ללא הדבר המציק והמטריד הזה שנקרא "מטרונום"?
קצבשירה כים
ללא הדבר המציק והמטריד הזה שנקרא "מטרונום"?
לעשות קצב עם הרגלשלומיbn
tomerittal
לא לא לא!!חייב להיות פיתרון אחר..=(שירה כים
אני למדתי בלי מטרונום...Matanman

לנגן את השירים האלה יחד עם הביצוע המקורי.יאיר ויזנר
אם מנגנים יצירות קלאסיות זה לא כ"כ אפשרי.שירה כים
מה???דתייה מוחלטת
חס וכרפ"ס!!
רק אם אני ממש מאבדת את הקצב - ז'תומרת מנגנת מהר מידי - המורה שלי שמה לי מטרונום. פעם אחת וזה עובד..
)המורה שלי היא גאון במוזיקהשירה כים
היא לא מוכנה לשמוע אפילו אי דיוק קלוש ביותר,ושמנגנים במהירות קורה שהקצב זז.[לא בצורה נוראית]
בקיצור היא מבקשת נגינה מושלמת ומדויקת כמה שאפשר-והמטרונום מאוד עוזר בדרישה הזאת-עד שהיצירה מושלמת וכבר מתרגלים.
אבל זה קשה מאוד!=(
וואי..דתייה מוחלטתאחרונה
הלוואי עלי..

לא יודעת אם אתם אוהבים אותם או לאמופי=]]
(בצלילים ומוסיקה יבינו יותר
בקטנה
לא מכירה*שלי*
מת לא נפטר... Matanman
נפטר...מת אותו דבר...מופי=]]
זה לא אותו דבר...Matanman
tuh tz cachkh zv tu,u vscr///מופי=]]
אויש אז בישבילי זה אותו הדבר!*********מופי=]]
תיקון קל-מלמעלה אלוקים
אוקי אז בשבילי הוא נפטרר אללה..לאהתכוונתי שתעשו לימופי=]]
כמובן...Matanmanאחרונה
אלבום חדש דנדש..בקטנה
]כרגע בגלגלצדניאל5
מצעד עשור זוועתי=\בקטנה
עשור?דוסית גאה!
לא לפי ישו. לפי הלוח הגריגוריאני.shapira
הווה אומר???דוסית גאה!
לוח שנה שקבע אפיפיור בשם גרגור במאה ה16shapira
ולמה כל ההיתקשקשות הזו??????דוסית גאה!
























כי שנה ע"ג כדור הארץ עובדת לפי השמש.shapira
לא מסכימה.דוסית גאה!
למה מכל מה שכתבתי.shapiraאחרונה
באמת היה גרוע!Mikos.XD
מה פתאום?!?!אוריה שמחה
"מסיבות של התאמה לתרבות הכללית". זוועה איך שתרבות המערב נהפכה ל"תרבות כללית".
ה' ירחם.
אמרתי שאנחנו מתאימים את עצמינו לשנת השמש.shapira
שאלה לכל מי שמקליטתמנון רעב
מתכנת אותם.יאיר ויזנר
מתכנת אותם ב--?תמנון רעב
FL studioיאיר ויזנר
vst מובנה או שהורדת?תמנון רעב
הורדתי.יאיר ויזנראחרונה
תפנה אלי בש"א, אני אסביר לך איך לעשות את זה. ממש לא מסובך.
יש לי שאלה:דוסית גאה!
מבחינת הדת? אין איסור.בת שמש
למה?דוסית גאה!
כי אין.בת שמש
זה לא יכול להביא לידי קירבה?דוסית גאה!
נגנתי כמה פעמים עם בנים וזה היה בסדר.שירה כים
אבל בדאוט שכל אחד עם הכלי שלו זה אחרת.
חוץ מזה-תשתדלו לנגן\להתאמן רק כאשר אתם לא נמצאים לבד ולא משנה באיזה מקום!
בהצלחה!
בגלל זה כתבתי שמבחינת הדת היבשה.בת שמש
ברור שזה תלוי מאוד האם הכוונות שלכם מקצועיות או ש... לא...
שבוע טוב!!לעניות דעתי גם מבחינת ההלכה היבשה-אסור. תשאלי רב וישוחחר פולארד!
תודה לכולן
דוסית גאה!
מבחינת ההלכה מותר!!!Matanman
הבעיה מתחילה כמו שאמרו פה למה כמה מה ואיך, וכל אחד יפעיל את שיקול הדעת שלו!! אנחנו ב"ה אנשים בוגרים שמבינים את האיסורים!
הכי קל להגיד תמיד שאסור (מה שהרבה רבנים עושים) אבל אם זה מחזק את התרבות היהודית ונותן נופך ליצירה (כמובן שהכל נעשה כהלכה) והאנשים העוסקים במוסיקה מתפתחים בעקבות זה אין שום בעיה! הכל תלוי מאיפה אתה מתחיל ואם אתה יודע בכל מעשיך לשם שמים!
בצפיה לגאולה גם במישור התרבותי ובמיוחד במוסיקה!
מתן.
צודק. אך כמו שאמרת, גם כן לכיוון ההפוך-הכי קל להגיישוחחר פולארד!
יש הלכה ויש החמרה...Matanman
אני יודע שהלכה היא שמותר! ועל המחמירים תבוא הברכה... אבל כמו שאמרתי אם זה יפגע ביצירה המוסיקאלית ובפיתוח תרבות אז טוב לא להחמיר!
יוםטוב מתן.
אין צורך לאסור על עצמך דברים שלא נאסרו.shapiraאחרונה
"אלגליל אלגליל אלגליל"חלמיש צור

ידוע...Matanman
לחנים ושירים שאוליםחלמיש צוראחרונה
הינה האקורדים לכל הדיסק של אודי דוידי "רוחות טובותMatanmanאחרונה
אקורדים "רוחות טובות".doc
בהצלחה

מתן.
למי שרוצה/צריך:יאיר ויזנר
הקישור-
http://www.saroog.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=389130
תהנו!
והנה לינק למילון אקורדים וירטואלי:יאיר ויזנראחרונה
סיכום העשור!בקטנה

=]שיראל:)
בהחלט מעניין*שלי*
תיקון טעות..זה היום, ממש עכשיובקטנה
. [אבל רק לקראת הססוף או ..לא יודעת.]אוי ואבוי...התוצאות פשוט לבכות=\בקטנה

. [עם in the end]מאוכזבת*שלי*אחרונה
באלי משחק
טוב??ישש!!בקטנה

"ילד רץ אלייך "... (אביתר בנאי)..שיראל:)
"אלייך, אני רוצה אלייך להיות בתוך חייך בתוך האהבה&~H.L~
"אהבהה יש באויר" [מלך האריות:]בקטנה
"אויר הרים..."גיטרה

אשא עייני.."ההרים"..מאיין יבוא עזרי?..."שיראל:)
" עזרי מעם ה' עושה שמיים וארץ..."~H.L~
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת...שיראל:)
הוא ברא את ה"פרחים" והעצים והשיחיםדוסית גאה!



??נתקעתי...שיראל:)
"עכשיו גילתי שאני אשם אני חושב על זה ולא ישן...&qu~H.L~
*** אופס המילה האחרונה זה "נושם..."~H.L~
ושם תוריד את המסך ונפגוש אותך ננשום אותך-לעד!!דוסית גאה!
"לעד חיה בלבבנו!"למרות שאני בנ"ע בנשמה!!שיראל:)
בלבבי משכן אבנהדוסית גאה!
|חושב| |שובר תראש| |מתייאש| |שוקל להכנס לשירונט|בקטנה
כבוד/ו ד' עליך נגלה.....בדרך העולה
כן גלוי וידוע ומעל לכל ספקדוסית גאה!אחרונה
היי..עזרונת..א*ן ע!ד מל2ד!
ישלי גיטרה כבר 4 שנים והיא מתחילה להשתפשף מתחת למיתרים, בשחור הזה.. מישו יודע אם אפשר לצבוע את זה איכשהו? ואם כן- במה?
אני פשוט חוולה על הגיטרה המהממת שלי ולא באלי להחליף...

תודה!!
כל כמה זמן את מחליפה מיתרים?shapira
אתמול החלפתי
א*ן ע!ד מל2ד!
תודה!!

