צאן מרעיתי ועדתי הקדושות
ביום חמישי אנו נמצאות
ולקראת שבת המלכה אנו מתקרבות
ואני מתחילה בהכנות
רציתי שתשתפוני במתכונים
לא סתם פשוטים
אלא יפים ומיוחדים
שבהם מאד משקיעים🍳🥘🍲🫕🥗🍿🥣🫔🌯
צאן מרעיתי ועדתי הקדושות
ביום חמישי אנו נמצאות
ולקראת שבת המלכה אנו מתקרבות
ואני מתחילה בהכנות
רציתי שתשתפוני במתכונים
לא סתם פשוטים
אלא יפים ומיוחדים
שבהם מאד משקיעים🍳🥘🍲🫕🥗🍿🥣🫔🌯
מרק עטלפים ודגנים
המרכיבים:
עטלפים
חיטה
שעורה
בורגול
גרגרי פטל
לוקחים סיר חרס ומרתיחים בו מים
מוסיפים את כל המרכיבים יחד עם צ'ילי וסוכר
מבשלים למשך 8 שעות על גז כבוי ואוכלים
תיהנו!🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉
המקוריתהרבנית את ממש נהדרת
איזה מתכון לתפארת!
האדמור חתום על כשרות המרק? 🧐
בתוך מאורת עטלפים
אי שם בהרים
בטוחהמקוריתאך אויה, לא נעים
הם חיה מוגנת
ולכן לא מושגת😈
אלו הם מתכונים אמיתיים
מאד טעימים וערבים
שאותם אנו מכינים
כבר מאות שנים🥘
סלט הבית של הרבנית שגם בעלי האדמור מאד אוהב
סלט אבוקדו, חצילים וקינמון
מרכיבים:
3 אבוקדו לא בשלים
חציל קלוף
2 אפרסמון
בננה בשלה
בצל סגול
כפית כורכום ירוק
6 כפות קינמון
שמן כמהין
קצפת שעבר לה התאריך
אופן ההכנה:
מבשלים את האבוקדו במים חמים לשעה וחצי ולאחר מכן מקלפים אותו ומכניסים לקערת פלסטיק.
חותכים את החציל , האפרסמון והבננה לקוביות בעובי 2.5 ס"מ ומוסיפים לקערה.
קוצצים את הבצל ומטגנים אותו על אש גבוהה עד לחריכה הגונה.
לבינתיים, מכינים רוטב מקינמון, כורכום, שמן כמהין, קצפת ומלח
מוסיפים את הבצל ואת הרוטב לקערה ומערבבים
מכניסה את הקערה לתנור ומחכים שהיא תימס.
מוציאים ואוכלים כשזה חם.
לשובע!

שריקהמושלם!
יפאר את שולחן השבת שלנו
ואני רוצה לרקוד
על שמתכוני הנהדרים
את שולחנך מפארים🧂
קדושה ויקרה
אינך מתואמת
עם נפשך המפוצלת
ואני הרווחתי כפליים
כי הגבת לי פעמיים
שברוב עייפותי
לך פעמיים הגבתי😴
היא מרק פירות!
במיוחד לזמנים זקצת מתחיל להתחמם, אוכלים מאוחר וכבר עייפים
את רמת הסוכר בקלות הוא מרים
עד יום ראשון בערב אנחנו לא נרדמים
מתכונים הוא פשוט אך גם ערכי
משלב הוא יחדיו
פירות וגם לבלב
שמשלב בתוכו כל אבות המזון
אך מה נעשה שבעלי צמחוני, שלא לומר פירותי
אוכל בננה, תפוח, דשא, אבוקדו ותפוז.
תנסי את המרק, לא תתחרטי!
מאפה פג"ז (פג תוקף בהגזמה)
מצרכים:
#גבינת קוטג' שהתיישנה לפחות 10 חודשים בחבית בירה שחורה.
#קורנפלקס שנשם אוויר הרים צח שלושה ימים.
# ביצה סרוחה
# תערובת תבלינים שתינוק של בית רבן רקח.
#כוס וחצי קמח עם תולעי משי או השבלול של הפתיל תכלת.
מערבבים לפי הסדר הרשום, משאירים להחמצה מזריחה עד שקיעת הנץ, אופים עד שהקצוות מזהיבים.
מגישים לצד סלט עולש.
בתיאבון!
בטוב טעם ומקורי
תמשיכי לשלוח מתכונים
אכין ואמלא מדפים
אז המתכון שלי ללא רבב
לשים חציל במילוי שבב
למלא זיתים בנסורת ולכבס-
לפחות על 60 מעלות כדי שלא יבאס
לתבל במעט קינמון ומיץ לימון
שכידוע מוסיפים המון
ואם ממש רוצים להשקיע-
להגיש על צלחת או בגביע
אלך להכינו מיד
אני רק צריכה לקנות
שבבים בכמויות🌞🌞🌞
אני לוקחת אשראי מגהצת היטב
כל מה שאני אוהבת ובעלי מתלהב
מעמיסה לעגלה בחום ואהבה
אפשר גם משלוח זה הידור מצווה
לא שוכחת לומר לכבוד שבת קודש!
מי שלא אמר נשאר בחוץ בעונש
והכי חשוב, פרט כמוס וסודי!
לוודא היטב שהאשראי של חמותי!!!
בגילה וברון
אני מתחברת מאד
למשלוחים, בלי לעבוד!
תודה ביתי על המתכון
ממך למדתי המון🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍
איזו התרגשות, אנחנו מסיימים השבוע חומש!
אז הבה חזק חזק ונתחזק ביחד, ונשתף פנינים שגילינו בתוך הפרשה...
(מחילה על האיחור בפתיחת השרשור... ככה זה כשלא מספיקים לגעת בפרשה במשך השבוע...)
מי שמעוניינת בתיוג כשנפתח שרשור, מוזמנת לכתוב לנו.
וכל מי שרוצה להצטרף...
אולי אני רק הורמונלית, אבל זה ככה כבר כמה שנים
באה להקליד שרשור/תגובה
וחוזרת בי
מוחקת.
קשה לי עם העניין של הרבנית. יש לזה כוונה טובה מאוד, אבל אני חושבת שהמקום שלה הוא יותר בשרשורים של עצמה מאשר בשל ניקיות פרטיות.
כשאני רואה תגובות מליציות על שרשור כואב וכו' , זה מרחיק אותי מהפורום בתקופה הזאת
ממש מבאס
אבל לצערי רק מחכה שזה כבר יעבור
נשמע הזוי אני יודעת, אבל היה לי חשוב להעלות את זה
וזהו, אחכה לעוד שבועיים בע''ה כדי לפרוק את ליבי
בעיקרון משוב זה דבר חיובי ולכן טוב שאת משתפת את שעל ליבך
יכולב לשתף שמרגישה דומה באופן כלשהו אליך, ובאמת מגיבה פחות אבל כנראה זה פחות מפריע לי לעומתך 💓
שוב, חיבוק!
טוב לשמוע שאני לא הזויה
הרגשתי תינוקית לכתוב את הפריקה הזאת
עכשיו שמחה שכתבתי
לא נראה לי שאת אמורה להרגיש ככה...מתואמתכבר לא זוכרת את הכללים של הרבנית, אבל בעיקרון היא מופיעה רק בשרשורים קלילים, ולא בשרשורים כואבים או מורכבים. וגם התקנון לא חל על שרשורים מהסוג השני.
בסופו של דבר הרעיון של הרבנית נועד כדי להפיג מתחים ולשמח פה את הציבור, ואם יוצא להפך - אז לגמרי יצא שכרנו בהפסדנו...
אז לדעתי את לגמרי יכולה לפתוח את שרשור הפריקה שלך, ובטוחה שתקבלי רק תגובות אמפטיות ולא מליציות ❤️
הרבנית באמת מגיבה כמעט ורק לשרשורים שלה,אבל גם אם יצא שהייתה תגובה בשרשור אחר, זה רק מכוונה טובה ורצון לרומם וקצת להקליל. . וניקח לתשומת לבנו שחלילה לא תפגענה פה הנשים
המטרה של הרבנית היא לשמח ולבדח ולא חלילה הפוך
מתפללת שלא תצא תקלה תחת ידי
❤️
מי שמתפעלת את הרבנית עושה את זה מרצון טוב, ואפשר לא לשתף פעולה גם והכל בסדר.
לא צריך לקחת קשה כל דבר ואף אחת לא מחויבת לכלום.
בפריקות רגשיות לא ראיתי שהיו תגובות חסרות טקט. וגם לא תגובה מצד הרבנית לתייג או משהו כזה..
ובקיצור, קצת רגישות גם מצד הכותבות לא תזיק כי זה יכול להיות ממש מבאס להתאמץ על זה ולקבל כאלה תגובות צוננות
זה כל שנה החוקים..ואני מדברת על החוקים
לא על אף אחת
לא התכוונתי בכלל לרבנית שעכשיו
אלא לכללים שכל שנה קובעים
שלי לפחות מאוד מעיקים ומתערבים
אבל אני מצטערת על הטון שאותי השתמע.. ומקבלת שיכלתי להתנסח יותר עדין ורגיש ומתנצלת באמת
שבאמת הניסוח שלך מאוד לא מוצלח
יש הבדל בין פנייה אישית לניק עצמו ולכתוב ' אל תתערבי' ולקבוע לה את גבולות הגזרה, לבין לדבר על התחושות מול התקופה והכללים.
בתור אחת שמתפעלת את הניק של הרבנית זה באמת מבאס ממש לקרוא את זה
ו- וואלה, אין איך לרצות את כולן.🤷
מחילה
אולי המנהלות יחליטו אם כדאי השנה לוותר על הרבנית מפאת חוסר שביעות רצון של הקוראות. אשאיר את זה להן
אבל השתדלנו מאוד שאנחנו לא מגיבות בשרשורי פריקה אם תשימי לב (אני מניחה שלא שמת לב ולכן יצא לך לכתוב ככה) ולא היה כיף לקרוא שלמרות המאמץ הזה שלנו, כי זה אקסטרה זמן להיות פה, ולהשתדל שלא ינחשו, ולחשוב יצירתי ולעקוב אחרי התגובות, מסתכלים על זה בעין עקומה.
בכל מקרה אני מוחלת לך בלב שלם
אבל מבקשת שתשמנה לב מה אתן כותבות. לכל מי שקשה לה עם הרבנית. זה דבר שמתאחם לכתוב לפני, לא תוך כדי לדעתי ולא בנימה אישית
ואולי באמת עדיף מצד מי שקשה לה, להוריד הילוך/ לדלג על השרשורים כמו בנושאים רגישים אינדיבידואליים אחרים (אם הרבנית פה כדי להישאר לפי החלטת המנהלות ואתן עדיין לא מרוצות), כי לקרוא את המרמור הזה על דברים שהם לא מאוד מהותיים בתכלס, גם לא נכונים עובדתית, וגם מבעסים את האווירה בפורום, וגם קצת מבטלים את המאמץ..
אפשר לכתוב במסר אישי לרבנית אם יש הערות, ניישם בעז"ה. כי הרצון הוא לשמח לא לדכא ולבאס את הקוראות
ולא לכולן בא גם רק שרשורי פריקה, בואו. אנחנו בתקופה קשה, אנשים רוצים גם קצת אסקפיזם והסחת דעת. ויש פה הכל מהכל
שאני פחות משתתפת אבל מאוד מאוד נהנית מהשרשורים שלכן!
מכניס לאווירה והכל ככ עדין ונעים.
ממש תודה על המאמץ וההשקעה ואמן שתמשכנה עם זה♥️
ומתי שלא מתאים לי כי אני גם ככה בדאון
אני פשוט גוללת הלאה
האמת קורה לי ההפך, אני נשאבת לתוך זה וחוזרת למצב רוח
(טוב, אני נשמעת עכשיו אישה ממש דיכאונית - הכל בסדר אתן יודעות
עומס החיים עבודה בית הריון וכו')
זה ממש משמח ומלה חיוך, ומקליל קצת את כל האורה הקשה הזאת.
אני ממש אהבתי את זה
תודה לכן
אל תםפסיקו 3>
בארור שלא כולן תתחברנה כמו שבתור נערה לא התחברתי לרוב התקנוני פורים וההכתרה וכו'... זה אופי. אבל פירגנתי לחברות שלי שלקחו חלק ברעיון...
הפואנטה שלבוא בטענות במילים שבחרת קצת פוגעות ברצון הטוב.
להעיר בנימה עניינית ונעימה זה מבורך אבל באמת שכדאי לשים לב איך יצא לך להתנסח לפני שאת שולחת...
למקרה שהגבת לי, אני מסכימה איתך ומעריכה את הרצון הטוב לגמרי
רציתי להסב לתשומת לב הרבניות, שלפעמים זה קצת יותר מידי ומרתיע.
כשזה בגבול של זה זה הכי מבורך שיש
אבא שלי בכל שנה בבית כנסת הרב של פורים
יש כאלה שמאוהבים בזה
ויש כאלה שפחות
כל השנים אבוש ממש מתרגש לקראת החודש הזה
מכין בדיחות (רובם קרש)
מכין תחפושות מכאן ועד
יש לו כמה דרשות למסור במהלך החודש
בפורים עצמו אמאל'ה ואבאלה
הבן אדם בעננים
אותו זה ממש ממש מרים
הוא באמת מחכה לזה
וכן קורה שבמסגרת התפקיד יש כאלה שרוצים יותר רצינות
אבל התפקיד הזה הוא ממש חלק ממנו וכל השנה הוא רק מייחל לזה
לפני כמה שנים אבא שלי מקבל מכתב ובו בקשה להפסיק את הדברים האלה
למרות שמדובר בבית כנסת גדול מאוד, המכתב לא הגיע מרב בית הכנסת או הגבאי אלא סתם כמה מתפללים
זה ממש שבר אותו שביקשו ממנו להפסיק
הוא כל-כך השקיע ייחל לזה וחיכה כל שנה מחדש.
תביני שמחודש חשוון, מייד אחרי סוכות התחיל להתארגן עם התחפושת המגניבה של אותה השנה
הייתה הפסקה של כמה שנים
אחר כך אחרי דרישות ודחיםה מצד בני מתפללים והמשפחה הוא חזר לזה.
הבן אדן מאז, קורן מאושר
מה שרוצה לומר, שיש אנשים שעושים פעולות מסוימות
נכון, חלקם לא תמיד נעימות
אני רק חושבת שאולי אפשר רגע להבליג, לנשום עמוק
כי לכי תדעי מזה עושה לבן אדם בצד השני..
אני במקומך הייתי כותבת למנהלוץ, שיםעלו כראות עיניהן
אני רק חושבת עכשיו על הרבנית
מסכנונה, היא באמת משתדלת
מפציצה בשרשורין קורעים מצחוק
זה מאין הלבנת פנים ככה מול כולם
(אני רק חושבת עכשיו שהיו דורשים מאבא שלי מול כולם להפסיק? אמאלה הבן אדם היה מתאבד במיידי!!!!!)🫤
בקיצור,
מצד אחד טוב שאת משתפת
מנגד קשה לי שזה ככה מול כולם
מול איזה שבאמת משקיעה
יש כאלה שדווקא נהנות ממנה, אני למשל ממש מרוצה
מכניס אותי קצת לאווירת החג
בניגוד לכל שנה שאני תקועה בדיכאון והשגרה של עצמי
וזה כ"כ משמח לככ הרבה
ומשקיעה בטירוףףף
זה בטח לוקח שעות על גבי שעות
וזה לא שיש כזה פידבק כמו לפגוש פנים אל פנים
אלא עשיה שהיא ממש לשמה
פשוט מגוייסת למצוות שימוח
ואותי באופן אישי זה מרגש לראות את ההשקעה הזו..
זה ממש לא יאומן....
ומתנצלת אם פגעתי, אפשר לנעול ולמחוק את השרשור אם הוא פוגע.
הכוונה שלי היא לא לעצם הרבנית
אלא להתערבות בתוך שרשורים ''רגילים'', שזה לא לכולן בא בטוב
ואני באמת נמנעת מלכתוב פה בחודש אדר לצערי בגלל זה
לק"י
האמת שלא הרגשתי שכתבת חריף מידי או נוזף.
בעיני לגיטימי להביע את דעתך, ולגיטימי לפתוח שרשור רציני ולבקש לא להתבדח בו.
ואם קשה לך בכל זאת, אז אפשר לחכות שבוע וחצי והרבנית תישן עד שנה הבאה.
שכנראה נכתבה באופן יותר חריף..
לא קראתי את התגובה המקורית אבל לפי התגובות שמשורשרות אליה
בדיוק
נראה לי גם
לק"י
כנראה שעשיתי סלט מהתגובות.
אבל עדיין חלק מהתגובה שלי רלוונטית).
אני חושבת שלפי כמות וסגנון התגובות בשרשורי הרבנית, בהחלט אפשר לראות שהרבה נשים נהנות מהם, אז אנחנו ממש לא מוותרות עלייך - @הרבנית הקדושה היקרה...
אבל אני חושבת שזה חשוב שכתבת והעלית למודעות, שבשרשורים אחרים לא לכל אחת מתאים שהרבנית תינכס ותגיב, כי לפעמים זה באמת יוצר הרגשה לא נעימה (אני בטוחה שיש גם מי ששמחה מזה, אבל אם יש מי שזה מפריע לה - יצא שכרנו בהפסדנו).
אולי באמת כדאי שהרבנית תשתתף רק בשרשורים שהיא פותחת, או בשרשורים שהזמינו אותה אליהם (בתיוג מפורש)...
אני נהנית משרשורי הרבנית, וכאן המקום להודות לה על המסירות וההשקעה!
יחד עם זאת אני מסכימה לגמרי עם הפותחת. אפילו בשרשורים פחות כבדים, כשמישהי פותחת שרשור, אפילו הכי סתמי שיש, היא לא מתכוונת שיתבדחו בשרשורים שלה.
וזה באמת לא תמיד הנקודה של כבדות השרשור
אלא גם ב''רגילים'' כמו שכתבתי למישהי אחרת
וזה לא מוריד מההערכה הבאמת גדולה לכל המשקיעות והטורחות מאחורי ניק הרבנית!
מבינה מה את מדברת
מצד שני וואלה יש כאן חבורת נשים שאשכרה משקיעות מזמנן ומחשבותן והכל- בשביל לשמח אותנו, קוראות הפורום....
זה נשים אמיתיות, עם משפחה ובית ומליון משימות כמונו שממש משקיעות כדי שלנשים אחרית אמיתיות יהיה מקום עם אוירה קצת יותר משוחררת ומשמחת לכבוד פורים....
וואלה, מלכות!!!! ולא רק זה, אלא שהשנה במיוחד שמתי לב שההודעות של הרבנית היו עם תוכן ממש... נסיון מורגש מכל הלב שהתוכן יהיה על רמה ולא סתם צחוקים.
אז למרות שאני מבינה על מה את מדברת, חושבת ש:
1. כדאי לומר את זה בפרטי למנהלות הפורום.
וואלה במקום הבנות שכותבות את הרבנית הייתי מאוד נפגעת משרשור כזה. בטוחה שלא התכוונת אבל יש מצב שזה הרגיש להן שמזלזלים בהשקעה ובכוונות הככ טובות שלהן, ושוב, בלי לקבל אף תמורה!! רק לשמח אותנו ולעשות אווירה נעימה.
אז הצעות כאלו כדאי בפרטי.
2. תודה רבה לבנות שמשקיעות ונמצאות מאחורי הרבנית, על המחשבה הטובה וההשתדלות עבורנו לעשות משהו אקסטרה לפורום שנותן תחןשה קצת פורימית בעולם המבוגרים הזה...
למרות שאני לא משתתפת אני נהנת מהאווירה❤️
המסר היה חשוב והועבר.
באמת מורגש שיש כאן השקעה גדולה. ואני חושבת שכשיש מישהו שנמצא בעצבות, צריך לשמח אותו. לא רק להזדהות איתו כמו שאוהבים להגיד כאן... כן, יש לנו תפקיד לשמח ולהרים מישהו שנמצא בתחתית. ולכן, גם בשרשורים עצובים וכבדים, אז
א. לא ראיתי שהרבנית הגיבה בצורה לא רגישה.
ב. כן יש תפקיד לשמח ולהעלות את המורל, ולא רק להזדהות ולהכיל.
זו דעתי בכל אופן... כמובן שהכל צריך להיות ברגישות..
מישהי כאן השתמשה לה או לילדים?
יש לי ילדה גדולה, כבר כמעט חטיבה (ומכאן האנונימי, מרגיש לי אואטינג מידי🤭)
שמוצצת אצבע, זה מפריעה לה והיא לא מצליחה להפסיק..
מנסה לשים פלסטר על האגודל וזה מפריעה לי בשיעור.
אשמח לשמוע המלצה או דיס לשימוש במרה🙏
או טיפים אחרים שיוכלים לעזור🙏🙏
בתור ילדה שמו לי וזה פשוט עשה לי טעם מר בפה כל היום. כשאכלתי, כששתיתי. זה היה נורא...
שווה אולי לנסות דווקא אצל מרפאה בעיסוק. כמה פגישות להבין על מה זה יושב ושהיא תביא פתרונות יותר מוצלחים, בטח בגיל כזה...
מרה יכולה להתאים. אבל זה צריך לבוא ממנה כי זה באמת מגעיל ועובר לאוכל וצריך לדעת להתנהל עם זה.
אני ביקשתי שישימו לי בתור ילדה, זה לא זכור לי נורא, לומדים להתנהל עם זה (לא לגעת באוכל עם הידיים, לאכול סנדוויץ עם שקית). אבל צריך להתרגל.
שמתי לאחרונה לילדים שלי (לבקשתם) על כסיסת ציפורניים. לא התמדנו בזה🙊 אבל גם כששמנו הם לא התרגשו יותר מדי.. אפילו הכניסו אצבע לפה בלי שהפריע להם. כן כשהם אכלו משהו עם הידיים נתתי לי שקיות להחזיק.
גם אני מצצתי 2 אצבעות עד גיל גדול, אולי כיתה ו'- ז' , מה שההורים שלי ניסו לא צלח. מרה, גרביים בלילה על היד, שיחות, פסיכולוגים כלום. עד שפתאום החלטתי שזהו, מספיק אני גדולה ואז בשנייה יצאתי. זוכרת שגם לא היה לי קשה ככ כי החלטתי.
אם זה לא מגיע מעצמה ממש יהיה לכם קשה
מרה זה לא נעים בכלל, כל מה שנגעתי היה טעם מר , לא יודעת אם הייתי שמה כזה לבת שלי
זה היה בשיתוף פעולה מלא שלי, קציתי להגימל והיה לי קשה.
היה דוחה
אבל עזר לי
ב. טחורים. זה נוראי וכואב לי ומציק. ביומים האחרונים הורדתי כמעט לגמרי סוכר וקמח לבן. ממש אוכלת טיפה והשאר םירות וירקות יש הקלה מסויימת אבל עדין כואב וברור לי שברגע שאני יחזור לאכול אוכל נורמלי )🤭( זה יחזור בגדול. כמה זמן אני צריכה להישאר עם התזונה הזאת? אני רעבה. אבל הכאב חזק מהכול.
כמה כללים-
לשתות ולשתות ולשתות ולשתות מים
לשלב אגוזים וזרעי פשתן בתזונה
להקפיד על התעמלות
כשיושבים בשרותים להניח את הרגליים על שרפרף
כשהאזור בהחלמה אז מאוד מגרד.
הרבה שטיפות, ולהחליף פדים בתדירות גבוהה.
אישית, אני משתמשת לדימום יחסית חלש בתחבושות רב פעמיות בדיוק בגלל זה.
ברנפלקס ודייסת קוואקר שומר על יציאות תקינות מהנסיון שלי וזה גם משביע כך שלא תצטרכי לרעוב🤗
טחינה מלאה בתוספת לסלט גם מעולה וגם בריא.
תרגישי טוב!
תנסי למרוח אגיסטן ולראות אם יש הקלה. אפשר גם לשים נרות. זה לא נעים אחרי הלידה אבל זה נורא יעיל.
לגבי הטחורים, יש לא מעט משחות ייעודיות. הממליס של אלטמן, פרוקטוגלבינול(משחה+נרות+מגבונים) נסי לראות מה מהם מקל עליך.
א. לגבי הלמטה -הייתי הולכת לרופא/ת נשים לבדוק מה זה. יכול להיות פטריה ויכול להיות פצע שאולי נהיתה דלקת או סתם פצע/שריטה מהלידה שאמנם לא צריכה תפירה אבל תחשבי על כל פצע בגוף שהוא מחלים יכול לגרד. ממליצה גם על אלופירסט שמרגיע את האיזור...
ב. לגבי טחורים - מצטרפת למה שכתבו הרבה שתיה, הרבה סיבים תזונתיים (דייסות קוואקר משביעות מהירות לאשה אחרי לידה שאין לה זמן..) וגם - הרבה אמבטיות ישיבה, כמה שיותר. אם יש לך אפשרות כמה פעמים ביום מצויין.
כל פעם אחרי שירותים- לא לנגב עם טישו רק בשטיפה של האיזור, בעדינות. (במיוחד שירותים ארוכים...)
את יכולה לעבור לקמח כוסמין במקום קמח לבן, ואז גם תהיי שבעה (אפשר להכין לחמניות מקמח כוסמין).
ויש גם קרמים ותכשירים שצריך למרוח - לכי לרופא והוא יביא לך מרשם...
בהצלחה וגידול קל!
א. הגיוני שזה קורה מגירוי של התחבושות.
תנסי לראות אם את יכולה לאוורר את המקום, להקפיד על שטיפות כמו שצריך, ומקלחות טובות.
בסוף זה עובר, לוקח קצת זמן אבל זה עובר .
זה ממש הגיוני שני. אחרי לידה.
ב. את לא צריכה להוריד קמח לבן וסוכר.
המטרה היא לרכך את היציאות ולהגיע תמינמום של לחיצות.
איך עושים את זה?
שותים המון מים (תחשבי לעצמך כמה נוזלים את מאבדת בהנקה.. אפילו תקפידי בהתחלה על חצי ליטר בכל הנקה ולאט לאט תגיעי לכמות שמדויקת לך)
מקפידים על המון סיבים תזונתיים (ירקות, פירות, קמח מלא)
לשבת בזווית שהגב נוטה קדימה והרגלים על שרפרף בשירותים
להשתמש בדברים לעצירות אם צריך (נרות גליצרין זה מעולה)
ויש משחות לטחורים, ועזרקאין שמאלחש.
בהצלחה ♥️
אם נכנסתי למשרה עם חוזה של חמש שנים בלי אופציית הארכה.
ונשאר לי 5 חודשים לעזיבה ואני בהריון . יכולים לפטר אותי בסיום החוזה ?
כי זה מצב בעייתי ברגע שמפטרים אני תקועה אף מקום לא יקבל אותי בהריון
זה תלוי בסוג העבודה.
אם זה פרוייקט שמראש הוא לחמש שנים ואין אופציה להאריך או שמראש עשו איתך איזשהו הסכם בעבודה רגילה ואז לא בטוח שמותר להם לפטר אותך.
חוץ ממקומות עם קביעות הרבה משרות עושים חוזה חדש כל שנה זה לא מתיר להם לפטר בהריון
אני אגיד לך זה עבודה בנשרד ממשלתי משרת סטודנט..
סטודנט יכול לעבוד במשרד ממשלתי עד חמש שנים.
השאלה מה קורה אם אני בהריון
אבל זה לא בטוח, חוקי העבודה במדינת ישראל זה סבטוכה רצינית
ואם זה המצב אולי את יכולה לחתום אבטלה בשביל הדמי לידה?
מה שכן-אם זה משרד ממשלתי סביר מאוד שיש שם אנשים מנוסים בתחום כח אדם או חשבי שכר שיוכלו לעזור לך בפרטים הקטנים מה האפשרויות שלך ומה הכי כדאי. שווה להתייעץ
ותדברי איתם.
זה מקום עבודה מסודר, חייב להיות להם עובד כוח אדם. וגם יוכלו לסדר תפקיד אחר אם צריך.
אם לא אותו מצב, לא זוכרת בדוק את הפרטים, לא פיטרו,
וידעתי שכשאחזור אחרי החל"ד יפטרו אותי אחרי 60 יום שאני מוגנת בהם
כמובן תבדקי אבל זה מה שהיה אצל
אם מתפנה אצלכם והתנאי סף מתאימים.
אם את שם 5 שנים אני מניחה שמכירים אותך טוב ויכולים לסדר לך משהו לבינתיים.
ולא פיטרו.
אסור להם
האריכו את החוזה עד לאחר החופשת לידה (חודשיים נראה לי).
אבל לא חזרתי לשם אחרי הלידה.
אולי אם זה מקום גדול יוכלו לסדר לך תפקיד אחר, אולי תנסי לעלות על מכרז.
גם הייתי הייתי פעם על חוזה זמני של 4 שנים. כי זה היה פרויקט שתוקצב ל 4 שנים ואחר כך לא היה להם איך לשלם לי. אמנם לא הייתי בהריון, אבל אם אין אפשרות למעסיק לשלם אז אין לו ברירה אלא לפטר. אצלי חצי שנה קודם דיברתי עם המעסיק שאני רוצה להתחיל לחפש עבודה ובסוף נשארתי באותו מקום בסטטוס שונה...
עמדתי בכללים? 😅
כבר בערל חודשיים יש לי פקיחה שהתחילה בירך הפנימי., מגרדת בטירוף וזה מתפשט ולא מפסיק! רופאי עור נתנו לי באפליקציה משחות שלא עזרו, גם אלרג'יס לא ממש עזרה.
רופאת עור הפנתה לביופסיה שיש עוד 3 חודשים!!! בנתיים זה מגרד ממש ומתפשט לו, בצורה סימטרית מאוד באותם איזורים, ירגיים, מתחת לברך איזור המרפקים וב'צדדים'. ביום שני יש לי עוד רופא עור אבל עד אז אני מגרדת עד זוב דם וסובלת ולחוצה למישהי יש מושג מה זה יכול להיות??? מגרד בעיקר בערב ובלילה...
תודה!!!
עם משהו דומה שהתחיל באזור הידיים, והתפשט, פניתי לאלרגולוג בכיר שהמליץ על המינון של 180 מג שנמכר במרשם 3 פעמים וזה עבד
הייתי לפני סטרואידים שמאוד לא רציתי לקחת
משחת פניסטיל בינתיים ניסית?
גם לי האלרג'יקס לא עזר בכלל האמת
שנתיים וכמה חודשים. שנתיים וכמה חודשים מאז האבחנה- אסתמה של העור.
ידיים פצועות, אדומות, נפוחות, כואבות.
שנתיים שבהם במקביל לקניות ברמי לוי, אלפי שקלים שולמו בסופר פארם, בי פארם, iherb, אמאזון ומה שתרצו על משחות, קרמים, סבונים, תרופות, פלסטרים.
שנתיים ומשהו בהם הולכים לעבודה כרגיל כי לכאורה זה לא משבית,
רק שלפעמים כואב להקליד בטלפון, או לפתוח קופסת אוכל, או לסגור כפתור לילדים, או לקשור מטפחת, או לכתוב על הלוח, או לסגור ריצ'רץ' של התיק, או לשטוף ידיים או להכניס דפים למכונת צילום, תלוי במצב הידיים.
אחרי שעברתי את רופאי קופת החולים ששלחו אותי הביתה אחרי חצי מבט ומרשם לסטרואידים
ואחרי שאת ראש השנה ביליתי עם ידיים בתוך קערות קרח רק להוריד את הנפיחות עם קושי עצום להעביר את הדפים בסידור
ואחרי שערב יום כיפור הגעתי לרופא משפחה צרודה ובוכה כשבקושי יכולתי לנהוג לשם מרוב פצעים בידיים
ואחרי שהתביישתי ללכת לבריכה בקיץ מרוב צלקות על הרגליים כי גם לשם זה הגיע, ובגדול
ואחרי ששבעה חודשים לא אכלתי קמח לבן וסוכר
ואחרי שתחילת המלחמה זימנה החמרה משמעותית במצב- זרועות, רגליים ועוד-
עשיתי לעצמי טובה וקבעתי תור לרופאת עור מומחית בעין כרם- דר' איב פינקלשטיין.
פעם ראשונה שמישהו הסתכל עליי באמת,
בחן את התופעה שלי בכל ההיקף שלה,
בדק את ההיסטוריה הרפואית שלי על כל צדדיה- בדיקות דם, היסטוריית בדיקות אחרות, מרשמים קודמים-
ועוד לפני המלצות רפואיות proper הסתכלה על העגילים שלי (8 במספר) ואמרה
יש לי רעיון מה הגורם.
כי מסתבר שיש דבר כזה אלרגיה לחומר ניקל, שנמצא בכל העגילים מאליאקספרס וטופ טן ומסתבר שגם בלי דלקת בעגילים עצמם החומר הזה יכול לגרום סבל רב ומקיף.
ומעבר להמלצות הרפואיות הנוספות, אמרה לי להוריד את העגילים במיידי ומעכשיו לענוד רק כסף וזהב.
ישבנו שם במשך שעה, עם המלצות רפואיות מקיפות, הפניות לבדיקות והנחיות להמשך טיפול.
פעם ראשונה שרופאת עור הסתכלה על התופעה שלי
וראתה *אותי*.
השינוי הורגש כבר אחרי שבוע וחצי. המצב השתפר פלאים, כמו מעשה ניסים ממש.
ואומנם הדברים לא חלפו במאה 100
אבל שלושה חודשים אחרי הביקור הזה אני יכולה לומר;
הרופאה הזאת הצילה לי את החיים ואת איכות החיים.
כי רק מי שמכיר כאב כרוני יודע כמה עמוק זה מגיע וכמה זה סבל שהופך בלתי נסבל יותר ויותר מיום ליום.
ואומנם המצב לא 100 (כנראה עדיין תראו אותי עם פלסטרים על הידיים מפעם לפעם),
אבל השיפור של ה80% שינה את חיי והחזיר אותי לשפיות.
בשבילי זאת הייתה הפעם הראשונה שלא הסתכלו על התופעה ברמה מקומית אלא עליי כאדם, כמכלול, לא רק על סיפמטום ספציפי אלא על שורש הבעיה. פעם ראשונה שמישהו חיפש איתי ביחד פתרון לשורש הבעיה ולא פלסטר נקודתי להרגעת הכאב.
או איזשהו משהו חדש אחר.
גם אם לא באזור של הפריחה.
אם כן תנסי להפסיק את השימוש.
(לבת שלי יש נטיה לרגישות/אלרגיה כשהתופעה העיקרית היא פריחה באזור הירכיים גם אם הגורם הוא לדוגמא דאודורנט חדש שבכלל לא היה באזור הזה, כמובן)
או משהו עם סרטונים?
לא מוצאת אבל אם מישהי זוכרת או שיש לה המלצה,
על תוכנית כושר פשוטה ורצוי לא יקרה, שמתאימה לפדלאות, ועושים מהבית באמצעות סרטונים, אשמח!
נגיד האימון שלה למתחילות ביוטיוב- ממש מעולה למתחילות, יש לה גם הרבה יותר קשים.
אבל כיף להתאמן איתה, ניסיתי כל מיני אימונים ומאמנות ותמיד חוזרת לאימונים שלה... האווירה באמת טובה.
היו לי סבבה.
אבל נגיד יש לי חברה שעשתה גם והיא התייאשה כי אמרה שקשה לה מדי, גם האימונים הקלים. אני כן חושבת שאפשר לעשות התאמות והיא גם מדברת על זה...
ברוך השם אני בשליש שלישי של הריון רביעי.
ב3 הלידות הקודמות לא לקחתי דולה.
מרגיש לי מוזר שבזמנים האינטימיים האלו של הלידה, תידחף מעבר למיילדת עוד מישהי,
מצד שני אני כן רוצה להתפנק ולנסות שתהיה החויה הכי טובה עד כמה שתלוי בי, ואולי אני מפספסת משהו בזה שלא לקחתי דולות עד כה.
אשמח לשמוע מכאלו שהתנסו בלידה עם דולה, והכי טוב כאלו שהתנסו בגם וגם-
האם אתן ממליצות או לא? ואם תוכלו לפרט כמה שיותר.
תודה רבה!!
אולי תמקדי יותר פה
מה את חושבת שאולי היה חסר לך בלידות הקודמות.
כי תלוי מאוד מה היה חסר, כדי להגיד לך אם הפיתרון זה דווקא דולה.
אישית, התחברתי למילים שכתבת
שמישהי "זרה" נמצאת בזמנים האינטימיים של הלידה. לכן כנראה אני אף פעם לא אקח דולה
אבל כן אולי אלך לאיזה קורס הכנה ללידה בשיטה שאני מתחברת
או ללמוד תרגילים ודברים שעוזרים למהלך הלידה..
הלידה הראשונה לא הבנתי בכלל מה הולך איתי.
הלידה השניה היתה מהירה ונהדרת יחסית ובלי אפידורל, לא הייתי זקוקה שם למישהי.
הלידה השלישית היתה פיטוצין ובלי אפידורל- סבל שאין לתאר.
אחריה, אני מבחינתי בפתיחה חצי לוקחת אפידורל כדי לא לחוות תכאבים ההזויים האלו, ובכזה מקרה לא יודעת מה הצורך בדולה.
מצד שני הפעם גם אשתדל לא להיענות לזירוז אם לא אבין שבוודאות גמורה זה נצרך.
וכן יש לי איזו מחשבה לנסות לידת מים בלי אפידורל כי אני יודעת מנסיוני בלידה השניה שכשאין גם פיטוצין לחויה, אז זה לגמרי יכול להיות סביר ללדת בלי אפידורל.
ויש איזו דולה באיזור מגוריי שממש חופרת לי לאחרונה ויש לנו אפשרות להחזר משמעותי על העלות, אז תוהה אם שווה לי לנסות.
התובנות שלי, וסליחה שבלאגן:
אם הדולה מתאימה לי באופי ויש תיאום ציפיות מדויק, היא מוסיפה מאוד לתחושת הביטחון.
דולה טובה יכולה לזרז את התקדמות הלידה (כשהיו לי צירים לא יעילים באחת הלידות, הדולה עשתה לי רפלוקסולוגיה שקידמה).
לא כל אחת הייתי רוצה לידי בחדר הלידה, רק כי היא דולה. חשוב לי מישהי שבאמת נעים לי איתה, ואני לא מתביישת ממנה כלל. לקחתי שלוש דולות שונות, בלידות שונות, ולקח לי זמן לבחור אותן (ושמעתי מחברות על טראומות בגלל דולות לא מוצלחות).
לידה טבעית (בלי אפידורל, בחדר המיועד ללידה טבעית) עם דולה - חוויה מדהימה.
והלידות שלי:
בשתי לידות ראשונות נאלצתי להיות מרותקת למיטה (ולא רציתי אפידורל), והדולה עזרה על ידי עיסוי בגב, כרית חימום לבטן, הגשת שתייה וכדומה - ובעיקר הרבה תמיכה רגשית, שהיא איתי ואני לא לבד.
אבל אין מה להשוות עם לידה טבעית שבה הייתי ניידת - הלידה השלישית שלי. שם תפקיד הדולה היה משמעותי במיוחד. היא שיצרה את החוויה המדהימה.
בלידה הרביעית - לידה קצרה מאוד, שבה הדולה גם הגיעה באיחור (חיכיתי שעות רבות בבית, כי בעלי היה במבחן חשוב, ולדולה היה אירוע כלשהו), הרגשתי שהיא קצת מיותרת. ילדתי כשעה אחרי שהיא באה, והסתדרתי עם הצוות גם בלי עזרתה.
בלידה החמישית, השישית והשביעית לא היה לי חשק לנוכחות של מישהי זרה בחדר לידה, בעצמי לא יודעת למה. בלידה החמישית הצטערתי בסוף שלא לקחתי דולה, כי הייתי הרבה שעות במיטה עם אפידורל (בלי דולה לא היה לי אומץ ללידה בלי אפידורל, ובכלל הייתי עייפה מדי), והרגשתי בודדה ואפילו קצת מפוחדת, אף שהלידה הייתה חלקה יחסית (המרדים הפחיד אותי - שאל אם לידה או הפלה. וזה נחרט לי והדהד. ובעלי היה עייף ונמנם חלק מהזמן, המיילדת כמעט לא נכנסה, והרגשתי כל כך לבד).
בלידה השישית הייתה לי מיילדת צמודה (בבידוד, קורונה), ילדתי שוב עם אפידורל, ולא הרגשתי שחסרה לי דולה. אף שהיו כנראה התערבויות שדולה יכלה למנוע.
בלידה השביעית היו מיילדות מהממות, ושוב אפידורל (וזירוז), ולא הרגשתי צורך בדולה. אם כי, מניחה שדולה טובה יכלה לעזור לי לקדם את הלידה על ידי תנועה (כתבו לי על זה פה - שכדי שהלידה תתקדם צריך שהתינוק ירד כמה שיותר, ודולה יכולה לעזור בכך על ידי תרגילים מתאימים).
אקרא את זה מחר שוב בשעה שאהיה מפוקסת יותר, כי רק יצאתי מבולבלת יותר חח
היתרונות בליווי של דולה, בעיניי:
- תחושת ביטחון (להרגיש לא לבד מול הצוות ובכלל, הסברים רפואיים בעת צורך, תמיכה רגשית, אומץ ללדת בלי אפידורל)
- כלים לקדם את הלידה (תרגילים, רפלוקסולוגיה וכדומה - אם היא יודעת)
- עוזרת להקל כאב על ידי עיסויים, חימום, תזכורת על נשימות וכדומה
- יכולה להפוך לידה טבעית לחוויה מיוחדת (מעודדת ומציעה מה לעשות בכל שלב - אמבטיה, חבל, כדור, סיבובי אגן וכו'. אם יכניסו אותי לבד לחדר טבעי, לא בטוח שאדע מה לעשות שם. כנראה סתם אלך לאיבוד מרוב כאב... והיא גם עוזרת פיזית בכל הנדרש).
- אפשרות למפגשי הכנה ללידה (תרמו לי ממש)
עם זאת, בעיניי:
- חוויית הלידה תלויה מאוד באישיות של הדולה, ולא כל דולה תתאים לי (התחברתי במיוחד לאחת הדולות, זו שליוותה אותי בלידה טבעית בחדר טבעי, אך לצערי לא יכולתי להזמין אותה שוב. ייתכן שזו הסיבה שלא רציתי יותר דולות בכלל...). לתאם ציפיות מראש, ולהיזהר מדולות שהגישה שלהן שונה משלך, והן כופות את דעתן (למשל, אם את שוקלת לקחת אפידורל, והדולה ממש נגד ומשכנעת אותך).
- לדעתי, נוכחות הדולה משמעותית יותר בלידה ארוכה. בלידה קצרה מאוד הרגשתי שהדולה מיותרת. בלידה טבעית נראה לי יש לה תפקיד מכריע, ובלעדיה ייתכן שלא תהיה חוויה כזו מוצלחת (אלא אם יש מלווה מהמשפחה שיודעת לנהל לידות טבעיות או מיילדת נחמדה צמודה).
- לתחושתי, בלידת אפידורל מספיק סתם מלווה טוב, שנותן תחושה טובה, לאו דווקא דולה (אולי עדיף אישה, בגלל עניין הטהרה בסוף, כשהבעל לא יכול אפילו לתת יד...)
לסיכום, נראה לי שאם מעניין אותך לנסות - כדאי. במיוחד שיש החזר. עד שלא תנסי, לא תדעי איך זה בשבילך (ושלא תצטערי שלא ניסית). רק חשוב לבחור מישהי שאת מתחברת אליה ועם המלצות. בלידה ללא אפידורל דולה טובה יכולה ליצור את ההבדל בין לידה טראומתית ללידה שכולה חוויה. גם בלידה עם אפידורל הנוכחות שלה נוסכת ביטחון.
סליחה על האריכות.
הצלחה רבה בהחלטות.
על ההשקעה וכל הפירוט.
פתחת לי הרבה כיווני מחשבה.
אנסה לחשוב על זה כמה ימים ,להתבחבש עם עצמי ואם ארגיש שרואה טעם לצרף דולה למשוואה, אשתף את בעלי ונתלבט יחד.
וב"ה הלידות שלי לא קשות.
עכשיו אני ב"ה לקראת לידה חמישית ולא מוותרת על דולה .
זה נותן מאודתחטשת בטחון שישמישהו שמבין, ואם הלידה נתקעת יודע איך לעזור.
הרופאה המליצה לי לקחת אומגה 3,
התבלבלתי כבר מכל החברות שקיימות,
מה הכי מומלץ??
3 שבועות אחרי לידה
נמצאת בעומס מאוד רציני ואין מי שיעזור
לא כ"כ מצליחה לנוח
לא בא לי לאכול שום דבר
בטח לא בשרי
אוכלת מדי פעם עוגה או שוקולד
תכף שבת ופשוט לא מצליחה לחשוב על משהו שאני רוצה לבשל ולאכול
וגם אין לי כוח לבשל
הייתי ככה בערך חודש וחצי מהלידה ואז לאט לאט חזרתי לעצמי...
תנסי למצוא דברים שאת כן אוהבת ולא דורשים הכנה כמו קרקרים של פיטנס, גבנ"צ, עגבניות שרי וכו'.
כמו דייסה
סנדוויץ קטן מלחם מלא
אני עכשיו בסוף הריון וגם ככה בלי תאבון
אבל אוכלת קצת ומשביע להרבה שעות
המוגלובין 10
Iron 26
פריטין 6
לא בהריון
הרופא אומר שזה לא ממש נמוך, גבולי,
תוהה אם הוא צודק או שראה רק את ההמוגלובין כי מרגישה ממש חלשה
המאגרים ממש נמוכים
מצב טוב זה המוגלובין 12 בערך
המינימום של התקין זה 12.5
לי עכשיו בבדיקת דם יצא 11.8 והרופא רשם לי ברזל
לא יודעת מה הרופא רוצה.
אפילו מיד אחרי לידה הערכים שלי היו יותר גבוהים.
תחליפי רופא.
אליי הרופאה התקשרה לומר שאקח ברזל בערכים יותר גבוהים מזה...
בכל אופן, אל תקשיבי לו. תתחילי לקחת ברזל וזהו - זה בלי מרשם (אולי עם מרשם זה זול יותר, לא יודעת, אבל לא משנה כרגע).
ואם זו פעם ראשונה שיש לך ברזל נמוך ככה לא בהיריון, אולי כדאי ללכת לרופא המטולוג כדי לברר למה... (מקווה שלא צריך בשביל זה הפניה מרופא משפחה...)
גם המוגלובין 10 זה נמוך, בטח לאישה שלא בהיריון...
מציעה ממש ללכת לעוד רופא, אולי לפי המלצות פה בפורום...
שמינימום של iron זה 50
וכשהיה לי 15 הרופא לא הבין איך אני עומדת על הרגליים...
אז 26 זה כנראה נמוך
היו לי ערכים קצת יותר גבוהים מזה והייתי סמרטוט!!
התחלתי לסבול בשבועיים האחרונים מבחילות שהולכות ומתגברות,
איך מתמודדים?
אני בעבודה ומתקשה ממש לעבוד.
בחילות בלי הקאות
אה- ומעדיפה שלא ידעו על ההריון אז אני גם לא מספרת על הבחילות...
קולה או מיץ תפוזים
ולא להישאר על בטן ריקה
גיליתי פעם גם שאם את מכניסה את הידיים למים קפואים זה עוזר לכמה דקות חחח
שיהיה בשעה טובה 
להריון הבא אני קונה לי אמבטיית קרח קטנה
אולי אני אכנס לשם כולי🤭
את מכירה את זה שכואב לך משהו אחד ואז את מקבלת מכה במקום אחר וזה מסיח את דעתך? אז זה על אותו עיקרון חחח
היה חורף והמים שיצאו מהברז היו קפואים בטירוף וכששטפתי ידיים מהשוק עברה לי הבחילה חחח
יש בונג'סטה ואם גם לא עוזר אז זופרן.
ומה שכתבו, דברים יבשים בכמויות קטנות במהלך היום.
שהקיבה לא תישאר ריקה.
שתיה קרה מים/סודה/מיץ בכמויות קטנות
תרגישי טוב!
ולכן הרופאה לא נתנה לי כדורים,
יש ימים שאני לא מסוגלת לשתות מים כי זה עושה לי בחילות.
משהו כמו מים בטעמים וכאלה.
ממש קשה לשתות מים בבחילות.
אני לא שותה מתוק בכלל ברגיל. אבלבהריונות אין לי מצב לעכל מים לבד.
נשנושים כל היום. לי היה עוזר שקית שלווה. גרגרים קטנים ומתוקים. שמעסיקים את הפה.
ו- אם קשה לך בעיני כדאי לשתף לא תאמיני כמה שיפרגנו ויעזרו לך. הכח שמשקיעים בהסתרה לא תמיד שווה את זה ואפילו מקשה עוד יותר
חי? מגורד? סוכריה?
