איך גורמים ללידה להיות חוויתית?heh
זהו, נכנסתי לתשיעי, איך אני מכינה את עצמי להרגיש את העוצמה של הלידה ולא להתעסק עם המסיכים (צירים, רופאים ומוניטור?)
הו, שאלה טובה, עם תשובה ארוכה!בילי
למרות שחלק מהדברים שאכתוב עדיף שיתבצעו לפני תשיעי, אך אף פעם לא מאוחר.

לקרוא ולקרוא ולקרוא חומר על לידה, על רוחניות בלידה על איך ללדת טבעי אם זה מעניין אותך ואני משערת שכן כי את רוצה לידה עוצמתית ולרוב (מדגישה, לא תמיד), זה יותר קל בלידה טבעית ללא התערבות.
דוגמאות לספרים: הכנה רוחנית ללידה - דפנה חסדאי
                       להיות לאם- רפפורט
                       לידה פעילה- גנט בלאסקאס (לא בטוח שאייתתי נכון אני מניקה ולא יכולה לקום)
                        טבעי ללדת וכו וכו וכו

לארגן לך סביבה מפרגנת. שזה יכול להיות דולה תומכת שתוכל לעזור לך להתרכז בעצמך ולא
להתייחס לכל השאר.
או אפילו מיילדת פרטית באחד מבתי היולדות שמאפשרים זאת ובחלקם זה מגיע עם תפאורה של חדר טבעי או מרכז לידה, שנראה יותר ביתי ופחות רפואי.  
או בבית...

לעבוד על הפנימיות שלך, על האמונות, הפחדים, ולדאוג שלא יהיו דברים לא פתורים שיפריעו במהלך הלידה.
לדמיין את הלידה המדהימה שתהיה לך שוב ושוב, מחשבה יוצרת מציאות.

זו לידה ראשונה נכון?
שיהיה בהצלחה.
גם אנישלה שוב
מנסה להכין את עצמי, למרות שאני חולקת מכל וכל על האבחנה שלידה עוצמתית זה טיבעי.
לדעתי בדיוק הפוך, בלידה הראשונה, ניסיתי בלי אפידורל, ורק בכיתי, כאבתי, התלוננתי ובכלל לא הייתי מרוכזת בתהליך הנפלא. ברגע שקיבלתי אפידורל, התחלתי לשיר (באמת) להתפלל, להתכונן ולכוון.
גם הפעם אני מתפללת לקב"ה שיתן לי לידה קלה של אפידורל כדי שאהיה מרוכזת בקטע הקריטי, שאהיה שמחה ושלווה, אוהבת ומכילה.
אני קוראת קצת סיפורי לידה, עושה קצת דמיון מודרך (יש מישהו מיוחד שקוראים לו עמית קדם שהוציא דיסקים עם כל מיני תחומים ואני משתמשת בעבודה שלו ללידה) מדברת עם בנות, הכנתי עוגיות אתרוג, קונה לעצמי דברים קטנים וחדשים ללידה כדי להרגיש ש'החיינו' גם בקטנות ולהתפנק ולשמוח (כמו פיג'מה נוחה) אני מכינה רשימה של נזקקים לתפילות ובעיקר משתדלת להתפלל.
יש לכן עוד רעיונות?
מצטרפת בחום!!+mp8
כמי שילדה 3 "עם" (אפידורל) ו-3 "בלי",(לא בבחירתי, העניין התקדם מהר מידי, מה שטוב כשלעצמו, אבל די טראומטי מבחינת התהליך!) ממליצה על לידה רגועה עם אפידורל, לידה בה את יכולה לחייך ולשמוח ולהיות צלולה תוך כדי, ולא להתמקד כל הזמן בכאבים מטריפי דעת!!
סגולות שתמיד איתי: הספר נועם אלימלך ואכילת מצה של אפיקומן תוך כדי (אני תמיד שומרת אחר הפסח...)
בהצלחה ובשורות טובות!!
דוקאheh
זו לידה חמישית, אבל אני ממש לא פנויה נפשית ומעשית לחשוב לבד מה עשיתי ומה אני אמורה לעשות, ואני מרגישה אבודה לגמרי.
אפילו בלידה ראשונה הרגשתי יותר מוכנה!!!!!!!!
פנקס תפילותבוזי נוזי
ב"ה בתוך שתיים משלוש הלידות להן זכיתי בחסדי שמיים, הגעתי עם פנקס תפילות תוצרת בית. עם כל הכאב והבילבול קשה היה לי לנצל את הזמן הקדוש הזה לתפילה, אז פשוט ישבתי ורשמתי תפילות שאני רוצה להתפלל בזמן הלידה, ואז הרווחתי פעמיים, גם את ההכנה והק'שר לה' לפני הלידה, וגם תפילות מוכנות ומרגשות לזמן הלידה.(לשלה שוב: בסוף השארתי מקום לשמות ..) אחרי הלידה גם היה לי מקום לכתוב חוויות שקשורות לידה ולתינוקי המתוקי שלנןולד לי...
וחוץ מזה: להכין את התיק עם חלוק חדש ומפנק , חטיפי בריאות ומיץ שזיפים....
לידה קלה ונעימה, בע"ה!
ברור שבלידה ראשונה הרגשת מוכנה יותרבילי
כי היה לך זמן להתכונן וללמוד.
ועכשיו עם 4 ילדים ב"ה למי יש זמן.
וואו כמה זה חכם!יוקטנה
ואני עד עכשיו תהיתי למה לא הצלחתי להגיע מוכנה ללידה האחרונה! תודה, בילי, על שפתרת עבורי את התעלומה! 
בכיף...בילי
אין לי הרבה נסיון כ"כ אבל שאלהחילזון 123
למה צירים זה נחשב ל"מסיחים"? הצירים זה תהליך הלידה לא? להתעסק בהם זה גם להרגיש את הלידה.
מסיח הדעת מן הגדולה, הקדושה והאושרשלה שוב
וראי שחכמים (רש"י ) אומרים ליולדת להביא קורבן חטאת כי אולי בלידה התחרטה, נדרה נדר שאינו ראוי בגלל הכאבים הנוראים.את יכולה להכנס לפורום פחות דתי ולשאול איזה קללות קיללו במהלך הלידה מכאבים... בזמן הזה שלנו (ואני יודעת שאני מקימה עליי את רוב הנשים בפורום הזה) זמן גאולה, אין עניין להיות בסבל מיותר, יש לנו תיקון וישועה. אני מתפללת שאזכה ללידה כזאת שמחה. ודרך אגב, האפידורל של היום לא משתק לגמרי (יש אפילו walking apdural) ואת עדיין מרגישה את הצירים, יש כאלו יותר יש כאלו פחות, הרבה מגדירות ככאב של מחזור.
זה אם ממש בא לך להתעמק בכאב ולא בתפילה.
לא ידעתי היכן להוסיף את הלינק להנקה אזז לעיונכםבנימינה הקטנה
http://www.mako.co.il/home-family-pregnancy/healthcare-breast-feeding-course/Article-f5237a7b0809421004.htm&sCh=3d3
אני משקשקת פחד מהלידה ומהכאבים אין לי מושג לקראתבנימינה הקטנה
מה אני הולכת,יש לי עוד חודשיים להתרגל לרעיון אמל'ה
תקשיבי...שלה שוב
א. אני רוצה לעודד אותך, לכל אישה הכאבים הם ברמה שונה. יש לי חברה רופאה (כלומר...ראתה כמה לידות בחייה) והיא כמעט טיפסה על הקיר מרוב כאבים, וכשהגיעה לביה"ח, היתה לה רק פתיחה 1!!! ולעומת זאת יש לי בת דודה, שנמצאת כל הלידה במים עד השלב הקריטי וטוענת שלא מרגישה את הצירים. מה אני הולכת כ"כ רחוק? אמא שלי אמרה שכשהיא הגיעה לבה"ח כבר הראש שלי היה מבצבץ והיא לא הרגישה. טוב. היא טוענת שלידות זה בכלל לא כואב.
אז את מבינה? אולי את בין אלו שלא כואב להן כ"כ. חכי ותנסי. לבנתיים תתפללי.
ומ-ק-ס-י-מ-ו-ם יכאב- תיקחי אפידורל. זה גם לא כואב, רק קצת מפחיד- כי זה בגב מאחורה ואת לא רואה מה קורה.
אם את דואגת לגבי סיכונים של אפידורל אז את יכולה לחפש את המאמר ב'דעת' של ד"ר חנה קטן שמבהירה על נושא האפידורל, ובאופן כללי היא מאוד מאוד תומכת.
אני עברתי כבר 3 לידות וכל פעם חוסר הודאות הוא קשה מחדש, ואתה ממש מרגיש כאילו מישהו אחר היה שם, או שהקב"ה בכבודו ובעצמו יילד אותך, כי אתה מסתכל על הילדים ואומר- אני? ילדתי כבר 3 ילדים? וזה פלא מדהים. שווה כל דקה.
בהצלחה. שתעבור עליך בשמחה, שלווה ואהבה.
בקשר לכךmp4
שמעתי פעם הרצאה מרב ....
ההלכה מביאה סימנים מתי האישה נטמאת בלידה, ואחד מהם- כאשר היא לא יכולה ללכת לבד
ז"א, שביא לא מתמודדת לבד וצריכה עזרה- אז היא טמאה לבעלה והוא לא יכול לעזור לה
אבסורד! דווקא אז?!
 
