שרשור חדש
לא טבלתי בזמן.מתביישת_אנונימ
מיום שבת אנחנו לא מדברים, הוא לא רוצה לדבר איתי
הייתי אמורה לטבול היום, הוא לא היה בבית, היה עדי בדיקה שהיה צריך לבדוק ועוד לא נבדקו ויש לי ילדה קטנה שלא היה לי איפה לשים אותה...
אז פשוט ויתרתי ודחיתי למחר...
עכשיו קראתי קצת וגיליתי שלא דוחים. עשיתי משהו כלכך חמור?
יש פה 3 ענייניםכמיהה

1. זה שאתם לא מדברים, כדאי מאד לפתור את זה לפני הטבילה..

2. לא עברת על איסור בזה שלא טבלת, אמנם לא ראוי לדחות טבילה אבל זה לא עבירה. וזה מתקשר ל-1. כי אם המצב ביניכם היה טוב, כנראה זה לא היה קורה.

3. למיטב ידיעתי, אי בדיקת העד, לא מעכבת.

אגב, יותר מפעם אחת ראיתי נשים מביאות ילדות קטנות למקווה , היה נראה לי מוזר מאד, אבל התופעה קיימת.

מה זאת אומרת לא מעכב?אור123456
אם העד לא נבדק וודאי שהיא אפשר לטבול..
מספיק שבדקה פעם אחת ביום הראשוןLia

ופעם אחת ביום האחרון והיא יכולה לטבול.

אני עושה בדיקות רק בבוקר. מי בכלל זוכר בשקיעה

נכון!! אבל נשמע שכן בדקה אבל צריכה לשלוח לרבאור123456
גם אני עושה רק בבוקר ויש תקופות שעשיתי רק ראשון ואחרון.
פעם קודמת כתבתי בפורום עניין הלכתי ותקפו אותיכמיהה

אז אני נזהרת.

למיטב ידיעתי, ולפי פסיקתו של בעלי, אמנם  יש לבדוק את עדי הבדיקה,

אמנם,זה לא מעכב, כי אם העד יצא נקי אז בכל מקרה אין בעיה, ואם לא,אז במקרה הכי גרוע זה נקרא עד שאינו בדוק.

בנוסף, העדים של היום הם מגיעים כמוכנים לבדיקה, (אמת שיש עליהם סיבים וכד' שיכולים לקלקל את הבדיקה במקרה של ספיקות) וזה מאד שונה מהעדים בזמן חז"ל שבדקו עם בדים שהיו צריכים לכבס כל פעם. והייתה יותר משמעות  להגדרת עד בדוק ושאינו בדוק.

בכ"א, לא בגלל זה דוחים טבילה.

ובינינו, לבדוק עד , לוקח 5 שניות..

 

רגע, מה?!Lia

צריך להשאיר את העד ולבדוק אחרי כמה זמן?!?!?!!?!?!?!

אני מיד מוציאה מסתכלת וזורקת. וזהו. בחיים לא חיכיתי לבדוק עדעצבני

אם הוא לא נקי צריך מישו שמבין שיראה אותו ויחליטיהודה224
אם זה בסדר או לא.
כן עכשיו הבנתי למה היא התכוונהLia

נבהלתי לרגע..

 

מה?? מה זה לבדוק עד לפני בדיקה?אור123456
לבדוק שהוא נקי ולבן ואין בו סיביםבוריס
דברים שיכולים לשבש את מבחן התוצאה
בדיוק. לא מעכב. אבל ראוי.כמיהה

אין הכוונה בלהסתכל בעד אחרי בדיקה. אם לא מסתכלים, אז למה לבדוק?....

אבל העדים הקנויים כבר נקיים ובדוקיםLia

אני מסתכלת בעד שניה לפני שאני בודקת רק לוודא שאין לכלוך.. אבל למה היא כתבה כאילו שאין עדים בדוקים וזה עכשיו לוקח שעה לבדוק?

זה מה שלא הבנתי..כמיהה


נראה לי שהכוונה היתה שהיא עשתה בדיקות במהלך השבעה נקייםבוריס
ויש עדים שצריך לקחת לרב שיבדוק את מראה הכתם ועדיין לא לקחו אותם
עכשיו שאתה אומר...כמיהה


אומרת שלא חשבתי על זה ככה. עכשיו שאתה אומרכמיהה

זה נראה הכיוני יותר

אז איך היא המשיכה לספור?Lia

לא צריך קודם תשובה מהרב לפני שממשיכים?

 

אני באמת שואלת. אף פעם לא שאלנו רב.

לא.... ממשיכים רגיל עם הבדיקותה' אלוקינו


נח יותר לקבל תשובה כמה שיותר מהר אבל זה לא מעכבמיקי מאוסאחרונה
עושים שוב בדיקה לפני שקיעה ואם יוצאת טהורה אז אומרים שאם יתברר בדיעבד שהעד הקודם היה לא טהור הבדיקה הזו תחשב הפסק .
אבל זה באמת מסורבל לזכור בראש את הזמנים וכו לכן חשוב לבדוק ועדיף לא להתעכב עם שאלת רב כדי לא להתבלבל
כיום העדים הקנויים נחשבים בדוקיםגפן36
אבל עדיין כדאי לבדוק אותם לפני כי לפעמים יש בבד סיבים אדומים (קרה לי)

אם את משתמשת בעד לא קנוי-חולצה לבנה שגזרת, או כל בד לבן אחר מקבל טומאה, חובה לבדוק אותו לפני.
ובדיעבד לא מעכב לענ''ד
לא הבנתי כל כךLinor
הוא לא היה בבית בכלל בליל הטבילה / או שלא היה בבית ברגע הספציפי של ההתארגנות?

בלי קשר, אני חושבת שזאת אחריות של שני בני הזוג ולא רק של האישה.
מלבדוק את העדים ועד להיות שם כדי שתוכלי להתארגן ברוגע.
חשוב שתדברו ותתאמו ציפיות וצרכים.
בהצלחה💕🙌🏼

מוסיפהLinor
שבאמת משתדלים לא לדחות אבל זה לא העניין פה.
בעלך כנראה הרגיש שזה לא משנה לך, היום או מחר. הרגיש סוג של דחייה מצידך.
לכן הוא ככה.


נכון לא דוחים טבילהאמא יקרה לי.


נראה לי שלא כדאי להתעסק במה שהיה. לכי עכשיו ויהיה ברכהגבר גבעות


תמשיכו הלאה. לא לנבור.העני ממעש
זו תשובה גברית. אבל בזוג יש גבר וגם אשה.כוחה של מילה
גבר אוהב להתקדם לא לזכור מה היה.
אבל המשקעים שם, ולהתעלם מהם זה רק יחמיר את המצב.
אז נכון שכרגע צריך לטבול ולהרגע.
אבל אז לדבר ולעבד אתמה שקרה.
ממש לא כדאי להעביר את זה ולעשות *כאילו* לא קרה כלום.
כי הגוף זוכר וגם הלב, ולשניהם יש השלכות עצומות על הזוגיות.
צודקת. אבל לדעתי- לא זה המצב כאןהעני ממעש
יש ביניהם מתח, ממילא
הדחייה לא הוסיפה אש למדורה- לפי דברי השואלת
הדחייה לא היתה 'בגלל המריבה'. אלא בגלל עומס.
לא אמרתי שהדחיה חיובית,כוחה של מילה
אבל זה קרה ונדחתה.
משנדחתה גם היא התווספה לערימת המשקעים שיש להם (ולכל זוג).
זה שהם לא מדברים זה גם משקע,
הבדי בדיקה שלא נבדקו,
זה שהוא לא היה שם לעזור עם הילדה והבית ולהקל עליה ולהיות איתה ביחד ולפייס אותה ביום הטבילה.
והמריבה שגרמה לכל זה ועוד משקעים מהעבר שעליהם כל זה יושב כמו מגדל קלפים.
הם צריכים להתפייס והיא צריכה לטבול (כל אחד עם הדעה שלו מה קודם למה- הפיוס או הטבילה...לא נכנס לזה כי זה כשלעצמו ויכוח)
ואחרי זה- הם צריכים לדבר, כדי שזה לא יקרה שוב, כדי שאף אחד לא ישאר עם טינה וכאב לב, וכדי שזה לא יתעצם.
אין איסור לדחות. יש לא מעט דעות שיש עניין לטבול ברגע שאפשרמיקי מאוס
אבל בכ"מ וודאי שאת יכולה לטבול היום.
בתנאי כמובן שאכן תביאי את העדים שצריך למישהו שיוכל לראות ויפסוק שזה טהור...
כל עוד את לא בטוחה לגבי זה תעשי שוב בדיקה היום. והכי טוב לפחות להרים טלפון להתייעץ לגבי הבדיקות מה עוד צריך. מקווה שאת רושמת על עד מאיזה יום זה כדי לדעת אם אחד מהם ח"ו לא טהור איזה יום נפסלה לך הספירה כדי לדעת מתי את כן יכולה לטבול.

בכללי גם כשלא מדברים או כועסים אני חושבת שתמיד טוב וכדאי לטבול. חשוב שתהיה הפרדה בין הדברים..
כמובן שטבילה לא אומרת שמקיימים יחסים באותו לילה! גם כאן יש הפרדה... כל דבר עומד בפני עצמו
(נכון שיש עניין חשוב לקיים יחסים בליל טבילה וטוב וראוי להתאמץ בשביל זה בגבול האפשרי ונח אבל אך ורק אם זה מתאים ל2 בני הזוג)

ובלי קשר לכל הנ"ל - איזה עצוב זה להיות בכזו מריבה. תנסי ממש לעצור את כדור השלג הזה...
תפנו לכם זמן הערב, לדבר על הדברים, אולי לנסות להשיג בייביסטר ולצאת לסיבוב לשנות קצת אווירה. בטוחה שאתם אוהבים ומסוגלים לגשר על הפערים פשוט נתקלתם במשבר

בהצלחה!
אתם יודעים, קשה לי עם הקמפיין הזה שרץ בערוץ של סחטנות ריגשיתדי שרוט
הקמפיין שכביכול מספר סיפורים נוגעים ללב בשביל שנפתח את הלב והכיס.
כתיבה יעני נוגה כזאת שאמורה לפרוט על המיתרים הכי עדינים וכואבים של האנשים.

זה כל כך מאולץ ושקוף שזה ממש כבר איכסה המשחק הזה ברגשות של אנשים כדי לסחוט מהם לירה וחצי.

אבל אולי זה רק אני.....
ממש ! היום אמרתי את זה לבעלי..לא מחוברת
אבל אני מבינה את האנשים שעושים את זה.
כשהייתי נער, אהבתי מאוד לשמוע רדיו קול חי.פשוט אני..

עד שנמאס לי מכמות ההתרמות שיש שם, ובמיוחד מההבטחות שתמורת התרומה "50 צדיקים יעתירו עלי וסיימו קריאת הזוהר לכבודי" ועוד כהנה וכהנה הבטחות הזויות.

יכול להיות הרבה יותר גרועrivki
סרטוני זוועה על ילדים שנושרות להם אצבעות...שמופיעים בתור פרסומות בזמן צפיה ביוטיוב כדי שגם הילדים שלך לא יפספסו.


מעצבן, אבל אני מבינה שאנשים מנסים לעשות טוב. הבעיה שאי אפשר לתרום לכולם כל הזמן, אז מרוב התרמות אנחנו נאטמים וזהו.
בדיוק! ביוטיוב זה עוד יותר גרוע. נתקל בזה *מידי יום*די שרוט
בדיוק בגלל זה עברתי לספוטיפיימיסטר דום

וואי הפרסומת ביוטיוב נהיו מחרידות ממש 

כן אבל בספוטיפיי אין ambience music ASMRדי שרוט


למה אתם מסתבכים? תורידו תוסף AD BLOCK לגוגל כרוםyosefin

בי בי לפרסומות

אויש כמעט התעלפתי כשראיתי את זהLia

זה ממש מצריך צנזור. אני לא מאמינה שככה מראים את זה.

וואי הסירטון הזה זוועה..אחת פשוטה
והכי מעצבן שהם מראים את התמונות האלו על ההתחלה.. יעני לפחות תחכו חמש שניות לדלג.. מחייבים אותך להיחשף לזוועות עולם.
לא מאפשרים להיות אטומים ודיסודית
דווקא חשיפה ממושכת לזוועות הופכת אנשים לאטומיםrivkiאחרונה
וואו. זה עושה לי כל כך רע!!!חצילוש
באמת שזה נורא, למה לאנוס אנשים לראות את זה? וילדים??? הזוי ומגעיל. לא גורם לפתוח את הכיס והלב אלא להיפך- לשאול, למה??
אוי, לגמריאם ל2


אבל לפחות יש פה מבצעים טובים ובלעדיים לגולשי הערוץפשוט אני..
זה מה שמופיע אצלי בצד של הפורומים...
oh dear god......די שרוט


חחחחחחח ה ישמורPandi99
..הללויה~
מסכימה איתך. מרגיש לי שזה לא הדרך
מסכימה עקרונית. אבל תחשוב ח"ו שזה היה מישהוכמיהה

חבר יקר אליך או קרוב ואתה זקוק למליונים עבור טיפול רפואי ושזה הדבר היחיד שיכול לסדר אותך...

היית מתנהג אחרת?

זה בדיוק העניין. שלא מדובר באנשים קרובים, מראש פונים לזריםPandi99
מדובר פה על קמפיינרים שאין להם שום קשר לאנשים האומלליםדי שרוט

יושב קמפיינר וכותב לו קמפיין "המממ יש לי רעיון, אני אכתוב מילים נוגות ועצובות ואסחט כמו לימון את הרגשות של האנשים. זה כסף טוב. אני אשתמש באומללים כפרזנטורים של הכאב והשכול".

 

זה לא שהאנשים עצמם התחילו לבקש נדבות. זה הקמפיינרים של העמותות האלה הם אלה שאחראים לזה. זה מסחרה מגעילה.

כן. הייתי מעדיף למותמשה

החיים שלי לא שווים מליון שקל וירידה לזנות כזו. פעם--פעמיים כאלה וגם המחירים של הטיפולים האלה ירדו.

כן בטח. קל לך לדבר כשאתה לא במצב הזהה' אלוקינו
אני באמת כזה. את לא מכירה אותי מספיק...משה


יש לך אישה וילדים.???? מה איתם!?ה' אלוקינו
לא ישארו אחר כך לקבץ נדבות עם חובותמשה

אם יש לי כסף זה סבבה. אם אין, אז עדיף שלא. אין חיים ששווים יותר מבערך ביטוח רפואי על מליון ש"ח, ואם יהיו - זה פשוט משום תיקון העולם שאסור לשלם את הסכומים האלה.

אני לא בטוחנחשון מהרחברון
החיים שלך שווחם לדעתי יותר ולו בגלל הזמן שאתה מרוויח מיליון ש''ח.
(כמה שנים לוקח לך לחסוך מיליון שח?10 שנים? 20 שנה? בהנחה שיש לך 20 שנה לחיות אח''כ זה כן שווה...)
לא בטוח שאחרי החלמה ממחלה אפשר עדיין להרוויח אותו דברנפשי תערוג
תלוי איו מחלה ואילו תחומי עבודהנחשון מהרחברון
למשל מי שיש לו תיק השקעות כבר גדולנחשון מהרחברון
יעשה את הסכום הזה כמעט ללא עבודה.
התיק יעשה את התשואה גם בלי שהוא יהיה בחייםנפשי תערוג
השאלה באיזו רמת חייםמשה

נגיד נכה במיטה רק נושם זה לא הצלחה כבירה מדי. גם סיעודי זה לא סיטואציה שהייתי רוצה להיות בה.

 

יש עניין של תיקון העולם.  אם לא ישלמו כאלה מחירים לתרופות אז מחירי התרופות ירדו.

אני מתעב אותו עד אימהמשה

אבל לא יכול לדבר על זה הרבה מדי. בסוף המשכורת שלי משולמת גם מהקמפיין הזה.

 

והבעיה הגדולה שכל האנשים שמועיפים בסרטוןנפשי תערוג
לא מקבלים אפילו רבע מההכנסות
מהההההבההה????????? מאיפה לה' אלוקינו
ממש מסכימה!רות א

אני גם חשבתי על זה... חושבת שאם יעשו את זה בצורה יותר עניינית, 'כך וכך קרה' ומי שיכול לתרום שיתרום. בהחלט הניסוח צורם.. 

 

(ערוץ 7 מקבל כסף מהפרסומות האלה, או ש'עושה להם טובה' ומפרסם בשבילם?)

מקבל, לא מעטפשוט אני..


וואו. בול!!שומעים?
אני גם חייבת לצייןשומעים?
שזה עוד יותר מפריע לי כשהילדים מסיימים (או שקופץ באמצע) סרטון ביוטיוב,
ופתאום נתקלים בתמונת תינוקת קטועת איברים ר"ל
זה ממש מבהיל אותם!!
וכן, זה מזעזע,וצריך לעשור מי שיכול,
אבל בהחלט הגבול עבר
לא נעים לקבל החלטות קשות בסדר גמור


תצטרף למועדון...*אשתו של בעלי*
אלה החיים! החלטות..החלטות..
כן גם אני שונא דיאטהדי שרוט
מה קשה בהחלטה לשנות את הדיאטה?בסדר גמוראחרונה

קשה להתמיד אבל את ההחלטה לא קשה לקבל

בעלי עשה חיסון היום, וכואב לו הראש קצת ואני ממש בלחץ..אוף..ה' אלוקינו


את בלחץ.פרש בודד
עבר עריכה על ידי פרש בודד בתאריך ז' בשבט תשפ"א 19:57
אוטומטית זה סיבה שיהיה לו כאב ראש.
אין קשר לחיסון. 😛
גסתי כמעט התעלפה אחרי ונשארה להשגחה...אור123456
בטח מהלחץ מהחיסון או שהוא סתם עייף...
על מה אוף?! תגידי תודה..בסדר גמור


?? האוף זה על זה שאני בלחץ/שכואב לו קצתה' אלוקינו
עבר עריכה על ידי ה' אלוקינו בתאריך ז' בשבט תשפ"א 20:37


גם לי זה קרה. זה עבר למחרתחדשחדש
זאת תופעת לוואי לא מסוכנתסודית
ממה את בלחץ?
את מבינה שזה חיסון, לא קורונה.
זה תופעת לוואי נורמלית...רקלתשוהנ
הזכרת לי פוסט שנכתב על העניין הזהsimple man
אתה יכול לשלוח לי העתק הדבק?ה' אלוקינו


בשמחהsimple man

ד"ר רפי קישון

אלו לא תופעות לוואי !!!

הפסיקו להשתמש במינוח שמפחיד את הציבור.

בכל יום אנחנו שומעים על "תופעות הלוואי" החזקות יותר של החיסון השני:

- חום וצמרמורת

- כאבי ראש ומפרקים

- חולשה ועייפות

ואנשים מתחילים לחשוש: אולי משהו לא בסדר?

אז אני אומר לכם - אלו לא תופעות לוואי - זו היא פעולת ההתחסנות של הגוף בהתגלמותה!

אם לא ארגיש שום תגובה משמעותית אחרי החיסון השני שלי (מחרתיים) אני אהיה מודאג מאוד - כי אחשוב שהזריקו לי מים, או שמערכת החיסון שלי לא מתפקדת.

החיסון הוא תהליך אקטיבי שבו אנו גורמים לגוף להילחם במחלה מתוכננת ולא מסוכנת, אותה אנו מזריקים לתוכו. תהליך המלחמה הוא התהליך המופלא של יצירת נוגדנים ותאי זיכרון של מערכת החיסון, והוא כרוך בסימני "מלחמה" - שהם הסימנים שמניתי למעלה.

לסיכום - אין מה לפחד!

תודה לךךך !! וואוה' אלוקינו


^^^חצילושאחרונה
לפני שבועיים וחצי קיבלתי חיסון שלא קשור לקורונה, יומיים אחר כך הייתי חלשה מאוד.. טבעי.
סתם משתפת שאני שונאת שה' אלוקינו

המרצה דורשת להתחלק לזוגות , ואין לי עם מי להיות 
למה לא התחברתי למישהו !?
למה... 
אני ממש חברותית , אני גם די נחמדה, וכיפית. ויש לי ב"ה חברות.
למה שם זה לא הולך ? 
אוף איזה כיתה נתקעתי..

באסה..Lia

אבל מה קורה אם לא מצאת מישהו? את נשארת לבד או שהמרצה אומר לך עם מי להיות? בטח עוד פנו אליו כי לא מצאו אף אחד.. אולי הוא יפנה אתכם אחד לשני..

אני לא אומרת למרצה.. עושה לבדה' אלוקינו

תודה לשתיכן

מבינה איתךבין הטיפות

בדיוק היום המרצה אמרה לנו גם שכדאי ללמוד בזוגות

אבל אין לי מישהי שאני רוצה ללמוד איתה

אף אחת לא לומדת כמוני ואין לי כח להתרגל לשיטה שונה

בינתיים מנסה לבד... אבל זה קשה

תתפלאי אבל מסתבר כנראה שיש הרבהסיה
שמרגישות כמן שאת. בקבוצה שלך
גם אותי פעם זה היה מלחיץ. שמתי לב שאמרו זוגות אז בשיא הפשטות והטבעיות שאלתי מיד כאלן שהיו לידי או בקרבתי, את מסודרת עם זוג? רוצה להיות איתי? תרגישי בנוח ובכיף גם לסרב. וגם למדו אחכ שאפשר לפנות אלי
מסתבר שמלא לא פנו כי שידרתי סנוביות ופחדו לגשת והקטע שאני לא פניתי כי אני הרגשתי שהן משדרות ככה ולא רציתי לשמןע לא
קיצר כולן רוצןת זוגות פשוט תפני מקסימום תקבלי לא
זהו שכולם מצאו זוגותה' אלוקינו


סתם שאלהבין הטיפות

מה את לומדת?

לא עונה על זה בפורוםה' אלוקינו


אאוצ'בין הטיפות

את עונה למה את לא עונה?😐

כן,כי זה פורום אנונימי ורוצה להישאר כךה' אלוקינו


אוקי, צודקת!בין הטיפות


תחום הטיפול הרפואיאבוד לבדי
המון הצלחה ושמחה שיהיה
וואיי כל כך מוכרכבר לא ישיבישער

גם אצלי זה מלא פעמים ככה, ובסוף אני פשוט עושה לבד.

 

יש מרצים שמסכימים להפחית לי קצת מהמטלה\עבודה כשאני אומר להם שאני עושה לבד, אבל לא כל המרצים כאלה נשמות..

רק בגלל הניקאליפ
אחד ה אלוקינו. נקודה.
לו הניק היה לוחות היית מוצאת בת ברית בקלות
למה אתה לא עושים דוקס משותף עם רשימת הזוגות?נפשי תערוג
ומריצים בווטצאפ?
לא יודעת, כי נראלי לכולם יש זוגותה' אלוקינואחרונה


מנורת אורליהאםזהבסדר

היי,

יש למישהו את המנורה אורלי הזאת לבית

?

איך היא?

האם במצב מכוסה אין שום אור בכלל? ואיך האור כשבמצב לא מכוסה?

יש לי מדגם ישן (תמונה מצורפת) שבסך הכל הייתה אחלה

מעולהלמה לא123

חשוך לגמרי כשהיא במצב סגור

וכשהיא פתוחה,יש אור של מנורת לילה

אם יש לך למה אתה שואל איך היא?כוחה של מילה
אתה מזכיר לי מישהו....יש לך אח תאום?כוחה של מילה
חחחח גם אני חשבתי על זהפשוט אני..


ששששש 🙊אל תגלה לאף אחדכוחה של מילה
תקנה של מכון צומת.ממש מעולהמתנחלים
יש לי חיקוי מוצלח שלהנפשי תערוג
ושהיא סגורה אין שום אור
יש לנו גם אחר שהיא כמו גליל עומד. גם אצלה שהיא סגורה אין בכלל אור
לזה התכוונתי.מתנחלים
לי יש מנורה שנקראת שאבעס לנד, היא מעולה ממש!!דודה שוקואחרונה
בעלי בחיים לא לומד תורה הריוניסטית

אוף,

זה הולך ככה.

התחתנו כשהוא היה בישיבה,

והוא היה הולך ומתמיד.

מעולם לא למד בבית, אבל פסדר,

הוא עושה את זה מבוקר עד ערב. מגיע לו.

 

ואז הוא יצא מהישיבה והתגייס,

ומאז.... בקושי הדף היומי.

 

עכשיו זמן זה לא הבעיה,

כי אם כן הייתי מבינה.

אבל הבחור היקר שלי כל היום בפלאפון.

אני משתגעת. למה זה כל כך לא חשוב לו ללמוד?

 

יש לו שכל חריף, והוא לומד גמרא כל כך יפה

וכשאני שואלת אם הוא נהנה מזה, הוא תמיד משיב שכן.

 

אני רוצה לדייק את השאלה שלי,

אני לא מבקשת שתעזרו לי לגרום ללמוד

רק שתסבירו לי כמה אני לא אמורה להתערב.

כי זה שלו,

אני יודעת.

אבל קורע אותי לראות את הבזבוז זמן המשווע הזה

וכל הספרי קודש בבית מעלים אבק.

 

אני שומעת את חברות שלי ונשים מסביבי,

ותמיד יוצא לי לשמוע "מפריע לי שהוא לומד עכשיו", "אולי תעבור ללמוד במקום אחר?"

ומתפוצץ לי הלב מקנאה.

בא לי גם. שיפריע. שילמד באמצע הבית כשכל הבית על גלגלים.

 

ולא שאני איזו צדיקה גדולה,

אני יודעת. אבל חסרה לי ההתעסקות בקודש.

שהילדים יראו אבא ששוקד על התורה,

אפילו 20 דק' ביום, וזה ייתן משהו לבית.

 

ובבקשה, אם אין לכם משהו מועיל להגיד, אל תגידו.

אלו הרגשות שלי והם לא ישתנו אם תתקפו אותי מאחורי מסכים.

וכמובן, אודה לכל בעלי העצות החכמות והמנחמים. 

אני רק שאלההָיוֹ הָיָה

כשלאשה כואב שבעלה מבזבז את זמנו, זו התנשאות.

אבל ההטחות שלך בה - זה סבבה?

 

משהו מעוות אצלך גיברת, מעוות מאוד.

לא כל קריזה שלך הופכת להיות "האמת הקשה"

יש לי שיטה מעולהמיסטר דום
לנקות סירי נירוסטה שאוכל נשרף בהם בלי חומרים חריפים מידי....
למה אתה מחכה?????למה לא123


ספוג שיוף?מופאסה
אומרים להרתיח עם אבקת כביסה...לא עבד ☹אור123456
לי תמיד עובד!!*אשתו של בעלי*
גם לי תמיד עובד. חולה על זה ! חחנפשי חמדהאחרונה
מקדחה עם מברשת ברזלנפשי תערוג
שום לכלוך לא עומד מול זה
אני שם כוסמיסטר דום
א.כביסה עם קצת חומץ מים משרה מינימום כמה שעות אחכ ככ קל לנקות את הסיר וכמובן אל תשכחו לנקות עם סבון כלים טוב טוב ולשטוף היטב כי אבקת כביסה ממש משאירה כמו שכבה כזאתי והיא נדבקת אז תשטפו טוב טוב עם מים רותחים
למה אתה משתמש עם סיר אלומיניום?למה לא123


נניח סיר לחץמיסטר דום
וגם יש לנו סירים ישנים מעולים של לפני 30 40 שנה מזה פשוט לנקות אותם
אלומיניום עושה טעם נדיר באוכל. טעם של סבתותFff
זה מאוד לא בריאלמה לא123


מה לא בריא??מיסטר דום
הנהלמה לא123

סירים ותבניות מאלומיניום הם קלים, זולים ומפזרים חום ביעילות, אבל האלומיניום יוצר ריאקציה עם המזון ומשחרר חלקיקים לתוכו, בעיקר כשמדובר בירקות עליים ומזון חומצי כמו עגבניות, או מזון המכיל חומץ. ככל שהכלי שחוק ושרוט יותר, הנזק כמובן גדול יותר. אלומיניום בגוף עלול להביא לבעיות בריאותיות רבות, מהפרעות מוטוריות ועד אלצהיימר.

התבלבלתילמה לא123

חשבתי שרשמת סירי אלומיניום,והתפלאתי שמישהו משתמש בזה היום.

 

לא חחחחחמיסטר דום

אין לנו ולא היה לנו אף פעם אלומיניום נירוסטה של פעם סולתם שעוד יוצא בארץ מלפני 40 שנה הסירים הכי טובים שיש והיו

טעותאור123456
וסיר נירוסטה זה לא אלומיניוםמיסטר דום
בכלל יש כאלה סירים היום??😨
מוסיפה עוד משהוחיים של
גם סודה לשתיה עם חומץ,
זה אחלה!!

כל בסיס עם חומצה עושה פעולה טובה!!
אבקת כביסה היא בסיס
חומץ הוא כמובן חומצה..
שלושה זכרונות מהשקעות מתקופת ישיבת ההסדר - ויש גם מוסר השכלפשוט אני..

א. גיסתי (אשתו של אחי) סיימה תואר במחשבים, והתחילה לעבוד בחברת הייטק ענקית.

החלטתי שאם היא עובדת שם, כנראה זו חברה טובה.

 

הלכתי לבנק, חתמתי על מסמכים שונים כדי שאוכל להשקיע בשוק ההון דרך הבנק, וקניתי מניות של אותה החברה דרך אתר הבנק - בכמעט כל הכסף שהיה לי בחשבון.

 

חסדי ה', לא היה לי שם הרבה כסף, ולכן השיעור שקיבלתי לא היה יקר במיוחד. זו הייתה ההשקעה הראשונה שלי. זה היה ההפסד הראשון שלי.

 

ב. בחור שהיה בשיעור ו', כל היום היה מחובר ללפטופ שלו, קנה ומכר מניות במהירות מסחררת. קנה מניה, חיכה 3 דקות, ומכר אותה. בזמן השיעורים, בזמן הסדרים, בזמן הארוחות, הוא תמיד היה עם הלפטופ. 

 

התחלתי לשאול אותו שאלות כי הנושא ממש עניין אותי. איך אפשר להרוויח מהר תוך זמן קצר וכו'. אחרי כמה שאלות, הוא הציע לי דיל שנראה על פניו חלומי: אני אביא לו את כל הכסף שיש לי, והוא ישקיע את הכסף בשבילי. בתמורה, הוא יקח לעצמו רק 10% מהרווח.

 

אתם קולטים מה זה אומר? 90% מהרווח ישאר שלי! ממש פלאי פלואים.

 

שאלתי אותו למה הוא מסתפק ב-10% מהרווח, ולא פשוט משקיע כסף משל עצמו בשביל לקבל 100% מהרווח. אם אתה כל כך בטוח בעצמך, אז תיקח הלוואה מהבנק אם צריך - כי 100% מהרווח זה בטוח יותר מהריבית שתשלם על ההלוואה.

 

"אני כבר לא יכול לקחת הלוואות, הבנק לא נותן לי. השקעתי גם מאות אלפי שקלים שסבתא שלי הביאה לי במיוחד כדי שאנהל אותם בשבילה, והפסדתי כמעט הכל. אבל עכשיו למדתי מהטעויות שלי בעבר, ואין יותר שום סיכון בלהשקיע דרכי! אם אתה תביא לי 10% ועוד אחד יביא לי וחברים שלך גם כן יביאו לי וכו', אולי אוכל להחזיר לסבתא את הכסף שהיא הביאה לי".

