מה דעתכם על חייזרים?בינייש פתוח

היחס שלי לחייזרים שווה ליחס של אתאיסט לאלוהים.

Don't know don't care.

חלק ניכר מהגישה היא שלעולם לא נדע מה קורה אלפי שנות אור מאיתנו, וכל שכן לא נגיע לשם.

אותו הדין לגבי החייזרים אם קיימים, לכן הם לעולם לא יגיעו אלינו.

יש תיאוריה מעניינת שגורסת שגם אם היו חייזרים שהיו יכולים להגיע אלינו, הם לא היו עושים את זה, כי הם כל כך הרבה יותר מתקדמים מאיתנו, עד שאנחנו כמו אבק בשבילם.

אתה מתכוון במקרה לציוויליזציה אינטליגנטית?מי האיש? הח"ח!

או לאסטרוביולוגיה לא-ארצנית בכלל?
או אפילו לכל ביוספרה לא-ארצנית באשר היא, כולל ביוכימיה שאיננה מוכרת לבני אדם?
אגב, הביולוגיה הארצנית כוללת כמה וכמה פילוגנזות מאוד "חייזריות", במילים אחרות שקיומן כלל לא נשען על התרמודינמיקה הספציפית ארץ-שמש, אלא למשל על פתחים תרמיים של הטקטוניקה הפלנטרית בלבד, או שגרעיני תאיהן מציגים RNA בלבד ("עולם RNA" של הווירואידים) וכדומה. מרגע שהתגלו מקרים אלו, לא ברור לי כלל מה הרבותא אם יימצאו "חיים" - תהא הגדרתם אשר תהא בהקשרים האנטרופיים והכימיים-פיסיקליים.

כנראה שאין חיים אינטילגנטים חוץ ארציים, מהסיבהקעלעברימבאר
שסטטסיטית היתה צריכה להווצר כזו ציווילזציה לפני מליארד או יותר שנים, ואז הם מתפשטים על הרבה כוכבים ו היו שולחים גלי רדיו עם שדר והיה צריך  להגיע אלינו השדר בכל מה שבמרחק מלעארד שנות אור.


המאמינים בחייזרים טוענים נגד זה שאולי החייזרים יודעים על כדור הארץ ובכוונה החייזרים מונעים מכדור הארץ שהשדר יגיע אלינו מסיבותם שלהם (אולי מניסיון שיצירת קשר עם כוכב חדש גרמה לנזק וכו. בקיצור טיעון נגד חלש, ולכן כנראה שאין חייזרים).


זה נשמע שאתה מתכנס לכלל פרדוקס פרמי.מי האיש? הח"ח!

וזה לא מעניין, וזה טיפשי (כי אנחנו מגלים כיום עד כמה מרחב המצבים לא מבורר), והיתה מספיק התעסקות בעניין הזה, והראיתי למה צריך לעבור הלאה. יש בוודאות ביוכימיות אלטרנטיביות, ובכלל אף אחד לא מחזיק כיום מאיזו אבולוציה לינארית. יש כיום אפילו אפשרויות - גם אם קלושות - לפאנספרמיה. זה נשמע שאתה תקוע הרחק אחורה בידע בהקשרים האלה. זה חסר כל חשיבות ומשמעות לנהל שיחה על זה מולי או מול אנשים כאן, וזה הגיוני רק מול אנשי מקצוע, אסטרוביולוגים ואסטרונומים. שלח דואר לדונלד בראונלי או לפיטר ווארד.

מה הכוונה שמרחבקעלעברימבאר

המצבים לא מבורר?

 


 

אני לא יכול להכריע בוודאות שאין חייזרים. אבל מכך שלא מוצאים שום שדר לגבי אותות שיכולים לעבור מליארד שנות אור, למרות החיפושים, זה אומר דורשני עצום.


 

בכל מקרה לא דיברתי על השאלה האם יש חיים בכוכבים אחרים, אלא האם יש חיים תבוניים (ונגיד שהכימיה האורגנית שם מבוססת על סיליקון ולא על פחמן, מה זה משנה?). בכל מקרה סטטיסטית אם יש חיים תבוניים, לפחות כמה מהן משתמשות או השתמשו בעבר בגלים אלקטרו מגנטיים לצורך העברת מסרים. זה שלא הצלחנו לקלוט אפילו מאית שדר בעל סדר תבוני מראה שכנראה אין בנמצא.


 

גם אנשי מקצוע מוטים פסיכולוגית ותרבותית בעניין השאלה על חייזרים, כמו שכתבתי שהשאלה הזאת גם באה פסיכולוגית למלא ריק בנפש למי שלא מאמין באלוקים. לכן איני יכול להסתמך כאן על אנשי מקצוע, בניגוד לגלי כבידה ושאר הוכחות תיאוריות פיסיקליות וכדומה.


 

אני באמת לא מבין הרבה בתחום זה, אבל את השאלה העצומה על חייזרים לא אני המצאתי

אף אחד לא חיכה לך כדי שתאשר אותומי האיש? הח"ח!

יש אנשי מקצוע, אתה מוזמן לדבר איתם. אם הם לא טובים לך... חפש אחרים. אותי אתה מאשר? או שצריך להגיש בקשה בשלושה טפסים?

אני לא מאשר או לא,קעלעברימבאר
רק אומר שמי שאתאיסט אז הוא מוטה פסיכולוגית להאמין שיש חייזרים, כי בלעדיהם עולמו יראה הרבה יותר ריק וצר (גם אם יכחיש זאת, זאת הטיה פסיכולוגית).


לי אין אינטרס פסיכולוגי להכחיש את קיומם

על סמך אתה "אומר" את מה שאתה "אומר"?מי האיש? הח"ח!

יש מחקר?
יש מאמר?
יש קישור?
זו הנפצה?

לא ראיתי מחקר, ולכן זה רק השערה שלי,קעלעברימבאר

אבל מהאתאיסטים שנפגשתי איתם ושקראתי אותם נראה ש*בדרך כלל* ככל שאדם יותר אתאיסט נלהב כך הוא יותר נלהב באמונה בחייזרים.

כמובן יש עוד גורמים, למשל ארהב יותר דתית ומאמינה ממערב אירופה ובכל זאת יש שם יותר נלהבות לחייזרים, זה מסיבה שחלל הוא חלק מהגאווה האמריקאנית של נאסא וכו.


בסוף זה גם הגיוני בנפש האדם. אדם שלא מאמין טבעי שללא חייזרים עולמו ייראה יותר צר וריק, אם כי זה לא מחייב (וכיום התרבות הירוקה והטבע, פחות הולכת בקנה אחד פסיכולוגי עם חייזרים. כך שאתאיסט יכול למלא את נפשו גם בדברים אחרים)

ההשערות שלך חשובות כקליפת השוםמי האיש? הח"ח!
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ב' בסיוון תשפ"ה 9:21

עם מי נפגשת?
למה שמישהו יאמין לאנקדוטות שלך?
על מה אתה מבסס מסקנות?
אתה חושב שזו אמורה להיות לוגיקה שמעניינת מישהו?
איך אתה יכול לטעון שכמה אנשים שאתה טוען שאמרו משהו, מוכיח משהו על מישהו אחר, או קובע שזו סטטיסטיקה מבוססת באופן כלשהו?
באיזו מתודה השטויות שלך נחשבות לבסיס אמפירי קביל?
מה בדיוק עושה את ההכרזות השערורייתיות שלך, חסרות הבסיס שלך, ההזויות והמונפצות שלך כמו "זה הגיוני בנפש האדם" - כאילו שמישהו מינה אותך להיות הקומיסר העולמי של ההיגיון, או למנכ"ל המחשבות, או למזכ"ל האומות המאוחדות - למשהו שיכול לעניין?
התשובה לכל השאלות לעיל היא, שאתה כלום ושום דבר.

לא הצהרתי מחקר, רק אמרתי השערה,קעלעברימבאר

כל עוד לא תוכיח לי במחקר נגד שאין קשר סוציולוגי מובהק בין אתאיזם ודומיו לאמונה נלהבת בחייזרים, עדיין אתפוס את החוקרים בעניין זה בתור מוטים שאי אפשר לסמוך עליהם.

 


 

ההשערה שלי זה לא סתם דמיון, כך נראה בעולם שהאמונה ה*נלהבת* בחייזרים נפוצה יותר בחוגים האתאיסטים ודומיהם, אתה לא מסכים איתי?

אתה חי בטעות גדולה מאודמי האיש? הח"ח!

אתה זה שצריך להוכיח אפילו שקמת בבוקר.

אם יש בעניין זה בסיסקעלעברימבאר
לכך שהחוקרים כאן מוטים רגשית, אי אפשר להסתמך עליהם לגמרי עד שיוכח אחרת.


האם היית סומך על שופט במקרה כזה, כל עוד לא הוכח אחרת?

מה הבסיס?מי האיש? הח"ח!

ההנפצה הפרטית שלך?

הבסיס להשערה הואקעלעברימבאר
האתאיסטים שפגשתי ושקראתי, ההלך רוח התרבותי הכללי בעניין חייזרים, ומבנה נפש האדם
האנקדוטות שלך הן לעג לאינטליגנציהמי האיש? הח"ח!

והן בדיחה לעומת מה שמפרסמים אנשי המקצוע בתחום, מריצ'רד דוקינס ועד שון קארול.
מזמין גולשים לקרוא משהו חכם, במקום השטויות האינוואלידיות שאתה מציף בהן את הפורומים.

אנשי המקצוע הנ"ל פרסמו מחקר המראה שאיןקעלעברימבאר
קשר מובהק בין אתאיזם םאמונה נלהבת בחייזרים?
אתה פירסמת מחקר?מי האיש? הח"ח!

אתה הוא זה שמציג כאן תיאוריות, ובשם מה בדיוק?
בשם המוח המנפיץ הפרטי שלך, שאין בו גרם אחד של ביקורתיות עצמית.
לעצם העניין, בוא נגמור את הסיפור. הנקודה היא כמובן שהמוציא מחברו עליו הראיה. אתה הוא זה שמעלה טענה, שמבחינת כל אדם אחר אפשר לחשוב אותה לערימת זבל טהור, אלא אם תציג ראיות כבדות משקל לטענותיך.
זה אמור להיות כל כך ברור ומובן מאליו, שבאמת העובדה שמצאת לך במה לנסות להפוך את היוצרות ואת סדר היקום הבסיסי על הראש, היא קצת תעודת עניות לפורומים האלו.
מבחינתי בטח שסיימתי כל השתתפות בדיון איתך, כי זה לא דיון מול מקום של יושר. ואני בטח מבקש שלא תגיב בשרשור הזה לי אישית.

מי דיבר על סדר היקום? כולה דיברתיקעלעברימבאר
על הקשר הסוציולוגי בין אתאיזם לאמונה נלהבת בחייזרים.


אגב המחקר שביקשתי, הוא חא מחקר קוסמולוגי, אלא מחקר סוציולוגי המראה שאין קשר בין אתאיזם לאמונה בחייזרים.


כל עוד לא יוצג מחקר כזה, החוקרים בתחום החייזרים הם בחזקת מוטים, עד שיוכח אחרת

אה רק ראיתי עכשיו את סוף ההודעה, לא אגיב אם זהוקעלעברימבאר
רצונך 🙂 (למה כולם נגדי היום?)
אני מבקש סליחה אם גרמתי לךקעלעברימבאר

מורת רוח.

אני לפעמים תוהה אם אתה רציני או מטרילפשוט אני..

אתה טוען שיש קשר סוציולוגי,

מישהו אומר לך שאתה ממציא ואין לזה מקור,

ואתה אשכרה מבקש ממנו מקור לכך ש*אין קשר*?


באמת שזה נשמע פארודי

אני רציני,קעלעברימבאר
המגיב השני פשוט דורש מחקר מדעי לכל דבר.


עניתי לו שאין צורך במחקר מדעי לכך שלא אסמוך על חוקרים בעניין חייזרים כי הם בחזקת מוטים, עד שיובא מחקר סוציולוגי המפריך את מה שטענתי.


ראיתי מספיק אתאיסטים שככל שהם יותר אתאיסטים כך הם תומכים בחייזרים בנלהבות, וזה לא סוד שעיקר ההתלהבות מחייזרים בעולם מצויה בתרבות החילונית המובהקת.


במחילה, אבל בכוונה אתם משחקים אותה ראש קטן לגבי מה שקורה בעולם? (לא כותב להעליב חס וחלילה🙂)

הסילוגיזם שלך הפוך על הראשמי האיש? הח"ח!

ולא אתה תקבע מהו סילוגיזם ומהו היגיון, מר מנהל ההיגיון העולמי של האנושות.

במחילה אבל מה זה סילוגיזם?קעלעברימבאר
זה כמו שתאמר-תביא לי מחקר שאנשים אוהבים סושיקעלעברימבאר
עד אז אני לא מאמין לזה
אני מסכימה שאי אפשרריבוזום
להסיק מכמה מפגשים אישיים מסקנות חברתיות כלליות, אבל למה לא לכתוב את זה בענייניות ובכבוד?
זה לא רק כמה מפגשים אישיים,קעלעברימבאראחרונה
כל התרבות של האמונה הנלהבת בחייזרים קשורה לחילונות קשר מובהק
אני רק אומר שבניגוד לכל שאר התיאוריותקעלעברימבאר
המדעיות, לתיאוריה על חייזרים יש הרבה יותר מטען רגשי (האמת היא שגם המפץ הגדול , בגלל שיש שמקשרים אותו בטעות לאמונה באלוקים, אבל זו תיאוריה שמקובלת על כולם לידיעתי)
"על כולם"מי האיש? הח"ח!

כולל, נניח, פרד הויל?

אתה מסכים שהמץ הגדול הרבה יותר מקובלקעלעברימבאר
מאשר תיאוריות חייזרים?
אתה מקשקש קשקוש מוחלטמי האיש? הח"ח!

"המפץ הגדול" זה שם כולל לאוסף רעיונות שייתכן והם תיאוריה - אם בכלל מקבלים את מושג התיאוריה באופן מסוים, גם על זה יש מחלוקות, בין בני אדם שפויים עם שכל פתוח לדיון ולא דוגמאטיים וטיפשים - שהשאלה המרכזית בנוגע להם זה אם אכן הם ניתנים להפרכה. יש גם רעיונות אלטרנטיביים - שגם בנוגע אליהם בוחנים אם הם מגיעים לכלל תיאוריה בהתאם לעקרונות "הלוגיקה של הגילוי המדעי" (בגרמנית logik der forschung) - כגון המטח הגדול. זה ניכר לגמרי שאין לך מושג על מה אתה מדבר.

אני באמת לא כזה בקיא בתחום זה,קעלעברימבאר

אני רק מכיר את תיאוריות המפץ הגדול, ואת המפץ ובמעיכה הגדולה לפניו. בכל מקרה מה שאמרתי הוא שהתיאוריות על חייזרים וכן התיאוריות על ראשית היקום (המפץ הגדול או המטח, או כל דבר אחר) הן תיאוריות עם הרבה מטען רגשי נלווה (והאמת גם תיאוריית האבולוציה, במיוחד על מוצא האדם מהפרימטים הקדומים).

ההבדל הוא שבניגוד לתיאוריות החייזרים שנשענית ברובה על סטטיסטיקה ותו לא, תיאוריות ראשית היקום נשענת על ממצאים (ייתכן שחלקיים, לא יודע) ותיאורית האבולוציה נשענת על ממצאים פנוטיפים והשוואות גנוטיפיות.


בכל מקרה כל הדיון כאן היה על הקשר הסוציולוגי בין אתאיזם לאמונה נלהבת בחייזרים. ועל כך שתיאוריית החייזרים נשענת ברובה על יסודות רעועים של סטטיסטיקה ותו לא.

אולי תפסיק לעשות את עצמך?מי האיש? הח"ח!

"הקשר הסוציולוגי" הזה זה משהו שלמדת עליו איפה שהוא?
הזמנת סקר בעניין?
יש לך מקור ללימוד בנושא חוץ מהנפצות?

אמרתי לך כבר,קעלעברימבאר
לא ראיתי מחקר, אבל זה השערה שעולה מהסתכלות פשוטה על העולם, וכמובן היא השערה עד שמחקר יאשש אותה.


אתה מוזמן להציג לי מחקר נוגד, כדי להוכיח שהחוקרים לא מוטים בעניין זה

ההשערות שלך לא מעניינות אף אחדמי האיש? הח"ח!

לא היצגת להן שום תימוכין.
אתה מכריז את עצמך לחכם הגדול, שהסילוגיזם שלו הוא האחד, הוא הנכון, הוא החכם, הוא האמת.
הנה מה אתה: דברן אינסופי עם פרטנזיה להנהיג כת.
[עריכה] הנה מה אני: האחד כאן שמעיז לומר לך את האמת בפנים.

ההשערות שלי לא אמורות לעניין אף אחד,קעלעברימבאר
רק אמרתי שההשערות הן הסיבה שאני לא סומך על דעות החוקרים בעניין תיאוריות החייזרים.


מי שירצה, ייתעניין. מי שלא, לא

מעניין אותי אם יעשו מחקרקעלעברימבאר

על אם יש קשר מובהק בין אתאיזם ודומיו לאמונה נלהבת בחייזרים.  (או שנעשה כבר מחקר כזה).

האם המחקר יציג תוצאות דומות להשערה שלי או להשערה שלך?

למה שלא תערוך מחקר בעצמך?מי האיש? הח"ח!

ואיפה ראית כאן השערה כלשהי שלי?
הדבר היחיד שהיצגתי כאן זה שיפוט - ובמידה מסוימת לא מספיק מחמיר - לשטויות שאתה מפרסם.

איך אני יכול לעשות סקר למליוני אנשים?קעלעברימבאר
תשמענה אוזניך מה שפיך מדברמי האיש? הח"ח!

הנה הראית איך ברור שה"השערות" שלך הן לא יותר מאשר יומרה פאתטית.

נכון. אבל עד שלא יובאקעלעברימבאר
מחקר המפריך אותן, לא תהיה לי ברירה אלא להתייחס לחוקרים בעניין החייזרים כמוטים וככאלו שאי אפשר להסתמך עליהם באופן מלא
לזכרוני,קעלעברימבאר
הרנ"א של הוירואידים, לרוב התיאוריות, נוצר עקב באג בשכפול רנ"א בתוך תאים אנימליים/צמחיים או אאוקריוטים/פרוקריוטים, והשתחרר מהתא וכך נוצר
זה הוכח?מי האיש? הח"ח!

יש ביטחון שזה הסיפור בהכרח?
אם לא, אז מה זה חשוב שיש כאלו תיאוריות?
זה נותן לך לישון יותר טוב בלילה, אם סימנת וי על אפשרות ספציפית של איזושהי ביוכימיה וביוגנזה?

כן אבל זה יותר סביר מאשרקעלעברימבאר

התפתחות של מקור מהחלל.

 


 

בסוף תאים מייצרים רנ"א.  זה שיש רנ"א חוץ תאי זה לא הוכחה למקור חיצוני שלו, במיוחד שוירואידים ווריונים מתרבים בתוך תאים.


 

אגב גם יכול להיות שוירואידים וכדומה נוצרו במרק הקדמון לא ממקור תאי ולא ממקור מהחלל

אז בקיצורמי האיש? הח"ח!

הודית שאין לך שום מושג, ושום בסיס לתשובה חוץ מאשר תקווה שאתה תוכל ללכת עם חיוך מרוח על הפנים.

לזכרוני זה התאוריה המקובלת על רוב החוקרים,קעלעברימבאר
שהוירואידים והוויריונים התפתחו כנראה מתאים אאוקריוטים, או מפרוקריוטים
*או שנוצרו רק בכדור הארץ יחד עםקעלעברימבאר
שאר היווצרות המבנים האורגנים המורכבים
אולי יש אולי איןנקדימון

אין לי אפילו איך להחליט אם סביר שיהיו חיים מחוץ לכדור הארץ. בשורה התחתונה, אין לזה שום נפקמ כרגע.


אם הם מתקדמים מאיתנו, אז כנראה לא נצליח להתמודד מולם אם יחליטו להשמיד אותנו.

אם הם נחותים מאיתנו, אז זה בסך הכל כמו עוד חברה אנושית פרימיטיבית או כמו חיות.

אם העניין הוא מבחינה ביולוגית, אז כשימצאו אותם תגידו למישהע שידבר איתי על זה שוב.

דעתי האישית שיותר קל להוכיח שקיימיםנפשי תערוג
מאשר לא קיימים


אבל זה לא מעסיק אותי

כנראה שאין, מהסיבהקעלעברימבאר

שסטטסיטית היתה צריכה להווצר כזו ציווילזציה לפני מליארד או יותר שנים, ואז הם מתפשטים על הרבה כוכבים ו היו שולחים גלי רדיו עם שדר והיה צריך  להגיע אלינו השדר בכל מה שבמרחק מלעארד שנות אור.

המאמינים בחייזרים טוענים נגד זה שאולי החייזרים יודעים על כדור הארץ ובכוונה החייזרים מונעים מכדור הארץ שהשדר יגיע אלינו מסיבותם שלהם (אולי מניסיון שיצירת קשר עם כוכב חדש גרמה לנזק וכו. בקיצור טיעון נגד חלש, ולכן כנראה שאין חייזרים).

אובינייש פתוח

שגם אחרי מיליארדי שנים אי אפשר לשלוח אותות למרחק שנות אור. או אלפי שנות אור.

או שיש גבול עד כמה זמן ציוויליזציה יכולה להחזיק מעמד

קרינה בוודאות יכולהקעלעברימבאר
להגיע למרחק שנות אור, למשל אור נראה וקרינה קוסמית מגיעים אלינו ממרחק 15 מליארד שנות אור. כנל גלי רדיו שזה גל אלקטרו מגנטי בדיוק כמו אור רק באורך גל אחר.


אולי ציוילזציה קרסה, אבל סטטיסטית היו אומורות להיות בכל היקום המון ציווילזציות כאלו(במיוחד לטענת מאמיני החייזרים, שטוענעם שסביר שיש חייזרים, כי סטטיסטית יווצרו חיים גם במקומות אחרים כי מספר הכוכבים עצום) , ולא הגיוני שכולן קרסו.  אם אין שום אות מאף אחת מהן אז כנראה שאין חייזרים (סליחה שאני הורס את האמונה התמימה למאמיני החייזרים באמצעות האפיקורסות שלי, וגודע להם את האמונה בחברים הדמיונים הירוקים בעלי האנטנות)

טוב זה היה חצי בצחוק, לא כתבתי בזלזול או העלבהקעלעברימבאר
בכל מקרה, בעולם שבו כנראה יש ישויותקעלעברימבאר
רוחניות בעולמות רוחניים אחרים (מלבד נשמות מתים, ובלי לדבר על אלוקים שלא קשור לעניין כרגע). השאלה אם יש חייזרים שקולה לשאלה האם יש טיפת יין בים
קראתםקעלעברימבאר
לי כדי לספר איך הצלתי סקנה משוד, אני לא מבין בחמזומזים
האדם צריך להיות אזרח של זמנוטיפות של אור

קראתי שבמאה ה-18 האמונה בקיומם של חייזרים הייתה כמעט מובן מאליו בשביל האליטה האינטלקטואלית והפילוסופית


במאה ה-19 האופנה התחלפה, לא בגלל גילויים מדעיים חדשים או משהו כזה. ומאז זה הרבה פחות מקובל. טוב לזרום עם המוסכמות האינטלקטואלית הנוכחיות


(אבל הדיון של רבי יהודה בן ברזילי במאה ה-12 - על האם החייזרים קיבלו צורה ומצוות - מקסים בעיניי

פירוש ספר יצירה - יהודה בן ברזלי, הברצלוני (page 202 of 385) )

בעיניקעלעברימבאר

האמונה בחייזרים באה כדי למלא ריק בנפש למי שלא מאמין באלוקים.

מכיוון שפתאום העולם נהיה צר כל כך , מנסים למלא את הריק בנפש, באמצעות הרחבתו הכמותית של העולם ולא האיכותית, דבר שעוזר כמו חומץ לאדם צמא.


 

בדרך כלל ככל שאדם אתאיסט נלהב יותר כך יהיה מאמין בחייזרים נלהב יותר

(לאו דווקא חולק, אבל משתף דוגמא נגדית מעניינת)טיפות של אור

היש"ר מקנדיאה למד אצל גלילאו גליליי והסתכל בטלסקופים שלו

 

והוא ממש היה מרוצה מהגילויים של האסטרונומיה החדשה ומהאפשרות שיש חייזרים. הוא כתב שכמו שריבוי העולמות אבי"ע של המקובלים מגדילים את תפארתו של הקב"ה, כך גם קוסמוס ענק וכוכבים מיושבים רבים

 

(כאן ובעמוד הבא)

ברור שיש גם יוצאים מהכלל,קעלעברימבאר

וכבר הבאתי את ארהב מול מערב אירופה כיוצאת מהכלל ענקית בעניין חייזרים.


בכל מקרה חייזרים של לפני מאות שנים שונים בהלך רוח מתפיסת החייזרים הרווחת כיום.

בעבר היה הרבה יותר אלגנטי לטעון שהחייזרים הם מלאכים.

כיום הלך הרוח של תיאוריית החייזרים היא שהם התפתחו באבולוציה כלשהי ללא השגחה אלוקית, ובמילא יש להם רק אינטרסים השרדותיים אבולוציונים, ולא מאוויים נשמתיים-שכליים-מופשטים. מעטים מהתומכים הנלהבים בחייזרים כיום יטענו אפשרות דומה לכך שהחייזרים מגיעים לנבואה וכדומה (וכמובן אפשר לראות זאת בתרבות הכללית)

ואגב ,קעלעברימבאר

כבר הזוהר אומר שיש אנשים הגרים בפנים כדור הארץ ואין להם אף.

אבל שם זה משל (למרות שיש אנשים (שכנראה לא שמעו על המדע) בימינו הקוראים את זה כפשוטו)

גם אפשר לטעוןקעלעברימבאר

שהכוכבים ריקים והם קיימים כפוטנציאל להתיישבות אנושית שתהפוך אותם למקום ראוי ליישוב, וכך האנושות תתפשט בסוף על כל היקום.   רק מעניין - האם לדעת חכמים (לא כרבי יהודה) אם ישראל יכבשו כיבוש רבים לפי כל ההידורים בכוכב אחר, האם ארץ ישראל יכולה להתפשט על כוכבים אחרים?

האם יכול להיות מצב לדוגמא שגלקסיית שביל החלב תהיה ארץ ישראל, וכל שאר היקום יהיה חו"ל?

אגב,קעלעברימבאר
זה קצת בעייתי להניח שחייזרים קיבלו תורה, הרי התורה ניתנה לנו כי אנו עם ה, ו"לא עשה כן לכל גוי, ומשפטים בל ידעום".


אפשר כמובן לטעון שהמלאכים הם חייזרים בכוכב אחר, ותפיסתם היא שכלית מופשטת והם משכילים את ה כמו השכלים העליונים לתפיסת הרמבם ומבצעים את שליחותו, אבל אז הם לא חייבים במצוות ואין להם בחירה חפשית. כך שגם אם יש חייזרים-מלאכים, האומה היהודית חשובה מהן, כמו שהיא חשובה מהמלאכים הרוחניים

אפשר להגיע להמון מסקנות שונות בדרך הזאתבינייש פתוח

מה גם שיש הרבה דברים שהיינו מחליטים בדרך הזאת, אבל המציאות מראה אחרת.