והוא הסביר
שהאשה מגיעה למצב שאף אחד לא יכול לעזור לה, זו השעה שהקב"ה בא לעזור לה, והיא והוא יחד בתהליך.
 
אני משתדלת לההשאר בבית, עד שאני נטמאת- אח"כ אין מי שיעזור....
לנשום נכון
להשאר בקרקע ומציאותית
 
החויה האישית שלי, שאני לא צורחת ויולדת פעילה מאוד! וכך זה מקצר בהמון את הלידה,
פשוט חיה את הרגע העכשוי - בפסים מעשיים,
לצערי לא יצא לי להתפלל בלידות או לעשות הכנה רוחנית
גם אף פעם התיק לא היה מוכן, רק 5 דק' לפני היציאה
רק שלא תכנסי ללחץ
בהצלחה רבה, הרבהבריאות ושמחה
וכח לנחת 
 
 
שלה שוב  ו mp2בנימינה הקטנה
תודה רבה רבה על התגובות המדהימות זה בהחלט מעודד
מתרגשתheh
קראתי את כל התגובות, ואני פשוט מתרגשת ומחכה לרגע המדהים הזה, אבל גם מפחדת שלא אהיה מחוברת לעצמי מספיק, ושלא אצליח להרגיש את עוצמת הרגע.
תודה רבה
כשהתינוק יוצא סופסוף- ומונח בזרועותייך+mp8
אין מצב שלא תרגישי את עוצמת הרגע, גם אם עד עכשיו היית נתונה רק בכאבים!!!
זה רגע ששווה לחיות בשבילו, ובמחשבה עליו אני מצליחה לצלוח את כל התהליך שלפניו....
בהצלחה רבה ומהירה,
בשורות טובות!!
נכון...שלה שוב
תמיד יש את הפחד הזה, לפני אירוע גדול שלא נצליח להרגיש/לחוות/להיות כמו שהיינו מצפות, והאכזבה מזה כשלעצמה כבר הורסת, אבל אם תבואי עם מחשבה של - אני מנסה מה שאני יכולה לעשות ברגע הנתון, ומחשבה שלידה זה ליד ה', שהרי מפתחות של לידה לא נמסרו, וזה אחד מהמקומות הכי קדושים שיש (וואו.אז מספיק רק להיות שם בלי לעשות כלום...)אז...
 אני פה וזה מה שאני יכולה עכשיו, ומה שיקרה בסוף לא תלוי בי.
הכל שונה מלידה ללידה- את הרי כבר יודעת. אם תבואי בגישה של אני מקבלת כל אשר יהיה, יהיה בסדר- הרי המשמעות האמיתית היא בין אם נרגיש את זה ובין אם לא- זה המעשה בפועל- ילד חדש בא לעולם!
(ראי ורד בסוף...)
אני מאוד מנסה להכין את עצמי למרות שלל הטרדות, ואפשר לומר שזה בסוף יותר בכוונה מאשר במעשה, אבל אני מקווה שהקב"ה מצרף את המחשבות למעשה, ואני מתפללת שאשר יהיה אשמח ואהיה שלמה בתחושותי, כי זה היה המקום שלי באותו רגע וזה כל מה שיכלתי...
ש'ימלא ה' משאלות ליבך לטובה'
שלה שוב ו mp2טל תלתל
שלה- לגבי הכאבים המשתנים מיולדת ליולדת, רציתי להוסיף שזה נכון גם מלידה ללידה. אני הגעתי בלידה הראשונה עם כאבי מחזור קלים במיוחד (אני רגילה להתכווצויות משתקות במחזור רגיל) והייתי בפתיחה של 9 ומחיקה של 100%! מצד שני הגעתי ללידה השניה עם פתיחה של 3 וכאבים לא נעימים. כשהגעתי לשלב שכל כך כואב עד שאי אפשר לחשוב על כלום, הייתי רק בפתיחה של 5...
mp2- לגבי הצרחות- אני לא אחת שמשחררת תחושות ע"י קול. לא כשאני נבהלת, לא כשאני מפחדת ולא כשכואב לי. לפחות עד הלידה האחרונה. היה לי מזל גדול שהדולה שלי (בעקבות העבודה לפני הלידה היא ידעה את מה שסיפרתי לכן כרגע) אמרה לי כל הזמן: "זה בסדר לצרוח. מותר. זה אפילו עוזר" וראה זה פלא, ברגע שהתחלתי להשתמש בקול שלי לטובת הצירים (ולא לצרוח סתם, אלא לנתב את זה כדי לעזור ללידה), הלידה התחילה להתקדם מהר מאוד. כך שאני לא חושבת שיש קשר מחייב בין גבורה לקדושה מעונה, בין שקט טוטאלי ליולדת מוצלחת.
מחזיקה אצבעות לכל האמהות שבדרך!
ידע, הכנה רוחנית ודולהאמאקנגורו
הם נוסחת הקסם שלי. כל מי שניסתה, הסכימה שזה עובד...
לקרוא על לידות ולראות סרטונים (יש סרטונים ממש מרגשים ביוטיוב, למי שלא חסום לה... של לידות טבעיות מדהימות ומעצימות שממש עושות לי חשק ללדת!) ולהזכר מה זה... גם בלידה 5 צריך לחזור לפוקוס...
להתכונן רוחנית (לפעמים אפילו רק ההתכוונונות על כך שהנה, כל ציר מקרב אותי אל התינוק שלי, שאני פה רגועה, שלמה ומוכנה רק בשבילו, שה' לצידי בכל ציר, ומחכה איתי פה צמוד אלי, לתינוק שלי, ומלווה את שנינו כאן...כל כוונה כזו עוזרת לעבור ציר בשמחה) אם יש זמן, אז כדאי אפילו סדנא או קורס של דבש מסלע וכאלה אבל זה כבר טעם אישי.
דולה- 'אם דולה היתה תרופה, זה היה לא אתי שלא להשתמש בה"- תרגום מאנגלית לדבריו של רופא שערך מחקרים בנושא יתרונות הליווי המקצועי בלידה, (קלאוס קנל וקלאוס- בספרם 'לחבק את האם') ומצא שהתועלת היא עצומה בכל התחומים (מקטין שימוש במשככי כאבים, והתערבויות בלידה, מקצר משך הלידה ועוד) 
מנסיוני האישי- אכן הדולות עושות את ההבדל.
לנושא הספציפי שהעלית- אחד מתפקידיה של הדולה זה לעזור לנטרל עבור היולדת את ה'רעשים' החיצוניים והפנימיים שמפריעים לה ללדת...
הצירים- לדעתי הם חלק מהלידה ועוצמתה, כך שאני אישית לא מבינה למה לא להתעסק איתם, אפשר להתעסק איתם באהבה, קבלה ושמחה- מנסיוני, גם זה נמצא בראש... 
(ואני בהחלט מדברת מנסיון, כי אני חווה צירים כואבים בטירווווווף! לי עזרה סדנא של יום אחד של דבש מסלע, להפוך לידה כואבת מאוד, ומאכזבת כשהסתיימה בקיסרי שני- ללידה טובה ושמחה, בניגוד ללידה הראשונה שנצרבה בתודעתי כטראומה...))
שיהיה בשמחה ובקלות!
ואל תשכחי לעדכן איך היה

אני לא חוויתי לידה מרגשת בכלל...veredd
הרופאים היו מזעזעים, לא רצו לתת לי עוד אפידורל עם הפיטוצין, אז גירדתי את הקירות שם לכמה שעות טובות, המיילדת האנטיפטית כל שנייה ניסתה להוריד לי את הכיסוי ראש למרות שהתעקשתי עליו, ובסוף עוד עשו וואקום. קיצר- לא ממש לידה חווייתית. אבל מה? לפני שהיה לי זמן לחשוב על זה, הניחו בידיי את היצור הכי מתוק והכי חמוד שראיתי, והוא הסתכל עליי בעיניים פעורות לרווחה והתחיל לינוק בשקיקה... מאז- אני אומרת, למי אכפת מלידה חווייתית או לא יווייתית, ומי הוא זה שאמור לקבוע מהי לידה חווייתית יותר או פחות? לי הייתה לידה לא חווייתית בעליל, ואפילו טראומטית, ועדיין מה שאני הכי זוכרת זה לא כאבים ולא תפרים ולא רופאים חסרי סבלנוץ, אלא רק זוג עיניים מתוקות... מה שמשנה זה מה שנשאר אחר כך, המשקל המתוק הזה...
 
