להגדיר התזת מים כ'אלימות'...).
נוו.. אז מה אתה רוצה...?!tomerittal
באמת- לא הבנתי.
אם אתה חסיד של הרב ליאור(ונראלי שרבנים רבים נוספים פסקו/חושבים כמותו) - אל תלך להפגנות.
אם יש לך רב אחר שמתיר לך - בהצלחה.
 
--->tomerittal
הרב ליאור אסר במפורש הפגנות מול זמביש : News/News.aspx/193370
הי, איזה קטע!shapira
יש לך כמה נקודות שם באמצע - נדמה לי שהן מכסות על איזה קטע שכתוב בו משהו שסותר את דבריך.
יש מצב?
"משפחת חבר"?
מצלצל משהו?
 
זה מה שאתה לא מבין, רשע!!!יהודי מרמ"ג
לא היו הפגנות אלימות! שוב מועצת רשע הטעתה אותו.
ואתה כמובן, לא מתייחס בכלל לטענה שלי,shapira
אלא ישר בוחר לצעוק ולהתלהם (אגב, גם זו נחשבת אלימותץ אלימות מילולית, צעקות - כל אלו יחשבו תחת הגדר של אלימות - לא צריך להגיע למצב שבו מרימים יד בשביל זה).
 
בגלל שדיעותי שונות אני רשע?
טוב לדעת.
מעניין אותי אם גם שמאי והלל היו חושבים ככה אחד על השני.
אני למשל - לא רואה כאן אף אחד בתור רשע - גם אם הוא מוציא שם רע על רבנים. לא אני מחליט מי צדיק ומי רשע, אלא מישהו אחר.
כנראה שאתה מחליט את זה באופן קבוע.
אגב,  - תחילת אלול זה ה-זמן (בה' הידיעה) לדבר ככה אל אנשים.
 
ועכשיו לטענה שלך:
הרב ליאור מגנה שם כל הפגנה, ומדבר בפירוש על ההגנה מול ביתו של זמביש.
אתה נתפס למילה "אלימות" כאילו היא הולכת להציל אותך.
אם אתה מתעקש שההפגנה לא היתה אלימה - האם צעקו שם לעבר מישהו ממשחפתו של זמביש משהו?
כי אם כן - הרי זוהי הפגנה אלימה.
האם הפריעו לשכנים? זוהי הפגנה אלימה.
הפגנה אלימה זה לא רק מכות.
 
לא.יהודי מרמ"גאחרונה
וזאת לא הייתה הפגנה אלימה.
הרב ליאור לא אסר והם הטעו אותו!!!אוריין
בס"ד
לא הפרענו לתושבי השכונה ולא פגענו ברכוש!!!!
חזק התמונה עם התעודות שוטרים ויפה שהם מראים זה קצתבחור זהב
נדיר
חח כל המפגינים נכנסו לרכב שלי באותו לילה..גדי .
הפגנת המונים סתם,תכלס חשוב,ד"א ראיתם שהרב ליאור נגד ההפגנות?
הלו גדי בלי שטויות.'ערבות הדדית'
חילול קדושת השבת והארץ נהפך לדבר שבשגרה:השם הוא המלך!
השבת פונו מתיישבים מגבעת האור (אמנם דקות ספורות לפני כניסת השבת, אך בחור שנעצר במקום הוסע בשבת), מחומש, ומשבות עמי - 4 פעמים במהלך השבת(!!! - גם היום באו  לפחות 4 פעמים שוטרי מג"ב לשבות עמי כדי לגרש את המתיישבים ואולי למטרות נוספות).
 
זה נהפך אצלם לדבר שבשגרה, וכל המחאות, והעלאת הנושא לחברי כנסת ועוד - לא העילו.
 
נצפה לישועת ה' בקרוב.
איך הגעת לכך שבחומש רק 4 ??otk100
בחומש במשך חודשים ארוכים הם היו באים בשבתות לרוב הינו מצליחים לברוח אבל לא מעט פעמים (הרבה יותר מ4) הם גרשו בשבת (ואפילו פעם אחת כשלא מצאו אותנו גנבו לנו את כל החברה וחומש בניגוד לרוב הגבעות אין לך ישוב לייד שאתה יכול ללכת לבקש אוכל)
לא אמרתי זאת, אמרתי שהשבת פינו בשבות עמי 4 פעמיםהשם הוא המלך!
אהה לא קראתי נכוןotk100אחרונה
הסרטן הממאיר של התשקורת ובג"ץ משתולל בטירוף:השם הוא המלך!
בוגי יעלון 'קורץ לימין', דיבר על זה ש'צריך לשקול לשוב לחומש' וכינה את 'שלום עכשיו' 'וירוס' - ובשביל האנטישמים השטניים מהשמאל זה כבר 'יותר מדי'.
הבנאדם 'חצה את הגבולות' ועל כן יש לערוך לו 'סיכול ממוקד' כמו שנעשה לשופט דרורי.
 