כמו הומוסקסואליות, או תרבויות שכנראה היו ונשארו לפני ואחרי מה שאמור להיות הזמן של המבול

איך הנושאים שהעלית קשוריםקעלעברימבאר
לבחירת עם ישראל?
הם לא חייבים להיות קשורים לעניין הזהבינייש פתוח
יש עוד הרבה עניינים בתורה
אבל חייזרים בכללקעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 14:44

לא מתחיל להקשות קושיא על מה שכתוב בתורה, לא כתוב אם יש או אין חייזרים.

 

כנ"ל לשאלה על יצורים גשמיים בעולמות מקבילים.
 

כנ"ל לשאלה תאורטית (שהמדע הפריך) האם יש אנשים שחיים בחלל כדור הארץ בפנים האדמה, שאגב הזוהר אומר שיש, אבל כל הזוהר זה משלים עמוקים

אם אתה רוצה אני יכול להפנות אותך לכמה דיונים בנושאטיפות של אור

(אבל באמת ממליץ לקרוא את רבי יהודה בן ברזילי)


והנה הרב סולובייצ'יק:

It is possible that Hashem created other life form on other planets. It is no problem to Yahadus. The reason man likes to think he is the only created Being in the entire universe is because of his egotistical nature.

Even the concept of Am HaNivchar may only be relative to our world, our small section of the universe. The Torah is written from the viewpoint of our sun, moon, and stars. It would not detract from our being the Am HaNivchar of this region of space if there

are other Am HaNivchar in a distant Galaxy.

ומה הכוזרי אומר על זה?קעלעברימבאר
לא נראה לי שהרבקעלעברימבאר
קוק היה מסכים עם הרב סולובייציק, וכנ"ל רוב חכמי ישראל, ובאופן כללי נשמע שהרב סולבייציק ענה את מה שענה בתור אפולוגטיקה וכדי לענות תשובות למעורערי האמונה עקב חייזרים (זה שזה כתוב באנגלית אומר הכל).


איך כתוב בשיר השירים? "שבעים המה מלכות ושמונים פילגשים ועלמות אין מספר. אחת היא יונתי תמתי אחת היא לאמה ברה היא ליולדתה"


בסוף לא סביר שכנסת ישראל תתגלם בהוויה במספר צורות מפוצלות, שהרי כל הנחלים הולכים אל הים.  אבל על האדם לא נאמר שרק הוא צלם האלוקים היחיד, ולכן הנחת יסוד שיש עוד בני אדם בכוכבים אחרים מסתדרת

זה היה ראיון באנגלית, ובאופן כללי כתבי הרבטיפות של אור

סולובייצ'יק מתורגמים מאנגלית

 

הרב זצל האמין שיש חייזרים ושחזל ידעו על זה. במאמר שהוא כתב בצעירותו הוא מיישב את זה עם התפיסה של האדם כנזר הבריאה (מופיע באוצרות הראיה); אבל במאמרי הראיה, במאמר מאוחר הרבה יותר, הוא חזר בו וכתב שאין להכריע בין המקובלים לרמבם (וראשונים אחרים) במחלוקת על מרכזיות האדם

זה מחלוקת על מרכזיות האדם,קעלעברימבאר

אבל בעניין זה שכלל ישראל חשוב יותר מהמלאכים (לא מדובר על הפרט בישראל) כבר הכריע במפורש המהר"ל שכלל ישראל חשוב מהמלאכים, וכך עולה מהמקובלים ומפשט התנך וחזל.


יש הבדל בין הסברה אפולוגטית שמטרתה היא להשאיר יהודים החיים בחו"ל כיהודים ולא להתבולל, במיוחד הסברה על סגולת עם ישראל, ושהיא באנגלית. שם במילא ההוא אמינא של היהודי היא להתבולל והוא צריך מאמץ כדי חהסביר לעצמו למה לא, וכל היהדות נמצאת בסימן שאלה הנצרך לתשובה, שלא לדבר על קדושת עלל ישראל שלא בנמצא.

לבין הסברה יהודית אותנטית במדינה יהודית בארץ ישראל שכאן קיום עם ישראל כאומה הוא עובדה מוצקה וקיימת, ללא סימני שאלה

טוב, אבל הרב זצל לא חושב כמוך 🤷‍♂️טיפות של אור
באופן כללי תשובות מהסגנון "הוא לא באמת התכוון למה שהוא אמר, הוא רק רצה לעזור למעורערי אמונה" הן הרסניות בעיניי. הן מונעות התפתחות רוחנית ומשאירות את האדם במה שהוא מכיר. בחינת במקום ללמוד גמרא, מלמדים את הגמרא מה לחשוב
אם רבנים גדולים אומרים את זה, אפשר לסמוך עליהםבינייש פתוח

כי דברים כאלה יכולים לקרות.

אבל אם ניתן לכל אחד לומר דברים כאלה, בלי ראיות מוצקות, אפשר לייחס כל דבר לכל אדם.

ובכל זאת, בעניין בחירת כלל ישראל,קעלעברימבאר

כבר אמר הגר"א שלא ללמוד בעניין זה את החלק הזה בחובת הלבבות, ובמקומו ללמוד את הכוזרי, "שהוא קדוש וטהור ועיקר עניין אמונת ישראל ותורה תלויים בו" כדברי הגרא.  

כנ"ל לכל ספר השייך לשיטה הפילוסופית-רציונליסטית של ימי הביניים ותקופת הראשונים, בלי לזלזל כמובן, אבל יש היררכיה בשיטת בתורה, במיוחד בנושאים סצפציפים

אוקיי אז הרב זצל ממש ממש לא חשב כמוך 🤷‍♂️טיפות של אור
לא אמרתי שלא חשוב ללמודקעלעברימבאר
את ספרי הראשונים הרציונליסטים. אני עצמי בקיא במורה נבוכים וחלקית ברסג.


אמרתי שלעניין בחירת כלל ישראל, השיטה של הכוזרי (והמקובלים, והמהרל, והתנך, וחזל) היא העיקרית. ואילו שיטתו של הרמבם ודומיו היא טפלה לעיקר.


גם הרב קוק סבר שהכוזרי חשוב יותר מהרמבם

הרב כתב ממש ממש נגד מה שכתבת בסוף התגובה הקודמתטיפות של אור
אבל זה נצלוש כנל
הוא כתב שמורה נבוכים חשוב יותר מהכוזרי בענייןקעלעברימבאר
קדושת כלל ישראל?


או שכתב שבעניין אמונה כלליים חשוב ללמוד באותה מידה את מורה נבוכים? (דבר שאכן נכון, אבל דיברתי על בחירת עם ישראל)

הוא כתב נגד הפסקה הזאת:טיפות של אור
'כנ"ל לכל ספר השייך לשיטה הפילוסופית-רציונליסטית של ימי הביניים ותקופת הראשונים, בלי לזלזל כמובן, אבל יש היררכיה בשיטת בתורה, במיוחד בנושאים סצפציפים'
הוא כתב ספציפית בעניין סגולת כלל ישראל?קעלעברימבאר
ומה המקור בפנים?
אגב, לא דיברתי על כל ספרי הראשונים,קעלעברימבאר
רק על ספרי ראשונים רציונליסטים-רמבמיסטים. 
אני יודעקעלעברימבאר
שהרציה כתב כך במפורש על הכוזרי מול הרמבם ודומיו בעניין כלל ישראל,תוך ציטוט הגרא בעניין.


לא סביר שאמר משהו הפוך מאביו, שגם היה מתלמידי תלמידי הגרא בוולוזין ובליטא (גם מהנציב וגם מבעל הלשם ועוד)

הרב קוק דיבר על האדם הפרטי, לא עלקעלעברימבאר

כלל ישראל.

מעיון בכל כתביו של הרב קוק על כנסת ישראל, ומגברי המהרל, כמעט ברור שהרב קוק סובר שכלל ישראל חשוב מהמלאכים.  אני מעריך שקראת את אורות.


 

אני לא יודע מה הרב סולובייציק התכוון, אבל כל האווירה במה שכתב בפיסקה זו  אומרת אפולוגטיקה, במיוחד בשאלה על קדושת כלל ישראל, דבר שבחו"ל כמעט ולא רלוונטי, ואני בטוח שלא כל כך עניין את המראיין, יותר מאשר עניין אותו האם הג'ודאיזם מסתדר עם המדע המודרני

אילו מקורות מאלו שהזכרתי קראתטיפות של אור
קראתי בעבר ולא זוכר בדיוק, אבל זוכרקעלעברימבאר
שם שהוא מדבר על האדם, ולא על כלל ישראל. בניגוד גמור להמון פסקאות דלו שמהן עולה שכנסת ישראל חשובה מכל העולמות
אה טוב אז זה לא דיון מעניין בעינייטיפות של אור
לתרץ בלי לנסות לבדוק בפנים זה גם כן חלק מאותה הרסנות אינטלקטואלית בעיניי
נכון. אבל יש שיטה כללית של חכם. מסויים.קעלעברימבאר
לטעון על פי פסקה אחת נגד כל שיטתו הכללית, זה קצת לא לעניין.


וברור מה שיטתו הכללית של הרב קוק

מה עושים כשנפגשים בדברים שמפתיעים אותנו?טיפות של אור
זו הזדמנות להעמקה ולימוד. לגלות איך הדברים מסתדרים עם שאר השיטה. שההבנה שלנו הייתה חלקית או בוסרית או שגויה


(נראה לי אני מפסיק כאן את הדיון הזה, זה כבר נצלוש)

אני בהחלט אברר בלי נדר, אבלקעלעברימבאר

תמיד השיטה הכללית היא העיקר, ופיסקה אחת היא רק פיסקה אחת.

 


 

)אגב כאן אפילו המחקר לא נראה לי טוען שהרציה זייף את יחס אביו לכנסת ישראל)

בכל מקרה עדיין לא הבאת ליקעלעברימבאר
את המילה כלל ישראל או עם ישראל בפסקה של הרב קוק שם, כך שהקושיא לא מתחילה.


הרב קוק דיבר על האדם, לא על כלל ישראל.


גם המהרל שאומר שכלל ישראל חשוב מהמלאכים, מודה שהפרט בישראל פחות מהם

אני שאלתי אם פתחת משהו ואמרת שלא 🤷‍♂️טיפות של אור
אפתח, אבל כבר עכשיו אניקעלעברימבאר
מעריך (אם כי לא בטוח) שמדובר שם על האדם ולא על כלל ישראל
יש לך קישור למקור?קעלעברימבאר
לא הצלחתי למצוא
הו סוף סוף 😅טיפות של אור

(הצעתי בתגובה הראשונה להפנות אותך למקורות)

 

אני מניח שאתה שואל על הרב זצל
 

אוצרות הראי"ה - ב - קוק, אברהם יצחק - צוריאל, משה יחיאל (עמודים 279-284)
 

מאמרי הראיה/לאחדותו של הרמב"ם – ויקיטקסט

טוב,קעלעברימבאר

א. עיקר דברי הרב קוק זה שלומר שהמלאכים חשובים זה לא נגד עיקרי האמונה ואין להכריע חד משמעית, אך כן נראה שליבו נוטה לכיוון שהמלאכים לא חשובים מכלל ישראל

ב. עיקר עניינו זה האם תכלית הבריאה לצורך האדם. אין קשר מחייב בין שאלה זו לשאלה מי יותר חשוב (אגב אני סובר שנפש בעלי החיים לא נבראה לצורך אף אחד חוץ מלצורך עצמם והטבת ה אליהם, כי אם היו נבראים לצורך מישהו אחר, אז לא היתה צריכה להיות להם תודעה ועונג, זה עדיין לא אומר שהאדם לא מרכזי מהם).

ג.עולה מדבריו שיש דברים שבהם המלאכים נעלים מישראל ויש דברים שההפך (כמו השאלה מי יותר חשוב , שרו של המלך או בן המלך התינוק יורש העצר(או המלכה)   )

אתה מדבר על אוצרות הראיה או מאמרי הראיה? או שניהם?טיפות של אור
אוצרות הראיהקעלעברימבאר
אה נו, כתבתי שהוא חזר בו במאמרי הראיהטיפות של אור
איפה הוא כותב במאמרקעלעברימבאר
שמורה נבוכים שווה במעמדו לכוזרי? ועוד בעניין סגולת ישראל.


לא מצאתי מקום כזה במאמר

על מה אתה מדבר?טיפות של אור

באוצרות הראיה הוא אומר שהאמת כדעת המקובלים בנוגע למרכזיות האדם, נגד הרמבם וראשונים אחרונים. במאמרי הראיה הוא חוזר בו ואומר שאין להכריע בין השיטות. ושבכלל כל הדיונים האלו על התכלית המגמה שלהם היא מוסרית, וצריך להסביר בכל תקופה ולכל אדם לפי מה שמקדם אותו יותר. "וחלילה לומר על אחת מהדיעות הללו שהיא חיצונית ויוצאת מכלל חכמת ישראל!"

 

 

אם כבר הוא מציע לחלק ברמבם עצמו בין הנביאים יחידי הסגולה לשאר האנושות, לא בין כלל ישראל לשאר האנושות. אבל הוא אומר ששיטת הרמבם כולה - במלוא רצינותה והיקפה - היא לגמרי חלק מאלו ואלו דברי אלוקים חיים

לא דיברתי על להוציא את הרמבם מחוץ לישראל,קעלעברימבאר

דיברתי על כל שהכוזרי ודומיו הם העיקר, והרמבם ודומיו הם המשניים, במיוחד בעניין סגולת כלל ישראל. וודאי שאלו ואלו דברי אלוקים חיים, והלכה ככוזרי.

