תשובת הרב יצחק גינזבורג בעניין צניעות בנות במאחזיםאלירז

השאלה:
 

שלום לרב!

עלתה שאלה בפורום אינטרנטי שעוסק במאבק על א"י - בנושא מציאות של בנות במאחזים.
בעבר נמצאתי במאחזים בתור רווקה, והשתדלתי להישאר בהם רק בשעות היום, ולא להגיע ללינה.
בדיון שעלה זה מה שהמלצתי לבנות צעירות-רווקות שרוצות להשקיע בתחום של ארץ ישראל דווקא דרך המקומות הנ"ל
מתוך הנחה שמאחז, גם אם יש בו מבנה מוגדר לנשים, הוא עדיין רשות הרבים
ולא רשות אביה או בעלה של האישה.. 
ובלילה בזמן שישנים - יכולים להגיע ערבים/ מג"בניקים בכל זמן נתון 
ולעשות ככל העולה על רוחם
ובכלל כי בתחושתי יש במאבק על הגבעות פגיעה בעדינות ובצניעות של האישה באופן הזה.
 
מפה לשם, הדיון הסתבך, החלטנו לשאול את הרב
האם באמת ראוי שבחורה רווקה תישן בלילה במאחז, בחברת בנות אחרות וכשמצויה הפרדה, מוחלטת ברורה ומרוחקת ממגורי הבנים?
האם יש בזה בעיה מבחינת צניעות פנימית של האישה?
ומה הדרך הנכונה והמובחרת ביותר מצד הצניעות - לאישה, לתרום בתחומים האלו?
 
תשובת הרב - דרך ה"משמש" שלו.. הוגדרה כ"תשובת ביניים":
 
הרב מסר שפשיטא שאת צודקת שאין מן הצניעות שבנות ילונו במאחז,
וגם ההמצאות ביום בחברת בנים היא לא חלקה.
(ובכלל, מה הבנות עושות במאחז במשך היום? להכנס למצב בו יתכן עימות עם חיילים וכו' אסור לבנות בהחלט).
בקיצור - המאחזים הם מקום לבנים או למשפחות.
אמנם, עיקר השאלה היא השורה התחתונה של מכתבך -
מה באמת יכולות הבנות לתרום למאבק על ארץ ישראל.
מכיון שהרב התייחס לכך במספר הזדמנויות אני צריך לאסוף את הפרטים מתוך השיעורים ולהעביר אותם בצורה מסודרת.
זה יקח קצת  יותר זמן, ולכן כעת שלחתי רק תשובת בינים.
כל טוב!
 
 
תודה אלירז! ד' יפנק אותך!דניאלה .ד.
תודה!סתם אחת
ממש השקעת,וואו!אשרייך!!שִׁירָה
מזל שאנחנו לא גינזצבורגרים....schk
באמת מזל.אלירז
ובכלל, מה הבנות עושות במאחז במשך היום?..גאהלהיותיהודיה

בס"ד

לדעת הרב אסור לבנות להיות במאחזים גם ביום?
טוב..

אם מישהי רוצה לראות עוד היא מוזמנת להיכנס ללמעש!, יש שם מגוון דעות ופסקים שונים ולא רק של הרב גינזבורג..

וקצת קשה לי להבין,מאחז מבחינתך הוא רק פיזי; כלומר רק עניין של לתפוס שטח או גם עניין רוחני יותר? עניין של הסברה וכו'?

'אני מקווה שלפחות כמה מפה יסכימו איתי שהחזון שלנו הוא הגאולה השלמה ובניין הבית השלישי כביטוי מוגמר לעניין הגשמת החזון. כשאני יוצאת מנק' ההנחה הנ"ל, זה ברור שלי שמאחז תפקידו יותר מאשר סתם לא לתת לערבים למסוק שם זיתים, להתענג עלהכלניות או סתם לשכב בחוסר מעש ולהנות מהבריזה בין העצים בקיץ. מאחז תפקידו להאחז בקרקע הפיזית והנחת יסודות בניין לקרקע רוחנית. ובלי יותר מדי מילים גבוהות ובלבולי שכל- זאת התחלת מהפכה. אנחנו באים להגיד שזהו! אנחנו לא בגלות! לא בפיזית וכמובן שגם לא ברוחנית! אנחנו צריכים להוציא את הגלותיות מקרבנו! ולהוציא את הגלותיות מקרבנו זה אכן ליצור מציאות מתוקנת של שיבה לשורשים, של עבודת ה' שהיא מעבר לישיבה בבית מדרש, של חיבור פיזי לא"י! וכמו שרשמו בהתחלה, מציאות אינה יכולה להוות רק חלק מסויים של האולוסיה. מציאות זאת רקמה שלמה של אוכלוסיה! כן, למרבה הצער (שלכם) זה כולל גם בנות...'
[ממעמקים,למעש!,שם..]

לדעת הרב אסור לבנות להיות במאחזים גם ביום?
טוב..
 
אם מישהי רוצה לראות עוד היא מוזמנת להיכנס ללמעש!, יש שם מגוון דעות ופסקים שונים ולא רק של הרב גינזבורג..
 
וקצת קשה לי להבין,מאחז מבחינתך הוא רק פיזי; כלומר רק עניין של לתפוס שטח או גם עניין רוחני יותר? עניין של הסברה וכו'?
 
'אני מקווה שלפחות כמה מפה יסכימו איתי שהחזון שלנו הוא הגאולה השלמה ובניין הבית השלישי כביטוי מוגמר לעניין הגשמת החזון. כשאני יוצאת מנק' ההנחה הנ"ל, זה ברור שלי שמאחז תפקידו יותר מאשר סתם לא לתת לערבים למסוק שם זיתים, להתענג עלהכלניות או סתם לשכב בחוסר מעש ולהנות מהבריזה בין העצים בקיץ. מאחז תפקידו להאחז בקרקע הפיזית והנחת יסודות בניין לקרקע רוחנית. ובלי יותר מדי מילים גבוהות ובלבולי שכל- זאת התחלת מהפכה. אנחנו באים להגיד שזהו! אנחנו לא בגלות! לא בפיזית וכמובן שגם לא ברוחנית! אנחנו צריכים להוציא את הגלותיות מקרבנו! ולהוציא את הגלותיות מקרבנו זה אכן ליצור מציאות מתוקנת של שיבה לשורשים, של עבודת ה' שהיא מעבר לישיבה בבית מדרש, של חיבור פיזי לא"י! וכמו שרשמו בהתחלה, מציאות אינה יכולה להוות רק חלק מסויים של האולוסיה. מציאות זאת רקמה שלמה של אוכלוסיה! כן, למרבה הצער (שלכם) זה כולל גם בנות...'
[ממעמקים,למעש!,שם..]בס"דdd
לדעת הרב אסור לבנות להיות במאחזים גם ביום?
טוב..
 
אם מישהי רוצה לראות עוד היא מוזמנת להיכנס ללמעש!, יש שם מגוון דעות ופסקים שונים ולא רק של הרב גינזבורג..
 
וקצת קשה לי להבין,מאחז מבחינתך הוא רק פיזי; כלומר רק עניין של לתפוס שטח או גם עניין רוחני יותר? עניין של הסברה וכו'?
 
'אני מקווה שלפחות כמה מפה יסכימו איתי שהחזון שלנו הוא הגאולה השלמה ובניין הבית השלישי כביטוי מוגמר לעניין הגשמת החזון. כשאני יוצאת מנק' ההנחה הנ"ל, זה ברור שלי שמאחז תפקידו יותר מאשר סתם לא לתת לערבים למסוק שם זיתים, להתענג עלהכלניות או סתם לשכב בחוסר מעש ולהנות מהבריזה בין העצים בקיץ. מאחז תפקידו להאחז בקרקע הפיזית והנחת יסודות בניין לקרקע רוחנית. ובלי יותר מדי מילים גבוהות ובלבולי שכל- זאת התחלת מהפכה. אנחנו באים להגיד שזהו! אנחנו לא בגלות! לא בפיזית וכמובן שגם לא ברוחנית! אנחנו צריכים להוציא את הגלותיות מקרבנו! ולהוציא את הגלותיות מקרבנו זה אכן ליצור מציאות מתוקנת של שיבה לשורשים, של עבודת ה' שהיא מעבר לישיבה בבית מדרש, של חיבור פיזי לא"י! וכמו שרשמו בהתחלה, מציאות אינה יכולה להוות רק חלק מסויים של האולוסיה. מציאות זאת רקמה שלמה של אוכלוסיה! כן, למרבה הצער (שלכם) זה כולל גם בנות...'
[ממעמקים,למעש!,שם..]
גיטרה, נגידאלעד

