מישהו יודע על הופעה של שולי רנד בקרוב? במקום נח.ישוחחר פולארד!
מישו יודע על עוד אתר לאקורדים של שירים חוץ מmp3??מתי666
סקר...!בקטנה
צודקת. חח.. פשוט כל פעם אני נזכרת בעוד משהו.ישוחחר פולארד!
אהלן אנשים!~אהרלה~!נתניה
אופס.. קפץ..!~אהרלה~!נתניהאחרונה
לכל המבינים בתווים*שלי*
זה המקצב של השיר (מקווה שהובנתי)בצי.ג
אאל"טיאיר ויזנר
3/4 אומר שיש שלוש פעימות.
הכי טוב פשוט להשתמש באופציה של מטרונום/מקצב ולשמוע את ההבדלים.
יאיר צודק אבל אני ישמח להוסיף כדי שיהיה יותר מובן-מלמעלה אלוקים
נכון אני גם חושבת ככה*שלי*
אוי, שלא יודעים מה אתה מגנן-זה מייאש. אותי לפחות..דאץאחרונה
פעימות, אורך הצליל.דאץ
כולם נחסמים??חבר'ה תעלו אתרים לגיטרה-בקטנה
..הנה אחד- תנסה...שיראל:)
היא בת...
נדנדה כתומה.
טאב פור יו מעולה! מומלץ!דאץ
(אה סליחה..
)בקטנהאחרונה
מטאליסטים-להתרגש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!מופי=]]
דבורל'ה
איזה כיף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כמה חיכתי לזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחח, מטליקה.תמנון רעב
מה אתה חש גדול? וחוצמזה זה לא רק שישסטיםמופי=]]
נשלח...מופי=]]
זה עדיף מאשר לשמוע ישראלים שביכלל לא יודעים לעשותמופי=]]
יפה יפהP:Mikos.XD
שיואוו..תתחילו לחסוך מעכשיו חח כרטיס מינימום 400..בקטנה

אחח אחחח מטאליקה אחת ה-להקות!Matanman
אחלה להקה אחלה שירים, בתקופה האחרונה קצת מתמסחרים אבל עדיין...
מה שכתוב בספר בראשית... "יפת אלוקים ליפת והוא ישכון באהולי שם", הגמרא במסכת מגילה (ט
מסבירה שיפיפותו של יפת תשכון באהולי שם... כל כך נכון ... רק שהם צריכים לשכון באהולו של שם...למרות שאני לא "יבזבז" 400 שקל או כמה שזה יעלה על זה... אבל הם אחלה להקה!
חחח.. מתן מתן...tomerittal

איזה שירים יש להם?הם נשמעים שפיציונרים..אניי!!!!
מטאליקה? את שואלת על מטאליקה?!chaiאחרונה
טיפים לפיתוח קול...גיטרה
בס"ד
פיתוח קול הינה טכניקה המאפשרת להתפתח ולהתקדם ברמה הקולית על ידי אימון. באמצעות סדרות של תרגילים, המפעילים ומאמנים את השרירים המשתתפים ביצירת הקול, מתפתחות יכולות ההבעה הקולית בדיבור ובשירה ומתחזקת יכולת השליטה בקול.
מה לומדים בשיעור פיתוח קול?
השיעורים כוללים מספר הדגשים והשילוב ביניהם גורם לשינוי משמעותי בביצוע הקולי:
- תרגילי חימום ותרגילי נשימה נכונה – משפרים את איכות הקול בזמן השירה, מחזקים את עוצמת הקול ושומרים עליו לטווח ארוך. הנשימה הנכונה אף משחררת מלחצים.
- תרגילי דיקציה – משפרים את ההגהה של ההברות השונות, כדי שהצלילים ישמעו בצורה טובה וחזקה.
- מיומנויות הגשה – למידת כלים המסייעים בהגשה נכונה של שיר, ביטוי נכון של המסר המופיע בשיר באמצעות הקול, יציבה נכונה ועמידה בימתית.
במהלך השיעורים מכירים הלומדים את מרכיבי הצליל, מפתחים הרגלים נכונים להפקה קולית, מרחיבים את הטווח הקולי ומחזקים את הקול הטבעי, כמו כן, מתבצעת בשיעורי פיתוח קול חקירה של המשמעויות הרגשיות שמאחורי השירים האהובים להגשה נכונה ומרגשת.
הלומדים פיתוח קול בצורה רצינית ומקצועית יפתחו סגנון שירה אישי, יטפחו את הביטחון העצמי וישפרו את התקשורת עם הקהל.
[עריכה] חימום
לפני כל פעילות גרונית מאומצת צריך לעבור חימום. המורה מלמד את התלמיד תרגילים לחימום הקול, שאותם התלמיד מתרגל בשיעור (כחלק מהחימום לקראת הפעילות בשיעור). בעזרת החימום ניתן לעבור ממצב של דיבור שוטף למצב של שירה בצורה חלקה וטובה יותר. חימום הגרון (מיתרי הקול) משפר את איכות הקול בזמן השירה, מחזק את כוח הקול ושומר עליו לטווח ארוך.
כל פעילות גופנית גורמת לעליית בטמפרטורת הגוף ומכניסה את הגוף למצב עבודה יעיל ובכך מעודדת את השרירים להיכנס למצב בו הם מתגוננים טוב יותר בפני אפשרות של פגיעה תוך כדי פעילות. שרירי הצוואר, הלסת והלשון ננעלים ובכך דורשים מהזמר להפעיל לחץ רב יותר על מנת לשיר. המתח הזה יוצר חיכוך אשר גורם למיתרי הקול להתחמם יתר על המידה ולהתנפח. החימום נועד, לשחרר את אותם שרירים ולהזרים את הדם באזור.
דוגמאות לחימום הקול:
סולמות עולים ויורדים
דגש על ההברות של aa ,ee ,ea ,o
תנועות של לעיסה
הימומים נמוכים, קצרים וחוזרים
[עריכה] נשימה
נשימה סרעפתיתהנשימה המומלצת ביותר היא נשימה סרעפתית. כיום רבים נוטים להימנע משימוש בה, אם זה מהרגלים נרכשים, חיקוי מבוגרים או מטעמי עמידה באידאל של יופי (הנשימה גורמת להבלטת הבטן). נשימה סרעפתית עמוקה יותר מנשימה צלעית (נשימה המדגישה הנעת צלעות לשם הגדלת נפח בית החזה). בנשימה סרעפתית כמות גדולה יותר של אוויר מתחלפת בכל נשימה וחלקים גדולים יותר בריאות מתאווררים. ניתן לתאר אותה כך שהזמר בעת לקחתו אוויר, מנפח את אזור הבטן (כמין בלון). ניפוח הבטן נגרם מהגדלת נפח הריאות על ידי כיווץ הסרעפת, הגורם לדחיפת האיברים בחלל הבטן כלפי מטה (מפאת מקום). עבודה על נשימה נכונה דורשת תירגול ארוך אך תורמת רבות לאיכות הקול, לשירה חזקה וארוכה יותר. כמו כן נשימה נכונה משחררת מלחצים.
[עריכה] דיקציה
אחת המשימות של המורה לפיתוח קול עם התלמיד זו עבודה על הגהה נכונה של ההברות שונות, פתיחה של הפה על מנת לשמוע את הצליל בצורה טובה וחזקה (לא "לבלוע" את הצליל) ותירגול של מעברים קשים.
רצף אותיות קשה: ס'-צ'-ש'-ז'
ביטויים לדוגמה: "קצת קשה", "זה תוסס"
רצף אותיות קשה: כ'-ק'-ג'-ב'-פ'
ביטויים לדוגמה: "קגבּ", "דוּבּידיבּה-פּה-פּה-פּה", "בקבוק בלי פקק". צריך לחזור על אותו ביטוי מספר פעמים- ברצף ובמהירות עד שהמעבר בין האותיות יהיה חלק.
דגש על הבדלים בין האות ה' לאות א'.
להחדיר לתלמיד שיש להוציא אוויר כאשר הוגים את האות ה'.
פתיחת הפה בהברות של aa ,ee ,ea ,o עד שישמעו בצורה ברורה ובחוזקה.
כאשר הבעיה חמורה, מומלץ לפנות לקלינאי תקשורת ואילו המורה לפיתוח קול- אינו מחליף לו.
[עריכה] תמיכה
בזמן הפקת הקול אנו משקיעים מאמץ רב, על מנת לתמוך בו. תמיכה נכונה גורמת לעלייה משמעותית במנעד הקולי של הזמר. בשיעור, מלמד המורה צורות שונות בהן ניתן לתמוך בקול בצורה טובה, וחזרות רבות על אותם תרגילים משפרת את כוח הקול עד לרמה בה הקול אינו זקוק לתמיכה משמעותית (מאמץ רב). דוגמאות לתמיכה בקול: התכופפות קלה בברכיים הפעלת שרירי העכוז.
אחד ההרגלים השגויים הנפוצים ביותר שעל כל מורה "לנקות" מהתלמיד הוא העלאת הראש כלפי מעלה(מתיחה של הצוואר) בעת שירת קולות גבוהים אשר חוסמת את האוויר ובכך מונעת יציאה חלקה של הקול.
[עריכה] הגשה (משחק ורגש)
אחד המאפיינים של השירה המודרנית היא בצורת ההגשה של השיר. הדרך שבה אתה מבטא את הרגשות ומוציא את המסר של השיר באמצעות הקול. בשיעור לפיתוח קול המורה מלמד את התלמיד כלים שיעזרו לו בהגשה נכונה של שיר. לדוגמה:
התחזקות הקול במשך השיר (משירה שקטה לחזקה). נקרא גם- "לבנות" את השיר.
הרעדת הקול- ויברטו
לחישות
נשימות כבדות
צרידות קלה
קול בכייני/זעקתי
סלסולים
המטרה של הכלים הללו לגרום למאזין להאמין לדברים הנאמרים בשיר מפי הזמר, ולהראות שהזמר אכן מתכוון לטקסט. מורים רבים מאמינים כי חשוב לקרוא את טקסט השיר לפני השירה (על מנת להבין את המסר), וזו תורמת להגשת השיר בצורה טובה יותר.
[עריכה] יציבה ועמידה בימתית
עם יצירת הפלייבקים והשירים המוקלטים, אחד האלמנטים שהתווספו לתפקיד המורה לפיתוח קול הוא לימוד יציבה ועמידה בימתית. על אף שיכולת זו אינה קשורה ישירות לגרון (לקול) יש לה תפקיד חשוב מאוד. על המורה ללמד את הזמר להופיע כך שהוא ישרה בטיחון ואנרגיה (בהתאם הצורך) בהופעה. הלימוד מתבטא בהופעות חוזרות של הזמר מול המורה תוך ביקורות והערות לגבי העמידה שלו, התנועה והתזוזה שלו, החזקת המיקרופון שלו ועוד
***נשימה סרעפתית או נשימת בטן היא נשימה שרובה נעשית בעזרת כיווץ הסרעפת ופחות על ידי הרחבת כלוב הצלעות שבבית החזה.
אוויר נכנס לריאות כאשר נפח בית החזה גדל ויוצר הפרש לחצים שלילי בין הנוזל שבין קרומי האדר[1] (pleura) לבין האוויר החיצון. הפרש הלחצים גורם לריאות להתרחב ולאוויר להיכנס לתוכן. את בית החזה מגדירות הצלעות והסרעפת ולכן נפח בית החזה יכול להשתנות עקב תנועת צלעות או סרעפת. אוויר יוצא מהריאות ללא מאמץ שרירי, כאשר בית החזה והריאות חוזרים לצורתם שלפני השאיפה הודות לאלסטיות שלהם.
שריר הסרעפת מהווה את הגבול התחתון של בית החזה. במצב מנוחה לסרעפת מבנה קמור, קרי היא בולטת בדמות חצי כדור לתוך כלוב הצלעות. כיווץ הסרעפת גורם להשטחה של המבנה הקמור ולהגדלת נפחו של בית החזה ובאותה עת, לדחיסה כלפי מטה של אברי הבטן הדוחפים את קיר הבטן הקדמי לכיוון קדימה. תנועה הנראית כ"הוצאת הבטן".
נשימה סרעפתית עמוקה יותר מנשימה צלעית (נשימה המדגישה הנעת צלעות לשם הגדלת נפח בית החזה). כמות גדולה יותר של אוויר מתחלפת בכל נשימה וחלקים גדולים יותר בריאות מתאווררים. היא נחשבת לבריאה יותר והדרכת השימוש בה נעשה דרך קבע לחולים הסובלים מתת-איוורור של הריאות ולחולים הנחשבים מועדים לפגיעה כזו, למשל לאחר ניתוח בהרדמה כללית[2].
נטיית אנשים להימנע משימוש בנשימה סרעפתית מוסבר לעתים בהרגלים נרכשים, כגון חיקוי מבוגרים המורגלים בנשימה צלעית, הימנעות מנשימה סרעפתית הגורמת להבלטת בטן (המנוגדת לאידאל היופי של הבטן "השטוחה") ואף המצאות מתמשכת במצבי דחק המלווים בנשימות רדודות.
ויברטו הוא אפקט מוזיקלי, המתבטא בהגבהה והנמכה קלה, מהירה ורצופה של גובה או תדר צליל למשך השמעתו של צליל זה. ויברטו קיים באופן טבעי בקול האדם ומשמש לתוספת הבעה ותכונות קוליות לצלילים אינסטרומנטליים.
אשמח אם תוסיפו טיפים משלכם{אם יש לכם}או מניסיוןגיטרה

