לכל מאן דהוכל קול קן כן

נשואים/ות רווקות/ים גרושים/ות

 

איך תגדירו אהבה?

"שורש האהבהחסדי הים
שהנפש מליאה אהבת ה' וקשורה בעבותות האהבה בשמחה ובטוב לבב ולא כעובד רבו בעל כרחו אלא אפי' אם היו מוחין בידו האהבה בוערת בתוך לבו לעבוד ושמח להשלים רצון בוראו".
אשריךכל קול קן כן

 

שבחרת כאהבת הבורא כדוג'

 

ציטוט של מי זה?

 

הרוקחחסדי הים
אני חושב שאהבה היא לתפוס משהו כערך.ים התכלת

ובהתאם לזה, לרצות לטפח / לעזור / לתת / להשקיע באותו ערך. זה יכול להיות ילד או חתול או פרח או אישה, אבל הרעיון הבסיסי דומה.

אהבהכל קול קן כן

לפי מה שכתבת היא נתינה?

לא בדיוקים התכלת

איני מאמין שנתינה מולידה אהבה, או שאהבה בהכרח תגרום לכך שאתן משהו (לפעמים דווקא לאהוב זה לשחרר, כמו עם ילדים)

 

לדעתיהמקורית

השחרור בהקשר של הילדים (נכון גם למע יחסים בעיניי) הוא בשליטה. לתת להם להיות מי שהם בלי להפריע


אני שמעתי פעם מפי הרב דסלר שאהבה היא תולדה של נדיבות. זה אקסטרה מנתינה. מקום אחר בנפש, שהגבולות בו הם אחרים כי הוא כולל גם וויתור. (גם על שליטה).

התחברתי לזה מאוד

מראה חיצוניאריק מהדרום
קשר עמוק, אמון ונתינה בלי גבול.ילדה של אבא

כתבתי את זה מתוך מחשבה על אהבה לילדה שלי,

קשה להגדיר מהי אהבה בין בני זוג

אהבהמחפש שם

זו מילה סודית.

מרגיש לי חילול והוזלה הנסיון למשש אותה, לתת לה מילים, להסביר אותה...

ולמרות זאת...

אהבה תחלס היא עצם הקיום שלנו, משהו אוהב אותי ונותן לי חיים, המקום הכי אינטימי האישי שיש. במקום אהבה אפשר אולי לומר מקום.

הבקשה הכי עמוקה ואנטימית שלנו היא בקשת המקום, היסוד לכל הבקשות שלנו, העשייה שלנו,  בקשת מקום. אפשר לנסות להשיג אותה דרך מעשים ההצלחות, דרך כסף, אוכל בשפע גשמי, דרך עבודה רוחנית או באמונה בנשמתי ובבורא שנתן לי אותה, נתן לי אהבה ומקון.

ממנו אנחנו באים ופונים לעולם ולאליו אנחנו חוזרים.

עצם האהבה בתוכי, ביחס לעולם, לאשתי, לילדי, היא סוד.

סוד שאפשר לפתח אותו, להרחיב אותו, להוציא אותו לפועל, להביע אותו, לתת אותו, להניע איתו מהלכים, אבל הוא בעצמו- סוד.

נכון. אבל חשוב להסביר מהי באמת אהבה, כדיקעלעברימבאר
להבדיל אותה מהמושג שנתפס בטעות אהבה בתרבות המערבית - ששם אהבה זה רק כל מה שגורם לי אושר ותו לא
חיבורadvfb
קצרכל קול קן כן

וקולע

אהבהעת הזמיר הגיע

זו תנועה

שמעוררת קירוב ונתינה

ככה אמר הרב במדרשה😉

אםכל קול קן כן

הרב אמר

 אז הוא יודע.

 

בפשטות נראה שהוא אומר שזה רגש שמוליד

הייתי חושב שזה דווקא אב ואם לכל הרגשות(:

 

הגדרה יפהelico
האהבה עצמה - חווית קשר עמוק לשני.קעלעברימבאר
שבסוף גם מתבטאת ברצון להיטיב לשני ובכך שהקרבה שלו גורמת לי אושר, אבל אלו רק ביטויים ולא האהבה עצמה.
ביתהפי
אענה על השאלה שמופיעה בראשי ולא לשרשור שלךכְּקֶדֶם

כי זה יותר מורכב ומופשט.


בכולופן אצלי השפת אהבה זה מתנות, זמן איכות, ודיבור(ביטוים של רגש)

אגב כשאני אומר מתנות הכוונה ללתת,פחות לקבל.

יש הבדלים בשפות האהבה בין בנים ובנות

קודם כל - השאלה מקסימה!אישה רגישה

אני מנסה להגיע לשם דרך רגשות אחרים

מה זה בדידות - נוכל להגדיר את זה באופן מוחלט, או שזה סובייקטיבי?

אני נוטה להרגיש שאם היינו אומרים אני חווה בדידות וכך הזולת מבין אותנו, היה נלקח מהמקום של השיח הרגשי כל העומק שלו.

כלומר- המילים האלו - אהבה, שנאה, בדידות, כעס, אכזבה, געגוע, פחד...

הן מילים שבפשט שלהן יש משהו מאוד גרעיני, אבל הן אוצרות בתוכן הרבה מאוד עומק ווריאציות אפשריות - אולי כשם שפרצופיהם שונים.......

ולכן, בשיח רגשי, אם הזולת אומר אני מרגיש X,  תמיד תגיע פה השאלה - תסביר, תפרט, תספר........

עכשיו אני שמה לב שהרגשות השליליים הרבה יותר מגוונים, כלומר שבאהבה טמון הרבה מאוד, גם הגעגוע שהוא רגש חיובי, למעשה נגזר ומשתלב יחד עם האהבה..

אובססיביםאשר ברא

האם יצא למישהי/ו להיתקל בדבר הזה?

שאת נפגשת עם בחור מספר פעמים ושמחליטה לא להמשיך חוטפת אחרי כמה ימים מליון הודעות ממי שמשדך.. בנסיון לצאת שוב שהבחור כותב לו.


סתם מעצבן, חונק ומטריד.

אולי כדאי לחסוםadvfb

אם הסברת לו יפה שלא שייך

רק לחסוםאביעד מילוא

להבהיר יפה שפשוט זה לא התאים ניסינו קדימה זה הזמן להמשיך הלאה. אם בכל זאת זה ממשיך אולי מעבר לחסימה צריך להתייעץ על צעדים נוספים

כשאת אומרת לא למה את מתכוונת?פתית שלג

צריך לשים לב שה"לא" יהיה חותך. 

אחר כך זה עוד הגיוני לשמוע קצת על רצון לחזור, ושוב את יכולה לומר לא.

יותר מזה באמת אפשר לחסום. אבל תכלס המשדך אמור להבין שלא זה לא, ולתווך את זה לבחור בנועם. אולי הוא חדש בתחום..

כשאומרים לאאשר ברא

מתכוונים ללא.

לא זה לא אולי או מתלבטת.

לא=לא

ברורפתית שלג

זה היה רפרנס לשיר ישראלי ישן

כן קרה ליאני:)))))

בכל מיני תקופות.

האמת זה מבאס שהצד השני רוצה ואנחנו לא, זה מבאס בשבילנו שאנחנו לא רוצים וגם בשבילו שהוא רוצה ולא רוצים אותו בחזרה, זה מבאס.

יש הבדל בין 'לא רוצה'אשר בראאחרונה
לזה שבן אדם הופך להיות אובססיבי ומטריד.
מה הייתם עושים אםאני:)))))

הייתם יוצאים עם מישהו ואז מגלים שהוא נפגש עם חברה שלכם והיא עדיין לא השתחררה מזה?

אנחנו רק בהתחלה.

קרה?זיויק
זה מה שכתבתיאני:)))))
נראה לי שזה לא סותרזיויקאחרונה
ותטפלי בזה במקביל
שאלה לבחורים הצדיקים.מוקי_2020

דמיינו את הסיטואציה הבאה :


אתם כבר אכלתם בערב משהו קליל וניקיתם אחריכם.

נכנסת האישה בסערה, ישר למטבח.

אתם כבר מכירים את הנוהל, שבמצב כזה, עדיף לשבת בשקט ולא לפנות אליה עד שהיא תסיים לאכול.


היא  מכינה לה כריך עם גבינה צהובה, חמאה

ואז מוציאה קרש חיתוך, מקלפת מלפפון וחותכת עגבניה (אחרי שטיפה כמובן)


מכאן זה מתפצל ל 2 סוגי נשים :

א. הראשונה, מפנה את שאריות הירקות לפח הזבל , שוטפת את קרש החיתוך ואז לוקחת את הצלחת עם הכריך ויושבת לאכול. כפרה עליה. צדיקה.

ב. השניה, משאירה את קרש החיתוך עם הקליפות והשאריות על השיש , לוקחת את הצלחת עם הכריך ויושבת לאכול.


בהנחה שאתם אנונימים ולא מפחדים ממה שיחשבו כאן על דעתכם האמיצה.


1. האם זה משנה לכם ?

2. האם זה אומר משהו לדעתכם ?

3. אם כן, האם תעירו על כך ?

4. אם  הייתם יודעים על זה מראש, האם זה היה משפיע על השידוך ?


תודה לעונים.

זיכרו , כוחנו באחדותנו.

אל תתנו לאף אחד לפלג ביננו בנושאים הקריטיים האלה. אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד.

חשוב לייצב סטנדרט מסויים בדברים כאלה. לא לחשוש. העתיד של ...*מסתכל לצדדים שאפשר לדבר חופשי*, של הגברים.


שוב תודה.

חופשי.. ככה אני עושה😊פתית שלג
עונה בתור אישהאני:)))))

כן זה מפריע לי( כי לי לא נעים לאכול כשהשארתי בלאגן),  אבל לא ברמה שאעיר, אם ככה נוח לו והוא מפנה אח"כ מה הבעיה?

מאמינה שזה אומר שהבן אדם לא הכי מסודר(זה לא ממש מפריע לי, נראלי)

לא הייתי מורידה על זה אבל זה כן קצת מבאס, קצת, לא הרבה.

..שפלות רוחאחרונה

1. כן

2. אומר המון, בסוף הבית הוא של האישה "וכל ביתא דילה"

3.לא, הערות אף פעם לא מועילות.

4. אין לדעת מראש ולהתחיל לחשבן חשבונות שמים..אם התחתנת איתה ככה צריך לקרות, האם זה באסה קצת? כן.

שאלה לגבריםכל קול קן כן

עד כמה הייתם מוכנים להתפשר(אם בכלל) ברמה הרוחנית של הבת זוג?

דוג' אתם רוצים מישהי שכיסוי ראש מלא זה חלק מהגדרת הצניעות שלה

ומבחינתה סרט או קשת זה די והותר, וכן על זה ההדרך.

שאלה יש לי לשאולימח שם עראפת
אני רק בן 19, עוד מעט עשרים, ואני בפירוש לא בקטע להתחתן בקרוב. בקיצור, עוד לא התחלתי לצאת לדייטים או לשמוע הצעות. הקטע הוא, שיש לי חברים צעירים ממני, בני 17-18, שבקושי יש להם חתימת שפם(לי יש זקן מפואר) שפתאום מפרסמים שהם התארסו. זה גורם לי להרגיש רווק מזדקן, במיוחד בגלל שאני זוכר את החבר'ה האלה כחמשושים חיים בסרט.


ולעניינה של שאלה- יש פה כאלה שגם כן התחילו לצאת לדייטים בגילאי 20 פלוס, וגם כן הרגישו שהם מזדקנים עד שהתחילו לצאת? (צרת רבים חצי נחמה רבותיי)

לכל סיר יש מכסה - גם בנות זוגם בגיל הזה, 17-18?נייקיי
ממה וכיצד הם מתכננים לחיות? 
אחד נהייה אברך, אחד הקים עסק משלוחיםימח שם עראפת

השלישי עוד לא התחתן, אז אני לא יודע מה הוא יעשה

כן, גם נשותיהם בגיל הזה

''חברים בני 17 פתאום התארסו''פשוט אני..
תגיד שאתה נער גבעות בלי להגיד שאתה נער גבעות
מה זה משנה...דומיה תהילה
אני חיכיתי לצאת לגיל מאוחר יותרארץ השוקולד
ושמח שככה עשיתי.


אין סיבה שתצא בגיל צעיר אם אתה לא רוצה להתחתן כעת.


ובתור אחד שאוהב להחליט לפי דברי רבותינו, רבותינו אמרו שילמד אדם תורה ואחר כך ישא אישה. (קידושין כט עמוד ב, רמבם הלכות תלמוד תורה פרק א הלכה ה, טור ושולחן ערוך יורה דעה סימן רמו סעיף ב)

ימח שם עראפת

רבותינו גם אמרו בן 18 לחופה, ו"עד עשרים שנה יושב הקב”ה ומצפה לאדם מתי ישא אשה, כיוון שהגיע עשרים ולא נשא, אומר: תיפח עצמותיו"

ההבדל בין רבותינו להיום:קעלעברימבאר

מצד אחד גיל ההתבגרות הפסיכולוגי כיום עלה ואנשים בגיל 19 עדיין לא בוגרים מספיק, למרות שכל מקרה לגופו.

 

מצד שני יש רווקות מאוחרת ולא טוב שאדם יחכה עד שיסיים ללמוד את התורה לגיל 25 ורק אז יתחיל לצאת.


 

אני מכיר כמה ישיבות שם המליצו להתחיל לצאת בשיעור ד (אם זה נגיד הסדר שעושים צבא בשיעורים ב ג), מתוך תקווה להתחתן כשעדיין לומדים בישיבה. כי לעיתים כשאדם יוצא לחיים העסק יכול להסתבך עם רווקות מאוחרת ויש ייתרון בלהתחתן כשעדיין לומדים בישיבה. מצד שני לא צריך להלחץ וכמובן להתחתן רק עם מי שמתאים ולא חייבים דווקא בגילאים טלה אלא מתי שיבוא בעתו וזמנו


 

 

אפשר גם להתחתן בשיעור ג ד ה ו, לא צריךקעלעברימבאר
לחכות שאדם יסיים ללמוד תורה ורק אז.


מעולם לא ראיתי  רב בדורינו שמורה שקודם כל ילמד אדם ורק אז יישא אשה.


כמובן שנראה שגיל 19 זה עדיין צעיר יחסית ואולי עדיף לחכות מבחינת הגיל

הרב אליקים לבנון מורה לחכות לפחות לשיעור גארץ השוקולד
זה די ההוראה שאמרת שלא שמעת עליה, לא?
כן שיעור ג ומעלה מצוין. גם כי לפני זה זהקעלעברימבאר

מוקדם מדי, וגם כדי שילמד תורה.

 

אבל לא צריך לחכות לשיעור ה רק בגלל שאדם לא למד תורה מספיק. זה יותר עניין הגיל ולא עניין התורה

מסכים שזה בעיקר עניין הגילארץ השוקולד

אבל גם חשוב מוכנות נפשית ויכולת פיסית וכלכלית להחזיק משפחה.


 

היה כתבה בערוץ פעם על הרבה בתים שנהרסו בגלל אי חשיבה כלכלית:

לא כלכלה דרכנו


 

ומצרף תגובה מאוד יפה שנתקלתי בה כעתי:

בואו נדבר על כסף

 

זה גם תלוי אם ההורים יכולים לסייע כלכלית, בכלקעלעברימבאר
מקרה אם ההורים יכולים לסייע, אין סיבה לדחות את גיל הנישואים לגיל מאוחר. מאחר שהחשש של רווקות מאוחרת גדול יותר
סיוע של ההורים יכול להיחשב ביכולת כלכליתארץ השוקולד

אבל חשוב לשים לב מה היכולת של ההורים, להרחבה ניתן לראות בכתבות שצירפתי.

שיעור ד. כך שמעתי מהבת שלונפש חיה.
תודה על התיקוןארץ השוקולד
טעות שלי
בהצלחה רבה! יש פה דיונים יפים,מעמדת הקוראנפש חיה.
אמן וגם לךארץ השוקולד
אמןנפש חיה.
ואמן.
לאט לאטadvfb

ממליץ לך פחות להצמד לטייטלים "צעירים" "רווק מזדקן" "חיים בסרט"..

יש קטע של איזור הגיל ההתבגרות, שהוא במובן מסויים יכול להיות עד גיל 25, שהחברה מאוד משפיע על הבנאדם. זה ססבבה, זה טבעי, אבל העיקר שאדם מחובר לעצמו. ברגע שאדם גם שלם עם עצמו, ממילא הוא פחות מרגיש שאנשים שונים מאיימים על הזהות אישית שלו ופחות משנה לו. ובסדר מותר גם להתבשל עם החיים, לפחד, לקנא, לדאוג, אבל הכי חשוב שבסוף אתה יודע שמה טוב לך זה הכי חשוב

 

לא התחלתי לצאת בגיל 20 אלא קרוב לאיזור 23, וגם כיום לאחר כמה שנים בשוק ש(כמעט) כל החברים מהתיכונית והסניף התחתנו כבר ועם ילדים לא כזה מרגיש זקן, כי אני לא מסתובב איתם ;) 

תעשה מה שטוב לך בלי להשוות לאף אחד אחרבינייש פתוח
אל תקשיב לכל הניקים כאןכְּקֶדֶם

אתה זקן מאד

ואתה צריך להתחיל לחשוב לאיזה אוניברסיטה לרשום את הנינים שלך.

ימח שם עראפת
עד שאני לא רואה בסטטוסים שלך "התארסתי" מבחינתי אני עוד עולל רך בשנים
תנסה לחשוב מה טוב *לך* עכשיופתית שלג

אבל חוץ מזה אני חושב שגם המבט על אחרים מקדם לבשלות הזאת

התחלתי לצאת בערך בגיל 23, ואכן כשהתחלתי הבנות שנפגשתי איתן התפלאו שרק התחלתי לצאת עכשיו. 

החסרון בזה הוא שעיכוב של לא הרבה זמן, ואתה מרגיש באמת זקן. מקווה שלך לא יהיו עיכובים, אבל לרוב הם גם שלב בדרך.

לכלל אנ"ש הנחמדים, אל תדאגו,ימח שם עראפת
אני לא מתכוון להתחתן כרגע, מכיוון שאני לא רוצה כרגע. אין צורך לדאוג ולהסביר לי שאני צריך לעשות מה שטוב לי, תודה, אתם חמודים, אבל רק רציתי להרגיש צעיר בחברתכם הזקנים...
אחרי שתשמע את אליסיה אתה תרצה להתחתן תאמין ליבנות רבות עליאחרונה
יעצבןלא שלם,משתלם

פה כמה אבל בכל זאת.

חייב להגיד שמתסכל הפער בין כמה שחשוב לנו הגברים  מראה לבין כמה שאתן מבינות את זה.

כן גם לנו הגברים הדוסים דוסים  שמשתדלים לשמור עיניים, שמעניין אותנו הפנימיות, צניעות, ואישיות. בכל זאת.

אתן לא מבינות את הפער הזה  והוא צועק כל פעם מחדש.

למה אני אומר את זה?

1. בבקשה! תשקיעו בנראות בדייטים.לא רק בדייט ראשון אנחנו רוצים  להסתכל על הפנימיות  אבל זה לא תמיד פשוט. בבקשה תעזרו לנו

2. תבינו את הרצון לראות תמונה לפני דייט. לא אמרתי שתסכימו- זה כבר עניין אישי. אבל תבינו..

3. לפחות דוסיות- בבקשה תתלבשו צנוע, אתן לא מבינות( כמה שאתן חושבות  שכן אז אתן לא בכיוון אפילו) מה זה עושה לנו.

בבקשה תחסכו מאיתנו.

סיימתי

..הרמוניה

אז אני חולקת עליך בעניין שלבוש שונה מלשון הרע. לבוש לא מגדיר את הבנאדם. כמו שאדם בוחר מה להוציא מהפה הוא בוחר מה ללבוש. הוא יכול לבטא את עצמו גם בצורה צנועה, ואם דווקא הצורה הלא צנועה מגדירה אותו אז אוי ואבוי. שיתבייש. הוא אמור להתבייש. אין מה לכבד פה. 

זאת פריקה, לא תוכחה לאף אחד באופן אישי ובעיניי הבקשה שלו היא על משהו שאמור להיות ככה בסך הכל. וזאת שאלה איך הגענו למצב שזה לא.

 

מי שאומר את האמת לא אחראי על זה שלאנשים מסוימים קשה לשמוע אותה. כמו שאם חילוניה תגדיר אותי חשוכה ופרימיטיבית על הלבוש שלי זה לא יגרום לי לחזור בי. הבעיה היא אצלה ואני מקווה שהיא תפתח את הלב שלה יום אחד לטובתה...
ככה אם למישהו יש בעיה עם זה שמבקשים ממנו להיות צנוע, הוא יכול להתעצבן. ולשאול את עצמו מה כ"כ מרגיז אותו.

דווקא לא ההכלה, אלא ההיצמדות לאמת בכבוד היא מה שתגרום לו להבין שיש פה משהו אמיתי בסוף.

 

לגבי בת שתדבר על שמירת עיניים- יש הבדל אם  היא תבוא בצורה מטיפה לבין אם היא תבוא בצורת פריקת קושי ובאסה והצפת הנושא כמו שהוא בא כאן.

 

מה שכתבת בקישור, זה נכון להיאמר בתור הצעה עבורו, לא בתור סתירה של דבריו.

 

מה אתם אומרים על זה?פתית שלג

הרבי מסאטמר נגד תזמורת בחופה 

בגדול הטענה שלו היא שהוזלנו את החופה עם כל התזמורות והזמרים השונים.

"חופה היא דבר חשוב וקדוש, ולא מקום למסיבות. מביאים תזמורות וזמרים ועוד משלמים על זה סכומי עתק". "בחתונות של פעם, כמו אצל הרבי מצאנז, היה פחד ויראה בחופות. החסידים לא העיזו להרים עיניים, לא דיברו ולא צחקו". הוא הביע זעזוע מהתנהגויות שנראות כיום: "ראיתי מישהו יושב בחופה ומעשן. איך אפשר? בחופה צריכים לעמוד באימה וביראה"

 

אני חושב שיש הרבה אמת בטענה הזאת. לאו דוקא שנגנים הורסים את החופה, אלא השטיקים הקבועים בניגונים של החופה ונספחיהם, הנטיה של מחזיק הרמקול להחליק בדיחות (לרוב קבועות), גם הלבוש (בדרך כלל כשאנשים מגיעים למקום מכובד הם נוהגים להתכסות יותר\חובשים כיפה).

לדעתי יש הרבה מה להתחזק בעניין

הקיצוניות - מוגזמתגבר יהודי
כשהרבי מליובאוויטש ראה שמוליכין חתן וכלה לחופה בלי ליווי נגינה - הוא שילם מכיסו על זה שיביאו מי שינגן שם!


אם כי שם דובר על הנגינה *בהתחלת* החופה ולא *באמצע*.

מה הנימוק ההלכתי לא הבנתי?נקדימון
עם גישה כזו הוא גם בטח ירתח על חזל שאישרו לקדש בתמר. לקדש באוכל? נפלנו על הראש?! טירוע כזההקדוש להוזיל לתחתית החומר?
חז"ל לא "אישרו לקדש בתמר"גבר יהודי
הם אמרו שבדיעבד אם קידש בתמר שווה-פרוטה - מקודשת.


מלבד מה שבזמנם הקידושין לא היו תחת החופה!

פספסת את הציניות שלינקדימון
לא אותו דבר בכלל. גם כי חופה וקידושין זה דבר שונה,פתית שלג

וגם כי לא מדובר בקלות הדעת.

מה הבעיה בבדיחות?פשוט אני..

אם הדור צריך בדיחה בשביל להקשיב,

אז שתהיה בדיחה בשביל שיקשיבו.


כי הא דרבה, מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא ובדחי רבנן, לסוף יתיב באימתא ופתח בשמעתא


רש''י:

ובדחי רבנן - נפתח לבם מחמת השמחה

הבעיה היא כאשר עושים אותן בזמן הלא נכון.גבר יהודי

לדוגמא אם באמצע סליחות או קינות מישהו יעמוד ויספר בדיחה - זה ממש לא לענין...


המקובל בקהילות רבות בישראל הוא שזמן החופה הוא זמן של "וגילו ברעדה", זמן של בכיה ותפילה, ולא של בדיחות וקלות ראש.


וכפי הדוגמא שהבאת:

*לפני* השיעור - רבה/רבא סיפר בדיחה כדי לפתוח את הלבבות.

ואחר כך - ישב *באימה* ופתח באמירת השיעור.

לא יודע מה זה ''קהילות רבות בישראל''פשוט אני..

הייתי בחתונות של כל מיני זרמים בציונות הדתית,

הייתי בחתונות של חרדים ליטאים, חסידי גור, ספרדים ..

וכמובן גם בחתונות חילוניות.


 

עוד לא ראיתי בחיי חופה שבה יש ''גילו ברעדה'' במובן שאתה מתכוון אליו. כן יש דמעות של התרגשות, לפעמים הכלה בוכה בכסא כלה בזמן שהיא מתפללת, אבל החופה עצמה היא תמיד שמחה ומרגשת מתוך אושר ולא מתוך רעד.

החופה היא שמחה רציניתגבר יהודי
הזמן לריקודים ולבדיחות-הדעת - הוא בסעודה.
כנראה רבים לא מסכימים...פשוט אני..
בכיה? לא של התרגשות ושמחה?קעלעברימבאראחרונה
לסוף יתיב באימתא- דבר ראשוןפתית שלג

דבר שני, מי אמר שהמטרה העליונה היא שיקשיבו?

וחוץ מזה יכול להיות שמה שמקשה על אנשים זה האורך של החופות בימינו ולא ה"כבדות"

כי חופה זה מאורע משמח ומרומם של אהבה ושמחה, אזקעלעברימבאר
אם יש בו צחוק של אושר, זה מצוין. אבל צחוק שקצת "ממעיט" מערך הדבר, אפילו שהוא רק בדיחותא ולא לייצנות, אף על פי שבדברים אחרים הוא מצוין, בחופה לא. מצד שני לא שייך לדבר על אימה יראה ורתת בחופה, אבל כן שמחה וקדושה נשגבת והתרגשות גדולה. 
היחלשות יראת הכבוד/הרוממות בדורנו היא באמת בעייתיתנוגע, לא נוגע

זה מקשה על ההערכה וממילא על חיבור לדברים. וזה בהרבה תחומים (כולל שידוכין).

מצד שני, מי שכן עובד עליה, משיג אותה באמת, ע"י חיבור פנימי, ולא בגלל דברים חיצוניים או הגבלות.


לגבי החופה- הוא מדבר על ההגזמה, ולכן מדגיש את הצד השני לדעתי.

מי שבאמת מרגיש את היראה בחופה, הבדיחות (אני לא יודע בדיוק על איזה סגנון אתה מדבר, אני מדבר על מה שהכרתי בישיבה, כשאחד החבר'ה היה מקריין) דווקא משתלבות יפה ומאזנות. והשירים עוזרים להוריד לעולם את גודל המעמד.


כשאין מקדש, החוויה הרוחנית שהכי קרובה אליו זה חופה. יותר מכל תפילה או מעמד רוחני אחר. רק צריך להתנער מהסחות הדעת ולהיות ממוקד כדי להרגיש את זה (וכמובן שתהיה חופה מתאימה).

יש בחופה המון רגשות מיוחדים שהתלכדו למעמד אחד- הזוג יוצא מבדידותו ומשלים את הרצון הפנימי השורשי ביותר, ולא רק כרצון אנושי טבעי אלא כרצון שמחובר לרצון ה'. ההורים שמחים בשבילם ובגלל שתהיה להם המשכיות. מחילת עוונות. כריתת ברית. האדם מפסיק להיות "פלגא דגופא" מבחינה רוחנית, הזוג מתחבר באופן מהותי ועמוק יותר לעברו של עמ"י ולעתידו. זכרון ירושלים והקשר של החתונה אליה. ציבור גדול נמצא יחד במעמד הזה איתם. יש פה אהבה זוגית מרוממת לפני שממש ירדה לעולם, חיבור לה', חיבור של עם ישראל, אהבת החיים.

מי שבאמת מתבונן בזה, לא יכול שלא להיות בחופה עם יראה אמיתית מגודל המעמד (וגם עם שמחה, רק רגועה יחסית).


הוא התבלבל בין חופה ללויהנפשי תערוג

חופה זה מעמד משמח

וכל מה שיעשה אותו שמח… זה בסדר

(כמובן בגבול הטעם הטוב וההלכה)

אז הלכתי אתמול לחתונה, ולהלן המסקנותבינייש פתוח

לדעתי, אם באים לחתונה אנשים פחות דתיים, אין מנוס מחתונה נפרדת לחלוטין כולל ישיבה נפרדת.

נשים עלולות לשכוח להתלבש באופן מלא (זה קורה לכולם כמובן, פעם שכחתי ללבוש מכנסיים) וישיבה נפרדת מונעת מגברים לראות.

מה גם שבחתונה של אתמול בסבב השני של הריקודים הכל הפך למעורב, כנראה בגלל מי שרקדה עם הסבא או מי שרקד עם הדודה.

ההורים שלי בחרו לומר יפה שלום וברכה והצלחה ולנסוע הביתה, בעוד שאני נשארתי עד הסוף, אבל מחוץ לאולם, חיכיתי לסוף ולשבע ברכות.

אבל... יש אנשים שהיו מתפתים לרקוד עם החברה של הכלה, מה גם שהחתן או אמא שלו אינם יכולים לשבת בצד או לדרוש מהדוד לא לרקוד עם האחיינית.

וכך אנשים דתיים מאוד רקדו ביחד בפומבי.

לדעתי הפתרון הוא ישיבה נפרדת לחלוטין (למרות שאני בדרך כלל פחות מתחבר לרעיון של אירוע בו אבא שלי לא יראה את אמא שלי או אחותי, וכנ"ל דודים ודודות עם ילדהם).

זכותך לחשוב כךנפשי תערוג

ולעשות כך בחתונה שלך.


ולדעתי אין קשר בין ישיבה מעורבת

לבין ריקודים מעורבים.


יכול להעיד שהייתי לא פעם בחתונות עם ישיבה מופרדת.

אבל הריקודים היו מעורבים (היתה מחיצה. באיזה שלב מישהו הוריד אותה)


ומנגד. אצל רוב חבריי (וגם אצלנו בחתונה) היתה ישיבה מעורבת ולא היו ריקודים מעורבים.

תראה,בינייש פתוח

ברור שברוב החתונות שההפרדה רק ברחבת הריקודים היא בהחלט תופסת, אבל משום מה אתה מתעלם ממה שכתבתי בהתחלה על כך שהאוכלוסייה שוכחת להתלבש ועלולה לרקוד במעורב.

הייתי בחתונה נפרדת לחלוטין והיו שתי כניסות שונות ומחיצה קבועה מקיר לקיר, להוריד את זה זאת חוצפה של ממש, ואי אפשר להיערך לכל תרחיש. אבל כדאי לעשות השתדלות עבור רוב הדברים.

כמו שאי אפשר להיערך לקריסה של האולם (אסון ורסאי) או למחבל שישחט את כולם.

דעתך חשובה לנושפלות רוח
תודה על המשוב, נציג יחזור אליך בהקדם.
אין צורךנפשי תערוג
חחחחחחחחח יא אחשפלות רוח
להבין לידע כללימוקי_2020

בחתונה של הציבור הדתי לאומי,

יושבים כולם ביחד, אבל רוקדים ב 2 רחבות נפרדות ?


ואצל החרדים, גם הישיבה נפרדת ?

הבנתי נכון ?

הייתימוקי_2020

בחתונה חרדית (בכל זאת, החרדים והמסורתיים יותר קרובים משום מה)

לא זוכר שהייתי בחתונה של דתיים-לאומיים.  ואחרי בנט-לפיד, אני גם לא מתכוון ללכת גם אם יזמינו ( מהמגזימים)

כן, בגדול אתה צודקחושבת בקופסא

כמובן שיש חתונות של דתיים לייטים שהם המחיצה נופלת בשלב כלשהו, וחרדלניקים שבהם הישיבה נפרדת כמו אצל חרדים.

ויש גם ניואנסים של האם ההפרדה ברחבת הריקודים כוללת הסתרת עזרת הנשים מהיושבים המעורבים בשולחנות, או רק הפרדה באמצע רחבת הריקודים והכל פתוח. (אני אגב בעד להסתיר ולהפריד גם את עזרת הגברים. כל רחבת הריקודים יוצרת מלא רעש ובלאגן שמעצבן אנשים שבחרו לא לרקוד.)

אם זה היה תלוי בימוקי_2020

איך שלי מסתדר בראש,

זה או שזה נפרד לגמרי או שזה מעורב לגמרי.


מה "שבאמצע" נראה לי יותר מעצבן ויותר מוזר.

ככה מרגיש לי.

לא אני חוזר בי. (שתיתי שוקו חם והסוכר שיפר חשיבה)מוקי_2020אחרונה

גם ישיבה מעורבת ואז ריקודים ב 2 רחבות נפרדות, נשמע לי בסדר.  מסתדר לי.

העיקר שיהיה שמח בכל האפשרויות.

אולי יעניין אותך