אולי כדי להוריד קצת את הדחף להיות ראשונים,
אפשר לייצר שלב ביניים בין ההגעה להיות ראשון, לבין הפעולה הבאה.
למשל אחד מקבל צלחת אוכל ראשון, אבל לא מתחילים לאכול עד שהשני גם מקבל,
או הראשון מביא שרפרף לצחצח שיניים, אבל השני מקבל משחה ראשון, ככה שמי שהביא שרפרף ראשון נהנה להיות ראשון אבל הוא לא יכול להתחיל לצחצח ראשון.
ככה ליצור הפרדה בין הסיפוק "להיות ראשון"
לבין התוצאה עצמה שמרוויח מי שמצליח ראשון.
וגם בהתאם ליכולת האיפוק שלהם להחליט שאמא ראשונה.
אני עושה ככה למשל כשאני מכינה תה לילדים בסוף הארוחה. אני מכינה קודם לכולם, אבל אני מתחילה לשתות ראשונה ורק אחרי שתיים שלוש לגימות הם מקבלים כוס.
למשל בהקשר שלך, הם יכולים לעשות תחרות מי עולה ראשון במדרגות, אבל רק כשאת מגיעה את פותחת עם מפתח ונכנסת ראשונה. כלומר, גם בתוך התחרות ליצור דחיית סיפוקים.
אם את מרגישה שזה יוצר מקום לא בריא בתחרות אפשר ללמד שזה לא משנה מי ראשון. יש כמה דרכים ליישם את זה, אבל לא נשמע שזה המצב.
לגבי מי ראשון היה בבטן של אמא, אפשר לומר אתה הייתה ראשון והכנת את הבטן לתינוק הבא.
אפשר להדגים נגיד עם חפצים,
המגבת האדומה יצאה ראשונה מהמגירה, אבל למה הוצאתי אותה? כי ככה יותר נוח להוציא את הצהובה, ואז להשתמש בצהובה ולא באדומה..
או כשמציירים בטושים לשאול איזה טוש יוצא ראשון? האם אתה אוהב אותו יותר? האם את הטוש הבא אתה אוהב פחות?
בכמה טושים השתמשת?
כשהציור מוכן לשאול, אתה זוכר מי הטוש שהיה ראשון? (אם לא שמת על זה דגש בהתחלה סביר להניח שאין להם מושג..)
אז מה זה אומר? חשוב מי יצא ראשון או חשוב שיש הרבה טושים יפים?
אפשר גם להדגים תחרות קונפליקט ופתרון בין ההורים.
למשל אתם רוצים ללכת לנוח, אתם צועקים אני ראשון, אני ראשון! ואז לפני הדלת אתם עוצרים וחושבים, זה משנה מי ראשון?
ואז נגיד אחד נזכר שצריך לעשות משהו לפני שהולכים לנוח אז השני "מכין" את החדר לשינה גם בשביל זה שלא נכנס ראשון.
או שאתם עושים תחרות מי נוטל ידיים ראשון, אבל זה שנטל ראשון דואג למגבת בשביל השני ואז חוזרים יחד לשולחן..