|בורח|

הן יכולות לעשות מה שהן רוצות..אלירז

ניצול זמן זה עניין של אופי -

אבל אפשר לבנות חושה, אפשר לתפור או לסמן שבילים או לכתוב שלטים..
לדאוג לאוכל, ולשדרג את הבית..
תמיד יש מה לעשות..

קפץ..גאהלהיותיהודיה

/

בס"ד
 
לדעת הרב אסור לבנות להיות במאחזים גם ביום?
טוב..
 
אם מישהי רוצה לראות עוד היא מוזמנת להיכנס ללמעש!, יש שם מגוון דעות ופסקים שונים ולא רק של הרב גינזבורג..
 
וקצת קשה לי להבין,מאחז מבחינתך הוא רק פיזי; כלומר רק עניין של לתפוס שטח או גם עניין רוחני יותר? עניין של הסברה וכו'?
 
'אני מקווה שלפחות כמה מפה יסכימו איתי שהחזון שלנו הוא הגאולה השלמה ובניין הבית השלישי כביטוי מוגמר לעניין הגשמת החזון. כשאני יוצאת מנק' ההנחה הנ"ל, זה ברור שלי שמאחז תפקידו יותר מאשר סתם לא לתת לערבים למסוק שם זיתים, להתענג עלהכלניות או סתם לשכב בחוסר מעש ולהנות מהבריזה בין העצים בקיץ. מאחז תפקידו להאחז בקרקע הפיזית והנחת יסודות בניין לקרקע רוחנית. ובלי יותר מדי מילים גבוהות ובלבולי שכל- זאת התחלת מהפכה. אנחנו באים להגיד שזהו! אנחנו לא בגלות! לא בפיזית וכמובן שגם לא ברוחנית! אנחנו צריכים להוציא את הגלותיות מקרבנו! ולהוציא את הגלותיות מקרבנו זה אכן ליצור מציאות מתוקנת של שיבה לשורשים, של עבודת ה' שהיא מעבר לישיבה בבית מדרש, של חיבור פיזי לא"י! וכמו שרשמו בהתחלה, מציאות אינה יכולה להוות רק חלק מסויים של האולוסיה. מציאות זאת רקמה שלמה של אוכלוסיה! כן, למרבה הצער (שלכם) זה כולל גם בנות...'
[ממעמקים,למעש!,שם..]
 
אשרייך.
 
הרב לא אמר שאסור לבנות להיות במאחז ביום..אלירז

כך עד כמה שהבנתי, זה פשוט תלוי במה שבנות עושות שם במשך היום.

כי בטלה - זה בטוח לא טוב.
ברור שיש למאחז גם עניין רוחני - והרבה!!

יש תפקידים נוספים לבנות בתחומי ארץ ישראל
וזה ייקח קצת זמן להביא את מה שאמר הרב יצחק בנדון..
 

בכל אופן - אנחנו דיברנו על לינת בנות במאחזים..
ואני לא מסכימה שכדי לבנות מציאות חייבים גם גברים וגם נשים שיעשו את אותן עבודות.
היהדות בנויה על זה שיש תפקידים גבריים ותפקידים נשיים..
ואם "עבודת פרך" במצרים מפורשת על ידי חז"ל שהמצרים נתנו עבודת נשים לגברים ועבודת גברים לנשים
אז זה מסוכן מאוד לומר את המשפט הסופי של "ממעמקים"
(על אף השאר כתוב יפה מאוד ואני מסכימה איתה בגדול)


בקיצור - צריך לברר מהו התפקיד הנשי של המשכת רוח הגאולה עלינו..
ולי ברור שזה לא דרך המאחזים.

כשהו כותב 'ובכלל מה הבנות עושות במאחז וכו'גאהלהיותיהודיה

בס"ד

 

הכוונה היא מה הן עושות שם,יעני-זה לא מקומן,

או מה העיסוקים שלהן שם?

 

בכל מקרה,לתגובתך-

אני לא יודעת אם את עדיין מסתובבת בגבעות ואם כן באיזה,

אבל אני כן יודעת שבטלה לרוב אין!

פשוט אין!

בין אם זה לימוד לבגרות במתמטיקה ובין אם זה לחלל,

בטלה אין.

 

ובכלל,הבנות בד"כ דואגות לארגן כל אחת משהו לעצמה.

(וגם מי שמגיעה בלי לתכנן כלום בד"כ יש לה מה לעשות לנקות,לסדר,לשטוף,לבשל,לעזור למישהי\לדבר..לא חסר)

 

 

את לא מסכימה איתה שמציאות כוללת גם נשים?

צר לי עלייך אחותי..

בסופו של דבר,העולם לא יכול להתקיים בלעדינו..

 

 

אמרתי שיעשו את אותן העבודות?כמדומני שלא.

כשערבים עולים בד"כ נותנים לבנים לטפל בהם.

לא כי אנחנו לא יכולות, לא כי זה לא יצור הרתעה מספקת (לענ"ד להפך),

אלא כי זה לאו דווקא התפקיד שלנו.

 

זה לא אומר שאם יעלה ערבי לכיווננו לא נטפל בו,

אבל מלחתכילה אני לא ארד לציר כדי ליידות אבנים על רכבים של ערבים.

 

 

ובקיצור-צריך לברר מהו התפקיד הנשי של המשכת רוח הגאולה עלינו..

ולי ברור שאחת הדרכים היא דרך המאחזים.

 

שבת מבורכת!חיוך

 

 

את יכולה לקפוץ 4 תגובות אחורה ולראות שכתבתי אותואלירז

דבר בדיוק.
שתמיד יש מה לעשות במאחזים ואין בטלה.


ובבקשה מכן! תקראו את הדברים שלי בעיון!!
אני כותבת כמו עורכת דין, כדי שלא יהיו טעויות ותביעות על מילה מוטעית פה ושם!!
רשמתי מפורשות:
"ואני לא מסכימה שכדי לבנות מציאות חייבים גם גברים וגם נשים שיעשו את אותן עבודות."

ואח"כ עוד הוספתי שיש הבדל בתפקידי נשים וגברים.

לא הוצאתי את הנשים מן המציאות.
ואני גם שמחה לשמוע שאתן לא נכנסות לחיכוכים עם הערבים סתם כך.
אבל שוב - זה בכלל לא הנושא!!
לא מצאתי בעיה בהימצאות נשים ביום במאחז!!
הבעיה היא רק מרדת החשיכה ועד לזריחה!!!!

הגבתי לתשובה שקיבלת,גאהלהיותיהודיה
עבר עריכה על ידי גאהלהיותיהודיה בתאריך כ"ג באלול תשע"ג 21:26

בס"ד 

ולאחר מכן גם לתגובותייך.

 

מאחר והדיון הזה לא מתקדם לשום מקום; אפשר לסכם את זה בכך שכל אחת תעשה עפ"י הדרכת מו"ר.

 

(ושאלה בנוגע ליצהר-

אאל"ט אמרו שהם מפסיקים להכניס צבא וכו' אחרי רצח אביתר עמי"ד,ועכשיו חוזרים על זה שוב עם בועז(להבדיל בין המקרים!)אפשר הסבר בבקשה?תודה!)

ההסבר הוא ככה-די"מ

יצהר אוהבים להוציא הצהרות במקום לעשות מעשים.

ההסבר הוא ככה - אל תדבר במה שאתה לא מבין לעומקאלירז

ובטח - אל תוציא לכלוכים סתם..

אחרי רצח אביתר - הצהירו שלא מכניסים יותר צבא ליישוב.
בעניין של בועז אלברט - 
החליטו שלא נפגשים עם הצבא ומתקשרים איתו - אלא אם כן בועז נוכח בפגישה
במטרה להראות לצבא שאם הם רוצים קשר עם התושבים ביצהר ובכלל -
הם לא יכולים להרחיק אנשים..
ואם הם מרחיקים - היישוב מעלה על נס את עניין הסרבנות לצו.
(הרי פגישה עם הצבא, תתקיים ביצהר - אם בועז נוכח, הו אמפר את הצו למולם)

לגבי כל מיני אמירות מכוערות של אנשים -
גם ביצהר יש ויכוחים פנימיים על מהות ודרך המאבק..
לפעמים זה מורכב מדי להסביר למי שלא בפנים, ולפעמים זה פשוט לא לעניין להסביר
כי זה דיונים פנימיים.

מקווה שההסבר מובן.

אנשים צריכים לחוש את ארץ ישראל.די"מ

מי שלא גר בגבעה לא יבין על מה אני מדבר וזה כולל אותך ואת בעלך,

אני הרבה זמן הייתי "בחבר'ה" בלי לגור בגבעה קבוע כשקבלתי הרחקה אחרי משהו כמו 8 חודשים שגרתי בגבעה וראיתי אותה מתמוססת לאט לאט...

זה משהו שצריך לחוש.

ארץ ישראל לא נמצאת רק בגבעה בלי מים וחשמל..אלירז

אם אתה מתכוון לעבודת אדמה -
אפשר "לחוש את ארץ ישראל" גם בחקלאות, כשיש לך בית במקום כביכול "בורגני"..

בקיצור -
לקדש את אורח החיים בגבעות - זו לא מצווה מהתורה
ואני גם לא רואה את זה כאידיאל.
אני חושבת שנכון להתפרש על שטחים גדולים בארץ ישראל
נכון לראות יותר ויותר אנשים עוסקים בחקלאות ומתחברים לאדמה האהובה הזו
באופן מוחשי יותר מסתם לגור עליה.

סתם להתעקש לשאוב מים מהבור - זה לא בדיוק משאת נפשינו כיהודים.
וכאן אתה נכנס גם לדיון של קידמה ופשטות, ואיך משלבים את זה נכון על פי רצון ה', ומה האיזונים..

לא אמרתי בלי מים ובלי חשמלדי"מ

אבל אני כן מדבר על לחתוך הר ולשפוך על אספלט ולהרוס אותו ואז לקשט אותו בקצת פרחים ודשא.

 

לקדש את אורח החיים בגבעות זה לא מצווה מהתורה זה הפשוט הדרך הנכונה לחיות.

 

לשאוב מים מהבור זה אולי לא משאת נפשנו אבל לשתות מים מבקבוק ולאכול תרנגול שהתעללו בו בחייו ובמותו זה אחד הדברים החושבים,קשר לאדמה מתבטא באכיפתיות כלפיה שזה אומר כמובן להאביק עליה אבל גם לא לזהם אותה אותה ולהרוס את הטבע.

 

לגור במתחמם סגור של קרוואנים ליד אנטנה שללורית זה ממש לא איכפתיות לארץ וזה גורם שלא יבואו למקמות בלי ברז צמוד....

זה אפילו לא מסירות נפשות זה לוותר קצת על הנוחות למען האחר.

 

בעל הסולם מסביר שהסיבה שיש לנו גוף זה רק בשביל שנוכל לוותר ולעשות טובה ליהודי אחר (או לחה' יתברך) לתת משלנו מהנחות שלנו למען אחר(או למען הקב"ה)

לחשוב רק על עצמך ועל זה שלי נוח לקנות קילו עוף ב10ש"ח ולא לחשוב על מה עשו בשביל שיכולו למכור לך בכל כך זול זה מגעיל,אני לא אומר שאני שם,אבל צריך לדעת לאן לישאוף,

הקב"ה נתן לנו המון חוקים וכללים איך לאכול בשר כדי שזה לא יהיה מכל הבא ליד אבל אנשים לקחו מזה רק את ההלכה היבשה.

(כמו שבמסעדות מעסיקים ערבים והמשגיח מדליק את האש,אבל זה לא עוזר זה גורם להתבוללות (אולי הבנות לא שמות לב מי הדליק את האש...))

ובמקום להבין שה' אומר לנו שאפשר לאכול בשר אבל תעשו את עם כמה שפחות להתעלל בחיות מתעללים בהם ומוצאים קובניות שזה יהיה כשר (אבל מסריח).

 

אני יודע שהסוף לא כל כך קשור אבל הרבה זמן אני רוצה לכתוב הגיגי החצי טיבועוניים (או יותר נכון }"אכילת בשר איכפתית").חיוך

 

זה הבעיה שהרב לא אמר שום דברילד קצת גדול
העוזר של העוזר אמר שלדעתו וכו'

כך לא פוסקים הלכה. הרוצה לשאול את הרב ישאל אותו אישית וישמע תשובה אישית.
נכון ולא נכון..גאהלהיותיהודיה

בס"ד

 

כמדומני שיש מצב שהמשמש של הרב עלול להכיר מעט את פסיקות הרב..

אל עקרונית-אתה צודק.

שטויות!שמוליק פיין

אתה לא מכיר את הרב שליט"א וכנראה גם איתיאל..

*את איתיאל..אבא שמואל

או שגם איתיאל לא מכיר את הרב?

חח את איתיאל* אשריך שמואל! שמוליק פיין
לגור במקום מסויים זה לא עניין "גברי"די"מ
עוד שאלה לרב יצחק...חכחעחילםכ

האם מותר לנערה\אשה ללכת אחרי רדת השמש באזור שהוא רשות הרבים שיש בו כמה מאות גברים שיכולים לעשות ככל העולה על רוחם . וכן נכנסים לשם כוחות מגב"ב ויס"ם ובאופן קבוע פוגעים בצניעות ובעדינות של האישה. והיו מקרים שנכנסו ערבים !!!!!!לחצרות הבתים

יש לציין שבתור מי שהולך שם (כמובן שרק בימים כי בלילות מאוד!!!!! מסוכן!!!!!!) אני מרגיש שאי אפשר ללכת שם בלי להיפגע.

האם מותר ללכת שם ללא סיבה כשיש לי דרך אחרת יותר נוחה וקצרה? (מבוסס על מקום מגוריה של כותבת השאלה המקורית)

תודה רבה רבה רבה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*השאלה להמחשה בלבד 

משום מה נראה לי שאתה לא מכיר את המציאות האמיתית.דינוחה
תמיד אפשר להקצין דברים ולגרום להם להיראות מגוחךאלירז

אבל הרעיון העיקרי בעולם הזה - הוא לשמור על איזונים.
אז אם את/ה מקצין את דבריי - תמיד תיפול מהגשר הצר של העולם הזה..
כי לא שמרת על האיזון הדק.

כל הכבוד!!!לדבר יפה
הרב מסר שפשיטא שאת צודקת"די"מ

כמה צפוי...

שאלה לכבוד הרב-די"מ

שלום הרב,

אני מחפש אשה כשרה ויראת שמיים וצנועה שאוכל להקים איתה בית נאמן בישראל,

כיוון שכבר מספר שנים אני מקדיש את עצמי ליישב את ארצנו הקדושה |(או לפחות משתדל) ואני מאמין "שארץ ישראל היא הנקודה העיקרית וממנה נובע הכל",אז אני מחפש אשה שתסכים לגור איתי במאחז,

כיוון ששמעתי שהרב סובר שאין זה מן הצניעות שבנות רווקות יהיו במאחז ואני מחפש אשה צנועה אז חיפשתי אשה שלא גרה במאחז אבל כל הבנות שאיתם נפגשתי אמרו שזה חשוב מאד להיות בגבעה אבל הם צריכים מים זורמים (ואפילו שבת אחת הם לא יכולים בלי ברז צמוד) וחשמל,ולכבס בבור כמו שסבתא של סבתא שלהם עשתה לא מתאים להם,

ולכן לצערי נשארתי רווק....