תשירו במקלחת, זה עוזר מאוד
בקטנה

תקשיבו:יש הרבה פה שיודעות/ים לשיר...אז בבקשה תנו -גיטרה
עוד טיפים-איך לנשוםגיטרה
צורת הנשימה הנכונה בזמן שירה הינה פועל יוצא של הצורך בשחרור כל לחץ מיותר מאיזור החזה ומעלה. בכדי לשמור את איזור הגרון והחזה במנוחה, יש לשאוף אויר בצורה יסודית ולא אלימה, שאיפה תחתונה, תוך כדי ניפוח הבטן והגמשתה החוצה, כאילו נכנס האויר אל תוך הכרס, וזו נשפכת החוצה מלאה. בזמן נשיפת האויר החוצה מהריאות, ולמעשה בזמן השירה עצמה, הבטן תתכנס שוב פנימה בהדרגה, תוך כדי ובמקביל להוצאת האויר. יש להקפיד שאיזור החזה והכתפיים יישאר במנוחה, ולא יתרומם מעלה בזמן השאיפה, כפי שקורה בנשימה עליונה, שהיא האינסטינקטיבית יותר, המוכרת לנו ממצבי היום יום הרגילים. כלומר, יש לבודד ולמקד את הפעילות ה"בוכנתית" של הנשימה באיזור הבטן התחתונה בלבד, ולהרגיל את גופנו להתייחס לאיזור הבטן התחתונה כאיזור שבו מתרחשת דחיפת האויר לצורך הזימרה, וכאזור המהווה גם את המחבט הדמיוני של הפקת הצליל. לסיכום - האינדיקציה הויזואלית לזרימה הנשימתית בזמן השירה, תהיה אך ורק תזוזת הבטן התחתונה פנימה והחוצה, ולא תתבטא בתזוזה, יצירת לחץ או התרוממות בחלק הגוף העליון.
שאיפת האויר יכולה להיות שאיפה מהאף או מהפה, כל עוד נשמר העיקרון של נשימה תחתונה.
נשימה מהפה היא מהירה יותר ומאפשרת הכנסת אויר רבה במהירות, אך מאידך היא מסכנת אותנו ביצירת התרחשות אלימה באיזור הגרון, התרחשות שיש לה השפעה שלילית על מנוחת השרירים.
כמו כן בזמן שירה אינטנסיבית, נוטה נשימה מהפה לגרום להתייבשות של חלל הגרון. רצוי אם כן לשאוף אויר מהאף בצורה יסודית, מהירה או איטית בהתאם לאפשרות, ולדבוק ב"תכנית נשימה" נכונה המתייחסת לפראזות, שבנית לעצמך בשלב ההכנה והלימוד של היצירה הספציפית אותה אתה שר.
וקישור לאתר שלם בנושא:טכניקות,נשימה נכונה,הגדרות..גיטרה
גם ברימון הוא פותח= למתיאשים מראש...גיטרה
אתם לא רוצים להוסיף???/לתקן את מה שכתבתי??גיטרה
סתם... 
עוד טיפ שבודק את היכולת שלכם-מלמעלה אלוקים
בהצלחה לכולם! אימון כל יום של הדבר הזה כמה שנראה שלא עוזר- עוזר!

תודה>>גיטרהאחרונה

למבינים בגיטרות!אנונימי (פותח)
אם לא אהבת את הצליל - אל תקנה!shapira
לפי מה שאמרת - את לא אוהבת את הצליל הלא מוגבר שלshapiraאחרונה
הרב מלמד-חשוב!רחלו'ש
לא קשור לפורום אבל-שירושקי
ווואאווו=מזל-טוב טלי!!גיטרה
מז"לטMikos.XD
מזל טוב!!!!!שירה כים

רק בשורות טובות! אמן!שיראל:)
למה למחוק\לנעול?!=)בדרך העולה
רק בשמחות בע"ה!

בטח קשוררר!!מזלטוובבבב=]]]בקטנה
מזל טוב
דוסית גאה!אחרונה
'היגלי' שיר הנושא מתוך הדיסק החדש של יובל סלעMatanman
מילים ולחן: יובל סלע
עיבודים והפקה מוסיקלית: אריאל אביזוב
מילים:
היגלי-גלי פיתחי ענייך
הראי פנייך לאוהביך
שובי שובי אל בנייך
השקי במים כל מבקשייך
התעוררי התעוררי
כי בא אורך קומי אורי
עורי עורי שיר דברי
פזמון:
את מסתתרת אך פנייך מאירות
את לא אומרת העיניים מספרות
את מתעטפת וידייך מברכות
את מלטפת את כל הנשמות
עם רעב קורא צמא למים
צועד דורות שבי אחרייך
ריקדי ריקדי את צעדייך
צאי לקראת כל מבקשייך
היגלי-גלי פיתחי ענייך
שובי שובי אל בנייך
פזמון:
את מסתתרת אך פנייך מאירות
את לא אומרת העיניים מספרות
את מתעטפת וידייך מברכות
את מלטפת את כל הנשמות
את מתעטפת וידייך מברכות
את מלטפת את כל הנשמות
היגלי-גלי פיתחי ענייך
שובי שובי אל בנייך
האזנה עריבה!.
אמא'לה.בת שמש

עזרה, איך קוראים לשיר של אברהם פריד עם עשרת הדברותישוחחר פולארד!
בקשה תגיבו!!ישוחחר פולארד!
לא שהגבתם. אבל תודה. הסתדרתי.ישוחחר פולארד!
יש פה בעיה בפורום הוא אממ..לוקח לו זמןבקטנהאחרונה
יוו.. זה שיר חמודיייי!!!נדנדה כתומה.
רוצה חוות דעת על שיר נוסף שכתבתי... Matanman
לפני קצת פחות מ4 חודשים פרסמתי פה את שירי הראשון "כשהנשמה מאירה", ורציתי חוות דעת על שיר נוסף שכתבתי והלחנתי בתקופה האחרונה "משברי הים", שיר המדבר נפתולי הנפש אצל הנוער בגיל ההתבגרות, שיר שנכתב במשך יותר משלושה חודשים, ומראה את תהפוכות הנפש אצל הנוער בנושא קדושה ותשובה.
בסוף יש קטע תפילה של הרב חיים מוולוז'ין.
מילים:
ילד בין נפתולי הנפש צועד
הולך לבד בלי אף אחד שיתן לו יד
מסתבך,מתפרק,מתפורר
מתקפל,מתבלבל
בקרבות עזים מלחמות קשות
בלי לדעת מה לעשות
בכלא מחניק מנוכר ואפל
הוא מתחיל להתפלל
פזמון:והוא צועק כל משברי הים וגליו עלי עברו
ואין יאוש בעולם כלל!
והוא שואל אתה תושב תחייני
בצידקתך תוציא מצרה נפשי
תקרבני אליך בוראי
והקול עונה ממצולות ים הוציאך
אקרבך אלי בצידקתך
כי צדיק אתה
פזמון...
'רבנו של עולם, הנני הולך בגיא צלמות במקום מסוכן,
הושיעני מיצר הרע ומחטאים ומעוונות'!(הרב חיים מוולוז'ין)
והוא צועק גם כי אלך בגיא צלמות
לא אירא רע כי אתה עימדי
האזנה עריבה!!
מתן.
טלי...Matanman
תודה תומר...

וואיי!! ממש תותח!tomerittal

ממש יפה*שלי*
פש...כשרון! יפה!!ישוחחר פולארד!אחרונה
ג'מבהשואף להתנחל
השאלות:איפה קונים?בכמה?ושווה לקנות את זה?
יש אחד בירושלים קוראים לו רונן והוא מוכר ג'מבאיםשלומיbn
>>>יאיר ויזנר
יש חנות במדרחוב בי"ם ליד כיכר ציון.. קוראים להאניי!!!!
טוב אז בכלי זמר לא מוכרים תופי דג'מבה!בנדא מצוי!!
בכל מקרה לא כדאי לקנות אצל *** דג'מבה *** כי הוא יקר.....ויש אומרים שהוא גם רמאי!
יש אחד בשם מקס מרמת גן באישי תוכל לקבל את המספר שלו!
ויש בשילה אחד שמוכר תופים והוא עושה הנחה לבני ישיבות! כנ"ל על המספר!
מחירים מתחיל ב500 ונגמר 5000 ש"ח!
אם יש לך שימוש ואתה יודע לתופף טוב סבבה למה לא! השאלה אם יש לך שימוש לעניין!
לא יפה ככה ללכלךיאירו
יאירו צודק!בדרך העולהאחרונה
זאת הפרנסה שלהם!וזה סתם לשון הרע..
הנה תראו:calvin
)
..בד"כ אני מקליט עם אחותי והיא גם מנגנת על גיטרה וגם יש לה קול ממש יפה אבל קול אישה ו-היא לא בבית

וואי כשאני שומע את זה שוב יש לי גם טעויות..calvin