אוי ואבוי לא ולאשלה שוב
אני, בלי להבהיל, לא ממליצה לאף אחת לראות סרטי לידות, זה לא שלא ניסיתי-לצערי ניסיתי, אבל יש בזה משהו שמבחוץ נראה כ"כ קשה ואכזרי, ואת כל הרגשות המרוממים של הלידה קשה להרגיש. סרט בעיני נשאר סרט. מגרה את החושים אבל לא ממש מרגישים את המציאות האמיתית... במיוחד שהסרטים האלו כמובן לא צנועים בעליל, ואת רוב הבנות זה מזעזע, לעירום של עצמי לוקח לי זמן להתרגל- אז לאחרת?
וסתם לשוטט ביוטויוב וליפול על סרטים שאת לא יודעת מה מקורם לא כדאי.
לחשוב פעמיים לפני.
זה יכול גם סתם לזעזע. חכי לחויה האישית שלך...
ורד, גם לי הלידה השלישית לא היתה חוויתית, הרופאים והאחיות רבו ביניהם מי יסדר לי את האפידורל ולבנתיים השאירו אותי ככה ללדת...וכמובן שהתכוננתי, למדתי כמה חודשים קודם עם בחורה מתוקה ורוחנית בשמים על המשמעות של הלידה...ומה שיצא זה מה שקרה בסוף... אין ספק שמה שמשמעותי בסוף זה מה שנשאר בידיים. אפשר לקוות ולהתפלל לחוויה (אמן!) אבל זה כנראה לא בידנו...והכי משמעותי זה מה שכתבת, הנשמה החדשה שהצלחנו להביא לעולם. זה באמת הפלא.
יוקטנה, לתגובתך?heh
מצטערת, אבל לא מסכימה בכללאמאקנגורו
בטח לא למי שכבר ילדה, ויודעת מה זו לידה (לא מעצימה וחויתית?) דוקא לה, אם היא חושבת שתוכל להתמודד עם העירום וכו', כן מומלץ לראות סרטי לידה חיוביים ומרגשים. אפשר לקבל לינקים נפלאים בפורומים ייעודיים של לידות פעילות וביתיות באתרים אחרים שלא אזכיר את שמם אבל הצבע שלהם כתום...
לי זה ממש עזר להתכוונן על איך לידה יכולה להיות. 
(דוקא ההבנה הזו שלידה היא תהליך של היפתחות טוטאלית, פיזית ונפשית, ושזה יכול להיות יפה ומעצים, ולא מביש או משפיל, עזרה לי מאוד לקדם, לשחרר ולשמוח בלידתי.)
ולגבי זה שהכל בידי שמים. מסכימה כמובן, אבל אני מאמינה שהוא משאיר לנו את העבודה על הנפש והרוח פה בעוה"ז... לא מוכנה לקבל את זה שהחויה שלי לא בשליטתי. (התהליך- ברור שרק בידיו, הכל יכול לקרות ואני לא נכנסת כעט להחלטות האנושיות הלא מוצלחות, אלא למה שעלול להתפתח שלא בשליטתנו) אבל החויה- איך שאני אבחר להתייחס ולראות את הדברים- בהחלט בידי.
את וורד מתארות חוייות קשות, אבל גם אני חוויתי לידות קשות מאוד. שתיים שנגמרו בקיסרי חירום ואחת שהסתיימה ב"ה בואקום טראומטי פיזית- אך משמח מאין כמוהו. (כי ייחלתי כ"כ ללידה ואגינאלית.)
כך שגם את הואקום הטראומטי אפשר לראות אחרת- הכל בעיני המתבונן.
הצוות הפרטי שלקחתי בלידתי השלישית הואגינאלית, אמרו אח"כ שזו היתה הלידה הכי קשה שהשתתפו בה, ויש להם רקורד, כך שכנראה הם יודעים על מה הם מדברים, אבל זה רק נתון פיזי, כי רגשית הייתי בהאי ממש. הייתי מאושרת וממש נהנתי בזמן הצירים הכואבים מאוד מאוד שהיו לי. נהנתי, כי בחרתי להנות. כי בחרתי לקבל אותם בשמחה. בחרתי לחוות לידה טובה.
ברור שמה שחשוב זה האוצר שיש לי ביד בסוף, אבל גם ברור לי שעצם החויה תישאר איתי לנצח, אז למה לא להשקיע בה? זו כמובן דעתי האישית והלא מחייבת, אבל לשלול מראש את הנסיון לחוות,  להגיד מראש שזה לא בידינו...לא מקובל עלי.
 מי שבאמת רוצה לחוות לידה אחרת- מוצאת את הדרך. בלי קשר לכאב, ולתהליך לא מוצלח- הבחירה בידינו איך לחוות את הלידה.
אפילו בין שני הקיסריים שלי היה הבדל משמעותי, שההכנה הרוחנית ללידה השניה גרמה לשינוי לטובה:
 הלידה הראשונה היא טראומה נפשית וצלקת פתוחה מבחינתי- יחס הצוות, הניתוח שכ"כ לא רציתי, הקשרות לא פשוטה לתינוקת שלי וכו ובעיקר- חוסר הידע והרצון שאיתו הגעתי- לא לחוות- לא לכאוב-  רק אפידוראל, הם שגרמו לי לאכזבה ואומללות מול החויה האחרת לגמרי מולה התמודדתי בסוף...
אני חושבת שאת הלקח הפנמתי היטב. 
ללידה השניה ,  הגעתי מתוך השתדלות עצומה ללידה טבעית, למידה, התכוננות פיזית ומתוך הכנה רוחנית טובה- וקבלה של התהליך כמו שמתפתח- לידה זו זכורה לי כחויה טובה, כי כך בחרתי לראות כל שלב וכל רגע בלידה, גם אם לא היה לפי רצוני. הצירים הכואבים להפליא אך טובים, ההנקה מיד אחרי הניתוח, וחווית ההתחברות המצויינת לתינוקת שזה הכי משמעותי בעיני, יותר מחויית הלידה אך גם כחלק ממנה. השינוי היה אצלי בראש, לא במהלך הפיזיולוגי של הלידה.
ללידה השלישית בחרתי לשנות גם את מהלך הלידה, ולכן התעטפתי בצוות פרטי יקר להחריד, אך תומך, והשגתי את מטרתי, וחוויתי סופסוף לידה ואגינאלית (אמנם ואקום, אבל למי היה איכפת, לעומת האופציה של קיסרי לכל החיים...?)
כך שמשלוש לידות מאוד קשות הוכחתי שאפשר מבחינה נפשית לעבור את זה אחרת. (וגם פיזית, מסתבר, אבל זה נושא אחר)
נראה לי חבל לייאש מראש ולומר שזה לא בשליטתנו, אם לא ניסית לשנות את החויה הטראומטית שלך בכל דרך אפשרית. 
אני כן עשיתי זאת, קראתי, למדתי, התכוננתי והצלחתי.
ומנסיוני, אני אומרת שזה אפשרי מאוד.
 אל תאמרי אי אפשר, לא בשליטתנו, וכו',  לפני שניסית הכל.
 כיום אני רוצה ומנסה לעזור גם לאחרות שסוחבות טראומות.
 עם קצת רצון ומאמץ- אפשר לשפר את החוויה הנפשית, וגם הפיזית.
 (ושתי חברות שלי כבר מודות לי על כל מה שתרמתי להן מהידע והנסיון שרכשתי...)
התחלתי ללמוד דולות כי אני מאוד מאמינה ביכולתן לעזור ולשנות חוויות לטובה, גם פיזית וגם נפשית.
ושיהיה בהצלחה ובקלות ובשמחה לכולן.
ואגב- לידה כוללת בעיני 3 שלביםאמאקנגורו
שלב הצירים (קשה וכואב- אך ההתמודדות הנכונה יכולה להעצים מאוד את הנפש!)
שלב יציאת התינוק, (גם אם לא יצא כמו שתכננו- בעיני עצם היציאה מהפתח הנכון היא חויה אדירה ומרגשת ומופלאה, כואב ככל שיהיה!  ואפילו בניתוח לא מתוכנן, מנסיוני, יש לרגע זה עוצמה מדהימה משלו)
שלב ה'בונדינג'- החיבור הראשוני לתינוק
שלשת השלבים הללו הם מרכיבים בלידה שלא ניתן להפריד ביניהם, כשמסתכלים על לידה בכללותה, כחויה, אך כן ניתן לחלק את ההתמודדות עם כל שלב כיחידה נפרדת- נפשית ופיזית.
לגבי ה'בונדינג'- 
ברור לי שגם חויית ההורות הראשונית לתינוק שנולד מתוך העצמה נפשית של אימו, שנובעת מהעבודה העצמית שלה והמאמץ להביא אותו לעולם בצורה הכי טובה ושמחה בשבילו ובשבילה- החויה של האם עימו טובה יותר ולכן גם החויה שלו בראשית חייו טובה יותר.
גם הטבעיות והזרימה של לידה מעצימה כזו מובילה בעיני באופן טבעי לביות מלא ומיידי. ואין חויה מופלאה יותר מזו בשלב זה של ההורות. בעיני, ביות מלא הוא 'בונדינג' מתמשך- ז"א שהשלב של השעתיים הצמודים אחרי לידה, פשוט זורם באופן טבעי הלאה לימים הבאים. האשה והתינוק נשארים להם בתוך בועה של הורמונים משכרים ונעימים שעוזרים להתגבר על כל כאב וקושי בשלב הזה. (ולצערי, גם כאבי התכוצויות של הנקה אני מכירה היטב...)