השריגים או העץ שביניהם?תמנון רעב
העץ שבין השריגים...א*ן ע!ד מל2ד!

אז אין לך מה לדאוגתמנון רעב
הכתמים האלו הם שחיקה קלה של הלקה שמצפה שם.shapira
*לכהshapira
חח..תודה!!א*ן ע!ד מל2ד!
זה בדיוק מה ששאלתי-אם למישו יש עצה איך הצבע של הגיטרה לא תישחק..
תודה לכולם!!!

אחיינו! הכי מגניב שזה משופשפפפפפפ!פיסטוק
איזה*שלי*אחרונה

התחלתי ללמוד גיטרה..!!!*חזרזיר*

ב"הצלחההה!!!נדנדה כתומה.
ממש בהצלחה...אין ..זה הכי כייף בעולם!!שיראל:)
בהצלחה לך,וכמה עצות:shapira
פשייה.. בהצלחה חברה!!אוריה שמחה
ב. הדבר שהכי צריך לזכור- הוא ל-א להתייאש אף פעם. צריך כוח רצון חזק, ולא להתייאש כשלא מצליחים.
ג. בכלל, גם ללמוד את הפריטות לוקח זמן להתרגל [לא האלה שכתובים בספרים, אלא הפריטות הזורמות הטובות.]
מה שאני חושבת- אל תבקשי מאף אחד ללמד אותך פריטות, פשוט כי זה ממש קשה- מה שצריך זה לזרום עם עצמך, ובסוף אתה נכנס לזה.
[יש פריטות שאפשר ללמוד- אלה שכתובות בספרים, אבל שוב, הם בוקיות, הכי כיף וכדאי זה לזרום]
ד. יש כאלה שאחרי שהם לומדים את האקורדים הבסיסיים, מעבירים אותם טוב, ונמאס ללמוד עוד.
אז רק שתדעי שיש אקורדים מדהימים שהם יותר קשים, וצריך ללמוד אותם אחרי הבסיסיים, אבל צריך ללמוד אותם! לא להתייאש!!
ה. בהצלחה!!! אין על גיטרה- אבל זה אפילו לא מתחרה עם פסנתר..
[וקלרינט!]וואאיי-באמת בהצלחה עם ה----גיטרה

וואוו בהצלחה,כל הכבוד=]תהני מזה
בקטנה
בהצלחה*שלי*
בהצלחה
דוסית גאה!אחרונה
היום יומולדתת=]בקטנה


]
=)שירה כים
מזל טובtomerittal
מזל טוב!!~~אני~~



המונמונמון מזלטובב!!המלכה של העולם

מזל טובבבבבבבבב*שלי*
סקר סקר בואא
בקטנה
),
.אה עוד שאלה-בקטנה
אז ככה:חילא דמשכנא
לענ"ד עדיף להישאר על אותו סוג נגינה (כלי נשיפה כלי מיתר וכו') לפחות בשני הכלים הראשונים ורק אח"כ להחליף (מנסיון - למדתי חלילית, חליל צד ואח"כ גיטרה ועוד כל מיני...)
אממ..נדנדה כתומה.

טוב נו...בנדא מצוי!!
מכיוון שאני ממש ממש ממש אוהב מוזיקה.....ואני גם אוהב תופים אז החלטתי שאני רוצה לעבור ללמוד על תופים וכאן נוצרה בעית הקצב ולא יותר מידי הסתדרתי וכאן למשל האורגנית והגיטרה לא עזרו אבל הקצב לא הלך לגמרי ואני מנגן על דג'מבה(תוף אפרקאי) בעיקר בחתונות ולפעמים בסיבובי שערים כשאני מגיע!
סוף שנה שעברה החלטתי משום מה שדווקא בא לי על כלי נשיפה אז הלכתי על חלילית וכמובן הכל משמיעה אין לי מושג איך קוראים תווים ובחנוכה לקחתי את הקלרינט של דוד שלי והצלחתי דווקא להפיק צלילים מאוד טובים כוונתי היא שבזכות זה שאני מנגן על חלילית אז יש לי מושג כלשהו איך לנגן על קלרינט!
בכל זאת תמיד עדיף להתמקד בכלי אחד מינימום 2 ועדיף שיהיו באותו הסוג כלומר או כלי נשיפה או מיתר או כלי הקשה!
מנגנים על מה שאוהבים.אוריה שמחה
אני מאוהבת בפסנתר, אבל זה מפריע לי לנגן גם על גיטרה וחלילית [וברור שבזכות הפסנתר התפתחה לי שמיעה מויזקלית, והיה לי הרבה יותר קל ללמוד לבד חלילית וגיטרה].
כרגע החלום שלי זה ללמוד גם קלרינט, אבל זה סיפור יקר, וגם השיעורים עולים כסף.. [אני לוקחת שיעורים בפסנתר, הגיטרה והחלילית לבד. וזה גם כלים *יחסית* זולים, בעיקר חלילית.]
לכי על מה שאת אוהבת!!!
בנדא?:0 אתה מנגן בערך על כל כלי שהמציאו אי פעם=Oבקטנהאחרונה
טיפים ועזרונת במוסיקה-גיטרה