**************************************************

נכן זה לא צנוע שבנות יריבו עם ציונים ועדיף שהם  ימנעו מזה כמה שצריך,

ואולי באמת זה פוגע ב"בעדינות ובצניעות של האישה"

אבל אולי זה שאין קהילה של אנשים שארץ ישראל חשובה להם באמת מוסרים עליה את הנפש פוגע בארץ ישראל יותר?

 

 

אני לא נוקט עמדה אני באמת לא יודע,

אבל דבר אחד ברור לי שעד שלא ניהיה רציניים לא יקרה פה כלום!

ביצהר לדוגמא יש כמה אנשים רציינים שבאמת משקיעים מעצמם כבר שנים והצטרפו אליהם הרבה בטלנים סטלנים,

עד שלא יהיה אנשים שיהיו מוכנים לוותר מעצמם למען ארץ ישראל אז ארץ ישראל תלך,

הציבור הדתי לאומי התייאש מארץ ישראל ברובו אחרי גוש קטיף ויפנה וילך אחרי הגריענים תורניים.

אחרי זה כל מיני מ"נוער הגבעות" פנו והלכו אחרי תינזום הערבים ועכשיו היצהרניקים הולכים על "דרך חיים"

לי ברור שמה שנכון זה ארץ ישראל!

למה?ככה!

ומה שאנחנו צריכים זה ציבור (גם אם הוא יהיה קטן מאד ויכולל 20 משפחות) וציבור כולל משפחות ומשפחות זה כולל בנות,

ציבור שיאהב את ארץ ישראל דרך האדמה הבוץ האבנים הקוצים והשינה "במקום פרוץ" מתחת כיפת השמיים ארי פינוי.

וכמו שאמר פישי הגדול:"מי שלא היה אף פעם לא יוכל להבין..."

 

חזק חזק ונתחזק בעד עמינו וערי אלוקינו.

רק אם גרים במאחז מבינים שא"י היא הנקודה העיקרית?~א.ל

תמוה.

לפעמים השליחויות הגדולות יותר, הן דווקא במקומות אחרים

 

^^^^ מה שקורה כששוכחים את המטרה ומתחילים לקדשאלירז

את האמצעים.

כל אחד והנקודה שלו בעולםאלעד

זה בסדר.

איפה נכנס פה הנקודה שלו? איך אפשר להבין שא"יי"ל

היא הנקודה העיקרית אם לא עסוקים במצווה הזאת?

כאילו מבינים משהו אחד ועושים משהו אחר?

ישנן נקודות רבות רבותאלעד


אלעד - הצטרפתי לשאלה של "לעולם חסדו" והערתי לדי"מ.אלירז
אני יודעאלעד

לך הגבתי

נשמח לשמוע מה המטרה ומה האמצעיםדי"מ

ומה זה קשור?

התכוונתי לזה שהגבעות התחילו כחלק מכיבוש הארץ מידיאלירז

הערבים.
ולהבאת מצב שעם ישראל יכיר בכך שכל שטחי ארץ ישראל הם שלוץ
 

ואתה הפכת את זה לאג'נדה שלימה של דרך חיים מבודדת וכו'..

שיש לה קשר קלוש לכיבוש הארץ.

אני לא יודע למה החלטת שבגלל זה הגבעות התחילו,די"מ

וברור שזה חלק מהעניין,

 

רק על ידי הרגשת ארץ ישראל ממש ?(ושוב אני מדבר על הבוץ והקוצים!)

 

אפשר לכבוש אותה וליישב אותה ולהבין שזה שלנו ולהסביר לאנשים אחרים.

 

וכמו שרבנו אומר בסוף תורה קנ"ה בליקוטי מוהר"ן:" וְצָרִיך כָּל אָדָם לְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כִּסּוּפִין וְגַעְגּוּעִים לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל"

 

 

כן.די"מ


סתם הערה:אתה לא מקיים מצוות ישוב א"י יותרי"ל

מכל אחד אחר שגר בארץ בתל אביב מטולה או רעננה.

 

אז איפה נכנס פה הבוץ והקוצים?

אני אוהב את א"י ומקיים את מצוות ישוב הארץ מהדשא בבית.

למה אתה שעושה את זה מהשלולית בוץ עושה את זה יותר ממני??

מצוות ישוב הארץ...עצור בית

היא שלא תהיה לשממה, כשאדם גר בתל אביב ההוא לא עוזר כלום לשממה!

יש כמה טעמים למצווה.אלעד

ואכן לפי הטעם שהזכרת יש כאלה הסוברים שהמצווה "חזקה" יותר כביכול

כאשר הוא גר במקום יותר מאתגר מבחינת יישוב הארץ.

 

אבל לא תוכל להפקיע ממנו קיום המצווה, חלילה.

לא רק שהוא לא עוזר הוא מזיק...די"מ
מזיק? אני תוהה אם להתעלם מהתגובה שלךדניאלה .ד.
אנשים פה חסרי חוש הומור.די"מ

בשביל מה יש סמיילי?

הרגעת אותי פיו.. |מתנשף| דניאלה .ד.


סבבה אז נעבור כולנו ליהודה ושומרון-משה ר-

וננטוש את שאר חלקי הארץ לבדואים ולסודנים.

 

^^~א.ל

עם גישה שכזו, גם תל אביב תהפוך להיות שממה..

ואז ביטלנו מצווה..

 

נשמע לי שיש פה יותר התעסקות בטפל מאשר בעיקר.

אתה מתיישב במקום מסוים, כי כך הורגלת או כי יש אידיאל שעומד מאחורי זה?

 

אנשים פה חסרי חוש הומור....די"מ

חשבתי שביל זה המציאו את הסמיילי מסתבר שלא תמיד זה עוזר.

ת'אמת שהסמיילי הזה>> לפעמים נראה לי תחמןדניאלה .ד.אחרונה


שאלה לי אלייךדי"מ

נגיד שאני מרוויח 5000 בחודש ותכלס אני לא באמת צריך אותם כי אני רווק ואין לי את מי לפרנס.

וחבר שלי גם מרוויח 5000 בחודש אבל יש לו 7 ילדים ואמא חולה שהוא צריך לפרנס.

 

אם ניתן 1000 לצדקה זה יהיה אותו דבר?

 

יישוב הארץ לא נמדד בבתים ובהצלחות אלא בהשתדלות.

 

 

חוץ מזה שהבוץ והקוצים מבטאים את האהבה וזה בכלל לא קשור למי מקיים יותר,

אני לא ישכח איזה כיף היה פעם בהרחקה שחלמתי שהייתי בגאולת ציון וקמתי ופתאום קלטתי:"וואו כמה זמן המכנסיים שלי היו מלוכלכות כי ישבתי על האדמה"

זה פשוט אהבה לא קשור למקיים יותראו פחות.

כן.גאהלהיותיהודיה

בס"ד

 

כי לגור ביצהר,בבית אל או בהר ברכה זה נורא נחמד וטוב ויפה,

וזה ישוב הארץ,באופן חד משמעי!

וזה אפילו נחשב יותר מאשר ישוב הארץ בת"א או הרצליה,

אבל..

 

אז נכון שצריך גם חבר'ה שיתעסקו בהתרמות/הסברה וכו',

אבל האידיאל הוא הגבעות.

 

וכן,ע"י מסירות מגיעים לידי אהבה,כיסופים והבנה אמיתית מה זו ארץ ישראל,

ומה המשמעות של 'א"י היא הנקודה העיקרית וממנה נובע הכל'.

 

וזה שאת מתגוררת בישובך היקר זה נחמד,

אבל ישוב וכיבוש אמיתי,

זה, כרגע, בגבעות.

 

טעות!!! איך מוחקים תגובה?עצור בית
אשמח לראות את התשובה.עצור בית

אגב, חבל שלא פתחת על זה שירשור חדש..

לא באמת שלחתי לו זה היה ציני.די"מ

אם כבר אני פשוט יבקש ברכה

(או שרה לא אכפת לי איך יקראו לה...)

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך