שרשור חדש
תשובת הרב יצחק גינזבורג בעניין צניעות בנות במאחזיםאלירז

השאלה:
 

שלום לרב!

עלתה שאלה בפורום אינטרנטי שעוסק במאבק על א"י - בנושא מציאות של בנות במאחזים.
בעבר נמצאתי במאחזים בתור רווקה, והשתדלתי להישאר בהם רק בשעות היום, ולא להגיע ללינה.
בדיון שעלה זה מה שהמלצתי לבנות צעירות-רווקות שרוצות להשקיע בתחום של ארץ ישראל דווקא דרך המקומות הנ"ל
מתוך הנחה שמאחז, גם אם יש בו מבנה מוגדר לנשים, הוא עדיין רשות הרבים
ולא רשות אביה או בעלה של האישה.. 
ובלילה בזמן שישנים - יכולים להגיע ערבים/ מג"בניקים בכל זמן נתון 
ולעשות ככל העולה על רוחם
ובכלל כי בתחושתי יש במאבק על הגבעות פגיעה בעדינות ובצניעות של האישה באופן הזה.
 
מפה לשם, הדיון הסתבך, החלטנו לשאול את הרב
האם באמת ראוי שבחורה רווקה תישן בלילה במאחז, בחברת בנות אחרות וכשמצויה הפרדה, מוחלטת ברורה ומרוחקת ממגורי הבנים?
האם יש בזה בעיה מבחינת צניעות פנימית של האישה?
ומה הדרך הנכונה והמובחרת ביותר מצד הצניעות - לאישה, לתרום בתחומים האלו?
 
תשובת הרב - דרך ה"משמש" שלו.. הוגדרה כ"תשובת ביניים":
 
הרב מסר שפשיטא שאת צודקת שאין מן הצניעות שבנות ילונו במאחז,
וגם ההמצאות ביום בחברת בנים היא לא חלקה.
(ובכלל, מה הבנות עושות במאחז במשך היום? להכנס למצב בו יתכן עימות עם חיילים וכו' אסור לבנות בהחלט).
בקיצור - המאחזים הם מקום לבנים או למשפחות.
אמנם, עיקר השאלה היא השורה התחתונה של מכתבך -
מה באמת יכולות הבנות לתרום למאבק על ארץ ישראל.
מכיון שהרב התייחס לכך במספר הזדמנויות אני צריך לאסוף את הפרטים מתוך השיעורים ולהעביר אותם בצורה מסודרת.
זה יקח קצת  יותר זמן, ולכן כעת שלחתי רק תשובת בינים.
כל טוב!
 
 
ת'אמת שהסמיילי הזה>> לפעמים נראה לי תחמןדניאלה .ד.


,?ה' הוא המלך =)
עבר עריכה על ידי ה' הוא המלך =) בתאריך י' באלול תשע"ג 00:31
תכלסס מותר לפיי ההלכה להתגרות בגוי ולהשחית לו רכווש ? או אם ראיתי שלערבי נפל כסף צריך להחזיר לו ?
זה לא קשור לבני אנוש או לא.פייגליניזית

ואל תערבבו לי מושגים של ליברליזם מופשט ולא כנה.

 

יש כאן עם, אויב. גדולי המרצחים שבצעו את זממם בארץ לא צמחו מסוריה ולא ממצרים.

הם צמחו כאן, בירושלים בתוך חומות העיר.

 

אל תהיו אדישים, וגם לא יפי נפש שכאלה. יש כאן עם, שהוא אויב שלנו. (אם תרצה או לא תרצה, אתה לא עיוור,חירש, בעצם אולי כן?)

כיחידים ופרטיים וודאי שיש טובים, אין לי זכות לשפוט אותו עד שהוא יעשה משהו נפשע. כרגע הוא לא עשה, ועל כן אני מעריכה את מעשה החסד שלו, אע"פ שהוא לא מחוייב בו.

 

 

זהו. נא לא לסלף ולא לעוות, כל טוב.

 

ואיי מלחיץ כל המשא ומתן הזהשיגר

למישהו יש מושג לאן זה יוביל אפילו החכ"ים בליכוד דואגים

מהכיסא שלהם?המצב חסה
כן מהכיסא שלהםבחורצ'יקאחרונה

ממרום כיסאות ח"כי הליכוד-יושבים ח"כי הליכוד ודואגים מהמו"מ..לא בדיוק בדקתי מי ומה..אבל כן זה יכול להיות..

 

עלון הארץ שלנו 3גאהלהיותיהודיה

בס"ד

20130823162324.pdf

 

גליונות קודמים-

עלון מס' 1:http://img2.lms.org.il/userfiles/20138905625.pdf

עלון מס' 2:http://img2.lms.org.il/userfiles/201381520635.pdf

 

 

שבת שלום!חיוך

מי מוציא את זה?דג מחיר
רימון לא פותחצמיד כתום-כחול
הצלחתי תודה נשמה!צמיד כתום-כחול
המלצה חמה-אלעד

תעבירו את העלון לפורום "מעצבים ברשת"

הוא לא קריא.

אכן, כדאי להשקיע יותר בדברים החשובים האלה! מרדכי

בס"ד

 

אם זה יהיה בנוי ומעוצב כמו שצריך אז זה יקנה יותר אנשים וישדר הרבה יותר טוב את האג'נדה שאתם רוצים להעביר, כי היופי והאיכות קונות את העין ואת הלב.