האמת היא שהשמאל אינו 'וירוס' (וכמו שאמר פייגלין: זה עלבון לכל הוירוסים) אלא סרטן ממאיר וקטלני בגוף האומה הישראלית, שגרוע יותר מכל שונאי ישראל בארץ עולם, יותר מאחמדיניג'אד וכת דיליה. ערב רב שמסוכנים יותר מכל אויב חיצוני.
 
יש לעקור מהשורש את הסרטן הממאיר והמסוכן הזה, לפני שיסכן את קיומנו כאומה חופשית בארץ ישראל (בדרכים חוקיות כמובן, מיותר לומר..).
 
 
 
מאמר מצויין בנושא, מאד מומלץ לקרוא:השם הוא המלך!

דעה: אומץ הלב והעדינות של בוגי

פורסם ב: 23/08/09, 12:41
השר משה "בוגי" יעלון הוא אדם אמיץ וישר. הוא גילה טפח מהאנטישמיות שפשתה בשמאל הרדיקלי בישראל.


דרגת רב אלוף איננה בהכרח מעידה על אדם שהוא גם אמיץ, גם חכם, גם ישר, אבל לפעמים זה קורה, והיום בממשלת ישראל יושב סוף סוף  בוגי יעלון, שדעתו על שלום עכשיו הביאה כצפוי לנשיכותיהם של כתבלבי החצר.

בוגי יעלון הוא גם אדם עדין כי בוודאי נהיר לו שהמילה וירוס היא מחמאה מופלגת, שכן מווירוס אפשר בקלות להחלים, ואילו הללו והשמאל בכללו חולה אנושות במחלה ממארת חשוכת מרפא. ידועה אמרתו של לאון הרבסט: "שמאלן הנשבע בהומניזם כמוהו כזונה המטיפה לפרישות". צ'רצ'יל דיבר על מקומו של הרדיקל היהודי והראיה – קרל מרקס, מפקדי ה-ק.ג.ב לדורותיהם, תשעה מתוך אחד עשר מפקדי גולאגים היו יהודים וידועה מידת אכזריותם באסירי הגסטפו, והיו אותם יהודים שהסתופפו עם סטלין, שמטרת חייהם היתה
בוגי יעלון הוא גם אדם עדין כי בוודאי נהיר לו שהמילה וירוס היא מחמאה מופלגת, שכן מווירוס אפשר בקלות להחלים, ואילו הללו והשמאל בכללו חולה אנושות במחלה ממארת חשוכת מרפא
להחריב את העולם הישן עד היסוד ומכיוון שטרם עלה הדבר בידם, החליטו כי לעת עתה "יטפלו" בלאומיותו של העם היהודי.

ואכן כאשר קוראים את הדברים שנכתבו בעיתון הנאצי דר שטירמר ומשווים בינו לבין התבטאויות הכותבים שלהלן, למן "אנשי הרוח הרעה", אנשי אקדמיה, אנשי בטחון וכמובן אנשי התקשורת למיניהם, הרי שהתמונה ברורה. כל אלה הגיעו מאותו בית מדרש.

פרופ' זאב שטרנהל זוכה פרס ישראל: "בשעת ההכרעה נצטרך להתמודד עם המתנחלים בעפרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית" (עיתון דבר 5.4.88).

יצחק רבין: "אני מעדיף לסכן את בטחון הישראלים כדי לעזור לפלשתינאים. עשיתי את זה נגד בטחון ישראל" (ג'רוזלם פוסט 28 לפברואר 95').

אלוף במיל שלמה גזית: "הדתיים מכניסים פוליטיזציה לצבא. הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים" (ידיעות אחרונות 8.3.98).

אברהם שלום, ראש השב"כ לשעבר: "בואו נפתור את הבעיה כאילו הם ערבים. קחו 15 מהם, שימו אותם במעצר מינהלי ותראו איך השאר לא עושים כלום... הם מוכנים להיהרג? לא. אז אני יותר אופטימי בעניין הזה" (ידיעות אחרונות 14.11.03).

הקצין אמר לו-"מבחינתי המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם,זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות שלא צריך רק לפנות אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם... צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה... מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני אדם, אלא חיסול עשבים שוטים" (ידיעות אחרונות 12.8.99).

הכהן הגדול של השמאל עמוס עוז על גוש אמונים: "כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף" (ידיעות אחרונות 8.6.89).
 
כמה שנאה פתולוגית ואנטישמיות במלים אלה. וזה עוד מכנה את עצמו "שפוי". ומה אמר על אנואר סאדאת? "סאדאת הוא בעיניי הגאון המדיני הגדול ביותר במאה ה-20"... לא עשרות מנהיגים שהביאו מזור וגאולה מן הנאציזם מן הקומוניזם, אלא מעריץ נלהב של היטלר, רודן שהכריז כי "יהיה מוכן לשלם במיליון קורבנות מבני עמו כדי למחות מעל פני האדמה את הסרטן הציוני", אנטישמי נאלח זה הוא הוא "הגאון המדיני"הנערץ ע"י אדון עוז ודומיו שכפי שכותב עליהם בגילוי לב אמנון דנקנר בספרו על דן בן אמוץ, "המאפיה השמאלנית נולדה במאורות חשיש וזימה". אם כן, מה יש לתמוה על דברים אלה? יכולתי למלא דפים שלמים  בהתבטאויות שבאו מצד השמאל, דברים איומים ונוראים, שעל פחות חמור מזה נתנו את הדין אנטישמים  בארצות המערב.

אם כך, מה ההתגוללות הפרועה על בוגי יעלון? פרס ישראל מוענק לפרופסור הממליץ למחבלים להרוג מתנחלים, דגלי אש"ף התנוססו בהפגנה בכיכר רבין בזמן המלחמה האחרונה, רב אלוף חיים ברלב לאחר הטבח שנעשה ביהודים בבית הדסה מצא לנכון להכריז, "מי אמר להם להימצא שם?", והשמאל והתקשורת ההומניסטים הגדולים נעלבים מהמילה וירוס? זו המחמאה הגדולה ביותר שאלה יכלו לקבל.

בוגי יעלון איש ענו ואמיץ שלא ייתפס לעולם בשחיתויות של שוחד ומחלקות ראשונות היה בין השרים הבודדים שקבע כי ההתנתקות
בוגי יעלון איש ענו ואמיץ שלא ייתפס לעולם בשחיתויות של שוחד ומחלקות ראשונות היה בין השרים הבודדים שקבע כי ההתנתקות היתה פושעת
היתה פושעת. בספרו "דרך ארוכה קצרה" הוא מספר על פורום החווה שעשה במדינה כבשלו, את חוסר האחריות הנפשע במעגלים מסויימים ומשפיעים בציבוריות הישראלית המכונים בספר "בעלי סמכות ללא אחריות", יעלון היה הרמטכ"ל באותה עת ועד מקרוב להתנהלות הפרועה של פורום החווה.

הפוליטקאי המצוי, כמו איש האקדמיה והצבא והמשפט והאמנים למיניהם, יודע לאן נושבת הרוח ומתיישרים בהתאם לכך. התקשורת והשמאל הרדיקלי מזינים את ההמון בתבוסתנות, באמפטיה ואהדה לאויב הערבי, עד שטירוף המערכות היומיומי המתחולל לנגד עינינו, נראה בעיני חלק מהעם כ"שפוי", כשאחרים מתבוננים בחוסר אונים מוחלט ואינם יכולים לעשות דבר. אולי רק להמשיך ולכתוב מאמרים שהשפעתם מועטה ביותר, ואפשר לכנות זאת הוצאת קיטור.

השחיתות האידיאולוגית והרוחנית של השמאל הרדיקלי השולט בכל מוקדי הכח האפשריים, המזינה את זרמי האנטישמיות במערב, והחותרת תחת אושיות המדינה, היא שהביאה לכך שאריאל שרון, אהוד אולמרט, ציפי לבני ואחרים,יהפכו את עורם כדי להיות לאתרוגים.

רב אלוף במיל בוגי יעלון היה צריך להתמנות לשר הבטחון. מן הסתם ידע בנימין נתניהו מדוע לא למנותו וזה מעורר חשש כבד שנתניהו מתכוון להפוך לאתרוג בעצמו.

ברל כצנלסון זה מבית ברל, הוא שאמר על חבריו: "היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש של הערצה?... וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלסטינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח".כל כך קולע, שכל מלה נוספת מיותרת.

היום ג' אלול יום השנה של מרן הראי"ה קוק זיע"אמורדכי ציון

אגרות הראי"ה בנושא החרדים (כרך ג' דף קנ"ו):

אותם החרדים תמימי הלב, אשר מעומק טהרת רוחם התנגדו אל הציונות, הם הם אשר צרפוה והסירו חלק גדול מסיגיה, עד אשר הביאוה בפעולתם השלילית אל המדריגה הזאת שתהיה ראויה להתלבש בלבוש מלכות מעשית, ולא תזרה כולה מרוח בית ישראל. הצד החיצונה שבבנין האומה, כמו הצד החיצון שבבנין יצירת האדם, וכל חי, בא בהתגלות כחות כאלה, אשר עליו יתיצב כשתופיע כל סגולתו, וכשיחשבו הפועלים החיצונים הללו, שהם הנם הבונים את נשמת החיים, יוצאה ע"י זה כמין מחאה מכאב לב של החשים את האור הגדול של הנשמה, ואת זוהר תפארתה, ובכל זאת אותם הכחות בעצמם (=של החילונים) יהיו לבסיסים חזקים להעמיד עליהם את הבנין של החיים המגמתיים, החיים הפנימים (=של החרדים) שכל נפש טהורה אליהם שוקקת.    

 (ושם בעמוד קנ"ז) הציונות בתור תנועה, מרקלמת (=מפרסמת) את היסוד הלאומי של ישראל, היא טובה ונכונה, ויש לה אחרית ותקוה, אבל בתור משגב של האומה כולה, לעולם לא תקום ולא תהיה, מפני שביסודה אינה משגת את אור הקודש של חיי העולם אשר לנשמת האומה, את רוח א-ל אמת אשר בקרבה, על כן תעסוק יפה בהשטחים החיצונים של בנין האומה, ומעולם לא תגיע עד החיים הפנימים, שבנינם עומד הוא הכן בעד עובדים אחרים, שהם לגמרי מסוג אחר, והם יצמחו דוקא מתוך אותה "ארץ ציה" של החרדים אשר התנגדו להציונות באמת ואמונה, מפני חרדתם על רוח ה' על עמו על יסוד חייו.  
הרב קוק על ארץ ישראל ('אורות', "ארץ ישראל")קוקו
 
לקרוא בעיון ולהפנים:
 
"ארץ ישראל היא חטיבה עצמותית קשורה בקשר חיים עם האומה, חבוקה בסגולות פנימיות עם מציאותה. ומתוך כך אי אפשר לעמוד על התוכן של סגולת קדושת ארץ ישראל, ולהוציא לפועל את עומק חבתה, בשום השכלה רציונלית אנושית כי אם ברוח ד' אשר על האומה בכללה, בהטבעה הטבעית הרוחנית אשר בנשמת ישראל, שהיא ששולחת את קויה בצבעים טבעיים בכל הארחות של ההרגשה הבריאה, ומזרחת היא את זריחתה העליונה על פי אותה המדה של רוח הקדושה העליונה, הממלאת חיים ונעם עליון את לבב קדושי הרעיון ועמוקי המחשבה הישראלית"
 

"אי אפשר לאדם מישראל שיהיה מסור ונאמן למחשבותיו הגיונותיו, רעיונותיו ודמיונותיו, בחוץ לארץ, כתכונת הנאמנות הזאת בארץ ישראל. הופעות הקדש, באיזו מדרגה שהן, נקיות הן בארץ ישראל לפי הערך, ובחוץ לארץ מעורבות הן בסיגים וקלפות מרובים. אמנם לפי גודל התשוקה והקשור של האדם לארץ ישראל, הרי רעיונותיו מזדככים מיסוד אוירא דארץ ישראל החופף על כל מי שמצפה לראותה. "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה". "

 

"הדמיון של ארץ ישראל הוא צלול וברור, נקי וטהור ומסוגל להופעת, האמת האלהית להלבשת החפץ המרומם והנשגב של המגמה האידיאלית אשר בעליונות הקדש, מוכן להסברת נבואה ואורותיה, להבהקת רוח הקדש וזהריו. והדמיון אשר בארץ העמים עכור הוא, מעורב במחשכים, בצללי טומאה וזיהום, לא יוכל להתנשא למרומי קודש ולא יוכל להיות בסיס לשפעת האורה האלהית המתעלה מכל שפלות העולמים ומצריהם. מתוך שהשכל והדמיון אחוזים זה בזה ופועלים ונפעלים זה על זה וזה מזה, לכן לא יוכל גם השכל שבחו"ל להיות מאיר באורו שבארץ ישראל. "אוירא דארץ ישראל מחכים". "

 

 

יש עוד המון פנינים נפלאות בספר עצמו. זה הערך הראשון בספר. מומלץ!!!

 

 

דברי הרב קוק אינם פניניםאנונימי (פותח)
אלא תורה שלמה ורחבה!!
 
אבל יישר כח על הבאת הדברים!..
וואו... באמת?!אמא אדמה
בדיוק השבת, תוך כדי לימוד "אורות" ברמת מגרון, דיברנו על זה שהרב קוק היה מרגיש ממש "בבית" אם היה בא לרכס...  
 
 
 
וואו! יפה!קוקו
ממש יפות התמונות מרמת מגרון.
יש עוד תורות על ה"מלחמה": (פשוט הרגע חזרתי מהקבר של הרב זצ"ל, ואני ממש ב"אורות")
 
"

לולא חטא העגל היו האומות יושבות ארץ ישראל משלימות עם ישראל ומודות להם, כי שם ד' הנקרא עליהם היה מעורר בהן יראת הרוממות, ולא היתה שום שיטת מלחמה נוהגת, וההשפעה היתה הולכת בדרכי שלום כבימות המשיח. רק החטא גרם ונתאחר הדבר אלפי שנים, וכל מסבות העולם הנן אחוזות זו בזו להביא את אור ד' בעולם, וחטא העגל ימחה לגמרי וממילא כל רואיהם יכירום כי הם זרע ברך ד', והעולם יתוקן באורח שלום ורגשי אהבה, ונעם ד' יוחש בכל לבב, לענג רוח ולעדן נשמה ולכל בהם תחיה נפש כל חי. "

 

"

כשיש מלחמה גדולה בעולם מתעורר כח משיח. עת הזמיר הגיע, זמיר עריצים, הרשעים נכחדים מן העולם והעולם מתבסם, וקול התור נשמע בארצנו. היחידים הנספים בלא משפט, שבתוך המהפכה של שטף המלחמה, יש בה ממדת מיתת צדיקים המכפרת, עולים הם למעלה בשורש החיים ועצמות חייהם מביא ערך כללי לטובה ולברכה אל כלל בנין העולם בכל ערכיו ומובניו. ואח"כ כתום המלחמה מתחדש העולם ברוח חדש ורגלי משיח מתגלים ביותר, ולפי ערכה של גודל המלחמה בכמותה ואיכותה ככה תגדל הצפיה לרגלי משיח שבה. מלחמת עולם של עכשיו צפיה נוראה גדולה ועמוקה יש בה, מצורף לכל גלגולי הזמנים והוראת קץ המגולה של התישבות ארץ ישראל. בדעה גדולה, בגבורה עצומה, ובהגיון עמוק וחודר, בתשוקת אמת וברעיון בהיר, צריכים לקבל את התוכן הנשא של אור ד' המתגלה בפעולה נפלאה בעלילות המלהמות הללו ביחוד. "בעל מלחמות זורע צדקות, מצמיח ישועות, בורא רפואות, נורא תהלות, אדון הנפלאות, המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו מהרה לאורו". "

 

 

ועוד ציטוט על כושר, התעמלות וספורט:קוקו

לג. 

גדולה היא תביעתנו הגופנית, גוף בריא אנו צריכים, התעסקנו הרבה בנפשיות, שכחנו את קדושת הגוף, זנחנו את הבריאות והגבורה הגופנית, שכחנו שיש לנו בשר קודש, לא פחות ממה שיש לנו רוח הקודש. עזבנו את החיים המעשיים, ואת התבררות החושים ואת הקשור עם המציאות הגופנית המוחשית, מפני יראה נפולה, מפני חוסר אמונה בקדושת הארץ, "אמונת זה סדר זרעים - שמאמין בחי העולמים וזורע". כל תשובתנו תעלה בידינו רק אם תהיה, עם כל הוד רוחניותה, גם תשובה גשמית יוצרת דם בריא, בשר בריא, גופים חטובים ואיתנים, רוח לוהט זורח על גבי שרירים חזקים, ובגבורת הבשר המקודש תאיר הנשמה שנתחלשה, זכר לתחית המתים הגופנית. 

לד. 

ההתעמלות, שצעירי ישראל עוסקים בה בארץ ישראל לחזק את גופם בשביל להיות בנים אמיצי כח לאומה, היא משכללת את הכח הרוחני של הצדיקים העליונים, העוסקים ביחודים של שמות הקדושים, להרבות הבלטת האור האלהי בעולם, ואין גילוי אור אחד עומד בלא חבירו כלל. "ויעש דוד שם", "ודוד עשה משפט וצדקה לכל עמו", - "ויואב בן צרויה על הצבא", "ולא נענש אבנר אלא מפני שעשה דמן של נערים שחוק". אבל שיצחקו הנערים לחזק כחם ורוחם, בשביל גבורת האומה בכללה, עבודת הקודש הזאת מעלה את השכינה מעלה מעלה, כעליתה ע"י שירות ותשבחות, שאמר דוד מלך ישראל בספר תהלים, אלא שע"י הכונות העליונות עולה הנשמה הפנימית, וע"י המעשים המאמצים את גוף היחידים לשם הכלל עולה הרוחניות החצונית. ושניהם כאחד משכללים את סדרי הקדושות כלם, בהבלטת אפיה של האומה בפרשה הקטנה שכל גופי תורה תלוים בה : בכל דרכיך דעהו. ואל יפלא אם יש חסרונות במהלך החיים של העוסקים באמוץ הגופני ובכל החזוקים הארציים שבישראל, כי אפילו הופעת רוח הקודש צריכה ברור מתערובות צחצוחי טומאה שמתערבים בה, והיא הולכת ומטהרת, מתקדשת ומתבררת, פודה את עצמה מגלותה, עד שבאה לכלל דרך צדיקים ואור נוגה הולך ואור עד נכון היום. 

אגב, רבנים רבים אסרו לקרוא את 'אורות' בגלל פסקה זוהשם הוא המלך!
איזה?רחלקה
הנה קטע מויקיפדיה בנושא:השם הוא המלך!
הפולמוס על ספר אורות

כצפוי עורר ספר חדשני ומהפכני זה ביקורת רבה, יצאו כנגדו עוררין וחלק קטן מחוגי החרדים אף אסרו לקוראו. הנקודות העיקריות שבהם חלקו החרדים על דבריו של הרב קוק, היו בנושא היחס לחילוניים ולתנועה הלאומית, הימצאות הקודש בתוך החול, ובכלל עניין זה היחס לעיסוקי חולין והיחס לגופניות.

הביקורת יצאה ברובה מקרב הקיצוניים. מכיוון מנהיגי החרדים המרכזיים נשמעה ביקורת מינורית לכל היותר, אף שחלקו על דבריו. אך עם חלוף השנים פשטו האיבה לרב קוק והחרמת ספריו בציבור החרדי כולו.

  • בעניין הקודש שבחול היו שרצו לומר שישנה לכאורה מחלוקת בין הרב קוק לבעל הלשם:
"כשם שנשמת האדם היא יותר עליונה ויותר פנימית מהמלאכים, ודווקא מפני גדולתה ירדה עד לתחתית המדרגה, ומשם תעלה ברכוש גדול ועצום ותכשיר את העולם כולו עמה לעליה עליונה מקורית, כן הקודש שבחול, שירד עד לידי החולין הגמורים, הוא יותר נשגב וקדוש מהקודש שבקודש, אלא שהוא מסתתר הרבה". (אורות עמ' פ"ה, פסקה מו).
בעל הלשם שבו ואחלמה, הרב שלמה אלישיב, שהרב קוק היה כנראה "תלמיד חבר" שלו, והעריך את שיטתו של הרב קוק עד שאמר עליו "שהוא לעומת שיטות הקבלה הרבות הקיימות, שיטה כללית שכוללת את כולם", על פניו הסתייג ממנו בנושא הקודש והחול, כפי הנראה ממה שכתב בנושא זה (עוד לפני כתיבת ספר אורות):
"והנה יש בעולמות בריאה יצירה ועשיה קודש וחול, טהור וטמא. ומחויבים אנו ליתן הפרש והבדל בין זה לזה. מכש"כ דכש"כ דחיובי כל בחינות ההבדל אשר אמרנו לעיל בהדרגין דהאצילות. הגם ששם הם באמת כולם חד וכנז'. ואיסור גמור גדול הוא לכנות שם קדושה בכל דבר שלא קדשתו התורה ומכש"כ לומר ח"ו שיש איזה קדושה מלובש ח"ו בדבר שטמאתו התורה. הנה הוא איסור גדול מאוד והוא מאביזרהא דעבודה זרה רח"ל. ובפירוש אמרה תורה (ויקרא י'י'): "ולהבדיל בין הקודש ובין החול ובין הטמא ובין הטהור" ושם (יא' מ"ז): "להבדיל בין הטמא ובין הטהור", וביחזקאל (כב' כו'): "כוהניה חמסו תורתי ויחללו קדשי. בין קודש לחול לא הבדילו ובין הטמא לטהור לא הודיעו". ובזוה"ק פ' פקודי (רכ"ז סע"א). "דכל חול לאו איהו בסטרא דקדושה כלל". (לשם שבו ואחלמה ספר הדע"ה ח"א דרוש ה' סי' ז' אות ד'.).

ויש שטוענים שאין כאן שום מחלוקת, אלא רק הבהרה של בעל הלשם להבנת ההגדרות של הקודש והחול בצורה נכונה שלא יתושטשו, ולאמיתו של דבר גם הרב קוק עצמו בוודאי יודה שצריך בראשית הכל הבדלה בין הטמא לטהור ובין הקודש לחול, אלא מחדש הרב קוק שבאיזה מקום נורא נשגב ועליון הדברים הם לא הפכים אלא באחדות גמורה וזו היא כוונתו.

[עריכה] דעת המתנגדים

  • בתגובה להוצאת הספר הוציאו הרב יוסף חיים זוננפלד והרב יצחק ירוחם דיסקין, מנהיגי העדה החרדית הקיצוניים, שזה מכבר התפלגו מרבנות ירושלים בשל בחירתו של הרב קוק, מכתב. לדבריהם, הם "השתוממו לראות לרב אחד מפה שכתב דברים גסים וזרים לתורת ישראל כולה כי יחולל חדשות לילך בדרכים עקלקלות אשר לא שערום רבותינו... וכי הפיץ כבר חוברות ברוח העת החדשה רוח הכפירה ו"תרבות" חדשה, אבל האחרון הכביד אשר בשם "אורות" קראה אותה מחוללה, ורעל מות בתוכה, יש בה הרבה דברים שאסור לשמען וכל שכן לכותבם ולהדפיסם.. (עמ' שג').
  • החזיק החרה אחריהם, הרב יוסף מרדכי ידיד הלוי במכתב לרבי שלמה אליעזר אלפנדרי: "נא גבור איש אלקים קדוש הוא יעמוד לימין התורה הקדושה שנתחלל כבודה אשר בעוונותינו הרבים איש אחד קם להשתרר על עם ד' ובתחבולותיו ישב רב על עדה קדושה וגדולה עדת אשכנזים שיש רבנים וגאונים חסידים ואנשי מעשה, ולא יגיע בתורה אפילו לקרסולי רגליהם של הגאונים הגדולים ובפרט זקני הרבנים הגאונים הגדולים המפורסמים בתורה ויראה ובחסידות הרי הם מ"ע כבוד רבינו הגאון יצחק ירוחם דיסקין שליט"א והרב הגאון יוסף חיים זוננפלד שליט"א, ובעוונותינו הרבים זה האיש לרוב גאותו כי גבה לבו מאוד כמעט נטרפה דעתו וחיבר ספר אשר כתוב בו דברים של דופי ודברי אפיקורסות נגד תוה"ק והוא ודאי מגלה פנים בתורה שלא כהלכה דברים שאסור לשומען כמו שיראה כת"ר במחברת הנ"ל הנקראת "אורות" אוי לאוזניים שכך שומעות... ובלי ספק שספר הנ"ל טעון שריפה שלא יהיו נגררין אחריו...(שם עמ' שה'). יש לציין שבמכתב אחר שפורסם פונה הרב אלפנדרי בכבוד רב אל הרב קוק.

דברים חריפים נוספים על הספר כתבו גם הרב יעקב חיים סופר (בעל כף החיים), הרב יוסף יהודא ליב בלאך (אב"ד וראש ישיבת טלז) ורבנים אחרים.