 

לאחר שהחנקתי צחוק מתגלגל בבטני, השבתי לו:

ובכן, ידידי היקר, אין לנו שקלים למלחמות מיותרות. המלחמה שלך כנגד ההיגיון ויכולת הסקת המסקנות - נראית לי חסרת סיכוי.

אני כנראה אעדיף לתרום את הוני לצבא לבנון החופשי - ובלבד שאגורה אחת מחשבון הבנק שלי לא תנחת בחשבון ההשקעות הקמיקזי שלך.

 

ג. באחת מהשבתות, הגיע לישיבה אחד מבוגריה. במקרה יצא שהוא התיישב ליידי בסעודת השבת, בלי שהכרתי אותו.

כששאלתי את היהודי למעשיו, הוא סיפר לי שהוא עובד כשכיר אצל צ'יינג' ירושלמי ותיק.

"נו נו, וזה מעניין לעבוד שם"? שאלתי מתוך נימוס.

היהודי סיפר לי שהמעניין זה החלק הלא מעניין. החלק החשוב - זה שהוא מצא דרך להתעשר!

 

נרגש ונפעם מעוד הזדמנות קלה להתעשר, שאלתי אותו מה הסוד הגדול - ואיך לעזאזל זה קשור לעבודה שלו בתור מחליף מטבעות.

 

"ובכן", ענה לי הבחור, "קלטתי ששער הדולר כבר זמן מה נמצא מתחת לרף ה-4 ש"ח, ואין שום סיכוי בעולם שזה ישאר ככה! הרי ברור לכולם שהדולר שווה יותר מ-4 ש"ח. אז לקחתי את כל הכסף שיש לי, אפילו קיבלתי הלוואה במיוחד בשביל זה, וקניתי כמה דולרים שרק אפשר! ובגלל שאני עובד בצ'יינג', כמובן גם קיבלתי הנחה של שער ההמרה. תקשיב, אתה רוצה אולי להביא לי גם כן כסף בשביל שארכוש עבורך דולרים? זאת הזדמנות פז, עכשיו שהדולר מתחת ל-4 ש"ח!"

 

שאלתי את החלפן איך זה שאלפי ריבבות עמך ישראל לא רצים בהמוניהם אל קופות הצ'יינג', והרי זה מופרך מכל מופרך לחשוב שכולם מוותרים על השקעה כזאת מופלאה ובטוחה. הוא ענה לי שפשוט אף אחד לא חשב על זה - כי לא מחשבותיי כמחשבותיכם וכו'.

הסברתי לו שאם זה היה נכון, אז בטוח היו כמה אנשים חכמים שחושבים על זה, ואז הם היו מסתערים על הדולר כאילו אין מחר, מה שכמובן היה גורם לשער הדולר לטפס... הוא ביטל את חששותי בזלזול, ואמר שזה חבל שאני אפסיד את כל הרווח העצום.

 

אמרתי ליהודי שאני מעדיף לתקוע בגרוני עוד חתיכת חלה יבשה טבולה בחומוס תעשייתי מצהיב, מאשר להמשיך לשמוע את הביטחון העצמי המופרז שלו, משל היה וורן באפט בכבודו ובעצמו.

בעצם, לא אמרתי לו את זה. עשיתי את זה.

 

ובכן,

הבורסה עלתה מאז ביותר מ-100%.

שער הדולר מעולם לא חצה שוב את רף ה-4 ש"ח, ולמעשה - רק לפני מספר ימים הוא רשם את השער הנמוך ביותר מאז שנת 1996.

לא מחשבותי כמחשבותיכם וכו'.

 

למקרה שאחד הדיינים של שמיא צופה בפוסט הזהפשוט אני..

אני זוכר גם כמה גמרות מישיבת ההסדר, חסדי ה'.

מרתק במיוחדבין הטיפות

הסיפורים לכשעצמם מענינים

ואני כבר ממזמן הבנתי שמי שרוצה להיות עשיר צריך חעבדו קשה בשביל

זה לא הולך לשבת במזגן ולהרוויח מליונים, צריך להזיע!

רוב אלה שמרוויחים מיליונים יושבים במזגן 😜פשוט אני..
אלה שמזיעים בדרך כלל לא ירוויחו הרבה יותר ממינימום...
סוג של הזעהבין הטיפות

לא אומרת ללכת לעבוד כפועל בנין

אבל צריך לעבוד

בשביל להיות עשירים זה לא מספיק לתת לכסף לעבוד לבד בבורסה,

ככה אני הבנתי מהמון סיפורים ששמעתי

 

(ג'ף בזוס אולי לא מזיע, אבל הוא נקרא אחד שעובד!, לזה כוונתי...)

תראה את זה כמאמץ נפשי יותר מאשר פיזיReminder
המסקנה שגויה מבחינה היסטוריתספק

יש הרבה אנשים שעשו הון תועפות בבורסה והם מתחלקים ל-2:

 

הסוג הראשון הוא המשקיע הסולידי שמתחיל עם סכום מכובד. 

זה אומר להשקיע בתעודות סל כמו s&p500, VT וכו'. 

גם תעודות הסל הללו נופלות מדי פעם, אבל אם לאורך הזמן, תעודות הסל הללו עולות. 

העשור האחרון, למשל, היה מטורף לחלוטין - אבל גם בשנים שקדמו לו, המדדים עלו לאורך זמן. 

 

הסוג השני הוא הפנומן עם המזל. 

למשל, מייקל ברי שקרן ההשקעות שלו עשתה מליארדים במשבר של 2008. 

הוא פנומן כיוון שהעבודה שהוא עשה כדי להבין לאן שוק הדיור האמריקאי הולך ב-2008 היא לא נורמלית. הוא לקח אג"חים ואשכרה ישב ובדק את המשכנתאות שקשורות אליו. אף אחד לא חשב אפילו בצחוק לעשות את זה. 

האמת, אפשר להכליל את זה במה שכתבת כעבודה קשה. 

והמזל הוא שלא קרה שום דבר מפתיע ולא צפוי שמנע את מה שהוא צפה. 

 

אגב, מייקל ברי צופה נפילה של תעודות הסל, אז או שהוא צדק פעם את ועכשיו הוא טועה או שהסוג הראשון עומד לחטוף מכה רצינית. 

 

בגדול, חוץ משני הסוגים הנ"ל, השקעה במניות היא הימור ומחקרים הראו שבחירה רנדומלית של מניות תביא לתוצאה לא פחות טובה מהשקעה במניות לפי עצתו של יועץ. 

 

 

אז כנראה לא הבנת את המסקנהפשוט אני..
א. השקעה במדד סנופי היא לא השקעה סולידית. זה מדד מניות, וככזה -מדובר בהשקעה עם סיכון גבוה

ב. המסקנה היא לא שלא כדאי להשקיע, אלא שכדאי לעשות זאת בחכמה, להבדיל מ-3 הדוגמאות האלה שבהן ההשקעות נעשו בחיפזון, ללא הבנה בסיסית, והן אכן הובילו להפסדים.
כנראה שכן הבנתיספק

השקעה ב-S&P500 היא כן סולידית (כמובן שזה נתון להגדרה סובייקטיבית). 

הסיכון לטווח הארוך, הוא לא גבוה. 

מאז 1981 המדד הזה עולה עם חריגות בשנים מסוימות - אבל שוב, אני מדבר על הטווח הארוך. 

 

יש גם מדדים אחרים וותיקים יותר שמראים את אותה התמונה. 

יש כאן ערבוב בין השקעה פסיבית להשקעה סולידיתפשוט אני..
השקעה במדד מניות היא השקעה פסיבית,שמתאימה למשקיעים פסיביים לטווח הארוך.

השקעה במניות היא בשום פנים ואופן אינה השקעה סולידית.
זה כבר ענין של הגדרה.ספק


לא מסכיםנחשון מהרחברון
סולידי זה לנקוט זהירות כדי לא להסתכן.
מדד זה בדיוק זה.
אתה מוותר על מה שרוב ככל מנהלי ההשקעות מתיימרים להשיג ' תשואה עודפת על הבנצ'מארק' ע''י פיזור גדול וסבלנות זה סולידי מאד. בתנאי שזה לאורך שנים.
ההשקעה לא סולידיתנחשון מהרחברון
אבל המשקיע סולידי - לא מנסה להכות את המדד אלא לקבל תשואה ממוצעת
מה הטענה שלו לגבי התעודותנחשון מהרחברון
מעניין אותי ממש.
שזה בדיוק כמו ה-cdo's שהובילו למשבר הסאב-פרייםספק

יש בועה, כולם קונים ולאף אחד אין מושג מה יש בתעודות הסל הללו ואף אחד לא טורח לבדוק את השווי האמיתי שלהן. 

למה?נחשון מהרחברון
כולם יודעים בכל רגע נתון מה שווי הסנופי אלא אם כן הוא מדבר על בועה בכללי ואז זה לא רק תעודות
השאלה היא אם הוא באמת שווה את זהספק

אם נסכום את שווי כל המניות שהמדד מכיל במציאות, אחרי ניתוח רציני, האם נקבל את השווי שבו הוא נסחר היום? 

כןנחשון מהרחברון
בפרט אם אנחנו מדברים על תעודות כמו ואנגארד שמחזיקות באופן פיזי את המניות לפי היחס ושווי התיק הכולל חלקי מספר היחידות הוא השווי של התעודה
הוא טוען אחרת.ספק

אני חושב שהוא טוען שהמניות עצמן לא שוות את הערך שבו הן נסחרות ואף אחד לא טורח לבדוק את זה לעומק. 

הוא טוען שהמחיר שלהן עולה כיוון שיש בועה והמון משקיעים פונים לתעודות הסל שמנפחות את השווי האמיתי שלהן. (ושל המניות שהן מחזיקות). 

 

אה זה טענה אחרת לגמרינחשון מהרחברון
שהמחירים מנופחים (כולם מודעים לזה)
וטענה נוספת שזה בגלל התעודות סל (הגיוני מאד. ראינו לאחרונה עם טסלה שקיבלה בוסט חזק עם הכניסה למדד)
אבל אז צריך להיות מחוץ לבורסה לגמרי. לא יעזור להיות בבורסה ורק מחוץ לתעודות
אולי לא כתבתי ברור - אבל זו היתה הטענה.ספק

אני לא חושב שכולם מודעים או חושבים שהמחירים מנופחים - אם זה היה המצב, כולם היו בורחים והבועה היתה מתפוצצת. 

בועה הופכת להיות בועה בגלל חוסר מודעות של משקיעים. 

 

גם בבועה, אפשר למצוא איפה להשקיע. 

אפילו במשבר הסאב-פריים בארה"ב, אני בטוח שהיו משקיעים נדל"ן שהשקיעו במקומות טובים ובצורה נכונה והרוויחו. 

לא בטוחנחשון מהרחברון
כיוון שיש לך תעודות על כל מדד אפשרי (סנופי ראסל וכו) ממילא זה מנפח את כל המניות כמעט. נכון שהמניות הקטנות לא במדדים שנסחרים באופן שוטף אבל עדיין תמיד בהם זה סיכון גדול וסיכוי גדול
אני מתייחסת בעיקר לפסקה האחרונה שלךבין הטיפות

ואני באופן אישי ככה מתנהלת וכך גם אתנהל

אני לא מאמינה בכסף קל

מה שבא בלקות - הולך בקלות

אבל כמובן שכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון, ובעז'ה יצליחו

זה תלוי איך את מגדירה "קל"ספק

למשל, לצורך הדוגמא, אדם ששם חצי מיליון שקלים בבורסה ומרוויח בשנה 25,000 שקלים (5%) - זה קל? 

בעיני זה ממש לא קל להשקיע סכום כזה. 

 

 

כן, זה קלבין הטיפות

מבחינתי לעבוד קשה זה לקום מוקדם וללכת לעבודה ולחשוב על רעיונות קידום וכו' וכו'

כמובן שמי שמשקיע יש לו את המתח הנפשי, וגיוס הכסף גם בדר'כ לא קל

אבל לדעתי יותר קשה לעבוד בעבודה *רגילה*

אני חולק עלייך בענין.ספק


בסדר גמורבין הטיפות

גם אני עליך.

לב. קוראים הונאת פונזיפרש בודד
רק שהוא לא היה מספיק חכם כדי לא לספר לך את זה.
והמסקנה מכל מה שכתבת- אין פתרונות קסם. אפשר לעשות כסף מכסף. אבל זה מצריך השקעה ידע ונסיון או השקעות פסיביות סולידיות יחסית שעשו. כסף לטווח הארוך.
לא לא, הוא לא ניסה להונות אף אחדפשוט אני..
בחור מתוק וצדיק, באמת. הוא פשוט היה... קצת דפקטע.

הוא התכוון שבעזרת הרווחים שלו, קרי 10 אחוז מהרווח של התיק, הוא יוכל להחזיר לסבתו.

אכן, המסקנות שלך קלעו בול.
אני מבין שאתה רואה שטיסל😜מתנחלים
המילה דפקטע צדה את עיני
אני רואה שטיסל? זה ממש מופרך מכל מופרך!פשוט אני..
כן התמימים הם האלההיועץ למלך
אלה עם הכוונות הטובות שבאמת רוצים שכולם ירוויחו.. אוי זה כל כך טעון אצלי
בגלל עצה של טובי לב כאלה
הפסדתי אלפים

ואין שום סיכוי שבעולם שבלי התמים הזה באמצע, הייתי מגיע לאותו "משקיע" ששרף 80% מההשקעה ביום אחד על הבוקר,
וגם אם הייתי מגיע, לא הייתי נותן בו אמון
תודה על זה. חשוב מאודתיתי2
במיוחד בתקופה הנוכחית אנשים מתפתים לכל מיני רעיונות
מוכר לי גם מהתקופה האחרונההיועץ למלך
רובוטים
משקיעים מנוסים שלוקחים אחוזים
אווצ כמה כאבי לב
כפי רוב פרסומם... כך ההעלם מהם מצוינריה -

ממליץ מאוד על השיעור הזה:

 

תובנות מענינותReminder
תודה!
אחרי יום ככ עמוסאליפ
איזה כיף להתפרק ככה בצחוק

הסיפור שלי יותר צנוע
יועץ השקעות בבנק הציע לי איזה דיל של הבנק
אמרתי לו בחיוך סימפטי (כי מיותר להעליב אותו) שאם הוא באמת היה מבין בהשקעות ובכ"ז מסיבה תמוהה בוחר לעבוד בבנק הוא לא היה יושב בסניף הזה בקומה הזו
שנאמר "אם תחפש להכות את השוק, הוא כבר יכה אותך קודם"גוונאאחרונה
מישהו פה שמבין בחשבון ביוטיוב?binbin
רכשתי פלאפון ואני רוצה שכל הפליילסטים שיצרתי בפלאפון הקודם יועברו לנוכחי. יש דרך לעשות אתזה?
הפלייליסט שלך נמצא בחשבון יוטיוב שלךLia

פשוט תכנס לחשבון היוטיוב שלך מהפלאפון החדש והכל יהיה שם..

אבל אני מפלאפון חדש אז החשבון אחרbinbin
אז תתנתקי ותכנסי לחשבון גוגל שלךLiaאחרונה

וכשתכנסי ליוטיוב הוא יזהה את החשבון שלך

איך מצליחים לצאת מהלופ של המינוס וההלוואות?מצפה להריון.
נשואים 10 שנים 3 ילדים
כל פעם חסכנו בסביבות ה10 15וזה בוזבז
טעות שעלא עשינו חיסכון לכמה שנים מבלי אפשרות להוציא
כרגע אנחנו כל חודש עם מינוס של 10 אלף שח
ועם הלוואה של 890 שח נשאר עוד 16מאלף שח בערך
אנחנו ממש לא חיים במותרות, לא מבלים לא מסעדות
ואין לנו ממה לחסוך ולצמצם מינוס
המספרים פחות משמעותיים.פרש בודד
כי הם אינדיבידואלים ותלויים בהרבה גורמים.
הדרך לעבור ממינוס לפלוס מתחילה קודם כל בעשיית סדר במספרים וידע מדויק של כמה מוציאים כל חודש.

כדאי לעבור על ההוצאות כמה חודשים אחורה ולנתח על מה הוצאתם וכמה.
לפי זה לבנות תקציב מסודר. תקציב שמחולק להוצאות לפי קטגוריות. (כמובן לצמצם את התקציב כמה שאפשר) ואחרי זה מתחילים לרשום הוצאות. כל הוצאה נרשמת לפי קטגוריה. אפשר לעשות את זה באקסל. אפשר לעבוד עם אפליקציות מתאימות. (שווה לשלם 20₪ בחודש על אפליקציה טובה)
בהתחלה תשתמשו בכסף שנחסך לכסות את הנימוס משם תתחילו לעלות.

אנחנו חסכנו בדרך הזאת אלפי שקלים בחודש.
מודעות היא הדבר הכי חשוב.
מתייגתחלונות
את @נחשון מהצפון
נראה לי יוכל לעזור כאן
..הללויה~
מה שחשוב זה שההכנסות יהיו יותר גדולות מההוצאות.

את לא יכולה לצמצם הוצאות בסיסיות. וזה ברור והגיוני (אין איך לצמצם שכר דירה או גנים לצורך הדוגמא)
אפשר לצמצם מותרות כאלו ואחרות (על אף שאמרת שאין. תבדקי זאת שוב.. מתוקים? חטיפים? שימוש מיותר ברכב?)

האפשרות היחידה לצאת ממצב כזה- זה להגדיל הכנסות!
בכל דרך שהיא.
בין אם מכירה ביתית כלשהי או שיווק של משהו בשעות הפנאי
ובין אם עבודה נוספת.
אין דרך אחרת.

בהצלחה~
ממליץ להתחיל עםנחשון מהרחברון
האקסולידית - קובץ אקסל שיש בבלוג הסולידית שם הוא מפרק לגורמים את ההוצאות. מגדיר מה חיוני ומה מותרות מה משתנה מה קבוע וברמת פירוט גדולה (היגיינה קטגוריה לבד ניקיון קטגוריה לבד וכו') נותן סדר בראש כמה סאמת מוציאים על מה.

כדי למלא את זה בצורה יעילה צריך להתחיל לשמור קבלות (גם על מסטיק של שקל שקנית במכונה תרשמי) ואז לעבור על הקבלות ולהתחיל למלא. למלא את ההכנסות (במלואם, כולל קצבת ילדים כולל כל הכנסה אחרת) ולראות מה המאזן החודשי.

אם אתם מאוזנים בדיוק זה לא משהו אבל אפשר להתחיל לצמצם את הגירעון (ומקסימום משיגים פריסה נוחה יותר של ההלוואה) אם אתם עם עודף חיובי שפשוט נעלם לכם בתזרים המצב טוב ולא קשה לטפל בזה. אם אתם בגירעון קבוע המצב לא משהו וצריך להתחיל לראות איך משנים את זה קרי - הגדלת הכנסות ובמקביל הקטנת הוצאות. עוברים על הטבלה ומתחילים לחתוך.
אני משתמש בתוכנה גאונית ופשוטהפשוט אני..

control the cash

 

פיתח אותה יהודי יר"ש, רואה חשבון, ומאז החתונה אני מכניס בה את כל ההוצאות וההכנסות שלנו.

 

יש לתוכנה יכולות מדהימות, הן מבחינת הזנת הנתונים והן מבחינת הפקת דוחות וכדומה.

 

הכל בחינם, התוכנה לא עובדת על האינטרנט והנתונים לא נשמרים בשום מקום מחוץ למחשב הביתי.

רגע, אולי לא הבנתי אותך נכון, הלוואה 890 אלף או משכנתא???מישהי אחרת????
אם זו באמת הלוואה תתחילו מבדיקת מיחזור הלוואה, היום סביבת הריבית מאוד נמוכה והמחזור לא צריך להיות עם נזק משמעותי. ממליצה לפנות לארגון פעמונים, אבל עם יד על הדופק מצידכם, יצא לי ללוות מישהע שפעמונים המליצו לה להכריז על עצמה פושטת רגל והיא החליטה לפנות באופן פרטי לייעוץ וב"ה היום היא כבר במקום אחר למרות שלא היה קל זה אפשרי. מצד שני אני מכירה סיפוריפ מאוד טובים על אנשים שהם ממש הצילו כלכלית, כולל אפילו מענק של 1000 שח. אז כדאי לפנות אליהם, עד שהם יחזרו להעזר באתר שלהם.
ההחזר החודשי הוא 890 ש"חפשוט אני..


תודה רבה, הבתי בקריאה שניה אתה צודקמישהי אחרת????
לפותחת, אם תוכלי לפרט כי לא כל כך ברור לי הניסוח. אחרי הורדה של 890 שח הו"ק של ההלוואה אתם נשארים עם 16 אלף שח? ובסוף החודש מסיימים עם מינוס 10 אלף כל חודש? או שזה המינוס בסך הכל והוא נשמר?

בקשר לחיסכון, זה בגדול כמעט תמיד תלוי בכמה הרצון שלכם חזק, יש כלים בנקאיים שיכולים לעצור אתכם מלבזב, נגיד כרטיס דיירקט או ביטול המסגרת עו"ש (שהיא אגב, ההלוואה הכי הכי יקרה שקיימת).
חסר הרבה מידע.
בגדול התהליך הוא קודם כל להגיע לאיזון כל חודש, אתם צריכים לחשוב בצורה יצירתית, כמעט תמיד יש פתרונות.
אפשר לעבור סעיף סעיף ולחקור איך אפשר לנהל אותן נכון יותר. אל תשכחו להסתכל על הביטוחים והחסכונות הפנסיונים שלכם, הם יכולים להיות מאוד שימושיים לארגון מחדש של החשבון.
החזר של 890 שח כל חודשמצפה להריון.
זה רק ההלוואה והמסגרת מינוס
ברוך ה אין לנו עוד חובות, משלמים הכל בזמן
אבל לא מצליחים לצמצם הוצאות ולא לחסוך
אם הנטו שלכם הוא 17 אלףנחשון מהרחברון
16אלף ועוד 890 זה אומר שיש הרבה איפה לחתוך אלא אם כן אתם גרים בתל אביב.
לא אומר שאתם בזבנים אבל אתם כנראה לא יודעים כמה עולה לכם כך סעיף הוצאות. יש הרבה סעיפים. אם תחסכו מאה שח בחודש מכל סעיף בממוצע תחסכו למעלה מאלף ש''ח.
מה שהוא אמר👆מישהי אחרת????
בגדול יכול להיות שזה עניין של הצבת יעדים, יכול להיות שלפרק אותם למטרות קטנות וברות השגה יקל עליכם
הלוואי שזה היה הנטומצפה להריון.
אולי בלחץ בגלל הקורונה זה ירד ל11
ואנחנו עם 3 ילדים
גרים בישוב שכירות די זולה ועדיין
11 זה סכום אחרנחשון מהרחברון
ועדיין יש איפה לחסוך.
ממליץ בחום על הטבלה של פעמונים או של הסולידית קודם כל לדעת כמה כסף יוצא על מהת זה הא'ב' שתוכלו להתקדם.
תתיעצו עם פעמוניםמיקי מאוס
אין פתרונות קסם
צריך לבדוק לעומק את כל הפרטים ולראות איפה אפשר לעשות שינוי משמעותי בהכנסות או בהוצאות או גם וגם.
צורת חיים שלא סוגרת את החודש היא כדור שלג מסוכן מאוד...

כל הכבוד על המודעות והרצון. זה הזמן לשנות משהו..

בהצלחה
צעד ראשון לראות לאיפה כל הכסף הולךה-מיוחד

עשיתי טבלת אקסל קודם כל כתבתי שם מה כל ההוצאות הקבועות

שכ"ד

ארנונה

חשמל ומים (בעל הדירה הקודם היה שולח לי בווצאפ כמה היה חשמל ומים אז זה עזר ואז עשיתי ממוצע של השנה האחרונה)

גנים

ביטוח רכב\חיים\בריאות

נסיעות של חופשי חודשי

 

אחר כך לקחתי את החודש של החגים ובדקתי בויזה כמה קניות עשיתי באותו חודש. זה נתן לי אידקציה כמה מוציאים על קניות 

 

הוספתי את מחיר הדלק של חודש שזכרתי שנסענו בו יחסית הרבה

 

הוספתי עוד 1000 ש"ח כהוצאות משתנות

 

זה נתן לי כיוון כמה הוצאות חודשיות יש לנו

כדאי לי לקחת שוב הלוואה?מצפה להריון.
לסגור את המינוס ולהשאיר לי קצת כסף בעוש? הבעיה שזה מצליח לזמן קצר ושוב פעם מינוס גדול
כן ולאנחשון מהרחברוןאחרונה
כן כי היא בריבית זולה יותר.
לא כי אם לא תשנו הרגלים יהיה לכם גם הלוואה וגם מינוס כפי שכתבת.

מסקנה - אחרי שתצליחו לעשות שינוי משמעותי בהתנהלות זו דרך טובה לשלם פחות ריבית (ואז מן הסתם תגבילו את האפשרות להכנס למינוס. כרטיסי דביט/דיירקט ותהיו בפלוס כל חודש. ואז אולי מינוס עשר יכוסה בחודשיים שלושה ואין צורך ללוות כדי לכסות אותו)
שאלה לגבי הפרדה.?

קראתי כאן במהלך הזמן לא מעט שרשורים על איך שההפרדה בתקופת הנידה מכבידה על זוגות וכו'.. מדוע באופן עקרוני שאשה לא תיקח גלולות שדוחות הריון וגם את המחזור באופן קבוע יחסית על מנת שבמקום שהתקופה תהיה מחזורית כל שבועיים היא תהיה נשלטת ?

 

 הבנתי שיש נשים שזה לא עושה להן כל כך טוב, עד כמה זה נפוץ ?

 

הפתרון נראה כביכול פשוט, אבל מן הסתם שיש כאן מורכבות שלא ניכרת על פני השטח וזו בעצם השאלה שלי כאן.. מה המניעה המרכזית ?

את טועה פוסק גם פוסק לאשתו ואין בזה שום פסוליהודה224
והיום בפינת מה עשיתי לכבוד שבתמיסטר דום
אחרי הרבה זמן שהקולט מסביב היה פשוט שומני ולא משנה כמה ניקיתי לא הלך תמיד נשאר טיפה אמרתי היום אני מתלבש עליו לכבטד שבת שבשבת יהיה מבריק וזה התוצאה
מקפיצה את ההשראהrivki
כל הכבודלמה לא123

נראה שהשקעת מאמץ

הזכרת לימופאסה
לכבות את הקומקום 😅
זה ההכנה שלי לשבת הבאה
חחחחחמיסטר דום
אל תשפוך את המים! תשים חומץ תשפוך מחר בלילה יצא נקי
בשביל שיצא הטעם של החומץ אני מרתיח פעמיים מים ושופך.
מי ששותה קפהמופאסה
בטח לא יפריע לו טעם חומץ...🤣
וואוו. מה השיטה?רחפת..אחרונה
קחו בחשבון שווטסאפ הולכת לפגוע לכם מאד בפרטיות.יהודה224
מי שרוצה להזהר שיעבור לאפליקצית סיגנל.
אפליקציה בטוחה עם הצפנה מושלמת
האפליקציה המומלצת ביותר לאנשים שעבודתם דורשת סודיות
אנשים החרדים לפרטיותם
בנוסף האפליקציה הזו מוכרת כמאובטחת עי גופים מאד גדולים בעולם כהאיחוד האירופי ועוד
שאלההכל טוב..
אם אין לי פייסבוק, זה רלוונטי אליי? מה אכפת לי שיאספו עליי מידע?
קודם כל זה שאין לך פייסבוק לא משנהיהודה224
עצם ההסכמה שלך לנתינת אפשרות לשימוש במידע אישי שלך כבר מוריד מהבטיחות שלך
ווטסאפ ופייסבוק הן רק חלק ממשפחת אפליקציות ששיכות למארק צוקרברג...
אם אפשר לך לשמור על פרטיותך למה לא...
אם רוב הציבור בישראל יעבור להשתמש באפליקציות חלופיות או שווטסאפ תעשה פרסה או שלא יהיו לה משתמשים.
היום זה זה מחר יהיו להם שפנים חדשים.
ודבר אחרון תקראי את הכתבה ותביני שכל המטרה של זה לבסוף זה לרתק אותך למסך ולדחוס לך עוד שטויות לראש כדי לסחוט לך את כרטיס האשראי ולהעלות דיבידנדים לאדונים של גוגל, ופייסבוק...
טלגרם או סיגנל?בונים מגדל
מה שהומלץ על ידי מומחים זה סיגנל ולא טלגרם.יהודה224
יש משהו שקשור למודיעין הרוסי שקשור בטלגרם...
עדיף ללכת על בטוח..
וחוצמיזה שיש שינויים מהותיים בין סיגנל (קוד פתוח) לטלגרם(קוד סגור)
שאין לי מושג בדיוק איך הם עובדות
המלצות מומחים לפרטיות הן להשתמש בסיגנל ולא בטלגרם
לא יודע מה הקשר לרוסיהנחשון מהרחברון
אבל הקוד של טלגרם פתוח.
מה זה אומר קוד פתוח וקוד סגור?די שרוט


האם הציבור הרחב יכול לראות את הקוד של התוכנהפשוט אני..אחרונה


סמס לא מוצפן בשום אופןיהודה224
אולי. אבל זה פשוט וטוב.אורה שחורה
חיים פשוטים
פשוט לחיות
אני כרגע משתמש בטלגרםבסדר גמור


מנסה להביןפה לקצת
למה לי כאדם פשוט שאין שום דבר סודי בוואטסאפ זה אמור להפריע?
יתחילו להיות פרסומות בוואטסאפ עצמו?
כבר היוםירוק בעיניים
אוספים מידע מהווצאפ ומביאים לגוגל, חוץ מכמובן פייסבוק.
יש להם איזה עסקה ביניהם.
לא קרה לכם שאתם מדברים על מזגן בווצאפ ופתאום יש לכם פרסומות של מזגנים בדפי חיפוש, בחדשות האישיות של גוגל, ובמייל?
לדעתי כל השינוי עכשיו פה, הוא לגליזציה .
מה ילמדו עלי חדש שגוגל לא יודעת?מישהו כל שהוא
גוגל יודעת עלי כבר הכל.
מי אנשי הקשר שלי מה אני עושה בחיים איפה אני גר ואיך אני נראה.
את הכ.א שלי הת.ז ומליון סיסמאות
מה אני רוצה לקנות ואיפה יהיה החופש הבא.

קיצור לא מפריע לי שגם פייסבוק תדע קצת למה להתקמצן?

ועכשיו ברצינות- אין שום דבר חינם בעולם אם לא שילמת על האפליקציה בכסף או בפרסומות אתה משלם עליה במידע.

אישית זה לא מפריע לי. אני לא עושה שום דבר שיש לי להסתיר. ואני לא איזה אדם מיוחד שמישהו ירצה לנצל את המידע הזה לרעתי.
להפך אני נהנה מכך שהפרסומות שאני רואה מותאמות אישית אלי אין טעם שאצפה בפרסומות לבגדי נשים אם אני גבר. או לאופנועים אם אין לי רשיון.
אבל אם אני בדיוק מחפש תואר זה דווקא נחמד שהפרסומות עוזרות לי.
אם זה לא אכפת לך... תמשיך להשתמש באפליקציות שמפירותיהודה224
פרטיות.
אתה פשוט נותן אישור לווטסאפ להשתמש במידע שאתה נותן ולהיות עבד למארק!!!
אני לא רוצה להיות עבד לאף אחד
נהדרמישהו כל שהוא
אז בלי סמרטפון, ובלי אינטרנט כרום במחשב.
לא מבין מה התועלת בחצי פרטיות.
בעיקרון אתה צודק...יהודה224
רק ווטסאפ הפך כלי עבודה ולא רק משהו חברתי כך שדי צריך תחליף...
ומה שכן אין אינטרנט במחשב בבית כך שכשאני צריך אני מתחבר...
והפלאפון די חסום כך שדברים ששימושיים באמת משתמשים ומה שלא לא
ואם יש אפשרות להשתמש בחלופנה נוחה לא פחות למה לא?יהודה224
הדבר שכי מרגיז אותיה-מיוחד

לפני שנה רציתי לקנות ארון וקניתי. עד עכשיו יש לי פרסומות לארונות ואני כבר לא צריך

אז בבקשה גוגל, תפסיקו להציג לי ארונות.

ננסה בעזרת ה...יהודה224
הורדתי סיגנלאיש השקים
העניין זה גם הפצהבוריס
בעולם שלכולם יש וואצאפ ברמה שבאתרים מסויימים זה כבר אפשר להעלות דברים ישירות לוואצאפ, עסקים עובדים עם וואצאפ, קבוצות למידה, שירותי לקוחות, עדכוני עבודה וכו...
מאוד קשה לאפליקצית מסרים אחרת ולהיות בה פלוס מינוס לבד.
אם לאט לאט תגדל התפוצה של סיגנל היא תוכל להיות באמת חלופה טובה.
טלגרם מסוכנת מסיבות אחרות.

בפועל אפליקציות מרוויחות כסף באחד מחמש אופציות:
1. גביה ראשונית של תשלום.
2.פרסומות
3.גבית תשלום על וריאציה מתקדמת (aka פרימיום)
4.גביה על דברים ספציפיים בתוך האפליקציה (כמו הרבה משחקים)
5. מכירת המידע שהיא אוספת על המשתמש שלה לצד ג' (בגדול אפליקציות של רשתות חברתיות עושות את זה כבר שנים, היא אוספת מידע על מה שאתה אוהב ואז מוכרת את המידע הזה כדי שהמקומות הנכונים יפרסמו לך דברים שאתה רוצה מול העיניים ותקנה
אל תשכח שמפתח סיגנל הוא מפתח ווטסאפ.יהודה224
שירבו המשתמשים יהיה יותר טוב
בסדר זה מה שאמרתיבוריס
מרגיש קצת פרסומת לוויברבוריס
אם היא כל כך טובה והיא הרי לא חדשה אז למה כמעט לא משתמשים בה
ה"חפץ-חיים" היה בוכה וצוחק עלינו גם יחד...נתנאל וייס

מסופר על החפץ חיים שכשסיפרו לו על המצאת מצלמת הקולנוע שהוא התחיל לבכות,

כששאלו אותו למה, אז הוא הסביר ש"פעם היה יראה בסיסית לבני האדם.

וכשאמרו לו ש'דע מה למעלה ממך, עין רואה ואוזן שומעת וכל דבריך בספר נכתבים' - הוא היה מאמין לזה.

'היום', עם ירידת הדורות, האדם קיבל הוכחה שניתן לצלם את דמותו עם המצאת המצלמה,

מכיוון שזה לא הספיק צריך לתת הוכחה נוספת שניתן לצלם גם את מעשיו..."

 

אני לא יודע אם הסיפור נכון או לא, אבל האנקדוטה בודאי נכונה.

 

אנשים מפחדים עד כדי אימה לאבד את פרטיותם,

החשש שהמעשים שלהם יוקלטו, ידווחו, יצולמו או חלילה יתפרסמו 

גורם לחלק מן האנשים ללחץ נפשי עד כדי טירוף הדעת.

 

אבל בתכל'ס, אל תעשו דברים שתתביישו בהם אם הם יתפרסמו.

אני אומר את זה גם לעצמי וצריך לזכור את זה תמיד.

 

הבעיה הגדולה שהיום המצב כך כך הפוך,

ואולי בגלל זה החפץ חיים היה צוחק עלינו או כבר בוכה בכי תמרורים,

אנחנו מודעים שהכל כולל הכל מצולם, מוקלט ומדווח,

שאנחנו בסוג של כהות חושים טבעית והפאדיחה כבר לא מזעזעת אותנו.

 

"רבינו ברכנו.

אמר להם: יהי רצון שתהא מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם.

אמרו לו תלמידיו: עד כאן?

אמר להם: ולואי, תדעו כשאדם עובר עבירה אומר שלא יראני אדם"

לא דומה ולא כמעט.יהודה224
מה תגיד על סודיות רפואית.
אני רוצה להעביר קבצים רפואיים בלי שלאף אחד יהיה גישה.
אני רוצה לדבר עם אישתי דברים אישיים בלי שאף אחד ידע.
לא כל דבר הוא עניין של הסתרה ובושה יש דברים מעבר
זה לא קשור לדברים שנתבייש בהםפה לקצת
יש דברים שאני רוצה שהם ישארו פרטיים שלי למרות שלא מתביישת בהם ושאין לי סיבה להתבייש בהם
מלבד בעיית הפרטיותאמא וגם
שהיא לא חדשה אלא מתרחבת (כל מי שיש לו סמארטפון, משתמש בג'ימייל,
גולש פה או בפייסבוק ובדפדפן בכלל חושף על עצמו המון מידע),
אני בימים האחרונים ובתקופה האחרונה הזדעזעתי בעיקר מכך שחברות כמו יוטיוב, טוויטר, ופייסבוק
מנצלות את כוחן העצום ממש בפומבי
(זה תמיד היה בקטנה ובאופן סמוי....) כדי להשליט את דעתם בעניינים פוליטיים, מתיימרים לשפוט מי דובר אמת ומי לא,
מי מסית לאלימות ומי לא... (כמובן כלפי צד אחד, מוכר...)

זה מבחינתי הקו האדום האמיתי!
^^^^את גיסי חסמו בפייסבוק על צירוף מיליםrivki
'אין עם פלסטיני'
אכןאמא וגם
ויש לא מעט אנשים שהם חוסמים.
ולרוב אין שום קורלציה בין חסימות ורגישות לחריגות מצד אחד של המפה לאלה מהצד השני.


אני חושבת שכדאי וחשוב להקים להם אלטרנטיבות בהקדם האפשרי....
עוד מוסיף ומקפיץיהודה224

רעיון לחגיגת יום הולדת של הבעל בסגר?ש.א.ז.
עם 3 קטנטנים בבית.
עשיתי לו כבר חדר בריחה ביתי בעבר, וגם משחק עם לוח שהוביל לכל מיני משימות...
מתחילים להיגמר לי הרעיונות
חשבתי ללכת לכיוון של משחקים/כלים מקוונים הפעם (בהשראת הקורונה). בסגנון של קהוט, אבל לא, כי קהוט מצריך יותר אנשים...
רעיונות?
אניפרש בודד
הייתי מעדיף השקעה בארוחה טובה טאיזו מתנה קטנה.
לפעמים הכי פשוט הכי טוב.
מונופול זוגיאין לי הסבר
עם תחנות ביניים של אירועים שחוויתם כזוג
להפוך את הבית לצימראמא וגםאחרונה
ללכת לאכול אוכל בחוץ אם יש לכם טייק אוואי של משהו באלף מטר הקרובים ואז לחזור לבית להמשך פעילות
להזמין ערכה כמו סדנת נגרות
כותבת כדי לפרוק.Lola_123
שבת נוראית
מריבות בלתי פוסקות
על כלום
ממש מדברים על רבנות..

וואו אני בקריסה


כנראה שזה לא הולך לדעוך הפעם. מלא משקעיםLola_123
משקעים...David1
הלוואי ויכולנו לוותר עליהם ולשכוח...
לא פשוט.
ב ה צ ל ח ה
תנסו להיתלות ברגעי האושר
ליבי איתכם לולהדי שרוט
תנסו אולי עוד קצת לתת פוש לקראת סוף הקורונה.
קורה.... עובר...יהודה224
לקחת אויר...
לכו תפרו את הסגר ביחד קצת יש אויר מדהים בחוץ... וגם מרגיע.... כדאי ושווה לנסות
אויש... מאוד -מאוד כואבשוקולד פרה.

 

עצה שלי- תדליקי נר ותתפללי מעומק הלב שיהיה לכם שבוע של הארת פנים זה לזו.

 

וקבלי על עצמך קבלה כלשהי- אולי להדלי' נרות שבת 10 דקות מוקדם יותר? זו רק הצעה...

 

והכי חשוב- כתבי לי מכתב. מכתב מהלב. מכתב של רגש- לא של אשמה. מכתב שעוקף את כל מה שסתום ביניכם- ונוגע בנשמה.

 

את מלאת כעס עליו עכשיו, נכון, אבל ליבך כמה לאהבה. גם אם היצר הרע אומר לך שכדאי לך להכניע אותו\להעניש אותו, עד שיבין 

 

כמה את צודקת.

 

לא לדבר על גירושין, לא לדבר על דברים שליליים (במכתב. אני מניחה שבע"פ אתם לא מדברים עכשיו).

 

רק אהבה ומילים טובות. רק שאת גם כמוהו, נסערת ושקשה לך. 

 

חיבוק גדול יקירה! 

ויכולה להגיד לך שגם לנו היתה תקופה כזושוקולד פרה.

 

לא כזה מזמן האמת- לפני כמה שבועות.

תקופה שכל יום היה משהו...

 

כרגע קשה לך לראות עד כמה היצר הרע מסובב פה את העניינים- אבל הוא מסובב.

 

בשעת כעס, האתגר הכי רציני הוא- לכעוס לפי חוקי המשחק. לא לשבור את החוקים. לא לפרוץ קוים אדומים. *גם אם ממש ממש בא לך*.

 

ואם פרצת גבול אדום- להגיד לו! "תשמע, אני עברתי פה גבול שלא הייתי אמורה לעבור. אני מצטערת ואני לוקחת את המילים שלי בחזרה".

 

ואם הוא פרץ גבול אדום- לא להתערבב עם זה! לשלוט בעצמך. 

 

 והכי הכי חשוב- להפסיק לאיים ולנופף בדגל השחור ששמו "הרבנות".

 

זה לא מוסיף אהבה ולא בונה.

 

לא לאיים בכלל. 

 

רק לשתף בכאב שלך על הזוגיות שלכם, שהיא צריכה עכשיו הרבה חיזוק ושיקום...

שמעתי פעם רב ממליץהכל טוב..
פעם בכמה זמן לעשות מעין ״יום כיפור״ בין בני הזוג. ביום כיפור כל החטאים נסלחים לנו ואחריו אנחנו פותחים דף חדש. גם אנחנו כזוג יכולים להחליט שהיום זה מעין יום כיפור. יום שאנחנו מחליטים להתנהל בו כאילו זו התחלת הקשר שלנו בלי להעלות ולהיזכר במשקעים ומריבות מהעבר או מאתמול. ליום אחד. מחר אפשר לחזור לריב
הכל בסדרסוסה אדומהאחרונה
את בעצמך אומרת שהמריבות הם על כלום.
זאת לא סיבה ללכת לרבנות.

כנראה שאתם שניכם מאוד עמוסים בנוסף לאיזה משהו שעוד לא פתרתם בינכם.

בקיצור, הכי חשוב שלא תיבהלי מזה...

תחכי שהדברים ירגעו, שאת תהי במקום רגוע וטוב יותר, ותראי שגם הוא במקום טוב יותר.
תציעי לו שתשבו יחד (רק אתם בלי הילדים) לארוחה...
תנסי להשקיע... ושתהיה אווירה נעימה.
תדברי איתו על זה שאת מרגישה שהתקופה בינכם מוציאה אתכם מפרופורציות, מה הוא חושב על זה... תדברו בשקט.
אח"כ אם תהיו אמיצים, תוכלו לעשות טקס בחירות מחודש.
כזה שאת בוחרת בו שוב פעם כמו לפני שהתחתנתם, ואת מפרטת גם למה... זה מעורר אותך להיזכר במובן מאליו, וגם הוא יקבל בהזדמנות הזאת הערכה שתעודד אותו.
תשאלי אותו אם גם היא רוצה לבחור בך מחדש... הוא כבר יודע מה עושים.

בכל אופן, תעשי את זה רק אם נראה לך שזה קשור לסיטואציה.
אם תמצאו רגע נכון, זה יעשה לכם ממש טוב...

שורה תחתונה,
אל תיבהלו.
הרבה זוגות מרגישים ככה בתקופה הזאת.
תבליגו ותתחבקו.

ולא לשכח לפתור דברים שטרם נפתרו.
מזרן ויסקומתמודדת (?)
מקווה שאמצא פה תשובה

תףמאז ומתמיד סובלת מהגב,
לפני כחצי שנה קניתי מזרן, עם שכבת ויסקו.
מיום ליום נראה שדווקא מה שאמור להיות הייתרון שלו- אצלי הוא החיסרון.
אני מתעוררת באמצע הלילה לשקע שנוצר ורק מחפשת לזוז למקום יותר שטוח.(מתעוררת מכאבים, היה קורה גם בלי המזרן הזה. פשוט יותר קשה לי לזוז איתו אח"כ(

לא קניתי מאיזה חברה מפוארת עם אחריות, וגם כבר עבר זמן )בערך בץחילת הקיץ קניתי(

אין סיכוי עכשיו להחליף.
מה יקרה אם אני אאפוך את המזרן? הוא עלול להיהרס?
או אולי - המלצות אחרות שהן לא לקנות מזרן חדש?
קודם כליהודה224
בויסקו בדרך כלל יש שני צדדים למזרון אחד קשה ואחד רך
כך שכמעט בטוח שאפשר להפוך...
יש חברה שנקראת פנדה zzz יש להם פתרונות להשבחת מזרונים קיימים עם התחייבות...
תודהמתמודדת (?)
הויסקו זה שכבה של עוד כמה ס"מ על המזרן עצמו,
זה מחובר לבסיס אבל רואים בעין שזה תוספת...

אי אפשר לפרק,
אני רק חוששת להרוס אותו לגמרי
(תוהה לעצמי מה יותר חשוב- הגב שלי או המזרן,
אבל אני לא באמת יודעת אם זה יעזור לי או לא
ואם יפגע במזרן או לא...(

לא אמור לפגוע.יהודה224
מה שאת רואה זו השכבה העבה
בצד השני יש גם ויסקו רק שכבה הרבה יותר דקה
למה לא לנסות להפוךלמה לא123

לשבוע שבועיים?

זה ייהרס?

תמיד שווה לנסות את האפשרויות הפשוטות לפני שהולכים להוציא כסף,על פתרונות מורכבים יותר

אני צריכה בדיוק הפוך משכבת נוחותמתמודדת (?)
שכבת קרש...
בטח שאפשר להפוך!! יש לנו חברים טובים שמנהלים חברה של רהיטיםTm123
והם תמיד אומרים שחובה להפוך את המזרן פעם בחודש וככה לא הורסים אותו ולא נוצרים שקעים כמו שאת מתארת..
(האמת שאנחנו לא מקפידים אבל ממש שווה לנסות)
זה לא נכון לכל מזרןלמה לא123

את המזרן שקנינו הדגישו לנו שלא הופכים

הכוונה בלהפוךפרש בודד
זה ראש לרגליים.
לא למעלה למטה.
כן למעלה ללמטהלמה לא123

במזרן הקודם אמרו לנו להפוך כל תקופה,זה בריא למזרן

כנראה תלוי בסוג המזרן...מתמודדת (?)
נכוןלמה לא123

כי בחדש אמרו לנו שלא הופכים

הקטע שזה בדיוק ה"מעלה" של המזרןמתמודדת (?)
כתוב עליו שהוא "זוכר" את השקעים וכו'(לא מבינה באמת מה נח בזה...)
מאוד הגיוני ששה תלוי מזרוןTm123
לנו גם יש מזרון ויסקו ודווקא כן הורו לנו להפוך (לכל הצדדים- כל חודש צעד אחר)
ויסקו של עמינחDavid1
עבר עריכה על ידי David1 בתאריך כ"ז בטבת תשפ"א 22:17
לא שייך להפוך. החלק למטה קשה כמו אבן.
בכל מקרה, לא אקנה שוב עם ויסקו. מצד אחד אמנם נוח, אבל מצד שני, הקצוות של המזון רכות מדי ואז כשאתה יושב בקצה כדי לנעול נעליים, אתה מחליק .
מסתבר שלהפוך היתה טעותמתמודדת (?)
הצד ההפוך קשה כמו אבן.
ניסיתי לתת לזה כמה ימים עד שהתייאשתי ובשבת באמצע הלילה עברתי למיטה פנויה אחרת.
זהו הפכתי חזרה, אצטרך לחשוב על פתרון אחר...
לפחות ניסיתלמה לא123

כבר היה שווה

אני למודת ניסיון בנושא.. לצערישירוש16אחרונה
נולדתי עם חולשת שרירים באיזור האגן/גב תחתון ובשנים האחרונות גם הגב העליון שלי נדפק..

מזרן (במקרים האלה) יכול להיות הצלה. ממש פריט חיוני לכל דבר. ולא סתם פינוק של עשירים.
תפני לחברה מוכרת שמוסמכת לאבחן את הבעיה הספציפית שלך ואת הפיתרון המותאם עבורך. זה לא צריך להיות מזרן באלפי שקלים.. אצלי הבעיה הפוכה - אני צריכה מזרן יחסית קשוח עם הרבה תמיכה.
אגב, זה גם תלוי איך את ישנה - על הגב, בטן או צדדים.

בהצלחה
רעיונות איך לחגוג בסגר?חבקו"ק בנשמה!
עוד שבוע וחצי חוגים שנה מאז הדייט הראשון שלנו )התחתנו לפני בערך שלושה חודשים(
כנראה יאריכו את הסגר - אשמח לרעיונות איך לחגוג
אישתי בונה על זה שתכננתי הרבה דברים...
אני חושבתחיים של
שלא ממש משנה מה עושים, העיקר הוא שעושים משהו ומתייחסים.
אולי ערב רומנטי? אם אתם אוהבים יין, אז יין טוב, ארוחה טעימה (להכין או להזמין)
או לעשות דייט בבית, לשחק משחק נחמד של דייטים..
^^בסדר גמור

כל מה שתעשה שיוקדש אישית לה זה מה ששווה אצל נשים בדרכ

לדעתישירוש16אחרונה
אין איפה להשקיע בחוץ. כל מה שתשקיעו (מאמץ, כסף, מחשבה) יהיה פנימי..
להשקיע במחשבה על הבן זוג
להשקיע במכתב מרגש
להשקיע בערב רומנטי עם יין/סטייק/צמחוני/טבעוני/סושי.. מה שעושה לכם טוב...

בהצלחה
שבוע מבורךמיסטר דום
בשבתות כאלה ככ קל לנצל את הזמן להחזיר את הבית לקדמותו ברוגע ולהתחיל שבוע מבורך
להכין את המטבח לקראת הבישוליםלמה לא123

לשבת הבאה,לא?צוחק

חחחח תאמתמיסטר דוםאחרונה
שהגעתי למסקנה ככל שהבית יותר מסודר ככה קל לסדר לשבת ואז מגיעים לשבת עם בית מסודר יותר
אבל גם אם זה לא תמיד הולך , המנטרה שלי היא כזאת בית נועד לשרת אותי ולא להיות קטלוג או מוזיאון ברור שכיף מטבח בוהק אבל במחיר של מה...ועדיף אנשים שמחים בריאים ומאושרים משיש נוצץ
דחוף מאוד!!!שמחה7

בבקשה תעזרו כל מי שרואה את ההודעה שיעשה חסד וישלח את ההודעה לחמישה אנשים בלי לשבור!
*בבקשה להתפלל דחוףףף לנס לרפואת אברהם בן גילה
ילד בן 10 בן יחיד להוריו שנולד להם אחרי 8 שנים.
הוא נמצא עכשיו בטיפול נמרץ מונשם ומורדם!!!!!!!!!!!!

״כל המתפלל על חבירו נענה תחילה״בשורות טובות!

א  שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים--    מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי  
ב  עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה--    עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.

ג  אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ;    אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ.

ד  הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן--    שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.

ה  יְהוָה שֹׁמְרֶךָ;    יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ.

ו  יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה;    וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.

ז  יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע:    יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ.

ח  יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ--    מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם

איפה אמורה לשים את המרכך כביסה ואיפה את הג'ל? יש 3 אפשרויותה' אלוקינו


תודה לך!! לי אין כזה דיגיטליה' אלוקינו