בס"ד
פיתוח קול הינה טכניקה המאפשרת להתפתח ולהתקדם ברמה הקולית על ידי אימון. באמצעות סדרות של תרגילים, המפעילים ומאמנים את השרירים המשתתפים ביצירת הקול, מתפתחות יכולות ההבעה הקולית בדיבור ובשירה ומתחזקת יכולת השליטה בקול.
מה לומדים בשיעור פיתוח קול?
השיעורים כוללים מספר הדגשים והשילוב ביניהם גורם לשינוי משמעותי בביצוע הקולי:
- תרגילי חימום ותרגילי נשימה נכונה – משפרים את איכות הקול בזמן השירה, מחזקים את עוצמת הקול ושומרים עליו לטווח ארוך. הנשימה הנכונה אף משחררת מלחצים.
- תרגילי דיקציה – משפרים את ההגהה של ההברות השונות, כדי שהצלילים ישמעו בצורה טובה וחזקה.
- מיומנויות הגשה – למידת כלים המסייעים בהגשה נכונה של שיר, ביטוי נכון של המסר המופיע בשיר באמצעות הקול, יציבה נכונה ועמידה בימתית.
במהלך השיעורים מכירים הלומדים את מרכיבי הצליל, מפתחים הרגלים נכונים להפקה קולית, מרחיבים את הטווח הקולי ומחזקים את הקול הטבעי, כמו כן, מתבצעת בשיעורי פיתוח קול חקירה של המשמעויות הרגשיות שמאחורי השירים האהובים להגשה נכונה ומרגשת.
הלומדים פיתוח קול בצורה רצינית ומקצועית יפתחו סגנון שירה אישי, יטפחו את הביטחון העצמי וישפרו את התקשורת עם הקהל.
[עריכה] חימום
לפני כל פעילות גרונית מאומצת צריך לעבור חימום. המורה מלמד את התלמיד תרגילים לחימום הקול, שאותם התלמיד מתרגל בשיעור (כחלק מהחימום לקראת הפעילות בשיעור). בעזרת החימום ניתן לעבור ממצב של דיבור שוטף למצב של שירה בצורה חלקה וטובה יותר. חימום הגרון (מיתרי הקול) משפר את איכות הקול בזמן השירה, מחזק את כוח הקול ושומר עליו לטווח ארוך.
כל פעילות גופנית גורמת לעליית בטמפרטורת הגוף ומכניסה את הגוף למצב עבודה יעיל ובכך מעודדת את השרירים להיכנס למצב בו הם מתגוננים טוב יותר בפני אפשרות של פגיעה תוך כדי פעילות. שרירי הצוואר, הלסת והלשון ננעלים ובכך דורשים מהזמר להפעיל לחץ רב יותר על מנת לשיר. המתח הזה יוצר חיכוך אשר גורם למיתרי הקול להתחמם יתר על המידה ולהתנפח. החימום נועד, לשחרר את אותם שרירים ולהזרים את הדם באזור.
דוגמאות לחימום הקול:
סולמות עולים ויורדים
דגש על ההברות של aa ,ee ,ea ,o
תנועות של לעיסה
הימומים נמוכים, קצרים וחוזרים
[עריכה] נשימה
נשימה סרעפתיתהנשימה המומלצת ביותר היא נשימה סרעפתית. כיום רבים נוטים להימנע משימוש בה, אם זה מהרגלים נרכשים, חיקוי מבוגרים או מטעמי עמידה באידאל של יופי (הנשימה גורמת להבלטת הבטן). נשימה סרעפתית עמוקה יותר מנשימה צלעית (נשימה המדגישה הנעת צלעות לשם הגדלת נפח בית החזה). בנשימה סרעפתית כמות גדולה יותר של אוויר מתחלפת בכל נשימה וחלקים גדולים יותר בריאות מתאווררים. ניתן לתאר אותה כך שהזמר בעת לקחתו אוויר, מנפח את אזור הבטן (כמין בלון). ניפוח הבטן נגרם מהגדלת נפח הריאות על ידי כיווץ הסרעפת, הגורם לדחיפת האיברים בחלל הבטן כלפי מטה (מפאת מקום). עבודה על נשימה נכונה דורשת תירגול ארוך אך תורמת רבות לאיכות הקול, לשירה חזקה וארוכה יותר. כמו כן נשימה נכונה משחררת מלחצים.
[עריכה] דיקציה
אחת המשימות של המורה לפיתוח קול עם התלמיד זו עבודה על הגהה נכונה של ההברות שונות, פתיחה של הפה על מנת לשמוע את הצליל בצורה טובה וחזקה (לא "לבלוע" את הצליל) ותירגול של מעברים קשים.
רצף אותיות קשה: ס'-צ'-ש'-ז'
ביטויים לדוגמה: "קצת קשה", "זה תוסס"
רצף אותיות קשה: כ'-ק'-ג'-ב'-פ'
ביטויים לדוגמה: "קגבּ", "דוּבּידיבּה-פּה-פּה-פּה", "בקבוק בלי פקק". צריך לחזור על אותו ביטוי מספר פעמים- ברצף ובמהירות עד שהמעבר בין האותיות יהיה חלק.
דגש על הבדלים בין האות ה' לאות א'.
להחדיר לתלמיד שיש להוציא אוויר כאשר הוגים את האות ה'.
פתיחת הפה בהברות של aa ,ee ,ea ,o עד שישמעו בצורה ברורה ובחוזקה.
כאשר הבעיה חמורה, מומלץ לפנות לקלינאי תקשורת ואילו המורה לפיתוח קול- אינו מחליף לו.
[עריכה] תמיכה
בזמן הפקת הקול אנו משקיעים מאמץ רב, על מנת לתמוך בו. תמיכה נכונה גורמת לעלייה משמעותית במנעד הקולי של הזמר. בשיעור, מלמד המורה צורות שונות בהן ניתן לתמוך בקול בצורה טובה, וחזרות רבות על אותם תרגילים משפרת את כוח הקול עד לרמה בה הקול אינו זקוק לתמיכה משמעותית (מאמץ רב). דוגמאות לתמיכה בקול: התכופפות קלה בברכיים הפעלת שרירי העכוז.
אחד ההרגלים השגויים הנפוצים ביותר שעל כל מורה "לנקות" מהתלמיד הוא העלאת הראש כלפי מעלה(מתיחה של הצוואר) בעת שירת קולות גבוהים אשר חוסמת את האוויר ובכך מונעת יציאה חלקה של הקול.
[עריכה] הגשה (משחק ורגש)
אחד המאפיינים של השירה המודרנית היא בצורת ההגשה של השיר. הדרך שבה אתה מבטא את הרגשות ומוציא את המסר של השיר באמצעות הקול. בשיעור לפיתוח קול המורה מלמד את התלמיד כלים שיעזרו לו בהגשה נכונה של שיר. לדוגמה:
התחזקות הקול במשך השיר (משירה שקטה לחזקה). נקרא גם- "לבנות" את השיר.
הרעדת הקול- ויברטו
לחישות
נשימות כבדות
צרידות קלה
קול בכייני/זעקתי
סלסולים
המטרה של הכלים הללו לגרום למאזין להאמין לדברים הנאמרים בשיר מפי הזמר, ולהראות שהזמר אכן מתכוון לטקסט. מורים רבים מאמינים כי חשוב לקרוא את טקסט השיר לפני השירה (על מנת להבין את המסר), וזו תורמת להגשת השיר בצורה טובה יותר.
[עריכה] יציבה ועמידה בימתית
עם יצירת הפלייבקים והשירים המוקלטים, אחד האלמנטים שהתווספו לתפקיד המורה לפיתוח קול הוא לימוד יציבה ועמידה בימתית. על אף שיכולת זו אינה קשורה ישירות לגרון (לקול) יש לה תפקיד חשוב מאוד. על המורה ללמד את הזמר להופיע כך שהוא ישרה בטיחון ואנרגיה (בהתאם הצורך) בהופעה. הלימוד מתבטא בהופעות חוזרות של הזמר מול המורה תוך ביקורות והערות לגבי העמידה שלו, התנועה והתזוזה שלו, החזקת המיקרופון שלו ועוד
***נשימה סרעפתית או נשימת בטן היא נשימה שרובה נעשית בעזרת כיווץ הסרעפת ופחות על ידי הרחבת כלוב הצלעות שבבית החזה.
אוויר נכנס לריאות כאשר נפח בית החזה גדל ויוצר הפרש לחצים שלילי בין הנוזל שבין קרומי האדר[1] (pleura) לבין האוויר החיצון. הפרש הלחצים גורם לריאות להתרחב ולאוויר להיכנס לתוכן. את בית החזה מגדירות הצלעות והסרעפת ולכן נפח בית החזה יכול להשתנות עקב תנועת צלעות או סרעפת. אוויר יוצא מהריאות ללא מאמץ שרירי, כאשר בית החזה והריאות חוזרים לצורתם שלפני השאיפה הודות לאלסטיות שלהם.
שריר הסרעפת מהווה את הגבול התחתון של בית החזה. במצב מנוחה לסרעפת מבנה קמור, קרי היא בולטת בדמות חצי כדור לתוך כלוב הצלעות. כיווץ הסרעפת גורם להשטחה של המבנה הקמור ולהגדלת נפחו של בית החזה ובאותה עת, לדחיסה כלפי מטה של אברי הבטן הדוחפים את קיר הבטן הקדמי לכיוון קדימה. תנועה הנראית כ"הוצאת הבטן".
נשימה סרעפתית עמוקה יותר מנשימה צלעית (נשימה המדגישה הנעת צלעות לשם הגדלת נפח בית החזה). כמות גדולה יותר של אוויר מתחלפת בכל נשימה וחלקים גדולים יותר בריאות מתאווררים. היא נחשבת לבריאה יותר והדרכת השימוש בה נעשה דרך קבע לחולים הסובלים מתת-איוורור של הריאות ולחולים הנחשבים מועדים לפגיעה כזו, למשל לאחר ניתוח בהרדמה כללית[2].
נטיית אנשים להימנע משימוש בנשימה סרעפתית מוסבר לעתים בהרגלים נרכשים, כגון חיקוי מבוגרים המורגלים בנשימה צלעית, הימנעות מנשימה סרעפתית הגורמת להבלטת בטן (המנוגדת לאידאל היופי של הבטן "השטוחה") ואף המצאות מתמשכת במצבי דחק המלווים בנשימות רדודות.
ויברטו הוא אפקט מוזיקלי, המתבטא בהגבהה והנמכה קלה, מהירה ורצופה של גובה או תדר צליל למשך השמעתו של צליל זה. ויברטו קיים באופן טבעי בקול האדם ומשמש לתוספת הבעה ותכונות קוליות לצלילים אינסטרומנטליים.
2.אקורדים בפסנתר:20091217152327 .doc
אני מאוד מקווה שעזרתי והועלתי למישהו-יומעולה מלא במוסיקה טובה...
![]()
>>>גיטרה
אני מעריכה פה את כוולם ויודעת שאתם יכולים להועיל!!כל הכבוד!*שלי*
קולה כבוד!מה עם גיטרה?שיראל:)
אקורדים בגיטרה??!!!-הינה...גיטרהאחרונה

אני מחפשת אולפן הקלטה באיזור ירושליםDvo
סליחה...Dvo
וואו ממש יפהשלומיbnאחרונה
הקלטה- אני ואתהchai
חביב..בת שמש
נחמד ++צביה:]

הנגינה נחמדה-תמנון רעב
יפה.יאיר ויזנר
החדש.