  • האדמו"ר מסאטמר, הרב יואל טייטלבוים, המתנגד הגדול לציונות ולציונים, אף הכתיר את הרב קוק בתוארו של המן ממגילת אסתר: "איש צר ואויב לדת תורתינו הקדושה ולעיקרי האמונה דרך קשתו כאויב להפר ברית עולם, הנקוב בשם אברהם יצחק קוק, הוא הגבר אשר הרחיב גבול הטומאה ר"ל, היא העדה הרעה המכנים עצמם בשם ציונים, אשר הן המה בעתים הללו האבני נגף לבית ישראל ומחריבים ארה"ק וכל הארצות בכלל, האומרים ערו ערו עד היסוד בה הוא קיום תוה"ק והאמונה המסורה לנו, שהוא היסוד לקיום כל ישראל בכלל ובפרט, ומבלעדי זאת הוסיף פשעים על פשעים, להדפיס בספריו הטמאים, גלויים וידועים, דברי מינות וכפירה, בעזות מצח וחוצפה יתירה, את ה' הוא מגדף ביד רמה, אשר לא נראה ולא נשמע כזאת מימים ימימה... (שו"ת דברי יואל חו"מ סי' קל"א ודברי יואל מכתבים ח"א מכתב סה).

אף שההתנגדות לספר מנומקת בתיאורו כספר כפירה, האיבה לרב קוק החלה עוד הרבה לפני הוצאתו לאור. העדה החרדית נוצרה למעשה, בשל הסירוב לקבל את רבנותו בירושלים. רב העדה, הרב זוננפלד, התעקש גם לאחר שנבחר הרב קוק לרבה של ירושלים, בידי רוב רבני ירושלים ועסקניה, לכנותו בשם "הרב של יפו". הרדיפה כלפי הרב קוק הגיעה עד כדי כך שלא יכול היה להסתובב במאה שערים מבלי שקיצוני החרדים יגדפוהו ויקראו לו אפיקורס מאחורי תריסים מוגפים.

[עריכה] דעת התומכים

  • הרב איסר זלמן מלצר, ראש ישיבת עץ חיים וידידו הקרוב של הרב קוק עוד מתקופת וולוז'ין, כתב במכתב עידוד והסכמה להוצאת כתבי הרב קוק, בכ"ח אב תש"ה. (מובא בליקוטי הראי"ה עמ' 246)
"...במלאת עשר שנים להסתלקות גאון ישראל מוהרא"י הכהן קוק זצ"ל. נוסף לאשר כבר נודע בכל תפוצות ישראל, עוצם גודלו בכל מקצועות התורה, בהלכה ואגדה, מוסר ודעת, לבד זה היה גדול מאוד בקיום מצות "ולדבקה בו", שלדבקותו בד' ותורתו, אין מילים להעריך את ערכו. ראוי לתלמידיו ומוקירי שמו ללמוד ממסירותו בכל לבבו באהבת ד' וישראל עמו, ותשוקתו העצומה לזכות את כל אשר היה ביכולתו להשפיע עליו, בין בדבריו החוצבים להבות אש בדרשותיו ובין בספריו הגדולים... וראוי לתחזק ולעשות רצון הצדיק, לגמור ולהוציא את כל ספריו הגדולים, אשר עמל עליה ביגיעה עצומה."
  • הרב צבי יהודה הכהן קוק בנו של הרב קוק ועורך רוב ספריו, בהם'אורות', כתב אל מול ההתנגדות שהספר עורר, שאורות הוא קודש קודשים - (ראשי תיבות קו"ק).
  • תלמיד הרב קוק, הרב יעקב משה חרל"פ הוציא חוברת בשם טובים מאורות, שבה ביאר ופירש כמה מפרקי ספר אורות וניסה להדוף את הקטרוגים כלפיו. הדים להגות של ספר אורות אפשר למצוא בסדרת ספריו מי מרום, שנערכו על ידי בכיר תלמידיו, הרב יוסף לייב זוסמן.
  • רבי יוסף משאש מראשי רבני מרוקו, קיבל בהיותו במרוקו חוברת גינוי על ספר אורות מאנשי סאטמר, ולאחר שניהל חליפת מכתבים עם הרב קוק, שבהם קיבל הסברים מהרב קוק לגבי הכתוב באורות, כתב דברים חריפים ביותר כנגד משמיצי ספר אורות והרב קוק. (אוצר המכתבים של הגר"י משאש).
  • האדמו"ר מצ'ורטקוב שהתבקש לחתום על הפשקוויל נגד הספר התנגד ואמר:
"אין בספר הזה מילה אחת שאינני מסכים איתה"[דרוש מקור]
"מרן הראי"ה אינו בא ב"אורות" וב"חכמת הקודש" לפרש כתובים או מאמרי חז"ל, מאמרי הזוהר ומשליהם של גדולי המקובלים, אבל כל המאמרים המובאים בספרים הנזכרים בדרך אגב, או שבהם מסתיימים הסעיפים המיוחדים, מתפרשים ממילא על ידי הרעיונות והסמלים - שהוא מרן הראי"ה - מביע, והקורא מתחיל לראות את אותם הכתובים או המאמרים עצמם באספקלריה זוהרית, שלא ראה אותם מעולם... החידוש הוא כאן בעצם לא בפירושם של הכתובים, אלא באור השפוך עליהן."
  • מנימוקי חבר השופטים של פרס ירושלים לספר "ניצוצי אורות" על אורות:
"תכונה זו של קיום רבדים רבים של גילויי תורה במשנתו של הרב, היא גם המאפיינת את לשונו וסגנונו של הרב בכתביו. שפתו כוללת במפורש או במרמז, כמה קומות של המחשבה היוצרת, וכאן גם מקור לשונו הפיוטית. כמעט כל דבר שיצא מעטו, ניכר ונרגש שיש בדברים שיטין ובין השיטין - פשט וסוד ביחד. משום כך יש בחיבורי פרשנות על משנת הרב תועלת מרובה לגילוי האורות הגנוזים בספריו."
מה הבעיה בספורט??? זה בריא!!!ימין ישראל
אויש, המאחזים האלה |מחייך|רחלקה
בעזהי"ת.

אחרי שהמשטרה החרימה את הסידורים וספרי הקודש שהיו במאחז כבר שנתיים (!), מצאנו ספר אורות שנשכח שם בטעות
איפה? בגבעת האור?אמא אדמה
כן!רחלקהאחרונה
חבל מאד שרבנים אסרו את זהימין ישראל
 
עדכון חדש בבני אדם.גדי .
ביקשו מכולם להגיע עכשיו למקום,היום נגמר הצו של בגץ,וזבמיש לוחץ לפנות את הקראוונים,הוא ניתק להם את החשמל ולמרות הכל המשפחות נשארו בקראוונים,השניה התקשרו אלי,ביקשו מכולם להגיע עכשיו לבני אדם!
עדכון- דחוף-אנונימי (פותח)
 נו , מה המצב העדכני עכשיו? מישהו יודע?
מישהו יודע מה קורה עם בני אדם?יהודי גאה
זהו את ההבדלים....אנונימי (פותח)
 
עצוב כמה שזה נכון.....
הקול היהודי - עדכונים - חשוב מאוד!!!קשקשן
הקול היהודי - דיווח חדשותי על הנעשה במאחזים ובגבעות יהודה ושומרון - מתוך נקודת מבט יהודית
שורשית ונאמנת לתורת ישראל.
 
בידיעון שלנו נשלח: ידיעות על המתרחש בגבעות ובמאחזים בעיתות שלווה ובעיתות מריבה.
זהו הקול הפשוט לדעת מה נעשה, בזמן אמת, בשטח.
הידיעון פתוח לכל מי שרוצה לקרוא בו, על כל המשתמע מכך.
ישנם מספר 'עיתונאים' שיוכלו לדווח. ניתן לפנות בבקשות הצעה וייעול לכתובת Hakol.Hayehudi@Gmail.com .
נשמח לשמוע משובים מכם.
כמובן שכל הדברים שייכתבו ב'קול היהודי' הינם על בסיס דיווח חדשותי ממה שנשמע
באוויר העולם ואינו מגיעים או משתייכים לגוף רשמי או בלתי רשמי.
בברכת חברים,
מערכת 'הקול היהודי'.

להצטרפות לרשימת התפוצה - Hakol.Hayehudi@Gmail.com
 
אפשר בנוסף להרשמהקשקשןאחרונה
להכנס לאתר הקבוצה בכתובת http://groups.google.com/group/hakol-hayehudi?hl=iw 
ולראות את העדכונים האחרונים שם.
 
הציבור מתבקש להפיץ ככל שניתן ובכל דרך אפשרית, את רשימת תפוצה זו, כדי שאנשים יוכלו להתעדכן בנעשה בשטח ולהצטרף לפעילות,
הרבה יותר משמח וכיף לדעת מה קורה ולהצטרף לפעילות, מאשר להרגיש שאתה פועל לבד (דבר היכול לגרום להפסקת פעילות).
קישור למערכונים מצחיקיםאנונימי (פותח)
קישור למערכונים פוליטיים ימנייםאנונימי (פותח)
מחנה נוער כהנא!אוריין
בס"ד
הצלחנו להיכנס לבית השלום!!! מי שלא בא הפסידד!!!! תקנאו ותקנאו נה נה בננה!!!
נוער כהנא כבוד!!!!! תמונות יועלו בעז"ה בהמשך...
גבעת עח"י כהנא!! (והמבין יבין....)
קיצור היה שיא השווה!! ופעם הבאה תבואו!!!
ובעז"ה פעם בשבוע כנס נוער ופעילות במישרדים ברחוב כנפי נשרים! תבואווו!!!
 
לאגסיאוריין
בס"ד
אם הייתה מארגן ולו דבר הכי קטן למען ארץ ישראל אז היה לך זכות לפתוח את הפה, אאך כיוון שלא אירגנתה ולו חצי דבר למען ארץ ישראל היתה לך זכות לפתוח את הפה על מחנה נוער כהנא והייתי עונה לך כמו שעניתי לנבחרת הגיבורים.
התגובה ^ מעידו מרון.