שרשור חדש
מדוע יש ת"ח שאינם אוהבים את הקב"ה?אנונימי (פותח)

4 דקות.

חשוב. חשוב. חשוב. חשוב. מאד.

מי שלא מאמין ניתן לקרוא פה שרשור של בחור שעזב ישיבה כי אין בה קשר לקב"ה.

ישיבה מלאה במפלפלים אבל את העיקר שכחו. לא פחות מטרגדיה.

כנ"ל בשרשור מה מטרת התורה.

עזרה במציאת כתבהאנונימי (פותח)
פורסמה כתבה שבוע שעבר נראלי במקור ראשון על כתבי הרב קוק שלא פורסמו..מישהו יכול לשלוח קישור או לשלוח לי את הכתבה עצמה?
עלון קרוב אליךהיועץ

משהו יודע למה אין את העלון. גם האתר שלהם לא עולה לי...

תודה

פירוש ומשמעות לפסוק.אנונימי (פותח)
אתם וודאי מכירים את הפסוק הזה: "עוד אבנך ונבנית".
ורציתי לשאול,
כיוון שאבנך אז נבנית, לא? ומה מתחדש בדיוק כאן?
האם ייתכן שתהיה בנייה אקטיבית ולא תהיה קבלת הבנייה בצד השני? הייתכן ש׳אבנך׳ אבל לא ׳נבנית׳?
תוך כדי כתיבה חשבתי לחלק בין בנייה מלמטה ובנייה מלמעלה, כלומר אנחנו נבנה אבל יש הכרח שתגיע בנייה רוחנית. ואעפ"כ למה זה בלשון פסיבית? נבנית?

(עוד לא עיינתי במפרשים, אבל אולי אתם כבר יודעים משהו ויכולים לסייע לי).
הקפצהאנונימי (פותח)
תתאמץ ותביא מפרשים אחכ נדון איתךאנונימי (3)


אוקייאנונימי (פותח)אחרונה
מחפש את מבחני הרבנות האחרונים בנידהיצחק886

אם מישהו מכיר נבחן  בהלכות נידה במועדי: אב תשע"ו, תשרי תשע"ז, ניסן תשע"ז, אב תשע"ז, שיש לו את השאלון, אשמח אם יוכל לקשר ביננו באישי או כאן... אולי יש למישהו בישיבה שלכם?

 

תודה רבה.

תחפש באתר סמיכהאניוהואאחרונה
כשר?אנונימי (פותח)

א. אבא שלי שאל את המחלקת יבוא.ארץ השוקולד
ב. אם כך, למה הרבנות מאשרת רק אסקת חלב ולא חלב ממש ולא מאשרת חדש למרות שהou מכשיר גם וגם?
מחפש חודשים רביםגוב

שלום

כבר חודשים רבים אני מחפש סדרה של שיעורים מוקלטים על הרמב"ם היומי (פרקים יומיים). לא רק הקראה שלו כמו אצל הרב סבתו שמסביר יחסית מעט.

האם מישהו מכיר? אשמח מאוד לדעת איפה אוכל להשיג.

 

תודה תודה!

אין למכון מאיר?המטיילת בארץאחרונה
יש להם באתר הרבה שיעורים מוקלטים אך לא יודעת אם גם הרמבם היומי.
מה אתם אומרים על ישיבת חומש?מכירים?רץ לשום מקום


מוזמן לפנות באישימרדכי
ישיבה שמיימית!ובצאתיאחרונה
מומלצת מאוד. בחורים ואברכים ששקועים בעולמה של תורה למרות כ"כ הרבה מסיחים. ממש חיים תורה.
וראש ישיבה שראשו בשמים ורגליו בארץ. ממש "אם דומה למלאך יבקשו תורה מפיהו"
ישיבה חסידית ביותר
גם מי שלא מסוגל ללמוד בתוך כל כך הרבה הפרעות מומלץ לבקר מידי פעם לשאוב מהאוירה
אם יש עוד שאלות- מוזמן
אנשים עם IQ של שניצל טירס.חג'דומט

זה שאני עולה לשיעור ה' ולא התגייסתי עדיין זה לא אומר שאני:

 

-לא מאמין בצבא

-מפחד מהצבא

-לא מתכנן לעשות את זה בעתיד

-לא לוקח אחריות על העתיד שלו.

 

אוף.

 

אפאטי

דקה 52אנונימי (2)


מלפשת מספרים עדכניים של שדכניות/ים של ישיבת הר המוראנונימי (פותח)
וישיבת מרכז הרב
מחפשת*אנונימי (פותח)
תודה רבה..
נערךההוד וההדר
עבר עריכה על ידי אב"ג בתאריך י' באלול תשע"ז 16:27


בהר המורחידוש
עבר עריכה על ידי חידוש בתאריך ה' באלול תשע"ז 02:34

אפשר לפנות אליי כאן ואשתדל לעזור

תכתוב לה באישי ותמחק את זה לענ"ד. זה מס' אישי.אנונימי (3)


תחליטי מרכז או הר המורעדן ירושלים
זה שונה...
לא באמת.. אנחנו בני אדם , קודם כל זה שבנ"א באותה ישיבהאנונימי (פותח)

זה לא אומר שהם אותו הדבר.. וגם בתכלס הישיבות האלה די דומות גם אם לא אחד לאחד. בכללי ההשקפה היא דוסית ותורנית עם מחוייבות להלכה וזה מה שאני מחפשת..ויכול להתאים לי גם בחורים מפה וגם מה בעיני, לא צריך להינעל

צודק אחיעדן ירושליםאחרונה
מכון מאיריעלת חן ()
שואלת אתכם כי בטח תדעו יותר.
מכון מאיר זה רק חוזרים בתשובה ומתגיירים או ישיבה לכל דבר?
ואם אתם יודעים להגדיר את סגנון הבחורים שלומדים שם.
תודה רבה וחודש טוב
איש איש לגופו. אין קשר בין המקום לאופי החתן בגדול. מזל טוב.אנונימי (2)


זה לא רק חוזרים בתשובה וכדומהאניוהוא
אני חושבת שזה לא מדוייק להגיד שאין קשר בין אופי הבחור למקום יעלת חן ()
אבל תודה על התגובות!
אני לא אמרתי שאין קשר.אניוהוא
לדעתי על פי רוב יש קשר. אבל כמו בכל דבר - יש יוצא מן הכלל
בעיקר, אבל לא רקאנונימי (3)אחרונה
יש פה חברה בישיבות תיכוניות?אנונימי (פותח)
ישיבות בצפון...
ומאיפה..
בעיקרון זה פרום לישיבות הגבוהות וההסדרמרדכיאחרונה
בס"ד

נסה יותר בנוג"ה.
בהצלחה.
שם ביינישי ומקורי לגמ"ח תרופותאנונימי (פותח)

אפשר גם משהו שראיתם בישיבות אחרות

גמ"ח רפואהיונתן 747


מפיס מורסא (שבת קי''ד כמדומני)דגן ותירוש


אסיא דמגןאדם כל שהוא


מגן שוויא.אניוהוא
הנהאליקאליק

בס"ד

'כל המחלה' (על בסיס הפס' כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך)

'יעסוק בתורה' (החש בראשו יעסוק בתורה)

 

"בייניש חי"נקדימון
על משקל ׳בן איש חי׳נקדימון
גם-זו. חשברוישו. מדווי מצרים. מישברך. אנטיוכוס. יתוש בראש.אנונימי (3)אחרונה

נכנס יתוש במוחו זה אנטיוכוס אפיפנס לא בטוח. 

 

כאן אין גימלי"ם!

הכדור עגול והמזל גדול

אחד משישים 

ברוך ד' אני נושם

שתה מימיה שב באוהל 

חויייפעאאעל 

חביבין ייסורין. 

teva קורסת. עזור לה! 

פג תוקף. 

...ונתנה תוקף. 

פטיש בראש

וכו וכו וכו

 

 

צדיקים עזרה!!!יהדות=דרך חיים

אם השיקול העיקרי שלי בבחירת ישיבה הוא מקום שיצמיח אותי בצורה כזאת שבהמשך חיי בעז"ה אוכל להשפיע הרבה על עמ"י ובכיוון תורני מאוד (רב ר"מ וכיוצ"ב לא פויסק אבל בקיא בהלכה) וחשוב לי מאוד מאוד שזה יהיה מקום חסידי באמת. עם דגשים על עבוידה ממש, וכמובן גם באווירה ולימוד חסידות. שבאמת יאפשר להתקדם בעבודת ה' כמה שיותר, וחשוב לי שזה יהיה מקום שאכפת לו מעמ"י וארץ ישראל (ולא ביינישים שרק שקועים בבועה של עצמם) 

אז חשבתי וחשבתי ולא מצאתי שום מקום כזה  

אשמח מאוד מאוד לעזרה

יש סתירה מסוימתנפתלי הדג
בין גדילה והתגדלות בתורה שיהוו עוגן משמעותי לעתיד, לבין קשר עם העולם שבחוץ. כדי ליצור את הקומה הראשונית הזאת, יש צורך (לפחות בתחילת הדרך) בכניסה לחממה מסוימת, תיבת נח שבתוכה יכול אדם לעשות ניסויים ברוח שלו עם מינימום השפעה חיצונית. זאת לפחות התפיסה הנפוצה במרבית הישיבות.

אני פחות מכיר את הז'אנר של הישיבות החסידויות, אבל ממה שאני מכיר, הכי קרוב למה שאתה אומר נשמעות לי רמת גן/רמת השרון/צפת/עוד יוסף חי.
רמת גן רמת השרון וצפת אולי פחות מתאימות כי הם הסדרברגוע

ועוד יוסף לא ישיבה ציונית.

בשלושתן נדמה לי שיש חבר'ה שנשארים לעשות גבוההנפתלי הדג
נכון (לגבי צפת לא בטוח)ברגוע

אבל עדיין הרוב עושים הסדר, וברור שזה משפיע על כל האווירה בישיבה.

 

ברור שגם שם יכולים לצמוח להיות ת"ח רציניים,

אבל אם "השיקול העיקרי" שלו שיהיה מקום עם לימוד רציני,

אני חושב (לא בטוח) שעדיף לו ישיבה גבוהה ממש.

זה לא ממש ישיבות חסידיותסמיילי...אחרונה

רמת גן היום בכלל לא

רמת השרון יש טעימה אבל באופן כללי זה כמו מרכז רק החבר'ה שונים

צפת לא ממש מכיר אבל נראה לי אותו דבר

 

לא אני המצאתי ככה קבלתי מרבותי.

 

תחפש בסוף תמצא, יש מקומות כאלה אבל הם לא מוכרים לציבור הרחב, צריך אצל אנשים שיודעים.

אמתה' חייני כדברך
אכן בשביל להתגדל צריכים להיות "בבועה" בהתחלה.

לפותח השרשור, אולי שווה לחשוב על תורת החיים. יש שם אווירה חסידית ממה שהצלחתי לקלוט אבל אני לא יודע כמה מתעסקים שם עם ארץ ישראל
אשרייך!ברגוע

אתה מחפש לשנה הקרובה? (אם רק שנה אחרי יש לי אפשרות טובה להציע לך).

 

אולי יצהר (של הרב דודי) או חומש (צריך הרבה מסירות נפש).

לשנה הקרובה בעז"היהדות=דרך חיים

חשבתי על שניהם, איך הם יהיו עם משהו שמדלג על השמינית?

אני מכיר אישית כמה שלומדים ביצהר שדילגו על השמיניתברגוע

לגבי חומש אני לא יודע

שלב א': 6 שנים בועה. שלב ב': יציאה.אנונימי (2)

אם תתחיל בפעילות ציבורית בישיבה לא תלמד רציני.

אבל לייסד שיעור תורה בערבים ובשבתות זה מצויין. 

 

מה עם תורת החיים?אני77


תורת החיים לגמריאנונימי (3)
אז תגידו, באיזה ספרים אתם גודשים את הבוקסה שלכם? יהדות=דרך חיים


אין בוקסהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מחזיק בבית המדרש רק את המסכת, רמב"ן על המסכת, ואורות (בע"ה יצטרף תיכף גם המאירי)

ספרים שהתכנון ללמוד בהם באופן קבועארץ השוקולד
אני ממליץ גם ספר לימוד קליל לזמנים המתים באמצע
גמרא, חזו"ע, משנ"ב, אורות, תנ"ךה' חייני כדברך
מסילת ישרים, כמה מחברות
ש"ס וראשונים.הנודד הבודד


ספרי חסידות, סידור, תהילים, גמרא, משנב, וממחר גם טורסמיילי...אחרונה


מומלץ מאוד נתיבי עולם הישיבה לסלוניםסמיילי...

מסביר איך צריך להראות ישיבה ואיך להתנהג בישיבה.

הדרכה מעשית לבני ישיבות

מחפש ישיבה...ציוני נלהב

שלום לכולם משתמש חדש, נעים להכיר....

למדתי בישיבה קטנה,ועכשיו בסוף כיתה י בעקבות כך שלא ניצלתי מספיק את הזמן החלטתי לעבור ישיבה.....בוכה 

מחפש ישיבה תורנית עם מסגרת אבל לא חונקת,אשמח לרעיונות!מבולבל

יענו אתה חמשוש שליהנודד הבודד

צחוקים

אז בעזרת ה' שבוע הבאה זה קורהאנא עבדא

אני מתחיל ישיבה גבוה. אז לכל אלא שזה כבר קרה להם אשמח לעצות לאמירות וכו' שוטו ככל העולה על דעתכם תודה

בהצלחה רבה שיהיהארץ השוקולד
1. לדעתי, חשוב לקבוע יעדים.
לו"ז של הישיבה לרוב ממלא שני סדרים בערך, ואז נשאר לך בין שעתיים לארבע שעות של לימוד עצמי ו/או בחברותות, כדאי שתקבע לעצמך מטרה כדי שתרצה ללמוד משהו אז.
2. חיפוש ספרים שאתה נהנה ללמוד, לפעמים קשה לגרום לעצמך לפתוח ספר, אם זה ספר לימוד שאתה אוהב ללמוד יהיה יותר קל ומהנה
3. ביחס לבחירת חברותות, כדאי למצוא חברותא שאתם נהנים ללמוד יחד, ובערך באותה רמת השקעה שלא תצטרכו לרדוף אחד אחרי השני אם הוא לא נמצא. ובעיקר, שתהיו בערך באותה רמת ידע תורני בנושא לימוד הרלוונטי, כדי שזה יהיה חברותא ולא שיעור.
4. חיי חברה זה חשוב, אבל לתחום את זה בזמן ולא לבזבז את הסדרים על שיחות חבריות רבות, מותר קצת להתעניין אבל להשאיר חלק מהשיחות לערב
5. תרפרף במדפים ותסמן מה היית רוצה לדעת בסוף הזמן ובסוף השנה ואז לנסות לחלק בדרך אפשרית.

יהי רצון שתזכה אתה וכל הבייני"שים ללמוד הרבה תורה ולהגדילה ולהאדירה, מרוב הנאה והצלחה
אתן עצה אחת מרכזית.חג'דומט

בוא בעמדה של הקשבה. אתה לא הולך למצוא צ'ופרים חדשים לסניף, אתה עומד לשדרג את כל החיים שלך ממקומות שאתה לא מודע להם היום בכלל.

 

אל תבוא לשיעור של רב בעמדה של זה שבודק האם הרב משכנע אותו. תבוא להקשיב, יש כאן דבר גדול ממך בהרבה.

 

זה עולם חדש ומרתק, תהנה מכל רגע. זה בעצם כמו ללכת וברחוב ולפגוש את עצמך.

 

אין דבר יותר מתוק מזה.

 

בהצלחה!!

לך לישון בשעות סבירות.אני77

תקבע לעצמך חזרות מסודרות על הלימוד שלך.

 

תתפלל ותבקש למצוא את הקשר החי לקב"האנונימי (2)

מטרת התורה שאתה לומד: קשר עם ד'.

וזה נמצא בלב. לא בשכל. 

וברוב המקרים מעבירים שנים ע"ג שנים בלי לבקש את ד'. אבל את התוספות יודעים ישר והפוך. 

ויודעים להעמיד סברות מפה ועד הוואי.

משל למישהו שיודע הכל על אשתו לפרטי פרטים אבל כשהם שניהם לבד בחדר מגיעים למסקנה 

שהוא מלא בידע עליה אבל ללא קשר אליה. 

 

תשתדל להשאר אדם מן הישוב בלי רעות חולות נפוצוצת:

פנים מעוותות ממאמץ נפשי על איזה תיקון מידות או לא יודע מה, חוסר שמחה, גו שחוח , אינפנטליות , 

סגירות . 

תקפיד על היגיינה גבוהה ודאודרנט. תחליף בגדים כל יום. 

תקבע לך חברותא לריצה. כל יום לפחות רבע שעה ריצה מהירה. בהפסקת צהריים 20 כפיפות בטן. 

תתחיל לשמוע הצעות לשידוכים. אם מישהי מנסה להתחיל איתך באוטובוס אל תבהל ואל תברח 

דבר איתה היא לא תאכל אותך. ואל תדבר איתה על העיון בגמרא זה לא מעניין אותה. 

דבר איתה על טיולים וכל מה שהוא לא גמרא. 

כלפי הוריך והבית שלך תוותר על כל החומרס שלמדת השבוע את זה תעשה בביתך שתקים בקרוב. 

תמשיך להיות מעורב בדעת עם הבריות. 

תשתדל לייסד שיעור באזור מגוריך בשבתות החופשיות. חשוב! ללא פוזה של בייניש ת"ח. תהיה אחד מהחבר'ה. 

נורמלי. אל תתנשא. 

בהצלחה. 

הייתי אומר לך משהו שישמע לך קצת מוזר: אם לא תמצא לך שם דמות שרק משהות לידה אתה מרגיש 

שהיא מקדמת אותך ומבין מה אתה צריך לעשות הלאה בשביל להתקדם בעבודה פנימית - זה יהיה קצת פספוס. 

כי אם רק יהיה לך ת"ח עצום שימלא אותך בידע מפה עד הוננלולולו שתדע שזה לא כל הסיפור. 

וזה קשור להתחלה. או לרישא כמו שהביינישים אומרים. 

תצליח ותהנה. 

לא נהנה? תחליף מקום. 

 

 

 

אשריך לגמרי ותודה רבהאנא עבדא

זה נראה הגיוני לשמוע הצעות בשיעור א? חוץ מזה שאני לא ירצהה להתחתן עם מישהי שמתחילה איתי.

אחי המלצה חמהאנונימי (2)
תתגמש. תהיה רך כקנה.
אתה הולך לההכנס לעולם שיכול להכניס אותך אם לא תלחם בזה לקבעון מחשבתי. להתחיל לא לבתחיל איתה. מותר לא מותר. כללים כאלה כללים אחרים. קווניק לא קווניק וכל הקשקושים האלה. למה לא? מה יקרה? למה זה בראששלך שהיא לא צנועה כאילו. אם מישהי עושה לך עיניים או מפילה משהו וכו זה נותן לה חותמת של פתוחה מידי? תתרחק מזה כמו מאש. לא להיות רובוט. זה תמצית העניין. תתחתן תהנה ותתרחק מקבעונות. תשאל את עצמך בכנות מדי פעם איפה אתה עומד מבחינת קשר עם ד'. ואין לזה קשר להבנת תוספות כזה או אחר. תלחם בתורה הממוסדת והמקובעת במקרה ותגיע לכזו. אתה צריך לחיות תורה. לא לאגור ידע. ותתפלל לעזרה ללימוד אבל תתפלל אנא ד עשה שהלימוד שלי יהיה אמצעי להתקרב אלייך ולא שסתם אסגור אותך מחוץ לספריה הגדולה שנתת לנו ואהנה מכל החידןשים בלי להתקשר נפשית למי שכתב את הספריה. זה גם כמענה לבחור עם השוקולד.
שים לבאנונימי (2)
דיברו כאן על יעדים טכניים. אף אחד לא הזכיר את עצם העניין. ראה הוזהרת (; שלא תגיד שלא אמרתי. ביי
לא נראלי שזו עצה מתאימה לבחור ישיבה ועוד מתחיל.חג'דומט

להלחם בתורה הממוסדת..

 

אלפי שנים היתה תורה ממוסדת וכולם היו מרוצים. חלאס.

 

חיי תורה לא יגיעו בלי נאמנות מוחלטת למה שהיה עד עכשיו. אם צריך שנויים הם יעשו על ידי גדולי ישראל ולא על ידך או על ידי.

 

 

יש צורך להצמד להלכה. עדיף להוריד משקפיים אם מסתובבים ברחוב בשעות הצהריים. לא מומלץ להכנס לקניונים אם אפשר בלי. צריך "להתרחק מנשים מאד מאד" כדברי השו"ע.

להלחם בתורה הממוסדת זה לא מתאים לאף יהודיחג'דומט

בחור ישיבה מבוגר יכול להבין לפעמים יותר מורכבויות. לא כאלה שהצגת, אחרות לגמרי ותמימות הרבה יותר.

רק הצירוף ,"להלחם בתורה" גורם לי חלחלה..חג'דומט


לא נאמר מעולם. תנשום. וגםאנונימי (2)
לא הבנת. ברקס. אחי. ברקס.
לפעמים אין ברקס, אחי.חג'דומט


גם כשלא הבנת? גם אז אין ברקסאנונימי (2)
אהה כן נאמר. אבל לא הבנת בכלל.אנונימי (2)
להלחם בממוסדות שהאנשים יצרו מסביבאנונימי (2)
לתורה. בסדר נרגעת.
אני אומר שוב.חג'דומט

ממוסדות של פוליטיקות קטנוניות ולשון הרע "קווניק לא קווניק"- אני איתך באלף אחוז.

 

אבל הלכה זו הלכה ורוח ההלכה זו רוח ההלכה.

 

אם גדולי ישראל קבעו משהו, הוא קיים. הם בעלי המקצוע על התורה.

אחי. תקרא לאט מה שכתבתי. ותרגע.אנונימי (2)
אני לא רפורמי.
אתה נחלץ להגנת התורה כשאני מדבר על משהו אחר לגמרי.
פשוט שכח מזה.
מי דיבר על שינויים יעני רפורמיםאנונימי (2)
דיברתי על קבעונות מחשבתיים של המסגרת. לא לשנות כלום בתורה אל דאגה.
נשים וזה לא כרגע.
יש בזה אמת, אבל לא זה מה שצריך לומר לבייניש חדש..חג'דומט

"קווניק לא קווניק", לזרוק לפח.

 

"מותר לא מותר"- זה אמת! לתורה יש הוראות ברורות לחיי תורה. לא דמיונות של אדם זה או אחר.

מותר לא מותר הכוונה לכלליםאנונימי (2)
חברתיים בלתי כתובים ללא קשר להלכה. תרגיע אחי.
ההלכה היא מה שגדולי ישראל אומריםחג'דומט

וגם רוח ההלכה. כמו לא לדבר סתם עם כל בת שאתה רואה באוטובוס.

רק בוא תראה לי איפה אמרתי את זה. אל תסלף אותי.אנונימי (2)


תקוות?ארץ השוקולד
זה שאתה לומד תורה אמור להשפיע על הקשר עם הקב"ה, אבל צריך להבין שהשכל הוא מתנה וצריך לבקש בו עזרה
והכי חשובאנונימי (2)

תשמור על חוש הומור

גם כשאתה מתווכח עם מישהו 

על תשכח לשמור על ספורטיביות לא להיות עם ראש בקיר. ראש קשה. 

תצמד להלכה במאה אחוז. אבל אל תהפוך לגוש בטון.

לא לצאת בשיעור א....ארץ השוקולד
באת ללמוד ולא להתחתן...

ובהסבר יותר מעמיק: אתה בא לישיבה כדי לבנות קומה נוספת באישיות, תצא כשתהיה יציב יותר
לא. צריך להתבגר.סמיילי...

הרב שלי הראש ישיבה אומר באופן כללי גיל 21 מקרים מיוחדים שהוא בוגר לפני

כאן יש לך כיוון על מה שדיברתיאנונימי (2)אחרונה

אני מבטיח לך שזאת נקודה מאד מאד קריטית 

וכדאי לך למצוא דרכים לפיתוח הנקודה הזאת 

הלוואי ולי היו אומרים את זה בשיעור א'.

שנזכה להיות מהאנשים החיים את החיים ולא החושבים את החיים 

אנשים עם יראת שמיים ז"א ראיית שמיים. 

יש לרב אבולעפיה שעורים בערוץ מאיר ובטח יש עוד אנשים שעוסקים בנקודה הזאת

ספונטניות זרימה גמישות מאד מאד חשוב

 

ותתפלל לעזרה בלימודארץ השוקולד
כדברי הגמרא בנדה דף ע עמוד ב:
"יבקש ממי שהחכמה שלו וילמד"
כי הא בלא הא לא סגיא
כמה עצות, חלק רעיונית חלק מעשיותאניוהוא
ללמוד על ערך לימוד התורה, גם העסק השכלי הזה הוא בעצם הלב,
כגון, נפש החיים שער ד', מעלות התורה, הקדמת האגלי טל, אורות התורה, נתיב התורה למהר'ל ועוד.
כשאדם מבין במה הוא מתעסק אז הוא מבין את האחריות שעליו.

מצד אחד הקצב שבע'ה תלמד יהיה מהיר בהרבה ממה שלמדת עד כה אבל צריך לדעת שלא גומרים ש'ס בשנה עם לישון 8שעות בלילה....
צריך להתמסר לתורה, אבל להכיר את כוחותיך ולא לעבור את הגבול הנכון בשימוש כי אז מותשים ונכשלים.


מעשיות-
תחפש חברותא שלא תדבר איתו.
תשתדל לקרוא בקול כל פעם שאתה יכול.
תקבע סדרים בכל מיני ספרים 5 דק' לפני תחילת הסדר ותחזיק לעצמך ספר נוסף שבו אתה לומד כשהחברותא מאחר קצת או בהמתנה לאוטובוס וכו'
אל תעזוב ספר לפני שסיימתי אותו מכריכה לבריכה.


זה לבנתיים...
אם אזכר בעוד אכתוב
שאלה קטואנונימי (פותח)
הוכחה שעם ישראל מתקדם כל הזמן:אנונימי (פותח)
כל האנשים בפורומים הם ללא לשון הרע. מכבדים. ורוצים להיות יותר טובים. ויודעים הלכות. ואשרינו מה טוב חלקנו.
לפני 20 שנה המצב היה שונה. ולפני 40 שנה הרבה פחות.
אשריכם ישראל. שנזכה לגאולה שלמה בשנים הקרובות.
כוונתי הייתה שמי שקורא כאןאנונימי (פותח)אחרונה
יכול להתרשם שכל האנשים בנפלאים כאן לא בטוח שלפני דור או שניים היו נשמעים כך. משמע אנחנו מתקדמים.
שאלהעברי אנכי

שמעו.. אני שומע מלא דברים טובים על המור.. אבל אין לי מושג מה הולך שם.. אשמח אם קצת תעזרו לי להבין מה זו הישיבה הזו..:

 

מישהו יודע מה שיטת הלימוד בשם?

 

(ו... איזה ישיבות אתם מכירים שלומדים אליבא דהילכתא? כי.. לשם אני מכוון.)

 

ועוד משו... בהר המור כולם "קוקניקים" כאלה? אני לא מתחבר לכאלה שלומדים כזה ככ הרבה אמונה, ומצטטים את הרב קוק מלא כי הם חורשים על הספרים שלו (הערה: אין בזה שום בעיה! וזו מצווה גדולה וזה אחלה לימוד תורה וכו'... אבל.. אני פשוט לא מתחבר לזה.. אני יותר בקטע של לימוד גמרא מעמיק וכל זה..)

יש שם מיליון שעות הרב קוק?

 

ללכת לפי הרב עובדיה בישיבה כזו יגרום לכך שיסקלו אותיחושף שינייםליקוק??

ככה זה שםalezish
זה פחות התקבעות על צד בסוגיא.
קשה להגדיר
אבל זה ניואנסים שמבין רק מי שנמצא בתוך הלימוד כמה שנים.