קיבלתי מכתב מהיש' הק' שאני הולך אליה שאני צריך להביא ביום הראשון טופס שמאשר את דחיית הגיוס, לא משנה כמה חיפשתי ב"מתגייסים" לא מצאתי... קיבלתי סמס מהצבא שמעמדי כבן ישיבה ודחיית הגיוס התקבלה או משהו כזה אבל לא קיבלתי שום טופס... אם מישהו יכול להסביר לי איך אני אמור להוציא את הטופס אני ממש אשמח...
אממ.. שלום
ציוןןן
אבל אולי משו שישמח אותכם לשמוע.... לפעמים אני ממש ממש חושבת שהלוואי שהייתי בחור ישיבה שבאמת יכול כול היום לשבת וללמוד תורה!! גמאני לומדת תורה באולפנה... וספר אמונה... אבל יש לי עוד מליון דברים שאני צריכה ללמוד... מתמטיקה ואנגלית למשל... ואני לא באמת יכולה לבחור איזה סוגיה וללמוד אותה... אז אשריכם!!! תדעו שזו ממש זכות... וזהו. שבת שלום ומבורך!! ובהצלחה בתחילת הזמן! תודה רבה!ברגועאחרונה
אין לך מה להתבאס
פשוט התפקיד שה' יעד לך הוא לא לשבת וללמוד כל היום.
תשמחי במצב שלך ומכל דקה שאת כן זוכה ללמוד!
יש פה בן ישיבה שגם עובד 26-30 רווק פנוי??dasi6
אני ינסה. תודה!מתארחת בעולם
יש לו גם "הקיצו ורננו" שהוא יפה מאוד.שקט רועם
הרב ראובן פירמןאניוהוא
ממש ממליץ על החוברות של הלימוד יומי באמונה.אבגדה
(החוברות הכחולות)
חוברות שמאפשרות ללמוד בצורה נוחה ובהירהאני77אחרונה
ספרי אמונה בסיסיים.
אני לא לגמרי יודע איפה אפשר להשיג. מרכז ההפצה של החוברות הוא בישיבת מרכז הרב.
אמונה ברורה הרב פיירמןאיזדרכת
יש סדרה של הרב לונדיןשקט רועם
ויש לו גם סדרה של ספרים על מאמרי יסוד בתורת הרב קוק (חמישייה לדעתי. הסברים מאוד מפורטים).
יש גם לאמונת עיתנו אם זה הסגנון שלך. אמנם חלק מהכרכים יותר קשים מהאחרים אז כדאי לשאול מישהו שמבין.
נתיבות שלום מומלץ ממש ממש! חסידות נוגעת ללב ולחיים, ובשפה מאוד פשוטה וברורה שיורדת לחיי המעשה.
גם הספר דרך ה' לרמח"ל הוא מאוד פשוט ושיטתי מצד אחד, ומצד שני למעמיקים יש בו אין סוף עומקים של תורת הסוד.. בכל אופן מתאים לכל אדם בוגר ממוצע לדעתי.
'אמונות' של הרב ישראל הסasd100
אני מקווה שעדיין אפשר להשיג את הספר הזה...
'יוצר אור' של הרב אבינר, 'קדושה וטבע' של הרב שרקי, אמונה ברורה של הרב ראובן פיירמן באמת ספר טוב, זה מבוסס על סדרת שיעורים שהרב העביר במכון מאיר
עזרה בגמרא חבריםעדן ירושלים
אמרתי לעצמי (ולהשם) שאסיים עד אחרי החגים את קידושין בקיאות.
וואלה קשה לתפוס ראש להתחיל מסכת..
למישו יש משו שיעזור לי להתחיל את המסכת בכיף (אחרי שאני מתחיל אני 'נבלע' לתוך המסכת...)
איזה מין משו?ארץ השוקולד
לא יודע...אפילועדן ירושלים
תקרא את המשנה, תציע שאלות משלך ואז תיכנס לגמראארץ השוקולד
אפשר ללמוד ראש השנה/יומא/סוכה לקראת החגים
תודה על העידוד! וזה היה בציניות! שילמד קידושין אף על פי שזהיצהרניק וזהו
לא מעניין!!!!!!!
התכוונתי לדיון הפילולוגי ביחס ללשון זכר או נקבהארץ השוקולדאחרונה
אולי תנסה להתחיל בלקרוא בלי להבין?אני77
(ואם אתה רוצה להבין את כל הדף, אתה יכול להתחיל בלקרוא את הדף הקודם.)
זה מאפשר להיכנס ללימוד בלי לדרוש איזה מאמץ מיוחד, ואז אח"כ- תכנס ל"ללמוד" ממש.
מצטרף, ניתן לקרןא בשטיינזלץ או שוטנשטיין בהתחלהארץ השוקולד
אבל בהתחלה זה יהיה יותר קריא ואז יהיה יותר פשוט להתחיל.
תודה חברים אבלעדן ירושלים
אולי תנסה כדי לדרבן, לתהות בחקירהארץ השוקולד
לחילופין, ניתן לקבוע יעד שאליו תגיע בזמן הקרוב ואז כבר התחלת

מזל טוב, שיהיה בשעה טובה

תודה אחיעדן ירושלים
בכיף
ארץ השוקולד
מזל טוב!!יצהרניק וזהו
אבל גמרא לא אמורה ל"עניין" אותך, כדאי שהיא תעניין אותך, אבל גמרא פשוט לומדים!
הסתדרתי תודהעדן ירושלים
בכיף, מקווה שסייענו במשהוארץ השוקולד
כןעדן ירושלים
איזה יופי, תעדכן
ארץ השוקולד

חברותא כמובן.אנו_נימי (G+)
איזה סגנון לימוד הכי מחייה אותך?כי בשמחה תצאו.
אם תרצה, יש לי כמה וכמה דברים לומר לך על תחילת קידושין.
אם אתה רוצה בלמדנות:
יש דיון מהו קניין, ומהלך נפלא של הרב ויצמן על כלל משניות פרק א',
יש דיון מהם קידושין (שו"ת אבני מילואים י"ז, משיב דבר על שעבוד לאישות ועוד),
יש את סוגיית כסף ושווה כסף (פיהמ"ש לרמב"ם, ריטב"א ש"ך וחזו"א),
על היחס בין שלושת הקניינים של האישה
יש ירושלמי וקונטרסי שיעורים (אבל זה נורא ארוך, יש שם קטע יפה באגדה).
מהר"ל באור חדש על מגילת אסתר עמ' קס"א בהוצאה הישנה הרגילה
ועוד הרבה דברים יפים.
כמובן, חברותא
כמובן, להתקשר לרב שלך בערב שבת.
המון הצלחה,
ומזל טוב צדיק!!
חברים תודה רבה!!עדן ירושלים
תודה רבה לכולם על העיצות.
שבת שלום
חבר'ה אשמח לעזרה לגבי מסלול צבאיעיני יורדה מים
אני בייניש בן 19.5 , למדתי בישיבה גבוהה , לא בישיבת הסדר , עזבתי כרגע את הישיבה .
-שאלה ראשונה - אני רוצה לעשות מסלול צבאי הסדר , האם זה מחייב אותי עוד פעם לעשות שנה ישיבה או שאני פשוט יכול להתגייס אתם ככה ?
- שאלה שנייה - עשיתי דחיית שירות לפני חצי שנה למשך 12 חודש , האם ברגע שאני עוזב את הישיבה הדחייה פגה ?
כי אני כן רוצה כמה חודשים הפסקה בין לבין תודה רבה!!!!


אנסה לענות ממה שאני יודע-מרדכי
א. לפי מה שידוע לי צריך לעבור למסלול ההסדר תקופה לפני שרוצים להתגייס בשביל שזה יחשב לפני. גם אם למדת לפני זה ארבע שנים בישיבה במסגרת גובה הם לא נחשבות לך במסלול.
ב. הדחייה לא פגה כל עוד אתה עובר לישיבה אחרת. אם אתה עוסב לחלוטין אז הצבא רשאי (וכך גם נכון) לגייס אותך ישר גם אם אתה חתום לשנה. הרי כל הדחייה היא בשביל ללמוד תורה, מי שלא לומד ולא מצא בישיבה, לא זכאי לדחייה.
תודה רבה אחיעיני יורדה מים
ולגבי השאלה השנייה אמרת את זה מתוך סברא או מתוך ידיעה ?
נראה לי חצי שנהמרדכי
מתוך ידיעה. זה כתוב שאתה חותם על הדחייה. אם כי בתכל'ס זה לא נאכף מיידית.
עד כמה שידוע לינקדימון
בשביל להתגייס עם הסדר מסויים צריך להיות שם 2 זמנים.
ככה שמעתי אבל כדאי לברר.
אגב, קח בחשבון שמעבר למסלול ההסדר כרוך בתשלום אגרהמרדכי
אחי, הכי פשוט תתקשר לאיגוד ישיבות ההסדר ותשאל.נריה2323
איך היה בישיבה?ע מ
לפני הכל על פי החוק...רוצה אני
ברגע שאתה עוזב את הישיבה אתה צריך להתייצב בלשכת הגיוס כדי לקבל צו גיוס, הסיבה היחידה שלא התגייסת על פי החוק בגיל 18 היא בגלל שהמדינה מאפשרת לך לדחות גיוס כדי שתוכל ללמוד תורה ברגע שעזבת את הישיבה אתה לא זכאי לפריבילגיה הזאת ששאר המדינה לא מקבלת.
עכשיו בתכלס, ברגע שעזבת את הישיבה הישיבה מחויבת להודיע למשרד החינוך ולאיגוד הישיבות שעזבת והם אמורים להעביר את המידע הזה לצבא, מה שאומר שבעיקרון הם אמורים לשלוח לך זימון על מנת להמשיך את הליך הגיוס שלך, אבל (על פי מה שידוע לי כרגע) הם לא עושים את זה בגלל כל מיני סיבות שאני מעדיף לא להיכנס אליהם פה.
התשובה הקצרה לשאלה השנייה היא שעל פי החוק הדחייה פגה ברגע שאתה כבר לא לומד בישיבה אבל בתכלס אף אחד לא ישים לב או יתחיל לרדוף אחרך.
ודרך אגב לא יודע מה הסיבות שלך למה שאתה עושה ויכול להיות שזה מוצדק אבל חשוב לחשוב על השאלה המוסרית הלא פשוטה שעולה מהסיפור.
תודה רבה אחי!עיני יורדה מיםאחרונה
בכל מקרה מאד מודה לך.
ב"ה קם בית מדרש לגאולה, מוזמנים להצטרף
יהדות=דרך חיים
פתחתם בסוף?הלהבה והברוש..
ב"ה
יהדות=דרך חיים
כמה חבר'ה?הלהבה והברוש..
8-9 כניראה אבל חלק בחצי משרה כזה...יהדות=דרך חייםאחרונה
עלינו לשבח - העולם ואנחנואנונימי (פותח)
וְעַל כֵּן נְקַוֶּה לְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, לִרְאוֹת מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזֶּךָ, לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ, וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן, לְתַקֵּן עוֹלָם בְּמַלְכוּת שַׁדַּי, וְכָל בְּנֵי בָשָׂר יִקְרְאוּ בִשְׁמֶךָ, לְהַפְנוֹת אֵלֶיךָ כָּל רִשְׁעֵי אָרֶץ.
יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל,
כִּי לְךָ תִכְרַע כָּל בֶּרֶךְ, תִּשָּׁבַע כָּל לָשׁוֹן. לְפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפֹּלוּ, וְלִכְבוֹד שִׁמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ, וִיקַבְּלוּ כֻלָּם אֶת עֹל מַלְכוּתֶךָ, וְתִמְלֹךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעוֹלָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שֶׁלְּךָ הִיא, וּלְעוֹלְמֵי עַד תִּמְלֹךְ בְּכָבוֹד. כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתֶךָ:
ז"א: ע"י היהדות, אנחנו ובעקבותינו העולם, כולם ידעו את ד'.
אשמח לשמוע את דעתכם כל כתבה באתראנונימי (פותח)
אשמח לשמוע את דעתכם על כתבה באתר.
אנחנו קוראים חדשות רק בעיתון הזה ומחפשים חדשות דוקא באתר הזה כי אנחנו סומכים על המקורות
של האתר שיביאו את החדשות בצורה שמתאימה לנו.
הזדעזעתי לראות איך עושים פרסומת לנשות הכותל. לא מבזק. רק פרסומת עם צילום שלהם
אז מה עושים? למי כותבים?
אולי תנסה לפנות דרך 'צור קשר'אדם כל שהואאחרונה
לימוד עצמילא סתם יהודי
אהלן ביינישים יקרים! אשרייכם!
אני לומד בישיבה לקראת שיעור ג', וקשה לי מאוד לשבת על גמרא לבד בלי חברותא. החלטתי בעז"ה בלנ"ד לקחת את האתגר ולהתחיל ללמוד לבד בהדרגה בין הסדרים. אני בינתיים מתלבט איזה גמרא ללמוד. האם להתחיל בפרק קל במסכת הנלמדת בישיבה (כתובות- אם יש), או שעדיף להתחיל מהמסכתות הקלות (תענית, מגילה, ברכות, או אולי סוכה).
תודה רבה!
קודם כל, אשריך!הלהבה והברוש..
יש צד שעדיף מסכת קלה, כי זה לא נותן לך יותר מדי להתמהמה ולא ללמוד, וגם זה יותר פשוט, וככה יהיה לך פחות קשה בלימוד העצמי.
מה גם, שמסכת קלה גומרים יחסית מהר ואז יהיה לך את הסיפוק של הסיום.
מצד שני, אולי אתה יותר רוצה לגמור את המסכת של הישיבה..
בהצלחה, מקווה שעזרתי!
הייתי ממליץ על מסכת קלהמרדכי
כמו שאמרו בהודעה מעל, עצם הסיום של מסכת קלה יתן לך את הסיפוק והדירבון להמשיך הלאה למסכתות אחרות ויותר קשות. לעומת זאת מסכת קצת יותר קשה עלולה להוריד את המוטביציה אם ח"ו לא מצליחים.
בהצלחה!!
יש לך לב, תקשיב לוכי בשמחה תצאו.
"א''ר: אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ,
שנאמר {תהילים א-ב} כי אם בתורת ה' חפצו.
לוי ור''ש ברבי יתבי קמיה דרבי וקא פסקי סידרא,
סליק ספרא; לוי אמר: לייתו [לן] משלי, ר''ש ברבי אמר: לייתו [לן] תילים,
כפייה ללוי ואייתו תילים.
כי מטו הכא כי אם בתורת ה' חפצו, פריש רבי ואמר:
אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ.
אמר לוי רבי נתת לנו רשות לעמוד"
(עבודה זרה יט.).
יש לי גם שכל ואני צריך להקשיב לולא סתם יהודי
נו, ומה השכל אומר לך?כי בשמחה תצאו.
אני בדיוק מנסה לחשוב על זהלא סתם יהודי
אם זה מצד ההבנה- אפשרו- תנסה ללמוד עם חברותא שחלש ממך בלימודאניוהוא
אם זה מצד ה'לשבת'- תלמד כל דבר שמעניין אותך ויעזור לך לשבת רצוף עד שיקנה כהרגל
זה יותר לשבת מאשר הבנה.לא סתם יהודי
אז תתחיל 10דק' לאט לאט תוסיף בזמן וברמת הקושי ..אניוהואאחרונה
יש או הייתה איזו ישיבה דתית לאומית (נ"ל הסדר) שנפתחה בפתחהדוכס מירוסלב
תקווה באיזור שנת 2004-2005?
אני מנסה להזכר במשהו
נכון. היום זה נקרא אורות שאול בכפר בתיהכי בשמחה תצאו.
כתוב שזה נפתח ב98 בויקיפדיה. זאת טעות?הדוכס מירוסלב
צודק. אבל מי פתח ישיבה בפ"ת בשנה של הגירוש...?כי בשמחה תצאו.
הייתי שם בפתיחה... מנסה להזכר איזו ישיבה זאתהדוכס מירוסלבאחרונה
מחפש תכנית לחודש אלולdoske
שלום לכם,
בטח ראיתם את הכותרת וכבר עלתה האסוציאציה של תוכניות לחודש אלול לבנות...
אבל לא, אני מחפש תוכנית לחודש אלול לבנים.
אני בן 26, בעל תשובה מזה כעשר שנים, לא למדתי בישיבה.
אם אתם מכירים משהו, שתפו 
רק אלול?אניוהוא
וגם עשרת ימי תשובהdoske
אורות התשובה בית שמשtvrui
ישיבת אורות התשובה שמיועדת לבוגרי צבא, הוקמה בשנת תשע"ג על ידי שעלי תורה, ובראשה עומד הרב מאיר גואטה.
ישיבת "אורות התשובה" - רח' הנורית 39, בית שמש
| הרב מאירגואטה | ראש הישיבה | 054/3331334 | meir.gueta1@gmail.com |
בשעלי תורה חשו שאצל חילים רבים שמסיימים את שירותם הצבאי יש צמא גדול והתקרבות אל נשמתם היהודית ואל יהדותם. מתוך כך קמה ישיבת אורות התשובה.
הישיבה שואפת לתת לתלמידיה בסיס איתן למעבר בין השירות הצבאי לבין הלימוד האקדמי מתוך תורה ואמונה.
ווכדברי הרב גואטה ראש הישיבה: "המגמה הכללית של הישיבה היא להצמיח תלמידי חכמים יראי שמיים עבודי ה' בכל תחומי הכלכלה והמדינה".
הישיבה בכרמיאלארז22
בס"ד
אם תרצה אתה מוזמן לזמן אלול בישיבה בכרמיאל, מס' טלפון של המנכ"ל: 0523003191 יאיר שטרן, לראש הישיבה: 0523003190 מו"ר הרב יעקב ידיד. שווה, מוזמן בחום.
יש ישיבה מיוחדת לבעלי תשובה בתוך תורת החייםסמיילי...
ממליץ בחוום על התוכנית לבעלי תשובה בתורת החייםעיני יורדה מיםאחרונה
אם באלך אני בפרטי.
רתיעה מביינישיםאנונימי (פותח)
אשמח לעצות.
תודה רבה!
הייתי,הנחש המקסים
אל יבוש מפני המלעיגים עליו!שורקת
אח שלי היקר אני סיימתי בישיבה תיכונית כזאת שלא עשינו כל כך דברים שקשורים לתורה וכד' אלא סמים וכד' או כדורגל כל הערב וביום למחרת שינה.. כשהגעתי לישיבה הגבוהה התחלתי בתור דף חלק ופתוח לשמוע את מה שהרבנים יגידו ופשוט לאט לאט זה חילחל לתוכי ובלעתי את השיעורים באהבה, ואני חושב שמתוך מה שספגתי הגיע השינוי, כלומר זה בא ממקום אמיתי ולא חיצוני, ככה שתשתדל בכל כוחך לעמול בתורה לשמה ובעזרת ה' אחי ייפתחו לך השערים ואתה תעשה הכל בשביל רצון ה' כי זה יהיה חי ואמיתי!! אני בטוח שתצליח אחי היקר בהצלחה גיבור!! ועוד נק' אחי תודה לה' על כל יום נוסף שאתה בישיבה ממש לא כולם זוכים לזה...
למה זה מסומן שאני כתבתי את זה?שורקתאחרונה
מבין אותך...כי בשמחה תצאו.
קודם כל, תנסה לברר מאיפה זה מגיע אצלך.
אם זה עניין של אסתטיקה, צורת לבוש, כבדות נפשית,
תנסה לראות אם אפשר לנטרל את זה.
ראיתי הרבה ישיבות בחיי, ואפשר להיות מתמיד, צדיק ונורמלי.
בני, אם יפתוך צו"לרים - אל תאבה 
[זה סוג של חטאים, 'מאשר חטא על הנפש'...
].
נקודה נוספת: אם היית במכינה, ודאי דיברו איתך על עין טובה.
המון אנשים שנראים היום צולרים הם ממש לא כאלה,
ואם רק מדברים איתם מספיק - רואים אנשים מדהימים.
גם אני הגעתי לישיבה גבוהה ממקום שונה לגמרי מרוב החבר'ה,
והייתי בטוח שמעטים, אם בכלל, יבינו את המקום שלי וכו'.
עד היום יש פערים מסוימים ביני לרוב חבריי לישיבה, בעיקר ברמה הנפשית,
אבל לא גורם לי לא להעריך רבים-רבים מהם ולאהוב אותם אהבת נפש.
חוץ מזה, תנסה למצוא מקום עם חבר'ה שאתה מעריך את המקום שלהם.
לרוב, בחורי ישיבות ייראו פחות כמו הר"מים ויותר כמו החבר'ה משיעורים גבוהים.
אפשר באישי, אם אתה ממש רוצה.
המון הצלחה!!
אתה צודק; חיצונית ביינישים לא תמיד נראים משהו.LightStar
בס"ד
תישאר חיצונית אתה ותשקע בלימוד.
אני מאמין שזה יעבור לך, אבל אם אתה רוצה כבר עכשיו להרגיש טובשלמה גר
מה הבעיה! תתלבש נורמלי - תתקלח כל יום כמו "אנשים רגילים"
חח צוחק (ביינשים מתקלחים לא פחות אם לא יותר מאנשים אחרים) - תהיה שמח וחברותי - אל תגדל זקן - נו מה נשאר?? וככה בעז"ה תהיה בשלוות נפש, ואני יגיד לך את האמת רוב ככל הביינשים ככה לא כמו שפותח השירשור מציג!! יש בנושא הזה דיספורמנציה (מקווה שכתבתי נכון)!!
הממ... כמו שאמרו קודמיי אבלנחמיה17
כאילו- צריך לראות מאיפה מגיעה הרתיעה. אני מכיר כמה הרהמורניקים נגיד, שאתה רואה שהם שומרים על אישיות שונה ממה שהישיבה והאוירה בה מייצגים.
אבל. הנה כמה נקודות-
א. זה תלוי באיזה אופן אתה רוצה "לדבוק בתורה ובלומדיה" אולי יש לך תפיסה שגויה אולי לא. כדאי לנסות להגיע לאיזה בירור פנימי.
ב. זה תלוי מהי הרתיעה, לא מספיק הסברת את זה. אם זו התנהגות חיצונית (שהרבה פעמים מבטאת משהו פנימי. אני חושב שהתנועה של כתפיים בגובה כמעט הסנטר- הורגת את הבן אדם נפשית....) או אולי זו התנהלות חברתית. או הגיינית. או בדיבור ביינישי. או הכל. מה התפיסה שלך ל"בייניש"- גם שאלה...
והנה עקרון חשוב-
בייניש= בן ישיבה.
אתה מבין שאם אני בן ישיבת עתניאל או שאני בן ישיבת הר המור- זה ממש שונה, כן?
גם שם יש ביינישים וגם שם יש ביינישים, כל מי שתופס כעיקר היום שלו את לימוד התורה [תכל'ס- מטרת הישיבה (אני לא מדבר על העניין בתור דבר נלווה ואם כן איך צריך להתייחס אליו וכמה וכו') זו לא תועלת חברתית. לא איזו קבוצה חברתית שתופסת עניין סביב איזה משהו אל מטרת הישיבה - זה ללמוד תורה ולהתגדל בה!]
לכן- כדאי שתבדוק לאיזו ישיבה אתה הולך, נגיד יש את מעלה אליהו (תל אביב, הרב חיים גנץ) לפי הבנתי הדלה (עוד לא הלכתי לשם שבו"ש)- זו ישיבה שמאוד משמרת על בריאות האישיות. אולי זה המענה שאתה רוצה?
רק כמה נקודות....
בהצלחה.

אכן מעלה אליהו שונה מהר המורשלמה גר
אמרתי כבר שזה לפי הבנתי הדלה ועוד לא הייתי שם אפי' שבו"שנחמיה17
אני מכיר קצת חבר'ה משם וכאלו שהלכו לשם.
הישיבה היא ישיבת קו. יענתו כזו מתורת הר המור. אבל הם מאוד חיים שם בבריאות נפשית.
בסחבק כזה. אתה תפגוש חלקם בפייס אולי.תראה שהם כאלו בעלי אישיות חברתית מאוד הקטע הוא שזו האוירה החברתית שי בישיבה. כאילו ישיבה עם צבע...
ברור שהעיקר זה הלימוד אבל באוירה שלא סותרת אישיות שמחה ופתוחה יותר...
אז אפשר להיות שם שטייגעניסט וזה בתוך אוירה חברתית ישיבתית של פתיחות ושמחה.
זה מה שאני הבנתי אין לי איך להסביר יותר וגם אני לא באמת יודע. מקוה שנגעתי והבהרתי את הנקודות הנכונות...
אה. וזה גם בא מתוך ומתבטא בתוךנחמיה17
תפיסות השקפתיות וחברתיות שכליות...
אל יבוש מפני המלעיגים עליו!יהונתן הקטן
באהבה!
מי אמר שטוב להיות 'בייניש'?קמנו ונתעודד
בס"ד
אתה רוצה להידבק בתורה? תלמד תורה ותתמיד.
תופעת ה'מראה הביינישי' נובעת בעיקר משני דברים: 'זריקה' מסוימת בתחומים שנחשבים חיצוניים, מתוך ראייתם כלא חשובים, ובשלב שני מעין אופנה כזו. דווקא אם אתה באמת מתכוון להתמיד בתורה לשמה, גם מהאופנה הזו לא אמור להיות לך אכפת ואין שום דבר שיפריע לך להיראות איך שאתה רוצה.
אני חושב שהניתוח הזה נכון לגבי כל מאפיין ביינישי אחר.
אם החשש שלך הוא שאם לא תזרוק בתחומים כאלו ואחרים זה יעכב אותך בהתקדמות, הסר דאגה מלבך; זה גורם שולי ביותר, ואם תתמיד בזמן שיש בידך מובטח לך שבאופן טבעי דברים יקבלו אצלך את מקומם הטבעי וממילא גם לא יהיה לך רתיעה מדברים שיכול להיות שהיום יש לך.
בהתחלה זה קשהאושרקה
הבעיה שלך היא חיצונית בלבד?סתם 1...
שמור על הסגנון האישי שלך ואפילו תפתח אותו.
תישאר עם המראה שלך ותהיה שלם עם עצמך, אין קשר בין המראה למהות.
מוזמן להתייעץ בפרטי הייתי שנים אברך בישיבות רציניות ביותר ובכל לא מנותק או לא 'מעורב עם הבריות' גם לא חיצונית.
זה שיש שם כזה לבינישים זו הבעיה. פשוט אל תהיה כזה.![]()
יש בכך נקודה אמתית, ואני אומר את זה בייניש ללא תקנה
חג'דומט
והיא אמיתית, והיא צריכה להשאר.
אבל רק היא.
תחשוב עליה, ועל הדמות שצריכה להיות לבייניש האידאלי מבחינתך.
זה אגב, מה שהביא אותי לישיבה שאני בא ולא נותן לי לזוז משם.
אני שואלת פה כי זה נראה לי טווח הגילאים המתאים..לב סדוק
אם לא שייך אפשר לנעול אותי
נניח שאתה תלמיד בישיבה גבוהה\ הסדר, ויש לך ר"מ עם בת בגילאי תיכון איפושהו.
היה מפריע לך שהיא תבוא לשבתות ישיבה עם המשפחה שלה? היה נראה לא שייך?
לא הצעתי לה מה לעשות רק הצגתי את התשובה לשאלה שלההדוכס מירוסלב
בשניהם לא למדתי, אבל אני מכיר קצתארץ השוקולד
ממילא, הם לומדים אליבא דהלכתא בלימוד עיון והרבה הלכה. אבל הם גם לומדים קצת תנ"ך, אמונה וחסידות. מבחינת השקפת עולם, הרב מלמד לא מחמיר גדול בהלכה, הוא מאוד בעד ארץ ישראל, אבל בצורה מערכתית וממלכתית ולא לפרוץ את המסגרת.
ב. תורת החיים, מכיר פחות...
דרכו של הרב טל לפסוק על פי הגמרות, גם אם זה בניגוד לתפיסה המקובלת. (אותו דבר ביחס לארץ ישראל והמדינה, הוא פחות מאמין בדרך במסגרתית)
המקום עם נטיה לחסידות, אבל הלכתית מה שתופס אצלו זה גמרות.
גם אם לא לומדים שם, הרב מלמד והרב טל מאוד שוניםארץ השוקולד

על שתי הישיבות הסטיגמות לא רחוקות מהמציאותארץ השוקולד
לדעתי הסטיגמה בהר ברכה מגיעה מזה שהרב מלמד משמש גם כפוסק וגם עוסק בתחומים אקטואליים, ממילא יש לו דיבור (ונחרץ) ביחס לרבים מהתחומים בהם נתקלים. הישוב גם כפוף אליו בהרבה בחינות.
עברתי כאן במקרה...אנונימי (3)
בעלי למד בישיבה.
כשאומרים "כת" של הרב מלמד באים הרבה פעמים להשמיץ ולנגח.
אנחנו זוכים לחיות בקהילה חמה ומלאת גמילות חסדים, קהילה שארץ ישראל חשובה לה מאוד, וכן, התורה חשובה מאוד ודומיננטית מאוד בחיים כאן.
אנחנו זוכים לחיות בישוב שהרב משמעותי ונוכח. ולא רק "משגיח כשרות".
על הישיבה ענה "ארץ השוקולד" בצורה דיי נכונה מנקודת המבט שלי.
אם יש עוד שאלות אשמח לענות.
הסטיגמה אומרתאנונימי (3)
יש פה 2 נקודות שהם שטויות.
1, ממש לא עדר, יש פה המון אנשים משכילים וחושבים. ממש לא שואלים את הרב על כל שטות.
2, עושים בדיוק מה שהרב אומר, קודם כל הלוואי שכל עמ"י יקשיב לרבותיו. אבל גם כאן יש הרבה במה להתחזק.
מה שכן,
המון מבחורי הישיבה נשארים לגור כאן.
זה רק מוכיח כמה אמת יש כאן וכמה טוב.
לא נכון, זה מחכיםארץ השוקולד
הרב טל לא בדיוק פוסק עפ הגמרות.א-ל-ו-ל
כנראה שלא הסתכלת בשיעורים שלו או שלא שמעת שיעורים שלוארץ השוקולד
אישוש קיבלתי מחבר אחר תלמיד חכם שעבר על ספריו והסכים שזה המצב.
לא לגמרי מדויקאנונימי (6)
מפני שהרב כן מכריע ומרשה לעצמו לחלוק על מנהגים מבוססים ועל אחרונים חשובים מאוד, ואפילו על הב"י. נוצר הרושם שנכתב, אבל כאמור זה לא מדויק . לפעמים הרב מכריע עשייה מסוימת בראשונים בגלל שהשיטה השניה יותר דחוקה, אבל הוא לא *חולק* על הראשונים, בוודאי לא על כולם.
אתה לומד שם ומכיר את הרב טל?ארץ השוקולד
טוב לדעת, תודהארץ השוקולד
קצת על תורת החיים..עיני יורדה מים
הרב מאד מחובר לחסידות , לנועם אלימלך , לר' לוי יצחק , ועוד..
מוזמן לבוא לשבו"ש

יפה, תודהארץ השוקולד
^^^^^בידיוק מה שהוא אמראוהב אותך ה
תורת החיים:אוהב אותך ה
לימוד הליבא דהלכתה(זה דבר מאוד חזק שם)
יש חסידות הרבה עבודת המידות
והשקפתית להקים מלכות ה' בערך(מה שאומר נגד המדינה)
זה בקצרה
אגרות הראי"הבהשתדלותי
יש למישהו/י בקהל את הספרים ויוכל לצלם ולשלוח לי כמה עמודים?
אין ב"ויקיטקסט". אם מישהו מוצא ברחבי האינטרנט אפילו יותר טוב.
ממש יעזור לי
עזרה!! הקפדה בזמניםשקט רועם
אני נמצא בישיבה מאוד רצינית ב"ה, מתחבר ללימוד וסך הכל מצוין. העניין הוא שאני לומד בסדר ערב לבד, כי לא מסתדר לי עם חברותות (גם צריך זמן לעצמי וגם זה לא דברים שלומדים בחברותא בד"כ. משניות למשל ) ומעבר לזה אני גם לומד כל מיני ספרים שפחות נהוג ללמוד בישיבה, אז אני לומד אותם בחדר רב הזמן. כל זה אמור לגבי סדר ערב. בבוקר ובצהריים אני כמו כולם.
השאלה היא לגבי סדרי ערב, אני מרגיש שהרבה מהזמן פשוט מתבזבז. תכננתי כמה דברים, ובד"כ יוצא פחות מחצי. וזה לא תכנונים לא הגיוניים.. אני מרגיש שהזמן מתבזבז לי. אבל אני רוצה לשמור על הקונספט הרגיל (לימוד לבד, חלק מהזמן בחדר/ספרייה ).
מכירים את התופעה? רעיונות יצירתיים לפיתרונה? (מעבר ל"תעשה לו"ז")....
למה אי אפשר ללמוד את מה שאתה לומד בבית מדרש?אניוהוא
שלחתי לך באישי. בגדול נניח שהמצב לא יכול להשתנות.שקט רועם
יש שיטה של בעלי המוסר - הענשה עצמיתאניוהוא

...חן טוהר
א. זה מאוד קשה ללמוד לבד, אז אל תכעס על עצמך יותר מדי.ארץ השוקולד
כלומר אם קשה לך המעבר בין ספרים וברגע שקמת מתבזבז זמן, עדיף לחלק בין הימים את סוג הלימוד. אבל אם הקושי הוא הרצון לעבור הלאה, אז תקבע זמנים של רבע שעה או זמן קצר לכל נושא.
ג. אולי כדאי לקבוע הפסקה מוגדרת באמצע של עשר דקות וככה תזכור ששאר הזמן אתה לומד?
ד. לנסות לאתר מסיחי דעת שנמצאים שם ולגרום למצב להיות בלעדיהם ככל שניתן. (לומדים נוספים באזור/מדפים מעניינים בספריה/פלאפון וכו'.
בהצלחה רבה

אני למדתי הרבה דברים לבד ובמבט לאחור זה נתן לי המון

תמצא חברותאבסדר גמור
קביעת יעדים?ארץ השוקולדאחרונה
שלום ,יש למישהוא פה סיכום על קשירות הציצית בתכלת?אוהב אותך ה
אי אפשר לסכם, כל יום צצות חדשות (הח"מ גם אחראי לאיזו אחת)קמנו ונתעודדאחרונה
בס"ד
העיקר שיהיה קשר בהתחלה, כריכה אחת לפחות של לבן, כריכה אחת לפחות של תכלת ודי ברור שלכתחילה עדיף יותר (כמה, איך והאם משולב גם בעוד לבן- תלוי בשיטות), ולבסוף לפחות כריכת לבן. יש שיטות שמצריכות איזשהו קשר בסוף.
מוסד להכשרת רבנים?!נקדימון
למעשה, בישיבה פוגשים את ה׳למה׳, את השורש, את החשיבה היהודית, את העולם שצומח.
לדעת את כל ההלכות זה מוסיף מאוד, אבל בכלל לא עיקרי, שאלה הלכתית צריכה להיות מופנה לרב שבקי בכל הספרות ההלכתית ובפיתולים שנוצרים. אמנם ככל שנמצאים יותר זמן בישיבה, חוסר בידיעת הלכה מתחיל להיות בעיה וראוי ורצוי למלא את החוסר הזה, אבל לכל דבר יש את השלב שלו.
איך מסבירים לאנשים מה זה ישיבה?
איך מעבירים להם שתורה זה לא רק טכני אלא הרבה יותר גדול מזה?
מקום לגידול בני אדם.אניוהוא
כי בשמחה תצאו.
"כיון דהלך לבי רב - דרך הוא בהולך ללמוד שנעשה אדם גדול"
(תוספות כתובות סב: על רבי עקיבא).
קודם כל, באמת כדאי להסביר לעצמנו.
הרב מרדכי שטרנברג מדבר על זה בכל הזדמנות
(וכמעט בכל יום יש לו הזדמנות...).
http://asif.co.il/?wpfb_dl=6804
אולי יעזור לך...
בגדול:
לומדים תורה כי לומדים תורה.
זו מטרה ולא אמצעי,
עוסקים במהות ולא בכל מה שיוצא ממנה,
נקשרים בדבר ה', ברצונו, בנפשו, 'אנא נפשי',
מתמלאים ממנו, סופגים אותו, נטמעים בו, מתפעלים מכוחו,
הופכים אותו לחלק בלתי נפרד מאיתנו,
ואם נזכה - אותנו לחלק בלתי נפרד ממנו
(תנסה לחשוב על תורה בלי גדולי ישראל,
לא נתנשי מינך ולא תתנשי מינן).
יותר ממה שכתוב לפניכם יש כאן...
תודה על הקישורנקדימון
מצאת מקום חרפתנואנונימי (2)
המטרה היא יצירת קשר חי עם הקב"ה
אבל נוח יותר להשאר בפלפולים ובאגירת מידע.
או בלהגיד שכאן נבנים בני אדם מוסריים וכו
במקום לחשוב רגע " האם אני מנסה לצור קשר עם הקבה" זה הבסיס וזה היעד. באמצע יש את כל התורה והפלפולים. ואני לא מדבר על ריקוד חסידי סוער. אלא לנסות להגיע לד' לאט לאט במאמץ חזק ושקט. ויומיומי. אולי להחליף ישיבה. תצליח. שאלה = חצי תשובה
תיקון טעות שהשתרשהנקדימון
דווקא אני לומד בישיבה עם הרבה גדלות רק שאי אפשר לעשות מהלכים בפני אנשים מבחוץ, זה פשוט לא עובד.
תיקון טעות נוספת שהשתרשהנקדימון
זה בדיוק מה שעשיתינקדימון
הדרך לחוויה הבלתי-אמצעית עוברת בהרבה מאוד אמצעים.לך דומיה תהילהאחרונה
וכשמדברים על לימוד עיון והלכה לא ממש שייך להשתמש במושגים של "נוחות"...
חוץ מזה, יכולת להתנסח יותר מכובד בלי להיכנס ברבנים וראשי הישיבות תוך כדי.

