שרשור חדש
בעניין הלכת ''בלימה'' בשבת~~אני~~
רוב שלומות כובד הרב, 80 ק"ג תבין ותקילין...
נתקלתי בשבאס קויידש בקושיה קושייתית מאוד.
נתקלתי במשפט חוצב להבות אשר הופנה כלפי , היה הוא: רעות, בלמי את פיך!'' ופירושו ''רעות, סתמי ת'פה!'' (אולי היה זה ''שימי סלוטייפ על הבל פיך המצחין'' או ''תפרי במכונת התפירה את שפתותייך זו לזו ושאר כוונות זדון, אך נעוזבם עת עתה) כעת מכיוון שזכורני שהמילה ''בלימה'' מתקשרת היא למלאכת הרכיבה, והיא רכיבה באופניים או נהיגה במכונית, והרי אין האלצהיימר התפשט כליל על מוחי הקטון והדל וזכורני גם שרכיבה היא מלאכה המתמצעת לרוב באופניים או נהיגה במכונית, הסוק הסקתי מציווי זה שכעת עתה בוקשתי מפי מבקשי נפשי לחלל את השבת הקדושה! שמא כבודכם תגידו לי מה עלי לעשות וכיצד עלי לנהוג?
שאו ברכה על ראשכם (סדרו לה מקום מסביב הכיפה) ושבוע טוב
שלומות ואור!תולתול
שאלתך כבר התבררה בפוסקים האחרונים, והרי קושייתך כוללת איסורים מל"ט אבות מלאכה!! [תופר, קורע, וכו'.]
כמובן שאמר הגר"י זצוק"ל שאין להשתמש בנייר סעטלוטייעפ [בלע"ז=נייר דביק] בשבת קודש. וכמובן גם "המצחין הבלו" נכלל באיסורין.
 
ולקושייתך השניה:"וכיצד עלי לנהוג?" -[ציטוט ישיר.]
לנהוג בשבת?!
וכי אינך יודעת שנהיגה אסורה בשבת? מן התינוקות שנשבו הינך?
כיצד זה לא תבושי?! כיצד זה לא תיכלמי?!
 
אין לנהוג בשום פנים ואופן, אלא ללכת במתינות, שנאמר "אם תשיב משבת רגליך" וגו'.
בתקווה להשתפרות, ולהפסקת שאלות מגוכחות שכל תינוק בחיידר יודע תשובתן,
 
הרבנית מ. תולתלת תליט"א.
במקרה שלך-רננוש!
בס"ד
עדיף שתבלמי את פיך!!
לא לבלוםalezish
ובזה לקיים המצווה הידועה במעלתה הנשגבה בקבלה "ועצבנת פני חבר"
תלי במקרהנועמיק
הזכרת בשאלתך שהחשש בבלימה הוא משום שזוהי פעולה האסורה ברכיבה על סוס.
כידוע רכיבה אסורה שמא יקטוף ענף להכות בו את הסוס.
לכן סתימת הפה אסורה רק כאשר יש חשש שיקטפו משהו כדי למלא את הפה בזמן סתימתו(למשל מסטיק).
כמו כן כאשר הדוברת מדברת במידה כזאת שיש ממילא חשש שיקטפו ענף בכדי להכותה, מותר לה לבלום.

הי, לא לצטט אותי בפומבי!קוגל ירושלמיאחרונה
וגם אמרתי משו בסגנון אחר... אבל ניחא..
בעניין הבלימה-
אני חושבת שאפשר להקל במקרה של פיקוח נפש-
כשיש חשש שכמה אנשים מסביבך יקרסו\יתעלפו\יעלבו אם לא תסתמי תפה.

 


ספרדי אחדאלישע בן אבויה
בס"ד

רצה להתקבל לישיבה אשכנזית, ובא לראיון עם ראש הישיבה:
הרב: איך תסתדר עם אוכל בלי הכשר ספרדי?
הספרדי: יש פה מסעדה, אני יכול לקנות אוכל.
הרב: איך תסתדר עם תפילה אשכנזית?
הספרדי: יש בצד השני של הכביש בית כנסת ספרדי, אני יכול להתפלל שם.
הרב: איך תסתדר במקום שבו הרבה פעמים מדברים יידיש?
הספרדי: זה בסדר, אני מבין יידיש.
הרב: איך אתה מבין יידיש אם עברית אתה לא מבין?!

--

חמישה ספרדים רצו להתקבל לישיבה אשכנזית:

הרב: למה דווקא לכאן?
הספרדים: אנחנו רוצים ישיבה אשכנזית.
הרב: גם אני.
אוף. אתם -פשוט שני קרציות.מרב.
גם לגבר וגם לאישה יש מעלות וחסרונות. אוקיי- אז לגבר יש ת'תיתרון הזה *אין לי במוח* ות'חיסרון הזה *גם כן אינלי דוג' במוח* ולאישה יש את זה ואין את זה *ושוב, אינלי כוח להפעיל ת'גלגלים...*
בחייאת- אני, בתור בת, ויש כאלה שיטענו שלא אני בת שלא מין השורה *יחד עם האשכנזיות שלי*-- ו..כן, אני חושבת שגבר יותר חשוב מאישה. אני לא אפרט פה למה אני חושבת, כי בקטעים של בנים-בנות, חתונה, היריון וכל הדברים האלה- המוח שלי יותר גרוע משל בנים, אז אני לא נכנסת לזה.
רק רציתי להגיד *לך ילדה שלי..*-- בחייאת. תפסיקו עם המריבה השוביניסטית המטומטמת הזאת. ברור שכל בן יחשוב שהוא יותר חשוב ושכל בת תחשוב ככה על עצמה. אז.. אל תהיו בשוק אחד מהשני. סבבה?
ו--אלישע-- דוגרי- למה אתה לא רוצה להתחתן? זה באמת מסקרן^^
חידות לפרשת תולדותדגיגת זהב
נא להגיב על החידה המתאימה
 
גילוי נאות: החידות נלקחו מספר בשם <פשפ"שתי ומצאתי> שמצאתי ברחבי האינטרנט
חמישה פעלים רצופים בפרשהדגיגת זהב
ויאכל וישת ויקם וילך ויבזאלישע בן אבויה
מה מחפש אשר גינצברג בגרר?דגיגת זהב
אחד העםשיקמה
שכונה בירושלים בפרשה (זה קל מאוד)דגיגת זהב
חמש מילים רצופות המתחילות באות "א"דגיגת זהב
"אנוכי אלקי אברהם אביך אל תירא"שיקמה
חמש מילים רצופות המתחילות באותן שתי אותיותדגיגת זהב
ויאכל וישת ויקם וילך ויבזאלישע בן אבויה
יהודית אך לא יהודיהדגיגת זהב
יהודית בת בארי, אשת עשואלישע בן אבויה
יפה מאוד - נתראה אי"ה בפרשת ויצאדגיגת זהבאחרונה
שירשור פאלינדרומיםנחשונית
ציטוט מויקיפדיה:

פָּלִינְדְרוֹם הוא מילה, מספר, משפט או כל רצף סמלים אחר שניתן לקרוא משני הכיוונים, משמאל לימין ומימין לשמאל ללא שינוי בתוצאה. מקור המילה הוא יווני: πάλιν (פַּ‏‏‏לִין - שוב, הפוך) וδρ�μος (דרוֹ‏מוּ‏ס - כיוון).

השם נתן למשל הוא שם פלינדרומי, וכן המילים זוז, הסוסה, היפהפיה. המילים הפלינדרומיות הארוכות ביותר בשפה העברית שיש להן משמעות הן "ולכשתשכלו", "מכיתותיכם". המילה הפלינדרומית הארוכה ביותר בלועזית הנכתבת בעברית היא "טריומוירט" (שלטון של שלושה אנשים ברומא העתיקה).

לפלינדרומים אין ערך לשוני, והם נועדו בעיקר לשעשועי לשון, ומהווים נושא לחידונים וחידודי לשון.


פאלינדרום בויקיפדיה

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D

פאלינדרום באתר צורה

http://www.tzura.co.il/tshsd/mashumishi.asp


משפט פאלינדרום לדוגמה: ילד כותב בתוך דלי.
יש פאלינדרום מפורסם שהוא גם אקרוסטיכון, אך לא מצאתי ברור אם כתב את זה רבי אברהם אבן עזרא או רבי יהונתן אייבשיץ. בכל אופן, הוא נשאל שאלה, מה דינו של דבש שזבוב נפל לתוכו, האם מותר לאוכלו, את הדבש כוונתי. והוא ענה באקרוסטיכון הבא. שימו לב, אפשר לקרוא מכל הכיוונים: מימין לשמאל ומשמאל לימין, מלמעלה למטה ומלמטה למעלה.

