שרשור חדש
היי! אני מעתיקה לכאן שיר..אזמרה...

(נכתב בעקבות פגישות,עם המשפחה המורחבת שלי, ועם עם ישראל, בדרכים,

ואני רואה איך הם בתחפושת- של כאילו מנותקים

אבל הם מדברים רצונות אל התכלית ומדברים ערגה אל ה', ושואלים, ומחפשים

ואני רואה עליהם כמה שהם הרבה הרבה מעבר לכל ההסתרות והצימצומים

ופשוט לבכות מכמה שהם באמת קדושים.)

השיר -נשמות- :אזמרה...

נשמות... נשמווווווות...

יקרות... אהובוווווווווות

איפה אתן..?

תראו

תשמעו

אתן צועקות

אתן בוכות.

נשמות מתוקות

אההההההה

אתן כל כך יפות

תתבוננו

תקשיבו

לניגון העליון שלכן

כמה שאתן זוהרות.

נשמות שלייייייי

נשמות של ה' יתברך...

לאן אתן הולכות...?

בואו

אל האור

הוא כל כך טוב

הוא גן עדן.

וואי

נשמות

אין סופיות

העיניים שלכן

כל כך

יוקדות

צמאות

לשמחה אמיתית

לקדושה

הלב שלכן

כל כך

פתוח

לקבל

להרגיש

את ה' ביפנים

להשפיע

אל העולם

ניצוצות

של דברי אלוקים חיים.

נשמות...

עדינות...

אתן כל כך מתגעגעות..

כוספות משתוקקות כמהות..

רוצות לגמרי לגמרי

להיות מושלכות

עליו יתברך

שאתן שלו

כל כך

והוא מצפה לכן

בידיים פרושות

שתרוצו אליו

והוא יחבק חזק

נשמות תינוקות

נשמות גדולות עצומות

תדעו!

אתן זכות

טהורות

מצוחצחות

תרקדו

עד עלות השחר

לנצח

את מחול הגאולה

ביחד

ואתן תביאו אותה!

באחדות

אחת

ביניכן

ועם הרועה

האבא המלך

האוהב

שלכן.

נשמות מופלאות

נשמות גבוהות

תסתכלו רגע

אל השמיים

אל המקור

תעופו אליהם

תנשמו אותם

קצת.

ואז

הם מציפים אתכן

ואז אתן חפצות

לחיות אותם תמיד

כאן

ואז

מעין עולם הבא.

אז תתענג על ה'.

זה ממש לא נוח לקריאהדי"מ

זה שכל שני מילים צריך לרדת שורה

זה האפקט של השיר....הלליש

זה שצריך לרדת כל שני מילים,

 

זה חלק מהצורה הספרותית של השיר,

 

הקריאה בצורה הזו מעצימה את התחושות והעוצמה שיש בשיר. 

הלליש יישר כח, תודה חמודה!=)אזמרה...
אחח..אבאל'ה
אחח...אבאל'ה

אזמרהל'ה המתוקה... התגעגעתי!!!!

 

כמובן שהדפסתי...דוס

שיראנונימי (פותח)

 

"אבאל'ה" אין כמוך את משו..=)אזמרה...

 

אזמרה!!!!אוהבתותךאחרונה

אחות יקרה שלי,


כמה ערגה, תום ואמונה במילים האלה שלך... ממש א מחייע (:




(נכנסתי כדי לקרוא, ומה שקרה- 'הצצתי ונפגעתי'.. למעליותא, כמובן!, תודה נשמה טהורה, ולא רק על הטקסט הנוגע הזה... |פרח| |לב|)

קורס לנשים בלבד ברפואת הנפש של ר' נחמן בר"גאנונימי (פותח)

ממליצה בחום

למדתי בקורס הזה בשנה הקודמת וחיי חברותי השתנו ללא היכר.

זהו קורס בתורתו של ר' נחמן המשלב את "התאוריה" מפי הרב עופר ארז20111106091928.pdf וטכניקות מעשיות מעולם הקואצ'ינג, המודעות העצמית וכלים טיפוליים חוץ מזה זה מפגש מרגש עם נשים מכל הזרמים.

מי שרוצה עוד פרטים מוזמנת ליצור קשר.

הי יקרהקרנלהאור

לא מזהה אותך לפי הניק, אבל גם אני בוגרת הקורסים/סדנאות של נעמה אבנון.

אין ספק החיים שלי היום במסלול הרבה יותר מדוייק!

הקורס הייה חוויה מכוננת בחיי.

אם את מזהה אותי לפי הניק מוזמנת ליצור קשר באישי....


גם אני ממליצה בחום ואהבהפרח

נשמע טובקראתיך
הלוואי ותכתבו מס' טלפון...זה באלי בטוב!קראתיךאחרונה

שבוע טוב ומבורך.

מחר הופעת אש קודש של הרב רונן חזיזה בתל אביב!עץ על מים

ביום חמישי (מחר) י"ג חשוון תשע"ב, במרכז שורשים בתל אביב, בשעה 21:00

למה לחסידות?אנונימי (פותח)

שלום לכם חבריה אני לא מבינה חסידות חסידות סתם שטיות מקימים את הטפל ואת העיקר לא עושים ..לא אמרתי כולם רובם......

אולי תהי קצת יותר ענייניתדי"מ

חסידות זה לתת נשמה לתורה ולא רק הלכה יבשה זה שלא מקיימים את הלכה

(מה זה העיקר?! העיקר זה לעבוד את ה'!)


אושרית יקרהמעריצה של אבא

זה לא שלא עושים את העיקר אלא מוסיפים לעיקר,חסידות זה רק מוסיף לעבודת ה',גורם לחיבור,לרצון,לרגש,לחשק

לעבודת המידות ולשמחה בעבודת ה',לאמונה חזקה,ויש לי בלי סוף לכתוב לך על כמה חסידות מקרבת לאבא שבשמיים.לדוגמה,חסידות ברסלב,אצל ר' נחמן מודגשת עבודת ה' גם עם התבודדות,אז נכון שיש עוד אנשים שלא מתחברים לברסלב ומדברים עם ה' ,אבל ר' נחמן  אמר שזה דבר עיקרי ומעלה עליונה ולכן כל מי שניסה להתבודד ולמד מהי מעלת ההתבודדות ובאמת מקפיד על זה..מרגיש הרבה יותר קרוב לקב"ה,ועבודת ה' הרבה יותר עוצמתית,.וזה נותן טעם אחר לגמרי..(ההתבודדות היא דוגמה אחת שהבאתי לך)אז איך אפש%u0

אושרית יקרהמעריצה של אבא

זה לא שלא עושים את העיקר אלא מוסיפים לעיקר,חסידות זה רק מוסיף לעבודת ה',גורם לחיבור,לרצון,לרגש,לחשק

לעבודת המידות ולשמחה בעבודת ה',לאמונה חזקה,ויש לי בלי סוף לכתוב לך על כמה חסידות מקרבת לאבא שבשמיים.לדוגמה,חסידות ברסלב,אצל ר' נחמן מודגשת עבודת ה' גם עם התבודדות,אז נכון שיש עוד אנשים שלא מתחברים לברסלב ומדברים עם ה' ,אבל ר' נחמן  אמר שזה דבר עיקרי ומעלה עליונה ולכן כל מי שניסה להתבודד ולמד מהי מעלת ההתבודדות ובאמת מקפיד על זה..מרגיש הרבה יותר קרוב לקב"ה,ועבודת ה' הרבה יותר עוצמתית,.וזה נותן טעם אחר לגמרי..(ההתבודדות היא דוגמה אחת שהבאתי לך)אז איך אפשר להגיד על חסידויות שזה דבר טפל ושזה סתם שטויות?אני לא מדברת רק על חסידות ברסלב ,אלא כל  החסידויות מקרבות אותנו לה' יתברך שבעצם זה העיקר אז למה את אומרת שזה טפל?,בתור אחת שהיתה במדרשה חסידית,יש בזה כ"כ הרבה עוצמה שכדאי לך לנסות לטעום,ולראות שזה לא שטויות,ועכשיו אם את מחוברת וקרובה לה' בלי שום חסידות אני לא רואה בזה חיסרון,ב"ה מעולה,כל אחד ואיך שהוא מתחבר אליו יתברך, והדרך שהוא חושב שהכי מתאימה לו

רק אל תגידי שזה שטויות בלי לנסות באמת לראות את כל היופי שבזה וכמה התקרבו אל ה' או חזרו בתשובה דווקא בגלל חסידויות מסוימות ודרכים שונות שלא הכירו וראו שיש בזה עוצמות מדהימות בעבודת ה'!

 (כתבתי לך את זה קצת מהר מקווה שלא היו טעויות ) שבוע טוב ומבורך

סליחה זה לא נשלח טוב בהצלחהמעריצה של אבאאחרונה
הרב עופר ארז בתל אביב!שפיפול

 אז שמעו שמעו!

הרב עופר ארז שליט"א יכבד אותנו בביקור בתל אביב לצורך שיעור בתורת ברסלב שהיא חיינו והיא שמחתנו וזה יתרחש ביום ראשון הבא עלינו לטובה , בתאריך 6/11/2011 למניין הגויים בשעה 20:45 לפי שעון ירושלים עיה"ק תובב"א במרכז "שיר חדש" ששוכן בחצר האחורית ברחוב ארלוזורוב 86 , תל אביב.

בואו ותביאו חברים וחברות!

חחחחחחחדדדדדדדדדדדדדשששששששששש!!!!!כל הזמן שמח

                                    בסימן טוב ובמזל טוב!

נפתח פורום קרליבך בערוץ 7,חיכנו לזה כבר הרבה זמן וב"ה עכשיו אנחנו מתחלים,בחודש רם חשון(כלשונו של הרב קרליבך,חודש הפטירה של הרב קרליבך).

לבנתים זה נסיון ולכן אין לנו פורום עצמאי,פשוט נשתמש בפורם צללים ומוזיקה

רבנו אמר שהוא הרב של הרחוב...והוא הרב של כולם לכן כולם כולם....כולם מוזמנים להכנס לפורום הזמני.(ראה הזמנה זאת כאישית!)

שבעזרת ה' יתברך ובזכות רבנו הקד' שהפורם יפרח ויהיה פורם מפני עצמו,ויגדל מעלה מעלה!!!:P

מי שרוצה הסברים מה התועלת של הפורום שילחץ כאן.

(למנהלים החשובים-הרב קרליבך אמר על עצמו שהוא הרב של כולם לכן אין לכם רשות למחוק את ההודעה הזאת)

חודש טוב

הרב אליעזר ברלנדאנונימי (פותח)
הוה חוזר לארץ?מתי
נ חמ נחמן מאומןאנונימי (פותח)
שבת של קדושה והתנקות בצפת הקדושהאנונימי (פותח)

בכיפור אני עולה לצפת להרגיש את קדושת היום הכי קדוש שיש  וכמובן שאני אהיה באסנט עם החום המקרב של המרצים המתוקים מדבש באסנט לפרטים והרשמה עכשיו התקשרו ל 1800304070

מטר מביתיאנונימי (פותח)אחרונה


משיהו בא להילולה של רבינו במאה שערים ואחרי זה ישסולי הגינגי"

שמחת בית השואבה 


יש באיזור רמת גן משהו ?מעריצה של אבא
שבוע טובב..דחוףף!!מעריצה של אבא

מי יודע אם יש באזור רמת גן בני ברק משהו לכבוד ההילולה של רבינו?אני ממש רוצה ללכת אשמח לתשובה בהקדםםם

יש בהחלטתרצה ברמן

יש אצל מישהי מקסימה בשם נעמה, סעודה ושמחה. תתקשרי 0525689644

זה בבני ברק רח' האצל 31

זה באצ"ל בר"ג , לא בבני ברק.שפיפול

לנשים בלבד

מה הקטע ?אנונימי (פותח)
כן אניאנונימי (פותח)
היה בישיבה של הרב ארוש!!! היה טוב|!!1הודיה...=)אחרונה
סליחה על הטעות, שלוםאנונימי (פותח)

מלאךרבנוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו

חלום בליל יום כיפור על ברכת הרביאנונימי (פותח)

חלמתי בליל יום כיפור, שאני מבקשת בקשה לברכה מהרבי,  והרבי מאיר אלי פרח את פניו הטהורות.

ואומר לי שאם אני רוצה את ברכתו, שאני אלך לבקש ברכה מהרבנית יפה כהן, נדמה לי שהוא אמר שהיא גרה בבני ברק.

ובסיום החלום הרבי איחל לי שאם אני אקבל ממנה ברכה, כל מה שהיא תברך, יהיה על זה את ברכתו, ומה שהיא תאמר יהיה.


ואחרי זה הרבי נפרד ממני בחיוך קדוש.


אני שואלת?


האם מוכרת כזו רבנית?


ומה לעשות? 


פרחפרח

גלעד שליט - חשוב לקרואעבד לעם קדוש

                                                 גלעד\א.נ.צ ה.ש - ניתן וחשוב לפרסם


אחי אחי גלעד

בעיניים משפלות וגוף שפוף תמצאני מקבלך

אל נא לרגע תעלה המחשבה כי איני שמח

וחפץ בטובתך

אך הבט,

ודם אחיי זועק אלי מן האדמה

ולאן תברח והיכן תסתתר

אותה אדמה

אשר חרפתה לא תוכל לכסות

כי גדולה עד אין קץ הבושה.


אם ואלמנה

יתום ויתומה

יביטו בתמיהה

בבכי,שיברון,וזעקה.


אחי אחי גלעד

הבט וראה

כי לארץ אנוסה הנך חוזר

לידי מפקירך לובשי המסכות

למדינה אוכלת יושביה

אבודה,וחסרת כל שפיות


וכעת מי יעמוד

ויפנה מבטו אל נהר הדם החלל והכאב

אל מול נהר המרצחים המצחקקים

ואולי שמא וחלילה שוב

מאוחרי סכין או כוונת


אחי אחי גלעד

אוי מה היה לנו!!!!


ובדמעה אומר

ההברוך שובך אחי גלעד?!?!


והיינו זרים לאחינו

ונוכרים לבני אימנו



מהומה באומןשפיפול

היינו בראש השנה אצל רבינו וב"ה היה אחלה , גרנו בין הציון ובין שיינר במקום מצויין מה שהבטיח אספקת עוגיות מתמדת.

רק רציתי להתייחס לתקרית שהייתה בשבת , שכמה מפגרים ממעריציו של הרב ארוש , הפריעו לרב ישראל ברנר שליט"א לסיים את שיעורו בקלויז.

אז בשבוע האחרון שמעתי דיבורים נגד הרב ארוש בהקשר הזה ואנשים אמרו שהוא היה צריך להסתלק משם או לדבר נגד האנשים האלו וכו'.

אז רציתי להגיד שאסור לשפוט אותו לכף חובה. 

את המטומטמים האלו שהפריעו לרב ברנר , בוודאי צריך לגנות , הם זבלים שבזבלים , אבל לא את הרב ארוש עצמו שבכלל לא תמך בהם.

אני הייתי כמה מטרים מהבימה אז וראיתי איך שהרב ארוש מתבייש במופרעים האלו והוא ממש התכופף ורצה להחביא את עצמו בזמן שהם השתוללו ולא צריך לגנות אותו רק בגלל שהוא לא צעק עליהם.

זה בטח לא היה עוזר.


הקיצר , היה אומן אחלה , נקווה לשוב בקרוב.

אומן ראש השנה2011 - הסירטון הרישמיאנונימי (פותח)
לא עובדשפיפולאחרונה
ניגונים:ימית1

לא ידעתי איפה אני יכולה לשאול -

אני מחפשת ניגונים (ותווים) של רבי מנחם מנדל מוויטבסק

זה ממש דחוף אז מי שיכול לעזור אשמח מאוד!!!

 

---------------------------------------

תשאל בפורום חב"דדי"מאחרונה

זה נראה לי יותר פעיל מהפורום הזה

הופעות של הרב רונן בחודש אלול ועשרת ימי תשובה...עץ על מים

 

הופעות קרובות

1) יום ראשון יב' אלול רמת גן לבירורים: 0527663768  

 

2) יום שני יג' אלול הופעה בקרית חיים בשעה 9:00 בערב לבירורים:0504141040

 

3) יום ראשון יט' אלול הופעה בחדרה לבירורים:0504141040

 

4) יום שלישי כח' אלול הופעה בבית יגאל אלון צפת 22:00-שיעור הכנה לראש השנה
23:00-הופעה "אש קודש"
24:00-התרת נדרים
24:30-סליחות ברוב העם
לבירורים:0504141040

 

5) יום שני ה' תשרי הופעה בירושלים קרית משה ביה"ס נועם בנים לבירורים:0504141040

 

6) יום חמישי ח' תשרי הופעה בבית יגאל אלון צפת 21:00-שיעור הכנה ליום כיפור
22:00-הופעה "אש קודש"
23:00-התרת נדרים
23:30-סליחות ברוב העם
לבירורים"0504141040

 

7) מוצ"ש י' תשרי הופעה ברעננה לבירורים:0504141040

 

הייתי בהופעה ברמת גןמעריצה של אבא

גם הרב ארוש היה אחרי הרב רונן היה מדהיםםםם מלא אנשים ב"ה!

ברוך ה'!עץ על מים
שינוי קטן לגבי ההופעה ברעננה!עץ על מים

לפי מה שאני רואה באתר של הארגון ההופעה ברעננה הוקדמה ליום שלישי ו' תשרי.

ההופעה הערב בירושלים התבטלה, במקום זה ישעץ על מיםאחרונה

הערב סליחות בכותל עם הרב שמואל והרב רונן ועוד, ערב שנשמע ממש ממש שווה!!!

 

תגידו..הדריכני

פעם שמעתי פירוש על העולם כולו גשר צר מאד וכו' והעיקר שלא יתפחד כלל שכאילו זה להתפחד בפועל פעיל כי האדם הוא זה שמפחיד את עצמו, והפחדים לא באמת קיימים..

למישהו יש ציטוט של הפירוש הזה מאיזה ספר או משו?...

אכן כן!תיקון הכללי

ליקוטי מוהר"ן תניינא תורה מ"ח.

 

מומלץ מאוד לקרוא את כל התורה, היא ממש מחזקת!

 

 

 

מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות

"כְּשֶׁאָדָם נִכְנָס בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם אֲזַי הַדֶּרֶך שֶׁמַּרְאִין לוֹ הִתְרַחֲקוּת וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁמַּרְחִיקִין אוֹתוֹ מִלְמַעְלָה וְאֵין מַנִּיחִין אוֹתוֹ כְּלָל לִכָּנֵס לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם וּבֶאֱמֶת כָּל הַהִתְרַחֲקוּת הוּא רַק כֻּלּוֹ הִתְקָרְבוּת וְצָרִיך הִתְחַזְּקוּת גָּדוֹל מְאד מְאד לִבְלִי לִפּל בְּדַעְתּוֹ, חַס וְשָׁלוֹם כְּשֶׁרוֹאֶה שֶׁעוֹבְרִים כַּמָּה וְכַמָּה יָמִים וְשָׁנִים שֶׁהוּא מִתְיַגֵּעַ בִּיגִיעוֹת גְּדוֹלוֹת בִּשְׁבִיל עֲבוֹדוֹת הַשֵּׁם וַעֲדַיִן הוּא רָחוֹק מְאד, וְלא הִתְחִיל כְּלָל לִכְנס לְשַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה כִּי רוֹאֶה עַצְמוֹ שֶׁהוּא מָלֵא עֲדַיִן עֲבִיּוּת וְגַשְׁמִיּוּת וְהִרְהוּרִים וּבִלְבּוּלִים גְּדוֹלִים וְכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹצֶה לַעֲשׂוֹת בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם אֵיזֶה דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה אֵין מַנִּיחִין אוֹתוֹ וְנִדְמֶה לוֹ כְּאִלּוּ אֵין הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מִסְתַּכֵּל עָלָיו כְּלָל וְאֵין רוֹצֶה כְּלָל בַּעֲבוֹדָתוֹ מֵחֲמַת שֶׁהוּא רוֹאֶה שֶׁהוּא צוֹעֵק בְּכָל פַּעַם וּמִתְחַנֵּן וּמִתְנַפֵּל לְפָנָיו יִתְבָּרַך שֶׁיַּעְזְרֵהוּ בַּעֲבוֹדָתוֹ וְאַף עַל פִּי כֵן עֲדַיִן הוּא רָחוֹק מְאד מְאד עַל כֵּן נִדְמֶה לוֹ כְּאִלּוּ אֵין הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מִסְתַּכֵּל עָלָיו כְּלָל וְאֵין פּוֹנֶה אֵלָיו כְּלָל כִּי הוּא יִתְבָּרַך אֵין רוֹצֶה בּוֹ כְּלָל הֵן עַל כָּל אֵלֶּה וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה צָרִיך הִתְחַזְּקוּת גָּדוֹל לְחַזֵּק עַצְמוֹ מְאד מְאד, וְלִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עַל כָּל זֶה כְּלָל כִּי בֶּאֱמֶת כָּל הַהִתְרַחֲקוּת הוּא רַק כֻּלּוֹ הִתְקָרְבוּת כַּנַּ"ל וְכָל הַנַּ"ל עָבַר עַל כָּל הַצַּדִּיקִים, כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְנוּ מִפִּיהֶם בְּפֵרוּשׁ שֶׁנִּדְמֶה לָהֶם, שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך אֵין מִסְתַּכֵּל וּפוֹנֶה אֲלֵיהֶם כְּלָל מֵחֲמַת שֶׁרָאוּ שֶׁזֶּה זְמַן רַב שֶׁהֵם מְבַקְּשִׁים וִיגֵעִים וְעוֹשִׂים וְעוֹבְדִים עֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַך וַעֲדַיִן הֵם רְחוֹקִים מְאד מְאד וְאִלּוּ לא הָיוּ מְחַזְּקִים עַצְמָן מְאד לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עַל זֶה הָיוּ נִשְׁאָרִים בִּמְקוֹמָם הָרִאשׁוֹן וְלא הָיוּ זוֹכִים לְמַה שֶּׁזָּכוּ וְהַכְּלָל אֲהוּבִי אָחִי חֲזַק וֶאֱמַץ מְאד וֶאֱחֹז עַצְמְך בְּכָל הַכּחוֹת לִשָּׁאֵר קַיָּם בַּעֲבוֹדָתֶך וְאַל תָּחוּשׁ וְאַל תִּסְתַּכֵּל כְּלָל עַל כָּל הַנַּ"ל אוֹ כַּיּוֹצֵא בָּזֶה וְאִם אַתָּה רָחוֹק מְאד מְאד מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַך וְנִדְמֶה לְך, שֶׁאַתָּה פּוֹגֵם בְּכָל שָׁעָה מַמָּשׁ נֶגְדּוֹ יִתְבָּרַך עִם כָּל זֶה כְּנֶגֶד זֶה תֵּדַע שֶׁאִישׁ כָּזֶה שֶׁהוּא מְגֻשָּׁם כָּל כָּך כָּל תְּנוּעָה וּתְנוּעָה שֶׁהוּא מְנַתֵּק עַצְמוֹ מְעַט מְעַט מִן גַּשְׁמִיּוּתוֹ וּפוֹנֶה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך הִיא גְּדוֹלָה וִיקָרָה מְאד מְאד וַאֲפִלּוּ נְקֻדָּה קְטַנָּה מְאד, שֶׁהוּא נֶעְתָּק מִגַּשְׁמִיּוּתוֹ אֵלָיו יִתְבָּרַך הוּא רָץ בָּזֶה כַּמָּה וְכַמָּה אֲלָפִים פַּרְסָאוֹת בְּעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים כַּאֲשֶׁר תָּבִין הֵיטֵב מִן הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל הַצַּדִּיק שֶׁהִתְגַּבֵּר עָלָיו מְאד הָעַצְבוּת וְכוּ, כַּמּוּבָא אֶצְלֵנוּ [בשיחות שבסוף הספר סיפורי מעשיות] וְעַל זֶה יִשְׂמַח מְאד וִיחַזֵּק עַצְמוֹ בְּשִׂמְחָה תָּמִיד כִּי עַצְבוּת מַזִּיק מְאד מְאד וְדַע, שֶׁתֵּכֶף כְּשֶׁאָדָם רוֹצֶה לִכָּנֵס בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך אֲזַי תֵּכֶף הִיא עֲבֵרָה גְּדוֹלָה כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ עַצְבוּת, חַס וְשָׁלוֹם כִּי עַצְבוּת הִיא סִטְרָא אָחָרָא (זהַר נחַ דַף עא) וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך שׂוֹנֵא אוֹתָהּ וְצָרִיך לִהְיוֹת עַקְשָׁן גָּדוֹל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם לִבְלִי לְהָנִיחַ אֶת מְקוֹמוֹ דְּהַיְנוּ מְעַט מִקְצָת עֲבוֹדָתוֹ שֶׁהִתְחִיל אַף אִם יַעֲבר עָלָיו מָה וּזְכר דָּבָר זֶה הֵיטֵב כִּי תִּצְטָרֵך לָזֶה מְאד, כְּשֶׁתַּתְחִיל קְצָת בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם כִּי צָרִיך עַקְשָׁנוּת גָּדוֹל מְאד מְאד לִהְיוֹת חָזָק וְאַמִּיץ לֶאֱחֹז עַצְמוֹ לַעֲמד עַל עָמְדוֹ אַף אִם מַפִּילִין אוֹתוֹ, חַס וְשָׁלוֹם, בְּכָל פַּעַם כִּי לִפְעָמִים יֵשׁ שֶׁמַּפִּילִין אֶחָד מֵעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, כַּיָּדוּעַ אַף עַל פִּי כֵן עָלָיו לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ לַעֲשׂוֹת מַה שֶׁיּוּכַל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם וְאַל יָנִיחַ עַצְמוֹ לִפּל לְגַמְרֵי, חַס וְשָׁלוֹם כִּי כָל אֵלּוּ הַנְּפִילוֹת וְהַיְרִידוֹת וְהַבִּלְבּוּלִים וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה צְרִיכִים בְּהֶכְרֵחַ לַעֲבר בָּהֶם, קדֶם שֶׁנִּכְנָסִין בְּשַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה וְגַם הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים עָבְרוּ בְּכָל זֶה וְדַע, שֶׁיֵּשׁ אֶחָד שֶׁכְּבָר הוּא אֵצֶל הַפֶּתַח שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה וְהוּא חוֹזֵר לַאֲחוֹרָיו מֵחֲמַת הַבִּלְבּוּלִים הַנַּ"ל אוֹ שֶׁאֲזַי כְּשֶׁהוּא סָמוּך אֵצֶל הַפֶּתַח אָז מִתְגַּבֵּר עָלָיו הַסִּטְרָא אָחֳרָא וְהַבַּעַל דָּבָר מְאד מְאד, רַחֲמָנָא לִצְלָן בְּהִתְגַּבְּרוּת גָּדוֹל וְנוֹרָא מְאד מְאד, רַחֲמָנָא לִצְלָן וְאֵין מַנִּיחִין אוֹתוֹ לִכָּנֵס לְתוֹך הַפֶּתַח וּמַחֲמַת זֶה הוּא חוֹזֵר לְאָחוֹר, חַס וְשָׁלוֹם כִּי כֵן דֶּרֶך הַבַּעַל דָּבָר וְהַסִּטְרָא אָחֳרָא כְּשֶׁרוֹאֶה שֶׁהָאָדָם סָמוּך סָמוּך מַמָּשׁ לְשַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה, וְכִמְעַט שֶׁיִּכְנס אֲזַי הוּא מִתְפַּשֵּׁט עָלָיו בְּהִתְגַּבְּרוּת גָּדוֹל מְאד מְאד, רַחֲמָנָא לִצְלָן וְשָׁמַעְנוּ מִצַּדִּיק אֲמִתִּי שֶׁאָמַר שֶׁאִלּוּ הָיָה אוֹמֵר לוֹ אֶחָד, יִהְיֶה מִי שֶׁיִּהְיֶה בְּעֵת שֶׁעָסַק בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם בִּתְחִלָּתוֹ. אָחִי, חֲזַק וֶאֱחֹז עַצְמְך הָיִיתִי רָץ וּמִזְדָּרֵז מְאד בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך כִּי גַּם עָלָיו עָבַר כָּל הַנַּ"ל וְלא הָיָה שׁוֹמֵעַ שׁוּם הִתְחַזְּקוּת מִשּׁוּם אָדָם עַל כֵּן מִי שֶׁרוֹצֶה לִכְנס בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִזְכּר זאת הֵיטֵב וְחַזֵּק עַצְמְך מְאד וַעֲשֵׂה מַה שֶּׁתּוּכַל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם וּבִרְבוֹת הַיָּמִים וְהַשָּׁנִים תִּכְנס לָבֶטַח בְּעֶזְרָתוֹ יִתְבָּרַך לְתוֹך שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מָלֵא רַחֲמִים וְרוֹצֶה בַּעֲבוֹדָתְך מְאד וְדַע, שֶׁכָּל הַתְּנוּעוֹת וְהַהַעְתָּקוֹת שֶׁאַתָּה נִתָּק וְנֶעְתָּק בְּכָל פַּעַם אֵיזֶה מְעַט מִן גַּשְׁמִיּוּת לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך כֻּלָּם מִתְקַבְּצִים וּמִתְחַבְּרִים וּמִתְקַשְּׁרִים וּבָאִים לְעֶזְרָתְך בְּעֵת הַצּרֶך דְּהַיְנוּ כְּשֶׁיֵּשׁ חַס וְשָׁלוֹם, אֵיזֶה דּחַק וְעֵת צָרָה, חַס וְשָׁלוֹם וְדַע, שֶׁהָאָדָם צָרִיך לַעֲבר עַל גֶּשֶׁר צַר מְאד מְאד וְהַכְּלָל וְהָעִקָּר שֶׁלּא יִתְפַּחֵד כְּלָל וְדַע, שֶׁיֵּשׁ אִילָן, שֶׁגְּדֵלִים עָלָיו עָלִים שֶׁכָּל עָלֶה צָרִיך לִהְיוֹת גָּדֵל מֵאָה שָׁנִים וְהוּא נִמְצָא בַּפַּרְדֵּסִים שֶׁל הַשָּׂרִים וְקוֹרִין אוֹתוֹ בִּלְשׁוֹנָם מֵאָה שָׁנִים וּמִסְּתָּמָא כְּשֶׁגָּדֵל מֵאָה שָׁנִים, בְּוַדַּאי עוֹבֵר עָלָיו מַה שֶּׁעוֹבֵר וְאַחַר כָּך בְּסוֹף הַמֵּאָה שָׁנִים הוּא יוֹרֶה בְּקוֹל גָּדוֹל כְּמוֹ קְנֵי שְׂרֵפָה, שֶׁקּוֹרִין אוֹרְמַאטְיֶע [תותח] וְהָבֵן הַנִּמְשָׁל הֵיטֵב. וְרָאוּי לֵילֵך עִם מַה שֶּׁנֶּאֱמַר בַּמַּאֲמָר אֲזַמְּרָה לֵאלקַי בְּעוֹדִי [בְּלִקּוּטֵי הָרִאשׁוֹן בְּסִימָן רפ"ב] דְּהַיְנוּ לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּשׂ לִמְצא בְּעַצְמוֹ אֵיזֶה זְכוּת וְאֵיזֶה נְקֻדָּה טוֹבָה וּבָזֶה הַמְּעַט טוֹב שֶׁמּוֹצֵא בְּעַצְמוֹ, יִשְׂמַח וִיחַזֵּק עַצְמוֹ וְאַל יַנִּיחַ אֶת מְקוֹמוֹ, אַף אִם נָפַל לְמַה שֶּׁנָּפַל, רַחֲמָנָא לִצְלָן אַף עַל פִּי כֵן יְחַזֵּק עַצְמוֹ בִּמְעַט דִּמְעַט טוֹב שֶׁמּוֹצֵא בְּעַצְמוֹ עֲדַיִן עַד אֲשֶׁר יִזְכֶּה לָשׁוּב עַל יְדֵי זֶה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך וְכָל הַזְּדוֹנוֹת יִהְיוּ נַעֲשִׂין זְכֻיּוֹת (עַיֵּן יוֹמָא פו וּמֶה עָשָׂה הַבַּעַל שֵׁם טוֹב, זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה, עַל הַיָּם כְּשֶׁהֱסִיתוֹ הַבַּעַל דָּבָר וְכוּ וּמִזֶּה תָּבִין, עַד הֵיכָן אַתָּה צָרִיך לְהִתְחַזֵּק וְלִבְלִי לְיָאֵשׁ עַצְמְך, חַס וְשָׁלוֹם אַף אִם יִהְיֶה מַה שֶּׁיִּהְיֶה וְהָעִקָּר לִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה תָּמִיד וִישַׂמַּח עַצְמוֹ בְּכָל מַה שֶּׁיּוּכַל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי מִלֵּי דִּשְׁטוּתָא לַעֲשׂוֹת עַצְמוֹ כְּשׁוֹטֶה וְלַעֲשׂוֹת עִנְיְנֵי שְׁטוּת וּצְחוֹק אוֹ קְפִיצוֹת וְרִקּוּדִים כְּדֵי לָבוֹא לְשִׂמְחָה שֶׁהוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאד"

http://breslev.eip.co.il/?key=225

תודה רבה!הדריכני
התכוונת פועל סביל...האדמו"ר מצנעאאחרונה
יש כאן אנשים שנוסעים או שיודעים עלאנונימי (פותח)

אנשים שנוסעים לאומן בר"ה?

מה קורה גופי?אנונימי (פותח)
אני בעז"המאיר770
באמת?די"מ

אשריך

כן - עוד לא הספקתי להגיד לך.......מאיר770
ואי אשריך לגמרי!!טאטע!!

אתה משפיע גם על י.ק ? (הבנת?)

סתם לא באמתטאטע!!
אם הבנתי נכון...............מאיר770

אם הבנתי נכון באמת למי התכוונת - אז הוא כן נוסע!

היי אני חדש כאן!!! [בפורום]אורי=]

אני טס השנה...
התחלתי לא מזמן תהליך של חזרה בתשובה...
ומאוד התחברתי לברסלב וו...אני טס לאומן לרבינו לראש השנה...

 

ממצב אורי?אנונימי (פותח)
אשרייך!!הלליש
יאללה חבר'ה רבינו מחכה לנו האומן!!!אורי=]

אחח איזה התרגשות!!!
עכשיו אני יוצא מהבית לשדה תעופה!!
[אני עובר דרך פולין דרך כל מיני קברי צדיקים ואחרי זה אני מגיע לאומן לרב!!]
אחח איזה התרגשות!!!

אורי, עלייך לא הייתי מאמינה,;)מ!ר*אחרונה
אני !1 בע"ה אשרינו שזכינובחור זהב

יאללה עוד יומיים...

לכל מי שעוד לא טס- - - -תיקון הכללי

אומרים שממש קר שמה, וגם יש חשש לגשם!

תביאו מעילים!!!!

 

גם אניייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייאנונימי (פותח)

ב"ה

מחררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר

טלפוןמנפנףטלפוןרמקולהמוםאני? רגוע....ישנוני... מתטלפון

מה אתם עושים בחופש?אנונימי (פותח)

0110926152518.pdf

 

בס"ד

 

מה אתם עושים בחופש?

 

אני הייתי ב- מוזיאון גוש קטיף, הם פרסמו מודעה מאוד יפה על סוכות

 

אני מקווה שלא שכחתם מה היה לפני יותר מ-6 שנים...

 

 אני מאוד ממליץ ללכת לשםי

 

ש סיורים לקבוצות

 

יש פרטים באתר שלהם:

 

http://www.katifshop.com/

עוד מעט ראש השנה מי שיכול להעלות דברים -אנונימי (פותח)

שיעזרו בשהות שם תודה .

 

כמה דברים - - -תיקון הכללי

- אשרינו שזכינו להיות מאנשי רבינו! צריך לשמוח ולרקוד ולחייך בלי הפסקה על הזכות הזאת! ! !   =)

 

- באומן הדבר הכי קל ומתבקש זה לכעוס: הנקץ הזה עקף אותי בתור לביקורת דרכונים, והזבל הזה על הציון כבר שלושת רבעי שעה שיעוף משם כבר גם אני רוצה, ולמה לא נשאר לי אוכל בהכנסת אורחים וגנבו לי את הכרטיס למקוה והיה לי רצונות והיה לי מחשבות וכו' וכו' וכו', אבל באמת צריך להיזהר מזה ממש, כי זה עצת היצר לכעוס. צריך לאחוז בתורה רפ'ב ולעשות אזמרה על כולם, לדון את כולם לכף זכות, גם את הערס השמן שכל החג מעשן ומקלל ודוחף...

 

- שמגיעים צריך לזכור כל הזמן את התכלית: באנו לאומן, אנחנו רוצים להיות בציון כמה שיותר, כמו שרבי נתן זי"ע כותב: "כי כל מגמתי, תקותי ותשוקתי היא להיות על הציון הקדוש הרבה פעמים, אולי אזכה לשפוך ליבי כמים נוכח פני ה'...", ובאמת צריך להתפלל ולהתבודד ולהתחנן ולבכות כמה שיותר בציון, על עם ישראל, על הגלות, על ארץ ישראל על בריאות, על שידוכים, על פרי בטן ועל מה לא!?!? וכדאי להרבות בתיקון הכללי ולימוד תורה הרבה ולהמשיך לשמור ולהקפיד על סדרי הלימוד הקבועים, ולקבל קבלות טובות לשנה החדשה כמו שרבינו אמר: "נכספתי להמשיך את העולם אל העשייה"...

 

- בשביל לא להתפזר ולשמור על יישוב הדעת ישר שמגיעים,  לפני שהולכים לציון (!) מומלץ ממש קודם כל ללכת בנחת לדירה/ לבנות אוהל-שמירת חפצים /מה שזה לא יהיה, ולהניח שם את התיק, במקום מוגן ובטוח, אחר כך לטבול (בברסלב הקפידו ממש על טבילה לפני שמגיעים לרב'ה) ורק אז אפשר לרוץץץ ישר לרבינו!!....

 

- ערב ראש השנה- מקווה, תיקון הכללי העולמי ברוב עם, השתטחות על הציון הקדוש, פרוטה לצדקה, וידוי דברים בציון, פדיון נפש, התבודדות, חשבון נפש, ותפילות בכמויות!

 

- כדאי ממש להתארגן ולתכנן כמה שאפשר איפה אני הכי רוצה להתפלל. האפשרויות מגוונות ורבות (הקלויז האשכנזי\הספרדי, המוהרא"ש, מניין גדול של נ נחים, תימני בציון, הרב סבג, מניינים מאולתרים ברחוב, מניינים של חבר'ה בדירות ועוד ועוד...), אבל אם אין מקום מוגדר אפשר ממש להתבאס ולעבור ממניין למניין ווכו', ואף על פי שרבינו אמר "כן יאכל לא יאכל כן יישן לא יישן כן ייתפלל לא ייתפלל", אפילו הכי כדאי להתפלל כראוי בראש השנה...

 

בעזרת ה' ובלי נדר אכתוב עוד בהזדמנות וכשיהיה לי פנאי...

וואו תודה אני טס ועזרת לי מאד !אנונימי (פותח)

נ"ב אני הבחור מהבקשה למעלה -)

 

בשמחה!!!תיקון הכללי

אם יש עוד שאלות, הערות והארות תכתבו בשביל כולנו!

 

שבת שלום!

אשריכם לגמרי!

נראה לי ששכחתי את העיקר!!!!תיקון הכללי

למה טסים בכלל לאומן? 

מה יש שם?

לפעמים יש אנשים שטסים וממש נהנים: "יש אורות", "התחזקתי", ולפעמים יש אנשים שחוזרים מבועסים ובדיכאון: "החרדים האלה", "האוקראינים האלו" (להבדיל...), "הצפיפות הזאתי", "האוכל הזה..." "התפילות האלו",

ואני חושב שהרבה מאוד מהתחושות וההרגשות שיעברו עליך באומן תלויות בהכנה טובה ומתאימה.

אז מה עושים? מתפללים. "ריבונו של עולם! תעזור לנו להגיע לציון של רבינו, תעזור לנו לא לכעוס, תעזור לנו להתפלל כמו שצריך, תעזור לנו שלא יהיו עיכובים מיותרים, תעזור לנו לאכול אוכל טעים, תעזור לנו שלא יהיו בעיות בטיסה, תעזור לנו לא לבזבז את הזמן, תעזור לנו לעשות "אזמרה" על כולם, תעזור לנו לקבל את התיקונים באהבה ובשמחה" וכו' וכו' (תכתבו גם אתם תפילות ותפרסמו אותם בשביל כולם).

 

 

וגם אני ממליץ ממש לקרוא את "גודל יקרת הראש השנה שלו" בחיי מוהר"ן:

 

תג)-

אָמַר, הָראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי עוֹלֶה עַל הַכּל. וְהָיָה פֶּלֶא אֶצְלִי מֵאַחַר שֶׁהַמְּקרָבִים שֶׁלִּי מַאֲמִינִים לִי וְלָמָּה לא יִזָּהֲרוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְקרָבִים אֵלַי שֶׁיִּהְיוּ כֻּלָּם עַל ראשׁ הַשָּׁנָה אִישׁ לא יֵעָדֵר. כִּי כָּל עִנְיָן שֶׁלִּי הוּא רַק ראשׁ הַשָּׁנָה. וְהִזְהִיר לַעֲשׂוֹת כְּרוּז שֶׁכָּל מִי שֶׁסָּר אֶל מִשְׁמַעְתּוֹ וּמְקרָב אֵלָיו יִהְיֶה עַל ראשׁ הַשָּׁנָה אֶצְלוֹ לא יֶחְסַר אִישׁ. וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לִהְיוֹת עַל ראשׁ הַשָּׁנָה רָאוּי לוֹ לִשְׂמחַ מְאד מְאד. "אִכְלוּ מַעֲדַנִּים וּשְׁתוּ מַמְתַקִּים כִּי חֶדְוַת ה' הִיא מָעֻזְּכֶם" וְזֶה נֶאֱמַר עַל ראשׁ הַשָּׁנָה

 
תד)-

אֶחָד אָמַר לְפָנָיו שֶׁהָיָה נִיחָא לוֹ יוֹתֵר לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל שַׁבַּת תְּשׁוּבָה וְלא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה כִּי אֵין לוֹ מָקוֹם לַעֲמד שָׁם בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ וְגַם אֵין לוֹ אַכְסַנְיָא טוֹבָה לֶאֱכל וְלָלוּן וּמֵחֲמַת זֶה דַּעְתּוֹ מְבֻלְבֶּלֶת מְאד וְאֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה עַל כֵּן הָיָה טוֹב לְפָנָיו יוֹתֵר לִהְיוֹת אֶצְלוֹ בִּזְמַן אַחֵר וְלא בְּראשׁ הַשָּׁנָה. הֵשִׁיב לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן אִם לֶאֱכל אִם שֶׁלּא לֶאֱכל אִם לִישׁן אִם שֶׁלּא לִישׁן אִם לְהִתְפַּלֵּל אִם שֶׁלּא לְהִתְפַּלֵּל (רְצוֹנוֹ לוֹמַר שֶׁלּא לְהִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה כָּרָאוּי) אַךְ וְרַק שֶׁתִּהְיוּ אֶצְלִי עַל ראשׁ הַשָּׁנָה יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה. [וּבֶאֱמֶת כָּל דְּבָרִים אֵלּוּ הַנַּ"ל הֵם רַק דִּמְיוֹנוֹת וּפִתּוּיִים שֶׁל הַבַּעַל דָּבָר כִּי תּוֹדָה לָאֵל נִרְאֶה בְּחוּשׁ שֶׁעַל פִּי הָרב מִתְפַּלְּלִין יוֹתֵר בְּכַוָּנָה בִּכְלַל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה מִמַּה שֶׁהָיָה מִתְפַּלֵּל בְּבֵיתוֹ]

