אצלך היא הבכורה.
אם במשפחות אחרות היא מהצעירים בבית ויש בבית נוער ובוגרים - מטבע הדברים יש רמת חשיפה אחרת לחלוטין.
אני מאוד מסכימה דאנחנו צריכים להיות אלה שמתווכים את המידע לילדים.
ו מש חובה לסנן ולצנזר את סיפורי הזוועות.
אבל מאוד חשוב שהם יקבלו מאיתנו את הדברים הבסיסיים.
אצלנו ממוצאי שבת )
(כשכבר במהלך השבת השמועות התחילו להסתובב והיו אזעקות..) אנחנו ו בכל ערב מכנסים את כל הילדים ומספרים להם מה התחדש היום. כמובן בלי תיאורים ועם דגש על ההצלחות והגבורה של צה"ל.
מה שאני רואה זה שלילדים יש מנגנוני הגנה ותום טבעיים שחוסמים אותם מסיפורי הזוועות..
אנחנו סיפרנו על החטופים - אבל בלי פרטים ותיאורים. הילדים שלי קולטים את זה בכל הקיבול שלהם . הבן שלי בן ה4 מסתובב בית ומספר שהאנשים הרעים גנבו יהודים ועוד מעט אנחנו נחזיר אותם הביתה. זה יכול ההבנה בגיל הזה ואין להם את הכליל להבין מה המשמעות של זה ולהזדעזע כמונו.
למשל: אחרי שסיפרנו על החטופים הילדים בגילאי יסודי בעיקר היו עסוקים בשאלות איזו אוכל נותנים להם והאם האוכל כשר - זה יכולת ההבנה שלהם.. הם לא מדמיינים אפילו מה המשמעות האמנתי של המידע.
גם הידע שהיו הרבה הרוגים - הם לא ממש מבינים מה המשמעות. של מוות ועל איזה מוו. מדובר.
הם בעיקר עסוקים בתיאורי גבורות ובספירת הניצחונות " של צה"ל.. - יש להם מעגל של מושגי תום ילדות והמלחמה נכנסת לשם אבל בכלים שלהם.
כמובן שאנחנו מקפידים שהם לא יראו שום תמונה ולא ישמעו סיפורי זוועות.
זה כמו ביום השואה - הילדים יודעת שהיתה שואה אבל רק בגילאים הרבה יותר מבוגרים מבינים מה בעצם זה אומר..