פ ר ש נ ו
ר ע ב ת ן
ש ב ד ב ש
נ ת ב ע ר
ו נ ש ר ף

כלומר, הדבש מאכל את הזבוב עד שהוא נעלם ולכן מותר לאוכלו.
אז למישהו יש עוד פאלינדרומים - שמות, מילים ומשפטים, כאלה שלא מופיעים באתרים הנ"ל?

שאלה ותשובה מהאבן עזראאנונימי (פותח)
שאלה ותשובה של האבן עזרא (שימו לב שגם האותיות הסופיות מסתדרות)
 
אבי אל חי שמך למה מלך משיח לא יבא
 
דעו מאביכם כי לא בוש אבוש שוב אשוב אליכם כי בא מועד
קיצור הלכות הנהיגהalezish
להרה"ג החוסיד לענטסיאן אב"ד וראש ישיבה דק"ק אשר בעיר מאזודע

  הלכות נהיגה נכונה בבני ברק ובירושלים
    ב. הוי עז כיגואר וקל כסמארט, רץ כאלפא וגיבור כטוסון לעשות מה שבא לך על 
  הכביש.
 
  ג. מייד כשייכנס לרכבו ימשמש בכרית האוויר שלו ובחגורתו, שרבו הסיכויים 
  שיזדקק להן.
 
  ד. טוב להחזיק ההגה ביד אחת, שתהא ידו השנייה פנויה לעסוק בתורת החיוג. 
  והמחמירים עוסקים בתורת החיוג ביד אחת ובלגימת הקפה ביד השנייה. יש שנהגו 
  להוציא ידם האחת אל מחוץ לחלון, ולא ידעתי מנהג זה מניין.
 
  ה. ירבה אדם בשיחה עם האישה בנייד בזמן הנהיגה ובלבד שלא ידבר במכשיר 
  הדיבורית, שמא יבוא לידי תקלה ויאחז בטעות בהגה בשתי ידיו.
 
  ו. מצווה גדולה להיות בעקיפה תמיד, שנאמר: "תסור מן הדרך אשר יורוך מימין 
  ומשמאל, שוב מימין ושוב משמאל".
 
  ז. הרכב מקום הטומאה הוא, ואסור לו לאדם להרהר בדברי מוסר שם. על כן טוב 
  שיהרהר בעסקיו ובחשבונותיו שלא יבא לידי הרהור של ואהבת לרעך כמוך חלילה.
 
  ח. שעת עצירת הרכב ברמזור או בפקק שעת רצון היא. חסידים שבתל אביב מקפידים 
  וקוראים באשמורת הבוקר, בפקקא דאיילון, את כל עיתוני היום באחד מקרא ושניים 
  תרגום. נשים צדקניות נוהגות לסלסל בשערן ולשחק בקוקוהיהן בכל עצירה ועצירה 
  מחדש.
 
  ט. זקנות שבירושלים היו מדליקות את אורות הערפל האחוריים מראשית החורף ועד 
  סוף הקיץ, לקיים מה שנאמר: "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה". משרבו סומים 
  בישראל בגלל הסינוור, התירו חכמים להתנגש בפגושיהן ולכבותם.
 
  י. רגילים הם בני ישראל במסעות ובחניות במדבר סיני ועל כן מותרים הם בחניות 
  כפולות ומשולשות. באשמורת הבוקר, בשעת הורדת תינוקות של בית רבן במוסדותיהם, 
  התירו חכמים גם חניות מרובעות. ובכרכים המוקפים פיצוציות יש המתירים גם חנייה 
  מחומשת.
 
  יא. מצווה דאורייתא לנהוג ג' פעמים בשנה בבני-ברק ולברך הגומל בשם ובמלכות. 
  במקצת קהילות מברכים גם "ברוך שעשה לי נס במקום הזה".
 
  יב. בית הלל אומרים: יאותת, יאט ויפנה. בית שמאי אומרים: יאט, יפנה ורק אז 
  יאותת. ונהגו ישראל שלא לאותת כלל, ומנהג ישראל דין הוא.
 
   יג. מנהג טוב הוא לצפור בעת שפורענויות מתרגשות לבוא לעולם. ויש המחמירים 
  לצפור גם כשבנות ישראל נושאות חן בעיניהם. מי ששכח לצפור בערב, יצפור בלא 
  ברכה בבוקר.
 
  יד. הרואה מקום שנעשתה בו תאונה לישראל יעצור את רכבו, יבהה במתרחש וישהה שם 
  קמעא. חסידים ואנשי מעשה אף יאמרו: "תראה, הלך לו השאסי".
 
  טו. התשובה היא יסודו של עולם, ומייד כשחש האדם חרטה על המסלול בו בחר, מצווה 
  מן המובחר לסטות מיד לכל נתיב אחר אליו מתחשק לו לעבור, ואין מוחין בידו.
 
  טז. גזרה מלכות הרשעה כי יש ללבוש אפוד זוהר בעת שהייה בצד הדרך – ואינו מנהג 
  טוב: שהנהגים החוזים מרחוק באפוד הזוהר סוברים בטעות כי מדובר בשוטר ומאטים 
  רכבם לשווא.
 
  יז. הרואה פיאט מולטיפלה וטויוטה פריוס ודיהאטסו מאטריה - מברך: "ברוך משנה 
  המכוניות".
 
  יח. אין איסור אונאה בשוטר. ומותר לאדם לטעון כי הוא בהריון, אשתו במילואים, 
  וחמותו הבריאה גוססת כדי להימנע מתשלום קנס לרשויות.
 
  יט. בני ישראל מלכים בני מלכים הם ואין ראוי שיתדלקו רכביהם בעצמם. משרבו 
  עוונותינו, גזרה מלכות הרשעה על תדלוק עצמי, ובני ישראל מלכלכים ידיהם בדלק 
  ובסולר כדי לחסוך שקל שמונים.
 
  כ. לעולם יסתכל אדם בשלושה דברים ויבוא לידי תאונה: בשלטי חוצות, בסימוני 
  מע"צ ובמדבקת "איך אני נוהג?" שלפניו
כחחחח..=]]]נחמד...=]]מוריה!!
חחח...דוסית גאה!
גדול!!
מנוסח ממש יפה
ענק!!!nbmur
המצאת את כולם???
חחחאריקל
נשפכתי
ענק!משה
מוכר, אבל גדול! רחלקה
סוף סוף משהו חמוד שאני לא מכיר..אלישע בן אבויה
חחח... חזק!!!שבלולון
כבר כתבו את זה בפורום "לימוד נהיגה" זה שיא החאפשר לתקן
נכון רק העברתי לפהalezish
כי לא כולם בדיוק נכנסים לשם
קבלו מספר "עובדות":מלכה בנשמה!!אחרונה
החיים הם כמו קפה
או שהם שחורים
או שהם הפוכים
ואם לא
זה נס....




כולם רוצים להיות בגן עדן
אבל אפחד לא רוצה למות....




אל תינחר בשיעור פן תעיר את חברך.....






אל תחזור על דיברי המורה
הוא שונא שמדברים שטויות.....





החיים הם כמו אופניים
קשה?   אתה בעליים.....






אני נגד אלימות
אבל מיש מרביץ לי? חוטף....











המשך (הפעם שלי)alezish
כא. חייב איניש לבסומיא במכוניתיא עד דלא ידע בין ברוך הירוק לארור האדום.
כב.הוא היה אומר(אודי דוידי אם אין  אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני ,ואם לא עכשיו אימתי .
והבני ברקים שונים כך- אם אין מעבר ברחוב אז אצפור, וכשאני לבד אסע מהר, ואם לא עכשיו אעקוף אז מתי?
כג. המשתלב לכביש בפקק אומר ברוך הפראייר מפנה המקום.
כד.גזירת הכתוב שאם יש לך רמזור אדום והכבישים ריקים אל תיסע ואנשי ירושלים חולקים וטוב לנהוד כך
עוד המשך(חדשים שלי)alezish
כה .אמרו חז"ל כל הצופר בקול גדול יותר מוחלים לו מן השכנים
כו. כל מי שמשתדל לא לחסום את הכביש כאילו נכנע לשלטון הצייעניאים.
כז. הצופר שלא מדעת אין צפירתו צפירה וצריך לצפור בעצמו יותר חזק.
כח. מי שלא קרא כל הסטיקערים שבאוטו שלפניו לא יצא ידי חובה( הבני ברקים מסתפקים ב459 הראשונים כמנין סטיקער
כט. אם במכונית נמצא האדמור מסעטמאר יש לזרוק עליו אבנים (במיוחד אם הוא נוסע בשבת)
ל. חסידים הראשונים היו שוהין      שעה אחת אחר שהתחלף הרמזור כדי לדבר בטלפון (והנוהגים ע"פ הדיבורית אין צורך בכך)
לא.מי שלא ראה לימוזינה מימיו לא ראה מה זה התלהבות לשווא (תמשיכו לחפש)
לב.הרואה שוטר מאותת לו- ילחץ על הגז ויצעק ציוני
המשך 3alezish
לג.העוקף נכון פעלו
לד.לא עוצרים כשאין מעוצבנים באחור
המשך 4alezish
לה. המשקר לשוטר מובטח לו שהוא בן העולם הבא
לו.אמר רב עצירא כשאין שוליים עוצרים בכביש
לז.העומד בפקק יחכה לאח"מים
חחח...זה היה חמוד...שיראל.
חחחח....המשך..ילץ
הרואה את הפרארי למבורגני בוגתי אומר : מה רבו מעשיך ה'.
חזק!!!!!!!!!!!!בעזרת ה'!!
הייתי אתמול...זכוכית מגדלת
בבני - ברק, והם באמת נוהגים כמו משוגעים, נראה לי שמי שעושה שם טסט, יכול לנהוג אח''כ בכל הארץ בלי בעיות
ההיתי שבוע שעבר...זלמן לוי
בבני- ברק, ואיזה מטומטם אחד כמעט דרס אותי... הוא פנה בלי להסתכל ואני עברתי במעבר חציה אבל הוא הסתכל על איזה חנות בכלל... בשניה האחרונה קפצתי הצידה והא דפק ברקס... מטומטם!!!
צריך להכיר את כללי התנועה של בני ברקאלישע בן אבויה
בס"ד

הם לא משוגעים, זו פשוט תרבות תנועה אחרת. אני מסתדר שם מצויין ואני מסוגל לעבור גם בלי מעבר חצייה..
ראיתם את הסיפור ב"בשבע"?אנונימי (פותח)
יש כלל תנועה אחד, עשה מה שאתה רוצה.11111
דבר אחד לא הבנתי.בין השמשות
בס"ד
 
איפה סעיף א'?
אני מכיר קצת את הכללים בבני ברק...זלמן לוי
אני נמצא שם הרבה, אבל הפעם זה היה ממש טימטום! זה כבר היה בבני ברק בהתקדמות...
חידות לפרשת חיי-שרהדגיגת זהב
נא להגיב על החידה המתאימה
 
גילוי נאות: החידות נלקחו מספר בשם <פשפ"שתי ומצאתי> שמצאתי ברחבי האינטרנט
מצא/י שתי אותיות המוזכרות בפרשהדגיגת זהב
כמה פעמים מוזכר אליעזר בפרשהדגיגת זהב
לא מוזכר מישהו בשם אליעזראלישע בן אבויה
בס"ד

מופיע רק בפרשת לך לך "ובן משק ביתי הוא דמשק אליעזר".
ועל זה אמר הרבה מלובביץדגיגת זהבאחרונה
שהשליח צריך לבטל עצמו, ולכן מוזכר רק העבד ולא אליעזר
כמה בנים היו לאברהם?דגיגת זהב
סה"כ שמונהאלישע בן אבויה
מי נפלה מהגמל ומי מהחמור?דגיגת זהב
רבקה (אביגיל?)אלישע בן אבויה
רבקה מהגמל, עכסה מהחמורשיקמה
הייתם זריזים השבועדגיגת זהב
חידות מחויכות לפרשת ויראדגיגת זהב
גילוי נאות: החידות נלקחו מספר בשם <פשפ"שתי ומצאתי> שמצאתי ברחבי האינטרנט
הוכחה שלפי אונקלוס שרה התכוונה ללת בטורקיה.דגיגת זהב
"ללת" הכוונה כמובן "ללדת"דגיגת זהב
מחזה של שייקספיר בסדום ?!דגיגת זהב
"כטוב בעיניכם"?שיקמה
יפה מאודדגיגת זהב
יש גם המלט אבל זה בשינוי ניקוד ("ההרה המלט פן תספה")
ביטוי בפרשה שפרושו "אוהב אותה מאוד"דגיגת זהב
איזה אות באלפא-ביתא היוונית מוזכרת בפרשה ?דגיגת זהב
ננסה...מתי666
שרה התכוונה ללדת בטורקיה - ''הברם בקושטא אוליד ואני סיבית''
''אוהב אותה מאד'' - ''הנך מת על האישה אשר לקחת''
על השאר צריך לחשוב.
תודה על השאלות!
רמז לאות היוונית - בסיפור גרוש הגר וישמעאלדגיגת זהב
תטא?שיקמה
יפה - ותלך ותתע במדבר באר שבע (כא/יד)דגיגת זהב
תמשיכי, תמשיכי, זה עושה טוב...שיקמהאחרונה
משפט חזק (לא לגזענים)alezish
שום שאמים שום בלאדים שום ערבים כולנו מוסלמים
חזק...nbmur
מה? לא הבנתי...שיראל.
חח.. גמאני-לא..בת אל123
פעימה
בס"ד
 
הסבר:
שאמים ובלאדים אצל התימנים זה כמו אשכנז וספרד אצל האשכנזים..
בעיקר קשור לנוסחים שונים, קצת למנהגים..
 
מטרת המשפט היה לצחוק על התימנים.
 
שובב.רחלקה
חחחחחחחחח..חמוד!רחליOסאחרונה
הוכחה מפרשת לך לך שעוף לא בשרי דגיגת זהב
לפחות עבור דוברי העיבריס
''ואת הציפור לא בתר'' (לדוברי העיבריס - בסר)מתי666
שכוייח עצום על החידות!
יפה, ומה אם שאלת הקורקינט ?דגיגת זהב
בפורום ספרים וסופרים יש עוד חידה
הקטע היפה הואאלישע בן אבויה
בס"ד

שמדאורייתא עוף הוא באמת לא בשרי..
זה לא שהוא לא בשרי,רחלקה
בעזהי"ת.
 
פשוט מדאורייתא מותר לאכול עוף בחלב.
[חשוב להדגיש- רבנן אסרו על אכילת עוף עם חלב. אז להלכה זה אסור!]
זה מה שקרוי בימינואלישע בן אבויה
בס"ד

בשרי.
הוא כן עשוי מבשר....יהודי מרמ"ג
רק שהוא לא עושה אותך בשרי.
גם דג עשוי מבשר?אלישע בן אבויה
כן בשר דג.יהודי מרמ"ג
רק שבגלל שלאמא שלו אין חלב אז הוא לא עושה אותך בשרי.
כנ"ל עוף. רק שהבשר של העוף, דומה לבשר הבהמי,
ולכן חז"ל גזרו עליו שיעשה אותך בשרי.
לי דווקא יש תיאוריות אחרותאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

שנתמכו ע"י אברך בשיעור קכ"ז או משהו כזה, אבל אין לי כח לחפור כאן, בכל זאת זה פורום קליל..
לפרשת לך לך: איך יודעים שלאברהם היה קורקינט?דגיגת זהב
עגלה משולשת? זה יותר תלת אופן, אני מניח שאני טועה.אלישע בן אבויה
אולי - ''ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה''? גמאני לאמתי666
בטוח בתשובה.
אכן צדקת - הלוך ונסועדגיגת זהב
שכוייח על החידות! תביאי עוד אם יש לךמתי666
אי"ה בפרשת ויראדגיגת זהבאחרונה
נשים דעתן קלהדגיגת זהב
אף פעם לא הבנתי את זה.
אני רואה את זה כך:
גברים דעתם כלה
נשים דעתן חתן !
ועל אותו משקלדגיגת זהבאחרונה
בהושענות, הרווקות צריכות לאמר
אני והוא הושיעה נא
כמו שכתוב בסידור אבל הרווקים צריכים לאמר
אני והיא הושיעה נא
מקור בפרשת לך לך שלאברם היו שיניים תותבות דגיגת זהב
'' וירק את חניכיו '' מתי666
אה, יפה!פלספניתאחרונה
חדש על המדפים!!!תולתול
חדש! חדש! חדש!
קונטרס "וישמן ישורון", בעניין המדיר שינה מעיני רבים: האם אכילה בשבת לא משמינה ואם כן. מחבר הגר"י זצוק"ל!
הקונטרס מחולק לשלושה חלקים: שַמַנתַ, עֵביתַ, כּסיתַ. ומרכז לראשונה את כל דעות הפוסקים, ראשונים ואחרונים, בעניין ההשמנה בשבת.
 
ניתן לרכוש בחנויות ספרי הקודש המובחרות, ובטל מס':03-6666777
 
 
זהירות! ספויילר!
-המסקנה היא :"כן".
 
|כל הזכויות שמורות לאח שלי|
חחח...חמוד...אבל ספר שלם רק על זה???שיראל.
קונטרס*תולתול
וודאי שכן!
זה נושא שנידון בהרחבה במהלך הדורות!
אפשר לקנות בדברי שיר ? אני קונה!! =]לוטמניה
בדוכן שבתחנה מרכזית?תולתול
נראלי ששם הם כבר אזלו..אבל תמיד אפשר לנסות.
אוי, נו!יהודי מרמ"ג
מי שרוצה להשמין, יגיד שזה לא משמין.
ומי שלא רוצה להשמין יגיד שזה משמין....
מי רוצה להשמין? 0.Oהסנה-בוער
ח. פרומןנערת חווה
הרבה אנשים.....יהודי מרמ"ג
אני מכיר כמה שחיפים שהיו רוצים להשמין....
יש שרוצים שאני אשמיןמשהאחרונה
מה??למה נעלו תהקשרים??זה היה חמוד!!!!מתו"ש
אפשר למחוק, שלחתי לפני שראיתי תהודעהמתו"ש
ננעל ונפתח.פלספניתאחרונה
הטבלה המחזורית - מענייןנחשונית

היסודות בטבלה המחזורית ומשמעות שמם

http://www.snunit.k12.il/heb_journals/chimia/74017.html

הגעתי לזה בעקבות האסוציאציה שלי בשירשור הקשרים, זה שפרש כנפיים...

אנשושוים כנסו!!!nbmur
אני שוקל לעשות פורום חדש של בדיחות
וחידות.. תכתבו כאן בעד ונגד, בסדר?
איזה שטויות..nbmur
דפדפתי מספיק.. והכל גרוע!!
מה ההבדלnbmur
מה ההבדל בין ארנבת וצב???
 
ארנבת לא עושה צבא..
למה וצב כן?
כן, צו גיוס צו מילויים צו 8!
 
עוד אחד קצת תינוקי אבל חחחחמוד..
 
מה ההבדל בין ארנבת וצב???
לארנבת יש זיכרון יותר טוב!!
למה?
כי הצב שכח לסגור את הדלת
הצתנן וקיבל נזלת..
אם יש לכם עוד אז תגיבוnbmur
ותכתבו אותם!!!
מה ההבדלאלישע בן אבויה
בס"ד

בין איידס לחומוס? שאיידס זה לא אחלה. (במקור זה על אושוויץ, אבל אני מניח שיש פה אנשים שגורסים שלא צוחקים על השואה..)
בשני זה שפן שהצטנן- לא צב...שיראל.
וואלה צודקת... טעות שלי...nbmurאחרונה
מה זאת אומרת מה..במבלולו
נראה אם תצליחו לפסק-- שיהיה הגיוני..
 
מה זאת אומרת מה זאת אומרת מה זאת אומרת מה זאת זאת אומרת זאת ואומרת זאת אומרת אומרת
 
 
 
(פתרון בהמשך..
לי לקח שנים..  )
 
יומטוב
פתרון...א*ן ע!ד מל2ד!
מה זאת אומרת-מה זאת אומרת? מה,- זאת אומרת מה. זאת,- זאת אומרת-זאת. אומרת,-זאת אומרת אומרת.
מה זאת אומרת, זאת אומרת-מה זאת אומרת!
חכם!!!!nbmur
:'(במבלולו
אופפ..
לא התכוונתי שתפתרו אתזה כ"כ מהר!! :'D
 
 
 
חח.. סתם.. קולה כבוד
תבקשי שימחקו תתשובה שלהמתו"ש
בס"ד
 
אם כי זה די אידיוטי, כי זה לא אומר באמת כלום....
אופסי..מצטערת...א*ן ע!ד מל2ד!
חח  מוזמנת למחוק ת'תשובה...
ורחלי-לא הבנת ת'תשובה?..בעיה..
מה זאת אומרת -'מה זאת אומרת'?
מה- זאת אומרת מה.
זאת- זאת אומרת זאת.
אומרת- זאת אומרת אומרת.
'מה זאת אומרת' זאת אומרת 'מה זאת אומרת'...
  שנון..
אה.. ח.. נחמד!!ה!2ה 2!2האחרונה
משו חזק!!!צופ'
את זה אמר אירק שרון: "עם כל הכבוד לכושרו הגופני של פרס, האם אתם חושבים שהוא יכול לגרור אותי שמאלה?" ~ לאחר שנשאל על־ידי עיתונאים האם שמעון פרס, שהצטרף למפלגת קדימה, יגרור אותו שמאלה....
הוא נגרר יותר מדי שמאלה...אנונימי (פותח)אחרונה
עד שנפל והפך לצמח...
זה סופו של הערב-רב.
שאלה דחופה!!!רננוש!
בס"ד
האם במלחמת כריות וירטואלית [כמו שמתרחשת בנוג"ה..] מותר שהבנים והבנות ישחקו יחד???
זה דחוף!!!!! איי... פגעו ביי...;)
דחוף!! כבוד הרבנים!!!רננוש!
אפילו ראוי!!!מתו"ש
מי סמך אותך????אלישע בן אבויה
בס"ד
 
מותר, אבל מאוד לא ראוי. בנות צריכות לדעת לספוג מכות בלי להגיב.
ובין בת לבת? [שבן רואה..]רננוש!
אסוראלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

בין בן לבת מותר כי הוא 'טרוד במלאכתו' ולא יבוא לידי הרהור. אבל אם מישהו אחר רואה - אסור.
פשוט נוראי.הסנה-בוער
בס"ד
על הבנות לעמוד בקומה למעלה, ולזרוק את הכריות מבעד למחיצונת.
[ולבנים אסור לעלות ולהחזיק כי ה חוסר צניעות וכו' וכו']
וכל המרבה בזריקת כריות הרי זה משובח..
מותר,אך יש כמה בעיות!נועמיק
א.יתכן(במקרה שהזורק איננו מוכשר במיוחד)שהכרית תחטיא את מטרתה המוצהרת,ותפגע בטעות במישהו אחר.זה עלול להתפתח לסיטואציות לא נעימות.וזה מקביל לשליחת SMS למספר לא נכון,דבר שכידוע גורם להרבה קשרים בלתי מתוכננים בין בנים לבנות.

ב.במקרה שהמלחמה הוירטואלית היא בין בנים בלבד או בנות בלבד,אך הזהויות הוירטואליות הן משני המינים יש להחמיר,משום מראית עין,ולזרוק את הכריות בצנעה בלבד.

ג.בימינו,יש שמות רבים שעד לפני כמה שנים היה ברור אם הם בנים או בנות(נעם,רוני,דניאל)אך בימינו הם כוללים זכר ונקבה, וכבר אי אפשר לדעת אם זורקים את הכרית על בן או בת,עד ששומעים את הצליל של הצעקה שלאחר הפגיעה.מתווסף לכך הספק,שמא מי שטוען שהוא בן,היא בעצם בת(למרות שאפשר לזהות לפי הכוח של זריקת הכרית).ולכן,משום ספיק ספיקא,צידדו רוב הפוסקים להתיר.

עוד,ידוע שבשעת מלחמה יש הרבה מצבים של פיקוח נפש,שדוחים את התורה כולה,וכמובן שגם איסור קלוש זה של זריקת כריות מבן לבת שמקורו בתפילה"והמינים מהרה יכרתו" מתפוגג משעת סכנה של מלחמה וירטואלית.