 

תה)-

עָנָה וְאָמַר הָראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי הוּא חִדּוּשׁ גָּדוֹל וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יוֹדֵעַ שֶׁאֵין הַדָּבָר הַזֶּה בִּירֻשָּׁה מֵאֲבוֹתַי רַק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נָתַן לִי זאת בְּמַתָּנָה שֶׁאֲנִי יוֹדֵעַ מַהוּ ראשׁ הַשָּׁנָה. לא מִבָּעֲיָא אַתֶּם כֻּלְּכֶם בְּוַדַּאי תְּלוּיִין בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי אֶלָּא אֲפִילּוּ כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ תָּלוּי בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי

 

תו)- 

בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹן בְּאוּמֶין עָמַדְנוּ לְפָנָיו בְּעֵת שֶׁנָּתַנּוּ לוֹ הַצֶעטְלִיךְ [קְוִיטְלַאךְ] שֶׁלָּנוּ וּמָעוֹת עַל פִּדְיוֹן. אָז שָׁאַל עַל אִישׁ אֶחָד מִנֶּעמְרִיב שֶׁלּא בָּא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְהִתְחִיל רַבִּי נַפְתָּלִי לְתָרְצוֹ וְלא קִבֵּל הַדְּבָרִים וְהִקְפִּיד עָלָיו מְאד. וְאַחַר כָּךְ דִּבֵּר עוֹד מֵאֶחָד שֶׁלּא בָּא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה מֵחֲמַת רִבּוּי מְנִיעוֹת וּמֵחֲמַת זֶה נָסַע לְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה קדֶם ראשׁ הַשָּׁנָה וְסִפֵּר לוֹ הַמְּנִיעוֹת. וְצִוָּה לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּעַצְמוֹ לָשׁוּב לְבֵיתוֹ וְלא יִהְיֶה אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְזֶה הָאִישׁ הָיָה מִגְּדוֹלֵי הַחֲשׁוּבִים וְהָיָה צַר לוֹ מְאד מַה שֶּׁלּא יִזְכֶּה לִהְיוֹת נִמְנֶה עִמָּנוּ בְּראשׁ הַשָּׁנָה. וְהִתְחִיל לְהִתְעַקֵּשׁ לְפָנָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שֶׁלּא יָשׁוּב לְבֵיתוֹ רַק יִשָּׁאֵר אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְלא נִתְרַצָּה הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בִּדְבָרָיו וְגֵרְשׁוֹ לְבֵיתוֹ. וְאָז אָמַר לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה. אֵינִי יָכוֹל לְצַיֵּר לְעַצְמִי הַצַּעַר הַזֶּה מַה שֶּׁאַתָּה לא תִּהְיֶה אֶצְלִי עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְאָמַר לוֹ הָאִישׁ הַנַּ"ל אִם כֵּן אֶשָּׁאֵר בְּכָאן וְלא הִסְכִּים וְשָׁב לְבֵיתוֹ. אַחַר כָּךְ בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה דִּבֵּר עִמָּנוּ מִזֶּה וְאָמַר שֶׁעָלָיו יֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל. כִּי רָצָה בֶּאֱמֶת לִהְיוֹת כָּאן עַל ראשׁ הַשָּׁנָה, אַךְ נִמְנַע מֵחֲמַת הַנַּ"ל. אַחַר כָּךְ עָנָה הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַר בְּקוֹל חָזָק מֵעמֶק הַלֵּב וּמָה אמַר לָכֶם אֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה הַיְנוּ מִלִּהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן בְּקוֹל [מָה אמַר לָכֶם אֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה וְאִם צַדִּיקִים אַחֵרִים אֵינָם אוֹמְרִים כָּךְ אָז עוֹד קֻשְׁיָא] כְּלוֹמַר הֲלא בְּלא זֶה כְּבָר מַקְשִׁין עָלָיו קֻשְׁיוֹת הַרְבֵּה וְיִהְיֶה קָשֶׁה עוֹד קֻשְׁיָא זאת גַּם כֵּן מַה שֶּׁהִקְפִּיד כָּל כָּךְ לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא. וּמִכְּלַל דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁדִּבֵּר אָז עִמָּנוּ לָמַדְנוּ כַּמָּה דְּבָרִים. לָמַדְנוּ עוֹד הַפַּעַם עצֶם גּדֶל הַחִיּוּב לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. כִּי אַף עַל פִּי שֶׁיָּדַעְנוּ זאת מִכְּבָר אַף עַל פִּי כֵן מֵרִבּוּי דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים אָז בָּזֶה וּמִתְּנוּעוֹתָיו הַנּוֹרָאוֹת אָז הֵבִינוּ עצֶם הַחִיּוּב יוֹתֵר וְיוֹתֵר, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר זאת בִּכְתָב. וְגַם אָז לָמַדְנוּ שֶׁרְצוֹנוֹ חָזָק לִהְיוֹת אֶצְלוֹ בְּאוּמֶין עַל ראשׁ הַשָּׁנָה תָּמִיד לְאַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ וְשֶׁאֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה. וְגַם לָמַדְנוּ כַּמָּה צְרִיכִין לְחַזֵּק לְשַׁבֵּר הַמְּנִיעוֹת מִדָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה בִּפְרָט הַמְּנִיעוֹת מִלִּהְיוֹת עַל ראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁצְּרִיכִים לְשָׁבְרָם בְּיוֹתֵר וְלִהְיוֹת דַּיְקָא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה עַד שֶׁאֲפִילּוּ אִם הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּעַצְמוֹ מְצַוֶה וּמַסְכִּים לִבְלִי לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה חָלִילָה לְהִסְתַּכֵּל עַל זֶה וּצְרִיכִין לִזָּהֵר מְאד לִבְלִי לִשְׁאל אוֹתוֹ שׁוּם שְׁאֵלָה עַל זֶה כִּי הוּא יָשִׁיב בְּוַדַּאי לִבְלִי לִהְיוֹת וְאַף עַל פִּי כֵן בִּנְקֻדַּת הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ צְרִיכִין לִהְיוֹת דַּיְקָא [וְכֵן הוּא נוֹהֵג לְדוֹרוֹת]. וְעִנְיָן זֶה נוֹגֵעַ לְמַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'בַּדֶּרֶךְ שֶׁאָדָם רוֹצֶה לֵילֵךְ מוֹלִיכִין אוֹתוֹ' כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִּׁ"י. וְהוּא מִדִּבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה עַל פָּסוּק: "לֵךְ עִם הָאֲנָשִׁים". וְכֵן בְּשִׁלּוּחַ מְרַגְּלִים שֶׁהֻכְרַח משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם בְּעַצְמוֹ לְשַׁלְּחָם אַף עַל פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת רְצוֹנוֹ לא הָיָה כְּלָל בָּזֶה. וְעִנְיָן זֶה רָאִינוּ מֵרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה כַּמָּה פְּעָמִים בִּפְרָט בְּעִנְיַן ראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁהָיוּ אֲנָשִׁים שֶׁהָיוּ לָהֶם מְנִיעוֹת מִלִּהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ בְּעַצְמוֹ וְהֵשִׁיב לָהֶם שֶׁלּא יִהְיוּ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְהִתְחִילוּ לְהִתְעַקֵּשׁ, הֲלא שָׁמַעְנוּ מִכֶּם גּדֶל הָאַזְהָרָה לִהְיוֹת אֶצְלְכֶם עַל ראשׁ הַשָּׁנָה וְעָשָׂה עַצְמוֹ כְּמַקְפִּיד עֲלֵיהֶם וְגָעַר בָּהֶם שֶׁלּא יְדַבְּרוּ יוֹתֵר וְכֵן עָשׂוּ וְלא בָּאוּ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה. וְאַף עַל פִּי כֵן אֲנַחְנוּ זָכִינוּ לִהְיוֹת רְגִילִים לַעֲמד לְפָנָיו. שָׁמַעְנוּ וְהֵבַנּוּ בְּרֶמֶז וּבְפֵרוּשׁ שֶׁפְּנִימִיּוּת רְצוֹנוֹ אֵינוֹ נוֹחָה בָּזֶה כְּלָל רַק הוּא מֻכְרָח לוֹמַר לָהֶם כָּךְ מֵחֲמַת שֶׁשּׁוֹאֲלִים אוֹתוֹ עַל זֶה. וְיֵשׁ בָּזֶה הַרְבֵּה לְסַפֵּר וּמְעַט מִזֶּה יִתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר. וְכֵן הוּא נוֹהֵג לְדוֹרוֹת שֶׁכְּשֶׁשּׁוֹאֲלִין לְהָרַב וְהַמַּנְהִיג עַל דָּבָר שֶׁיֵּשׁ בּוֹ כְּעֵין מְסִירַת נֶפֶשׁ צָרִיךְ לְהָשִׁיב לָאו אַף עַל פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ רְצוֹנוֹ שֶׁיִּמְסֹר נַפְשׁוֹ וִישַׁבֵּר כָּל הַמְּנִיעוֹת. עַל כֵּן מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִתְקָרֵב וּלְשַׁבֵּר הַמְּנִיעוֹת בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ צָרִיךְ לִזָּהֵר מְאד לִבְלִי לִשְׁאל אוֹתוֹ בָּזֶה כְּלָל. וְעוֹד תָּבִין עִנְיָן זֶה בִּמְקוֹמוֹת אֲחֵרִים שֶׁמְּדַבְּרִים מֵעִנְיָנִים כָּאֵלֶּה וְהָבֵן מְאד נִשְׁמַט מִלְּעֵיל לְעִנְיַן ראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁצְּרִיכִין לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא אָמַר שֶׁיְּכוֹלִין אָז אֲנָשִׁים לְקַבֵּל תִּקּוּנִים מַה שֶּׁבְּכָל הַשָּׁנָה לא הָיָה בְּאֶפְשָׁר שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם תִּקּוּן בְּשׁוּם אפֶן אַף עַל פִּי כֵן בְּראשׁ הַשָּׁנָה יְכוֹלִין אֲפִילּוּ הֵם לְקַבֵּל תִּקּוּן. אַף עַל פִּי שֶׁבְּכָל הַשָּׁנָה אֲפִילּוּ הוּא בְּעַצְמוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה לא הָיָה יָכוֹל לְתַקְּנָם אֲבָל בְּראשׁ הַשָּׁנָה גַּם הֵם יְכוֹלִים לְקַבֵּל תִּקּוּנִים. כִּי אָמַר שֶׁהוּא עוֹשֶׂה בְּראשׁ הַשָּׁנָה עִנְיָנִים וְתִקּוּנִים מַה שֶּׁבְּכָל הַשָּׁנָה גַּם הוּא אֵינוֹ יָכוֹל לַעֲשׂוֹת

 

מתוך האתר "ויקיטקסט" :   http://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%99%D7%99_%D7%9E%D7%95%D7%94%D7%A8%22%D7%9F

 

כמו  כן, אני ממליץ מאוד לשמוע שיעורים של רבני ברסלב על ראש השנה באומן.

שיעורים מומלצים:

 

http://www.levhadvarim.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1769:2011-08-04-13-47-31&catid=29:2009-05-17-09-23-46&Itemid=255 הרב שמעון טייכנר- למה ליסוע לאומן???

 

שיעור כתוב של הרב ארז משה דורון "אומן אומן ראש השנה" http://www.levhadvarim.com/index.php?option=com_content&view=article&id=277:----&catid=15

 

הרב מאיר שלמה על אומן http://video.yehudim.net/play.php?vid=716

 

כתבה באתר "ברסלב ישראל"  http://www.breslev.co.il/html/%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%9F_%D7%A8%D7%90%D7%A9_%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94.aspx?id=31&language=hebrew

 

 

בטח זה יעזור לכם גם: "אומן- כל מה שרצית לדעת" http://www.uman.co.il/

 

ועוד כמה מאמרים לקריאה באתר "שער ברסלב" http://www.breslev.org/pages.php?go=uman

 

והכי אני ממליץ לשמוע את הדיסק של הרב עופר ארז "אומן ראש השנה" (בצבע כתום, לא הצלחתי להעלות), ואת הדיסק "הנסיעה לצדיק" של הרב ארז משה דורון, מומלץ להתאמץ ולהשיג!!!!

 

בהצלחה!

שמעתי דבר נפלא מהרב עופר ארז שליט"אשפיפול

שלא חייבים לשלם לקבצנים.

מאיפה אני צריך להבין שכן צריך לשלם לקבצנים?תיקון הכללי

כל איזה זאטוט בן 6 שרוצה לקנות סיגריות ורובה אוויר מתחנן לכמה דולר...

ברור שיש גם עניים הגונים, שבאמת זקוקים לעזרה, אבל צריך להתפלל לזכות לתת צדקה רק להם... יש בליקוטי תפילות הרבה תפילות על העניין...

 

אני אישית נותן את הפרוטה לצדקה להפצת ספרי רבינו, לקרן ר' ישראל אודסר זי"ע

שמעתי בשיעורשפיפול

שמי שלא נותן צדקה שמבקשים ממנו עובר על "לא תקפוץ את ידך" או משו כזה ושנה שעברה , באמת נתתי המון .

אבל השנה ברוך השם , הרב עופר ארז שליט"א פסק שלא צריך, אז אני אתן רק לליצן הזה מהציון שצועק "צדקה לוולוו" "צדקה ליאכטה".

בלי נדר , כמובן.

 

עוד משהו:תיקון הכלליאחרונה

כדאי להסתכל על המודעות באומן לגבי השיעורים בקלויז.

יש כל הזמן (לפני ראש השנה, אחרי ראש השנה, וגם באמצע השבת והחג) שיעורים מפי טובי הרבנים של ברסלב!

מומלץ!!!

 

 

שנה טובה ומתוקה לכולם!

וטיסה נעימה עם תיקונים מעוררים לכל מי שזוכה!