שרשור חדש
חג כשר ושמיחלכל בית ישראל ובפרט לכל פורם ברסלבסולי הגינגי"
מושפע מבראסלב
חג שמח...!!!נ נח זה הכלאחרונה
בס"ד בר"ה
 
לא לשכוח להגיד לאבא היקר תודה על כל הניסים ועל כל הישועות על שזכינו לגור בארץ הקודש ועוד תפילה קטנה שה' יחזיר לנו מהרה את כל מרחבי ארץ קודשינו שנגזלו מאיתנו...אבאאאאאאאא אין עליךךךךךךךך!!!!!!!
שלום לכולם!אנונימי (פותח)
רציתי לשאול אתכם מה דעתכם על פתיחת פורום (פתוח) על הנושאים:
 
א. חסידות (תנועת/תורת החסידות בכלל ולא ברסלב או חב"ד) ותורת הרב קוק זצ"ל.
ב. תורת הקבלה.
ג. מוזיקה (רק חסידית - ניגונים וכו' + מוזיקה יהודית).
 
והאם נראה לכם שלכזה פורום יהיה מספיק ביקוש?
אחד הדברים...!!!!!! השוויום!!!!!שובי אמונה
לא ניראה לי יש עניין..יש כבר פורומים כאלה..קראתיך
פחות או יותר..
לפרום א. אני מיתנגד!!! למה? כי חורשים את הנושא הזהחמו
כל הזמן וחוץ מיזה שזה רחרוכיות להיתעסק כל הזמן באיפה אני מולו או מולו באו ניתרכז בעצמנו כל אחד איפה שהוא ונשקיע מאמצים להיתקרב עוד לה'.....(מקווה שמישהו הבין אותי ועוד יותר מקווה שהוא הסכים איתי).
 
פרום ב. אין לי בעיה איתו רק אני חושב שיהיה שמם מעוד משעמם וריק.
 
ואתה פרום ג. אני בעד לגמרי וחושב שזה ילך.
 
=)=)=)אזמרה...
ברור שזה קשור לשאול את זה בפורום כאן,
 
פשיטא וד"ל ודוק.
 
והיום בהשגחה פרטית
 
בלימודים ביצהר
 
סיפר לנו תידהר (הרשפלד)
 
שרבנו אומר
 
שמה שיהודי מנענע בפאות שלו
 
זה מזעזע ומרעיש
 
בכל העולמות העליונים,
 
איי יהודי הוא גוף כדוש כזה..
 
כלי להופעת השכינה
 
דירה לקודשא בריך הוא בתחתונים!
אולי לא הובנתי נכוןאנונימי (פותח)
אבל התכוונתי לפורום אחד שיכלול את כל הנושאים האלו.
(זה היה תגובה לחמו)אנונימי (פותח)
^למה להיות כאלה ציניים?בצי.ג
למה זה מפריע לך שיש אנשים שלוקחים מהכל, שמאחדים את הכל, ולומדים את הכל?
הלוואי  שירבו כאלה אנשים.
 
(כמובן שצריך שיהיה רב אחד מרכזי שלאורו הולכים אבל זה מצויין שלוקחים דברים טובים מהרבה דברים ופתוחים לשמוע)
 
(זו הייתה תגובה לy.s)
זה תופעה נפוצה אצל טרולים.golaniאחרונה
אין להם מה לומר אז הם פונים לשיטה הקלה יותר - ציניות ודמגוגיה.
אאהבתי תרעיון של פורום מוזיקה.. נראה לי מאד יצליח!אנונימי (פותח)
לדעתיעין שלישית..
מדברים על זה בהרבה פורומים
אבל זה יכול להיות נחמד אם הכל יתרכז במקום אחד
 
למרות שחסידות ותורת הרב קוק זצ"ל לא כ"כ מדברת אלי (לא מזלזול ח"ו)
חה חה חה.אזמרה...
התגובה לעיל על הפאות,
 
הייתה בשירשור אחר.
 
לאלוקים פתרונים היאך היא הועברה
 
לשירשור זה.
יש שבוע הבא שיעור של הרב ארושסולי הגינגי"
כן יש.....קראתיך
בע"ה..'ערבות הדדית'אחרונה
פעם והיום - מיוחדאנונימי (פותח)
חזק!!!אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
ממש כך זה ממש נכון.
שמעו סיפור...ארוך אבל ממש ממש ממש שווה לקרואנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
קראתי סיפור השבת באחד העלונים של ברסלב, "אוצרות ברסלב" נראה לי קוראים לו!!
 
אז ככה: היה זה בערב ראש השנה כל החסידים עברו לפני רבינו הקדוש לקבל את ברכתו לכבוד השנה החדשה ולהניח לפניו את הקוויטלאך (פתק עם שמות לברכה).. לרבינו היה מנהג: אם הוא ראה ברוח קדשו שאותו אדם שהניח לפניו את הקוויטלאך יפטר באותה שנה אז היה רבינו זורק את הפתק שלו מתחת לשולחן.. אחד מהחסידים שעברו לפניו היה ר' יהושוע (לא זוכר מאיפה חחח) בהמשך נכנס ר' נתן וראה שמתחת לשולחנו של רבינו מונח הפתק עם שמו של ר' יהושוע ר' נתן לא רצה לצער את ר' יהושוע בחג לכן לא אמר לו כלום בצאת החג שכל החסידים נכנסו שוב לקבל את ברכת רבם רצה ר' נתן לומר לר' יהושוע את מה שראה אך כשנכנס לבית רבינו ראה את ר' יהושוע עומד מול רבינו ובוכה בדמעות שליש ומתחנן על נפשו הבין ר' נתן שרבינו כבר בישר לו את הבשורה המרה..באחד הימים קרא רבינו לר' נתן וציוה עליו להביא לו דף ריק ועט מיד הלך ר' נתן ודאג למבוקש רבינו לקח ת'נייר רשם עליו כמה שמות נתן אותו לר' נתן וציוה עליו לנסוע לר' יהושוע לתת לו את המכתב ולהגיד לו שמעכשיו עד יום מותו לא יפסיק לחשוב עליו (על רבינו) ואכן כך עשה ר' נתן נסע לר' יהושע וכשהגיע אליו מצא אותו מוטל על ערש דווי וממש נוטה למות מיד לימד אותו ר' נתן את השמות ואמר לו את ציווי רבינו שיחשוב עליו עד יום מותו אכן ר' יהושוע עשה כך ואח"כ ר' נתן הבין שרבינו עשה את זה כדי שנשמת ר' יהושוע תבוא אליו (אל רבינו) ורבינו יעסוק בגמר תיקונה ואכן כך היה כשהגיע ר' נתן חזרה אל רבינו אמר לו רבינו: "ידעתי שכך יהיה, אבל כ"כ מהר?? אפילו לפני הקבורה הוא הגיע אליי!!" ר' נתן אמר אם כך אשמור את השמות ואשנן אותם גם אני כדי שרבינו יעסוק בתיקון נשמתי רבינו אמר לו (לר' נתן) אתה לא זקוק לכך ואכן ר' נתן שכח את השמות האלו למרות שהיה בעל זיכרון אדיר!!
 
אני מקווה שסיפרתי את הסיפור נכון ועוד יותר מקווה שאנשים התחזקו קצת מהסיפור איי איי איי לאיזה רבי זכינו אווווווו אשרינו לגמריייייייי נחל נובע מקור חכמה ואמונה רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן זיע"א!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שנזכה להבין את עוצמת רבינו הקדוש ולקיים את עצותיו הקדושות וע"י כך נעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב אויייייייייייייי אבאאאאאאאאא!!!!!!!
וואוו איזה צדיק.!!!שובי אמונהאחרונה
שירשור בדיחות בדיחות..'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
 
בדיחות! בלי לשון הרע, ולא על אנשים!!..
אני יתחיל.. (הזכויות שמורות לפורום בדיחות באתר של הרב עופר ארז שליט"א..)
 
זוג דוסים הגיעו לגן חיות עם כל שמונה עשר ילדיהם, אבל בכניסה נאמר להם על ידי הקופאי שהשעה מאוחרת וגן החיות כבר סגור.

הדוסים : " אבל הבטחנו להראות לילדים את הגורילה "

הקופאי : " כל הילדים האלה שלכם " ?

הדוסים : " ברוך השם כן... "

הקופאי : " תמתינו כאן כמה דקות, אני אביא את הגורילה לכאן. היא חייבת לראות את זה.."
 
חחחחח...
 
................................................
 
פרופסור איינשטיין ואשתו יצאו לכמה ימי קמפינג. בנו אוהל וישבו לאכול

לאחר ארוחה דשנה ובקבוק יין טוב איחלו זה לזה לילה טוב ופרשו לשינה .

כעבור כמה שעות גב' איינשטיין מתעוררת מעירה במרפק את הפרופסור .

- " בעלי היקר , הבט לשמיים ואמור לי, מה אתה רואה ? "

- " מליוני כוכבים ", ענה לו הפרופסור המכובד.

- " ומה זה אומר לך ? "

איינשטיין חשב רגע ובמאמץ להרשים את אשתו אמר :

" מבחינה אסטרונומית זה אומר שקיימים מליוני גלקסיות ופוטנציאלית - ביליוני כוכבי לכת.

מבחינה כרונולוגית אני משער שאנו מתקרבים לשעה 3.15 אחר חצות,

מבחינה תיאולוגית אני רואה שהקב"ה הוא כל יכול ואנחנו יצורים קטנטנים חסרי כל חשיבות,

מבחינה מטאורולוגית אני משער שמחר נועד לנו יום יפה ושמש נפלאה !

ומה זה אומר לך אשתי היקרה ? "

המתינה ואמרה:

" בעלי היקר, כל יום אתה הופך ליותר ויותר טיפש - גנבו לנו את האוהל !"
 
..................................................
 
איזה מרוקאי חוזר לבית שלו לאשתו נותן לה עט מוריד את החולצה, נשכב על הבטן ואומר לה : תעשי לי קוים לאורך הגב, אז היא עושה, אחרי זה הוא אומר לה תעשי לי קוים לרוחב ! והיא עושה, אחרי זה הוא אומר לה תאשים לי קוים לאורך והיא עושה, ואז הוא אומר לה עכשיו תעשי בשורה העלינה אותיות מ-א עד איזה אות שתגיעי, ואחרי זה בצד שמאל בעמודה הראשונה תעשי מספרים מ1 עד למספר שתגיעי, והיא עושה ואז הוא אומר לה : יופי, עכשיו תגרדי לי ב : ד5 !
 
.................................................
 
ועוד בדרך בע"ה
ברסלבער וחב"דניק מגיעים לגהנום..אוהבתותך
בס"ד בר"ה

הברסלבער קורא לר' נחמן: רבנו, תציל אותייי!
בא רבנו ומושך אותו מהפאות החוצהההה..

החב"דניק קורא לרבי: רבי, תציל אותי!
הרבי אומר לו: תשאר פה. אתה בשליחות...


חסידים וליטאיםyaar

תלמיד: רבי למה אנחנו שמים גארטל?
רבי: פשוט כדי להפריד בין הערווה ללב...

תלמיד: רבי רבי אז למה ליטאים שמים את הגארטל הזה על הצוואר
רבי: זה נקרא עניבה חמוד,וזה כי הם עושים הפרדה בין המוח לגוף...
ילד ערבי לאבא שלו....יהודי מרמ"ג
למה אנחנו שמים גלביות?
כדי להפריד בין הצד הבהמי (למטה) לצד הרוחני (למעלה).....
למה יהודים עובדים בשחור??????''בונייך''
כי יעקב עבד בלבן 7 שנים ואחל אותה(:
...סולי הגינגי"
מה ההבדל בין ברסלב לחבד?ברסלב אומרים שבכל יהודי יש נקודה טובה וחבד אומרים בכל נקודה יש יהודי טוב
שירו למלך
אהבתי את הבדיחה של הג'ינג'י
 
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מה ההבדל בין חבדנקים - ברסלבים - ליטאים...בן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
 
ספרדים, מזרחניקים - ועוד ...
אין שום הבדל
יבורכו כל בית ישראל
 
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
וואי וואי וואי איזה צדייייייייייייייייייייייק!!!!!נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אתם חייבים אבל חייבים לשמוע...הרב שלום סבג שליט"א....תראו מה זה פשיטות ותמימות...אשרינו שזכינו לצדיק כזה ממשיך דרכו של הסבא הקדוש ר' ישראל תלמידו היקר של ר' נחמן!!!!!
אין כמו ברסלב!אנונימי (פותח)
ישתבך שמך לעד (ה')
 
מחזק מאוד  לפחות אותי
אי אי אישירו למלךאחרונה
איזה צדיק! איזה רב!
 
"לעולם הבא נכנסים עם דמעות! עם תהילים! עם אומן! לא עם כבוד, לא עם שקר, לא עם ניאוף!"
 
וואה וואה איזה משפט!
איזה חיזוקים!
 
תודה
מישו יודע על שיעורים של הרב ארוש שיודיע!!!הודיה...=)
בעיקרון- יש כל יום רביעי בי-םאוהבתותךאחרונה
בס"ד בר"ה

בשאר הימים- הרב מוסר הרצאות בערים שונות.
אפשר להתקשר לישיבה או להכנס לאתר שלהם, כדי לדעת מקומות מדוייקים.

ישר-כח!!
אני לא בא לרדת על מישהוא.אבל!!!!!!!!אנונימי (פותח)
אתם בטוחים שרבי נחמן שמח בזה שהחסדים שלו מבזבזים תזמן באינטרנט???
עושים את זה לחיזוק,לקירוב ועונים על שאלות.קראתיך
ואם מבזבזים ת'זמן על כלום אז זה גרוע.
אבל אנחנו עדיין לא מלאכים ובנתיים אנחנו שואפים להכי טוב....
בע"ה...
לא נראה לי שמישו כאן יושב כל היום על הפורום..שובי אמונה
וגם אם כבר תראה איזה חיזוקים אנשים נותנים כאן..!!! זה לא ביזבוז זמן בכלל..

אשריכם ישראל..!!!

יש בזה משהובת מלך!
בכל זאת לא נראה לי שרבי נחמן בעד האינטרנת.
אבל אם באמת מישהו מתחזק ממה שכתוב פה אז זאת מצווה גדולה וזכות גדולה אז נראה לי שזה בסיידר.
אבל יש הרבה מחלוקות באתר ורבי נחמן מאוד נגד מחלוקות בין יהודים אז צריך להזהר במה שכותבים ובאמת לא לבזבז הרבה זמן על המחשב.
זה לא מחלוקות.קראתיך
יש הבדל בין מחלוקות לבין וויכוחים.
ופה יש רק וויכוחים..(חוץ מכמה מתנגדים שבאים לעשות בלאגן בכוונה..)
ומהוויכוחים שפה יוצא רק טוב.תאמיני לי!
ברור שהוא לא שמח!!אנונימי (פותח)
אם מישו נמצא כל היום על האנטרנט ולא עושה שומדברמועיל ברור שהוא לא ישמח!!
ואנחנו צריכים לעבוד על זה...
אבל יש גם דברים טובים באנטרנט שמחזקים...
מה זה קשור לרבי נחמן?בצי.ג
אם כבר זה קשור לעבודת ה', לענ"ד.
בכ"מ, אם אתה כל היום מתפלל ולומד תורה ועושה מצוות ומקרב יהודים וכו' ואין לך שום התפתחות רוחנית בדברים האלה באנטרנט- אז אל תהיה באנטרנט, אבל מה לעשות, וכולנו בנ"א, אנחנו לא מושלמים וזה לא מה שאנחנו עושים תמיד. כמובן שכשאתה באנטרנט אתה תזהר ותשתדל לקדש את שם ה'.
חוץ מזה, שאנחנו קיימים בדור של טכנולוגיה- ואפשר לנצל אותה להרבה מטרות טובות.
הוא שמח בזה שהם התקרבו אליושמחה ואמונה
ומנסים לעבוד את ה'.. אדם הוא אדם ולכל אחד יש נפילות.. עדיף אינטרנט מאשר לצאת לבילויים או טלוויזה.. הרוב פה גם צעירים.. כך ש.."חסידי רבי נחמן" קצת מוגזם... מה גם, תלוי מה עושים... בקיצור.. מסובך..
אבל שאלה טובה דווקא!!
אני שמעתי מהרב ארוש ש..............אנונימי (פותח)
לפחות על האתר שלו הוא כתב שאינטרנט זה לא טוב ביכלל וזה אפילו אסור אבל הוא עשה את האתר שלו לאנשים שגם כחה יש להם אינטרנט ונופלים אז לפחות שייכנסו לאתר ליתחזק.ואתם זה לא ניראה לי חברה כאלו ביכלל ניראה לי שאצלכם האינטרנט הוא לא כל כך בררת מחדל
אם הר' ארוש היה יודע על האתר פה אולי הוא היה  שמח.קראתיך
נישאל אותו..'ערבות הדדית'
צדיק, שאלת???אוהבתותך
אהבתי את השאלה!!! אההה סליחה העקיצה.חמו
ה' בטוח שמח!זאת לא שאלה אפילו..קראתיך
וואו, אתה כל כך צודק!מתו"ש
בס"ד
 
אז מה אתה עושה על האינטרנט? |מצחקק|
חזק ..חזק.. אהבתי.. חחחאנונימי (פותח)
אין על הרב ארוש!!!!!!!!!תותח  וצדיק!! תמיד הוא שמחהודיה...=)אחרונה
בקשה+ רצון לעצה טובהרן22
סליחה שאני משגע אתכם אבל האם מישהו כבר הצליח להשיג עבורי את ההרצאה המלאה של הרב שלום הרוש שליט"א שנקראת שמח-בחלקו?

ועוד דבר נורא חשוב שאני חושב שהוא המפתח ללהרגיש חיובי וטוב וששמעתי את זה גם מפי הרב הרוש- הוא אומר שצריך להסתכל לא רק על הדברים הרעים והשלילים כי ברגע שהאדם מסתכל רק על השלילי נהיה לו רע והוא מדוכא ועצוב, אז הייתי רוצה שתפרטו לי לפרטי פרטים מה הם הדברים החיוביים ואיך אני יכול להפנים אותם עמוק בלב על מנת לראות גם את הדברים הטובים שבי?  כי אני מרגיש שאני לא טוב מהבחינה הרוחנית בגלל שקשה לי למשל ללכת להתפלל שחרית בציבור וגם בגלל שכרגע אני לומד תורה במסגרת ובאופן רציני כמו שצריך.

מה שאני כן חזק בו זה רק לשמור-שבת ולענג אותה ב 4 סעודות ותפילות, ללכת להתפלל מנחה וערבית בימי חול,להניח תפילין,לשמור על כשרות,לשמור על אות ברית-קודש ועל העיינים,לומר ברכות-השחר,קריאת שמע שעל-המיטה,לברך על האוכל והשתייה וגם אשר יצר לאחר נקבים,וללמוד בבית כפי היכולת שלי....איך אני יכול שזה יתן לי שמחה?

היום למשל הרגשתי יחסית לא טוב, אני מרגיש תנודות גדולות פעם יום ככה יום ככה זה ממש באסה.
בתודה רן.
....חאפר
בס"ד
 
קודם כל אשריך!! כמה  נקודות טובות!! איך ה' שמח!!
ניראה לי שתחפש קצת לימוד קבוע במשו קבוע שמחזק אותך באמת ונותן עצות בשבילך....
לפי מה שמתאים לך...
ישועות אחי
 
עוד דבר אחדרן22
היום שמעתי הרצאה מחזקת מאוד של הרב הרוש שליט"א והכל טוב ויפה אבל אבל !  לדאבוני הרב בכל פעם זה משתכח ממני ונשכח ממוחי כלא היה... מה היא הדרך הכי יעילה להפנים את הדרשות ששומעים במחשב?

אני מאוד אשמח לתשובות מפורטות.
ואני מאוד מעריך את העזרה שלכם זה חסד גדול לעזור לבן-אדם שמרגיש קצת בדאון.
הלכתי היום לחפש עבורך את הדיסק..אוהבתותך
בס"ד בר"ה

אבל אין להם את זה שם בישיבה..
ממש חיפשנו..
אולי ה' רוצה שתתחזק במשהו אחר? או שמישהו אחר ישיג את זה..


איך ניתן לא לשכוח את מה שנאמר בדרשה?רן22
ולהפנים אותו טוב?
אינו דומה השומה משנתו מאה פעמים להשונה מאה ואחד..אוהבתותך
בס"ד בר"ה

אולי פשוט לחזור על ההרצאה כמה וכמה פעמים עד שמפנימים???

או- אולי לסכם בכתב את ההרצאה?



אפשר:אזמרה...
לכתוב את הנקודות המרכזיות מהשיעור
 
שמזכירות את עיקר העניין כשקוראים אותם
 
ולשאת את זה תמיד עליך
 
בכיס\ארנק לעת הצורך,
 
לקרוא כשרוצים להתחזק.
 
הוזכרו כאן זכויות רבות ומופלאות מאוד מאוד
 
וזו השמחה הכי גדולה שיכולה להיות
 
שיהודי יודע שהוא משמח את ה' יתברך
 
עם כל כך הרבה כיוונים
 
שהוא עושה את רצון ה'
 
וכל כך אוהב את ה'
 
וכל כך רוצה אותו.
 
רבנו אומר בליקו"מ:
 
"מי שרוצה לשוב אל ה' יתברך..
 
צריך להיות בקיא בהליכה..
 
שלא יפיל אותו שום דבר בעולם
 
בין בעליה.. ובין בירידה..
 
ובכל מה שעובר עליו יחזק את עצמו:
 
"אם אסק שמיים שם אתה ואציע שאול הנך"..
 
היינו בקיא ברצוא ובקיא בשוב"
 
רצוא= זה לשון רצונות שמריצים אותנו אל ה'.
 
שוב= זו הנחיתה במציאות, כשהעולם הזה שואב אותנו מטה.
 
רבנו מלמדנו שצריך בקיאות בשתי הדרכים הללו..
 
שכל אחת מהן היא בעצם עבודת ה'...
 
הרב גדי הסביר לנו באולפנה כך:
 
במצב של העליה: "אם אסק שמיים",
 
עלינו להגיד לעצמנו כל הזמן: "שם אתה"...
 
אין גבול למדרגות הקדושה,
 
 ואף פעם אין השגה וכיבוש סופי של יעד.
 
תמיד צריך להצביע אל על ולהגיד:
 
"ה' יתברך, אתה שם,
 
 ואני רוצה להמשיך ולרוץ לשם, בלי סוף"
 
זה "רצוא".
 
וכשאנחנו חוזרים אל הארץ ב- "שוב",
 
וכמו דועכת לנו קצת האש... מה עושים?
 
 דוד המלך שולח אלינו הבנה חדשה:
 
"ואציע שאול"- כשאני נופל אל התהומות- "הנך"!
 
אני יכול להרגיש ממש:
 
"וואו, ה', הנה אתה כאן איתי,
 
כל כך קרוב, מחבק אותי,
 
מזרים בתוכי כוחות
 
להמשיך ולהאמין בעצמי
 
בחלק האלוקה ממעל ממש, שנתת בי."
 
ואז אפשר לשטוף פנים, ולהירגע,
 
 ולחייך אל ה' יתברך ואל העולם.
 
ולראות שה' יתברך מחייך אלי בחזרה
 
משפיע עלי כל מיני חסדים
 
קטנים וגדולים
 
מציף בחום את ליבי
 
איי וכמה שהוא אוהב אותי..
 
ב"הגדה של הרב קרליבך",
 
מובא הסבר מתוק מדבש
 
לפס': "להגיד בבוקר חסדך ואמונתך בלילות":
 
מה זה אמונתך?
 
הכוונה היא שאני מאמין בך גם כשקשה לי, בלילות?!
 
לא רק.
 
אלא בעיקר-
 
ש"אתה ה' יתברך, מאמין בי בלילות!!!
 
בכל מצב אתה סומך עלי
 
גם כשאני במקום של "אציע שאול",
 
שאני יכול תמיד למצוא אותך ולהתקשר עימך,
 
בבחינת: "הנך".
 
שיש בתוכי עוצמה גדולה,
 
שאני יכול להתרומם
 
כי אני יהודי
 
קדוש
 
וחזק
 
שמחובר אליך
 
ומאוחד איתך
 
ולכן אתה מחייה אותי בכל רגע
 
ומעיר אותי בבוקר,
 
כי: "רבה אמונתך"!!!
 
ותמיד אני יכול
 
לזהות נקודות טובות שיש בתוכי
 
ולהפוך אותם למעשים טובים
 
שגורמים לך נחת רוח
 
ומאירים את נפשי..
 
כי הנה עכשיו,
 
אני עסוק בתכלית שלי.." 
 
איייי שנזכה כל החיים...
 
 גם ברצוא גם בשוב..
 
ללכת עם ה' יד ביד ממש...
 
 
 
תשובה: לשטוף את הראשאנונימי (פותח)
התשובה היא לשטוף את הראש
 
ב"ה העולם מלמד אותנו להסתכל רק על מה שחסר ומה שלא טוב
 
ורבנו מלמד אותנו הפוך
 
אז צריך לנקות את הראש מהרבה בילבולים ותפיסות עולם שמביאות לעצבות
 
ולכן: שוטפים את הראש במים החיים של הנחל נובע מקור חכמה - ושמחה- ואמונה
 
מתפללים על זה: אבא, זכה אותי להאמין ולראות את הטוב
 
קוראים "משיבת נפש"
 
שומעים דיסקים של הרב גודלבסקי - שכל עניינו זה לחזק יהודים וללמד אותם לראות את הטוב.
 
אני יכול להגיד לך שאם היה לי את מה שאתה מתאר הייתי שמח - ולא סתם שמח אלא שמח מאוד
 
אתה יודע מה זה לשמור עיניים בתקופה כזאת?
 
אתה יודע מה זה טלית ותפילין? ב"ה שזכית לעשות את דבר ד' ולהתקשר עם ד'
 
אשריך אחי
כמה עצות...רצון הרצונות
*קודם כל כדאי ללמוד שוב ושוב את תורת אזמרה בליקוטי מוהרן- תורה רפ"ב.
ואז לעשות כל יום רשימה של כל הנקודות הטובות (ויש לך המון!!הרבה מקנאים בך, רק שתדע!!)
*להתבודד!!
לומר בתחילת השיחה לה' תודה על כל מה שיש לך- משפחה, חברים, את רבנו (אם יש לך...), גוף בריא, רצונות טובים ועוד כהנה וכהנה.
 
אצלי זה ממש עבד.
כל יום לפני השינה הייתי מעבירה בראש את כל הדברים שאני רוצה לומר עליהם תודה. זה עזר מאוד בתקופה של דיכאון שהייתה לי.
אין פה שיטה מיוחדת לזכור את השיעור,
פשוט שזה יהיה דרך חיים לומר תודה על כל דבר (ויש כ"כ הרבה על מה!!) ובלי ליפול ולהתמקד במה שאין.
 
חוצמזה נראה לי שקוראים לדיסק של הרב ארוש "תפסיק להתבכיין".
 
בהצלחה!!
הייאנונימי (פותח)
בס"ד
 
קודם כל, אשרייך על כל מה שאתה עושה אתה צריך לשמוח.. הלוואי ואני הייתי מסוגלת לעשות את כל זה.
 
דבר שני אסור לשכוח שזה תהליך ודברים לא יכולים להיות יש מושלמים.. לוקח זמן.. הכי חשוב שתעשה את הדברים שאתה יכול כרגע.. אולי תעשה לך רב ותתייעץ איתו מה לעשות ואיך... ותשמח בכל מה שהשם כן זיכה אותך לעשות כי לצערנו יש אנשים שגם את זה אין להם.
 
וכמובן דבר על זה עם השם.. ספר לו מה עובר עליך.. ואתה תראה שדברים יסתדרו!
 
בהצלחה!
הייתה לי שבת טובה דווקה ב"הרן22
לפני השבת הלכתי לטבול במקווה,התפללת,עשית גם שעה התבודדות בחדר שלי,קראתי תהילים,אכלתי 4 סעודות,למדתי פרשת-השבוע,נחתי טוב וסך הכל היה לי טוב מאוד.

השאלה הגדולה היא כיצד ניתן לשמור על המומנטום הטוב הזה ולא ליפול לדאון למחרת?
או שזה לא תלוי בבן-אדם? זה שאני מרגיש לפעמים בדאון רציני זה הקב"ה רוצה שאני ירגיש ככה? או שזה החלטה שלי שקשורה לצורת חשיבה? אשמח לשמוע תשובה בקשר לזה כי זה מעניין אותי מאוד מכיוון שאולי אם אקבל תשובה אוכל להיות פטור מהספק הזה שמקנן בראשי ואומר לי כל הזמן "הבעיה היא בך באיך שאתה רואה את המציאות".
או הו הלוואי ונזכה לנצל ת'רגעים החשובים בחיים שלנונ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
מסופר על תלמיד ישיבה שישב בחדר האוכל יחד עם חביריו ותוך כדי הסעודה אחד החברים שאל אותו מה אומר התוספות' במקום פלוני אותו תלמיד ענה את תשובתו אך החבר אמר לו שזה לא נכון התווכחו והתווכחו עד שאותו חבר (השואל) צדק.. לאותו תלמיד כ"כ כאב שהוא לא זכר את התוספות ומיד באותו רגע נכנס לחדר ללמוד ולא יצא מאותו חדר כמה שנים ובאמת אותו תלמיד יצא לאחד מגדולי הרבנים (לא זוכר את שמו אבל אחד המפורסמים).........(הסיפור הוא בערך ממה שאני זוכר)   עכשיו יבואו וישאלו ה"חכמים"..שזה בעצם העניין של הסיפור..איך הוא יצא מהחדר בלי ברכת המזון?? והתשובה פשוטה מאוד: אם הוא היה נשאר לברך לא היה יוצא ממנו כזה תלמיד חכם כי באותו רגע הוא היה פשוט "חם" לעבודת ה' ובמשך הברכה הוא פשוט יכל להתקרר היו עולים לו כל מיני מחשבות כמו: "זה בסדר ששכחתי" "לפחות אני מדבר בלימוד תוך כדי הואכל...אז כולה לא זכרתי ת'תוספות" אבל הרגע הזה היה קירטי לעבודת ה' שלו והוא ניצל אותו כמו שצריך......לפעמים אנחנו מרגישים מין התנוצצות כזאת לי אישית זה קורה מלא שפתאום אני מתפלל בכוונה או פתאום בא לי לשבת וללמוד בלי סוף או פתאום בא לי לצעוק לה' אז פשוט באותו רגע שיש התנוצצויות כאלה פשוט לקחת ת'רגליים וללכת ליער לצעוק או ללכת לבית המדרש ללמוד או לעשות משהו עם אותו רגע כי חבל שהוא יאבד.....מקווה שעזרתי קצת בע"ה שנראה מלא ישועות זכות רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!!!!!!!!!
אין דבר כזה להיות תמיד בהייאנונימי (פותח)
החיים שלנו הם מלאים בירידות ובעליות.
אם היינו בשמי מרום יחד עם צדיקי אמת מופשים מחומר-  אז לא הייתה בעיה והיינו תמיד ב high
 
אבל מה נעשה שאנחנו חיים בעולם שיש בו רכבים חדשים קנאה, גאווה, תאווה, כעסים, מזומנים ... ושאר שטיקים
 
ומה נעשה שהשטיקים האלה מדברים אלינו ולא רק עבודת ד'?? ושהחמור שלנו היצהר הרע אוהב אותם ונמשך אליהם?
 
התשובה: עובדים את ד'! אז שנמצאים ב היי עושים הרבה ובשמחה (התבודדות שעה, וארבע סעודות ושמחה)
ושנמצאים בדאון עובדים את ד' לפי מה שיכולים באותו רגע: אפשר להתפלל מתפללים, אפשר להגיד תודה אומרים, אפשר להתבודד שניה מתבודדים, נופלים לעברה? - אז עושים את העברה פחות עם לב ותתחזק ברצונות וכיסופים
 
ועל זה רבנו אמר- העולם אומרים שאם אתה אוכל חזיר אז שיזול על הזקן - היינו שתעשה את זה בתאווה וב"גדול"
ואני אומר: אם אתה כבר אוכל חזיר - אז שלא יזול על הזקן
 
קיצורם של דברים: לעבוד את ד' בלי דאון - זה לא מה שד' רוצה
 
ורבי נתן כותב בהשתפכות הנפש שהקב"ה מעדיף אדם שעובד אותו בעולם הזה עם יצר הרע מאשר עבודה בלי יצר הרע
 
והעיקר העיקר: להיות בשמחה, להבין שהקב"ה יודע מה עובר עליך ולא מצפה ממך שתתפוס מלאכים בכנפים אלא שתשתדל ותתאמץ לפי היכולת שלך באותו הרגע
 
בהצלחה
בקשר למה שר' נתן כותב בהשתפכות הנפשנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אז זה הולך בערך ככה: "תנועה אחת בעלמא עם יצר הרע שווה מאלפי שנים של עבודה בלי יצר הרע"
 
הכוונה לתנועה בקדושה...ה' ישמור את כולנו ויזכה אותנו לקיים את עצותיו של הנחל נובע מקור חכמה רבינו הקדוש וע"י זה נתקרב לאבא שבשמיים....
משהו שנורא דיבר אלירן22
שמעתי את השיר היפה הזה של שולי רנד וארקדי דוכין שהופיע כאן בערוץ-7 וזה ממש מתאים בדיוק עבורי!
התחברתי עם כל מילה שבשיר, מה דעתכם זה שיר מחזק?


/News/News.aspx/196396
לא, אבל הוא שיר יפה. (אבל במחשבה שניה הדעת שלי לאחמו
משנה כי כל אחד מיתחזק מימשהוא אחר.)
יש למישהו הרצאה בעניין הדרך להיות שמח בחלקי?רן22
או משהו בנושא של כיצד להיות בשמחה תמיד?
אני ממש משתוקק להיות בשמחה ולראות את הטוב שבי אבל אני עדיין לא מצליח לבוא לשמחה.
אם מעניין אותך "תפסיק להתבכיין" של הרב ארוש-אוהבתותךאחרונה
בס"ד בר"ה

תמסר"ש לי. (גם הרצאות נוספות של הרב ובכלל)


אשרינו אשרינו אשרינו אשרינוווווווווווווווווווווווונ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
איזה אורותתתתת....אשרינו לגמריייייייי.....יש לנו ת'מקווה הכי ענק בעולםםםםם...והכי טהור בעולם......מה חסר לנו מה?!?!?!?!?! יש לנו אבא ענק שחולה עלינו אחד אחד אנחנו רק צריכים לקפוץ עליו שיטהר אותנו אז יאללללללללללללללללללללללללללללללהההההה
 
ואוו וואו.. איזה אורות!!!אוהבתותך
מישהוא פה שמחחמו
אנייייייינ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אתה והוא בנים של הקדוש ברוך הוא
אימאלה.. איזה אורות..בנאדם,אתה מפחיד אותי ....חחחחאנונימי (פותח)
חחח...וואי וואי וואי..רק האורות שלך מאירים אנשים..
לא לשכוח לבנות ת'כלים המתאימים.....נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
בע"ה שנזכה לצמוח מהאורות האלה.....ולנצל אותם כמו שצריך לעבודתו יתברך!!!!!!
שיעורי הרב ארז משה דורון לבנות בירושליםאנונימי (פותח)
מישהו יודע איפה יש בירושלים שיעורים של הרב ארז משה דורון לבנות ? או באזור ירושלים
נראלי יש בגילב בימי רביעיאנונימי (פותח)
אבל אנלא ממש יודעת אז אפשר אולי להתקשר ללב הדברים? לוידעת כמה זה קשור אבל אולי הם יודעים.., תנסי, אבל זה בכולופן המספר שלהם:02-5667567
בהצלויחה אחותי..
אני יודעת..אנונימי (פותח)אחרונה
יש כל יום רביעי כמעט בגילה בשעה 8 וחצי עולה 20 ש"ח הכניסה...
שלום יש לי מספר שאלות ואשמח לקבל תשובות מחזקותרן22
אני חזרתי-בתשובה כבר 3 שנים ולצערי אני מרגיש המון המון פעמים הרגשות של עליות וירידות במובן של חוסר שמחה ודכדוך... וגם כאשר אני מנסה להסתכל על הדברים הטובים שבי ולחשוב עליהם זה לא מביא אותי לשמחה מדוע?

והייתי שמח אם מישהו יוכל להסביר לי למה המשפטים הבאים מתכוונים:

1. אין מציאות מלבד ה'
2.הכל לטובה
3.הכל כולל כל מה שעובר עלי במשך היום  בידי שמיים
4.אין לאף נברא מציאות

איך אני יכול להעריך את הדברים החיוביים שיש בי? כי הרבה פעמים שאני נמצא בהרגשות של דכדוך אני פשוט לא מצליח לקבל שמחה מהדברים החיוביים שבי וגם קשה לי להיות בשמחה למה זה?

בתודה רן.


למה לחזור בתשובה? ? ?יהודה.
תפילה בכותל לרפואת יעל בת אסתר (מקושרת לרבינו)איזה טוב ה'!!!!

"מן המצר קראתי י-ה ענני במרחב י-ה" (תהלים קיח,ה)


בעקבות התפילות (של כ-150 איש) בערב ר"ח חשוון התחולל נס: למחרת התפילה, יעל התחילה לנשום בכוחות עצמה. עוצמת התפילה פתחה שערי שמיים.

בואו ונתכנס שוב לתפילה בכותל, מתוך אמונה בבורא עולם שיקבל את שוועתנו, ובחודש אייר יראנו הקב"ה

נסים נוספים אצל יעל. (אני ה' רופאך).

נפגשים אי"ה ביום רביעי , ערב ר"ח אייר בשעה 20:00 ליד הברזיה ברחבת הכותל.

מי שנמצא באזור מוזמן להצטרף.

תודה בשם המשפחה.

כבר צעקת אל השמיים היום?הבלן
גם הפליג מאד בגדל מעלת התשובה. ואפילו כשנופלים מאד ח"ו, וכל אחד למקום שנפל ר"ל, אעפ"כ אסור ליאש עצמו. כי תשובה גבוה למעלה מן התורה, על כן אין שום יאוש בעולם, כי אם יזכה יהיו נעשין מעוונותיו ענין אחר לגמרי...ויש בענין זה סתרי נסתרות. רק הכלל שמכל הנפילות והירידות שבעולם ר"ל יכולים לחזר אליו ית' בנקל כי לגדלתו אין חקר. והעקר שהכל תלוי בו, שלא יהיה מיאש אל ה' ולהתחנן ולהתפלל אליו ית' תמיד.
(שיחות הר"ן ג)
לא, תודה שהזכרת לי..שמחה ואמונה
לא התפללתי מנחה..=]
פפפפפפפפפפפ עוד ליטווק....חמואחרונה
אשמח מאודאנונימי (פותח)
לקבל מקורות בעיקר מההלכה על חשיבות גידול פאות
תשובה של הרב ארז משה דורוןנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 

זקן ופיאות

תוכן השאלה
למה צריך לגדל פיאות מה העניין ומה החשיבות בתודה מראש
יאיר
תוכן התשובה
זקן ופיאות הם הסימנים הקדושים של גבר יהודי. הלא כך קראו להם בארצות המזרח: "סימנים".

את הגילוח המציאו במקור כמרים של עבודה זרה שהיו בקיאים במהות הפנימית והרוחנית של חלקי הגוף וידעו שבאופן כזה אדם יחוש את האגו שלו טוב יותר. זה הרי ברור שמראה מגולח מדגיש את תווי הפנים החדים והגבריים, וכמו כן גם בלורית הראש מדגישה את העזות והאגו.

גם על פי הסוד יש חשיבות עצומה לשערות הזקן והפיאות, בהיותם משמשים כלי ו"צינור" רוחני לקבלת חסד. ומי אינו רוצים בחסד?

לצערנו הרב, ההרגל שהתפשט גם בין שומרי מצוות לגלח את הזקן והפיאות הוא כה גורף, עד שדברינו עשויים להישמע תמוהים. אבל מי שרוצה בתמימות לדעת את רצון השם ולא להיגרר אחר אותו הרגל רע - בוודאי יזכה שלא להתבייש בתואר הקדוש של יהודי - זקן ופיאות.

וכך מבאר רבי נתן עניין זה ב"ליקוטי הלכות" (הלכות גילוח ג´ סעיף ב´): "ועל כן עיקר דת ישראל ועיקר היהדות תלוי בזקן ופאות ובהם ניכר היהודי, כי הוא מזרע בירך ה´ מזרע ישראל. ומי שרוח אחרת עימו ח"ו ורוצה לכפור ח"ו באלוקי ישראל, תחלת הכפירה הוא שמשליך ח"ו מעליו הזקן והפאות. כי באמת כל דת ישראל הקדוש הוא תלוי בזקן ופאות, כי כל דברי תורתנו הקדושה וכל המצוות כולם הם בחינת צמצומים להשגת אלקותו יתברך. כי כל אות ואות וכל תיבה ותיבה מתורתנו הקדושה שבכתב ובע"פ וכל מצוה ומצוה וכל מנהג כשר של ישרא לעם הקדוש והנבחר כולם הם שיעורין וצמצומין שעל ידם יזכו להשיג השגת אלקותו יתברך, כל חד כפום מה דמשער בלביה (כל אחד כפי מה שמשער בליבו) כפי אשר יזכה ע"י עבודתו ויגיעתו בתורה ומצוות ומעשים טובים, ויפרוש ממעשים רעים.

וכל אלו הצמצומים והשיעורין בחינת שיעורין דאתוון דאורייתא (שיעורי אותיות התורה) כולם הם בחינת שערות כנ"ל וכולם נמשכין משערות דדיקנא קדישא (הזקן הקדוש) והפאות. כי כל שערה ושערה מהפאות ומהדיקנא קדישא ויקירא כולם הם בחינת צינורות עליונים וצמצומים קדושים שמשם נמשך כל חכמת התורה הקדושה והמצוות שעל ידם משיגין אלקותו יתברך".

השם יזכנו להתגאות במראנו היהודי ולא להתבייש בו
ארז
עוד תשובה...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
היה ארוך מדי אז הבאתי קישור....
 
הבן איש חיי מאריך מאוד בעינין הזה בספר בן איש חילחמואחרונה
 זה ספר דרושים לשבת הגדול וגם הוא כותב שלו היה פאות ובאמת מצאו תמונה שלו עים פאות.
 
כששאלתי פעם רב בברסלב שאלה דומה אז הוא ענה לי שזה עינין של הרגש אם אתה מרגיש רצון לשים פאות ושזה מקרב אותך לה' תשים ואם אתה לא מרגיש אז אתה לא חיב לשים, חוץ מיזה שבברסלב זה היה המינהג וגם בכל החסידויות זה עינין גדול והולכים עם פאות.
 
ת'שים פאות תיזרום עם זה בהתחלה זה מכוער אחרי שנה זה יפה וכייף.
 
                                                               
מישהו אולי יודע?אנונימי (פותח)
איך אפשר להשיג הקלטה של רינת גבאי (זמרת).. מספרת על מה שקרה לה כשהייתה באומן?
לא ממש, וברוכה הבאה אחותי?!
היא היתה באומן?הוד':)
עכשיו תספרי שהיא גם חזרה בתשובה...
מזה הדבר הזה????חחחחח איזה יצורים האנשים בעולם הזהשובי אמונה
תחפשי ביוטיוב מן הסתם שתמצאי..
תחפשי ביוטיוב חחח איזה זמרת יצורהשובי אמונהאחרונה
איזה אורות!!!'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
 
היה לי כאלו ניסים.. הגעתי מוצש"ק לר' דוד אבוחצירא (אחיהם של ר' מאיר והבבא סאלי..) היה שם אם לא הגזים 150 איש מכול הארץ.. הצלחתי להיכנס ולקבל ברכה!! ועוד שניה אחרי שיצאתי ממנו היה לי טרמפ עד צ.קסם..
וואי שווה שנזכה גם בקרוב..שובי אמונהאחרונה
תגידו,מישו שמע על זה שהר' קוק הוא ניצוץ נשמת רבנו?קראתיך
או הגלגול שלו?
ובגלל שהר' קוק אמר לא לצאת מהארץ ולא לטוס לאומן אז הוא ירד לתקן את זה שרבנו אמר כן לצאת מהארץ ולבוא אליו.
נשמע לכם הגיוני?
והרב קוק לא אמר לא לצאת לאומן.יהודי מרמ"ג
הקשר ביניהם הוא....נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
תמיד אומרים שהתורות של הרב קוק ושל רבינו מאוד דומות אז כנראה זה מה שהתכוונו להגיד לך
לא,זה לא קשור לתורות...קראתיך
זה על הקטע של יציאה מהארץ.
טעיתי,אז הוא אמר לא לצאת מהארץ.יחי ההבדל הגדול...קראתיך
שמעתי שיש ספר ממש עבה כזה..שמחה ואמונה
שמסביר את הקשר בן רבי נחמן לרב קוק.. הוא כן ניצוץ נשמתו..
בקשר ליציאה לאומן.. אין לי שמץ...
טוב,נשמע לי קצת הזוי...קראתיך
עד כמה שזכור לי הוא אמרgolani
שאם זה רבו מובהק אז מותר.
בעניין יציאה לחו"ל לרבו מובהקאריאל יוסף
בס"ד
הרב מתייחס שם (משפט כהן קמ"ז) רק ל'רבו מובהק' - שלמד ממנו בחייו וגם על זה הוא אומר שאולי היה שייך להתיר...
נכון ולא רק...אריאל יוסף
בס"ד
הרב זצ"ל התנגד באופן כללי ליציאה לקברי צדיקים בחו"ל, מכמה טעמים ואכמ"ל. עי' בספרו שו"ת משפט כהן סי' קמ"ז
הרב משה צבי נריה כותב באחד הספרים שלוחגי עקיבא
(לא זוכר איזה) שהוא דיבר עם אחד מגדולי חסידי ברסלב בארץ (לא זוכר את השם) ואותו חסיד אמר לרב נריה שהרב קוק עצמו אמר לו "אני נשמת רבי נחמן"
 
לגבי תיקון על יציאה מהארץ לא זכור לי שראיתי את זה שם
אהההה נכון נראה לי ששמעתי משהו כזהנ נח זה הכל
אם זה נכון זה אחד החזקים!קראתיך
"אני נשמת ר' נחמן"...אוהבתותך
בס"ד בר"ה

לכאורה.. זהו הציטוט שאמר הרב קוק על רבנו..

קראתי את זה במקור הזה:http://www.shoresh.org.il/spages/articles/main.aspx?ID=1856

מי שיש לו מידע נוסף או יותר מדוייק- נשמח מאד.. ישכוייח!!







מקור הציטוט הנ"ל: 'חיי ראי"ה' עמ' קעאאוהבתותך
בס"ד

בקישור לעיל בשורש, בקישור הזה: http://www.shoresh.org.il/spages/articles/main.aspx?ID=1857
ובכלליות, תחת קטגורית הרב קוק וברסלב, ישנם מס' מאמרים באתר שורש שעוסקים בעניין הנ"ל..


זכור לי שהרב קוק אמר משהו כזה.golani
מוזר שזה לא דבר ידוע..או שכן?!קראתיך
לא ידוע בכלל, מדהים! ידוע שלרב קוק היו'ערבות הדדית'
שני ספרים במגירה, תניה ומשיבת נפש (נכון?)
המקור הואאנונימי (פותח)
מחסיד ברסלב אחד שסיפר שהרב קוק אמר לו את זה.(מובא במאמרי ראי"ה ערך "חסידות").
סיפר לי מרכזניק ממש צדיק ומבין בכל הקשור לרב קוק שמ-ם
הנין של הרב צבי פסח פראנק (והנין הוא חיליק...כך אמרו לי אני מקווה שזה באמת נכון ואני לא מזבל אותכם סתם.. )התחיל להתברסלב אז הסבא של חיליק שהוא גם הבן של הרב צבי פסח(לא זוכר את שמו) נלחץ וספר על זאת לאביו (הרב צבי פסח..כן?עוקבים עדיין??)והרב צבי פסח פראנק ענה לו שהוא לו צריך לדאוג כי הרב ישראל קורדינר(אני משער שמיותר פה להזכיר שזה רבו של הרב ישראל אודסר אבל בכל נזכיר...)אמר לו שהרב קוק אמר לו שהוא שורש נשמת ר' נחמן...
לגבי מה שאמר על אומן לא שמעתי אך יש בזה הרבה מן ההיגיון כי תלמידו של הרב קורדינר שהוא הרב אודסר אם הבנתי נכון היה נגד יציאה לאומן וטען שעכשיו רבי נ נח..בירושלים
[יש מקום שהוא בעצמו כתב את זה?]הסנה-בוער
^^^ חיי ראי"ה עמ' קע"אאוהבתותך
מסופר שהרצי"ה הגיש לאביו את ליקוטי מוהר"ןאלעד
בעניניים בורקות ושאל אותו מה דעתו על הספר הנפלא הזה.
לאחר שאביו הרב קוק עבר על הספר, התפעל מאוד מתוכנו ומעמקותו ורק העיר שנראה שהוא פרטי מידי ומתייחס בעיקר לאדם עצמו ולא לכלל ישראל ולתהליכים שהוא עובר
 
[זה מה ששמעתי]
לא היה לקוט"י מוהר"ן אלא שיחות הר"ן והתגהבלן
תודהאלעד
הרב נריה כותב (אני חושב באותו מקום)חגי עקיבא
שבתקופת יפו ה"ליקוטי תפילות" לא מש מהסטנדר איפה שהרב קוק היה מתפלל
לא מדוייק בכלל,נשמה ישראלית
א. זה היה שיחות הר"ן,
ב. במקורות שיש בידינו לא כתוב שום דבר על כלליות ופרטיות, יש רק איגרת שהרב קוק שלח לרב צבי יהודה ואמר שזה ספר שצריך לימוד וכו'
זה היה תגובה לאלעדינשמה ישראלית
זה לא נכוןרצון הרצונותאחרונה
רק השבוע שמעתי שיעור על פ"ש של הרב ארז משה דורון והוא מביא משם ציטוטים מרבנו או רבי נתן (לא עקבתי של מי הציטוט...) שקשור לעם ישראל,
ובדיוק חשבתי לעצמי מי החליט את השטות הזו שבברסלב לא מתייחסים לכלל ישראל (או נשמת האומה לפי הרב קוק...)...
מישהו יודע אולימ-ם
את מה שאמר רבינו ש:"לכל מקום שאני הולך אני הולך לארץ ישראל"איפה נמצא מקור/ות לזה שהוא אמר אתזה???
ממש תודה עם ישראל הצדיקים!!!
ספירת העומראנונימי (פותח)

ענין ספירת העומר על פי חכמת הקבלה ופנימיות התורה מרמז על הכנת האדם את עצמו לקבלת התורה, והמילה ספירה היא מלשון ספיר שמאיר, באופן שבכל יום ויום מימות הספירה מאירה לנשמת האדם הארה אלוקית, המכשירה ומקדשת אותו לקראת אותה התגלות שיא - יום מתן תורה.
מהי באמת הכנת האדם באלה הימים? הרי מובן שאין לנו שום קשר עם אותן מדרגות והארות עליונות המאירות, אלא רק לאלו קומץ אנשים שעבדו וטהרו עצמם כבר מאהבת עצמם. ולכן יוצא שעבודתינו אנו בימים אלה היא - להאמין שאכן בכל יום מחדש מאירה התגלות ה' בעולם, אולם לנו אין שום חלק והשגה בה, ובכל יום מחדש צריכים אנו להתבונן ולהאמין שההארה שמתגלה היא גדולה ועצומה יותר, ולנו כאמור אין שום חלק ונחלה בה, עד שבסופו של דבר צריכים אנו למצוא עצמינו, שאין לנו שום קשר וחיבור, ולו גם הקטן ביותר עם כל אותן המ"ט מדרגות שהתגלו. כל אחד צריך לקבל מהתורה את מה שחסר לו, ואנו צריכים לקבל מהתורה בשלב ראשון את ההכרה שאכן אנו מרוחקים ממנה מדרגות רבות, ולכן אין אנו מוכשרים כאמור להרגיש את אותן מדרגות, ואז רק נוכל בשלב שני לקבל גם את התיקון הראוי.

 

לקריאת המשך המאמר- ספירת העומר על פי החסידות