ברדיצוב-מזיבוז' -ברסלב -אומן!
מתי? בר"ח שבט
בתאריכים 25/1-29/1
עם מי? הרב מיכי יוספי ,הרבנית אורלי שובע ,הרב חיים לויק ממדרשת מעמקים בירושלים
מחיר:רק 950$ דולר
לנשים בלבד!.
לפרטים גילת-0528513144
הוא היה מת במקום,זה סתם קסם כמו שחותכים בן אדם לשתיים ורואים את 2 החלקים שלו,על אותו עיקרון..למרות שזה באמת נראה הרבה יותר מלחיץ ..חח
למה לא מראים אותו שוב מחובר וחי?? אני בסיוטים ממנו!!
הוא נראה מת לגמרי!! בעעעעע...
איך גם הם נלחצו כשהסכין חתכה אותו
חחח זה עושה טוב לצחוק קצת.
(המכבים יוזמים מרד כנגד כל הסיכויים!!) כאשר הסיכיים כולם נגדך,כאשר קשה להתקדם,כאשר הקלפים ערוכים נגדך,
כאשר נסיבות החיים נראות בלתי עבירות,כאשר נראה כין דרך להחלץ מן הסבך,
כאשר נכון אתה להכנע,עומד אתה להרים ידים,כאשר אתה חש שאין טעם להיאבק,
כאשר הרגשתך היא שאין שאין לאל ידיך לשנות,שאינך יכול לי ישר את ההדורים,
זכור שאין אף פעם סיבה להתייאש,כיון שבדיוק מעבר לאופק-אור,ומעבר לחדלון-אושר!
לכן גייס את משאבי האומץ שלך וחזק את נשמתך התכונן לקרב שלפניך!!.
רוקן את מוחך מכל מחשבות יאוש,הבן כי הם אויביך האמיתיים.
פתח את לבך למחשבות עידוד,הרשה להם לרומם אל על את רוחך.
דע כי מקור כל כוח הוא רק מאת ה' יתברך,ושהוא,והוא בלבד,ירומם את רוחך.
כל כן אל תיבהל שהסיכויים כולם נגדך,אל יפריע לך קושי ההתקדמות.
אל תתייאש מנסיבות החיים,אל תאבד עשתונות,אל תבקש להתמסר.
אל תראה בעיניך את עצמך כעכבר תחת רגל הפיל,אל תירמס ביד האויב,
ואל תיהיה כפיל המובל בחבל הנמשך בידי עכבר בלבד!!!
הכר בכוחך האמתי!!
נצל את הכוחות שהם מתת א-ל,פלדת האופי שניתן לישאוב מימנה.
דמיין את מניעותך ומעצוריך כקש לפני הרוח.
ה' אינו מעמיד אותנו בפני מצבים שלא נוכל להם ביעות שאין לפותרן.
הכוח הזה לך ימתין שתאמין בעצם קיומו.
כי איפה שיש קדושה יש קושי ובלבולים על הדבר וזה נראה לי עונה על הכל.
לרבינו היו הרבה עקרונות חשובים תאוות, לימוד תורה, וכו' אבל לגבי ההתבודדות הוא אמר התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל" אבל זה בה רק ביחד עם תורה ולא ח"ו בלי עיינו תורה א' לקוטי מוהר"ן.
יש חוגים קטנים שמגנים את ברסלב, אבל זה מיעוט.......
וגם אותם אתה יכול להבין, פשוט יש להם שורש של נשמה שונה משלך
וגם נעים מאוד. קראתי פה קצת אבל אף פעם לא כתבתי עדיין...
רבינו אומר שאפשר לקמט את הספרים שלו ,אבל שלא לזוז מסעיף אחד של שולחן ערוך. אז למעשה התבטלות לצדיק זה קודם כל התבטלות להלכה.
כמובן שהצדיק נותן לנו עוד עצות נוספות לקיים ,שהעקריות שבהן: התבודדות שעה ביום, ללמוד 2 הלכות ביום ולנסוע לר"ה לאומן (לגברים).
3 הדברים הנ"ל לא באמת קשים מבחינה טכנית-אובייקטיבית (תקנו אותי אם אני טועה). ללמוד 2 הלכות לוקח כ2 דקות, התבודדות, בתכלס כשעושים את זה כמו שצריך זה תענוג, אז זה לא קשה, ולנסע לאומן לר"ה - טוב, על זה אני לא יכולה להגיב כי בר"ה לא הייתי שם, ואומרים שזה לא תמיד סימפטי...
עיקר הקושי הוא רגשי. קושי שהיצה"ר מכניס פנימה. עייפות, כבדות ושאר תירוצים שגורמים שלא לקיים את העצות. ואולי דווקא בגלל שגאולת הנפש תלויה בעצות האלו - בגלל זה היצה"ר מערים קשיים.
כשמפרקים את ההתבטלות לצדיק לגורמים רואים שאין שם קושי אמיתי. זה הכל בדמיון. בתפיסה.
הרי ברור שהצדיק יודע הכי טוב מה נכון לנו, אז למה לא לעשות בפשטות את מה שהוא אומר?
אם יש למישהו ח"ו מחלה קשה, ומגיע רופא מומחה הכי גדול בעולם ואומר לך - זה מה שאתה צריך לעשות כדי להירפא. אז מה, לא תעשה את מה שהוא יגיד לך?
מה זה אומר מבחינתך לזרוק הכל? מה אתה צריך לזרוק? (אגב, לזרוק את השכל זה רק במקרה שהשכל שלך אומר לך הפוך ממה שהתורה אומרת).
אלא בכלל על התבטלות לצדיקים. הרי כל הצדיקים לאורך כל הדורות היו בני אדם.
אז מניין לנו שלא טעו בפסיקת ההלכה או בעצות ובדרכות שנתנו לנו?
אני חושבת שחלק מהתשובה לזה זה שהתורה היא לא בשמיים. היא ניתנה לנו, לבני האדם. ומה שהצדיק גוזר - הופך להיות אמת.
קידוש החודש לדוג - הוא לפי 2 עדים שבאו וכו'. ואם לא הספיקו להגיע העדים? אז יקדשו את החודש רק למחרת. מבחינת "הטבע" החודש החדש התחיל יום לפני, ובכל זאת אנחנו נמנה את הימים רק לאחר קידוש החודש בפועל שהתבצע לפי העדים. וכך גם נחגוג את החגים, לפי מה שהעידו העדים. הקב"ה נתן את התורה לעמ"י, ות"ח וצדיקים מקבלים את הכוח להורות הוראה, והמציאות היא לפי מה שהם מורים.
ורבינו שהוא הצדיק האמת, כלומר הצדיק המרכזי, השורש, ראש הצדיקים, מה שהוא מורה חייב להיות האמת.
בן אדם. אבל השכל שלנו מעורב מי טוב ורע כי אנחנו לא זכינו להגיע לדרגה של לבי חלל בקרבי(עיין תניא) ולכן הסברות והאבנות שלנו לא קולעות לאמת כי אדם קרוב אצל עצמו אדם תמיד רואה איך לעשות לעצמו חיים טובים. אבל הצדיק יצא מהגשמיות וכו'. אין ליכח להאריך.
תתעלם מכל המניפולציות.
אתה רוצה להיות מקושר לרבינו? תעשה התבודדות , תתפלל על זה והשם יתברך כבר יביא אותך לאמונה הנכונה שלך.
זה קורה מעצמו.
דבר איתי באישי...
זה תורה עמוקה של הרב קרליבך!!!
בס"ד
יום ראשון ח' כסליו
הופעה בטבריה- בנים בלבד!
רחוב ורנר 12 ב' קריית שמואל
בשעה 19:30.
יום רביעי יא' כסליו -הכנה לחנוכה.
ביה"ס נועם בנים- רחוב חיים ויטל 32 קריית משה בירושליים
בשעה 20:00 בדיוק!!
חבל עליך ילד.
זה בחורצ'יק אחד שהיה מנגן באורגן לפני השיעורים של שלום ארוש.
אם יש רונן חזיזה אחר שהוא רב, עליו לא שמעתי.
בס"ד בר"ה
הוא באמת לא רב...הוא צדיק (במלעיל)!!!
שיסנן ת'דיבור שלו.
כל הישועות!
בעזרת ה'!!!תבואוווו!יש לרב הופעות מדהימות!!
אם אשכחך ירושלים- הופעה מיוחדת לקראת עשרה בטבת
הנכם מוזמנים לערב מרגש, שיעור והופעה
בנושא התחברות וכיסופים לירושלים הקדושה
יום רביעי ט' טבת תשע"ב 4.1.2012
בבית הספר נעם בנים רח' חיים ויטל 32 קריית משה, ירושלים
בשעה: 19:45 בדיוק
עלות כניסה: מבוגר 15 ₪ בני נוער ₪10
זוג תפילין כשרות ,ללא תשלום או בתשלום סימלי...(לאדם שאין ביכולתו לשלם מחיר מלא) .
מי שיכול בבקשה לעזור יתקשר לטל':0507023838 תודה=)
אז מי שרוצה לשלוח שמות להתפלל.. יתקבלו בשמחה עד מוצ"ש של פרשת מקץ.
שיהיה חג חנוכה שמח לכולם! מלא באורות ושמחה !!!
הוא תמיד או ב' או ג' טבת. השנה ב'.
דף חדש בפייסבוק- משפטי הרב קוק- מידי יום משפט/פיסקה של הרב עם הסבר קצר.
אם יש לכם פייסבוק מוזמנים להכניס בו קצת קדושה, אם אין אפשר להכנס ולראות גם!
אז הצטרפו וצרפו חברים.
מי שנרשם עד י"ג כסליו: מבוגר: 300$ ילד: 200$ !!
רח' שבטי ישראל 48 טל'- 1700700148
אבל ביום שישי זה רק בירושלים.....
יש לכם מושג איפה מוכרים את הציור הזה שבתחילת השיר ששמתי בקישור?
פעם ראיתי שמוכרים את זה במכירה באיזה כנס ואני מצטערת שלא קניתי את זה,ואם אתם לא יודעים,אתם יכולים לנסות לעזור לי למצוא את זה אולי באינטרנט?כי לא מצאתי תתמונה בכלל ,רק בקישור הזה ביוטיוב.
ממש תודה חודש טוב!
,
איך אני יודעת כמה אני צריכה לעשות השתדלות מצידי בדבר מסוים?
ה' לפעמים רוצה שנישב ונחכה ולא נעשה שום השתדלות(רק תפילות).
איך אני יודעת מתי הוא רוצה שאני יישב ויחכה ומתי הוא רוצה שאני יפעל וישתדל כמה שאני יכולה?
בזמן האחרון אני אכולת מחשבות בעניין הזה וזה מתסכל ברמות....
תודה לכל הצדיקים/ות שתרמו מזמנם וקמו מהישיבה,מהלימוד,מדרשה,שירות לאומי אנע'רף ועזרו לי!
שה' יברך ויפנק אותכם!!!
אם יש לך 20% אמונה תעשה 80% השתדלות, יש לך 50% אמונה תעשה 50% השתדלות וכו'. האמונה היא דבר דינאמי, חי ומשתנה מיום ליום וממצב למצב כך שמידת ההשתדלות משתנה בהתאם לרמת האמונה שלך באותו רגע. מהיכן לומדים שצריך לעשות השתדלות? מיעקב אבינו שישן בדרך והקיף עצמו בחומת אבנים נמוכה. המפרשים שואלים- וכי אם יגיע נמר הוא לא יוכל לדלג מעל החומה הנמוכה? אלא זו השתדלות. יעקב עשה השתדלות מינימאלית לעומת האמונה שהיתה לו.
אז השאלה הבאה המתבקשת שלך תהיה: אז איך יודעים כמה אמונה יש לך? פשוט, מרגישים את זה.
למשל-
אם מישהו מחפש עבודה הוא יכול לעשות השתדלות כזו-
1. לספר לחברים שהוא מחפש
2. לחפש ברשת האתר אחד
3. לחפש ברשת בכמה אתרים
4. לחפש בעיתונים
5. ללכת לחברות כ"א
אם יש לו אמונה קצת חזקה אז הוא רק יספר לחברים ותו לא. אם יש לו פחות מכך הוא יוסיף לפי הסעיפים וכו'. פשוט מרגישים את זה. אם הוא רק יספר לחברים והוא לא בדרגת אמונה כזו, הוא יילחץ ולא ירגיש עם זה טוב עד שלא יעשה עוד השתדלות.
מקווה שעזר קצת (:
ד"א, מומלץ לחפש ברשת על ההבדל בין אמונה ובטחון, השאלה שלך היא יותר על בטחון ופחות על אמונה, אמונה יש לנו פחות או יותר. הבטחון הוא הבעייתי.
יועיל במידת מה לבירור סוגיה זו.
חושבני ששישנה טעות בדברייך . איך ניתן לקבוע "לפעמים ה' רוצה שנשב ונחכה ולא נעשה שום השתדלות[כדברייך]??]"![]()
הרי אם כך הוא, הרי שלא היו נכתבים פסוקים כגון "אשר ברא אלוקים לעשות" "אדם לעמל יולד" ודומיהם.
ועוד, באמירה הידועה "בית המקדש עתיד לרדת בנוי ומשוכלל" יש ממש, אך נראה כי יש לה חלק נכבד בעניין ביטחון והשתדלות בבניין הארץ וגאולתה ואכמ"ל העניין, כי נדרש לו שרשור אחר....![]()
אמנם נכון שאמר ר' נתן שכאשר אדם לא קיבל מענה, אות הוא שלא התפלל על דבר זה כלל או שלא התפלל עליו מספיק אך חובת התפילה לא גורעת בכהוא זה מחובת ההשתדלות המעשית. [וישנןן דוגמאות רבות לכך]
בהצלחה.
מחטא אדם הראשון אנחנו מחוייבים בהישתדלות,
ההישתדלות מעלימה את ההשגחה והכל ניראה דרך הטבע,וזה המטרה שבשבילה נועדה ההישתדלות כדי ליראות אם אחרי שהבן אדם כל כך יתאמץ להשיג משו,האם הוא יחשוב שזה מימנו או שזה עדיין מה'.
כי אם לא היה את ההישתדלות בטוח כולם היו מאמינים גדולים כי איך יכול להיות שמשו ישב בבית ולא יפעל שום פעולה והכל יסתדר לו?
אז היינו יכולים לחשוב על ידי השכל המצומצם שלנו שזה ממש מתסכל,שאני צריך להישתדל ולהתאמץ,מה הקטע אם לא משנה כמה שאני יתאמץ ה' כבר החליט כמה אני יקבל ומתי?
אז אומר רבי נתן אדרבה!!!זה הדבר הכי מתוק שיש ה' כבר קבע לי הכול מתי יגיע ואיך וכו'
אז בימקום להיות מתוסכל מעצמי ולהיכנס ליאוש שאני לא מצליח ושאני אפס ולא לישון בלילה כדי שאוכל להשיג את מה שאני צריך,אני חייב פנסיה אני חייב בית צריך לעבוד 20 שעות וכו' וכו'
היינו יכולים ממש להשתגע אבל מכיוון שהכל מימנו יתברך יש לנו אבא שכבר דאג לנו אז אנחנו רק צריכים להישתדל קצת וכל השאר מימנו יתברך .יוצא מדבריו המתוקים של רבי נתן שהישתדלות זה דבר ניפלא ומתוק,בע''ה שניזכה להאמין שהכל מימנו יתברך והוא כבר החליט מה יהיה.......
חיזקתם ועזרתם לי להסתכל בצורה נכונה!
שבת מענגת שתיהיה לנו![]()
אומר המוהרא"ש- למעשה, האדם יקבל אפילו אם לא יעשה שום השתדלות, רק שאם יעשה מעט השתדלות זה יותר יפה ומכובד שלא כמו בהמה שמקבלת צרכיה ללא שום מעשה מצידה <אבל עדיין מקבלת>.
אומר הרב סבג- היצה"ר המציא מילה וכולם נתפסו אליה- השתדלות.
צריך להבין את הדברים, אין הכוונה לא לעשות השתדלות אבל יש לזכור כי גם תפילה היא השתדלות. למי שיש בטחון חזק בה'. ולשם אנו מכוונים להגיע.
מאן דיהיב חיי יהיב מזוני. כל זמן שלא נגזר עליך מיתה, אתה תקבל מה שאתה צריך, מספיק שרק תתפלל <שזו ה-השתדלות> אבל שוב, צריך כל אדם לדעת את מקומו.
שמעתי על סיפור שנעשה לפני כמה חודשים, איזו קבוצה של אנשים חזרה מטבריה לנתניה ובדרך הם נותרו ללא טיפת דלק ושבת עומדת בפתח, שם הרב מדבקה על המחוג של הדלק והסתיר אותו ואמר לנהג- סע.
במוצ"ש שאל הרב את הנהג אם הוא הסיר את המדבקה והלה השיב שכן, אמר לו הרב- אם לא היית מסיר המדבקה יכולת לנסוע ללא דלק עד בלי די.
שוב- איזו מן השתדלות עשה הרב? הם יכלו להזמין מונית, ללון בקרבת מקום, לתדלק וכו'... אלא, מי שבוטח בה' עושה השתדלות מינימאלית, הווה אומר- תפילה.
מסופר על הבעל שם טוב שחיזר על הפתחים ונקש על דלתי עשירים לבקש צדקה.. אבל.. הוא לא חיכה שם, פשוט נקש בדלת והלך, ושוב נקש בדלת אחרת והלך..
לילה אחד איזה אדם פתח את הדלת וראה את הבעל שם טוב רחוק. רץ אליו האדם ושאל אותו- סליחה, האם אתה נקשת עכשיו על דלת ביתי? אמר לו- כן. אמר לו- ומה רצית?
אמר לו הבעש"ט- אני מקבץ צדקה.
אמר לו אותו אדם- אז מדוע לא חיכיתי ליד הדלת.. פשוט נקשת והלכת?
אמר לו הבעש"ט- אגיד לך, הפרנסה שלי כבר מצויה איפשהו ולפי מידת הבטחון שלי בה' הייתי צריך לעשות רק איזו השתדלות ממש קטנה, אז דפקתי על הדלת. אבל זה לא אומר שזה צריך להגיע ממך, זה יגיע מה'.
והפלא הוא שאומרים חכמים שהדבר היה מקטנות אמונה של הבעש"ט באותה שעה. פלא.
למעשה, במדרגה שלו הוא לא היה צריך אפילו לעשות את זה. אלא רק להתפלל. ועל כן אמרו חכמים שהדבר מעיד על קטנות אמונה שהיתה לבעש"ט באותה שעה.
אבל.. אתם לא צריכים לחשוב כך, כל אחד וההשקפה שלו וזה הכי טוב בשבילנו.
פעם שאלתי את הרב עופר גיסין שאלה לגבי שידוכים- עד כמה צריך להשתדל וכו'?
הוא ענה לי כך- רמת ההשתדלות לא נמדדת במעשים אלא איפה הראש שלי מונח, היינו האמונה.
לדוגמא- האדם צריך פרנסה, הוא יכול לחליט שהוא בדרגת אמונה גבוהה ולשבת ו"ללמוד", אבל הראש עסוק וטרוד מאיפה הקב"ה "ינחית עליו כסף" והוא רק בלחץ ובעצבים וכו' במיוחד שמתחיל להתקרב סוף החודש..
או שהוא עובד כדי מחייתו אבל מבין ומאמין שהכסף אך ורק מה' יתברך והוא כלום בלעדי ה' והוא רק עושה השתדלות כי כך ה' ציווה, וגם שהוא באמצע המעשים של ההשתדלות (בכל תחום) הוא חי במודעות מתמדת של אמונה בנוכחותו של אלוקים ושרק הוא עושה הכל, וכך ונשאר רגוע ושלו ובמנוחה נפשית ויש לו זמן לעסוק בתורה באמת בלי לחץ.
אין כללים ואין נוסחה, יש רק פתרון אחד שרבנו הקדוש מלמד אותי "התבודדות", לבד בלי פוזה ובלי מסכים, רק לעמוד נקי מול ה' יתברך ולמצוא את המדרגה האמיתית שלי. או לפחות להתפלל שאזכה לדעת מה המדרגה האמיתית שלי. שבת שלום ומבורך.
דרך אגב זה ממש החתימה שלך "במקום שיש אמת שם הלב שקט..."
וכמו שכותב ר' נתן לבנו ר' יצחק ב'עלים לתרופה':
"אשריינו אשריינו ושוב אשריינו.."![]()
פעם שמעתי מהרב שלי באולפנא שההשתדלות שלנו היא רק תפילה ואמונה.
אבל וואלה זה לא מציאותי.
כשאני נמצאת באיזה עניין נגיד שידוכים ואני עושה ת'השתדלות שלי שהיא אמונה ותפילה
אני מרגישה שאני חייבת להזיז עניין בת'כלס לעשות משו..
אני יודעת שזה מדרגה מאוד נמוכה של אמונה.
השאלה שלי אם זה מצב נורמאלי או שאני צריכה באמת לעבוד לגמרי על האמונה ולזכך אותה ולהגיע למצב שאני באמת שמה ת'מחשבות שלי במקום של אמונה וביטחון בה' ורק מתפללת..
להגיע למצב שאני לא ירגיש צורך בכלל להזיז ענינים...
שנזכה לעשות רצונו באמת!!!
לגבי השאלה שלך- התשובה היא כן! האדם צריך להגיע לדרגה של "צדיק גוזר וה' מקיים", היינו, על ידי אמונה= תפילה (גן אמונה לרב ארוש שליט"א),
אבל השאלה מה לעשות עד שמגיעים לדרגה הזו??![]()
ועוד שאלה- איך אני יודע או אמור לדעת שהגעתי לדרגה הזו?? ![]()
לפי עניות דעתי (הקובעת...
) לגבי השאלה הראשונה- המון המון תפילות על זיכוך האמונה והביטחון ולזכות להיות ראויים לקבל את ההצטרכות ללא מעשה כלל. (כמובן כדי שיהיה לי יותר זמן לעסוק בתורה) ובמקביל כן להשתדל לפי הדרגה שלי. (המתגלה בהתבדדות)
לגבי השאלה השניה- אני חושב שלא צריכים להעמיד את זה במבחן, אלא זה פשוט יבוא באופן טבעי כשהקב"ה יראה לנכון שנגמרה המכסה. עד אז צריך לעשות את שלו.
אבל יש נקודה שצריכים לשים לב אליה והיא- מה הנושא והתחום שבו צריך לעשות השתדלות??
בדברים נורמלים כגון להכין אוכל ולגהץ בגדים ולבדוק מתי האוטובוס יוצא וכו' ברור שצריך לעשות בלי לחכות שיעשה מאליו..
לגבי זיווג שמעתי בשם הרב זלמן אוירבך זצ"ל שאמר שבהכל ייתכן לעשות השתדלות ובזיווג לא שייך, ע"כ.
כתוב "מהשם אישה לאיש", אפשר לעיין במדרש רבה שמדבר על אליעזר שהלך לחפש זיווג ליצחק אבינו.
אני חושב שרמת ההשתדלות בשידוכים זה 100% תפילה ותפילה, וגם ביו השאר לידע את הקרובים וחברות ורבניות שאת מחפשת, אז איפה הגבול? -לא להשתגע ולדבר כל יום עם 20 שדכניות (שמנסיון הכול בלוף) וכו' וכו' אלא יותר להשקיע את המרץ והזמן בתפילה.
לגבי פרנסה כתבתי בההודעה הקודמת.
יש נקודה חשובה מאוד מאוד והיא- לראות שההתדלות לא תביא אותי לידי עצלנות, ולחשוב שמגיע לי הכול וכולם צריכים לעבוד בשבילי (הרי התפללתי על זה, לא? הוא בסך הכול שליח של ה'..) ולא להיות כפויי טובה כלפי השני.
הרב עופר גיסין אמר בשיעור שלו ששמע מהרב שכטר שליט"א שעמד ליד ר' אברהם שטרנארץ זצ"ל במירון כשהיה בן 90 ושמע אותו מתפלל "ריבונו של עולם שלא אצטרך טובות מאנשים ואהיה עצמאי".
מקווה שענתי לעניין ושעזרתי.. שבוע טוב![]()
"מי שמזמנים לו שערי פלדה קיבל גם את הגרזן שלבסוף יבקע אותם.
מי שמניחים לו להתבוסס עידן ועידנים בחושך סמיך הוא שיראה אור חדש.
מי שמחשקים את שפתיו באלם מילים קדושות מאוד יבקעו בעדן.
מי שאין מניחים לו לפסוע אפילו פסיעה אחת קדימה אל הקודש,
מי שדומה בעיניו כאילו כל הררי עולם חוצצים בפניו הוא לבדו בונה רצון."
(הר' ארז משה דורון..)
זה מדהים!!אותי זה מאוד חיזק..
חברה שלי שלחה לי את זה ופתאום מצאתי ת'צמי בוכה באמצע תחנה מרכזית..
כאילו כתבו את זה בשבילי...
פשוט זה מה שהרגשתי באותו רגע..ולא היה דיוק יותר מזה!!אז ציינתי את זה פה..יש אישור?
כל הישועות אחותי!!
1. יישר כח על המאמר הארוך. [מאיפה הסבלנות לכתוב כל כך ארוך....?
2. להבנתי רוח המאמר הייתה כזו [ונא תקן אותי ומחל לי מראש אם טעות בדבריי אלו] -
עמ"י נמצא בתקופה קשה ובנסיונות גדולים שאותם הוא גרם לעצמו . במקום להיות מאוחדים- יש פילוגים שמקשים על "ביאת המשיח" וגורמים עיכוב לגאולת ישראל... ואת העניים הזה- יש לתקן.
3.. מבין השיטין ניכר שבאמת המצב הלאומי כואב לך , ואפילו מאוד. אבל הבאת במאמר טענה שלענ"ד היא טעות בסיסית אשר על גביה נכתב המאמר .
4. הטענה "כך עם ישראל גם כיום, הציבור הדתי שאמור לדעת מדוע עם ישראל גלה לפני אלפיים שנה וחרב בית המקדש, משום מה שכחנו את הנקודה "הקטנטונת" הזאת שהיא בעצם העיקר, שהיא בעצם הגורם לכל העיכובים לביאת המשיח...
נכון שמנסים להמשיך לקיים את מצוות ה' ולעסוק בתורה ומעשים טובים יום יום ומנסים להשיב בני ישראל לדרך ה' אך משום מה שוכחים את עיקר העיקרים, ולא נעשה די בכיוון תיקון השנאת חינם שהיא זו שהביאה אותנו למצב בו אנו היום, אומנם לא היתה לנו מדינה ומקום בו יכולנו לחיות ביחד ולתקן את זה לאורך אלפיים שנה... אבל אנו כבר בארץ למעלה משישים שנה.... למה עוד אנחנו זקוקים לראות ולהודות שהמצב שלנו גרוע ביותר ומה עושים??? ממשיכים כאילו לא קורה דבר, יש מי שאומר אפילו : אין דבר כזה שנאת חינם בינינו יש אהבת ישראל פורחת וכו' , אני לא מתעלם מהעובדה שיש גל גדול של חזרה בתשובה וזה טוב מאד אך יש גם אלימות גוברת שאסור לנו להשלים איתה, מה שהרבה טוענים שיש רק להמשיך ולעסוק כל אחד בהשתדלות אישית וזהו זה, אין מה לעשות אלא לחטוף את המכה הבאה... זה נראה לי נאיבי ביותר ובלתי אחראי מצידנו ואפילו גובל בכפייות טובה לאבינו שבשמים על כך שמעדיפים לשלב ידיים ולוותר על אפשרות לבטל את המכה הזאת... "
הרב צב"י התבטא על השואה שזהו ניתוח שעמ"י היה צריך לעבור בכדי שתקום מדינת ישראל - [ תוספת שלי- שהיא יסוד כסא ה' בעולם. "כי לא מחשבותיי מחשבותיכם" אומר רבש"ע, קורא הדורות מראש- שלא לחינם הוא מכונה כך.
רבש"ע הוא הריבון האמיתי ואנחנו פה. אנחנו משתדלים לעשות הישר והטוב כמו שציינת במאמרך, אך אנחנו גם מבקשים בתפילה "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח" שתהליך צמיחת הגאולה יווצר ברחמים ולא בדין,
מהיכן אתה יודע מהי התוכנית האלוקית? בדרך כלל התלונה על המסלול הקשה בטיול, מגיעה כאשר המסלול בסיומו... אנחנו מאמינים שהכל גלוי וידוע מראש. אדם הנכנס לחדר ניתוח ורואה חולה שמישהו חותך ופוצע את גופו, הלא ייתרעם ויזעם על מראה זה. בדיעבד יבין שכעסו הוא תוצאה של ראיית חלק מהתמונה הכללית שמגמתה להיטיב עם החולה.
"ייתי ולא אחמיניי" נאמר על תקופתנו שהינה אגב, חבלי משיח ממש וסימנים מובהקים יש לנו למכביר... הבולטים ישבהם- גוש קטיף [שייבנה בב"א] , אומות המתגרות זו בזו, שפל כלכלי וכד'...
אף אחד לא הבטיח שיהיה קל ונעים. נכון שיש לעמ"י בחירה איך להתנהג ולפי מעשינו הגאולה תגיע [בעיתה/ אחישנה] אך ידועים דברי ברמב"ן שכ"א מישראל ידע שבכוחו להוסיף זכויות לעמ"י. נראה שלפני התלונות הכלליות על "איך אנחנו מתנהגים? למה אנחנו כפויי טובה כלפי שמייא"? יש לכל אחד [ומחילה, גם לכותב המאמר] לעבוד על מידותיו הוא ולהוסיף זכויות לעם ישראל.
ובימינו תיוושע ירושלים וישראל יישכון לבטח על אדמתו ונחלתו בב"א. וצל"ש למי שקרא עד לפה!!! ![]()
מאחורי טענות מורכבות לענ"ד יש לעמוד בגאון ולא להסתתר תחת שם "אנונימי". לתשומת לב.
אנשים פה לא אוכלים ואין שום סיבה להסתתר כך.
החתימה שלך צריכה להיות הפוך .בכל ילד קטן מסתתר אדם גדול .(והתפקיד של כל אחד הוא לגלות את אתו אדם גדול).........
["רציתי שתהיו כחיות הנוהמות ביער לילות שלימים".....]
אגב-
מי אמר את המשפט הנ"ל?
אני אשמח לקבל מקור.
אנונימי- מחילה אם הייתה איזו נימה של תקיפות בדבריי. .. ![]()