שרשור חדש
שאלה דחופה!someone

קיבלתי מכתב מהיש' הק' שאני הולך אליה שאני צריך להביא ביום הראשון טופס שמאשר את דחיית הגיוס, לא משנה כמה חיפשתי ב"מתגייסים" לא מצאתי... קיבלתי סמס מהצבא שמעמדי כבן ישיבה ודחיית הגיוס התקבלה או משהו כזה אבל לא קיבלתי שום טופס...  אם מישהו יכול להסביר לי איך אני אמור להוציא את הטופס אני ממש אשמח...

תתקשר למדור בייני"ש בצבאאנונימי (2)


נראה לי שמביאים את הטופס מאיגוד הישיבותובצאתיאחרונה
(לרוב דרך הישיבה) והולכים איתו לדחות. או שאולי כשהולכים לדחות מקבלים טופס במדור
אממ.. שלוםציוןןן
פלשתי ממש, אני לא בגיל וגם לא בן אבל אולי משו שישמח אותכם לשמוע.... לפעמים אני ממש ממש חושבת שהלוואי שהייתי בחור ישיבה שבאמת יכול כול היום לשבת וללמוד תורה!! גמאני לומדת תורה באולפנה... וספר אמונה... אבל יש לי עוד מליון דברים שאני צריכה ללמוד... מתמטיקה ואנגלית למשל... ואני לא באמת יכולה לבחור איזה סוגיה וללמוד אותה... אז אשריכם!!! תדעו שזו ממש זכות... וזהו. שבת שלום ומבורך!! ובהצלחה בתחילת הזמן!
תודה רבה!ברגועאחרונה

אין לך מה להתבאס

פשוט התפקיד שה' יעד לך הוא לא לשבת וללמוד כל היום.

תשמחי במצב שלך ומכל דקה שאת כן זוכה ללמוד!

יש פה בן ישיבה שגם עובד 26-30 רווק פנוי??dasi6


פלשתי לפהאנונימי (פותח)

היי

מחפשת ספרי אמונה לא כבדים ללמוד לבד.

רעיונות מישהו?

של הרב ראובן ששוןאנונימי (3)

הסדרה 'טללי חיים' או 'אחת שאלתי' או 'אורות התשובה' מבואר שלו. מומלץ בחום. מסביר מאוד

אני ינסה. תודה!מתארחת בעולם


יש לו גם "הקיצו ורננו" שהוא יפה מאוד.שקט רועם
שיטתי ומסודר- על הדרך להתקרב לה' בדרך של הגאולה ולקרב איתנו את כל עמ"י..
אפשר לנסות ללוות את הלימוד העצמיאנונימי (4)

בשעורי שמע / וידאו 

בכל אתר של ישיבה כלשהי אני מניח שיש סדרות שעורים. 

 

 

רק פלישתי לכאן?אולי עמוני גם טוב?אנונימי (4)
צחוקים איתי.
בוגר..אנונימי (פותח)


הרב ראובן פירמןאניוהוא
ממש ממליץ על החוברות של הלימוד יומי באמונה.אבגדה

(החוברות הכחולות)

איזה?אנונימי (פותח)


חוברות שמאפשרות ללמוד בצורה נוחה ובהירהאני77אחרונה

ספרי אמונה בסיסיים.

אני לא לגמרי יודע איפה אפשר להשיג. מרכז ההפצה של החוברות הוא בישיבת מרכז הרב.

אמונה ברורה הרב פיירמןאיזדרכת
יש סדרה של הרב לונדיןשקט רועם
של ספרי הרב קוק מבוארים בלשון קצרה ובהירה (בעיקר פירוש מילים, למי שמתקשה בשפה).
ויש לו גם סדרה של ספרים על מאמרי יסוד בתורת הרב קוק (חמישייה לדעתי. הסברים מאוד מפורטים).

יש גם לאמונת עיתנו אם זה הסגנון שלך. אמנם חלק מהכרכים יותר קשים מהאחרים אז כדאי לשאול מישהו שמבין.

נתיבות שלום מומלץ ממש ממש! חסידות נוגעת ללב ולחיים, ובשפה מאוד פשוטה וברורה שיורדת לחיי המעשה.

גם הספר דרך ה' לרמח"ל הוא מאוד פשוט ושיטתי מצד אחד, ומצד שני למעמיקים יש בו אין סוף עומקים של תורת הסוד.. בכל אופן מתאים לכל אדם בוגר ממוצע לדעתי.
'אמונות' של הרב ישראל הסasd100

אני מקווה שעדיין אפשר להשיג את הספר הזה...

'יוצר אור' של הרב אבינר, 'קדושה וטבע' של הרב שרקי, אמונה ברורה של הרב ראובן פיירמן באמת ספר טוב, זה מבוסס על סדרת שיעורים שהרב העביר במכון מאיר

תודה!!אנונימי (פותח)


אמונות ספר יסודי. אשריך. הרב הס זצל.אנונימי (4)
עזרה בגמרא חבריםעדן ירושלים
אני לוחם אבל ברול השם מוצא את הזמן ללמוד גמרא בצבא..סיימתי כבר סוטה והוריות בצבא (בקיאות כמובן )..בשניה שסיימתי הוריות התחלתי קידושין.
אמרתי לעצמי (ולהשם) שאסיים עד אחרי החגים את קידושין בקיאות.
וואלה קשה לתפוס ראש להתחיל מסכת..
למישו יש משו שיעזור לי להתחיל את המסכת בכיף (אחרי שאני מתחיל אני 'נבלע' לתוך המסכת...)
איזה מין משו?ארץ השוקולד
סוגיה מעניינת/פירוש טוב?
לא יודע...אפילועדן ירושלים
זריקת מרץ..או עזרה שתעשה את הסוגיות הראשונות יותר מעניינות
תקרא את המשנה, תציע שאלות משלך ואז תיכנס לגמראארץ השוקולד
אגב, הייתי ממליץ לחפש מסכת אחרת, כי תחילת קידושין לא כזה מעניינת.

אפשר ללמוד ראש השנה/יומא/סוכה לקראת החגים
תודה על העידוד! וזה היה בציניות! שילמד קידושין אף על פי שזהיצהרניק וזהו

לא מעניין!!!!!!!

תחילת קידושין זה הדבר הכי מעניין בעולם.אנונימי (3)
התכוונתי לדיון הפילולוגי ביחס ללשון זכר או נקבהארץ השוקולדאחרונה
ממש בהתחלה
אולי תנסה להתחיל בלקרוא בלי להבין?אני77

(ואם אתה רוצה להבין את כל הדף, אתה יכול להתחיל בלקרוא את הדף הקודם.)

 

זה מאפשר להיכנס ללימוד בלי לדרוש איזה מאמץ מיוחד, ואז אח"כ- תכנס ל"ללמוד" ממש.

מצטרף, ניתן לקרןא בשטיינזלץ או שוטנשטיין בהתחלהארץ השוקולד
או בכלל.

אבל בהתחלה זה יהיה יותר קריא ואז יהיה יותר פשוט להתחיל.
תודה חברים אבלעדן ירושלים
ללמוד גמרא אני יודע..זה פשוט לא מעניין...ואני מתחתן בעזרת השם אחרי החגים אז אמרתי שאלמד קידושין...
אולי תנסה כדי לדרבן, לתהות בחקירהארץ השוקולד
מה היחס בין "האיש מקדש" לבין "האישה מתקדשת"?
לחילופין, ניתן לקבוע יעד שאליו תגיע בזמן הקרוב ואז כבר התחלת

מזל טוב, שיהיה בשעה טובה
תודה אחיעדן ירושלים
מזל טוב!!יצהרניק וזהו

אבל גמרא לא אמורה ל"עניין" אותך, כדאי שהיא תעניין אותך, אבל גמרא פשוט לומדים!

תחפש כאן חברותא טלפוניתאנונימי (2)

ואולי תשמע שעור עיון באודיו

הסתדרתי תודהעדן ירושלים
תודה רבה לכולם
בכיף, מקווה שסייענו במשהוארץ השוקולד
אגב, יש סוגיות מעניינות בדפים ל+ אם אינני טועה, מצוות האב על הבן וכד'
כןעדן ירושלים
אני מת כבר להגיע לדפים האלה!!
איזה יופי, תעדכןארץ השוקולד
כמובן שאשמח לשמוע באישי תמיד גם תובנות ודברי תורה שראית בלימודך
חברותא כמובן.אנו_נימי (G+)


איזה סגנון לימוד הכי מחייה אותך?כי בשמחה תצאו.

אם תרצה, יש לי כמה וכמה דברים לומר לך על תחילת קידושין.

אם אתה רוצה בלמדנות:

יש דיון מהו קניין, ומהלך נפלא של הרב ויצמן על כלל משניות פרק א',

יש דיון מהם קידושין (שו"ת אבני מילואים י"ז, משיב דבר על שעבוד לאישות ועוד),

יש את סוגיית כסף ושווה כסף (פיהמ"ש לרמב"ם, ריטב"א ש"ך וחזו"א),

 

על היחס בין שלושת הקניינים של האישה 

יש ירושלמי וקונטרסי שיעורים (אבל זה נורא ארוך, יש שם קטע יפה באגדה).

מהר"ל באור חדש על מגילת אסתר עמ' קס"א בהוצאה הישנה הרגילה

ועוד הרבה דברים יפים.

 

כמובן, חברותא

כמובן, להתקשר לרב שלך בערב שבת.

 

המון הצלחה,

ומזל טוב צדיק!!

חברים תודה רבה!!עדן ירושלים
ברוך השם מצאתי שיעורים בפלאפון שיחד איתם אני מתקדם יופי במסכת.
תודה רבה לכולם על העיצות.
שבת שלום
חבר'ה אשמח לעזרה לגבי מסלול צבאיעיני יורדה מים
שלום חברים יקרים! יש לי כמה שאלות מאד אשמח אם מישהו יעזור לי..
אני בייניש בן 19.5 , למדתי בישיבה גבוהה , לא בישיבת הסדר , עזבתי כרגע את הישיבה .
-שאלה ראשונה - אני רוצה לעשות מסלול צבאי הסדר , האם זה מחייב אותי עוד פעם לעשות שנה ישיבה או שאני פשוט יכול להתגייס אתם ככה ?
- שאלה שנייה - עשיתי דחיית שירות לפני חצי שנה למשך 12 חודש , האם ברגע שאני עוזב את הישיבה הדחייה פגה ?
כי אני כן רוצה כמה חודשים הפסקה בין לבין תודה רבה!!!!
אנסה לענות ממה שאני יודע-מרדכי
בס"ד

א. לפי מה שידוע לי צריך לעבור למסלול ההסדר תקופה לפני שרוצים להתגייס בשביל שזה יחשב לפני. גם אם למדת לפני זה ארבע שנים בישיבה במסגרת גובה הם לא נחשבות לך במסלול.

ב. הדחייה לא פגה כל עוד אתה עובר לישיבה אחרת. אם אתה עוסב לחלוטין אז הצבא רשאי (וכך גם נכון) לגייס אותך ישר גם אם אתה חתום לשנה. הרי כל הדחייה היא בשביל ללמוד תורה, מי שלא לומד ולא מצא בישיבה, לא זכאי לדחייה.
תודה רבה אחיעיני יורדה מים
עוד שאלה קטנה אחי כמה זמן צריך להיות בישיבת הסדר כדי להתגייס אתם?
ולגבי השאלה השנייה אמרת את זה מתוך סברא או מתוך ידיעה ?
נראה לי חצי שנהמרדכי
בס"ד

מתוך ידיעה. זה כתוב שאתה חותם על הדחייה. אם כי בתכל'ס זה לא נאכף מיידית.
עד כמה שידוע לינקדימון

בשביל להתגייס עם הסדר מסויים צריך להיות שם 2 זמנים.
ככה שמעתי אבל כדאי לברר.

אגב, קח בחשבון שמעבר למסלול ההסדר כרוך בתשלום אגרהמרדכי
אחי, הכי פשוט תתקשר לאיגוד ישיבות ההסדר ותשאל.נריה2323
איך היה בישיבה?ע מ
(באמת, חבר'ה, תגיבו לעניין!)
לפני הכל על פי החוק...רוצה אני

ברגע שאתה עוזב את הישיבה אתה צריך להתייצב בלשכת הגיוס כדי לקבל צו גיוס, הסיבה היחידה שלא התגייסת על פי החוק בגיל 18 היא בגלל שהמדינה מאפשרת לך לדחות גיוס כדי שתוכל ללמוד תורה ברגע שעזבת את הישיבה אתה לא זכאי לפריבילגיה הזאת ששאר המדינה לא מקבלת.

עכשיו בתכלס, ברגע שעזבת את הישיבה הישיבה מחויבת להודיע למשרד החינוך ולאיגוד הישיבות שעזבת והם אמורים להעביר את המידע הזה לצבא, מה שאומר שבעיקרון הם אמורים לשלוח לך זימון על מנת להמשיך את הליך הגיוס שלך, אבל (על פי מה שידוע לי כרגע) הם לא עושים את זה בגלל כל מיני סיבות שאני מעדיף לא להיכנס אליהם פה.

התשובה הקצרה לשאלה השנייה היא שעל פי החוק הדחייה פגה ברגע שאתה כבר לא לומד בישיבה אבל בתכלס אף אחד לא ישים לב או יתחיל לרדוף אחרך.

 

ודרך אגב לא יודע מה הסיבות שלך למה שאתה עושה ויכול להיות שזה מוצדק אבל חשוב לחשוב על השאלה המוסרית הלא פשוטה שעולה מהסיפור.

תודה רבה אחי!עיני יורדה מיםאחרונה
ומבחינה מוסרית אני לא חושב שיש בעיה , אם אני לוקח כמה חודשים חופש ואז הולך ללשכת גיוס ואני מעדיף לא להיכנס לזה .
בכל מקרה מאד מודה לך.
ב"ה קם בית מדרש לגאולה, מוזמנים להצטרף יהדות=דרך חיים
פתחתם בסוף?הלהבה והברוש..


כמה חבר'ה?הלהבה והברוש..


8-9 כניראה אבל חלק בחצי משרה כזה...יהדות=דרך חייםאחרונה


מהי מטרת היהדות: התורה התפילה והמצוות?אנונימי (פותח)
עדיף משפט קצר כדי שיהיה יעיל. בציון ננוחם.
עלינו לשבח - העולם ואנחנואנונימי (פותח)

 וְעַל כֵּן נְקַוֶּה לְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, לִרְאוֹת מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזֶּךָ, לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ, וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן, לְתַקֵּן עוֹלָם בְּמַלְכוּת שַׁדַּי, וְכָל בְּנֵי בָשָׂר יִקְרְאוּ בִשְׁמֶךָ, לְהַפְנוֹת אֵלֶיךָ כָּל רִשְׁעֵי אָרֶץ.

יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל,

כִּי לְךָ תִכְרַע כָּל בֶּרֶךְ, תִּשָּׁבַע כָּל לָשׁוֹן. לְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפֹּלוּ, וְלִכְבוֹד שִׁמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ, וִיקַבְּלוּ כֻלָּם אֶת עֹל מַלְכוּתֶךָ, וְתִמְלֹךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעוֹלָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שֶׁלְּךָ הִיא, וּלְעוֹלְמֵי עַד תִּמְלֹךְ בְּכָבוֹד. כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתֶךָ:

 

ז"א: ע"י היהדות, אנחנו ובעקבותינו העולם, כולם ידעו את ד'. 

 

 

אשמח לשמוע את דעתכם כל כתבה באתראנונימי (פותח)

אשמח לשמוע את דעתכם על כתבה באתר.

אנחנו קוראים חדשות רק בעיתון הזה ומחפשים חדשות דוקא באתר הזה כי אנחנו סומכים על המקורות

של האתר שיביאו את החדשות בצורה שמתאימה לנו.

 

הזדעזעתי לראות איך עושים פרסומת לנשות הכותל. לא מבזק. רק פרסומת עם צילום שלהם

אז מה עושים? למי כותבים?

אולי תנסה לפנות דרך 'צור קשר'אדם כל שהואאחרונה
לימוד עצמילא סתם יהודי

אהלן ביינישים יקרים! אשרייכם! 

אני לומד בישיבה לקראת שיעור ג', וקשה לי מאוד לשבת על גמרא לבד בלי חברותא. החלטתי בעז"ה בלנ"ד לקחת את האתגר ולהתחיל ללמוד לבד בהדרגה בין הסדרים. אני בינתיים מתלבט איזה גמרא ללמוד. האם להתחיל בפרק קל במסכת הנלמדת בישיבה (כתובות- אם יש), או שעדיף להתחיל מהמסכתות הקלות (תענית, מגילה, ברכות, או אולי סוכה). 

תודה רבה!

קודם כל, אשריך!הלהבה והברוש..

יש צד שעדיף מסכת קלה, כי זה לא נותן לך יותר מדי להתמהמה ולא ללמוד, וגם זה יותר פשוט, וככה יהיה לך פחות קשה בלימוד העצמי.

מה גם, שמסכת קלה גומרים יחסית מהר ואז יהיה לך את הסיפוק של הסיום.

 

מצד שני, אולי אתה יותר רוצה לגמור את המסכת של הישיבה..

 

 

בהצלחה, מקווה שעזרתי!

הייתי ממליץ על מסכת קלהמרדכי
בס"ד

כמו שאמרו בהודעה מעל, עצם הסיום של מסכת קלה יתן לך את הסיפוק והדירבון להמשיך הלאה למסכתות אחרות ויותר קשות. לעומת זאת מסכת קצת יותר קשה עלולה להוריד את המוטביציה אם ח"ו לא מצליחים.

בהצלחה!!
יש לך לב, תקשיב לוכי בשמחה תצאו.

"א''ר: אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ,

שנאמר {תהילים א-ב} כי אם בתורת ה' חפצו.

לוי ור''ש ברבי יתבי קמיה דרבי וקא פסקי סידרא,

סליק ספרא; לוי אמר: לייתו [לן] משלי, ר''ש ברבי אמר: לייתו [לן] תילים,

כפייה ללוי ואייתו תילים.

כי מטו הכא כי אם בתורת ה' חפצו, פריש רבי ואמר:

אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ.

אמר לוי רבי נתת לנו רשות לעמוד"

(עבודה זרה יט.).

יש לי גם שכל ואני צריך להקשיב לולא סתם יהודי
לא ככה? אני חושב מה הכי יקדם אותי. בטח שאני לא מתעלם מהלב. תודה רבה לכל מי שענה. עזרתם לי מאוד!
נו, ומה השכל אומר לך?כי בשמחה תצאו.


אני בדיוק מנסה לחשוב על זהלא סתם יהודי
ומבקש עצות מאנשים חכמים
אם זה מצד ההבנה- אפשרו- תנסה ללמוד עם חברותא שחלש ממך בלימודאניוהוא
וככה תהיה חייב ללמוד להסביר היטב - ותןכל ללמוד גם לבד.

אם זה מצד ה'לשבת'- תלמד כל דבר שמעניין אותך ויעזור לך לשבת רצוף עד שיקנה כהרגל
זה יותר לשבת מאשר הבנה.לא סתם יהודי
אני יכול ב"ה להבין גמרא לבד, האתגר הוא שאחרי עשר דקות אני מתחיל להילחם בעצמי. עם חברותא אני מחוייב לחברותא אז זה לא קורה. בשאר הלימודים יותר קל לי לשבת אבל בגמרא בגלל העמל השכלי שמתווסף לעניין יותר קשה בפער.
אז תתחיל 10דק' לאט לאט תוסיף בזמן וברמת הקושי ..אניוהואאחרונה
יש או הייתה איזו ישיבה דתית לאומית (נ"ל הסדר) שנפתחה בפתחהדוכס מירוסלב

תקווה באיזור שנת 2004-2005?

אני מנסה להזכר במשהו

נכון. היום זה נקרא אורות שאול בכפר בתיהכי בשמחה תצאו.


כתוב שזה נפתח ב98 בויקיפדיה. זאת טעות?הדוכס מירוסלב


צודק. אבל מי פתח ישיבה בפ"ת בשנה של הגירוש...?כי בשמחה תצאו.


הייתי שם בפתיחה... מנסה להזכר איזו ישיבה זאתהדוכס מירוסלבאחרונה


מחפש תכנית לחודש אלולdoske

שלום לכם,

 

בטח ראיתם את הכותרת וכבר עלתה האסוציאציה של תוכניות לחודש אלול לבנות...

 

אבל לא, אני מחפש תוכנית לחודש אלול לבנים.

אני בן 26, בעל תשובה מזה כעשר שנים, לא למדתי בישיבה.

 

אם אתם מכירים משהו, שתפו

יש משהו כזה בישיבה בכרמיאל, תברר.אנונימי (2)


רק אלול?אניוהוא
וגם עשרת ימי תשובהdoske
אורות התשובה בית שמשtvrui

shaley

ישיבת אורות התשובה שמיועדת לבוגרי צבא, הוקמה בשנת תשע"ג על ידי שעלי תורה, ובראשה עומד הרב מאיר גואטה.

 ישיבת "אורות התשובה" - רח' הנורית 39, בית שמש

הרב מאירגואטה ראש הישיבה  054/3331334 meir.gueta1@gmail.com

 

בשעלי תורה חשו שאצל חילים רבים שמסיימים את שירותם הצבאי יש צמא גדול והתקרבות אל נשמתם היהודית ואל יהדותם. מתוך כך קמה ישיבת אורות התשובה.

הישיבה שואפת לתת לתלמידיה בסיס איתן למעבר בין השירות הצבאי לבין הלימוד האקדמי מתוך תורה ואמונה.

ווכדברי הרב גואטה ראש הישיבה: "המגמה הכללית של הישיבה היא להצמיח תלמידי חכמים יראי שמיים עבודי ה' בכל תחומי הכלכלה והמדינה".

 

אולי בתורת החייםאנונימי (3)
תגגל אש קודש ר"ג. לא מכיר אישית.אנונימי (4)

זה מסגרת לחוזרים בתשובה 

אשריך. 

הישיבה בכרמיאלארז22

בס"ד

אם תרצה אתה מוזמן לזמן אלול בישיבה בכרמיאל, מס' טלפון של המנכ"ל: 0523003191 יאיר שטרן, לראש הישיבה: 0523003190 מו"ר הרב יעקב ידיד. שווה, מוזמן בחום. 

יש ישיבה מיוחדת לבעלי תשובה בתוך תורת החייםסמיילי...


אפשר לבדוק במכון מאיראנונימי (5)
ממליץ בחוום על התוכנית לבעלי תשובה בתורת החייםעיני יורדה מיםאחרונה
אמנם זה לא תוכנית אלול , אבל תבא לחודש תראה את הישיבה מקום מדהים!
אם באלך אני בפרטי.
רתיעה מביינישיםאנונימי (פותח)
לפני כמה חודשים עברתי ממכינה לישיבה גבוהה וכרגע סיימתי שיעור ב'. מצד אחד אני רוצה בכל מאודי לדבוק בתורה ובלומדיה, אך מצד שני יש לי איזשהי רתיעה חיצונית מביינישים ופחד להיות בייניש. אני יודע שזה חיצוני ולא אמיתי ומנסה להילחם בזה. זה אמנם נראה שולי אבל אני מרגיש שהנקודה הזאת מושכת אותי אחורה פעם אחר פעם ומונעת ממני להתקדם.
אשמח לעצות.
תודה רבה!
הייתי,הנחש המקסים
מציעה לך לברר מאיפה זה מגיע.
אל יבוש מפני המלעיגים עליו!שורקת

אח שלי היקר אני סיימתי בישיבה תיכונית כזאת שלא עשינו כל כך דברים שקשורים לתורה וכד' אלא סמים וכד' או כדורגל כל הערב וביום למחרת שינה.. כשהגעתי לישיבה הגבוהה התחלתי בתור דף חלק ופתוח לשמוע את מה שהרבנים יגידו ופשוט לאט לאט זה חילחל לתוכי ובלעתי את השיעורים באהבה, ואני חושב שמתוך מה שספגתי הגיע השינוי, כלומר זה בא ממקום אמיתי ולא חיצוני, ככה שתשתדל בכל כוחך לעמול בתורה לשמה ובעזרת ה' אחי ייפתחו לך השערים ואתה תעשה הכל בשביל רצון ה' כי זה יהיה חי ואמיתי!! אני בטוח שתצליח אחי היקר בהצלחה גיבור!! ועוד נק' אחי תודה לה' על כל יום נוסף שאתה בישיבה ממש לא כולם זוכים לזה...

למה זה מסומן שאני כתבתי את זה?שורקתאחרונה


מבין אותך...כי בשמחה תצאו.

קודם כל, תנסה לברר מאיפה זה מגיע אצלך.

אם זה עניין של אסתטיקה, צורת לבוש, כבדות נפשית,

תנסה לראות אם אפשר לנטרל את זה.

ראיתי הרבה ישיבות בחיי, ואפשר להיות מתמיד, צדיק ונורמלי.

בני, אם יפתוך צו"לרים - אל תאבה

[זה סוג של חטאים, 'מאשר חטא על הנפש'...מטורלל].

 

נקודה נוספת: אם היית במכינה, ודאי דיברו איתך על עין טובה.

המון אנשים שנראים היום צולרים הם ממש לא כאלה,

ואם רק מדברים איתם מספיק - רואים אנשים מדהימים.

גם אני הגעתי לישיבה גבוהה ממקום שונה לגמרי מרוב החבר'ה,

והייתי בטוח שמעטים, אם בכלל, יבינו את המקום שלי וכו'.

עד היום יש פערים מסוימים ביני לרוב חבריי לישיבה, בעיקר ברמה הנפשית,

אבל לא גורם לי לא להעריך רבים-רבים מהם ולאהוב אותם אהבת נפש.

 

חוץ מזה, תנסה למצוא מקום עם חבר'ה שאתה מעריך את המקום שלהם.

לרוב, בחורי ישיבות ייראו פחות כמו הר"מים ויותר כמו החבר'ה משיעורים גבוהים.

 

אפשר באישי, אם אתה ממש רוצה.

המון הצלחה!!

אתה צודק; חיצונית ביינישים לא תמיד נראים משהו.LightStar

בס"ד

 

תישאר חיצונית אתה ותשקע בלימוד.

אני מאמין שזה יעבור לך, אבל אם אתה רוצה כבר עכשיו להרגיש טובשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י"ב באב תשע"ז 17:56

מה הבעיה! תתלבש נורמלי - תתקלח כל יום כמו "אנשים רגילים"צוחק חח צוחק (ביינשים מתקלחים לא פחות אם לא יותר מאנשים אחרים) - תהיה שמח וחברותי - אל תגדל זקן - נו מה נשאר?? וככה בעז"ה תהיה בשלוות נפש, ואני יגיד לך את האמת רוב ככל הביינשים ככה לא כמו שפותח השירשור מציג!! יש בנושא הזה דיספורמנציה (מקווה שכתבתי נכון)!!

הממ... כמו שאמרו קודמיי אבלנחמיה17

כאילו- צריך לראות מאיפה מגיעה הרתיעה. אני מכיר כמה הרהמורניקים נגיד, שאתה רואה שהם שומרים  על  אישיות שונה ממה שהישיבה והאוירה בה מייצגים.

 

אבל. הנה כמה נקודות-

 

א. זה תלוי באיזה אופן אתה רוצה "לדבוק בתורה ובלומדיה" אולי יש לך תפיסה שגויה אולי לא. כדאי לנסות להגיע לאיזה בירור פנימי.

 

ב. זה תלוי מהי הרתיעה, לא מספיק הסברת את זה. אם זו התנהגות חיצונית (שהרבה פעמים מבטאת משהו פנימי. אני חושב שהתנועה של כתפיים בגובה כמעט הסנטר- הורגת את הבן אדם נפשית....) או אולי זו התנהלות חברתית. או הגיינית. או בדיבור ביינישי.  או הכל. מה התפיסה שלך ל"בייניש"- גם שאלה...

 

והנה עקרון חשוב-

בייניש= בן ישיבה.

אתה מבין  שאם אני בן ישיבת עתניאל או שאני בן ישיבת הר המור- זה ממש שונה, כן?

גם שם יש ביינישים וגם שם יש ביינישים, כל מי שתופס כעיקר היום שלו את לימוד התורה [תכל'ס- מטרת הישיבה (אני לא מדבר על העניין בתור דבר נלווה ואם כן איך צריך להתייחס אליו וכמה וכו') זו לא תועלת חברתית. לא איזו קבוצה חברתית שתופסת עניין סביב איזה משהו אל מטרת הישיבה - זה ללמוד תורה ולהתגדל בה!]

 

לכן- כדאי שתבדוק לאיזו ישיבה אתה  הולך, נגיד יש את מעלה אליהו (תל אביב, הרב חיים גנץ) לפי הבנתי הדלה  (עוד לא הלכתי לשם שבו"ש)- זו ישיבה שמאוד משמרת על בריאות האישיות. אולי זה המענה שאתה רוצה?

 

רק כמה נקודות....

 

בהצלחה.

אכן מעלה אליהו שונה מהר המורשלמה גר


אני אנונימי אחר, לא מי שפתח את השרשוראנונימי (3)

האם אתם יכולים לפרט יותר למה התכוונתם בשוני בין מעלה אליהו להר המור?
מה זה בדיוק שומרים על בריאות האישיות. מה הפשט?
אשמח מאוד לתשובתכם

אמרתי כבר שזה לפי הבנתי הדלה ועוד לא הייתי שם אפי' שבו"שנחמיה17

אני מכיר קצת חבר'ה משם וכאלו שהלכו לשם.

הישיבה היא ישיבת קו. יענתו כזו מתורת הר  המור. אבל הם מאוד חיים שם בבריאות נפשית.

בסחבק כזה. אתה  תפגוש חלקם בפייס אולי.תראה שהם כאלו בעלי אישיות חברתית מאוד הקטע הוא שזו האוירה החברתית שי בישיבה. כאילו ישיבה עם צבע...

ברור שהעיקר זה הלימוד אבל באוירה שלא סותרת אישיות שמחה ופתוחה יותר...

אז אפשר להיות  שם שטייגעניסט וזה בתוך אוירה חברתית ישיבתית של פתיחות ושמחה.

זה מה שאני הבנתי אין לי איך להסביר יותר וגם אני לא באמת יודע.  מקוה שנגעתי והבהרתי את הנקודות הנכונות...

אה. וזה גם בא מתוך ומתבטא בתוךנחמיה17

תפיסות השקפתיות וחברתיות שכליות...

אל יבוש מפני המלעיגים עליו!יהונתן הקטן
לדעתי, ללמוד תורה בדבקות ולעשות טוב ככל האפשר, זה יחבר אותך לאישיות שלך, ואז גם תגלה את ה'אני' שבך. לא צריך כל הזמן לחשוב "איך אני נראה כלפי חוץ", "מה יחשבו עלי" וכו'.. כשלומדים תורה מגלים מה אני באמת וזה הכי טוב עבורי (/עבורך).
באהבה!
מי אמר שטוב להיות 'בייניש'?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אתה רוצה להידבק בתורה? תלמד תורה ותתמיד.

תופעת ה'מראה הביינישי' נובעת בעיקר משני דברים: 'זריקה' מסוימת בתחומים שנחשבים חיצוניים, מתוך ראייתם כלא חשובים, ובשלב שני מעין אופנה כזו. דווקא אם אתה באמת מתכוון להתמיד בתורה לשמה, גם מהאופנה הזו לא אמור להיות לך אכפת ואין שום דבר שיפריע לך להיראות איך שאתה רוצה.

אני חושב שהניתוח הזה נכון לגבי כל מאפיין ביינישי אחר.

 

אם החשש שלך הוא שאם לא תזרוק בתחומים כאלו ואחרים זה יעכב אותך בהתקדמות, הסר דאגה מלבך; זה גורם שולי ביותר, ואם תתמיד בזמן שיש בידך מובטח לך שבאופן טבעי דברים יקבלו אצלך את מקומם הטבעי וממילא גם לא יהיה לך רתיעה מדברים שיכול להיות שהיום יש לך.

בהתחלה זה קשהאושרקה
זה ממש ישתנה לך, ברגע שנכנסים למסגרת מסויימת בהתחלה זה נראה שונה ,ונוח להישאר במצב הנוכחי וזה טבעי לגמרי אבל תחשוב אם עצמך מה יותר חשוב לך, מה הקב"ה רוצה ממך ...רשמת שאתה ממש רוצה להיות במקום הזה אז לך על זה ..כאשר אתה נמצא בסביבה שאתה מאמין בה ובדרך שלה תרצה לייצג את הרמה הרוחנית גם בפרטיים החיצוניים, זה יבוא לך באופן טבעי בהצלחה
הבעיה שלך היא חיצונית בלבד?סתם 1...

שמור על הסגנון האישי שלך ואפילו תפתח אותו.

תישאר עם המראה שלך ותהיה שלם עם עצמך, אין קשר בין המראה למהות.

 

 

מוזמן להתייעץ בפרטי הייתי שנים אברך בישיבות רציניות ביותר ובכל לא מנותק או לא 'מעורב עם הבריות' גם לא חיצונית.

 

זה שיש שם כזה לבינישים זו הבעיה. פשוט אל תהיה כזה.דוס

 

יש בכך נקודה אמתית, ואני אומר את זה בייניש ללא תקנה חג'דומט

והיא אמיתית, והיא צריכה להשאר. 

אבל רק היא.

תחשוב עליה, ועל הדמות שצריכה להיות לבייניש האידאלי מבחינתך.

 

זה אגב, מה שהביא אותי לישיבה שאני בא ולא נותן לי לזוז משם.

אני שואלת פה כי זה נראה לי טווח הגילאים המתאים..לב סדוק

אם לא שייך אפשר לנעול אותי

 

נניח שאתה תלמיד בישיבה גבוהה\ הסדר, ויש לך ר"מ עם בת בגילאי תיכון איפושהו.

היה מפריע לך שהיא תבוא לשבתות ישיבה עם המשפחה שלה? היה נראה לא שייך?

 

לא הצעתי לה מה לעשות רק הצגתי את התשובה לשאלה שלההדוכס מירוסלב


אפשר קצת רקע על ישיבת הר ברכה? על היישוב?אנונימי (פותח)

מה הדרך שלהם, הסגנון, אוירה,סטיגמותקורץ, וכו' 

ואני ישמח גם אותו דבר על תורת החיים וההבדלים ביניהם..

תודה!

בשניהם לא למדתי, אבל אני מכיר קצתארץ השוקולד
א. ישיבת הר ברכה- המוטו שלהם זה "תורה שהיא דרך חיים"- כלומר, הם מנסים להכניס את התורה לחיים ולא רק לזמן הישיבה.
ממילא, הם לומדים אליבא דהלכתא בלימוד עיון והרבה הלכה. אבל הם גם לומדים קצת תנ"ך, אמונה וחסידות. מבחינת השקפת עולם, הרב מלמד לא מחמיר גדול בהלכה, הוא מאוד בעד ארץ ישראל, אבל בצורה מערכתית וממלכתית ולא לפרוץ את המסגרת.

ב. תורת החיים, מכיר פחות...
דרכו של הרב טל לפסוק על פי הגמרות, גם אם זה בניגוד לתפיסה המקובלת. (אותו דבר ביחס לארץ ישראל והמדינה, הוא פחות מאמין בדרך במסגרתית)
המקום עם נטיה לחסידות, אבל הלכתית מה שתופס אצלו זה גמרות.
גם אם לא לומדים שם, הרב מלמד והרב טל מאוד שוניםארץ השוקולד
ויש הרבה מה ללמוד מהם, לך לשבו"ש לשניהם ותלמד מהמקום משהו, גם זה שווה
תודה! אשמח לדעתאנונימי (פותח)

תודה! אשמח לעוד תגובות.. קצת יותר גם מה אומרים עליהם? למה יש עליהם סטיגמה ככ חזקה? אומרים שזה "כת" של הרב מלמד.. על מה הסטגימה?

מה הסגנון של היישוב?

על שתי הישיבות הסטיגמות לא רחוקות מהמציאותארץ השוקולד
לטוב ולרע...

לדעתי הסטיגמה בהר ברכה מגיעה מזה שהרב מלמד משמש גם כפוסק וגם עוסק בתחומים אקטואליים, ממילא יש לו דיבור (ונחרץ) ביחס לרבים מהתחומים בהם נתקלים. הישוב גם כפוף אליו בהרבה בחינות.
עברתי כאן במקרה...אנונימי (3)
אני גרה בהר ברכה כבר כמה וכמה שנים.
בעלי למד בישיבה.

כשאומרים "כת" של הרב מלמד באים הרבה פעמים להשמיץ ולנגח.
אנחנו זוכים לחיות בקהילה חמה ומלאת גמילות חסדים, קהילה שארץ ישראל חשובה לה מאוד, וכן, התורה חשובה מאוד ודומיננטית מאוד בחיים כאן.
אנחנו זוכים לחיות בישוב שהרב משמעותי ונוכח. ולא רק "משגיח כשרות".


על הישיבה ענה "ארץ השוקולד" בצורה דיי נכונה מנקודת המבט שלי.

אם יש עוד שאלות אשמח לענות.
אשמח לדעת מה הסטיגמה.אנונימי (4)
למה אומרים שזה כת?
מסכים שהרבה פעמים זה כדי להשמיץ. אבל הרבה פעמים יש בסיס.
אני יבהיר- בררתי על הישיבה. ואמרו לי מה אתה מצטרף ל"כת".. לא הכרתי קודם את הר ברכה והישיבה, ורוצה להבין מה הסטיגמה
הסטיגמה אומרתאנונימי (3)
שזה "עדר" ושכולם עושים בדיוק מה שהרב אומר.
יש פה 2 נקודות שהם שטויות.
1, ממש לא עדר, יש פה המון אנשים משכילים וחושבים. ממש לא שואלים את הרב על כל שטות.
2, עושים בדיוק מה שהרב אומר, קודם כל הלוואי שכל עמ"י יקשיב לרבותיו. אבל גם כאן יש הרבה במה להתחזק.

מה שכן,
המון מבחורי הישיבה נשארים לגור כאן.
זה רק מוכיח כמה אמת יש כאן וכמה טוב.
תתכתבו באישי. לא יצא מזה שום דבר טוב.אנונימי (5)

מי שרוצה ממש שילך לשם שבת ויתרשם. 

לא נכון, זה מחכיםארץ השוקולד
הרב טל לא בדיוק פוסק עפ הגמרות.א-ל-ו-ל
או יותר נכון בכלל לא. אלא עפ הראשונים בהרבה מקרים.
כנראה שלא הסתכלת בשיעורים שלו או שלא שמעת שיעורים שלוארץ השוקולד
אני לא למדתי בקושי מהספרים שלו, אבל שוחחתי עם מישהו שלמד שם ולרב טל אין בעיה לחלוק על ראשונים פעמים רבות.
אישוש קיבלתי מחבר אחר תלמיד חכם שעבר על ספריו והסכים שזה המצב.
לא לגמרי מדויקאנונימי (6)
קודם כל בוודאי שהרב לא יפסוק רק מהגמרות. והוא סובר שאין לנו לסלול דרך בהבנת התלמוד שלא סללו הראשונים. דבר שני, אם אין לפחות אחרון (לא ראשון, אחרון) אחד שפסק כפי מסקנת הרב, גם אם הרבה ראשונים הבינו כך, הרב לא יפסוק את זה למעשה, אולי להחמיר בדאורייתא.
מפני שהרב כן מכריע ומרשה לעצמו לחלוק על מנהגים מבוססים ועל אחרונים חשובים מאוד, ואפילו על הב"י. נוצר הרושם שנכתב, אבל כאמור זה לא מדויק . לפעמים הרב מכריע עשייה מסוימת בראשונים בגלל שהשיטה השניה יותר דחוקה, אבל הוא לא *חולק* על הראשונים, בוודאי לא על כולם.
אתה לומד שם ומכיר את הרב טל?ארץ השוקולד
מדבר מידיעה עליו ספציפית או מהנחה?
למדתיאנונימי (6)
מה שכתבתי נבע מהיכרות של כמה סוגיות. העניין שאין לסלול דרך בגמרא שלא סללו ראשונים כתוב במפורש בשו"ת טל חיים. את זה שהוא לא יפסוק כדעה שלא מופיעה באחרונים הוא אמר לי באופן אישי
טוב לדעת, תודהארץ השוקולד
גם אני מצטרף להנ"ל.אנונימי (7)אחרונה

(אני לומד שם כיום)

קצת על תורת החיים..עיני יורדה מים
קהילה מאד חמה ואוהבת , יש אמת מאד גדולה , רבנים צדיקים שמשקיעים המון זמן בתלמידים ומבינים את הנפש שלנו ממש! , כמו שאמרו פה מעליי , הרב טל דוגל בבירור האמת , והורדה מעשית של התורה לחיי המעשה , לכן שיטת הלימוד היא " אליבא דהילכתא " , לימוד מעמיק ומקיף שמתחיל בגמרות וכלה באחרונים , עד הלכה למעשה.
הרב מאד מחובר לחסידות , לנועם אלימלך , לר' לוי יצחק , ועוד..
מוזמן לבוא לשבו"ש
יהיה חשוב לתאר את היחס כלפי המדינהאנונימי (5)
בכמה מילים
את השאר הוא יצטרך לעשות בעצמו.
יפה, תודהארץ השוקולד
^^^^^בידיוק מה שהוא אמראוהב אותך ה


תורת החיים:אוהב אותך ה

לימוד הליבא דהלכתה(זה דבר מאוד חזק שם)

יש חסידות הרבה עבודת המידות

והשקפתית להקים מלכות ה' בערך(מה שאומר נגד המדינה)

זה בקצרה

אם תוכלו לעזור שםאנונימי (פותח)
אגרות הראי"הבהשתדלותי

יש למישהו/י בקהל את הספרים ויוכל לצלם ולשלוח לי כמה עמודים?

אין ב"ויקיטקסט". אם מישהו מוצא ברחבי האינטרנט אפילו יותר טוב.

 

ממש יעזור לי

עזרה!! הקפדה בזמניםשקט רועם
שלום! אשמח לשמוע את עצותיכם המועילות.

אני נמצא בישיבה מאוד רצינית ב"ה, מתחבר ללימוד וסך הכל מצוין. העניין הוא שאני לומד בסדר ערב לבד, כי לא מסתדר לי עם חברותות (גם צריך זמן לעצמי וגם זה לא דברים שלומדים בחברותא בד"כ. משניות למשל ) ומעבר לזה אני גם לומד כל מיני ספרים שפחות נהוג ללמוד בישיבה, אז אני לומד אותם בחדר רב הזמן. כל זה אמור לגבי סדר ערב. בבוקר ובצהריים אני כמו כולם.

השאלה היא לגבי סדרי ערב, אני מרגיש שהרבה מהזמן פשוט מתבזבז. תכננתי כמה דברים, ובד"כ יוצא פחות מחצי. וזה לא תכנונים לא הגיוניים.. אני מרגיש שהזמן מתבזבז לי. אבל אני רוצה לשמור על הקונספט הרגיל (לימוד לבד, חלק מהזמן בחדר/ספרייה ).

מכירים את התופעה? רעיונות יצירתיים לפיתרונה? (מעבר ל"תעשה לו"ז")....
למה אי אפשר ללמוד את מה שאתה לומד בבית מדרש?אניוהוא
שלחתי לך באישי. בגדול נניח שהמצב לא יכול להשתנות.שקט רועם
יש שיטה של בעלי המוסר - הענשה עצמיתאניוהוא
כלומר אם כך וכך אני אתן סכום כלשהו לצדקה - סכום שיגרה 10/20₪ או אפילו שקל (תלוי מאיזה עדה אתה
א. זה מאוד קשה ללמוד לבד, אז אל תכעס על עצמך יותר מדי.ארץ השוקולד
ב. אני ממליץ לבחון האם טוב לך ללמוד כמה דקות כל נושא או זמן ארוך נושא אחד?
כלומר אם קשה לך המעבר בין ספרים וברגע שקמת מתבזבז זמן, עדיף לחלק בין הימים את סוג הלימוד. אבל אם הקושי הוא הרצון לעבור הלאה, אז תקבע זמנים של רבע שעה או זמן קצר לכל נושא.
ג. אולי כדאי לקבוע הפסקה מוגדרת באמצע של עשר דקות וככה תזכור ששאר הזמן אתה לומד?
ד. לנסות לאתר מסיחי דעת שנמצאים שם ולגרום למצב להיות בלעדיהם ככל שניתן. (לומדים נוספים באזור/מדפים מעניינים בספריה/פלאפון וכו'.

בהצלחה רבה

אני למדתי הרבה דברים לבד ובמבט לאחור זה נתן לי המון
תמצא חברותאבסדר גמור
קביעת יעדים?ארץ השוקולדאחרונה
ניתן גם לקבוע שאחרי הספק מסוים, אתה מכין לעצמך קפה וכד'
שלום ,יש למישהוא פה סיכום על קשירות הציצית בתכלת?אוהב אותך ה


אי אפשר לסכם, כל יום צצות חדשות (הח"מ גם אחראי לאיזו אחת)קמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

העיקר שיהיה קשר בהתחלה, כריכה אחת לפחות של לבן, כריכה אחת לפחות של תכלת ודי ברור שלכתחילה עדיף יותר (כמה, איך והאם משולב גם בעוד לבן- תלוי בשיטות), ולבסוף לפחות כריכת לבן. יש שיטות שמצריכות איזשהו קשר בסוף.

מוסד להכשרת רבנים?!נקדימון
שמתי לב שיש לסביבה שלי נטייה לחשוב שמה שעושים בישיבה זה ללמוד ׳מה׳ ו׳איך׳. הכל צריך להיות פרקטי, טכני, מכאני.
למעשה, בישיבה פוגשים את ה׳למה׳, את השורש, את החשיבה היהודית, את העולם שצומח.
לדעת את כל ההלכות זה מוסיף מאוד, אבל בכלל לא עיקרי, שאלה הלכתית צריכה להיות מופנה לרב שבקי בכל הספרות ההלכתית ובפיתולים שנוצרים. אמנם ככל שנמצאים יותר זמן בישיבה, חוסר בידיעת הלכה מתחיל להיות בעיה וראוי ורצוי למלא את החוסר הזה, אבל לכל דבר יש את השלב שלו.
איך מסבירים לאנשים מה זה ישיבה?
איך מעבירים להם שתורה זה לא רק טכני אלא הרבה יותר גדול מזה?
מקום לגידול בני אדם.אניוהוא
כי בשמחה תצאו.

"כיון דהלך לבי רב - דרך הוא בהולך ללמוד שנעשה אדם גדול"

(תוספות כתובות סב: על רבי עקיבא).

 

קודם כל, באמת כדאי להסביר לעצמנו.

הרב מרדכי שטרנברג מדבר על זה בכל הזדמנות

(וכמעט בכל יום יש לו הזדמנות...).

http://asif.co.il/?wpfb_dl=6804

אולי יעזור לך...

 

בגדול:

לומדים תורה כי לומדים תורה.

זו מטרה ולא אמצעי,

עוסקים במהות ולא בכל מה שיוצא ממנה,

נקשרים בדבר ה', ברצונו, בנפשו, 'אנא נפשי',

מתמלאים ממנו, סופגים אותו, נטמעים בו, מתפעלים מכוחו,

הופכים אותו לחלק בלתי נפרד מאיתנו,

ואם נזכה - אותנו לחלק בלתי נפרד ממנו

(תנסה לחשוב על תורה בלי גדולי ישראל,

לא נתנשי מינך ולא תתנשי מינן).

יותר ממה שכתוב לפניכם יש כאן...

תודה על הקישורנקדימון
מצאת מקום חרפתנואנונימי (2)
ה בעיה של הישיבות.
המטרה היא יצירת קשר חי עם הקב"ה
אבל נוח יותר להשאר בפלפולים ובאגירת מידע.
או בלהגיד שכאן נבנים בני אדם מוסריים וכו
במקום לחשוב רגע " האם אני מנסה לצור קשר עם הקבה" זה הבסיס וזה היעד. באמצע יש את כל התורה והפלפולים. ואני לא מדבר על ריקוד חסידי סוער. אלא לנסות להגיע לד' לאט לאט במאמץ חזק ושקט. ויומיומי. אולי להחליף ישיבה. תצליח. שאלה = חצי תשובה
תיקון טעות שהשתרשהנקדימון
כשכתבתי הסביבה שלי דווקא לא התכוונתי לישיבה, אלא למי שבחוץ: משפחה, הקהילה וכו׳.
דווקא אני לומד בישיבה עם הרבה גדלות רק שאי אפשר לעשות מהלכים בפני אנשים מבחוץ, זה פשוט לא עובד.
טעות נפוצה של לומדי תורהאנונימי (2)
לתקן אחרים. רד מזה.
הם יתקדמו בקצב שלהם.
תיקון טעות נוספת שהשתרשהנקדימון
הם באים אלי בטענות.. אני לא בא ׳להחזיר בתשובה׳ בכלל.
אל 'תתקן לי טעויות' אחיאנונימי (2)
תנסח את עצמך אחרת
זה בדיוק מה שעשיתינקדימון
הבהרתי את עצמי.
שכח מזה. לא הבנתי אותך נכוןאנונימי (3)


הדרך לחוויה הבלתי-אמצעית עוברת בהרבה מאוד אמצעים.לך דומיה תהילהאחרונה

וכשמדברים על לימוד עיון והלכה לא ממש שייך להשתמש במושגים של "נוחות"...

 

חוץ מזה, יכולת להתנסח יותר מכובד בלי להיכנס ברבנים וראשי הישיבות תוך כדי.

מה הסיכויאנונימי (פותח)
שהיית יוצא עם מישהי דוסית שקשה לה עם צניעות? בתןר בן ישיבה רציני.
הבחורה מתפללת, מברכת, לומדת, חותכת טישיו בשבת בשינוי ורק אם אין חתוך;) בקיצור, משתדלת להקפיד על הכל אבל מסובכת עם הבגדים..
**מקווה שמתאים שאני שואלת פה..
לא הבנתי כלוםבנימין גורליין
אתה מדבר פונפונירית?