ה' נותן לנו לפעמים לטעות?
אחרי שאני כבר עושה ת'בחירה שלי,מה שקורה בסוף זה מה שהכי טוב בשבילי?או שה' פשוט נותן לי לטעות קצת?
אני תוהה בזה הרבה ולא מוצאת תשובה..אז אולי אתם תדעו..![]()
תודה!
ה' נותן לנו לפעמים לטעות?
אחרי שאני כבר עושה ת'בחירה שלי,מה שקורה בסוף זה מה שהכי טוב בשבילי?או שה' פשוט נותן לי לטעות קצת?
אני תוהה בזה הרבה ולא מוצאת תשובה..אז אולי אתם תדעו..![]()
תודה!
ברור שה' נותן לך גם לטעות. אם הוא לא היה נותן לך לטעות אז איפה הבחירה החופשית?
אני חושבת שלטעות זה דבר יפה מאוד, אם לומדים מהטעות את הלקח..
אם לא היינו טועים,מנסים וכו מאיפה היה לנו את כל הניסיון? "אין חכם כבעל ניסיון"
ונקשר את זה לחתימה שלך:
"הירידה היא תכלית העלייה"
טעות זה בעצם סוג של ירידה.. א-ב-ל, כמו שרשום לך בחתימה: היא בעצםתכלית העלייה.
בזה שטעית בעצם עלית למעלה כי כמו שכבר רשמתי זה חישל אותך, חיזק, העצים, נתן לך ניסיון וכו'
ולכן זה בעצם הכי טוב בשבילך. זה שטעית לא סותר את הטוב.
הבעש"ט רושם
לא ציטוט מדוייק) שהרע הוא כסא לטוב. ובעצם בגלל זה הרע הוא טוב- בגלל שהרע מוביל אותנו אל הטוב.
בדיוק ראיתי משפט:"לא בכל הדרכים שרציתי הלכתי, אבל בדרכים שהלכתי ודאי טעיתי לא פעם.."
אבל אפשר גם לחשוב שוואלה זה מה שה' החליט ולקבל בהכנע,להוריד ת'ראש ולהמשיך..
זה ניראה לי עומד על גבול מאוד דק..
כי קורה לי הרבה שיש איזה משו שאני מתלבטת אם לעשות אותו ואז אני חושבת מה ה' היה רוצה שאני יעשה,ואז אני עושה או שלא עושה ואם בחרתי לעשות אז אני יכולה להגיד שזה מה שה' רצה?כי בסופו של דבר ה' יודע מה אני יבחר ומה שבחרתי זה הכיטוב בשבילי...
טעות זה שאת מרגישה שעשית משהו לא נכון.
אם את מרגישה(לאחר מעשה) שעשית משהו לא טוב(יצא דברים לא נכונים, לא טובים)
אז את צריכה להגיד- זה טעות ומזה אני צריכה ללמוד.
אם את סתם מתלבטת בין שתי דברים סתמיים(שלא יצא מהם שום רע) מה שעשית הוא הכי טוב. תמיד יש את המצפון שאומר אם היית עושה ככה היה יותר טוב, ואם ואם ואם.. אבל צריך לעשות סטופ למחשבות האלה כי אין סוף ל-"אם ואם ואם.."
כל עוד את לא מרגישה שזה משהוא שהוא טעות ואת יכולה לתקן אותו אז את צריכה 'להוריד את הראש ולקבל בהכנעה'
בקצרה- את צריכה לשאול את עצמך(אחרי שכבר עשית)- הרגשתי שזה טעות?
אם כן-כנראה שאת צריכה ללמוד להבא\לעשות עכשיו משהו שיתקן.. ואז זה יהיה רצון ה', כי לקחת את הטעות למקום חיובי.
אם לא-(זה סתם מחשבות של המצפון) אז את צריכה להוריד את הראש ולקבל בהכנעה.
אם יש לך מה לעשות במציאות העכשווית אז את צריכה לתקן ובכך זה יהיה רצון ה'
אם לא כנראה שזה פשוט מה שה' רצה
אני חושבת שאם לא למדת מהטעות אז לא עשית את רצון ה'
אבל אם כן למדת מהטעות אז כן עשית את רצון ה'
רבי נתן נותן לנו כלל בכדי שלא נתפזר- לפני מעשה, זה בידיים שלך. אחרי מעשה, ככה ה' רצה.
וגם אם לא רואים את זה- צריך להאמין בזה, וככה תמיד אפשר לשמוח, ועל ידי שמחה- כבר יוצאים מהרע וחוזרים לטוב וממילא לא קרה שום דבר!!!!
"אשירה לה' בחיי אזמרה לאלוקי בעודי..."
תודה לכולכם..
אפילו הצלחתי
אם מבינים את זה חזק חזק זה פשוט הופך את הכל לאחרת!
מתי כבר נחזור ליווווסףףף??
אהה...אם לא המסירות נפש שלנו על הקברי צדיקים, יויסף כבר מזמן היה בשליטה מלאה של הערבים...
באמת.. היום ראיתי את הסרטון שהיה בדף הראשי של ערוץ 7.. ואם אם רק הייתי יכולה להיות שם שוב..
ואני מאחלת לערבים שחיללו את הקבר ולערבים שתמכו בזה שישרף להם הבית המשפחה הילדים והם בעצמם יכנסו לתוך מדורה ענקית ונשים להם על הלב צמר גפן רטוב כך שיסבלו יותר\ ונאמר אמן.
אוחחח
תודה לך, אבא טוב.
יהי רצון שנזכה לבוא לציון הקדוש בשכם כל יום בשעות היום ולא כגנבים בלילה ותשמור את כל הצדיקים שעוסקים בעבודת החזרה לשכם.
ותקבל ברצון וברחמים את כל התפילות שהתפללו עליהם בציון הקדוש ותבנה את בית המקדש ותביא גאולה בקרוב, תחדש את מלכות דוד ותביא תחיית המתים- אמן!
אבל לא הצלחנו להיכנס
אני מחפש תמונות טובות של קבר יוסף המשופץ עם הפרוכת החדשה - העלו פעם כאן בערוץ ולא מצאתי.....
מי שיכול להעלות או למצוא לי שרואים טוב את הציון והפרוכת אני ישמח מאוד
אם לא בשבילו אז בשבילי![]()
והפצת תיקון הכללי.
מי שיכול לאסוף כסף, לארגן כסף, לתרום כסף וכו'- בבקשה שייצור איתי קשר באישי.
כמו כן, אם יש למישהו כמות גדולה של ספרים \קונטרסים \דיסקים\ תיקון הכללי \ דפי תפילות \ כיפות \ וכן הלאה -במצב טוב!- שייצור איתי קשר.
הכל יהיה בעז"ה לעילוי נשמת חברינו הקדוש בן יוסף (בניו) הי"ד בן נועם יבלחט"א לבנת, ויופץ בלי נדר באיזור הדרום.
יישר כח ובברכת הפצת אור הצדיק בעולם-
מה זה כמות גדולה אבל?
אני ייצור איתך קשר ב"אישי" בלי נדר...
זה הלינק- http://www.kolnoath.co.il/
או זה-
http://www.youtube.com/user/shraga1231
דרך אגב, יום פתוח מחר בביה"ס לקולנוע יהודי לפרטים: 054-8460183
חברה שלי שם וגם כמה רבנים!!!אחלה צוות שווה ללכת!אשרייך על העלאת הסרטון שבוע טוב!
מעריצה של אבאיום ראשון ו' ניסן - בתל אביב - מרכז שורשים.
יום שני ז' ניסן - מגדל העמק.
יום רביעי ט' ניסן - ברעננה. 0545556533
מי שהולך זוכההה!!![]()
מתי ואיפה? אמרו לי שיש משו שם קבוע פעם בשבוע משו כזה..
אבל עכשיו כבר לא..
מישו יכול לארגן לי תמספר פלאפון שלו?
למה אין שיעורים כבר בצפת...אבל אתה יכול גם לשאול בפורום שלו ב"אש קודש" http://eshkodesh.co.il/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D
שנה שעברה היה כל יום שלישי בערב,
השנה אין קבוע!
אין עכשיו הופעות בצפת,
אם רוצים הופעה תתקשרו לארגון ותחפרו להם חחחח
שאלנו בפורום באמת כמו שאמרו מעלי, זה לא כ"כ יוצא כנראה אני לא יודעת..
ממש מקווה שידאגו גם לצפונים הגיע הזמן חח
אני אישית ממש לא בכיוון של להתקשר לרב /לארגון לא נעים.. למרות שיש לי תמס'..
המספרים של הארגון הם: 046821053 / 0504141040
תמס' שלו יש לי מס' כלשהו, לא יודעת כמה הוא נכון, בכולופן את זה אני לא אפרסם...
בס"ד
עקב ספירת העומר אי אפשר לשמוע שירים ואין מה לעשות בנסיעות ארוכות אז אני אשמח אם מישהו יכול להעלות שיעורים טובים להורדה שיהיה מה לשמוע..בתודה מראש,שמוליק.
יש מלאנתה שיעורים של הרב ארז.
הרב יצחק פנגר,הרב אליהו רוסתמי,הרב ניסים יגן , הרב יהודה יוספי ועוד הרבה הרבה שיעורים של רבנים להורדה(אתר מעולהה!): http://www.tora1.com/
הרב דניאל זר : http://rabenu.web-site.co.il/ordavid/newtapes.php
הרב אליהו גודלבסקי : http://www.happy.org.il/forums/viewtopic.php?f=13&t=1080&sid=cf8742f52855313409a1620ecdaf15d5
הרב יהודה יוספי :http://www.kolhashiurim.com/New/Shiurim.aspx
Path=Hebrew|HTnc|ParashaDrasha|R0050|Shmot|Shmot
(האתר הראשון הכי טוב נראה לי שיש בו את כל השיעורים ששמתי באתרים אחריו...אשרייך תהנה!
)
לכתחילה
שנזכה...
זה היה בדיוקן.. של מקור ראשון!! אוחח איזה איזה..
אין על ברסלב אני אומרת לכם--אין אין!!
עונג פשוט עונג..
שתהיה לכולנו שבת שלום ומבורכת!!
בס"ד. בר"ה.
מ"ט ימי הספירה הם כנגד 49 שערי תשובה שהם כנגד 49 אותיות שבשמות שבטי י-ה, שע"י אלו האותיות והשערים אנו צריכין לשוב אליו יתברך. ושבועות הוא בחינת שער החמישים שהוא בחינת התשובה מה שהי"ת צריך לשוב אלינו ברחמים. בחינת "שובו אלי ואשובה אליכם". וכל אלו השערים זוכין להגיע אליהם ולפותחם ע"י אמירת תהילים כנ"ל. ע"כ צריכין לזהר ביותר ב49 ימי הספירה לומר תהילים בכונה כדי לזכות על ידי זה לכל 49 שערי תשובה הנ"ל. שהם כנגד 49 ימי הספירה. שבהם אנו צריכין להטהר מזוהמתנו ולשוב אליו יתברך. כדי שהוא יתברך ישוב אלינו בשבועות בבחינת "וירד ה' על הר סיני". (קיצור ליקו"מ תנינא תורה ע"ג, ב)
אשרינו!! י'ה"ר שנזכה!!!![]()
שמחה ואמונהאיזה סעודת משיח הייתה.. איזה התוועדות.. כמעט עד עשר בלילה!!
סעודת הבעל-שם-טוב.. על שום שהבעש"ט ייסד את הסעודה הזאת
בגלל המעשה שהיה בנסיעתו לא"י..שהגיע לאיסטנבול בפסח, ואבדו לו כל המוחין..וכו'..ובסוף הוא ביטל כמה גזרות נוראות..ונהגו החסידים לספר את המעשה הזה בסעודת הבעש"ט..
קכה - מענין אמירת תהלים
מֵעִנְיַן אֲמִירַת תְּהִלִּים דִּבֵּר עִם אֶחָד וְאָמַר לוֹ שֶׁעִקָּר אֲמִירַת תְּהִלִּים לוֹמַר כָּל מִזְמוֹרֵי תְּהִלִּים עַל עַצְמוֹ לִמְצא אֶת עַצְמוֹ בְּתוֹך כָּל מִזְמוֹר וּמִזְמוֹר וְשָׁאַל אוֹתוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה: אֵיך ? וּפֵרֵשׁ לוֹ רַבֵּנוּ, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, קְצָת כִּי כָל הַמִּלְחָמוֹת שֶׁבִּקֵּשׁ דָּוִד הַמֶּלֶך, עָלָיו הַשָּׁלוֹם שֶׁיַּצִּילֵהוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מֵהֶם הַכּל צְרִיכִין לְפָרֵשׁ לְעַצְמוֹ עַל מִלְחֶמֶת הַיֵּצֶר הָרָע וְחֵילוֹתָיו וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה בִּשְׁאָר הַמִּזְמוֹרִים [וְכַמְבאָר מִזֶּה לְעֵיל בְּסִימָן קא] וְשָׁאַל אוֹתוֹ. אֵיך יְפָרֵשׁ לְעַצְמוֹ מֵהַפְּסוּקִים, שֶׁדָּוִד הַמֶּלֶך, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, מְשַׁבֵּחַ אֶת עַצְמוֹ כְּגוֹן : "שָׁמְרָה נַפְשִׁי כִּי חָסִיד אָנִי" (תְּהִלִּים פ"ו), וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה הֵשִׁיב לוֹ: גַּם זֶה צְרִיכִין לְפָרֵשׁ עַל עַצְמוֹ כִּי צְרִיכִין לָדוּן אֶת עַצְמוֹ לְכַף זְכוּת וְלִמְצא בְּעַצְמוֹ אֵיזֶה זְכוּת וּנְקֻדָּה טוֹבָה אֲשֶׁר בִּבְחִינַת הַנְּקֻדָּה טוֹבָה הַזּאת הוּא בְּחִינַת חָסִיד וְכַיּוֹצֵא וְאָמַר לוֹ רַבֵּנוּ, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה. הֲלא אֵצֶל יְהוֹשָׁפָט כְּתִיב (דִּבְרֵי הַיָּמִים ב יז) : "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה" שֶׁבְּדַרְכֵי ה וַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך הִגְבִּיהַּ לִבּוֹ קְצָת עוֹד אָמַר לוֹ רַבֵּנוּ, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה. הֲלא בַּבּקֶר אָנוּ אוֹמְרִים בַּתְּחִלָּה: מָה אָנוּ מֶה חַיֵּינוּ וְכוּ וְאָנוּ מַקְטִינִים עַצְמֵנוּ מְאד וְאַחַר כָּך אָנוּ אוֹמְרִים : אֲבָל אֲנַחְנוּ עַמְּך בְּנֵי בְרִיתֶך וְכוּ שֶׁאַחַר כָּך אָנוּ מְחַזְּקִים עַצְמֵנוּ וּמְרִימִים אֶת עַצְמֵנוּ וְאָנוּ מְסַפְּרִים אֶת גְּדֻלָּתֵנוּ וּמִתְפָּאֲרִים, שֶׁאֲנַחְנוּ עַמּוֹ בְּנֵי בְרִיתוֹ זֶרַע אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקב וְכוּ כִּי כָּך צְרִיכִין לְהִתְנַהֵג בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם כַּנַּ"ל וְעַיֵּן מִזֶּה סֵפֶר הָרִאשׁוֹן בְּסִימָן רפ"ב עַל פָּסוּק: "אֲזַמְּרָה לֵאלקַי בְּעוֹדִי".
בקול גדול.. אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש בעולם כלל!!
יש כאן כאלו שמבינים קצת בליקוטי מוהר"ן?..כי אני לא.. אז.. אמ.. בא לכם לעשות לי טובה.. ו.. לכתוב לנו קצת?.[מוסבר..] כמו שההיא עם הכינוי של המספרים הביאה לנו?.. יהיה ממש נחמד.. אבל שמעו.. אין לכם הרבה זמן.. פה זה כל הקודם זוכה.. כי מחר אני בעז"ה לא פה.. ואז מי יקרא את זה?.. חבל שתתאמצו לשווא.. כדאי לסיים את זה עוד הלילה!!
סתם.. תכתבו מתי שיוצא לכם.. בכל מקרה.. רבנו תמיד היה שואג בקול גדול שאין שום יאוש בעולם כלל! אהה והוא גם היה שואג לה' בלילות..
ד"ש לכל הנהנים
בפסח.. שעמ"י היה במצרים שקוע לגמרי בפגם ג' התאוות (תאוות ממון, אכילה ומשגל)(ליקוטי הלכות-הלכות ציצית ג, ג; הלכות תפילין א) ולמסתכל מן הצד זה כבר היה נראה ייאוש מעמ"י לגמרי ח"ו, ואז, ודווקא אז, ה' יתברך אמר לנו "בדמייך חיי" דווקא בתוך דמייך תחיי..!! ז"א- שבלי שחזרנו בתשובה ובלי שיצאנו בעצמנו מתוך הג' תאוות האלו ה' יתברך הוציא אותנו ואמר לנו אפילו שאת עדיין שקועה לגמרי בתוך דמייך - תחיי!!
ואין, אין כמו רבנו להסביר את כל העניין של פסח ויציאת מצרים שזה בכלל בכלל לא משהו שהיה פעם וזהו וכל שנה בתאריך שהיתה יציאת מצרים אנחנו רק מודים על הנס שהיה, אלא זה דבר שכל הזמן קורה לנו לכל אחד ואחד עוד פעם ועוד פעם..
וזה בדיוק מה שאנחנו אומרים בהגדה "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" אנחנו חייבים לראות את עצמנו ממש כאילו אנחנו יוצאים ממצרים!!
ובקשר למילים האלה ("בכל דור ודור..") אומר ר' נתן -
"כי על כל אדם עובר כל מה שעברו עם ישראל במצרים, שהבעל דבר התגרה בהם הרבה. וכאשר יוכל להבין כל מי שרוצה להשכיל על דרכיו, שבכל פעם שמוצאין איזה מציאה ומתחילין להוציאה ולבררה ולהעלותה, תיכף הסטרא אחרא כרוכה אחריה ומתגרה בה ביותר, כי היא מתגברת בכל פעם שרואה שרוצין להוציא בלעה מפיה.
וכל מה שמעלין אותה יותר - מתגברים ביותר, עד שבסוף, בשעת גמר התיקון ממש, שרואה (הסטרא אחרא) שרוצים להוציאה (את המציאה) לגמרי, אז מתגבר ביותר ויותר ומתפשט מאוד מאוד בכל כוחותיו, רחמנא ליצלן.
כדרך שני אנשים הנלחמים זה בזה, שכשרואה ששכנגדו מתגבר עליו - אזי הוא מתגבר ביותר ויותר בכל כוחותיו."
ומסיים ר' נתן "על כן צריכין לזכור בכל יום גודל חסדו יתברך, שהוציאו ממקום שהוציאו, שזהו בחינת "יציאת מצרים". ואף על פי שעתה עובר עליו מה שעובר, בודאי החסד והטובה שעשה עמו ה' יתברך בודאי אינו לריק חס ושלום, רק שצריך עתה לעבור בעניינים האלה ולהתנסות בהם, אבל סוף כל סוף יגמור ה' יתברך את שלו, מה שהתחיל ברחמיו להוציאנו ממצרים מתוקף הסטרא אחרא כדי לקרבנו לעבודתו יתברך, כי דבר אלוקינו יקום לעולם." (הלכות ברכת הפירות ה', י' )
ובהלכות פסח (הלכה ט, א) אומר ר' נתן- 'בכל דור ודור חייב...'--"כי בכל דור ובכל שנה ושנה צריכין להמשיך מחדש ידיעה הקדושה האמיתית הזאת, לידע בכל עת בידיעה חדשה כי ה' הוא האלוקים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל לענין קריאת שמע: "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים". מכל שכן בשלש רגלים שבהם התחדשות הדעת והמוחין, בפרט בפסח, שהוא ראש לרגלים, תחילת ההתגלות".
אשרי מי שהגיע עד פה!!
מי שרוצה להמשיך לשמוע עוד איזה דיבור נורא על יציאת מצרים מר' נתן...אשריו!
"כל ענין זה שרדף פרעה אחריהם והשיגם חונים על הים, ואין מקום לנוס לפניהם מפני הים ולא להפנות מפני חיות רעות, ושאמר לה הקב"ה (לכנסת ישראל) "הראיני את מראיך" - את כשרון פעולתך, "השמיעני את קולך"- "ויצעקו בני ישראל אל ה' " וכו', כמובא. כל זה עובר על כל אדם בעת שרוצה לכנוס בעבודת ה', שהיצר הרע וחילותיו שהם בחינת פרעה ומצרים רודפים אחריו בכמה מיני רדיפות ובכמה מיני מניעות ועכובין ויסורים ובלבולים רבים. והוא ממש כמו שהיה ביציאת מצרים, שמאחוריהם רדפו המצריים אחריהם, ומלפניהם היה הים סוער, ומצדדיהם חיות רעות, עד שלא היה מקום לנוס בשום צד, כמו יונה שבורחת מפני הנץ וכו'.
וממש בחינות אלו עוברים על כל אדם הרוצה לכנוס בעבודת ה' יתברך, כי מי שרוצה לכנוס לעבודת ה' יתברך הוא בחינת יציאת מצרים ממש, כי עיקר יציאת מצרים הוא מה שיוצאין מטומאה לטהרה, מטומאת וזוהמת פרעה ומצרים - לקדושת וטהרת ישראל, כמו שכתוב "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלהים" וכו'.
וזה מוכרח לעבור על כל אדם בכל זמן בכל דור ודור. וכמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה: "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".
וכשבחינת פרעה ומצרים, שהם הסטרא אחרא וחילותיו, רודפין אחר האדם בבלבולים ומחשבות רעות רבות מאד, ואין לו מקום לנוס לא לפניו ולא לאחריו ולא מן הצדדין, כי מכל צד מסבבין אותו בכמה מיני בלבולים ומניעות ויסורין, אזי אם ירצה להסתכל לאחוריו בודאי יתגברו חס ושלום,
על כן אין תקנה כי אם שיצעק אל ה' ממקום אשר הוא שם ולא יפנה ויסתכל לאחריו כלל".
אהה!! אשרינו שזכינו לראות ת'דיבורים הנוראים האלה!! הלוואי שנזכה לצאת ממצרים באמת!!!
וואיי זה היה ארוך ומעניין.. יפה כל כך!!
אני נראה לי אקרא את זה שוב..חח
תודה רבה!!
בס"ד.
אשרינו שזכינו!!!!!!!!
כמה הי"ת אוהב אותנו!!!
אממ.. אנ'לא יודעת.. יש כאן איזה משו קטלני...
חכי, מהגדה של פסח, של ברסלב(כבר טוב, מה?!),
רק תגידי לי אחכ אם זאת הפעם השמינית או התשיעית שאת שומעת את זה.
למה זה חרוש טילים. מצטערת. אממ....
יחץ-
"'ר' נתן אומר: אין מסייע לאדם לשבור את תאוותיו הבלתי רצויות, כי אם ע"י תפילה.'
ומדוע? כי כאשר אדם שובר תאווה אחת, הוא נותר עם שתי תאוות,
בדיוק כפי ששוברים חפץ כולשהו, נשארים בידינו שתי החלקים.
אולם תפילה- בעזרתה יכול האדם להשתחרר מכל תאוותיו הבלתי-רצויות."
אז הלוואי שאני יאמין בכלל במה שכתבתי(: וכולם בכלל.
ויאללה.. הלוואי שה' ישלח לנו איזה פינוק משו חייתי לחג... ונזכה בכלל לרצות להתפלל.
(חושבת מתי לאחרונה נגעתי בסידור, עדיין חושבת, עזבו. עדיף שלא נחשוב בכלל
)
אמן ואמן שנצליח להתפלל..
זוכרת את השיעור שהעלת לפה של הרב ארז משה דורון?.. אז הוא אומר שכשאנחנו סובלים, אז אל תקרי סובל אלא סובלנות\סבלנות...
אז שתהיה לך תק' סבלנות טובה ושמחה..- לכולנו... גם... מהררר ודחוףףףףף!!!
שמעתי דיבור חזק מאד.
כשרבנו שאאגגג את ה'אין יאוש בעולם כלל' הוא התכוון לפשטות העניין ממש.
כלומר: כל ההרגש הזה שנקרא 'יאוש'- הוא בכלל לא אמיתי, כי א-י-ן כזה דבר אצל יהודי שנקרא יאוש. פשוט אין!!
מדובר בתעתוע היצר אצל הדמיון שלנו.
הגשתי היום עבודה ארוכה בהסטוריה ושעות אני מחפשת חומר..
אוווף יכלתי להסתכל כאן..
בס"ד.
שאם יש לך מין פחד כזה לעזוב את הארץ, אז אסור לעזוב, אפילו אם זה ליסוע לצדיק?
סליחה שאני מעלה את הנושא הזה שוב, אבל פשוט אמרו לי את זה לא מזמן, וזה חשוב לי לברר...
תודה רבה ולילה טוב![]()
שבאמת לא מומלץ לצאת מהארץ, אבל בעניין הצדיק, ידוע שהוא מגן אז אולי אצלו זה לא נחשב?.. 
הציונים קליפת המן עמלק?...
יש מצב שלא הבנתי נכון?..
בע"ה יתברך
כרגע מארגנים שיירות וכניסה המונית של אנשים לציון יוסף הצדיק באופן כזה שהצבא והמשטרה לא יוכלו בכלל להיתמודד,
הבעיה שהרב ברלנד נתן הקפאה עד תאריך ה' אב, מנסים כרגע להגיע אליו ולדבר איתו,
מובן אתמול מהשיעור שהוא היתכוון שרק הוא לא ניכנס ואנחנו יכולים, צריך תשובה ברורה ואז..
לאחר הפיגוע אמר מקי סבוני שר"י (קצין הגמ"ר של החטיבה)- "סוף סוף תירגעו, תרגישו את זה קצת על הבשר ותירגעו".. מי אמר שהם לא נאצים? ובאוזנים שלי שמעתי מאוד 2 קצינים בכירים (אחד מהם שוטר) שהגיעו לריב איתנו סתם.. אמרו לנו "אולי עכשיו תלמדו לקח ותירגעו".
מי ששואל אותי, הכול היה מבויים. ואני בטוח בזה.
אז לא נכנסים!! בדיוק כמו שכשהוא אמר להיכנס - נכנסו..
אבל למה דווקא ה' אב? (ההילולא של האר"י הקדוש..?)
חוץ מזה, מאיפה כל השמועות האלה??
שכמו שאחרי שאני שומע על תאונת דרכים מחרידה אני ממשיך ליסוע ברכב גם פה אותו דבר
מי שחושב שזה מסוכן מידי היה צריך לחשוב כך גם לפני הטבח ומי שחושב שזה פיגוע שיכל לקרות באותה המידה גם בבינייני האומה בירושלים לא צריך להימנע מכך.
מעבר לכך, זוהי מלחמה על הארץ ולכן גם אם הסכנה היא גדולה יותר מהרגיל יש מצוות כיבוש וירושה שמצריכים אותנו למעט יותר מסירות נפש.
מבחינה הלכתית ראוי שכל אחד ישאל את רבו אבל בכל מקרה אין הבדל בין לפני לאחרי הטבח.
וביקשתי מימך בני אהובי חביבי שתישמח מבשמחת החג הקדוש שזכינו שה' יתברך ה' עשה לנו נסים כאלה שהוציאנו ממיצרים וקרע לנו את הים הכל בישבילנו,כדי שגם אנחנו בדור הזה שהוא אני ואתה וכולנו חיים כולנו בני הדור הזה ועלינו נפל חובת היום לישמוח בשימחת ים סוף שאז יתגלה אלוקותו האין סופית עד אשר ראתה שיפחה על הים וכו' ועוללים ויונקים אמרו זה אלי ואנווהושמח בני בשמחה זאת אשר זכיתה להיות מהעם שה' עשה זאת בימיוחד בשבילך את כל הניסים האלו ,ותיהיה שמח כל היום,שזיכנו להיות בשימחה כזאת אמיתית בשיפלנו וזכינו להיתקרב לצידיק האמת...ובנו יתקיים המיקרא שבשיפלנו זכר לנו כי לעולם חסדו'' ע''כ אנו מחוייבים לישמוח ולרקד בכל יום ויום בכל מה שעובר עלינו וכל שכן ביו''ט הקדוש הזה ...אשרינו חג שמח!!!
וקניתי מלא סטיקרים מדהימים!!!הסטיקרים החדשים שיצאו פשוט מושלמים!!!
איפה אפשר לקנות כאלה סטיקרים חוץ מאירועים כאלה שבאים מלא אנשים בחול הומעד כמו חברון וכו'....?פעם היתה חנות בתחנה מרכזית ת"א אבל נראה לי שהיא נסגרה...אשמח לדעת איפה עוד יש.
מועדים לשמחה!
מנסיון 
http://www.tfilah.org/moadim/passover/
חג שמח!!!
מה המקור?
אָנָּא יְהוָה, חוּס וַחֲמל עָלֵינוּ, וְזַכֵּנוּ לְתַקֵּן הַבְּרִית שֶׁהוּא תִּקּוּן הַדַּעַת בִּשְׁלֵמוּת בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, בְּלִי שׁוּם פְּגָם כְּלַל וּכְשֵׁם שֶׁהוֹצֵאתָ אֶת אֲבוֹתֵינוּ מִגָּלוּת מִצְרַיִם בְּגַשְׁמִיּוּת וּבְרוּחָנִיּוּת, וְהוֹצֵאתָ אוֹתָם מֵחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי טֻמְאָה, מִפְּגַם הַבְּרִית, מִפְּגַם הַדַּעַת, אֲשֶׁר זֶה הָיָה עִקָּר גָּלוּת מִצְרַיִם, וְהִכְנַסְתָּם בַּחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי קְדֻשָּׁה, וְזִכִּיתָ אוֹתָם לְתִקּוּן הַבְּרִית, לְתִקּוּן הַדַּעַת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְהִכְנַסְתָּ אוֹתָם לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, כֵּן תַּעֲשֶׂה עִמָּנוּ נִסִּים וְנִפְלָאוֹת גְּדוֹלוֹת וְנוֹרָאוֹת וְתוֹצִיא אוֹתָנוּ מִן הַגָּלוּת הַמַּר הַזֶּה בְּגַשְׁמִיּוּת וּבְרוּחָנִיּוּת, מִגָּלוּת הַגּוּף וּמִגָּלוּת הַנֶּפֶשׁ וּתְמַהֵר לְהוֹצִיאֵנוּ מִכָּל הַחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי טֻמְאָה וְתִפְדֵּנוּ וְתִגְאָלֵנוּ וְתַצִּילֵנוּ מִכָּל מִינֵי פְּגַם הַבְּרִית, מִפְּגַם הַדַּעַת, וְתַכְנִיסֵנוּ בְּרַחֲמֶיךָ מְהֵרָה לְכָל הַחֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי קְדֻשָּׁה, וּתְזַכֵּנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים חִישׁ קַל מְהֵרָה לְתִקּוּן הַבְּרִית לְתִקּוּן הַדַּעַת בֶּאֱמֶת כָּרָאוּי לְיִשְׂרָאֵל עַם קָדְשֶׁךָ וְקַיֵּם לָנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת".
וְתִהְיֶה בְעֶזְרֵנוּ, שֶׁנִּזְכֶּה לְקַבֵּל עָלֵינוּ קְדֻשַּׁת חַג הַפֶּסַח בִּקְדֻשָּׁה נוֹרָאָה וַעֲצוּמָה וּבְשִׂמְחָה וְחֶדְוָה גְּדוֹלָה, וְנִזְכֶּה לְקַיֵּם מִצְוַת אַרְבַּע כּוֹסוֹת שֶׁל יַיִן שֶׁל פֶּסַח בִּשְׁלֵמוּת הָרָאוּי, בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְּדוֹלָה וְתִפְתַּח לָנוּ אוֹר הַדַּעַת, וְתַשְׁפִּיעַ עָלֵינוּ אוֹר קְדֻשַּׁת הַמּוֹחִין הָעֶלְיוֹנִים, שֶׁנִּזְכֶּה שֶׁיִּהְיוּ נִמְשָׁכִין עָלֵינוּ בְּפֶסַח כָּל הַמּחִין הַקְּדוֹשִׁים, מחִין דְּגַדְלוּת וּמחִין דְּקַטְנוּת.
וְנִזְכֶּה לְסַדֵּר הַסֵּדֶר שֶׁל פֶּסַח בִּקְדֻשָּׁה גְּדוֹלָה כָּרָאוּי וְתַעַזְרֵנוּ לוֹמַר הַהַגָּדָה בְּקוֹל רָם בְּכַוָּנָה גְּדוֹלָה וְנוֹרָאָה וּבְשִׂמְחָה וְחֶדְוָה רַבָּה וַעֲצוּמָה, וּבְהִתְעוֹרְרוּת גָּדוֹל וּבְהִתְלַהֲבוּת נִמְרָץ, בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְּדוֹלָה, עַד שֶׁהַקּוֹל יְעוֹרֵר הַכַּוָּנָה עַד שֶׁאֶזְכֶּה עַל יְדֵי זֶה לְתִקּוּן הַבְּרִית וּלְתִקּוּן הַדַּעַת בִּשְׁלֵמוּת בֶּאֱמֶת עַד שֶׁאֶזְכֶּה לָבוֹא לְחִדּוּשֵׁי תּוֹרָה אֲמִתִּיִּים, וְאֶזְכֶּה לְהַמְשִׁיךְ תָּמִיד דִּבּוּרִים חַמִּים כְּגַחֲלֵי אֵשׁ עַל יְדֵי תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים וּתְזַכֵּנִי לְהִתְפַּלֵּל אֵלֶיךָ בְּהִתְקַשְּׁרוּת נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל שֶׁתִּהְיֶה תְּפִלָּתֵנוּ תְּפִלַּת רַבִּים וְלֹא תִּמְאַס אֶת תְּפִלָּתֵנוּ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "הֵן אֵל כַּבִּיר וְלֹא יִמְאָס" וְיִתּוֹסֵף וְיִתְגַּדֵּל לְמַעְלָה תּוֹסְפוֹת קְדֻשָּׁה רַבָּה וַעֲצוּמָה עַל יְדֵי תְּפִלָּתֵנוּ וְעַל יְדֵי זֶה נִזְכֶּה לְהַמְשִׁיךְ בֵּאוּרֵי הַתּוֹרָה מִלֵּב הָעֶלְיוֹן אֲשֶׁר שָׁם כְּתוּבִים כָּל בֵּאוּרֵי הַתּוֹרָה.
(ליקוטי תפילות, תפילה כ)
* * *
מָרֵיהּ דְּעָלְמָא כּלָּא, רוֹפֵא חִנָּם, רְפָאֵנִי נָא בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, "רְפָאֵנִי יְהוָה וְאֵרָפֵא הוֹשִׁיעֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה כִּי תְהִלָּתִי אָתָּה" רְפָאֵנִי וְאָסְפֵנִי מִצָּרַעְתִּי וּמַהֵר לְהַפְשִׁיט מֵעָלַי, גּוּפִי הַמְּצוֹרָע, וְהַלְבֵּשׁ אוֹתִי בַּחֲסָדֶיךָ גּוּף קָדוֹשׁ מִגַּן עֵדֶן וְעַל יְדֵי זֶה יִתְרוֹמֵם מַזָּלִי וְאֶזְכֶּה לְעוֹשֶׁר, וּבְבִרְכוֹתֶיךָ תְבָרְכֵנִי וְתַשְׁפִּיעַ לִי עֲשִׁירוּת גָּדוֹל בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה וְיִתְחַזֵּק יִצְרִי הַטּוֹב, וְתָסִיר לֵב אֶבֶן מִבְּשָׂרִי וְתִתֶּן לִי לֵב בָּשָׂר, וְיִתְבַּטֵּל הָעַצְבוּת וְהַלֵּיצָנוּת הַבָּאִים מִמָּרָה שְׁחוֹרָה וְיִתְבַּטֵּל מֵאִתָּנוּ הָעֲנִיּוּת וְהַדַּחֲקוּת, כִּי "כָּשַׁל כּחַ הַסַּבָּל" שֶׁל הָעֲנִיּוּת וְהַדַּחֲקוּת שֶׁל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, בִּפְרָט גּדֶל הָעֲנִיּוּת וְהַדַּחֲקוּת שֶׁל הַכְּשֵׁרִים הַחֲפֵצִים לִכְנוֹס בְּדֶרֶךְ הַקּדֶשׁ בֶּאֱמֶת רַחֵם עָלֵינוּ בַּחֲסָדֶיךָ הַנִּפְלָאִים, וְתָאִיר עָלֵינוּ מַזָּל שֶׁל עֲשִׁירוּת, וְיִהְיֶה כָּל הָעֲשִׁירוּת אֵצֶל בֵּית יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ הַכְּשֵׁרִים הַחֲפֵצִים לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת, לְמַעַן יִתְגַּדֵּל וְיִתְקַדֵּשׁ שִׁמְךָ עַל יְדֵי זֶה וְיִתְבַּטֵּל מֵאִתָּנוּ כָּל מִינֵי עַצְבוּת וְלֵיצָנוּת הַבָּאִים מִמָּרָה שְׁחוֹרָה, וְיִתְבַּטֵּל הַלֵּיצָנוּת שֶׁל כָּל הַחוֹלְקִים עַל הַכְּשֵׁרִים וְהַיְרֵאִים, וְתִתֶּן כּחַ שֶׁיִּתְגַּבֵּר לֵב חָכָם לְיָמִין עַל לֵב הַכְּסִיל שֶׁהוּא מִשְּׂמאל, אֲשֶׁר מִשָּׁם כָּל הַלֵּיצָנוּת שֶׁלָּהֶם, שֶׁהוּא שְׂחוֹק הַכְּסִיל, וְיִתְבַּטֵּל הַשְּׂמאל לְגַבֵּי הַיָּמִין.
וְעַל יְדֵי הַיָּמִין הַזֶּה תָּקִים אֶת הַנּוֹפְלִים לְאַהֲבוֹת וְיִרְאוֹת רָעוֹת, לְהָקִים אוֹתָם לְאַהֲבוֹת וְיִרְאוֹת קְדוֹשׁוֹת, וְהַיָּמִין יַעֲבִיר הַחֹשֶׁךְ מֵעֵינֵיהֶם עַד אֲשֶׁר עֵינֵיהֶם יִרְאוּ נִפְלָאוֹת, וִיקֻיַּם מְהֵרָה מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת".
וְתַמְשִׁיךְ עָלַי קְדֻשַּׁת פֶּסַח תָּמִיד, וְתַעֲזר לָנוּ תָּמִיד לְסַפֵּר וְלָשׂוּחַ בְּנִפְלְאוֹתֶיךָ וְתוֹרָתְךָ הָאֲמִתִּיִּית, וְנִזְכֶּה לְדַבֵּר וּלְגַלּוֹת תָּמִיד תּוֹרַת אֱמֶת, וִיקֻיַּם בָּנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "תּוֹרַת אֱמֶת הָיְתָה בְּפִיהוּ" וּתְרַחֵם עָלֵינוּ וְתוֹשִׁיעֵנוּ וְתַעַזְרֵנוּ מְהֵרָה לְהַעֲבִיר הַחֹשֶׁךְ שֶׁכִּסָּה פְּנֵי תְהוֹם, וּלְהָאִיר אוֹר הָאֱמֶת בָּעוֹלָם, עַד שֶׁיִּהְיֶה נֶחְשָׁב כְּאִלּוּ בָּרָאנוּ אֶת הָעוֹלָם.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם הַשָּׂם פֶּה לָאִלֵּם, תֵּן לָנוּ פֶּה לָשׂוּחַ בְּתוֹרָתְךָ וְנִפְלְאוֹתֶיךָ הָאֲמִתִּיּוֹת תָּמִיד, "לְמַעַן יֵדְעוּ דוֹר אַחֲרוֹן בָּנִים יִוָּלֵדוּ יָקוּמוּ וִיסַפְּרוּ לִבְנֵיהֶם" וְנִזְכֶּה לְהוֹדִיעַ לְבָנֵינוּ וְלִבְנֵי בָנֵינוּ וּלְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְדוֹרוֹתָם אֶת כָּל מַעֲשֵׂה יְהוָה וְנִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה עִמָּנוּ מִיּוֹם יְצִיאַת מִצְרַיִם עַד הַיּוֹם הַזֶּה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְהוֹדַעְתָּם לְבָנֶיךָ וְלִבְנֵי בָנֶיךָ" מָלֵא רַחֲמִים זַכֵּנוּ אוֹתָנוּ וְאֶת כָּל יִשְׂרָאֵל לְאוֹר הָעֵינַיִם הָאֲמִתִּיִּים, לְהִסְתַּכֵּל וְלִרְאוֹת הָאֱמֶת תָּמִיד, וְנַבִּיט וְנִרְאֶה נִפְלְאוֹת יְהוָה תָּמִיד בֶּאֱמֶת, גַּל עֵינַי וְעֵינֵי כָל יִשְׂרָאֵל וְנַבִּיט נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ, אֲשֶׁר גִּלִּיתָ עַל-יְדֵי צַדִּיקֶיךָ הָאֲמִתִּיִּים, אֲשֶׁר אַתָּה לְבַד יוֹדֵעַ נִפְלְאוֹת תּוֹרָתָם שֶׁגִּלּוּ בָּעוֹלָם וְעַל יְדֵי אוֹר הָעֵינַיִם יַעֲלוּ כָּל הַבַּקָּשׁוֹת וְהַתְּחִנּוֹת אֲשֶׁר אָנוּ מִתְפַּלְּלִים אֶל הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ וְעַל יְדֵי זֶה תְּעוֹרֵר הַגְּאֻלָּה הַתְּלוּיָה בַּלֵּב, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "כִּי יוֹם נָקָם בְּלִבִּי, וּשְׁנַת גְּאוּלַי בָּאָה" וְעַל יְדֵי זֶה תְּבַטֵּל מֵאִתָּנוּ שְׂאוֹר וְחָמֵץ שֶׁל יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע שֶׁנִּשְׁאַר לָנוּ מִנְּעוּרֵנוּ, אֲשֶׁר זֶה הַשְּׂאר וְהֶחָמֵץ שֶׁבַּלֵּב, הוּא הַמֵּסִית אֶת הָאָדָם לְהַרְהֵר אַחַר תַּלְמִידֵי חֲכָמִים שֶׁבַּדּוֹר וְלוֹמַר זֶה נָאֶה וְזֶה לֹא נָאֶה וְעַל יְדֵי זֶה חָלַק לִבֵּנוּ וְנֶעֶלְמוּ מֵאִתָּנוּ הַשִּׁבְעִים וּשְׁנַיִם צַדִּיקִים שֶׁבְּדוֹרֵנוּ, וְאֵין אָנוּ יוֹדְעִים בְּבֵרוּר אֶחָד מֵהֶם.
רַחֵם עָלֵינוּ לְמַעַנְךָ וְתָסִיר וּתְבַעֵר וּתְבַטֵּל מֵאִתָּנוּ הַשְּׂאר וְהֶחָמֵץ שֶׁבַּלֵּב, עַד שֶׁנִּזְכֶּה לְהַאֲמִין בְּכָל הַצַּדִּיקִים וְלִבְלִי לְהַרְהֵר אַחֲרֵיהֶם כְּלָל, וְלֹא לַעֲשׂוֹת שׁוּם חִלּוּק בֵּינֵיהֶם כְּלָל, רַק כֻּלָּם יִהְיוּ נָאִים וַאֲהוּבִים וִיקָרִים בְּעֵינֵינוּ מְאד מְאד וְעַל יְדֵי זֶה נִזְכֶּה שֶׁיִּתְלַהֵב לִבֵּנוּ בְּלִמּוּד הַתּוֹרָה בְּשַׁלְהוּבִין דִּרְחִימוּתָא וּמַיִם רַבִּים שֶׁהֵם אַהֲבוֹת וְיִרְאוֹת חִיצוֹנִיּוֹת "לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה וּנְהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּהָ", וְעַל יְדֵי אַהֲבָה הַזּאת תְּכַסֶּה הַשְּׁכִינָה בִּכְנָפֶיהָ עַל דִּמְהוֹן שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁלֹא יִשְׁלְטוּ עֲלֵיהֶם זֶרַע מְרֵעִים שֶׁהֵם מֵי הַמַּבּוּל, וְתַעֲזר לִי שֶׁאֶתְבַּיֵּשׁ בְּעַצְמִי עַל רִבּוּי פְּשָׁעַי וַעֲוֹנוֹתַי הַגְּדוֹלִים, שֶׁפָּגַמְתִּי נֶגְדֶּךָ הַרְבֵּה עַד שֶׁאַרְגִּישׁ שֶׁנִּשְׁפָּכִין דָּמַי בְּקִרְבִּי מִגּדֶל הַצַּעַר וְהַבּוּשָׁה, עַד אֲשֶׁר הַשְּׁכִינָה תְּכַסֶּה בִּכְנָפֶיהָ אֶת דָּמַי הַנִּשְׁפָּכִין בְּאַהֲבָה הַקְּדוֹשָׁה וְעַל יְדֵי זֶה יִתְכַּסּוּ פְּשָׁעַי מִמֵּילָא כִּי "עַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה", וְתִמְחֹל וְתִסְלַח לִי עַל כָּל חֲטָאַי וַעֲוֹנוֹתַי וּפְשָׁעַי בִּמְחִילָה גְּמוּרָה בֶּאֱמֶת עַל יְדֵי אַהֲבָה הַקְּדוֹשָׁה הַזּאת.
(ליקוטי תפילות, חלק שני, תפילה מ"ב)
זה משעור של הרב ארז משה דורון. לפסח.
כתבתי בדיוק במילים שלו, כי אני מוטרפת עליהם. הבנאדם מדוייק אש.
"מה זה נקרא תשובה?
התורה אומרת, כפשט, -בן אדם שרוצה להתיישר, רוצה לצאת מטוב לרע. מבין שמשהו לא בסדר.
רבינו בא ומגלה לנו, -עיקר התשובה, "ישמע בזיונו- ידום וישתוק."
פירוש- בן אדם שעשה מעשה רע, התרחק מהאמת, מה', מעצמו,
אז באמת, "טוב לו שלא נברא- משנברא"..
אם בן אדם בא לעולם לעשות איזה שליחות, והוא..לא עושה אותה, ועוד עושה הפוך,
אז בשביל מה הוא נברא?!
"טוב לו שלא נברא- משנברא", זה לא רק רעיון. זאת הרגשה.
זה שאני קם בבוקר ואני אומר לעצמי- ל מ ה???
אין טעם. אין טעם בבוקר הזה. אין טעם ביום הזה.
אין טעם בחיים האלו. למה כל הסיפור הזה. יותר טוב לא לחיות.
כי לחיים האלה אין להם טעם, אין להם משמעות, הם לא שווים את המאמץ אפילו.
וזה, קורא לזה רבינו- בזיון.
זה בזיון. ההפך מ-ערך. אני חסר ערך. סתם בנאדם. אז כשאדם חווה את ההרגשה הזאת, שאין לו ערך,
אז יש כמה דרכים להתמודד עם זה.
הדרך המקובלת היא- או להכחיש את זה. ולהתחיל להמציא ערך.
או להדחיק. לשכוח. להדחיק את זה שאני קם בבוקר ואין לי למה.
להדחיק את זה ע"י אכילה, שתיה, הנאות, בידור. לשכוח שכשאני קם בבוקר- לא בא לי לקום.
אז אני דופק ת'ראש, ממלא ת'ראש. עד שאני קם עוד בוקר אחד וזה חוזר אלי, וככה כ"ו וכ"ו.
אז רבינו אומר, אתה רוצה תיקון?
עיקר התשובה היא "שישמע בזיונו- ידום וישתוק." שהבנאדם יראה את המציאות הלא נעימה הזאת,
את הכאב הזה, שאני רחוק. רחוק מהכל. מהאמת, מעצמי, אני מבולבל.
לא יודע מה אני, מי אני, לא יודע מה הקטע, עשיתי מלא שטויות.
אז הוא יראה את זה- ולא יכחיש את זה!! ואז, כמובן, יהיה לו צער על המצב הזה, ויהיה לו רצון להשתנות,
אבל, הוא לא יכול בכח להשתנות. ביום אחד. זה לא עוזר. כן צריך השתדלות, צריך להתאמץ מה שאתה יכול.
אבל אומר רבינו שהעיקר הוא לשמוע וכ"ו.
הקב"ה רוצה לתת לכל יהודי את כל הטוב, שבכל העולמות,
אבל מה לעשות שעשיתי הרבה שטויות, וזה לא מגיע לי, ומידת הדין מקטרגת ש-מה פתאום, זה לא מגיע לבן אדם הזה. יש צדק. יושר. דין.
אז מה התשובה שרבינו נותן?
שבן אדם יגיד, אוקיי, נכון, אני מכיר בזה, ואני לא בורח. אני מחכה, ואני רוצה להשתנות,
ואני סובל את המצב הלא נעים הזה, עד שאני יוכל לקבל.
פסח הוא חלק מתהליך של שיבה לעצמינו, של שיבה אל הטוב. אז אומר רבינו, יש כמה תהליכים, כמה תחנות.
בפסח- יוצאים מן הסיטרא אחרא ע"י עזרה משמיים, ע"י התעוררות עליון.
כשעמ"י היה במצרים, הוא לא היה את כל הזמן שנגזר עליו. למה? מפסיקים את הנקיון של הנשמות באמצע?
ככה עוזבים הכל? אז מספרים שהקב"ה ראה שעמ"י הגיע למצב כ"כ קשה, 49 שערי טומאה. הכל נפגע ונפגם.
אז הקב"ה מיהר את הקץ. אז הוא עשה גאולה שלא תלויה במעשינו, שלח התעוררות גדולה מלמעלה, עשה ניסים, ויצאנו.
אני לא משוחרר! בנקודה הפנימית שלי, אני לא משוחרר מדכאון. מעצבות. ואני רוצה להשתחרר מזה.
אז מה הקב"ה עושה? הוא נותן לי מתנה בפסח. כמו שהוא נתן לעמ"י ביציאת מצרים.
אתה רוצה לצאת? יאללה! ניסים ונפלאות! בוא, אני יפתח לך את הלב, את העיניים,תתחיל להרגיש דברים מדהימים.
מלך מי שהגיע עד פה. (את האמת, שמעתי את השיעור הזה סתם כי מישהו לידי שמע, אז.. לא סתמתי אוזניים.. ואז התלהבתי.. קיצ' קבלו את זה בהשגחה גמורה.)
תודה רבה .. חיזקת אותי 
פסח כשר ושמח 
אבל זה תלוי בי! אני יודעת.
ובך. אם רק תפתח ת'לב, אם רק תרצה.
וזה היה רק ח ל ק מהשיעור, מבין?
זה היה התחנה הראשונה של התשובה,
קודם מראים לבנאדם אורות,
אח"כ אתה צריך להוכיח את עצמך והכל. (<זה היה החלק השני, שלא הבאתי, סליחה. לא היה לי כוח לכתוב.)
בדיוק החיזוקים שהייתי צריכה!!!..
אשרייך!!!
שבת מענגת!![]()
אפשר לראות את השיעור הזה של הרב ארז באתר "שמיים".
קוראים לשיעור 'אני בהמה'..
![]()
![]()
טוב אז ככה,רציתי לדעת איך בדיוק הרבנים המקובלים כמו למשל הרב יעקב עדס שליט"א והרב דוד בצרי שליט"א יודעים איך לעזור לבני-אדם? כאילו אם אני הלך אליהם אז איך בדיוק הם ידעו איך לעזור לי? זה נורא מסקרן אותי.
הוא נתן שיחה אצלינו בישיבה
וממש נבהלתי מעוצת העצבות
אמנם זו גם דרך לעבודת ה'
אבל אני מעדיף רבנים "שמחים"
מין יכולת מיוחדת! שבאה היישר מהתורה הקדושה שהם הגו בה והוגים בה ימים ולילות..
ב"הצלחה לך רן. בשורות טובות.
--"מותניכם חגורים, נעליכם ברגליכם ומקלכם בידכם"
3 דברים היה בחיפזון באכילת קורבן פסח:
חגורה במותניים
נעליים על הרגליים
מקל ביד
חייו של אדם מתחלקים, בדרך כלל, לשלושה סוגים: האדם עצמו, קשריו לסביבתו הקרובה, קשריו עם הסביבה הרחוקה.
שלושה חלקים אלו נרמזים בשלושת הפרטים האמורים – "מותניכם", "נעליכם", "מקלכם":
"מותניכם חגורים" – אדם צריך להגיע לחירות בכל הקשור לו-עצמו. חירות זו נרמזת ב"מותניכם", שכן "המותניים הם דבר המעמיד את כל הגוף עם הראש הניצב ועומד עליהם".
נעליכם ברגליכם- כשעובדים עם העולם צריך לשים נעליים- שמצד אחד הולכים איתה על האדמה ומצד שני לא נדקרים מקוצים ומהמורות שבדרך.על האדם לעזור ולסייע לאנשים שאיתם הוא בא במגע. ובאופן כללי יותר – להכניס אלוקות וקדושה בכל סביבתו.
וגם, עם נעליים סוללים דרך, כשהרבה אנשים עוברים במקום אחד נוצר שביל, ועלינו לסלול דרכים ולהגיע לכל מקום.
מקל בידכם- כשמרימים יד לא תמיד מגיעים לאן שרוצים, אבל מקל עוזר להגיע למקומות גבוהים או נסתרים שאליהם היד והגוף לא יכולים להגיע- ככה אנחנו לא צריכים להתייאש אפשר להגיע לכל מקום ולהשפיע בו רוחניות גם על המקום התחתון והנסתר ביותר.
ובכל צריך להיות בחיפזון- בזריזות של מצווה וככה בעז"ה נביא הגאולה תיף ומיד ממ"ש.
פסח כשר ושמח 
(מכתב-כללי י"א בניסן תשמ"ו)