שתיתי הרבה תה קמומיל חם
בהתחלה עם דבש וכשהבחילות התגברו אז בלי.
וזה היה כשלא הייתי מסוגלת לשתות כמעט שום דבר אחר, אז שווה לנסות
ולא להיות על בטן ריקה
אבל לאכול ולשבוע, אבל לא ברמה שלהרגיש מפוצצת כי זה כן יגרום לבחילה
שתמיד שתהיה לך פרוסה בתיק, לא מספיק איזה נשנוש..
וגם לקום לעשות סיבוב לשאוף אוויר ולחזור לעבודה
אם הייתי מפספסת את התזמון של הארוחה גם אם הייתי אוכלת הבחילה לא הסתיימה בטוב... חח
ממש קשה ככה
כמו שכתבו לך - להקפיד לאכול, דברים יבשים בדכ יותר עברו (צנימים, קרקרים)
אם הייתי נהיית רעבה כבר היתה מתחילה בחילה, אז ממש צריך להקפיד לאכול
לנשום אויר צח, אולי מים קרים
יש סוכריות ג'ינג'ר שקצת עוזרות (לא להרבה זמן אבל נתנו לי קצת הקלה)
ולא מנסיון שלי אבל הרבה ממליצות על בונג'סטה גם רק לבחילות (ואם הרופאה שלך לא נותנת תלכי לרופא אחר..)
עזרו לי ממש
וגם לאכול פופייס (או איגלו, או שלוק, או אחך שקוראים לזה אצלכם 😅)
התחלתי באמת יותר לאכול ארוחות קטנות וזה באמת עוזר במהלך היום,
בלילה אני עדיין משתגעת מזה.
אני מכינה את הסנדווצים מהלילה כי בבוקר אין לי זמן ובשבוע האחרון זה ממש סבל בשבילי,
גם בימים שאני לא מכינה בלילה הבחילות מתגברות.
אופק המדברזה בעצם כמה נשים נכון?
ניקיות מוכרות מפה?
הייתי בטוחה שזה מישהי אחת
שלאורך השנה נפרדות
וכשמגיע חג השבועות
לפורים בפורום מתכוננות❤️❤️
טעימות וואוווו
מעניין אותך?
מתכון לכ50 עוגיות:
2 כוסות קמח תפו"א
3/4 כוס אגוזים טחונים (אפשר גם שקדים טחונים, בעיני הטעם של השקדים יותר פסחי ופחות מוצלח)
חצי כוס סוכר
1 ביצה
3/4 כוס שמן - אפשר להתחיל עם חצי ואם נראה שטיפה חסר (העיסה בהירה יחסית) להוסיף עוד קצת
שוקולד ציפס - כמה שיותר - יותר טוב
לערבב ולגלגל
לאפות על טורבו בחום 180, בערך חצי שעה כל נגלה (לא סגורה לגבי זמן האפיה, זה גם תלוי תנור, אני הייתי מתחילה בפחות ומוסיפה לפי הצורך כדי שלא יהרס..)
יאמי! עשית לי חשק 😏
עוגיות שוקולד ציפס ללא גלוטן
(אני אוהבת רק עם קוקוס ולא ערבוב של אחרים)
עוגיות שוקולד צ'יפס ללא גלוטן - עוגיו.נט
כל מתכון לבראוניז אפשר להמיר את הקמח לקורנפלור/קמח תפוא והכל טוב
בראוניז ללא גלוטן (שמן, שקדים טחונים - אני ממירה לקורנפלור)
בראוניז מושלמים (פרווה וללא גלוטן) - מתוקים שלי
היום פיגוע בדרום לא רחוק מכאן
אתמול ניסיון חדירה של צוללני חמאס דרך הים
כל היום בומים ולפעמים גם אזעקות אצלנו
נמאס לי כבר
עד שיש תחושת ביטחון כלשהי זה מגיע וזהו, אין אותי.
ופיגוע פה לידי הרבה יותר מלחיץ אותי (למרות שכל פיגוע מלחיץ ומעציב)
ואני הולכת לטיפול ומדברת על זה ובתקופה האחרונה אני הרבה יותר יוצאת מהבית, גם עם הילדים (בגלל כל מה שהיה בתחילת המלחמה והחדירות מחבלים באזור פחדתי לצאת)
אבל עכשיו שוב החרדה הזאת
והצורך לחייך כי עוד שנייה הילדה חוזרת מהמעון
והחשש לצאת לסידורים שתכננתי היום
אוף אין לי כוחות
איזה מציאות מורכבת...
מזדהה עם חלק
יעל מהדרוםכאילו חזרנו לקום המדינה- מגיפה, ואז מלחמה גדולה.
וכל יום צריך להחזיק מעמד ולחייך לילדים
מקווה שזה יסתיים כבר
בניצחון, בשחרור החטופים ובגאולה
תודה❤️❤️
את נשמעת גיבורה אמיתית!
באמת המציאות כל כך מורכבת
עוברת המון בחיים האישיים
ואני מרגישה שזה גדול עליי.
המקוריתנשמע שממש קשה לך מאמי
אם בא לך לשתף אנחנו פה כמובן ❤️
מקווה בשבילך שזו רק תקופה שתעבור בקרוב.
ברגע של משבר... אולי זה יתן לך כח או קצת תקווה. (אם קשה לך כרגע לקרוא דברי חיזוק ואמונה תדלגי....
)
גם אנחנו חווינו ב3 שנים האחרונות כמה דברים קשים מאד במשפחה...
לפני כמה חודשים ברגע של כאב עצום, בעלי אמר לי את הפסוק הבא:
"עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע"
והוא הסביר לי שגם כשאדם נמצא בעת צרה- מתוך הצרה תבוא הישועה, כלומר- הצרה זה תחילת הגאולה.
יכולה להגיד לך שבנושא הספציפי הזה ב"ה ראינו ישועה עצומה!!!
נכוון, עוד יש הרבה כאב וקושי מסביב
אבל אבא שלנו האהוב איתנו, רואה אותנו, מרגיש את הכאב שלנו, ובעז"ה יביא את הגאולה, הפרטית והכללית.
מאחלת לך רק טוב
ושתזכו לראות את הטוב בכל רגע

תנשמי, זה עובר
למרות שנראה לפעמים שאין לזה סוף - - -
ממני שעברתי את הגיהינום בעצמו, ושרדתי כדי לספר💗
מה עושים?
רק בשבוע 34
הרופאה די בטוחה שיש לי סימפזיוליזיס אבל גם אם כן זה יחסית בקטנה, לא נראה לי שאני אנסה לטפל בזה אפילו.
כואב לי לשבת
כואב לי לעמוד
כואב לי לשכב
לא מוצאת איפה להניח את עצמי!
הגב אוי הגבבב
אני יחסית קטנה במבנה גוף שלי עם בטן עצומההה, בטח זה קשור
אבל מה עושים? יש עוד מלא זמן עד התלמ
וכן אני יודעת שזה צרות של עשירים ומשתדלת להודות גם על החלק הזה אבל זה עדיין לא קל🙄
מזדהה רק עם העניין של הכאבי גב
כאבים שאת לא מוצאת מנוח
כוחות מהממת, אין לי פתרון קסם לצערי
אולי בכל זאת תטפלי בזה. חודש וחצי של כאבים כאלה, זה סיוט. מנסיון
הרבה מהכאב הוא בגב תחתון? זה נשמע לי כבר לא קשור לסימפזיוליזיס
ואיך מטפלים? משהו אלטרנטיבי?
אני מכירה שיש פיזיותרפיסטיות שמתמחות בזה, וזה ממש יכול להקל, או טיפול אוסתיאופטי.
לגבי גב תחתון, זה באמת פחות קשור אבל בהחלט קשור לעומס שעל הגב בהריון. יש תרגילי מתיחה שאפשר לעשות גם בהריון ויכולים להקל על הכאב. אבל אין לי איך להמחיש לך...
זו בדיוק הכתובת
בין אם יש סימפי' ובין אם אין
מהנסיון שלי - לכאבי גב אפילו יעיל יותר
(יש לי נסיון עם סימפי', עם כאבי גב, עם פיזיותרפיה ואוסטיופתיה)
נשמע שהיה לך כיף כמעט כמוני🤭
אולי יש לך המלצה בשבילי לפיזיותרפיסטית באיזור ירושלים?
נראה לי כדי שלא יאבד בין כל התגובות
שווה לך לפתוח שרשור חדש ולכתוב בכותרת - 'המלצה לפיזיותרפיה באזור ירושלים'
ובפנים לפרט למה את צריכה,
יותר סיכוי שיראו את השאלה, ויש פה מספיק נשים מהאזור, מקווה שתקבלי המלצות
תרגישי טוב!
זו מעמסה גדולה על הגוף
את צריכה כמה שיותר לנוח, בטח עם סימפ'
וזה לא צרות של עשירים, זה קשה. אל תקטיני את הקושי שלך גם אם לאחרות יותר קשה. אפילו שהריון זו ברכה עצומה, למי שההריון קשה מותר לתת לזה מקום

ואת צודקת, אני צריכה לתת יותר מקום לקושי שלי
והשאיפות למסוגלות הפיזית זה החלק שביה לי הכי קשה
אבל אל תהיי כמוני, נכנסתי מזה לדכדוך רציני מאוד. תביאי מנקה, אוכל פשוט, תשחררי מה שאת יכולה מנטלית, תנסי ללכת לאוסטיאופת וכד ותזכרי שזה זמני ועוד מעט תחזרי לעצמך. אני לא ראיתי אופק ורציתי את הכאן ועכשיו, ושהכל יהיה מעשה ידיי. זה לא היה מאוד חכם בדיעבד
ואז זה עושה לי עוד יותר לחץ לשמור על הניקיון שלה😂
סתם זה באמת עוזר
אוכל על בעלי בלבד
אבל עדיין נשאר כביסות, שטיפת כלים, קיפול כביסה, איפוס כללי של הבית כל כמה שעות אחרת מצטבר ה' ישמור וגם להיות עם הילדים שהם מהממים ב"ה אבל לפעמים אני ככ מותשתתת או לא מוצאת תנוחה נוחה וזה משגע אותי.
אבל את ממש צודקת! שומרת לעצמי את ההודעה שלך ואקרא אותה מידי פעם. פרופורציות!
לזכור שזה זמני
וואי כמה זה חשוב♥️ ממש תודה!
זה חלק מהקושי (אני גם ככה, בסוף הריון ומתוסכלת לפעמים) אבל פשוט צריך לקבל את המצב ולקבל עזרה
לא מכירה, אבל ניסית כרית הריון?
יש גם כריות הנקה גמישות ובסוף ההריון אני ממש לא יכולה לישון בלי זה. כרית בין הרגליים אמורה להקל על הגב, תנסי רגל אחת מתוחה ואחת מקופלת כלפי מעלה על כרית, מקווה שיקל קצת.
תרגישי טוב❤️
תודה!!
הייתי אצל מישהי באדם שאיזנה לי את העובר והיקלה עלי מאוד
אם מעניין אותך אחפש את פרטים שלה.
קוראים לה חיה וזה המספר שלה- 0549410700
אשמח לשמוע על המלצות על חנויות באזור המרכז מירושלים ועד ראשון לציון, עדיפות לחנות עם מחירים סבירים ואם עושים משלוח עוד יותר טוב...
מעוניינת לקנות לול משולב (גם יכול להיות מתחברת וגם מעבר)
עגלה משולבת ( אמבטיה, טיולון וסלקל)
אמבטיית סיליקון מתקפלת..
בשם בייבי פארם
שמוכרת המון דברים במחירים ממש זולים. הכי זולים שמצאתי.
הוא אדם ממש נחמד, את יכולה לנסות לשאול אותו קודם בטלפון אם יש את מה שאת מחפשת כדי שלא תבואי סתם.
משנכנס אדר וזה....
אז משתדלים לשמוח כי יש מצווה
אז אני שמה שירים לבת שלי ומנסה לשמוח כי שוב, זו מצווה..
ואז פיגוע
ואז הוא נרצח
בן אדם לא יכול לעצור בארומה לשתות קפה????
איש טוב שבדרך לאחד הבסיסים עם תבניות של אוכל חם לחיילים
נרצח, כי הוא יהודי.
זה כמו שבאיראן היהודים יתחילו להתקומם
מי אתם בכלל?????? בני מיעוטים יימח שימכם
לא יודעת למה אבל עכשיו זה כואב לי מתמיד, כאילו עד עכשיו הדחקתי
ועכשיו זה חודר, שזה יכול לקרות לכל אחד.
מתי המדינה הזאת תתעורר???
מתי נפסיק לחיות בחשש לחיינו בתוך הבית שלנו????!!!
בואו נעשה טוב, בואו נשתדל
אוףףף אני עצובה ברמות
התואר אנוש ניתן גם לכאלה שכבר אחרי כי צריך לחכות לקביעת רופא...
עצוב ברמות, אין מילים
שנזכה כבר לגאולה!
ומצד אחד כשאני בתפקיד -כאמא, בעבודה, בסך הכל אני בסדר, אני מתפקדת בשמחה, אבל מבפנים זאת שמחה חסרה כל כך ...
אני מחפשת איפה אפשר להכניס עוד תוכן אמיתי לתוך המצווה, נגיד משלוחי מנות-אני לא מכינה הרבה, וחשבתי לשים משו קטן מכל ברכה כדי להוסיף זכויות לעמ''י... אני גם בהמון מחשבות איך להכניס שמחה אמיתית לתקופה הזאת
ברגעים כאלה אני נזכרת בהיסטוריה שלנו ואני מגלה שמאז צאתינו לגלות לא היה רגע דל לעם ישראל,
אמנם היו תקופות פחות כואבות, יותר כואבות. ועכשיו אנחנו ממש לפני הגאולה אז שוב הכל בוער וגועש סביבנו.
מה שממש מרגיע אותי, מה שמחזיק אותי באמונה, שיש פה תהליך ברור של הקדוש ברוך הוא.
ואני מאמינה ענקית שברגע שעם ישראל יהיה בסדר אחד עם השני ועם בוראו אז גם הכל יסתדר...
לא מסתדר לנו בגללינו. כל מה שקורה תלוי בנו ובהתנהגות שלנו ..
אז אחרי פיגוע אני אומרת לי:
1. גזירה משמים, יהודי שנרצח על קידוש ה' נמצא כרגע במקום הכי עליון ולא סובל.
2. יש זמן קצוב לכל בן אדם שהגיע לעולם וברגע שמסתיים התיקון הוא עולה למעלה.
3. עיקבא דמשיחא- תקופה בה נמצא עם ישראל, תקופה בה אף תנא לא רצה לחיות בגלל שהסטרא אחרא משתוללת, בגלל הניסיונות הקשים שאף דור מאז אברהם אבינו לא חווה כמונו. מי שנמצא בדור הזה אלו נשמות גבוהות שבחרו לחיות בו. אז כנראה יש לנו כח לעבור את זה. כי אנחנו נבחרנו לזה.
4. תתעודדי... העולם הזה הבל הבלים. אנחנו חייבים להתסכל מפרספקטיבה אחרת , כי בטבע בלתי נסבל לקלוט ולהכיל כל כך הרבה רוע שקיים.
עולם שהוא פרוזדור, בן אדם בא לעולם הזה ל70, 80, 90 שנה.. וזהו. עולה למעלה ואז מתחיל התהליך האמיתי.
אז בעולם הזה חיים כל יום ומודים על מה שיש וגם שלא מבינים מקבלים. כמה שזה קשה כי זה עלמא דשקרא. האם יקל עלייך אולי ככה להסתכל על החיים?
אני כל יום אומרת לעצמי שמי יודע מה יהיה מחר איתי ועם מכרי? , מי יודע מה נגזר עלי ואיך?! (לא ממש כל יום אבל בהחלט כל תקופה נזכרת) זה מקל עלי, נותן לי הסתכלות אחרת על החיים. הכל פה ארעי. עובר.
מי שהלך הגיע זמנו. מי שנהרג על קידוש ה' יש לו זכות גדולה ועצומה והוא בהיכל של קדושים.
הלוואי ויעזור לך קצת ...
בתקווה לימים טובים בעזרת ה' יתברך
ואם כבר למות, אז על קידוש השם.
עדיין כואב ברמות, אבל לפחות זה
כבר רשמו על התבניות לעילוי נשמת, ונרצח בדרך חזור.
כך אחי אמר לי