אני ובעלי היחידים שטיפלנו בו והחזקנו אותו ומלאנו את כל צרכיו ונהננו מכל רגעיו הראשונים ושבאו אח"כ בעולם הזה. הייתי איתו בכל בדיקה,  האכלתי, החלפתי, השכבתי לישון, הכל ברגע שפתח את פיו- מיד הבנתי אותו. 
בעיני- זה חלק מחויית הלידה שאני רוצה ומצפה לה. 
ולגבי המנוחה אחרי לידה- זו מנוחה טובה יותר- כי את רגועה שהתינוק שלך מקבל את כל צרכו, ולא צורח את נשמתו עד שיקראו לך, וגם את לא צריכה לתזז לתינוקיה באמצע הלילה, כי התינוק שלך צמוד אליך, כפי שנועד להיות בשלב זה של חייו. (ויש עוד תועלת רבה של הביות להנקה וכו)
שהתינוק הזה היה צמוד אלי מבפנים 9 חודשים, נראה לי שהניתוק ההכרחי ממנו, רצוי שיהיה הדרגתי לא פחות מההריון וההקשרות אליו. 
איך משתחררים מהטראומה?אנונימי (פותח)
אני "חוויתי" לידה אחת שכללה צירים עד פתיחה 5 בלי אפידורל, אח"כ קיבלתי אפידורל, חמצן , אלקטרודה בראש של העובר, סוכר באינפוזיה, תקלה במכשיר של האפידורל (ולקח לצוות הרבה זמן להבין למה אני עדיין מתלוננת על כאבי צירים) ולקינוח - ניתוח , וכל המעבר לניתוח היה בצעקות של הצוות עלי...
אני אישית עד היום בטראומה ולא מצליחה להיכנס להריון נוסף (אודה על האמת שגם שלב החזרה הביתה מהלידה  היה מאוד טראומטי ולא תומך...)
אז איך מתגברים????????
אולי כדאי...שלה שוב
וואלה. ישבתי מול השאלה שלך וחשבתי לעצמי איך אני בעצם התמודדתי עם הלידה האחרונה הקשה שהיתה לי. ובעצם אולי לא כ"כ עשיתי את זה, פשוט הזמן עשה את שלו, ובכל זאת יש דברים שכדאי לעבד. אולי עם איש מקצוע?
בכל אופן נראה לי שאולי תעלי את השאלה בשירשור חדש כי זה נבלע כאן...אולי יהיו רעיונות לבנות...
לי אישית מאוד עזראמאקנגורו
ללמוד הרבה על לידות ואיך הייתי רוצה שתהיה הלידה הבאה.
מאוד עזר לי סדנא של דבש מסלע.
עזר לי לדמיין את זה אחרת בפעם הבאה, ובעיקר להיפרד מהחויה שהיתה.
אם זה קשה לך לבד- יש אנשי מקצוע שעובדים על הנושא הזה.
אני יכולה לברר לך בפורומים אחרים אם תרצי.
שלחי לי מסר"ש אם את מעוניינת.
אל תזניחי,
אבל אם את צריכה זמן, קחי אותו.
כ"כ מבינה את ההרגשה.
אני אישית תיארתי את החוויה האנטיפטית בחדר הניתוח בפעם הראשונה כאונס קבוצתי...
היחס לא היה יותר טוב...
לראות לידה זה נראה אכזרי?חילזון 123
דווקא ממעט הסרטי לידה שראיתי הבנתי איך יכולה להיות חוויה רוחנית ומרוממת בלידה, ומה זה לידה מעצימה וטובה.
 
ודרך אגב רובם לא היו כאלה לא צנועים, מה שמעניין לראות זה לא את השניה שבה יוצא התינוק לפרטי פרטים (על זה אפשר אפילו לדלג או להוריד את המסך) אלא את הפנים של היולדת, איך היא שקועה בתהליך המיוחד הזה, איך עוזרים לה,
איך היא נראית אחרי וכו'
 
ובקשר לזה שכדאי לחכות לחוויה האישית שלך - לדעתי החוויה שלך (בין השאר) נגזרת מהידע שלך על איך זה יכול להראות. ידע זה כח ויותר מזעזע ומפחיד לדעתי להגיע למשהו לא נודע בלי לדעת למה לצפות ומה יהיה וכו'.
 האם תוכלו לתת קישוריםטלי10
לסרטים מעצימים שראיתן?
תודה רבה.
אוכל, במסר"שאמאקנגורו
זה ממש טעם אישישלה שוב
לכל אחת יש דברים אחרים שמעצימים אותה. אותי מזעזעים הסרטים האלו, אני לא מצליחה להתחבר אליהם בכלל, ונדדתי עם חברותי בכמה סדנאות ללידה טבעית, הן מצאו את זה כמו פלא, אני ממש לא.
ידע זה לא בהכרח כוח.
לפעמים לתת ללא נודע לסחוף אותך הרבה יותר עוצמתי...
לפעמים אני גם לא קולטת איך אני ממש לא מובנת, הרי בהודעות הראשונות כתבתי על כמה שיש להתכונן, כמה שיש להתקדם לפני, כמה חוויתית היא הלידה. א-ב-ל לפעמים יש מצבים שלא בשליטתנו, אין מה לעשות! וצריך לקבל גם אותם באהבה ושמחה. זה כל מה שניסיתי לומר- בלידה האחרונה שלי, נכנס סטודנט באמצע ולא ממש רציתי אותו שם, אז ביקשתי שלא, ומיד נכנסה איזושהי רופאה ונתנה לי על הראש בצרחות - של מי את חושבת שאת, ואיך הם ילמדו אם לא יראו וכו'. ובוא נאמר- שזו לא היתה החוויה הכי רוחנית בלידה ואני עוד הייתי ככה באמצע התפילה, אבל בסדר...אני כאן יחד עם הקב"ה ויחד עם המאורע המטורף והנפלא הזה, ומה שיקרה...
איזה נושא כלבבי!!!אמא ל-2
אני אמנם רק בחודש שלישי אבל כ-----ל הזמן חושבת על זה!!!
תודה על כל התגובות, תכתבו עוד...
אני חיבת להגיע הפעם ללידה כמו שצריך, בלי הלחץ המטורף הזה לקבל אפידורל, ועם יכולת להתמודד עם הצירים,
בשתי הפעמים הקודמות, היו לידות ב"ה רגילות לגמרי, עם אפידורל מצוין, אמנם הראשונה היתה ואקום, וזה היה קצת מלחיץ אבל ב"ה אני יוכלה להגיד שהיה בסדר.
 
אבל בכ"ז עד שקיבלתי את האפידורל
המשך...אמא ל-2
הייתי בכזה לחץ, והרגשתי כל-כך אבודה,שברור לי שזה לבד מחמיר את המצב... 
והבטחתי לעצמי שיותר לא...
אמאקנגורו - תודה על התגובה המפורטת, מאד התחברתי למה שכתבת, אשמח לשמוע עוד על איך מגיעים לזה!!!!!
 
איך מגיעים לשמחה ולשלווה למרות הצירים המסחררים האלה. 
אני ממש מזדהה איתך אמא ל-2אמא לא מקצועית
גם אני זוכרת את הלחץ המטורף הזה והציפיה מתי הוא כבר יגיע - המרדים עם האפידורל... ההרגשה שאני לא אעמוד בזה אם לפני שהוא יגיע - יגיע עוד ציר, יותר חזק.
אבל בלידה האחרונה מה שקרה זה - שהוא לא הספיק להגיע. כמובן שכאשר עלתה המחשבה המחרידה שאצטרך לעבור הכל ב"live" כולל הכל זה רק הגביר את הלחץ, אבל למרבה הפלא ברגע שהבנתי סופית שזהו זה, אין סיכוי שאספיק לקבל אפידורל - קרה מהפך: קיבלתי החלטה אסטרטגית להפסיק לחשוב על האפידורל שאין - ולהתחיל להתרכז במה שצריך לעשות (לחיצות וכו') והנה המתח ירד, והקטע הקשה עבר לא רק פחות כואב ממה שחששתי - אלא אפילו פחות כואב מאותם צירים שחוויתי בשלבים המוקדמים של הציפיה ההיסטרית.
מאז, כל פעם שקשה לי בחיים אני אומרת לעצמי: זה קטן עלי - אני ילדתי בלי אפידורל!!
אז אולי כאן המפתח: ההתרכזות במצב הקיים כרגע, במקום הציפיה המתמדת לסוף הסיוט, וכמובן הביטחון שמה שלא יבוא - את מסוגלת!
ובפעם הבעל"ט, אני מקווה לנסות ואפילו לחוות רגשות חיוביים בזמן הלידה (ולא רק למזער סבל - כמו שבעצם היתה מטרתי עד עכשיו כשבאתי ללדת.) אני מרגישה הרבה יותר מוכנה לכך עכשיו, מאחר שיש הרבה פחות חששות מלידות ראשונות, (חשש מהאימהוּת וכו') ואפילו מחסום הפחד מלידה בלי אפידורל כבר ירד. אז יש פנאי רגשי להתעסק בקדושה ובגודל המעמד (בהנחה שהילדים יאפשרו זמן פנוי לחשוב על זה...)
דרך אגב: אני עדיין מקווה לקבל אפידורל אם רק יתאפשר! בכל זאת, היה פחות כואב עם מאשר בלי...
כדאי לתת לעצמך אפשרות לבחוראנונימי (פותח)
בלי להחליט מראש עם או בלי.
כשהגוף מתחיל את תהליך הלידה- לעזור לו בהרפיות ונשימות ולא להיתנגד לתהליך (ככה זה גם הרבה פחות כואב.), אבל כשאת מרגישה שאין לך יותר כוח או שאילו כאבים שאת לא מסוגל יותר לסבול - תעזרי לעצמך ותיקחי אפידורל. שמעתי מהרב יהושוע שפירא שבזמן הגאולה הקב"ה לאט לאט מסיר מעלינו את קיללתה של חוה . פחות כאבים בלידה וגידול יותר פשוט (טיטולים ,מים זורמים , חשמל וכו').
כדאי לך מאד להיתכונן רוחנית -יש את דבש מסלע, חוברות הדרכה של דפנה חיסדאי נשימות והרפיות ועוד כל מני הכנות רוחניות שכולן עוזרות בהבנת הגודל והעוצמה של הבאת תינוק לעולם. צריך לזכור שהקב"ה איתנו בלידה כל שניה ואם את מרגישה כאבים נוראיים - לכי על אפידורל -זה חלק מההשגחה .
בלידה האחרונה הרגשתי כל כך חלשה (לידה שביעית...) שלא היה לי כוח להיתמודד עם הכאבים ולקחתי אפידורל.
האמת קצת היתאכזבתי מעצמי כי בלידות הקודמות היה לידה טיבעית ללא אפידורל, אבל עכשיו אני מבינה שהחלק העיקרי זה לקבל את התינוק מתוך שימחה ושלווה . גם אם הלידה עצמה לא הולכת לפי מה שחשבת. (קיסרי או ווקום ל"ע )
אז הרבה שימחה ולתת מקום להקב"ה. כי הכל ממנו יתברך.
על זה בדיוק דיברתי, על דרך להגיע ללידהאמא ל-2
בהרגשה שגם בלי אפידורל אני יכולה להתמודד עם זה בצורה שפויה ומעצימה, כי אם אני לא אספיק לקבל, או לא יודעת מה - אני לא רוצה להרגיש שוב את החוסר אונים הנוראי הזה - במיוחד שאני כל הזמן שומעת על כאלה שחוות את זה בצורה מדהימה...
לא שאני רוצה לוותר על האפידורל, לדעתי זה גם סוג של חוויה, והשילוב הזה של הרוגע והשקט הנפשי ביחד עם החיים החדשים הוא מדהים! אבל למקרה חרום...
הבנתי שפשוט צריך ללמוד את הנושא...
 
תודה על כל התגובות והכיוונים, מזל שיש לי עוד קצת זמן...
שני רעיונות (כל הזכויות שמורות לבעלי)אנונימי (פותח)
א. לחייך, כשבעלי אמר לי לחייך ניסיתי להסביר לו שהוא פשוט לא מבין מה זה צירים, אבל הוא  התעקש להמשיך לבקש ממני לחייך, בסוף הוצאתי משהו מאולץ (רק שישתוק), וזה עבד! וככל שחייכתי יותר, הצירים עברו יותר בקלות.
ב. לשיר, העוצמה משתנה עם התקדמות הציר, וזה הרבה יותר יעיל ונעים מסתם לצעוק.
בע"ה שהלידה תעבור בשמחה ובקלות, וכמו שאמי מורתי אומרת "אמא בריאה עם ידים מלאות"
למה אני מרגישה שאצלי זה לא יהיה?אנונימי (פותח)
קודם כל מעיק עליי להביא ילד לעולם אם לא אדע בכלל איך להתייחס אליו כשיהיה בגיל ההתבגרות.
למה שאלד אם אח"כ לא אדע איך להראות לו מה נכון לעשות בעולם? אני עצמי לא מצליחה.
דבר נוסף, אם אני מתביישת ללכת לרופאה, אז בטח שאתבייש לפתוח רגליים לפני מישהו. ועוד כמה אנשים ועוד שכל העולם ואישתו יודעים מה הולך אצלי בגוף.
חוץ מזה שאני רזה. וכזו חלשה שבטח אמות בלידה.
ולמה שיכאב לי כ"כ? ואני מתביישת לבכות ליד אחרים, אז איך אצעק ליד אנשים שאני לא מכירה. מתביישת.
ומעצבן אותי שאומרים לי שמתפללים עלי כשיולדים. מלחיץ ומעצבן.
אם כבר ללדת? ללדת במקום הכי אישי ולא לספר על זה לאף אחד. ולא לשיר ורק לעצמי הכל בלב.
מצד שני, אם מתחתנים ומקיימים יחסי מין אז בטח כבר ללדת זה לא נורא בכלל.
 
ללדתheh
הקב"ה שולח מוכנות לכל אחד בכל מצב שהוא נמצא, ולכן שה' יזכה אותך להגיע לשלבים האלו תצליחי להתמודד
מתוקה...שומרונית
וואי איך העתקת את המחשבות שלי... לפני כל לידה מחדש...
לפני הלידה הראשונה הייתי מסתובבת ברחוב וכל אישה שראיתי עם ילדים (לא משנה באיזה גיל) מיד חשבתי על זה ש.. טוב, הנה גם היא עברה את זה, אז כנראה שגם אני אצליח...
(גם המיילדת בלידה השניה שבכיתי לה שאני לא יכולה כבר, אמרה לי שאני יכולה, כמו כל הנשים שילדו!
ואחרי כל הפחדים והמחשבות אני אחרי 3 לידות בלי אפידורל!
בסופו של דבר- ה' שולח כוח, לכל שלב כשהוא מגיע, וגם הדברים הכי מפחידים עוברים בסוף. אני מאוד מזדהה איתך בהתביישויות, וברצון ללדת לבד במקום פרטי.(גם אני כזאת..) אבל כזה כבר מגיע- ה' נותן כזה כוח ושוכחים מכל הבושות. וגם- תתחילי כבר מעכשיו להתפלל על זה, שהלידות יהיו לך טובות ומעצימות, בלי שום דברים שמביכים או מעצבנים אותך. ה' שומר את כל התפילות האלה... (לפחות אצלי זה עבד..)
אל תתאכזבי מעצמך... לא על דבר כזהאמא לא מקצועית
אני לא רואה צורך להתאכזב מכך שאני מרגישה צורך בהקלה ע"י אפידורל. זה לא איזו תחרות ספורט שצריך להגיע להישג פיזי כלשהוא. (וגם אם זאת היתה תחרות ספורט - עברת 7 לידות, אפשר בהחלט לומר שניצחת!! ויותר מזה: לגדל 7 ילדים - זה בד"כ יותר קשה מללדת בלי אפידורל. אני מעריצה אותך)
אם ההמנעות משיכוך הכאב זה מה שמעצים למישהי את החוויה הרוחנית (או שיש לה שיקולים אחרים למה לא לקחת אפידורל) - סבבה, אבל יש לזכור ולהדגיש שוב מה שכבר כתבת:
קיללת חוה "בעצב תלדי" זאת קללה ולא מצווה!!
ואם זכינו להינצל מזה  במידה מסויימת - אפשר לשמוח בכך, להרגיש שזאת זכות. (דרך אגב יש איזה מקור על נשים צידקניות ש"לא היו בפיתקה של חוה" כלומר לא שייכות בחטא שלה ולכן גם לא בעונש - אני לא זוכרת מי ומה בדיוק)
וחוץ מזה כפי שאמרת לא כדאי להחליט מראש ולקבוע לעצמך "יעד" כזה או אחר, זה רק מלחיץ... וקצת הופך את הענין לספורט תחרותי (בעיניי).
לאמא ה"לא מקצועית", הגדרותייך, דווקא, ממש כן!+mp8
אהבתי את הגדרתך שקשי הלידה הוא בעצם קללה, ובל נשכח את זה!!
אפשר להתייחס לפחד מהאפידורל, לסיכונים האפשריים, אבל לא להפוך את הצירים למין אידיאל!!!
גם על צער גידול הבנים אנחנו מחפשות איך להקל (בהנחיית הורים, בהמצאות ימינו כגון טיטולים וכדומה), אז מדוע בלידה לעיתים מקדשים את הסבל??
באופן אישי, אני מחפשת להפחית בלידה את הכאב למינימום (אם זה בידיים שלי), ותאמינו לי שגם ככה זה לא ממש פיקניק....
אגב, שמעתי משהו יפה השבוע: המילה "ציר" בעברית, פירושה גם שליח, הצירים הם שליחים לתהליך המופלא של הלידה!!
לעינת ורדheh
בכל לדותי עד עכשיו זכיתי לחוויות חיוביות בזכות שיר עוצמתי שליווה אותי כל ההריון ועזר לי לחוות את הלידה בצורה עוצמתית.
הבעיה שההריון הזה אני לא מצליחה לפנות מקום בנשמה ולהרגיש שיר.
לפני כמה חודשים פתחתי שרשור לבקשת עזרה ולא הצלחתי להגיע לשיר.
אשמח לקבל עוד רעיונות (למרות שאני יודעת שהבעיה היא פתיחת הנפש ולא שאין שירים...)
את סותרת את עצמך. אם ציר הוא שליח, אז למה להבריחבילי
אותו???
אין סתירהאמא מסורה
א"א להבריח ציר, אפשר למנוע את הכאב שלו- ע"י אפידורל, אבל זה שלא כואב כשלוקחים אפידורל לא אומר שאין צירים.
אפידורל הוא משכך כאבים, הצירים קיימים גם עם אפידורל, רק הכאב לא מורגש.
לבילי- הוא שליח, הוא לא מטרה בפני עצמה!!+mp8
ולא אמרתי להבריח, רק שזה לא איזו מצווה לחוש בו ולמצות ממנו את כל מה שבו, אם אפשר להימנע ממנו!!
אני איתך!!!שלה שוב
 תמיד קשה לי עם זה שכ"כ מקדשים בזמן האחרון את העילאיות שיש בלידה עם כאבים כשבעצם זו...קללה. נשמע לי כמו איזה רוחות נוצריות שחדרו ליהדות שכלל אינה מקדשת סבל.
אני מבינה את תחושת העוצמה שנוצרת כשמצליחים להתמודד עם הכאבים, אבל בל נשכח שאפילו לזה מישהו נתן לנו כוחות...
השאלה אם מתייחסים לזה כאל סבל...בילי
מבחינתי צירים זה ממש לא סבל, אולי כואב.
ויש גם שיטות כמו שיטת קיי והיפנוברית'ינג שטוענות שגם יכולות לעמעם את הכאב כמעט לחלוטין (לא התנסתי).

הכל שאלה של התייחסות איך מקבלים את הצירים.

ודי עם הטיעון הדמגוגי שמקדשים את הסבל.

אף אחד לא מקדש אותו וכל אחת תעשה מה שהיא רוצה. ודאי אם לידה היא ארוכה מאוד וכואבת מאוד
ויולדת שלא מצליחה להתמודד עם הצירים אז סבבה שתיקח אפידורל, אף אחד לא אמר שלא.

אך יש אפשרות לנסות (לפחות לנסות) להתייחס ללידה כאל משהו הרבה יותר נעלה מסבל.
ותנו לנו ל"סבול" בשקט ותפסיקו להפוך אותנו ל"נוצריות" ה' ישמור.

כל אחד יעשה כטוב בעיניו...
וכמובן לא לשכוח...בילי
לכל המצדדות באפידוראל בעיניים עצומות, שיש לו גם תופעות לוואי
נרחבות ולא תמיד נחמדות, ולכן גם אם לוקחים, לקחת בחוכמה (בשלב נכון וכו'...)

ואני בהחלט מכירה נשים שרק בגלל החסרונות של האפידוראל לא לוקחות אותו
ולא כי מתחשק להן על לידה טבעית.
לי אפידורל עושה רע... ובלי - זו חוויה...אודי-ה
את כבר תראי בעצמך אם זה עושה לך טוב.
למזלי בלידה הראשונה לא הספקתי לקחת וחוויתי לידה מ-ד-ה-י-מ-ה.
נתנו לי טשטוש (אולי דרך הווריד כי לא היתה מסכה)
יכולתי לדחוף כמו שצריך ולא הרגשתי כלום.
דווקא בלידה השניה לקחתי אפידורל וראיתי שאמנם הצרים פחות כואבים
אבל לעומת זאת כל ההכנה לקבלת האפידורל לקחה ממני כוחות ולו יכולתי לנשום כמו שצריך בצירים ואח"כ בלידה עצמה זה ממש כאב. הרגשתי את הלידה ומצד שני לא הצלחתי לדחוף בגלל האפידורל.
ב-2 הלידות הבאות לא לקחתי אפידורל והיה יותר טוב.

ההצעה שלי ללידה טובה: תרגיש איזה משכך כאבים הכי טוב לך
תקחי איתך מישהו שיוכל לדבר במקומך כשתצטרכי כדי שתוכלי להרפות בצירים.
ללמוד לפני כן איך מרפים את הגוף כמו שצריך.
עדיף שהמלווה תהיה אמא או דולה (ולא בעל) כדי שיוכלו לעזור ללחוץ.
מצרפת קישוראמאקנגורו
עם פרשנות מעניינת של משהי שדוגלת בלידה פעילה,
ומדברת על עצב במובן של מערכת העצבים הפועלת בלידה ואיך אפשר לגייס אותה לטובתנו...
מוצא חן בעיני.
חוץ מזה, גם אם נניח שהאשה קוללה, האם היא חייבת לסבול? אולי הכאב לא חייב להיות סבל? זה מה שאני מנסה להציע,
אפשר לחוש את הכאב, ולא לסבול מהלידה.
כמו שגבר יכול לעבוד (גם אם בעבודה פיזית קשה) ולהנות מהעבודה, למרות ש'קולל' שיביא לחם בזיעת אפו.
אני מכירה כמה אנשים שעובדים בבניין מתוך אידיאל של עבודה עברית, ומאוד נהנים מעבודתם.
הם יכולים גם אולי להיות עובדי היטק...אבל בוחרים להיות פועלי בניין,
האם זו רוח נוצרית לבחור לסבול?
אני לא באה להתנצח סתם, אלא להאיר את נקודת מבטי:
כשדברתי על ידע- הנה דוגמא לידע יעיל שרכשתי (על קצה המזלג):
מחקרים מבוססים מראים את התועלת בתנועתיות ובעבודה הפיזית בלידה. 
וכן, ההתמודדות, הכוחות וההשתדלות בהחלט מעצימים,
 אבל גם מדעית יש הסבר להרגשה הטובה בזמן צירים, עם אוירה ואמירות מסוימות שעושות טוב ליולדת-
בזמן הלידה האשה מפרישה הורמונים שונים, הורמוני סטרס,(אדרנלין) והורמוני אהבה ורוגע (אוקסיטוצין,) 
כשהכל טוב לה, ההכנה טובה, האוירה טובה, והיא מרגישה ביטחון- האוקסיטוצין גובר על האדרנלין, והאשה מרגישה שמחה ורגועה גם אם כואב לה. זה לא שהיא נאבקת בכאב ובעצם בתוכה רוצה לצרוח ולאבד שליטה,
להיפך, היא מרגישה שהיא צפה עם הצירים, חיה איתם, שוקעת איתם, זורמת איתם. משהו שקשה לתאר במילים, אבל היא לא סובלת מהם!
פה אפשר לעשות את הסוויץ'- כאב לא חייב להיות סבל. זה תלוי בגישה בה מגיעה היולדת ללידה. זה לא איזה נסיון נוצרי להנות ולקדש סבל, זה נסיון להסביר שכאב לא חייב להיות סבל 
אלא יכול להיות גם חוויה טובה, אפילו עם הסבר מדעי.
ועוד משהו לשלה שובאמאקנגורו
לגבי ההשוואה לנצרות...פשוט לקחתי את זה קצת אישית...
לדעתי האישית, אשה שבאה ללידה מתוך כוונה ללדת טבעי, ומתכוננת לזה היטב נפשית ופיזית, ומצליחה לשחרר בלידה הורמונים מרגיעים ונעימים, היא לא זו שמקדשת את הסבל,
אלא דוקא זו שלא רוצה לסבול ולכן מבקשת ישר אפידוראל, ולא מתמודדת בכלל עם הכאב, אלא מתענה קשות עד לרגע קבלת האפידוראל, היא זו שבוחרת בעצם לסבול, או שלצערי, היא פשוט לא מכירה אופציה אחרת חוץ מ'או סבל או אפידוראל'' ואני יודעת, כי הייתי שם. ומכל 3 לידותי...היחידה בה ממש סבלתי היתה זו שאליה הגעתי עם שאיפה לאפידוראל בלבד ובלי שום הכנה להתמודדות אחרת עם הכאב.
ועוד מילה על אפידוראל-
אני לא נגד. גם אני השתמשתי בו (אמנם לא בהצלחה יתרה אבל משהו זה בכל זאת נתן...)
אני רק אומרת- לא לבנות עליו מראש. להתכונן ללידה טבעית טובה ואם זה לא הולך, אז האופציה (כמעט) תמיד קיימת. (היום נותנים גם בפתיחה8...גם את זה כבר עשיתי...) וגם אם כבר לא יתנו לך- סימן שאת כבר ממש בסוף...
 אבל אם לקחת מראש אפידוראל, אז את תקועה איתו לטוב ולרע ואין דרך חזרה...אז תמיד כדאי לבוא מוכנים לכאב ולעבודה הפיזית והנפשית של הלידה, ולזרום עם ההתפתחויות והצרכים בכל רגע נתון. 
מי שבאה מראש בפחד מהכאב ובמחשבה שרק האפידוראל יעזור לה...כנראה שרק הוא והקב"ה יעזרו לה...
אני אישית, מעדיפה לסמוך על הקב"ה ועלי, ולא על האפידוראל שכבר איכזב 3 פעמים...על עצמי הוכחתי שאוכל לסמוך טוב יותר.
סליחה לא התכוונתי להלהיט את הויכוח..אמא לא מקצועית
כמובן שיש לפעמים חסרונות לאפידורל, גם פסיכולוגית וגם מבחינה רפאית - פיזית (חלק חוויתי על בשרי) , כן אתן צודקות שלא לכל אחת זה מתאים ולפעמים מזיק ולא עוזר.
אז בעקבות הדיון חשבתי והגעתי למסקנה שכנראה אני צריכה קצת לרסן את הנטיה שלי להמליץ בחום על אפידורל לכל יולדת שאני פוגשת באשר היא (בצורה לא מקצועית לחלוטין, כמובן...)
אבל לא זה מה שהתכוונתי כשהבעתי התנגדות להתנגדות לאפידורל, פשוט נראה לי שהולכת ונוצרת אוירה כזאת שללדת בלי שיכוך כאבים זה סוג של הישג או תואר נכסף, ובגלל זה יש בנות (שלא לומר אני..) שמגיעות לאפידורל עם קצת תחושת נחיתות, או במין התנצלות, ואם רואים בזה סוג של יעד בפני עצמו - לעבור הכל בלי אפידורל ויהי מה, (במיוחד שלא תמיד ניתן לעמוד בזה ואז מתאכזבים) יכול להיות שזה לא יותר טוב מלבוא בגישה של רק אפידורל יעזור לי.
וכמובן אנדורפינים- כל היום חשבתי עליהם...אמאקנגורואחרונה
איך שכחתי אותם?!
ההורמונים של הריחוף, שמחה, האי, רוגע, והם גם משכחים כאב!!!
שוה לעבוד בלידה ולהשתמש במה שהם נותנים לנו...
אגב, הייתי היום ביום עיון שלם של אחת הדולות המפורסמות בעולם, והיא דיברה ממש במילים שכתבנו פה...
שכאב זה לא סבל.
היא הגדירה כאב כתגובה פיזית,
וסבל- כתגובה נפשית.
חשוב להפריד בין השניים, ואז לטפל בכל אחד מהם בנפרד.
היא אמרה שהיא משתמשת עם היולדות שלה במילת קוד, מילה שהן מחליטות עליה, שעד שהיולדת לא אומרת אותה בלידה, אסור להציע לה אפידוראל...
ואז גם אם היולדת צורחת 'אפידוראללללל' זה סוג של ביטוי של הכאב, אבל רק כשהיא ממש סובלת, היא באמת משתמשת במילת הקוד. 
היא מנחה אותן לשאול את עצמן ברגעי משבר: האם אני סובלת?

רוב הנשים לא משתמשות במילה.

לא קראתי וסליחה אם אני חוזרת על דברים שנאמרויערית נ
כמה דברים צשכדאי להתכונן אליהם לפני:
א. להשתדל לא לתת לאנשים מסביבך להשפיע עליך לרעה. להנתנתק מכל מה שלא מתאים לך ולהיות עסוקה בללדת.
ב. להאמין שיש לך יכולת ללדת. זה לא הליך רפואי והמיילדת לא תעשה את העבודה בשבילך. ככל שמבינים את התהליך אפשר להתמודד טוב יותר.
ג. כל ציר הוא בעצם הדרך של התינוק להתקדם אל העולם הזה. ככל שמרוכזים בו ומלווים אותו בדרך החוצה קל יותר (לא לגמרי) להתמודד עם הכאב. התינוק במרכז הענין.
ד. לסלוח לעצמך אם משהו לא הולך כשורה. יש אפשרות להשתפר מציר לציר ואם לא אז מלידה ללידה.
ה. לא לשכוח שעם כל ההשתדלות יש מי שמנהל את העניינים מלמעלה ופשוט להיות פתוחה לקבל את השינויים והלא צפויים.
 
שיהיה בשעה טובה ובמחשבה טובה!
ועוד משהו שעוזר מאודיערית נ
להיות בתוך מים. זה פשוט נפלא. מקל מאוד.
לא להתבייש לבקש אמבטיה או לפחות טוש
לא יודעת מה איתכםטל תלתל
אבל כשאני ילדתי אני באשכרה לא יכולתי לחשוב על כלום מרוב כאבים. כל כך כאב לי עד שאפילו שכחתי שיש אפשרות למשככי כאבים למיניהם... אם המיילדת לא הייתה שואלת אותי אם אני רוצה אפידורל, סביר להניח שהייתי בחדר לידה עד היום, כי לא אפשרתי ללידה להתקדם מרוב כאבים. וזה נעשה בתת מודע, לא התכוונתי לעצור את התהליך.
הצוות היה טוב בסך הכל, הלידה התרחשה בסופו של דבר והאפידורל הגיע בדיוק בזמן הנכון. אבל טראומת הכאבים עדיין מלווה אותי. יקח לי עוד זמן לפני שאני ארגיש שאני מוכנה לזה שוב.
כן יש לידות כאלהיוקטנה
בהן היולדת מותשת ומכווצת משעות ארוכות של צירים, ואז כשנותנים אפידורל "פתאום" תוך זמן קצר הפתיחה מתקדמת במהירות זה מצחיק, כי בדרך כלל אפידורל מעכב את הפתיחה... פשוט יש זמן ומקום לכל דבר  
מאוד מבינהאמאקנגורו
אבל מאמינה שהכנה רוחנית טובה תוכל לעזור לך לקראת הלידה הבאה.

האפידוראל הוא ברכה, אם ניתן ברגע הנכון ולאדם הנכון, ולא כמשתק כללי אלא כאמצעי אמיתי לקידום הלידה. (לפעמים מעט מנוחה, הרגעות וחוסר-כאב, זה מה שהלידה הזו צריכה בשביל להתקדם)
גם אני קבלתי אותו אחרי לידה ארוכה מאוד ו3 שעות פתיחה תקועה, דוקא כשכבר חשבנו שהולכים שוב לניתוח...אז שחררתי כבר את החלום על לידה טבעית...
ומיד אחרי האפידוראל, משהו השתחרר והראש של הקטן התחיל לרדת...אז אמנם הוא לא שיכך יותר-מדי את כאבי, אבל בהחלט קידם את הלידה...זה אכן קורה לפעמים, כמו שיוקטנה אמרה, אבל בלידה הקודמת שלי- נתקעתי דוקא מיד אחרי האפידוראל...אז אצלי זה פיפטי-פיפטי
לא צריך להתאמץ, זה יקרה לבד...יעל -ND
ללדת בבית!!! אין יותר חווייה מזה.arale44
חשוב לדעת: כמוסות של שמן נר הלילהאנונימי (פותח)
החל משבוע 32 ואפשר גם קודם- רצוי לבלוע 1 או 2 כמוסות של שמן נר הלילה. עושה נפלאות לצוואר רחם. מונע קרעים. מנסיון!!!
שלא תגידו שלא ידעתן...
חשיבה חיובית הכי חשובה -לחשוב מההתחלה על הסוף...אנונימי (פותח)
לדמיין איך התינוק מונח כבר עליך בסוף התהליך למרות שאת רק בתחילת הצירים.הדמיון הזה לוקח אותך הרחק מהכאב ומשכך אותו...(את זה למדתי וישמתי מהמורה ליוגה להריון שעשיתי במהלך ההריון)
דבר נוסף:מאוד מומלץ לנסות לשכנע את המיילדת לתת לך להכנס למקלחת חמה ולכוון את הזרם ממש על הגב התחתון ,אצלי בלידה החמישית זה קדן את הפתיחה במהירות ולא הרגשתי כאב כל זמן שהייתי במים!יש סיכוי טוב שיתנו לך אם עשית מוניטור והעובר לא בלחץ .
גם כדאי להגיע לחדר לידה כמו לניאדו שרוב המילדות יראות שמיים עושות הכל בנחת רוח והגישה נפלאה ליולדת ,לא מעצבנות אותה ורק מרגיעות וחיוביות.
אני ילדתי את הראשונה והשלישית עם אפידורל ואת השאר ללא .לדעתי לידה ראשונה כדאי עם אפידורל כי היא כ,כ ארוכה ומתישה אז כדאי להעזר בזה.
בהצלחה לכולן !
לידה רוחנית, ליד-ד',אנונימי (פותח)
אציין בראשי פרקים כמה נקודות, מי שרוצה הרחבות שתשלח לי מסרון.
אני בהריון 8 לאחר הרבה שמירות עם צירים מוקדמי... ולאחר הלידה ה-6 אמרתי שאם עד אתה התפללתי שלמרות הכל אזכה לעוד ילדים עכשיו אני מתפללת שאזכה לעוד לידה!
 
א. אחד משלושה מפתחות שלא נמסרו לשליח הוא מפתח של לידה. התחזקות באמונה שד' איתי בלידה מאוד עוזרת. להאמין שהוא זה שפותח... ומוביל את התינוק החוצה. בדרך כלל אם מרפים ונותנים בו את האמון הלידה זורמת יותר.
כמובן זה לא אמר שיכולים להיות קשיים וסיבוכים אך אם זה רצון ד' זה וודאי לטובה.
 
ב.ביחס לכאב:הסכנה בכאב שהוא  משתק, תגובה טבעית היא חידלון...אך הפוטנציאל הוא עצום אם לוקחים את הכאב כמנוף לצמיחה.
 לכאב יש מטרה: האמהות הקדושות היו עקרות על מנת שיתפללוו אל ד'. התפילה היא בשבילנו לא בשבילו. צריך ללמוד לקחת את הכאב ומתוכו להתקרב לד'."ממעמקים קראתיך ד'". בגישה כזאת בסופו של דבר הכאב נתפס אחרת ולא טראומתי אלא משאיר סיפוק רוחני עצום לאחר הלידה.
(מומלץ מאמר בעניין של הרב פינקוס זצ"ל בספר "נפש חיה" )
 
ג.מצד אחד לא לבוא בשאיפות גבוהות מדי מעצמי ללידה כיוון שאז יכולה להיווסף תחושת כישלון עצמי אם לא הצלחתי לעמוד ביעדים שלי לידה טבעית ו/או רוחנית
אך לא בגלל זה לוותר על השאיפות: תאמיני שהלידה יכולה להיות החוויה הרוחנית הכי גדולה בחייך, תכיני את עצמך לכך, תתפללי על כך...ואפשר!
 
ד.בלידה בולטת במיוחד הסתירה כביכול בין המישור הגשמי והרוחני: הסיטואציה מאוד גשמית (כאבים, הלכלוך,החשיפה של הגוף....) ודווקא פה צריך להתחזק שיש רובד רוחני ואני עכשיו בתהליך מדהים שלהבאת נשמה יהודית לעולם... ושהשכינה איתי. באחת הלידות שהכנתי את עצמי מאוד לכך הייתה לידה מדהימה והרגשתי איך ד' מזרים בכל אך אני זוכרת שהסתכלתי סביבה וחשבתי "יש פה מיילדת, שעון, ווילון.." האם השכינה כאן?" לאחר יומיים באה לבקרני המיילדת שהרגישה שהייתה לידה מיוחדת, המפגש איתה החזיר אותי ללידה וחשתי צמרמורת עצומה והרגשה מוחשית בלתי ניתנת לתיאור ש"השכינה אכן הייתה איתי"...
 
  
איזה יופי... הלוואי שאני אצליח להגיע לזה!!!אמא ל-2
באמת צריך הרבה חיזוק באמונה, והכנה רוחנית מתאימה ...
ולסמוך על בורא עולם, ורק עליו---
 
תודה לכל הכותבות!!!!!!!!!!!!!!! אתם מקסימות!!!
קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

כנלמדברה כעדן.
בהתחלה ממילא אסורים, ואז כשהדימום מפסיק זה אומר שדי הגיוני שהבטא התאפסה, כדאי לוודא שהיא מתחת ל10. ואז אין חשש לשאריות... 
תתקשרי למכון פועה ותשאלי..לפניו ברננה!
אולי להתייעץ עם רבזריחה123אחרונה

בסיטואציה אחרת רופאה אמרה גם להימנע לזמן לא ידוע

התייעצנו עם רב שמבין במצבים רפואיים כאלו והוא אמר להשתמש בדיאפרגמה וזה מה שעשינו (הייתה לי בבית)

רושמת כי לפעמים יש הצעות אחרות שיכולות לעזור.. 

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלהאחרונה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

יתרונות בלידת חורף: (תזרמו😅)פומלה
יש בקיץ מלאאא פירות להעביר בחילות וסתם להתפנקפומלה
הלידה עצמה לא חמה ולא מתוך זיעהפומלה
לא חם ככ ומזיע בסוף הריוןזברה ירוקה
כשהתינוק/ת בגיל 6-10 חודשיםמצפה88
הוא לובש בגדים קצרים וככה זה מעודד לזוז יותר בדיוק בשלב של הזחילה והישיבה וכו'
שהעולם קפוא ורטוב ואפשר להתכרבל כל היום במיטהאוהבת את השבת
בלי ייסורי מצפון

ואם יש לך מי שיפזר או יאסוף אז בכלל פינוק שכל היום לא צריך לצאת


וגם במילא בחורף כולם מסתגרים בבתים אז גם את... חל"ד בקיץ נראלי הרבה יותר קשה לנוח.. כי נמצאים בחוץ מלא..

לא צריך לסחוב את סוף ההריון בחוםהשם שלי

כאחת שעובדת בימי שישי, נח להיות בחופשת לידה כששבת נכנסת מוקדם.


לא צריך לצאת מהבית במזג אוויר סוער.


אם התינוק נולד קטן בשנתון או גדול השנתון, לכל אחד יש את היתרון שלו.


בדיוק השבוע יצא לי להיות בבית חולים שבו ילדתי את הקטן, והייתי מגיעה לשם כל יום כשהוא היה בפגייה.

וחשבתי על זה שהיה אז חורף ולא היה חם בדרך מהתחנה לבית החולים.

שהבייבי מתחיל לזחול בקיץראשונית

שאת לא בחודש תשיעי באוגוסטטט

שיש יותר בגדים ללבוש בחודש תשיעי (סריגים וסוודרים)

שהבייבי יהיה מהגדולים בכיתה (אבל זה תקף רק לינואר+)

בסוך הריון מסוכן להסתובב בחום.... היו מקרים שלא נדאוהבת את השבת
אחרי הלידהזריחה123אחרונה

אפשר להסתובב בבית בלי חזיה ורק לשים קפוצון מטשטש מעל חח

ולא להזיע (או להזיע פחות) בהנקות

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
מצטרפת לספרייואני שר
מגעיל ממש אבל באירועים ששמתי המטפחת לא זזה.
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

יפה, מזל טוב!אמאשוני

וכן חודש זה עדיין משכב לידה.

אולי אם המטפחת זזה זה מרמז להרגיע עם ההשתוללות.. אפשר לשמח בלי לקפוץ מדי (שזה מה שמעיף את המטפחת, לא?)


תהני ותבלי בנעימים, ותשמרי על עצמך.

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

לא יעזור לכולם, תלוי כמה שיער מוציאותכנה שנטעהאחרונה
אבל אני גיליתי (מצפייה בסרטון קשירה של הודולה) שאם את השיער שיוצא כזה מעל המצח (בלורית?) מעבירים *מעל* הבובו ולא מתחת ואז מקבעים אותו עם הסרטים משני הצדדים, זה ממש מחזיק את הבובו משמעותית מליפול. בריקודים זה בכל מקרה זז קצת או לגמרי.... 
הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

המתוקה שלי לא מצליחה לחבר מחזורי שינה..ואילו פינו

בת כמעט חמישה חודשים

נרדמת בכל מיני דרכים

הנקה, מוצץ ושמיכה במיטה או בעגלה

לפעמים נענועים

ביום ישנה חצי שעה ומתעוררת

ניסיתי קצת לפני החצי שעה לנענע אותה, להחזיר מוצץ וזה לא עוזר

ניסיתי להתעלם ממנה כדי שתנסה לחזור לישון אבל אחרי כמה דקות היא מתחילה לבכות..

רעיונות איך לעזור לה?

זה יוצא שהיא כל שעתיים ישנה חצי שעה.. במקום שינה איכותית וארוכה 3-4 פעמים ביום...

גם הגדול שלי היה ככה... קשוח ממש..❤️שיפור
נראה לי מה שעזר זה ללמד הרדמה עצמאית
היא יודעת להירדם לבד...ואילו פינו

לרוב נרדמת בזה שאני מניחה בעגלה או במיטה עם מוצץ ושמיכה וזהו.

לפעמים זה בהנקה ולפעמים צריך גם לנדנד...

זה בדיוק התסכול שלי... 

גם אצלי היה ככהברונזה

לקחתי קורס שינה ועזר חצי קלאץ

בגדול מה שכן עזר ברוב הפעמים זה דווקא להקדים את שעת ההרדמה

ראיתי שאני מרדימה אותו שהוא שפוך אז הוא לא מצליח לחבר את מחזורי השינה

וגם לעשות הרפיה הדרגתית ומשמעותית לפני הכניסה למיטה

אני מזהה לרוב את הסימני עייפותואילו פינו

ואין מה להקדים כשזה במהלך היום.. אין לה עדיין שעות קבועות..

בלילה יותר קל לה לחבר.. במשך היום ישנה חצי שעה כל פעם

אפשר לנסות להקדים בכמה דקותשיפור
ממש בסימני עייפות ראשונים לעשות טקס קצרצר ולהכניס למיטה
אפשר לנסות לשבת לידה לקראת סוף החצי שעהשיפור
וברגע שמתחילה לזוז לומר שששש ולטפוח עליה בעדינות כדי לעזור להיכנס למחסור שינה הבא. מהניסיון שלי זה לפעמים עובד אבל ממש לא תמיד. אז צריך לדעת מראש לא להיות מתוסכלת מדי בפעמים שלא עובד.

האמת שנראה לי שלכל הילדים שלי היה שלב כזה ועם הגיל זה השתפר, נראה לי סביב 8-9 חו'.... לפעמים ניסיתי לעבוד על זה ולפעמים קיבלתי שזה המצב. אם ההרדמות הן קשות אז זה ממש סיוט, אבל אם הם נרדמים בקלות אפשר להסתדר עם זה.

את לא מצליחה להרדים חזרה?יעל מהדרום
לק"י

שלי לפעמים מתעורר, יונק וחוזר לישון (גם ביום).

לא.. אלא אם אני ממש שוכבת איתה במיטה שליואילו פינו
וזה לא תמיד רלוונטי.. כי אז היא מתעוררת כשאני יוצאת
גם שלי ככה..אוהבת את השבתאחרונה
אבל רק מאז שהפסקנו עם העגלת אמבטיה, בה הוא ישן יותר...

אולי יעניין אותך