 


 

אם קראת את אורות, לטעון שהרב קוק דעתו שקולה בעניין האם כלל ישראל מיוחד מהאומות, או שמא יחידי הסגולה מיוחדים משאר האדם, זה בלתי אפשרי לטעון כך.

אוקיי אבל זה לא מה שהרב אומר (מה שכתבת בפסקהטיפות של אור
הראשונה)


"וההכרעה בזה היא נתונה לפי המצב הנפשי ותפיסת הציורים הרוחניים של כל אחד לפי תכונתו והכל לפי מה שהוא אדם... ועל כן צריכים אנו להתפאר בהשקפתו של רבינו (=הרמבם) שהציל את מעמד האמונה בכללותו במה שהורה שגם אם נאמר שהתכלית של כל ההויה הוא כולל יותר ממין האדם, בכל זאת יש מקום לתורה ואמונה.... ובכלל אין להחליט בשאלה כללית מופשטת כזאת שהיא נתנה להקבע בתור שיטה של אמונה בישראל, על פי צד אחד... שבאמת כל הדברים הללו על דבר התכלית הכללית של ההויה המה דברים שיוכלו להאמר רק לסבר את האוזן כדי לבאר על ידם את הזיקה המוסרית העליונה של האדם ודבקותו אל בוראו יתברך שלפעמים הציור התכליתי המקושר עם יצירת האדם ותוכן חייו הוא גורם לרומם אותו, ולפעמים יש שהחשבון של ההתבטלות והאפסיות של האדם לגבי היצור כולו, שהוא מעשה ד' הנורא, גורם להלביש אותו גדולה וענות צדק, ואלו ואלו דברי אלקים חיים"


למדתי את אורות. אתה חושב שיש שם משהו נגד חייזרים שמקבלים תורה ומצוות?

מההווי הכללי שלקעלעברימבאר
תיאור כנסת ישראל באורות, ומהידיעה שהרב קוק מסתמך על המקובלים שראו בכנסת ישראל את הסיכום היחיד של כל העולמות כולם , בבחינת "כל הנחלים הולכים אל הים", קשה מאוד לומר שהרב קוק יסבור שה' ייבחר בעם נוסף בכוכב אחר.


זה כמו לשאול מניין לנו שאדם מסויים לא ייתחתן עם אשה נוספת חוץ מאשתו, הרי הוא לא כתב את זה בשום מקום?


אז אני ממש ממליץ לקרוא את הדיון של רבי יהודה בןטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 20:30

ברזילי

 

 

וגם את הוויכוח בין ספר הברית וגנזי המלך 

 

(גנזי המלך עמודים 114-124)

עם כל הכבוד אליו,קעלעברימבאר
יש גדולי חכמי ישראל שהתקבלו כגדולים יותר וכבסיסיים יותר בדבריהם על אמונת ישראל.


האם הגרא אמר על ספרו של רבי יהודה בן ברזילי שהוא קדוש וטהור ועיקרי תורה תלויים בו?

מה מפריע לך לקרוא 😅טיפות של אור
מאוד משונה בעיניי אם לא שמעת על סתם העיתים. הראשונים מצוטטים ממנו המון


(וההצטמצמות האדוקה הזאת לשדרה דקיקה של ספרים - כוזרי מהרל הרב קוק הרציה - היא בעיניי איומה, ואני חושב שגם בעיניי הרב קוק. בוודאי כשהוגים שעסקו בנושא הספציפי הזה הם אחרים)

זה לאקעלעברימבאר
כוזרי מהרל הרב קוק,


זה שדרת המקובלים, שהם עמוד התווך באמונת ישראל.


פשוט 3 הספרים שהזכרת הם היחידים לידיעתי שמביאים את הקבלה בצורה של נגלה, בענייני הנושאים החשובים ביותר ביהדות (הרמחל מדבר נסתר ממש, רק בשפה של נגלה.  נפש החיים מתעסק רק עם הנןשאים שהתלפמס עם החסידות, והחסידות עוסקת כמעט תמיד בענייני הפרט וזהו).


שיטת הפילוסופיה הרמבמיסטית ודומיה (כלומר הרבה מחכמי ימי הביניים), השיטה של הרב סולובייציק המתבססת רק על רגש-שכל, והשג"רניקיות,   הן ענפים ביהדות ולא מגזעה האותנטי. בסוף בתנך לא תמצא הסברות פילוסופיות.


אני אוהב ללמוד את כל השיטות כולן, אבל לא שוכח מה הגזע ומה הענפים

אמ, הספר המדובר הוא פירוש על ספר היצירהטיפות של אור
ובכל מקרה הוא קדם לרמבם


הרב קוק דיבר וכתב הרבה על הצורך לעסוק בעומק בספרים כולם. "כשאני אומר, שהננו צריכים ללמוד גם את הצד הרוחני שבתורה בדרך תלמוד קבוע, ושבזה תלויה היא ישועת הדור, אינני חושב כלל לצמצם את מגמתי על איזה ספרים מיוחדים, לא אחרונים ולא ראשונים... אינני מוציא מן הכלל שום צד, מכל הצדדים שנמצאו אתנו באוצר הרוחני שבתורה, בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, מן הראשונים ומן האחרונים, בין מן הפילוסופים, בין מן המחקרים, בין מהמקובלים, בין מבעלי האגדה והדרוש, בין מבעלי המוסר והעבודה. כולם יחד הם לנו מקצע גדול בתורה, שחובת תלמידי חכמים בזמננו גדולה היא לדעת אותם"


"חכמת ישראל העיונית והמחקרית... וספרי המוסר המצוינים, הכל בהדרגה נכונה ובשום שכל עד הספרים המובחרים והמקודשים שבין הדורות המאוחרים מסוג זה. ספרים כאלה וכל מקורותיהם וכל המתיחש להם והמסתעף מהם כשהם מזדככים מבהיקים ומבריקים בנפש ההוגה בהם בטהרת לב ושלות הרוח בצרוף דעת העולם והחיים, ממלאים הם אותה הוד והדר, עצה ותושיה, חיים ועז ומולידים בה חזיונות חדשים ורעיונות רעננים. וההרגל לשוטט בהיכל הרעיון, לטייל בין שדרות השטות השונות שבדרכי תורת המחשבה מעודד את הרוח ומעורר את הכחות הנרדמים לתחית עלומים רעננה וקדושה"

נכון שצריך ללמוד את כל השיטות,קעלעברימבאר

אבל יש לתורה שלד, ויש גזע ויש ענפים.   כולם ביחד מהווים את גוף התורה, אבל בגוף יש אברים אברים.

לא הרי רבי עקיבא כהרי רבי יוחנן בן תורתא.


לגבי רבי יהודה בן ברזילי, צריך לבדוק האם היה מהמקובלים (כי לא כל מחבר פירוש על ספר יצירה הוא מהמקובלים, וכמדומני שגם הרמבם למד את ספר היצירה).  ראיתי ברפרוף שיש קשר בינו לראב"ד השני. הראב"ד השלישי היה מקובל, אז צריך לבדוק.

אתה אומר שצריך ללמוד הכל, אבל כבר יום וחציטיפות של אור
נמנע מלקרוא את ההוגים היהודים היחידים שעסקו בסוגיה, בגלל גזעים וענפים 😅
אה אני לא נמנע מלקרוא אותם בגלל גזעים וענפים,קעלעברימבאר
זה דווקא מאוד מעניין אותי, אבל מה שהרצון חושק, הזמן עושק.


רק באתי להדגיש שגם אם יאמרו מה שיאמרו, יש לנו את שיטות הגזעים בתורה, שהן המכריעות בסוף

וחשוב למשטר את הגישה הזאת, אני מניחטיפות של אור
אז אני מצהיר שאני לא הולך לצמצם את התגובות שאני כותב בפורום לספרים שמוצאים חן בעיניך


(חשבתי שנושא השרשור מעניין אותך. עכשיו הבנתי שפשוט היה חשוב לך להכריז שיש ספרים חשובים יותר ופחות)

ובכל זאת,קעלעברימבאר
כנסת ישראל תהיה קנאית כלפי מי שייטען שה' יכול לבחור אומה אחרת חוץ ממנה, וקנאות זאת לא תגרע מאהבת אותו אדם 🙂


דווקא נושא השרשור מאוד מעניין אותי. אני פשוט יודע שמה שיתלבן , בסוף יהיה מוסכם על האומה שהיא "חבוקה ודבוקה בך...יחידה לייחדך".


לתפיסתי, העקרון העולה מדברי רבי יהודה בן ברזילי הוא שאין לצמצם את כנסת ישראל רק באומה המהלכת על האדמה, אלא היא אידאה המתגלמת בסוף בעם היסטורי, אבל תיאורטית היה יכול להיות עולם אחר עם אומה אחרת, כמובן שזה בוודאי לא יקרה.   זו לא טענתו של רבי יהודה, אלא העקרון הנשאר ממנו לדורות (כך מסביר הרב קוק שכמו שענף תמר נופל אבל בסיסו נשאר ובונה את הגזע, כך יש שיטות בתורה שפחות רלוונטיות, אבל העקרוח הפנימי שלהן נשאר לנצח)

קיצר אתה אומר אין בשביל מה להגיב לך,טיפות של אור

אתה כאן בשביל לכתוב פישקווילים. קיבלתי

ברור שאני מעוניין בדיון,קעלעברימבאר
יחד עם זאת לא אכחד את קנאותה של כנסת ישראל
לא הבנת אותי נכון,קעלעברימבאר
זה לא נושא הדיון, רק אמרתי שזה שאמרתי שיש ספרים חשובים יותר, זה כלל לא קשור לזה שלא קראתי את הרב בן ברזילי, אלא מסיבות שלא היה לי זמן וריכוז. ודווקא מאוד רוצה לקרוא אותו
אניקעלעברימבאר
מוכן לחברותא ברבי יהודה בן ברזילי🙂
הרב קוק עצמו לימד בישיבתו יותר ספרים מאחרים וביכרקעלעברימבאר
שיטות מסויימות
יש פער עצום בין התכנון של הרב לישיבה לבין מה שקרהטיפות של אור
בפועל. מספיק להסתכל על תוכנית הלימודים שהוא ביקש מהרב הנזיר להכין והוא אישר לבין מה שלמדו בפועל כשהיא קמה


אבל זה כבר לגמרי נצלוש

במקור הישיבה תוכננהקעלעברימבאר
לקבץ אליה ת"ח גדולים כבר, שכבר בקיאים ברוב השיטות, ואז ללמד אותם את כל השיטות כולן ולהפוך אותם למנהיגי הדור הבא. אז ברור שבתכנון היה ללמד את כל השיטות, כי הם כבר בקיאים בשיטות הליבה של התורה.


זה שבפועל הרב קוק בחר ללמד רק ספרים מסויימים את התלמידים המתחילים, זה אומר הרבה

חשבתי על זה, ונראה שגם לדעת רבי יהודה בן ברזילי,קעלעברימבאר

אם יש עוד עם נבחר ביקום, אז ברגע שנפגוש אותו אז שני העמים הנבחרים בהכרח יתערבבו ויהיו לעם אחד (וכנראה שיתרבו ויגורו בכל הכוכבים שביניהם, שיהפכו לארץ ישראל בכיבוש רבים, וייתכן תקום סנהדרין משותפת שתעצב מחדש את המצוות של 2 התורות להיתוך של תורה אחת).

כך שגם לשיטתו אין 2 עמים נבחרים מקבילים בו זמנית היודעים אחד על השני

דעתי על חשיבה מהסוג הזהבינייש פתוח

שהתורה איננה ספר מדע, ואין להסיק ממנה שום דבר מדעי.

ואם יש קושי אמוני בדברים בהם העולם עובד, אז איננו רואים את התמונה המלאה.

נכון, עד שזה מגיע לבחירה בעם ישראל, שזה כבר לא מדעקעלעברימבאר
האמת, נתת לי רעיון לסיפור מדע בדיוני, עלקעלעברימבאר

כוכב לכת אחר עם עם ה' שבו.

ברגע שאנו מגלים את הכוכב אז שתי האומות מקנאות אחת בשניה כמו שתי צרות של אותו גבר,  

ואז ישראל כורתת ברית עם האיראנים של אותו כוכב, ואיראן כורתת ברית עם היהודים של אותו כוכב,

ואז מתפתחת מלחמה בין גלקטית שבסוף משמידה את היקום (איזה אופטימי אני😅)

קראתי את דברי רבי יהודה הברצלוני,קעלעברימבאר
מעניין שמשתמע מדבריו שהאינדיאנים הם בני קין
בהחלט תיאוריה מעודדת. תודה ששיתפתעשב לימון
מה מעודד בזה?קעלעברימבאר
התכוונתי בציניות.עשב לימון

זה ממש לא מעודד לחשוב שאנחנו אבק בעיניהם "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו ביניהם"

אם נהיה חשובים בעיני עצמינו, נהיה חשובים בעיני החייזרים והם יבואו לראות כמה אנחנו טובים.

 

ולא קראתי את התגובות, פשוט עניתי לפותח השרשור

בסוף כל אחד ואחד חשוב בעיני ה',קעלעברימבאר
אז מה זה משנה?
נכון. כל אחד חשוב בעיני ה'עשב לימון

יחד עם זאת, יש עוד אנשים ויצורים בעולם, לא רק כל אחד ואלוקים וזהו.

לא צריך כל הזמן להיות בנחיתות כלפי אחרים, מצד שני גם לא בגאווה

להכיר בקיומנו כחשוב וגם כקיומם, אם קיימים.

שאלהכנר✍️

@בינייש פתוח 

אם באמת היית ביחס של Don't know don't care היית שואל עליהם?😉

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויקאחרונה
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך