א. יותר קשה להבין את ההוראה על דרך השלילה. אז לא דוחפים, אבל מה כן עושים?
עדיף להגיד אנחנו עושים מקום, יושבים ליד, משתפים.
ב. היא דוחפת כי עולה בה צורך מסויים. (נניח להרגיש שאמא רק שלה. איך כשאמא אומרת לא לדחוף זה יענה על הצורך?
עדיף להגיד "לא דוחפים" בזמנים שלא קשורים לדחיפות שלה.
למשל אם אבא יושב בספה ואת רוצה שיזוז, תגידי בקול לידה, אני מבקשת לזוז, אני לא דוחפת. אסור לדחוף, אצלנו לא דוחפים.
אצלנו משתפים. ככה נעים לכולם.
וגם בסיטואציות שמתבקש שהיא תדחוף אתכם,
למשל אבא עושה משהו מעניין והיא רוצה לראות, אבל אמא עומדת בדיוק במעבר, והיא עוברת בלי לדחוף. אז להגיד בקול כשרוצים לעבור אפשר לבקש, אנחנו לא דוחפים.
(למרות שהיא לא דחפה) כי המטרה לא לתת לה תוכחה אלא להנגיש לה את הכלים בסיטואציות הרלוונטיות.
כדי לדעת איך להגיב לדחיפות ,תנסי לחשוב מאיפה זה נובע, מה הצורך שלה. ולענות על הצורך בלי להתייחס למעשה עצמו.
אם זה התפרץ בעקבות הלידה, אז סביר להניח שאם תתנו לה מספיק יחס, זה יתאזן לבד.
אבל אם תעשו "עניין" מהדחיפות, אז היא תמשיך לרכב על זה.
ממליצה ללמוד מתוך החומרים של "הבית להורות מקרבת" כדי להעמיק ולנתח את ההבדל בין התנהגות לצורך, ואיך לזהות ולענות על הצורך בלי לעודד את ההתנהגות השלילית.
העניין עם ללכת בעצימת עיניים ולהפיל כך את הילד, ממחיש נהדר מה קורה כשמתייחסים להתנהגות ולא לצורך שעומד מאחוריו.
הילדים לומדים לשכלל את ההתנהגות.