שרשור חדש
תודהאנונימי (פותח)אחרונה
אני שמיניסט ואני מעוניין ללמוד קולנוע,אמיר1

יש למישהו מושג איפה אפשר ללמוד, קורסים, חוגים?

אני ממש ישמח עם מישהו יוכל לעזור לי.

אזור בארץ? וחשוב לך מקום דתי?בלדרית
אספקלריא, מעלה..הלליש
מעלה זה מעורב או נפרד?אהבת חינם
מהסרטים זה נראה שמעורב,אבל לא יודעת ממקור אמין....הללישאחרונה
יש בתורת החיים.כתר הרימון
לימודי ריפוי בעיסוק בקמפוס החרדי של קריית אונו?לימודים?!

מישהו מכיר? 

כן, 2 חברות שלי מתחילות שם שנה הבאה- הזאתטליה
שאלונת..אנונימי (פותח)

היי! חברות שלך למדו במוסדות חרדיים?

או שזה כמו מבח"ר ותכל'ס כל הדתיות לאומיות מתקבלות?

את יודעת מה הן היו צריכות לעשות בשביל להתקבל? פסיכומטרי וכו'?

ממש תודה!

באונו פחות שמים דגש על מקום הלימודים הקודם שלך.פאתחתותח

הם מקבלים אותך אם את עומדת בתנאים שלהם, וזה כולל פסיכומטרי ותעודת בגרות מעל ציון מסוים.

 

אבל זה עדיין מוסד חרדי..הדרישות לא שונות?אנונימי (פותח)
אונו מחולקת ל-3 תת-מוסדות:פאתחתותחאחרונה

1. החלק המוכר יותר, שהוא פתוח לכולם.

2. היחידה הדתית-לאומית (היא רק בחלק מהתארים).

3. הקמפוס החרדי (הוא רק לחלק מהתארים).

1+2 נמצאים בקרית אונו, 3 נמצא באור יהודה באיזור תעשייה. אני יודעת שיש איזה-שהוא חלק שנמצא בירושלים ושייך רישמית ל-3, אבל אין לי עליו מידע מעבר לזה (אני מכירה חברה שלמדה חלק באור-יהודה וחלק בירושלים).

 

לכולם קוראים 'אונו' ובכולם צריך לעמוד בתנאים של פסיכומטרי ותעודת בגרות, וכן להיות מספיק עשיר כדי לשלם את השכר-לימוד.

 

לפי הסרט שהם העלו באתר, ריפוי בעיסוק יש גם בחרדי וגם בלא (אחרת איך הם מצלמים שם מישהי עם גופיית ספגטי, בשביל שתייצג את התואר?).

http://www.ono.ac.il/schools2/health/%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A7/

יש חופש ביום הבחירות לראשות העיר?פינג
שאלה בנושא-בין השורות

אם אני אגיש מועמדות לתפקיד מזכירה בקלפי ואני עוד לא בת 21,

נראה לכם שבכל אופן יש סיכוי שיקבלו אותי?

או שלוותר מראש ולחכות עוד 5 שנים?

כי הכסף ממש קורץ לי ואני עוד בחופש באותו זמן אז...

תנסי, מה תפסידי?פינג
אז א"א להרשם יותר.בין השורות

נו, משמים...

אותי מעניין עד כמה זה שווה את זה,פאתחתותח

יש למישהי מושג כמה מקבלים על ה-24 שעות האלה? 

1450 בערך.בין השורותאחרונה
צכה עזרה..לבב

אני מתחילה השנה ב"ה לימודים, אני מנסה להירשם למילגת פר"ח ולא ככ הבנתי-

כתוב לי למלא- מגזר מועדף, גיל מועדף (יסודי, על יסודי, סטודנט).

אז ככה-

1. אם אני כותבת מגזר ולא נשאר להם ילדים במיגזר הזה אז הם לא קבלים אותי למלה או שזה רק העדפה ואם אינלהם הם שמים אותי עם ילד אחר?

2.זה משנה מה שאני לומדת,לגיל שאני צכה לקחת?

3.מה ההבדל בין חונכות אישית לקבוצתית, זה משנה אם אני לא נמצאת באופן קבוע יום אחד בשבוע?

תודה

 

 

 

תשובותתילה

1. את רושמת את ההעדפה שלך, הם שמים כמו שביקשת או אחרת..זה לא יוריד אותך מהמלגה אם אין ילד מהמגזר שאת מעדיפה.

אני ביקשתי מהמגזר הממלכתי חילוני. לקראת סוף שנה התברר לי שהחניכה שלי לא יהודיה.. אז אם זה חשוב לך ומכיוון שאין שם אפשרות לבקש דווקא יהודי, תבקשי מהמגזר הממלכתי דתי- אולי זה יעזור..

 

2. לא משנה. משנה לאיזה גיל את יותר מתחברת ומתאים לך לחנוך.

 

3. חונכות אישית- פעמיים בשבוע, כל מפגש שעתיים עם החניך. חונכות קבוצתית -אני לא סגורה מה זה בדיוק..תקראי כאן:  http://www.perach.org.il/Perach/Templates/showpage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=84&FID=292

 

בהצלחה!

קודם כל תודה רבה לבב

ועוד שאלה פיצית..

אני לא בטוחה שאוכל לבוא פעמיים בשבו למשך שעתיים.. הם גמישים בקטע הזה? או שאני פשוט אצטרך לבטל?

האמת, זה קטע די עקרוני אצלם, ובצדק.תילה

ההשפעה היא שונה כשנפגשים עם ילד פעמיים בשבוע לזמן שהוא לא ארוך-לא קצר מידי, לבין פגישה אחת ארוכה מאוד...

4 שעות זה לא אפקטיבי ובד"כ ארוך מידי לחניך ולחונך.

מה שכן, מותר לך פעם בחודש לעשות מפגש של 4 שעות במקום שני מפגשים.

 

ובכל מקרה, תבררי את זה עם הרכז/ת של האזור שלך, יכול להיות שאצלך יהיו גמישים יותר..

אז תבחרי בחונכות הקבוצתית-אביה*

שזה 4 שעות, בוקר בשבוע בביה"ס.

מומלץ, לדעתי בלי קשר, יותר קל (לטעמי.. )

יש פרויקטים שאפשר בהם 4 שעותבלדרית

כמו הקבוצתית ופרויקטים מיוחדים.

לפעמים אם זה פרח במקום מרוחק יש גמישות בשעות, וזה תלוי מאד ברכז ובמנהלה.

 

אבל בחונכות אישית זה שעתים פעמיים בשבוע בד"כ.

את יכולה קצת לשחק עם זה..בת אל123

אני עשיתי השנה פרח ובעז"ה גם שנההבאה.

 

היו ימים עשיתי שעה וחצי ואז השלמתי את החצי שעה בפעם השנייה באותו שבוע כאילו לשעתיים וחצי.

והיו גם פעמיים שלא השלמתי, עיגלתי את זה כזה כי הגעתי מוקדם קצת...

 

אני חושבת שהם די גמישים... 

בהצלחה! =)

תודה לכולם עזרתם מאוד לבב
יש עוד סוג חונכותמשיחי

עשיתי השנה חונכות של 2 מפגשים סשבוע שעתיים כל פעם,וכשדיברתי איתם לגבי שנה הבאה הבנתי שיש עוד אופציה של פעם בשבוע 3 שעות ובשבוע אחד בחודש פעמיים 3 שעות, משוכזה,יש אופציות, הם ממש בסדר...

זה חונכות שלפר"ח או משו אחר?לבבאחרונה
אוף! מה, נסגרה ההרשמה לסחל"ב??יעלי_א
כן.. אבל ההרשמה לפרח מתחילה בקרוב!בלדרית
יכול להיות שתפתח ההרשמה שוב-תעקבי כל יוםיעל מהדרום
תנסי לשלוח מייל לרכזת באזור שלך-אביה*

ואם יהיה צורך הם יפנו אלייך...

הצלחות!

המלצות לסחל"בלימודים 1אחרונה

בע"ה

 

יש למישהי/ מישהו המלצות לסחל"ב?

 

אני לראשונה מתעניינת בפרויקט זה..

 

כמה שאלות:

1) האם אני זו שמכינה את הפעילויות?

2) עד כמה שווה את ההשקעה בכדי לקבל מלגה יותר גבוהה? (מלגת סחל"ב יותר גבוהה ממלגת פר"ח)

3) באם אצטרך לנסוע כל פעם, בכ"ז שווה?

 

תודה רבה.

 

מבחן אמי"רלימודים?!

מישהו יכול לעשות לי סדר בבלאגן ולהסביר לי מה אני עושה אם נזכרתי קצת מאוחר מדי להירשם לבחינה ואני לא אוכל לגשת למועד שלפני תחילת שנת הלימודים?!

אם יש מועד בנובמבר זה עוזר לי? אני אצטרך לקחת קורסים באנגלית ואז אם אני אקבל ציון טוב באמיר אז אני אוכל להוריד קורסים?יש מצב להוציא פטור או להוריד קורסים כבר אחרי שהשנה מתחילה?

אני על סף בכי פה. איך פסיפסתי את המועד הרשמה?!

 

כמה נקודותאנונימי (פותח)

א. ניתן להירשם בהרשמה מאוחרת עד 8 ימים לפני המועד.

 "

הרשמה מאוחרת

אם החמצתם את יום סיום ההרשמה לבחינה ואינכם יכולים לדחות את בחינתכם למועד הבא, תוכלו לנסות להירשם בהרשמה מאוחרת עד שמונה ימי עבודה לפני הבחינה. לשם כך עליכם לטלפן למרכז הזימונים ולברר אם נותרו מקומות ומהו נוהל ההרשמה. דמי ההרשמה המאוחרת יהיו בשיעור של 150% מדמי הבחינה הרגילים והנרשם ישובץ לפי האפשרויות שנותרו. אין הרשמה מאוחרת לבחינה בתנאים מותאמים. "

 מתוך: https://www.nite.org.il/index.php/he/amir-web-registration.html

 

ב. צריך לברר מה הנוהל במוסד הלימודים שלך. אצלי, צריך להגיע לרמת פטור עד סוף השנה השנייה ללימודים. אני עשיתי אמיר בחנוכה.

תודה! ושאלה..לימודים?!

התקשרתי אליהם והם אמרו שאין אפשרות להירשם כבר..

אז אם אני עושה אמיר בחנוכה ואני אקבל ציון שיוריד לי קורסים או יתן לי בע"ה פטור -אז אני מפסיקה לקחת את הקורסים באנגלית? ככה באמצע השנה?אני אלמד בע"ה בבר אילן

 

ככל הידוע ליתילה

את/ה לא תוכל/י להתחיל קורסים עד שאין לך ציון..

יש לי ציון של הפסיכומטרי..לימודים?!

אני פשוט רוצה לקחת כמה שפחות קורסים אז חשבתי לנסות מבחן אמי"ר

בבר אילןאנונימי (פותח)

חייבים להגיע לפטור עד סוף השנה השנייה.

מה שאת יכולה לעשות זה דבר כזה:

בשלב זה לא להירשם לקורסים באנגלית*.

לעשות אמי"ר בחנוכה.

בתקופת שינויים של סמסטר ב להירשם לקורסים לפי הצורך לאור תוצאות האמי"ר.

* יכול להיות שכדאי לך בכל מקרה להירשם לקורסים- רק לסמסטר ב', ורק אם תצטרכי תחליפי.

אם הרמה שלך מספיק גבוהה שאת תצטרכי ללמוד רק שנה אנגלית, אז תשאירי לך את זה לשנה השנייה.

תודה! ועוד תהיות בנושא זה ;)לימודים?!

אממ..אני ברמת מתחילים B נראה לי..בכלל לא ידעתי שיש אפשרות לא להירשם לקורסים באנגלית..

אבל כדאי לעשות את זה? אם אני לא ארשם לקורסים ואני אעשה אמיר בחנוכה ולא אצליח לעלות רמה-אז אני בעצם בבעיה,לא? מתי אני אשלים את זה?

לא הבנתי למה התכוונת ב- יכול להיות שכדאי לך בכל מקרה להירשם לקורסים- רק לסמסטר ב', ורק אם תצטרכי תחליפי.

לא עדיף לי להירשם כרגיל ולהתחיל ללמוד ואם אני אעשה אמיר ואצליח אז לראות מה עושים? או שאין אפשרות בכלל לשנות באמצע שנה? 

איזה בילבול..

ככל הידוע לי,אנונימי (פותח)

נראה לי שלמתחילים 2 את צריכה לקחת 2 ש"ש. תבדקי אם יש לך את האפשרות לעשות את זה מרוכז בסמסטר 1 כ-4 ש"ש.

בכל מקרה, יש גם מבחן מיון פנימי של בר אילן לרמות באנגלית, במידה והציון שלך הוא גבולי. את המבחן הזה ניתן לקחת רק פעם אחת, והוא לא יכול להזיק, רק להועיל, והוא יותר זול ויותר קצר מאמי"ר. בשביל זה צריך לדבר עם המחלקה לאנגלית כשפה זרה- http://www.biu.ac.il/hu/ef/home/ept/shipurrama/mivhan_shipor_rama.htm

 

בכל מקרה, הייתי מנסה לדבר שוב עם המרכז הארצי. נשמע לי מוזר שהם לא מוכנים לרשום אותך, ומדובר בחודש לפני!

אממ..האמת שמדובר בשבוע לפני.. לימודים?!

 

וחסרה לי נק' כדי לגשת למבחן הפנימי של בר אילן...

מרפי.

אבל תודה ממש על הניסיון לעזור!!

אז אולי כדאיאנונימי (פותח)אחרונה

בכל זאת לדבר איתם, שיתפשרו על נקודה אחת..

יש למישהו רעיון מה אפשר לעשות עםרותי7

ההלאות מותנות???

מה הכוונה? רעיון למה בדיוק?יעל מהדרום
השנה סטודנטים שהיו צריכים לקבל הלוואותרותי7אחרונה
עבר עריכה על ידי רותי7 בתאריך כ"א באלול תשע"ג 19:38

מותנות לא קיבלו.

כלומר סטודנטים להוראה-בהתמחויות מתמטיקה, אנגלית, ספרות וארץ ישראל-לא קיבלו את ההלוואות המותנות.

וסטודנטים למצויונות לא קיבלו את הדמי מחייה.

כתבתי על זה פה לפני כמה זמן(ולא מצאתי את הקישור)

וגם יעלי א כתבה פה על זה בשרשור הבא

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t557558#6214045

 

והשאלה שלי היא מה עושים עם זה?

 

יש כאן במקרה סטודנטיות בחופשה שמחפשות עבודה זמנית?איזה טוב ה'!!!!

עבודה בירושלים בהשגחה על ילדים ועבודות משק בית.

 

נא לפנות באישי. תודה רבה.

שאלה אלכם. אולי אתם מבינים אנונימי (פותח)

אני עולה לכיתה יא' ואני צריכה להחליט בין 4 יח"ל ל5 יח"ל מתמטיקה. 

מה אתם אומרים? עדיף 95 בארבע, ו60-70 בחמש? 

 

עד כמה זה משנה ללימודים גבוהים? 

אני ממש מתלבטת.

תלוי מה את רוצה ללמוד אח"כ..יעלי_א

אם את לא מתכננת להיות פרופסור למתמטיקה או משהו כזה, עדיף לך 4 יחידות.

בנתוני השאלה, 4אנונימי (פותח)

כי לא מקבלים את הבונוס על 5 יחידות מתחת לציון של 75.

בכל מקרה, השיקול שלך צריך להיות קשור למגמה: אם את בתכנון של הטכניון/ מדעי המח, דורשים 9 יחידות מדעיות. אז אם את במגמה ריאלית, אין בעייה. אם את במגמה הומאנית, קחי גם את זה בחשבון.

5points is betterNamy

you can't guess how much you'll receive at 5 points.

The only one thing you can be sure at is that at 5 points you'll have more motivation to succeed.

I think that there a lot of students at 4 points that deserve to be at 5 points, but at the beginning they were skeptic.

I wrote in english because i haven't installed hebrew in my computer , so I might wrong about some words if i did I sorry for that. 

אם את יכולה לקבל 95 ב-4, אז כנראה תקבלי יותר מ-70אנונימי (פותח)

ב-5 יח"ל. 
 

זה משנה ללימודי מדעים כמו פיסיקה והנדסה בעיקר. 

אם את שואפת להיות היי-טקיסטית, אז 4 יחידות עלולות להוות בעיה אם תרצי ללמוד את התחום באוניברסיטה. 

 

אם את לא יודעת מה את חושבת לעשות כשתהיי גדולה ואת חושבת שתוכלי להוציא 95 ב-4 יח"ל - אז לכי ל-5 ונראה לי שתוציאי לפחות את ה-80. 

זה באמת לא מאוד נורא. 

 

בהצלחה. 

מסכימה עם 2 הקודמים-בלדרית

אין הבדל עצום בין הרמות של 4 ו5 יחידות וכשתהיי ב5 יחידות תלמדי יותר משהיית לומדת ב4.

הכי חשוב זה לפתח ולקדם את עצמך כמה שאת יכולה, מה תעשי עם זה -פחות משמעותי.

לרדת תמיד אפשר וזה הרבה יותר קל מלעלות.. אז תתחילי ב5- ותנסי כמה שאת יכולה- ואם יהיה לך ממש גרוע, תרדי.

אבל רק אם את באמת לא מתאימה- לא להתעצל!!. בהצלחה.

תודה לכולכם אנונימי (פותח)

המגמה שאני עושה היא מחשבים, ואמרו לי שהיא לא ראלית. 

[אין לנו מגמות ראליות באולפנה..]

 

אני לא אתקבל למקצועות הנדסים עם ארבע? 

 

ודווקא אמרו לי שלרדת זה קשה. כי יש המון חומר להשלים.

כמה נקודות:אנונימי (פותח)

א. רוב האנשים פה כנראה עשו את התוכנית הישנה במתמטיקה, כך שאין לנו מושג.

ב. באתרי האוניברסיטאות יש  מחשבון קבלה- את יכולה להכניס ציונים שאת חושבת שתקבלי, ואז לראות לאיזה מקצועות הוא נותן לך ולא נותן לך. לדעתי מחשבים נחשבת ריאלית, אבל תבדקי שם. 

ג. יש מקומות שמקבלים עם 4, אך ייתכן שיידרשו ממך לעשות מכינה. סביר להניח שאם תלמדי הנדסה תצטרכי לעשות מכינה גם בפיזיקה.

עם 4 יחידות - כנראה שתצטרכי לעשות מכינה במתמטיקהאנונימי (פותח)

וגם לעשות מכינה בפיסיקה. 

(סיימתי לימודי הנדסה לפני שנה וזה מה שאני זוכר שדרשו). 

 

אם את שוקלת ברצינות ללמוד הנדסה, תעשי 5 יח"ל במתמטיקה.

חוץ מזה, שבכל מקרה החומר במתמטיקה בלימודי הנדסה באוניברסיטה לא ממש מתחיל איפה שנגמר החומר בתיכון, ואם תבואי מ-4 יחידות, את תתחילי בפיגור אפילו יותר גדול. 

מחשבים זו מגמה ריאליתרחלקהאחרונה
שלוםאנונימי (פותח)

נרשמתי ללימודים, ויש איזה מבחן במושגים במדעי הרוח. משהו יכול לעזור לי- איך להתכונן למבחן? מאיפה ללמוד?

אני לא מכירהפעימהאחרונה
בס"ד

אולי תנסי להשיג מישהו שלמד את זה שיגיד לך


בהצלחה
עזרה קטנה סטודנטית בבקשה!!סתווית2

חברים יקרים!!

 

אני עושה עבודה סמינריונית בנושא אהבה ואני ממש זקוקה לקהל שיענה על השאלון שבניתי

זה ממש קצר ויגזול מכם רק 5 דקות ואולי זה אפילו יהנה אתכם זה באמת קליל

פשוט תיכנסו לקישור פה למטה

 

אני ממש אשמח אם תוכלו לעזור לי!!

תבורכו!!!

 

avid">https://docs.google.com/forms/d/1Dankk231_WBj-zEZ6zQmXO7Vlmxg7s80guBJOd5Fp2Q/viewform

כמה מושגים אליליים בשאלון אחד!אלעד

מצטער, עזבתי באמצע.

^^ גרם לי גם לעזוב באמצע..תילה
לא עזבתי באמצע, אבל הזוי משהו ...הלליש
אהבה אפלטוניתדניאל55

היא לא שום דבר שכתוב שם.....

 

את מניחה הנחות ושואלת על זה שאלות.... זה מוזר!!!

 

לרוב השאלות לא הייתה תשובה נכונה

^^^^ לחלק מהשאלות עניתי את מה שקרוב לאמת....הללישאחרונה
פסיכומטרי למכללות לחינוךאנונימי (פותח)

1. זה נכון שיש פסיכומטרי מיוחד למכללות לחינוך והוא נעשה על המחשב?

2. איך אפשר לדעת איזה מכללות לוקחות חלק בזה?

3. אפשר קצת פרטים על זה?

 

זכור לי משהו על פסיכומטרי לכאלה שלומדים חינוךיעל מהדרום

לק"י

 

דרך המחשב (הפסיכומטרי).

אבל חוץ מזה אני לא יודעת.

זה נכון רק מפסיכומטרי פעם שניהמוריה צפת=)

אחרי שעברה שנה לפחות מהקודם.

לגבי מכללות- צריך לשאול אותן ספציפית אם זה קיים אצלן...

אה וגם אמרו לי שמקבלים בזה ציון הרבה יותר גבוהה ושזה מוגבל על זמן הרבה יותר שפוי...

סלחו לי אם זה לא קשור לפה,אמא אדמה

אבל די חורה לי לשמוע עד כמה פשוט להיות מורה במדינה הזאת.
דרישות הקבלה האומללות האלו מסבירות את איכות המורים פה
ואת חוסר הכבוד של התלמידים למערכת כתוצאה מכך.
 
ומילא, אם היה מחסור במורים.

 

סליחה, אבל דרישות הקבלה לרפואהרחלקה

בעזהי"ת.

 

הופכות את הרופאים לאנשים טובים יותר?

 

אני מתארת לעצמי שהתשובה ברורה...

בטח שכן!אמא אדמה

 

נכון, יש מקום לשיפור בנושא של מבחני האישיות, אבל באופן כללי הדרישות הנוקשות
גורמות לכך שרק אנשים איכותיים מתקבלים, או כאלה שממש ממש רוצים את זה.

אני מניחה שיש סיבה שנתת דווקא את מקצוע הרפואה כדוגמא. כמו בחינוך, גם זה מקצוע שלא מספיק בו רק
"לדעת את החומר", אלא צריך ממש לקחת את זה כשליחות, להתלהב ממנו. שני אלו מקצועות עם נשמה,
והאישיות היא חלק בלתי נפרד מהם. בניגוד למדעי המחשב, למשל, רופא שלא ידע להאיר פנים
למטופל שלו, יהיה רופא רע והוא בוודאות יצליח פחות מבחינה מקצועית.
 
זה נראה לי ממש בושה שכל אישה שבא לה לעבוד בשעות נוחות, תצליח בסופו של דבר להיות מורה -
בלי קשר ליכולת ההוראה שלה ובלי קשר למוסריות, לרגישות או לטקט שלה. הרי מעטים האנשים שבאמת
מתאים להם להיות אנשי חינוך. זה תפקיד עם כל כך הרבה אחריות וחשיבות, וממש חבל לי בכל פעם
להיתקל באנשים לא מתאימים שנכנסו למערכת סתם, כי זה נוח.

אז את יכולה להגיד שפסיכומטרי זה לא מדד, אבל אני דווקא חושבת שזה כן.
יש ציון מסויים שכולם יכולים להגיע אליו, וזה רק תלוי במידת הלמידה וברצון להשקיע.
מי שלא מסוגל להשקיע בשביל ללמוד לפסיכומטרי כמו שצריך, כנראה שהוא לא מספיק רוצה את זה,
ואם הוא לא רוצה את זה, הוא יהיה בוודאות מורה רע - כמו כל המורות הממורמרות שרק מחכות לשנת שבתון.
עצוב לי לחשוב שאנשים כאלו יום אחד יעסקו בחינוך של הילדים שאולי יהיו לי.

 
וכמובן שראוי לבצע בחינות אישיות נוספות, בנוסף לפסיכומטרי.

 

מה זה איכותי בשבילך??רותי7

בשבילי איכותי זה לא הציון.

ומורים איכותיים אלו מורים שרוצים לתרום מעצמם לעמ"י, שרוצים לחנך.

לא חושבת שמורה איכותי נמדד בציון-בכלל לא.

הציון יכול להעיד במידת מה על האיכות.אמא אדמה

 

ברור שצריך לבצע גם ראיון כדי לגלות בעיות באישיות (כמו חוסר טאקט או חוסר יכולת להבין או להקשיב),
אבל כפי שכתבתי, ציון פסיכומטרי יכול להעיד על המוטיבציה של המועמד - עד כמה הוא מוכן להתאמץ
בשביל ללמוד ולעסוק בחינוך / רפואה / כל מקצוע אחר. זה  אמור לסנן את כל אותם אלה שבאים
למקצוע הזה רק כי קל להתקבל או כי נוח לעבוד בזה. וכן, אני לא מכחישה שמורה חכם
כנראה יסביר בצורה מובנת יותר את החומר, והחכמה יכולה לבוא לידי ביטוי בציונים.

 

ממש לא מסכימה עם זה...חשבשבת

יון ובטח ציון פסיכומטרי לא מעיד כהוא זה על כשרונות של איש

 

יש לי  מורות מקסימות שלא הצליחו לעבור פסיכומטורי אבל הם נותנות את הנשמה לתלמיד- וזה מה שחשוב,

שלא רק הידע יעבור אלא שיעבור בצורה טובה ומחייכת- עם הרבה חוכמת  ושמחת חיים, זה מה שהתלמיד זוכר !!

 

לא איך הוא למד אחד ועוד אחד-

 

לעומז אלה שהיו במסלול מצויינות לאו דווקא שהתאימו לרוח התלמידים- והרבה פעמים אף השניאו את החומר על התלמיד, מורה צריך אופי!!!

חכמה יכולה לבוא לידי ביטוי בציונים.רותי7

אבל פסיכומטרי זה לא רק חוכמה.

אני מכירה מישהי חכמה-ממש טובה במתמטיקה שהגיעה לציון ממש נמוך בפסיכו'.

פסיכו' מבוסס גם הרבה על לחץ של זמן- כלומר: על זריזות כשעונים תשובות-וזה לא קשור לחכמה.

 

סתם הזכרת לי.. יש לנו מרצים גאונים שמלמדים אותנו-אנחנו לא מבינות כלום. כי הם לא יודעים איך להסביר-ואיך לא הבנו.

אז גם חכמת יתר יכולה לפגוע באיכות ההוראה..

צר לי לבשר לך,רחלקה
עבר עריכה על ידי רחלקה בתאריך כ"ח באב תשע"ג 23:02

בעזהי"ת.

 

אך ציון הפסיכומטרי הוא ציון המשולב מכמה פרמטרים:

1. זריזות, יכולת חשיבה מהירה

2. מה שנקרא "טוסיק"- יכולת לשבת ללמוד ולחרוש.

3. חכמה.

 

רק הפרמטר השלישי (חכמה) כדאי שיהיה למורה. וגם הוא- לא בדיוק חובה, כי מורה צריך את חכמת הלב, אינלגנציה רגשית. וזה ממש לא נמדד בפסיכומטרי.

המוטיבציה להתקבל ללימודים מסויימים לא מעידה בכלל על איכות ההוראה והקשר הבין-אישי.

ותתפלאי, אבל  ישנן בנות בתוכנית מצויינות (ששם תנאי הקבלה הם גבוהים יותר), שהן בכלל לא איכותיות. לא באופי, לא במידות, ולא באיכות ההוראה. כך שהעלאת תנאי הקבלה כנראה לא תעלה את איכות המורים.

 

אני מכירה הרבה אנשים חכמים ונבונים, שהציון שלהם בפסיכומטרי לא מזהיר.

מי שחושב שפסיכומטרי הוא חזות הכל ובזה נמדד הבנאדם, מזל שהוא לא הלך להיות מורה.

אנחנו אומרות בערך את אותו הדבר...אמא אדמה

 

כתבתי שצריך להעלות את דרישות הסף, לאו דווקא בבחינות הפסיכומטרי - אלא להוסיף ראיונות ומבחני אישיות.

כמו"כ, לא אמרתי שפסיכומטרי חשוב (רק) כי הוא מעיד על חוכמה, אלא כי הוא מעיד (גם) על מוטיבציה. הסבר:
מצד אחד - מישהו שיא החכם שלא בא לו לשבת על הטוסיק ולהשקיע, יעשה פסיכומטרי, יקבל ציון נמוך
וילך ללמוד את הדבר היחיד אליו הוא מתקבל: חינוך. הוא יהיה מורה גרוע בהכרח, גם אם יש לו מוח פנינה ולב זהב.
ומצד שני - מישהו עם מלא מוטיבציה, אבל למרות שהוא יושב שנה ולומד למבחן X, הוא עדיין לא עובר את הממוצע.
איש כזה כנראה לא מספיק חכם בשביל להיות מורה! מורים טיפשים זה עוול לתלמידים חכמים. זה גורם להם
במקרה הטוב לזלזל במערכת (ברגע שמורה לא מבין את מה שהוא אומר או מלמד שקרים) ובמקרה החמור
יגרום לו לפרוש. תחשבי על מורה טיפש למחשבת ישראל - כמה נזק איש כזה יכול לעולל!

זה נכון שיש כמה סוגי חכמה. אבל יש אינטליגנציה מינימאלית שנדרשת לשם דוגמא אישית. גם ממורה לספורט.

(אני לעולם לא אשכח את מה שלמדתי מהמורה לספורט שלי: איך לאכול נכון, יציבה נכונה, חשיבות שתיה ובאמת -
חינוך גופני! אני בטוחה שכמו שהמורה שלי הועילה לי, מורות אחרות מסיבות נזקים בלתי הפיכים לתלמידים שלהן).


חוץ מזה, הניסיון שלי מראה שהמוטיבציה משפיעה באופן ישיר על איכות ההוראה.
וקשר בין אישי, כפי שכתבתי, הוא דבר מולד שצריך לאתר בראיון.
 

אני עושה עכשיו פסיכומטרי. והולכת בעז"ה ללמוד הוראהמרב.
(התקבלתי על תנאי עד שיגיע הציון של הפסיכומטרי)

אני רואה בהוראה שליחות, וישלי את כל המוטיבציה והאינטליגנציה שנדרשות ממורה לחנ"מ ב"ה.
ו.. אני עובדת די קשה כדי להגיע לרמת סף שדרוש כדי להתקבל. וכמו שאת אומרת, זה ציון נמוך בהחלט.
זה שאני לא טובה (מזה לא טובה? גרועה!) במ"מ זה אומר שאני לא מספיק טובה בשביל להיות מורה לאנגלית או לתנ"ך? זה שקשה לי לשבת שלוש שעות ועשר דקות על כיסא ולבהות בדפים זה אומר שאני לא יכולה לעמוד מול כיתה וללמד אותם?
פסיכומטרי מודד נטו, אבל נטו- את העצבים של הבנאדם.
היום הייתי בלי עצבים לישיבה המייגעת הזאת וקיבלתי בסימולציה גרוע. ממש גרוע.
ולפני יומיים היה לי בסדר לשבת שעתיים וחצי ולכתוב ולחשוב כי הגעתי לזה יותר מוכנה.. וב"ה קיבלתי ציון שאני מרוצה ממנו..
הפסיכומטרי זה סתם. סתם מדד שלא אומר כלום על האיכות של המורה. (מכירה מורות נוראיות שעשו לי את המוות וקיבלו 680++ ומורות שעשו כמה פסיכומטרים עד שהגיעו לציון הנדרש והיו הנשים הכי מדהימות בחיי!!)
מעבר לציון מסוים כבר אין ייתרוןבלדרית

אבל בציונים של עד 600 כן יש מדד של יכולת לימודית.

ואני כן חושבת שאפשר לדרוש מורים שיש להם גם מוח וגם יכולת חברתית.

כמובן שהפסיכומטרי צריך לבוא עם ראיונות אישיים, כמו ברפואה.

 

אם היו מתייחסים להוראה כאל דינו נפשות כבר בהתחלה המצב החינוכי בארץ היה נראה בהתאם.

למרות שיש בסיס לטענה שמורה להיסטוריה לא חייב להצטיין במתמטיקה.

אולי צריך לערוך מבחן ייחודי לכל מסלול.

בדיוק.מרב.אחרונה
מבחן מיוחד לכל מסלול זה הרבה יותר הגיוני מהמבחנים המטופשים האלה.

ואם אני לא מסוגלת להגיע ל600? רציני. (ב"ה אני אישית כן מסוגלת ברמת העיקרון, אם אני אשב ואלמד לפחות 10 שעות ביום. אבל אני לא מסוגלת.)
זה שבחורה מסויימת לא טובה באנגלית ובמ"מ וגם מצבי לחץ מפילים אותה- זה הופך אותה למורה לתנ"ך פחות טובה? (חברה שלי לא עברה את ה450 אחרי חודשיים וחצי של לימודים וחרישות. היא הולכת ללמוד תנ"ך בעז"ה. מה הקשר בין הפסיכומטרי לתנ"ך? השד יודע. היא לא מתחברת לנושא ולכן לא מצליחה, אבל לתנ"ך היא מתחברת מאוד ולכן היא תקלוט ותצליח בעז"ה ותהיה מורה מדהימה)
אני חושבת דווקא שמורה צריך את כל ה3בלדרית

1. חשיבה מהירה כשתלמידים מתחילים להשתולל, כשתלמיד נפגע או שואל שאלה שהיא מחוץ לקופסה.

2. מורה (פרט אולי לחינוך גופני) צריך המון סבלנות, או טוסיק כמו שאת קוראת לזה. אם למורה אין סבלנות לשבת בכיתה, איך לתלמידים תהיה סבלנות??. המורה גם צריך ללמד מיומנויות למידה ע"י דוגמא אישית.

3. חכמה, כדי להבין באמת את החומר ולא רק את זה שבספר הלימוד אלא גם את הרקע. מורה טוב לדעתי צריך ידע כללי רחב וסקרנות.

 

ואת כל אלו הפסיכומטרי בודק, במידה זו או אחרת.

אני לא רוצה שילמדו את הילדים שלי מורים שלא סיימו בגרות! לדעתי זו תהיה בושה למדינה.

כן, דרך המכללה שאת עומדת ללמוד בההלליש
מה את עושה ביום שלישי? מתלבטת מה ללמוד?ronit
עבר עריכה על ידי ronit בתאריך י"ג באלול תשע"ג 21:38
עבר עריכה על ידי אלעד בתאריך י"ג באלול תשע"ג 13:42

כתבתי כאן פרסומת למרות התקנות ואני מתנצלת

 

סליחה...

 

אפשר למחוק אם כך...

בקשה!!!f_yaffa

שלום,,

אשמח לעזרתכם, אני מחפשת דירה להשכרה בנתניה בסביבות 2000 ש"ח.

אולי  מישהו יודע?

 

תודה

כנסי ליד 2נפשי תערוג

יש שם הרבה

 

כמובן שתדעי שבמחיר כזה כנראה לא תקבלי דירה גדולה במיקום נחשק

אבל דירות של 1/1.5 חד' בשכונות שלא במרכז העיר (ולא בשכונות החדשות) אני מאמין שתמצאי בקלות

אולי אפילו תצליחי למצוא כמה בודדות של 2 חד' ועם הרבה ס"ד גם יותר

 

בהצלחה

2000 שקל זה הרבה!בלדרית

בטוח היא תוכל להשיג יותר (אם לא מכניסים בחישוב ארנונה, מים וחשמל).

אני לא בטוח שזה כזה הרבהנפשי תערוג

נתניה עבר ייקור מחירים בשנים האחרונות

עדיין צריכה את עזרתכםf_yaffaאחרונה

תודה,.

יש עוד רעיונות? כל דבר יתקבל בברכה!!!

יש כאן מישהו שלומד לתואר שני בפיסיקה בעברית\טכניוןאנונימי (פותח)

או בן גוריון? 

למה מאנונימי??פעימה

בס"ד

 

אולי אם תפרט/י את השאלה נוכל לעזור

אני בכוונה מאנונימי ומי שלא לומד או למדאנונימי (פותח)אחרונה

בזמן האחרון במקומות הללו בדיוק את התואר הזה, לא יוכל לעזור לי.

אין מה לפרט את השאלה. 
 

אם יש כאן מישהו כזה, זה מאוד יעזור לי ואני כבר אצור איתו\ה קשר במסר אישי בהסכמתו\ה כמובן. 

לימודים בפתוחהאנונימי (פותח)

אם נניח אני לומד מקצוע כלשהו בבן גוריון ובד בבד אני רוצה להוציא עוד תואר בפתוחה אבל בנחת, נגיד שימרח על יותר שנים, זה אפשרי? ואם כן איך זה הולך מבחינת התשלום בפתוחה? משלמים לפי שמסטרים או ס"כ כללי?

חושבת שמשלמים לפי קורסים..פינג

הכי כדאי לשאול אותם..

^^^^ משלמים לפי קורסיםאיזה טוב ה'!!!!אחרונה
מישהו מכיר את המכללה למינהל בירושלים?אנונימי (פותח)

אני רוצה ללמוד שם אדריכלות [הנדסאי], אבל ממש לא שמעתי על המקום הזה.

אשמח מאוד לדעת כמה שאפשר עליהם, או אם יש לכם מכרים שלומדים שם- ליצור קשר איתם.

 

תודה מראש לכל העונים!

ולחילופין- מכירים מקומות אחרים ללימוד אדריכלות?אנונימי (פותח)
למה מאנונימי?פעימה
בס"ד

אני יודעת לומר לך שבאריאל יש לימודי אדריכלות. מנחה שחיפוש קצר בגוגל יעזור לך לגלות את כל האפשרויות. ..
חיפוש מהיר בגוגל מראהעוגת גבינה.

שיש את רשת אורט מכללות (בפריסה ארצית לא מכירה אם יש בירושלים) וכמו שאמרת במכללה למנהל.

כשאני ביררתי על המכללה למנהל השכר אינו שכר אוניברסיטאי ולכן הבירור ירד מהפרק.

 

ספציפית אדריכלות? או הנדסאי ביניין? כי אם אני לא טועה שמעתי שיש לימודי חוץ של הטכניון בירושלים.

שוב בערבון מוגבל צריך לברר לעומק.

 

דווקא הרבה יותר זול מאוני'...אנונימי (פותח)

אבל איך אפשר לברר על המקום? אם הם מקצועיים / נחשבים, איך זה ללמוד שם וכו'.

קודם כל הולכים ליום פתוח במכללה.עוגת גבינה.אחרונה

להתרשם מהמקום מהאווירה מהמרצים (בדר"כ הראש מגמה מדבר ומציג את המגמה)

אחרי זה פשוט לדבר עם סטודנטים, לשמוע מהם, מה לומדים וכו'

עזרה חשובה..אלעד

אם יש לך בעל חיים ואת/ה נשוי/אה או אפילו רק בקשר-

אשמח אם תעני/ה על שאלון זה

https://docs.google.com/forms/d/15DudjCwse_4CRt4BKWIyggJPt7HcYXUUlm_8ZsEFyEI/viewform

 

תודה רבה!

צריכה עזרה לעבודה סמנריונית בנושא ברוריה אשת ר'אנונימי (פותח)

מאיר, כל עזרה/חומר כתוב/הפניות יתקבלו בברכה.

 

בא לי כבר לסיים עם זה

קראתי ספר שעוסק בה בעקיפין..פינגאחרונה

של מירה קדר. קוראים לו 'אחד מאלף'.

מניחה שהיא עשתה עבודת מחקר רצינית לפני הכתיבה. אולי תיצרי איתה קשר..

בהצלחה!

רוקחותdn5754

בס"ד

 

שלום.

רציתי לדעת אם יש כאן מישהו/ משיהי שלמד/ה  לומד/ת רוקחות.

כמו"כ אם מישהו מכיר אדם כזה - אשמח לקבל פרטים.

תודה רבה

חברה שלי לומדת רוקחות.יעלי_א
בת דודה של אשתיאלעדאחרונה

לקשר ביניכן?