הלוואי והיה לי את הזמן והיכולת לעזור לכם!

יישר כוח עצום!

תודה רבה לכם! גאהלהיותיהודיה

 בס"ד

 

בהחלט מסכימה אתכם,אעביר בס"ד למערכת..

תודה!חיוך

 

 

יוסף חיים צ.-חבר'ה שאכפת להם והחליטו להרים משהו..

 

צמיד כתום-כחול- גם הקובץ לא נפתח לך?

דברי איתי נשמה!

בס"ד
 
בהחלט מסכימה אתכם,אעביר בס"ד למערכת..
תודה!B
מה זה? לא נפתח...י"לאחרונה
מחפשים את הבת האחרונה לכפר סטודנטיות בשומרון.תירא-אל
בס"ד

רוצה לגור בבית ענק מול נוף יפהפה בנקודת התפר בין השומרון לבקעה? רוצה להיות חלק מעשיה חברתית משמעותית ברכס גבעות איתמר? רוצה להיות חלק מחבורה איכותית, יוצרת ותרמת של בנות? הזמנות אחרונה להצטרפות לכפר "איילות" רכס גבעות איתמר 2014. יום ראיונות יערך בגבעה ב09\17. מתאים לסטודנטיות מאריאל ואלקנה, וגם למי שאינה סטודנטית. פרטים והרשמה: 0509790499 (תירא-אל).
 
 
הארץ שלנו מספר 5הארץ_שלנו
אשריכם!גאהלהיותיהודיהאחרונה
עבר עריכה על ידי גאהלהיותיהודיה בתאריך ד' בתשרי תשע"ד 12:01

בס"ד

 

שנה טובה!

בננות! כדאי לקרוא! -מספר כללים בעניין בנות ומאחזיםאלירז

כדאי כנשים ובנות ישראל הצדיקות - 

לבדוק את הדברים הבאים לפני בואכן למאחז..

 

א - מבנה מסודר המוגדר לבנות.

ב - סידור אוכל (כולל חימום ובישול).

ג - שירותים ומים זורמים.

ד - שמירה ( לא חברת שמירה, אפילו במשמרות של הנוכחות - ברוב המאחזים נדרשת שמירה למקרה שיעלו ערבים)

 

שימו לב - 

אתן נשים!!

מתוקות! נהדרות ואהובות!!

עניין הלינה במקום כמו מאחז - גם אם מדובר רק בלילה אחד לשבת

הוא בעייתי מהבחינה הצניעותית.

היוועצו ברבנים שלכם!! 

לא ב"מותר -אסור" - אלא בשאלה האם רצוי..האם נכון..

שלא יצא תחת ידינו מצב של "כוונתך רצויה, אך מעשיך אינם רצויים".
הרבה פעמים - זה גם סתם מפריע לבנים במקום לתפקד כרגיל.

 

כוח הנשיות - סודו הוא: שצריך להישאר מוצנע, מוסתר ומגודר.

עצם הלינה במאחז יש בה מעין הפקרה של הגדרות הנ"ל - באופן מאוד עדין!

משהו שגורם לאישה להתנהג באופן יותר גברי ומוחצן
יש נשים מעטות מאוד שלדעתי מצליחות לשמור על האיזון הדק של צניעות ומאחזים.

זה קשה מאוד!

לא בכדי אמרו חז"ל שאישה עוברת מרשות אביה לרשות בעלה - בכדי לשמור על צניעותה.

המאחז הוא רשות הרבים. - שימו לב לכך!

 

אני ממליצה - בעז"ה כשתינשאו בקרוב ובשמחה,
יחד עם הבעלים שלכן זה בסדר, אפילו מצויין - לגור במאחז, או לבוא לביקורים.

לתת כוח לבעל ולעמוד מאחורי החלטות גורליות שלו בכל הקשור למאבק על ארץ ישראל.

עד אז - בואו להועיל בשעות היום, ושמשו כעורף חזק!

 

אין חובה להסכים איתי בנושא

רק בבקשה מכן -

היו קשובות לרצון ה' מאיתכן - .

וה' הטוב - ינחה אתכן ברחמיו בדרך הנכונה.

כן. זה משנה. כי היא לא נחשבת לגבעה עצמאית.אלירז
חברים, ראש השנה בפתחיהודה סעדה

אני רוצה לבקש מחילה אם מישהו נפגע מתגובותיי, שיהיה לכולם שנה טובה וגמר חתימה טובה!

 

אני נפגע מיזה שאתה לא את הגיגך בשרשור אחד.היהלום שבכתר
לא צריך לפתוח אלף שרשורים.
ממתי אתה נכנס לכאן???? מזל"ט לךalezish
אני נכנס מדי פעם ומגיב לעיתים רחוקות. תודההיהלום שבכתר
מזל טוב!! מרדכי
מה לעשות? כל פעם יש נושא חדש...יהודה סעדה
מצטרףה' מלכנואחרונה

ומבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו בטעות או שחלילה בכוונה

ערבים שנכנסו ליצהר תחת אבטחה כבדה של מג"בהמצב חסה

התקפלו והלכו משם בעקבות לחץ התושבים הגיבורים!

סיכום האירועים במפורט - כולל הישגים הסברתיים..אלירז

בימים שצה"ל נערך למלחמה..
קצין ההנדסה של אזורנו - 
[יש לציין - דתי ומתנחל!]

החליט להשתעשע ולשסות בתושבי יצהר
שני צוותי יס"מ
לפחות 6 ניידות ומעל 30 לוחמי מג"ב
חפ"קים וחיילי צה"ל בכל הדרגות
שוטרים כחולים
ומה לא?

וכל זה בשביל -
להכניס משאית חומרי בנייה למוצב צבאי שייבנה מאחורי הישוב יצהר
(שלצערינו אותו מוצב עד היום - רק מזיק לבטחון היישוב)

סלע המחלוקת - הנהג ערבי!!

ערבים לא נכנסים ליצהר. 
זה כלל ברור וידוע כבר 20 שנה!
היישוב נבנה על טהרת העבודה העברית!
וערבים שנכנסו לתחומי היישוב (בכוונה או שלא)
מצאו את עצמם בד"כ מאושפזים.

היישוב ידע על הכוונה ופנה מראש לצה"ל בבקשה -
שלא יכניסו ערבים עם המשאיות, אלא ימצאו נהג יהודי.

היום - 
המשאית והפועלים הערבים הגיעו ללא התראה מוקדמת.
התושבים חסמו את הכניסה ליישוב.
הצענו נהגים יהודים שיעשו את העבודה.
[ביצהר לבדה ישנם 3 קבלני עבודות עפר - יהודים!!]
המשטרה הביאה נהג יהודי!
החיילים עצמם!!!! - הציעו לנהוג במשאית.
חיילי הנדסה עם רשיון ששולם על חשבון הצבא.

אבל - קצין ההנדסה והמח"ט -
החליטו לחנך את תושבי יצהר!!
הם יכניסו ערבי ליצהר - ויהי מה!

אז חטפנו את המכות שלנו.. גם נשים תינוקות וזקנים..
אבל הכנסת המשאית ארכה מעל לשעתיים.
והרכב השכור של קצין הגמר נחסם, פונצ'ר ושמשותיו נופצו!

עכשיו הצבא החליט 
לפחות להוציא את המשאית עם נהג יהודי...

מדינת חלם.
_________________________________________________

מה טוב יצא מזה?
לפחות בצד ההסברתי...

> בשיחה עם אנשי ההנדסה בשטח 
הם הביעו תמיכה במאבק ואמרו שהם מסכימים איתנו. 

> נהג הגריידר היהודי התלהב ושאל למה לא נבוא לעזור להם בכרמיאל, 
שם הוא מתגורר, וסיפר כי עומדים לבנות להם מסגד בעיר.

> נהג המשאית היהודי שהגיע להחליף את הערבי שאל על מה המהומה. 
כשענו לו שדואגים לפרנסה שלו מול הערבים הוא התלהב מאוד.

> גם על שוטרי המג"ב היה נראה שהדיבורים פועלים, 
והיה קשה להם להתמודד עם הסיטואציה.

> קציני הצבא שהתקשו להתמודד נפשית עם הרעיון ובסופו של דבר, 
הגיעו להחלטת ההחלפה של הפועלים והנהגים הערבים - ביהודים.

אשרכם צדיקים! מרדכי
בס"ד

הלוואי וזה היה כך בכל היישובים ובכל הארץ.
חחח...עצור בית

החיילים המזיקים שם (במאחז הלא חוקי 670) משתדרגים ומשתדרגים (אפילו ערוגות של ירקות ומקלחת מאולתרת יש להם שם). 

אבל עוד מעט החבר'ה הרציניים מהישוב יחליטו ואז... יטיסו אותם משם על טיל!!! בינתים הרע ביצהר משתלט על הטוב אבל בע"ה בקרוב הטוב ישתלט על הרע!

והמבין יבין!

ההגדרות שלכם לרע,עין הקורא

לפי הידיעה הזאת,

כוללות את כל עם ישראל חוץ

מחלק קטן מתושבי יצהר....

לא, רק הישוב הזה הוא היחד שבאמת עומד על עקרונותהמצב חסה
ישר כוח! אתם מדהימים!אזמרה

כמו שצריך, עומדים על שלכם ולא מוותרים!

שד' יברך אתכם

רק ככה הצבא מבין. זאת השפה, מה לעשות.. כל הכבוד..לדבר יפה
רק תיקון מהשטח-אריאל דל"ת

מספר הכוחות היה הרבה יותר מ30 לוחמי מג"ב...

אולי היו 6 ניידות, אבל הם נסעו הלוך ושוב לבסיס כדי להביא עוד כוחות...

אתה היית בשטח?! חייבת לדעת מי אתה.אלירז


היה גם היהעמיחיאחרונה
ב"ה.. ישר כח דניאלה .ד.
שאלה קטנה:יהודה סעדה

מישהו יודע אם הרב דב ליאור פוסק שאסור לטפל בערבים פצועים?

אני פוסק שאסור בארץ!עצור בית
ומי כבודו שמשווה את עצמו לגאון הרב ליאור שליט"א-מרדכי

בס"ד

 

ומוכן לענות במקומו?

לא משווה ולא פסקתי במקומו!עצור בית
שמעתי התייחסות כזו מהרב יעקב יוסףמושיקואחרונה

באחד משיעוריו

אם יורשה לי, שאלה לאנשי יצהר:יהודה סעדה

איך מתנהלת הישיבה הגבוהה שם? מי הרמ"ים? שווה לבוא לשבו"ש(שמיניסט)?

בתור אברך בישיבה שווה מאוד. שמוליק פיין

בעיקרון סדר היום זה:

 

חסידות - 7:00-8:00
שחרית - 8:00-9:00

ארוחת בוקר 9:00-9:30

סדר בוקר 9:30-13:00 - גמרא עיון(השנה בבא קמא)

חסידות - 13:13:30

מנחה - 13:30

 

ארוחת צהריים ומנוחה עד 15:15

 

תניא - 15:00-16:00

סדר צהריים - 16:00-18:30 - גמרא בקיאות(גם בבא קמא)

 

מ18:30 עד 20:30 חברותות במה שרוצים(חסידות, עוד גמרא וכו')

ערבית - 20:30

ארוחת ערב אחרי ערבית.

סעדה, איך תסתדר בדיוק עם החסידים האלה?? alezish

ואין אצלכם שיעור בגמרא עיון? רק סדר?

 

אתה יכול לסמוך עלי שאסתדר אתם מעולה יהודה סעדה


בקשר לשיעורים כללים..שמוליק פייןאחרונה

יש בימי רביעי בבוקר שיעור כללי עם הרב יצחק שפירא (ובצהריים יש סדר תניא איתו..)

המאחזים ונוער הגבעות- שווה לקרוא!!-משה ר-

זוהי התדמית שהודבקה לנוער הגבעות; אותם צעירים שהתקשורת הישראלית אוהבת לשנוא. הצגת נוער הגבעות בתקשורת כ"קיצונים, קנאים ומשיחיים" והכפשתם מעל כל במה באמצעים שלא היו מביישים שום לינץ' בככר העיר, עוררה עליהם את תרעומת הציבור כולו. בגללם, כך טוענים, אי אפשר לעשות שלום. בגללם העולם מחרים אותנו. בגללם הכלכלה שלנו מקרטעת. כל כך נוח להטיל את האחריות לכל חוליי המדינה על כתפיהם של כמה נערים ונערות הפזורים על ראשי הגבעות! אך כמה מאתנו באמת מכירים את הילדים הללו? לכמה מאתנו יצא לפגוש אותם? האם אנחנו בכלל מכירים מישהו שמכיר אותם? ואולי, אולי יכול להיות שהתקשורת, בעלת הנטיות השמאלניות, מעוותת בכוונה תחילה את דמותם כדי להטות את דעת הקהל לכיוון הרצוי לה?

בוודאי תופתעו לגלות שרוב הנוער הזה, בניגוד למה שאתם עשויים לקרוא באמצעי התקשורת, מורכב מצעירים טובים, רציניים, מסורים וחסרי כל שמץ של אנוכיות, הבאים ממשפחות טובות, שכל רצונם הוא לעורר מחדש את הגאווה היהודית של העם בארצו ולהנהיג אותו לקראת עתיד טוב יותר. כן כן, הם רוצים להנהיג, מכיוון שהם חשים שנוצר ואקום מסוכן בהנהגת המדינה. הם רואים את ישראל של היום מיטלטלת כספינה ללא הגה בין גלים זועפים בים של שנאה. הם עדים לפשיטת רגל מנהיגותית-פוליטית של ראשיה, המתנהלים ללא כיוון ברור, ללא ערכים, ללא עמוד שדרה ובלי גרם אחד של חוצפה ישראלית בריאה. הם רואים צבא הסובל מחרדת-הֶדֶק, בורח מאירועי ירי ולוחם כשידו האחת קשורה מאחורי גבו מחשש שיואשם על ידי בתי המשפט הנאורים בשימוש ב"כח בלתי סביר". הם רואים עם מבולבל ומיואש שמחפש נואשות מוצא מן הסבך, בעקבות שלושים שנות שטיפת מוח חסרת מעצורים מצד התקשורת השמאלנית. והם מתבוננים בחברה הישראלית של היום, שרובה מנותקת משורשיה ואינה זוכרת עוד מה אנחנו עושים כאן בארץ ישראל, חברה שהחליפה מזמן את הציונות והאידיאלים לאורם הלכה בחיי חומרנות ריקים מתוכן ובני חלוף.

התשובה של נוער הגבעות למצב, כפי שהם רואים אותו, היא לממש בגלוי ובגאון את הזכות שנתן בורא עולם לעם ישראל ליישב את אדמתו, ללא מגבלות וללא הצטדקויות. התורה, הם מסבירים, מעניקה להם את הזכות – ולמעשה את החובה – ליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה. ומה עם התנגדותו של נשיא ארצות הברית? צר לנו, הם עונים, אך אנו כפופים לסמכות גבוהה ממנו. ומה עם הבושה וההשפלה שאתם גורמים לצה"ל כשאינו מצליח למגר את תופעת המאחזים? תפקידו של הצבא זה לתקוף את איובינו, ולא את אחינו. למרות שהחזון שלהם נשמע חסר סיכוי לכאורה ומנוגד להיגיון הריאל-פוליטי הנוכחי, הם מאמינים שיישוב הארץ מתוך גאווה יהודית, תחושת ייעוד ואמירה חד משמעית, לא יביא לבידודה של ישראל בין אומות העולם, אלא להפך, דווקא יעורר כלפיה יחס של כבוד, הערכה ותמיכה.

הנוער של גבעות השומרון רואה את עצמו כחיל החלוץ של תנועת ההתיישבות החדשה וכמגשים החלום הציוני. הם מצוידים בחזון, במרץ ובכושר הביצוע הדרושים להקמת נקודות התיישבות חדשות (המכונות מאחזים) על אדמות מדינה שוממות כנגד כל הסיכויים. תנועות ההתיישבות של העבר, שהזינו את העם בימי תפארתן באנרגיות עצומות ובלהט ערכי, נשחקו במהלך השנים עד שוויתרו כמעט לחלוטין על חזון ארץ ישראל השלמה, והן מוכנות להסתפק היום בגושי התיישבות מבודדים ומגודרים הסמוכים לגבולות ארץ ישראל הקטנה מלפני מלחמת ששת הימים. "מנטליות גטו" זו אינה מקובלת כלל וכלל על הזן החדש של צעירים וצעירות הצומחים בקרבנו, המזכירים לנו שכל גבעה שאינה נתפסת על ידי יהודים, נופלת במהרה לידי הערבים.

אם כך, החבר'ה האלה הם באמת מכשול לשלום, לא?! אלא שהכל תלוי בהגדרה של "שלום". חייבים לזכור שמילה רבת-פנים זו, לפחות כשהיא מוזכרת בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, הושפלה עד עפר ורוּקנה מכל משמעות על ידי שימוש יתר, הבטחות שווא והכשלונות הצורבים שנחלו הניסיונות להחליף שטחים תמורת שלום (תוכנית החלוקה, אוסלו, וואי, הנסיגה מלבנון, ההתנתקות ועוד ועוד). השמאל בוודאי היה שמח להפקיע לגמרי את הכמיהה לשלום מהמגרש הציבורי ולנכס אותה לעצמו לשימושו הבלעדי, שהרי הוא מנסה לשכנע את העולם כי רק השמאל יודע להעריך את השלום באמת, ורק הוא מסוגל להביא אותו, על פי נוסחה סודית שכאילו מצויה בידו.

עם כל הכבוד, הימין הפוליטי בישראל ובייחוד תומכי נוער הגבעות, חולקים על עמדה זו. לדעתם, לא די בכך שעלינו להימנע בכל מחיר מלהאמין עוד להבטחות שווא על חומוס בדמשק ושטחים תמורת שלום, אלא שעלינו ליטול את היוזמה, לצאת מתוך הגטאות וליישב את כל מרחבי הארץ, עד לנהר הירדן שבמזרח. האם זה כולל את גירוש הערבים? לא בהכרח, הם משיבים - ניתן לחיות אתם ביחסי שכנות טובים בתנאי שלא יאיימו על קיומנו. אבל צריך להיות ברור לכולם למי שייבת הארץ הזאת. הם מאמינים שהשגת אותו שלום חמקמק מחייבת להחיל תחילה ריבונות יהודית על כל ארץ ישראל, מולדתם התנ"כית העתיקה של היהודים. כל עוד דובריו הנאמנים של הימין הפוליטי ותומכי ארץ ישראל השלמה נדחקים לשוליים על ידי התקשורת, מתקשה התפיסה הרעננה והמהפכנית הזו לחדור אל השיח הציבורי ולהתמודד בו כאפשרות ברת-קיימא. הפתרון של י"שטחים תמורת שלום" הפך אפוא לתסריט היחיד במשחק. ואולם, לדברי אנשי ארץ ישראל השלמה, הרעיון של "שטחים תמורת שלום" ייכשל שוב, כשם שנכשל אין ספור פעמים בעבר, וההצעה של פתרון "שתי מדינות לשני עמים", שזוכה לקידום אגרסיבי בכל האמצעים, תוביל בהכרח ל"פתרון הסופי". השָׁלוֹם הוא ביטוי לשְׁלֵמוּת, והוא יבוא, הם מדגישים, רק כשהארץ תהיה שְׁלֵמָה. על פי התוכנית האלוקית, עם ישראל חייב לשוב תחילה לאדמתו, ורק לאחר מכן יסייע להשכין בעולם אחדות וצדק עולמי. אולי הרעיון הזה נשמע לכם הזוי, או מנוגד לכל מה שחשבתם והאמנתם עד היום, אבל הוא בוודאי לא הזוי יותר מאשר נטישת לב ארץ ישראל, בעל החשיבות האסטרטגית, בידי אויבינו המושבעים הדוגלים בתפיסה האירנית, תמורת פיסת נייר!

מי כתב את זה?אהה
כתוב בצורה יפה. מאיפה זה?
...יוני
עבר עריכה על ידי yoniSmile בתאריך י"ט באלול תשע"ג 01:35
רוב נוער הגבעות שאני פגשתי הם
משיחיים- מחכים ומתפללים למשיח ולא מאמינים בראשית צמיחת גאולתנו
קנאים- לתורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל
קיצונים- כי בימינו מי שלא אז הוא פשוט לא.
אבל הם עדין צעירים טובים, רציניים, מסורים וחסרי כל שמץ של אנוכיות, הבאים ממשפחות טובות, שכל רצונם הוא לעורר מחדש את הגאווה היהודית של העם בארצו ולהנהיג אותו לקראת עתיד טוב יותר..
מאמר יפיהפה!המצב חסה
עבר עריכה על ידי המצב חסה בתאריך י"ט באלול תשע"ג 09:37

אגב, yonismile - הידע שלך נכון אם כי לא מדוייק בעליל.

 

אגב שדרותי- אהבתי ביותר!

כיף לקרוא גם מאמרים יפים שכאלה יישר כוח!מרדכי
רק חבל שהם לא מביניםיהודה סעדהאחרונה

שגירוש הערבים הוא מוכרח, כי הם לא רוצים יחסי שכנות טובים, ומבחינות הלכתיות רבות אין היום דין גר תושב(היובל אינו נוהג ועוד...).

עזרה!עמיחי

מישהו מכיר מקום שמרוכזים בו קטעי תקשורת בנוגע לא"י(הסכמים, עליות לישובים ועוד) מכל תקופות המדינה

דחווווווף! מחפשת מאוד מאוד חומר על מסע הרבניםעבר הווה עתיד

או על עליית תלמידי הגר"א.. זה לא הגיוני! מישהו שיכתב את ההסתוריה (הסטוריה) איך זה שאין בשום מקום חומר על הנושאים הכל כך חשובים האלה? אני רוצה ללמד את זה לילדים ולא יודעת איפה מוצאים חומר (בעיקר שאני צריכה אותו מנוקד) מה עושים? תודה רבה לכל המסייע, תבורכו מן השמיים..

יש ספר קריאה לילדים בשם "לחישה רועמת" -כתר הרימון

על מסע הרבנים של הרב קוק.

 

ובכלל בספרים על הרב קוק - סביר להניח שיש חומר על כך.

מה זה הספר הזה?עבר הווה עתיד
יש ספר שיצא על מסע הרבנים הזהלשם שבו ואחלמה

אני לא זוכר את השם שלו כרגע, אבל אם תשאלי אולי בעוד מקומות בסוף תימצאי מישהו שמכיר אותו. 

לא ספר ילדים, אלא ספר תיעוד כולל תמונות

משוחררת, מוכנה ומזומנה לעזור במה שצריך..~nhykb~

הי =)

 

ב"ה סיימתי שנתיים שירות,אינטסיביות שלא נתנו לי כ"כ זמן לפעילות למען א"י לצערי..

 

עכשיו סיימתי ואשמח לדעת איפה ואיך ניתן לעזור- אם זה בשבתות, אם זה בהתרמות וכו'.. הכל..

 

תודה!!

את מוזמנה ליצור קשר עם תנועת נחלהעמיחיאחרונה
עובדים עכשיו על מהלך מאוד גדול לחיזוק ההתישבות ביהודה ושומרון והקמת ישובים חדשים,וכמובן שבמקביל ממשיכים בהיזקת המאחזים הקימיים, זקוקים לכל בעל רצון לתרום לעמ"י וא"י, לעזרה בכל התחומים
ניתן ליצור קשר ב0522622116
במידה ואת לא מקבלת מענה בטלפון הזה צרי קשר במסר"ש ואשלח לך מספרים פרטיים.
הרב גינזבורגאני משו

האם מישהו יודע אם יש השבוע שיעור של הרב גינזבורג וא"כ איפה. תודה

השיעור קבוע, בימי חמישי בירושלים.אלירז
טעות שלי. עכשיו יש שיבושים עד אחרי תשרי.אלירז
וכל שבוע זה במקום אחר.
לגבי השבוע,היה היום ברחובות.

אפשר להתעדכן אצל איתיאל גלעדי
בדוא"ל: Itielgi@gmail.com
הוא גם שולח סיכומי שיעורים כתובים.
אתה מוזמן לבקש שיצרף אותך לרשימת התפוצה.
אבל מה אם השיעור מחר ביום חמישי בירושלים האם הואאני משו

יתקים ואיפה

לא יתקיים. השבוע כבר היה שיעור - ברחובות.אלירז
אז מתי איפה השיעור הבאאני משו
יום שלישי בבאר שבעמטבחון

יש גם במוצ"ש (כ"ה אלול) התוועדות ביצהר

מישהו יודע על טרמפ מירושלים ליצהר לשיעור אשמחאני משו

להתעדכן וד"א קבר יוסף ב-ז תשרי 

השיעור היההמצב חסה
אני מדבר על השיעור והסליחות במוצ"ש הקרובאני משואחרונה
זה לא קשור..אבל פליז. מישו פה יכול לתרגם ליבצלםאלוקים

האל עינתי מואיידא אל הג׳ומ עלא קואת אל עסכריה אל סורייה?

 

מה זה?

יש לך את זה כתוב בערבית?אלירז
לא...שלחו לי אתזה ככה. בעברית..בצלםאלוקיםאחרונה

אל קואת=הכוחות..

אל סורייה=לסוריה

 

מה אפשר להבין פה..?

 

קיבלתי עזרה

האם את מסכימה לתקיפת הכוחות בסוריה.

 

תודה רבה.

לימוד תורה ועבודה בגבעהצבי ו.

מתארגנת קבוצה של בחורי ישיבה ואברכים חרדים לנסיעה לאחת הגבעות באיתמר,

בתוכנית: לימוד תורה חצי יום ועבודה במקום חצי יום.

המטרה: יישוב ארץ ישראל בקדושה.

כרגע במתכונת של יום בשבוע.

כל מי שחשוב לו העניין מוזמן להצטרף ולידע אחרים.

  

צבי - 057-3115193

 

סוף סוףאני משו

תן פרטים מדוייקים מה מתי 

פרטיםצבי ו.

אנחנו יוצאים ברכב מירושלים לחווה בגבעות איתמר שבעליה מעוניין לשלב לימוד תורה עם יישוב ועבודת א״י במקום.

הפעם הראשונה תהיה בעזרת השם ביום רביעי (מחר).

מקווים שהעניין יגדל ויהיה פתיח לעוד דברים מהסוג הזה.

חבלאני משו

עצובתבין שאי אפשר לצאת בתחילת זמן אלול  ולו למטרה הנעלה ביותר. אבל בבין הזמנים זה רעיון פגז

אני חושב דווקא שאלול זה הזמן לעשות תשובהצבי ו.

על הניתוק המלאכותי בין לימוד התורה ליישוב ארץ ישראל, שזה הדבר שכל כך מפריע לנו.

 

יש כאן שני ציבורים שניסו להסתפק בעיקר בחלק אחד - או התורה או ארץ ישראל, ואת שניהם הקב״ה מנער דווקא עכשיו, ואנחנו נמשיך בשלנו?

 

ועוד נקודה - השילוב בין לימוד תורה ויישוב ארץ ישראל הוא דבר שמצריך הרבה מחשבה והשקעה ומאמץ כדי שבאמת יצא כמו שצריך ואף חלק לא ייפגע, ואם נעשה את זה בזמנים חלשים או על ידי אנשים חלשים, מובטח שזה ייכשל.

צריך שדווקא החזקים! ודווקא בזמן התעלות ! יבנו את זה כמו שצריך ואז זה יכול להצליח בסעד״ש.

איזה ציבור ניסה להסתפק רק בארץ ישראל?דתי לאומי
"ולו למטרה הנעלה ביותר"?כתר הרימון

אני בטוחה שיש דברים שכן היית יוצא בשבילם. (לא צריך להביא רשימה לדוגמה, נכון?)

אני לדודי ודודי ליאני משו

צוחקאדרבה, תביאי רשימה ואני חותם שלא אצא בחודש אלול לשום מקום!!חוץ מלשיעורי הרב גינזבורג,וביום שלישי לקבר יוסף.  וחוצמ"ז  שלא תגידי שאני סותר את עצמי ,אין הכוונה לדברים שקשורים לתורה ותפילה                                                                                                                                                                      ולצבי היקר , אם היית מסביר בהתחלה,את מה שהסברת  בהודעתך השלישית זה היה משנה את כל  המבט                                                                                                                                                                                                                                                                                   

משחק?כתר הרימון

חתונה של בן משפחה.

ביקור חולים

כיבוד הורים - ההורים מתעקשים שתגיע מסיבות שונות.

הלוויה ל"ע

 

 

חוץ מזה, אם כך, אז למה קבר יוסף?

אני לדודי ודודי ליאני משו

א.לא ידוע לי על חתונה במשפחה בקרוב(אני בכור)

ב.אין לנו במשפחה חולים ברוך השם ולא יהיו בעזרת השם ואין לי חבר חולה ברוך השם

ג.אני לא הולך כמעט אף פעם למסיבות כי אני לא אוהב את זה וההורים שלי יודעים זאת

ד.למה לקלל 

וקבר יוסף זה להתפלל, וכתבתי שזה לא כולל

תיאורטית...כתר הרימון

בקיצור, ברור שיש דברים שיוצאים אליהם מכל מיני סיבות.

 

בקשר לג - לא התכוונתי מסיבות, אלא סיבות שונות.

 

ושאלתי למה אתה אומר שלא תצא לשום דבר, אבל לקבר יוסף כן תצא...

 

אני מבינה את העניין של לא לצאת מהישיבה, אך יש פעמים שזה הכרחי. וכל אחד ושיקוליו הוא

באיזה מגבעות איתמר?צו חיוך
אצל איתמר כהןצבי ו.

מחר יוצאים שוב!

כולם מוזמנים!

אשריכם ממש ככה זה צריך להיותשיגר
יש מצב שאתה מוריד לפה תמונות של המקום?עצור ביתאחרונה
שלושה חברה נעצרו הבוקר בבת עין בחשדאהה
לתקיפת פקחי מנהל שחילקו צווים. להתפלל לשחרורם המהיר!!!!
החבר'ה השתחררו ישתבח שמו לעד!!עצור ביתאחרונה
שאלה לי...יהודיה גאה!!

איך זה שבנות ישנות לבד בגבעה, זה לא מסוכן?

הרי כל אחד יכול לבא ולפגוע בהן (אני מדברת על לילה לא על יום).

 

"שלוחי מצוה אינם ניזוקין"המצב חסה
וואלה. חיילים הם שלוחי מצווה?דתי לאומי
תלוי מה אתה מגדיר שליח מצווה ומה אתה מגדיר 'ניזוק'שִׁירָה
ניסיתי להסביר ש"שלוחי מצווה אינם ניזוקים"דתי לאומי

לא פוטר אותנו מחובת הזהירות היתרה על חיינו שהופקדו לנו מאת הקב"ה. 

איך בדיוק הסברת את זה?שִׁירָה

כי אני לא הבנתי...

אבל אולי הבעיה בי..שיהיה

חיילי צה"ל במלחמה הם שלוחי מצווה. ולמרות זאת נפצעידתי לאומי

ומתים

לכן אמרתי שתלוי מה ההגדרה לניזוק..שִׁירָה

אני חושבת שלההרג במלחמה זאת לא 'הזקה',מי שמת במלחמה לדעתי דווקא הרוויח.

הוא מת על קידוש ה',ועל ידי גויים שהרגו אותו רק בגלל שהוא יהודי ומקומו מובטח לו בגן עדן.

אם את מסבירה את זה ככה המשפט הזה לא שווה שקלאני17
וחייל שמאבד רגל?דתי לאומי
משו קטן לשניכם-שִׁירָה

גם נחום איש גמזו היה שליח מצווה,

הוא הלך בשליחות עם ישראל לקיסר וניזוק,נכון שלא בגופו,אבל גנבו לא את המתנה והחליפו אותה  באדמה פשוטה,

 

בסוף הכל היה לטובה,ואפילו עוד יותר ממה שהיה אמור להיות

 

כי מה,חסר לקיסר אבנים טובות ומרגליות?עפר שנהפך ליחצים זה יותר שאווה

 

במקום ששכיח היזק - שאני.יזהר
לא תמידהמצב חסה
אל תתחמק.. חייל במלחמה הוא שלוח מצווה גם לדעתךדתי לאומי

או שאני טועה?

חייל במלחמה שמאבד רגל? שלוח מצווה וניזוק בכל זאת.מה אני מנסה להגיד? שאתה לא יכול לצטט דברים ובזה לפטור עצמך מהשתדלות ומזהירות

חייל במלחמה כן, כיום בצה"ל בגבול עזה וגולן בלבד.המצב חסה

סתם חיילים ביו"ש - ביצהר, רמת מגרון, עוז ציון - וכל שאר המאחזים, בית אל,  הם מזיקים להיישבות היהודית.

ביישובים שצריך אותם- הם מסייעים. [ממש לא נלחמים. לעצור מבוקש ולשחרר אותו לא נקרא מלחמה.]

בחזית בסוריה ועזה- מלחמת מצוה.

 

ולא פטרתי את עצמי מזהירות.

הייתי חייל ביצהרשלום ש
עבר עריכה על ידי שלום ש בתאריך ט"ז באלול תשע"ג 13:34

ואתה אידיוט אם אתה חושב שהזקתי שם

או אם אתה חושב שהחיילים שם לא מסרו את הנפש כדי להגן על יצהר!

 

ואין צורך לפרט,

כי בעיני אנשים כמוך חייל שטוחן 4-4 ויותר גרוע לא באמת מוסר את הנפש.

יכול להיות שאתה לא הזקת אבלעצור בית

רוב החיילים ביצהר עושים רק נזק! שמעת?! רק נזק!

ציטוט: "תחת אבטחה צבאית כבדה, יצקו עשרות פועלים ערבים בריכת מים בין היישוב יצהר לכפר עצירא אל קבליה" קישור: http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=71548

ציטוט: "חיילי צה"ל המוצבים בסמוך לאתר בנייה ערבי בין יצהר לכפר עצירא אל קיבלייה, אזקו בשבוע שעבר שני ילדים יהודים בני 10 ו-13 בשל העובדה שסיירו במקוםרק לאחר דקות ארוכות בהם איימו כי לא יעזו להתקרב למקום בשנית, שחררו אותם לדרכם" קישור: http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=69521.

אאלק חייילים ביצהר מוסרים את הנפש.. הצחקת אותי. אם תרצה תוכל למצוא עוד הרבה מקרים על חיילים ביצהר שעושים רק נזק! לכן על תקבע מי הדיוט ומי לא. אולי הזק אצליך  זה נקרא למסור את הנפש (בשביל הערבים!).

 

החיילים מתעמתים עם תושב יצהר בכניסה לאתר הבנייה

זה שאתה טוחן מצידי 4-8 זה לא הופך אותך למועילהמצב חסה
שלום ש - מתי היית חייל ביצהר??אלירזאחרונה

אני גרה כאן..

וכבר הרבה זמן חיילים לא נצרכים מצד היישוב.
זאת אומרת - שאין עמדות חיילים בתוך היישוב.. וגם היישוב מעדיף שלא יהיו.

 

ואני מודיעה לך רשמית - שביצהר - זו לא מסירות נפש! זו טיפשות!

וזה רק מזיק למערך הבטחוני שיצרו כאן!

לא הבנת כלום.דתי לאומי

אני לא פותח דיון על מתי חיילי צה"ל הם שליחי מצווה. לשיטתך, במלחמה או בגבול הם שליחי מצווה. ובמלחמה מאבדים רגליים וידיים (סליחה על הבוטות) כלומר- ניזוקים. ולכן אני טוען שהציטוט שהבאת לא במקום ולא שייך לשרשור הנ"ל. 

 

זה אותו נושא של השרשור ההוא על הצניעות..אלירז

רק שפה עוסקים בסכנה..

וצניעות וסכנה בנושא הזה - חופפים מאוד.

והיה מחניך קדושמושיקו

ואז ה' מתהלך בקרב מחניך - וד"ל..

את צודקת,האויב בהחלט מכה בנו קשות.גאהלהיותיהודיה
עבר עריכה על ידי גאהלהיותיהודיה בתאריך י"א באלול תשע"ג 21:22

בס"ד

 

אמן שיעופו כולם למוחמוס.

 

איכשהו גם דרך גרביים,מכנסיים וחצאית הם מצליחים להכות.

אי יא יאי,כפרת עוונות.

 

(האויב,למי שלא הבין,הם היתושים.)

נשמה את! סתם אחת
למה למוכמוס? לחוץ לארץ!!! ומהר!!!עצור בית
אוף. ישלי הרבה מה להגיד לך ואני הרוגה מעייפות.מרב.אחרונה
ובטח מחר הכל כבר יברח :/