גמד וענק - מעורב או לא?עינבוש

צ'מעו, יש לי בעיה גדולה. גדולה גדולה מאוד אפילו. ענקית!!

יש לנו ביישוב משחק "גמד וענק" לנוער. מי שלא מכיר את המשחק, הנה לכם ההסבר:

במשחק הזה אמורים להשתתף הרבה הרבה אנשים כדי שהוא יצא טוב. זה משחק שבו כאילו יש גמד שהענק רוצה לאכול אותו ולכן הוא מביא לו דברים אחרים (ממתקים, צ'ופרים) כדי שלא יאכל אותו. כל אחד הוא גם גמד וגם ענק, כי כל אחד נותן למישהו צ'ופרים, כל אחד גם מקבל, ואף אחד לא יודע ממי הוא מקבל.

הבעיה היא, שכשאני דיברתי עם הרכזי נוער שלנו, הם אמרו ש: "מן הסתם שהמשחק יהיה נפרד". אחר כך הם הביאו את הנושא לדיון במועצת נוער (כמה חבר'ה שהנוער בחר) והם אמרו ש: "ברור שהמשחק יהיה מעורב! אבל לכל בן תהיה את האפשרות לרצות שבן יעשה לו וגם הוא יעשה רק לבן ווכה גם לבנות".

מבחינה הלכתית כל העניין שהמשחק הזה מעורב - הוא אסור. זה לא צנוע. בנים לא אמורים להביא מתנות לבנות ובנות לא אמורות להביא מתנות לבנים. מותר שיהיה את הקשר הבסיסי של "שלום, היי, ביי, מה נשמע? איך הולך?" וזהו. אבל עד שזה מגיע לפסים אישיים. (דוגמא - מישהי משבט לביא סרגה כיפה למישהו מהשבט שלי. או עוד אחת - לחברה שלי כל הזמן מתקשר איזה בן במספר חסוי לפלאפון שלה ומקשקש לה שטויות בשכל  הרכזי נוער שלנו אמרו שהם ילכו לשאול  את הרב ובסוף הם לא שאלו, אבל הם אמרו לי שהם יודעים שהרב היה אומר שלא.  

אז מה הבעיה? פשוט תבקשי לעשות לבת ושבת תעשה לך.3יפי
בטעות שלחתי את זה לפני שזה היה גמור. תקראי את השלם (ל"תעינבוש
קראתי. או שלא..הודיה מהדרום
אה, אוקי...3יפי
כבר הגבת לה על ההוא.. לא?!הודיה מהדרום
כן, היא כבר הגיבה.עינבוש
אאהה.. אז יוווווופי.. חעחעחע!!הודיה מהדרום
חחחחחחחחחחחחחחחחעינבוש
אסור - זה לא !משה
אין פה נגיעה ואין פה ייחוד. אפילו הבן אדם לא יודע מי כותב לו את כל זה...
 
 
לענ"ד, זה יותר דבר שמסור לרגש מאשר להלכה היבשה, כי אפשר בקלות יחסית להתיר את זה באותה המידה שניתן לאסור.
לדעתי-לא לאסור. ממש ממש לא.הודיה מהדרום
אבל הרב שלנו אמר שזה אסור, ומן הסתם הוא יודע יותר.עינבוש
חוצמיזה, צניעות לא קשורה רק לנגיעה, משה. צניעות קשורה הרבה גם לרגש. עובדה שיש לבנות כל כך הרבה איסורים של צניעות.
כמו? מראה שייך לנגיעה. וזאת'י ביכלל הבעיה של הבנים (ל"תהודיה מהדרום
נכוןעינבוש

זה באמת הבעיה שלהם, אבל מראה שייך לא רק לנגיעה, אלא גם לרגש.

גם נגיעה שייכת לרגש..הודיה מהדרום
אבל היא באה בעקבות הרגש ולא להפךעינבוש
לא משנה. שניהם שייכים לאותו העיניין.הודיה מהדרום
צניעות זה מכלול לא קטןמשה
יש הבדל בין הלכות פשוטות לבין מה שמסביב.
 
הרב יכול לאסור על סמך דברים אחרים (כולל עניינים חינוכיים), וזו זכותו המלאה סומכותו ההלכתית,
אבל מצד ההלכה היבשה אין בזה בעיה (אין שם נגיעה, אין שם "ייחוד" ואין שם שום דבר בסגנון).
 
 
אם את מרגישה שזה לא משהו ולא מתאים לך - זו זכותך המלאה.
 
 
__________________________________________
לבנות אין יותר איסורים מאשר בנים. במקרה של בנות מדובר בלבוש במקרה של בנים מדובר במחשבה, וד"ל
מבחינה הלכתית, רגש זה דבר נורא מורכב.3יפי

כי אי אפשר, למשל, לבטל רגש. גם על מנת להתעלם מרגש דרושה עוצמה נפשית. אבל לבטל?

בכל אופן, אני חושבת שהדבר אסור מכל בחינה הלכתית, יבשה, רטובה, לחה, או איזו שלא תהיה. זה אסור.

לא מסכימה איתך.הודיה מהדרום
פרטי.3יפי
אין לי כחח..הודיה מהדרום
אז איך את אומרת שאת לא מסכימה אם את לא מסבירה?3יפי
כי אין לי כחח..הודיה מהדרום
אין לך הסבר. ככה זה נקרא.3יפי
אין לי כח.הודיה מהדרום
אתה טועה.הודיה מהדרום
לא לגמרי. אבל טועה.. כי אני לא יכולה להיתלבש איך שבא לי-כדי שלגבר יהיה קל יותר לשלוט במחשבותיו.
לא הבנתי את מה שאמרת...עינבוש
את לא מתלבשת בשביל הגברים אלא בשביל עצמך...משה
את מחוייבת להתלבש צנוע גם אם אין גברים בסביבה.
נכוןעינבוש
לא נכון. קח לדוגמא בריכה. ניפרדת.הודיה מהדרום
אבל בריכה זה משהו אחד, ורחוב זה משהו אחר.עינבוש
כי בבריכה אין בנים.הודיה מהדרום
כי בבריכה אין בנים. וברחוב-יש.הודיה מהדרום
לא בגלל זה.3יפי
אז..? את רוצה להגיד לי שאת שוחה בחולצה ובחצאית?!הודיה מהדרום
בבריכה מותר להיות לוצנועים רק, אך ורק, בגלל נוחות. (ל"ת3יפי
ואם היה שמה גברים?! זה קשור וחצי קשור.הודיה מהדרום
בבריכה את לבושה לא צנוע כדי שיהיה לך יותר נוח לשחו3יפי
לשחות. והבגד-ים שלי, אגב, עם שרוולים עד המרפקים ומכנס עד הברכיים (בגד-ים שלם). הדבר הכי צנוע ונוח שיש. וכן, ללכת בחוסר ליבוש משווע בבריכה נפרדת- זה לא צנוע. גם אם יש מצילה ולא מציל.
פקה פקה. ואם נוח לי להיסתובב ברחוב במיכנס קצר?!הודיה מהדרום
הבגד ים שלך גם סגור, לא?ברוריה מהגוש
כן. הוא סגור.הודיה מהדרום
וגם מקווהמשה
 בריכה וכו' זה משהו אחר לחלוטין.
כי אין גברים.הודיה מהדרום
נכון.3יפי
מסכימה איתך ב- 100%!!!עינבוש
נכון מאודעינבוש
לא מסכימה איתכם.הודיה מהדרום
כי זהו סתם וויתור<ון> מטופשש.!!..הודיה מהדרום
לא. זה שמירה על עצמך (אם אנחנו מדברות על אותו הדבר3יפי
).
זה וויתור דיבילי.הודיה מהדרום
למה? מה דבילי בו? להפך, ויתור של טוהר.3יפי
ד י ב י ל י .הודיה מהדרום
למה דבילי? את שומרת על הגוף שלך, מה דבילי בזה?3יפי
אז תישמרי נגיעה-אבל אל תוותרי על מישחק.הודיה מהדרוםאחרונה
רב היישוב קובע, כי הוא מכיר את הסחורה שלו.צחקן
בלללללע..הודיה מהדרום
היו אמורים לשאול את הרב אבל לא שאלו.עינבוש
בכולופן הרב שלנו אמר שגם פעולות חבריא ב' זה לא בסדר שהן יחד, אז מן הסתם שלתת מתנות אחד לשני הוא בטוח לא היה מסכים.
אז לא עושים מה שהרב אומר שאסור לעשות!!!!!עינבוש
כי הרב הוא פוסק הלכה לפי התורהעינבוש
ומה שהתורה אומרת שאסור לעשות - לא עושים! נקודה!
הרב הוא לא התורה.הודיה מהדרום
הרב הוא מי שאומר לך מה התורה והחכמים (ההלכה)עינבוש
אומרים
אני באמת לא יודעת מה עובר עליךעינבוש
וזה בשיא הרצינות מבהיל אותי
לונו-רעע.הודיה מהדרום
בטח שנוראעינבוש
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך