דייט שלישי. הכל הלך מעולה עד עכשיו. אתה בהתלהבות.מוקי_2020

(הערה טכנית. אין כאן שום התרסה או תרגיל או התחכמות. תדמיינו שזה באמת מה שקרה ותענו איך הייתם מגיבים)


ואז הבחורה שואלת אותך משום מקום, במיוחד אחרי שעד עכשיו קישקשתם על דברים קלילים ביותר :


"רשום בתורה

""וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱ-לֹהֶיךָ, לֹא תַעֲשֶׂה בוֹ מְלָאכָה – אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ, וְשׁוֹרְךָ וַחֲמֹרְךָ, וְכָל־בְּהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ – לְמַעַן יָנוּחַ עַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ כָּמוֹךָ.""

ואז היא מוסיפה  "כמו שאתה יודע, גרך..הכוונה לנוכרי,גוי כמובן".


והיא ממשיכה :

"והשאלה שלי - נכנסה השבת.

האור בחדר שינה או תנור או משהו שמפריע לשינה, נשאר דולק בטעות -בגללך-, בישיבה שלך, בבית שלך, במלון שלך, לא משנה איפה.

אם יש לך אפשרות, תשתמש בגוי של שבת ?"


אתה בא לענות...

ואז לפני שאתה מתחיל היא מוסיפה בחיוך :

"חשוב לי רק להבהיר שברגע שראיתי את הפסוק הזה, שאומר במפורש, שגם גוי לא צריך לעשות מלאכה בשבת, כמוך, אז אין שום תרחיש בעולם שאשתמש בגוי של שבת ואם בעלי לעתיד חושב שיש מקום להשתמש בו במקרים כאלה ואחרים אז הוא לא יהיה בעלי ולכן אני מבררת עכשיו, כי מבחינתי זה אומר משהו וזה קו אדום"


מה אתה עונה ישירות לשאלה ?

איך אתה מגיב מעבר לתשובה הממוקדת ? ( ממשיך להפגש..או לא וכו')


פשוט תדמיינו סיטואציה אמיתית כזו, גם אם היא נשמעת מהסרטים

ונסו להסביר מה הייתם עונים באמת ואיך מגיבים


השאלה מופנית לנשים וגברים כמובן.

בהצלחה.


נ.ב אין חבר טלפוני ואין גוגל.

הצד השני בדייט ממתין לתשובתכם "עכשיו".

אתה רציני?לא שלם,משתלם
זורק אותה באותו רגעהסטורי
לא בגלל האור בשבת, אלא בגלל שגם אם הייתי רווק לא הייתי מוכן להתחתן עם קראית.


יש בפוסקי ההלכה גדרים מה מותר ומה אסור לגבי גוי של שבת. כמובן שעושים לפי ההלכה. אבל לא כל בחורה שקראה כמה פסוקים תחליט לפי מה שנדמה לה.

זורק אותה באותו רגעשפלות רוח

רק כי היא דעתנית, ובטח גם פמיניסטית.

אז רק כדי להטריל הייתי מראה לה את הפסוק ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך ומבקש ממנה לקרוא לי "אדוני המושל" ולפני שהיא מגיבה אומר לה בחיוך, אישה שלא תקרא לבעלה אדוני המושל כמו שאני מבין מהפסוק אז זה קו אדום בעיניי שמסמל הרבה דברים רעים, ואז זורק אותה.

וכמובן מצטרף ל@הסטורי לעיל מינה.

המקורית

מרושע. נקמני.

אהבתי

קורע מצחוק 🤣אישה רגישה
😂😂😂מעשן ירוק
מי אמר שהיא קראית?עת הזמיר הגיע

אולי יש לה ג'וק ספציפי על העניין הזה לכו תדעו

הייתי שואלת אם יש לה עוד גבולות אדומים

ובהזדמנות אחרת להסביר לה שהיא טועהעת הזמיר הגיע
הוא לא הציג ג'וק ספציפיהסטורי
אלא הציג אחת שמבחינתה ההבנה (המוטעית...) שלה בפסוקים, היא ההלכה למעשה.
לא מבין את הנחרצות שלךפשוט אני..אחרונה

יכול להיות שטעתה, לא הבינה טוב, לא מכירה את ההלכה עד הסוף... קורה.


 

זה ממש לא הופך אותה לקראית.


 

אם חבר חילוני ישאל אותי מה הבעיה לנסוע במכונית בנזין בשבת, כנראה אענה לו שבתורה נאסר להדליק אש בשבת.


 

לא אגיד לו שהפסוק הזה גם נפסק להלכה ברמב''ם, ואחר כך בשולחן ערוך וברמ''א. פשוט אגיד שהתורה אסרה, אולי גם אצטט את הפסוק.


 

סתם דוגמה, כמובן, באותה המידה אוכל לכתוב עוד עשרות דוגמאות אחרות.


 

זה לא ש''אסור'' ללמוד הלכה מהתורה, ומי שלא יודעת שיש פסוק שחז''ל פירשו בצורה שונה מהפשט היא לא אוטומטית קראית.

 

לפעמיםלא שלם,משתלם
אני מרגיש השפוי היחידי פה
הייתי חושבת שזו סיטואציה הזויה להיות בה האמתהמקורית

ניכר שהיא לא מכירה היטב את הלכות שבת, או שהיא הולכת לפי קראות..?

ובלי קשר, האזהרה הזו מראש מוזרה.

ובלי קשר 2, אני לא מתחברת לאנשים שמציבים אולטימטום בלי להקשיב, בטח בדברים שהם לא מבינים בהם

ועם קשר 3, היא לא גמישה מחשבתית

ועם קשר 4: היחס לגישה הלכתית כזו או אחרת - את הטוו הגבר נותן בעיקר. והיא נשמעת שתלטנית

אז מסקנה: אם הייתי אתה, ברח!

👏👏👏👏👏שפלות רוח
וכל מילה מיותרת.
אם בדברים מוזרים כאלו כבר עסקינןשפלות רוח

מזכיר לי קצת את הבחורות הנחמדות עד למאוד שכותבות ככה בדיוק:

"לא מעשן!!"

"לא שותה!!"

"לא לפנות אליי אם אתה.."

"לא לפנות בלי.."

"לא עוברת למקום אחר!!"

"אני לא רוצה להתחתן!!"  - אה סליחה זה הן לא כותבות אבל ממש קל לי לדמיין אותן אומרות את זה משום מה.


גם אם נניח ואני עומד בכל הקריטריונים למשרה רבתי הנ"ל, אעדיף למשוך ידיי מחשש קל לחיי. וד"ל.

ועכשיו באמת למה הסימני קריאה? הם מפחידים. 

תגידוהפי

אם המזגן מכובה והמטפלת של סבתא שלי הדליקה אותו .. יכול מאוד להיות שבגללי אמרתי חם לי.. ובום דקה אחרכ היא הדליקה .. אמרתי לה השתגעת??

ואז היא אמרה לי אני גויה מותר לי

זהו חיללתי את השבת ??

לאבחור עצוב

אולי היה עדיף לנסח קצת אחרת אבל בכל מקרה לא עברת אפילו על דברי חכמים.

אם את ממש רוצה - תתני לה משהו במוצש

מאיפה ידעתי שהיא תדליקהפי
סתם אמרתי .. לעצמי 
לכן אמרתי שלא עברתבחור עצוב
אם סבתא שלך לא בריאההסטורי
וגם לה היה חם, מותר לבקש מהגויה לכתחילא.
לא בטוח שלה היה חםהפי
לא חיללתגרי

א' אמירה לנכרי היא שבות ולא "חילול שבת".

ב' כל עוד גם המטפלת נהנתה מהדלקת המזגן - אין עם זה בעיה.

מעניין אותי איך הצלחת להגיע בעיני רוחךעַלְמָה1
לרעיון ההזוי הזה 😂
מת מצחוקאישה רגישה

ואז הדייט עובר להר המנוחות

🤣🤔הסטורי
הייתי אומר לה שהיא צריכה מורה דרך בתורהאדם פרו+
עבר עריכה על ידי אדם פרו+ בתאריך א' בתמוז תשפ"ה 0:04

ואני מוכן להדריך אותה.

כי היא לא יכולה לפרש את התורה בעצמה

לא כל אחד יכול להמציא פירושים

גרך זה גוי שהתגיירנפשי תערוג

גוי שלא התגייר יכול לעשות מלאכה בשבת.

אין לו עניין בשמירת שבת (ואפילו בעייתי שישמור לדעת חלק מהפוסקים)


מותר לשאול שאלות

יש תשובות להכל.


אסורשפלות רוח
אני אומר את זה בתור המושל
בשפלות רוח כמובן....אישה רגישה
רק בשפלות רוחשפלות רוח
סטייל ענה כסיל כאיוולתו
רוצה להאמין שדבר כזה לא באמת יקרהלאחדשה

לא להמשיך זה וודאי,

באותו רדע הייתי אומר. את דעתי הכנה ומסיימת את הדייט.

כמובן שלפני שנפרדים הייתי מבקשת אם שם אימה לתפילה על בריאות הנפש.

מתאר לה סיטואציהה-מיוחד

יש לה 3 ילדים בבית

אחד מהם בן חודשיים

שעה אחרי כניסת שבת נופל החשמל

שואל אותה מה היא עושה במקרה הזה?

וישר עונה לה: את תופסת גוי של שבת מהאוזניים ומביאה אותו גם אם הוא לא רוצה

מלווה אותה לאוטובוס הבייתה. ולהצעה הבאה.shindov
נותן לה לשלם.די שרוט
מאוד יכול להיות שהתשובה הנכונה היא -כינור יהודי

שזה מצריך שאלת רב/לימוד הסוגייה לעומק.

הדר היקר ❤️נגמרו לי השמות

לימוד קצר ממילותיו של הדר גולדין הי"ד - לזכרו - לקוח מתוך החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

סגן הדר גולדין הי"ד הובא לקבר ישראל. 

אויבינו רצו לחלל את כבודו במשך 11 שנה, ואנחנו נכבד את זכרו בלימוד דברים שכתב. 

הדר הצעיר החל ללמוד את הספר המפורסם "מסילת ישרים" שכתב רבי משה חיים לוצאטו, שעוסק בתיקון האישיות שלנו בהדרגה, שלב אחרי שלב.

הוא הקשיב לשיעורים של הרב אליעזר קשתיאל ממכינת עלי על הספר, כתב לעצמו הערות בכתב יד, והדברים יצאו לאור בספר נפלא.

 

בתחילת הספר "מסילת ישרים" כתוב: "האדם לא נברא אלא להתענג על ה'".

מה זה אומר? הדר מסכם לעצמו, מהו תענוג אמיתי: 

"אדם מתענג כאשר הוא חווה חוויה שמאוד מתאימה לו, שתואמת לחלוטין את עולמו הנפשי. 

כאשר הוא חווה חוויה שאיננה מתאימה לו, הוא אינו מתענג. 

בחיי היומיום אנחנו רואים בעיקר את העולם סביבנו, טועמים אותו, חווים אותו, אבל כמעט לעולם איננו רואים את הנפש שלנו. 

סביבנו יש המון מסכים והסתרות שבעצם מסתירים מהאדם את נשמתו, את אישיותו, את עצמותו.

אם אשקע בתענוגים שכל הזמן מתחלפים ומשתנים, אחמיץ את האפשרות לתענוג מתמיד, שמשמעותו גילוי עצמי. 

חובה להתענג. 

התענוג הוא חשיפת הנפש. 

חובת האדם למצוא את עצמו בעצמו, לגלות, לחשוף את נשמתו".

 

כך כתב הדר היקר, הקדוש

שנזכה לתענוג אמיתי ונפשי, ושנזכה לעלות מעלה בהמשך מסילת הישרים, לזכרו 🙏

וכמה אני לומדת ממך הדר היקרנגמרו לי השמות

וכמה כולנו לומדים ממך.

 

אני לומדת ממך לשאול את עצמי כל יום: "במה את עובדת?"

ולרצות לענות לעצמי: קודם כל בלשמוח ולשמח. קודם כל בלהרגיש אמת ושלמות בבית פנימה. לעבוד בזה. זו עבודה. זו משרה מלאה. 24/7.

המשרה הכי חשובה.

העבודה הכי יקרה.

לעבוד בלבנות בית, משפחה

לעבוד בלאהוב, בלבנות זוגיות

לעבוד בליצור חיים במהות וחיים בפשטות

לעבוד בבסיס שממנו יוצאים ואליו חוזרים

לעבוד בלזכור את זה תמיד - מה הכי הכי חשוב

לא החוץ, לא תדמית, לא קריירה, לא פרסום, לא לייקים, לא כבוד מדומה,

אלא הפנים

הבית

"למשפחותם"

אם נעבוד בחוץ ונשכח את המהות - נפספס את מהות החיים

אם נעבוד בבית, או יותר נכון - על הבית, ואת שאר המיקוד נשקיע גם החוצה מתנועה של פנימה ורק אז החוצה ולא להיפך - נחייה את המהות

נוכל מתוך המלאות שלנו גם לתת החוצה

קודם מעגלים פנימיים

לחיות אותם, לחיות בהם.

ומתוך החיות הזו - אנו יכולים גם לתת הלאה, לשאר המעגלים

תמיד תמיד בתנועה הזו של פנימה ורק אז החוצה.

 

ואני גם לומדת ממך הדר היקר והקדוש

כמה חשוב עוד להביט פנימה, למי שאנחנו באמת

כמו שכתבת במילות הזהב שלך: 

"... בחיי היומיום אנחנו רואים בעיקר את העולם סביבנו, טועמים אותו, חווים אותו, אבל כמעט לעולם איננו רואים את הנפש שלנו. 

סביבנו יש המון מסכים והסתרות שבעצם מסתירים מהאדם את נשמתו, את אישיותו, את עצמותו.

אם אשקע בתענוגים שכל הזמן מתחלפים ומשתנים, אחמיץ את האפשרות לתענוג מתמיד, שמשמעותו גילוי עצמי."

 

איזה לימוד!

איזה מבט!

איזו הסתכלות!

ללמוד ממך!

כולנו!

אני רוצה ללמוד ממך להסתכל יותר למי אני אומרת בוקר טוב כל יום דבר ראשון, ולוודא שזה לא יהיה הטלפון.

לברר למי אני אומרת אחרון כל לילה לילה טוב, ולוודא שזה לא הטלפון שוב.

לוודא שאני לא עם 3 ידיים במקום 2, וכל היום הראש בתוך קוביה קטנה של טלפון. איזה מראה מוזר זה באמת...

לוודא שאני זוכרת להביט למעלה, לשמים, לבורא, לבריאה, לפאר היצירה

לוודא שאני זוכרת לנשום את האוויר הטהור שהקב"ה נותן לנו

לוודא שאני מריחה פרחים וריחות של הטבע

לוודא שאני מביטה על אנשים ולא על מסכים כל הזמן

לוודא שאני במהות שלי, ולא של מיסוך ומסך ודברים שאינם מתאימים לי

לוודא שאני יכולה לומר תפילה מכל הלב כאשר ממתינים לאוטובוס או רכבת או סתם הולכים, ולא חייב בכל שנייה להיות עם ראש תקוע במסך שממסך

לוודא כמה אני נהנית בשבת או חג כשאין את המסך, המיסוך, כשיש רק הווה, עולם, בריאה, חיים.

לוודא שבכלל מתאים לי ואם כן כמה ואיך להיות במדיה מסכית,

וכמה היא עדיין לא תהיה שלמה ולא תחליף לעולם פנים מול פנים, 2 נשמות שנפגשות ומדברות, וכמה זה יקר הנשמות האלה והפנים,

הפנים שרואים

והפנים מבפנים שמתגלה מתוך הפנים.

 

אני רוצה לזכור את כל זה ב"ה.

תודה לך הדר היקר והאהוב והקדוש שלנו על הלימוד שלך, עליך, 

אני בטוחה שאתה במקום הכי הכי גבוה שיש, נהנה מזיו השכינה,

וממשיך לחיות ולהחיות את כל העם שלך כל רגע על ידי כל הטוב והאור העצום הזה שהשפעת והשארת.

אתה חי בתוכנו!

עם ישראל חי, והמון בזכותך ❤️

ישר כוח❣הרמוניה

ותודה

תודה לך יקרה 🙏נגמרו לי השמות
יישר כחנוגע, לא נוגע

תודה.

קראתי השבוע ראיון שהיה פעם עם ארוסתו דאז. הוא באמת אדם מיוחד.

 

אגב, יוצא לפי מה שהוא מסביר שה' אומר לנו- תעבדו כדי שהציוייים שלי יתאימו לעולמכם הדתי ככה שתתענגו מהם.

אמנם הרמח"ל אומר שמקום העונג זה בעולם הבא, אבל אפשר לקחת את זה גם לעולם הזה כמו שהדר עשה, בהתאם לתפיסה שלנו את עולם הבא, שזה עולם מתוקן פה שהולך ובא.

איזה יופינגמרו לי השמות

תוכל בבקשה להרחיב על המילים האחרונות: "בהתאם לתפיסה שלנו את עולם הבא, שזה עולם מתוקן פה שהולך ובא"?

אשמח לשמוע עוד הרחבה והעמקה, נשמע חזק

בד"כ כשאומרים עולם הבא חושבים עלנוגע, לא נוגע

עולם הנשמות (רמב"ם).

אבל הדעה הרווחת היא שעולם הבא זה פה בעוה"ז אחרי שהוא תוקן (ואחרי תחיית המתים). זה לא סותר שגם עולם הנשמות נקרא עוה"ב. אבל המשמעות המרכזית של השם היא כנ"ל.


ובעומק, עולם "הבא" נקרא כך לא רק כי הוא אחרי העוה"ז הרגיל, אלא כי הוא הולך ובא אלינו (כמו לשנה הבאה בירושלים הבנויה).

כלומר זה תהליך הדרגתי, שאנחנו בונים ובונים אותו (גם כשיש ירידות הן לצורך בניין). אנחנו מתקדמים ומקדמים את העולם לעבר עוה"ב. לא רק בזה שאנחנו צוברים יותר מצוות וקדושה ואז בבום יקרה איזה משהו גדול, אלא באופן מהותי ועצמי יותר- אנחנו מתקנים את העולם (מכל הבחינות האפשרויות) ומביאים אותו למצבו השלם.

לדוג'- היום הרבה מהמוזיקה המיינסטרימית היא דתית/אמונית. זה כבר לא ז'אנר מסויים- "שירים דתיים", אלא זה חלק אינטגרלי מהעולם התרבותי. זה מראה שהנפש של האדם המסורתי/חילוני הממוצע שצורך את זה נמצאת במקום גבוה יותר ממה שהיה האדם הממוצע לפני כן. זה מעיד על שינוי פנימי.


אז אם האדם נברא כדי להתענג על ה', והעונג הוא חשיפת הנפש כדברי הדר הי"ד, והעונג צריך להיות גם כאן בעוה"ז כי הוא חלק מעוה"ב שהולך ובא ואלו לא שני דברים נפרדים, זה אומר שאדם צריך להיות בדרגה שהוא מרגיש שהתורה על כלל ציוויה משקפת את חשיפת הנפש והגילוי העצמי שלו שגורמים לו לעונג.

לדוג'- אדם שעבד עם עצמו והוא לא רוצה לדבר או לשמוע לשון הרע. הוא שמח ומתענג מזה שהנפש שלו שם, שהוא חשף את נפשו עד למקום שלא רוצה בזה. אז עכשיו האיסורים של התורה בעניין מתאימים לעולמו והוא מתענג מהם.

וואו אילו דברים עמוקים ונפלאים!נגמרו לי השמות

תודה רבה על הפירוט 🙏 

קראתי כמה פעמים, ממש מחכים, מלמד ועמוק. 

 

שתי שאלות בבקשה:

1. האם תוכל לכתוב גם את המקורות לדברים הללו? או שהם בעצם לימוד שהוא רק שלך?

(בעיקר על משמעות עולם הבא)

2. האם אפשר לצטט את התגובה הזו שלך בשמך גם בפורומים של נשו"ט והו"ל (כתבתי גם שם את הפוסט הזה עם שינוי קל )?

אלו בהחלט דברים שכדאי לקרוא ולהתחזק מהם.

תודה.. שמח לשמוענוגע, לא נוגעאחרונה

2. כמובן.. זכות היא לי


1. יש רב צעיר בשם הרב דניאל כהן (נראה לי שהוא מוכר בעיקר באולפנות, מדרשות והסדר, ולא בגילאים מבוגרים יותר. נחשפתי אליו דרך אחותי. יש לו כשרון הסברה מעולה לתורת הרב קוק והוא ממש מוריד אותה לפרטי המציאות ופרטי המצוות). ממנו שמעתי את זה. הוא הביא בקבוצת הווצאפ שלו צילום של המקורות (אני לא יודע מאיפה הוא צילם, אם מספר שלו או של מישהו אחר).


צדיקים במיתתם קרויים חייםנגמרו לי השמות

ומדהים שבדיוק בפרשת השבוע, חיי שרה, בה לומדים על כל חייה של שרה אמנו דווקא בפרשה בה מסופר לנו על פטירתה - ללמדנו שצדיקים במיתתם קרויים חיים וכל השפעתה ופועלה ואורה של שרה אימנו חיה וקיימת ומפעמת בלב כל יהודי וכל יהודיה עד סוף כל הדורות!

וכך גם אתה, הדר בנה, מכוחה ומאורה מאיר גם על כולנו, חי וקיים ופועם גם במותך מן העולם הזה.

צדיק אתה

וצדיקים במיתתם קרויים חיים.

מסקנה מטורפת שהגעתי אליהכְּקֶדֶם
אתה לא פנוי אם כרגע אתה פשוט מרפה ונח ונהנה מעצמך אמנם לא בזוגיות אבל גם מש לא פנוי 
אתה לא פנוי אם אתה בעומסאחד איש
זה גם חוויה שלי
אני עמוס רגשית חחכְּקֶדֶם
לכאשפנה אשנה?שבבצער
יפה, בהצלחה!advfb

"עת לכל חפץ" 

השלב של ההתפתחות האישית והנפרדת הוא חשוב מאין כמותו

בעזרת ה' שתזכה עם כל המליאות שלך לפגוש בבוא העת מישהי עם מליאות אחרת ומתוך כל העושר תהיה הפרייה משוגעת

אמןןכְּקֶדֶם
תודה בונבון גמאתה
בהמון מקרים דווקא כשאתה מרפה ומשחררמוקי_2020אחרונה

פתאום נפתחים "נתיבים" חדשים בחיים..

זה לא דווקא זוגיות, אבל הנתיבים החדשים הם אלה שבסופו של דבר יכולים להוביל לזוגיות.


לדוגמא....

אם תחליט שאתה פעם בשבוע  הולך ברוורס...בטיילת ליד חוף הים או מסביב למעיין

(יש ספורט כזה  ויש הולכים ברוורס גם בישראל)

זה מה שבא לך ..

ללכת לאחור...זה עושה לך כיף, זה מושך תשומת לב, -זה מה שבא לך לעשות-.


ואז ביום ראשון אתה עושה הליכה ברוורס ו..נפצע

כי למרות שכולנו סימנו לך עם הידיים "תזהר עמוד" לא ראית אותו..

ואז אתה מוצא את עצמך בבית חולים, מכיר את אשתך לעתיד בקפיטריה.  הנתיב החדש הוביל לזוגיות.


אותי...זה מרגש. רק תשים קסדה.

דייט 18.מוקי_2020

יום חמישי. נפגשתם הערב. לצידכם גחליליות האש שליוו כל אחד מכם בנפרד בדרך לדייט, מרחפים ומאושרים.

סיימתם לאכול את העוגיות שנשארו משבת וחבל לזרוק.

אחרי שיחה מהנה, הוא אומר לך לראשונה "אני אוהב אותך" וחצי שניה אח"כ זה קורה (מצורף סרטון הערב בחיפה )

איך תרגישו ? (זיכרו, אתם בד"כ מקשרים כל סימן למשהו בחיים. אז אי אפשר להתחמק)


סימן לחזור הביתהשפלות רוחאחרונה
כנראה סערה בדרך
מה הייתם עושים אםאני:)))))

הייתם יוצאים עם מישהו ואז מגלים שהוא נפגש עם חברה שלכם והיא עדיין לא השתחררה מזה?

אנחנו רק בהתחלה.

קודם כל בירורהרמוניה

אולי הוא כן עשה מה שהוא יכול.

אבל, יכול להיות שיש כאן לפנים משורת הדין ועדיין הייתי מבקשת ממנו... זה היה חשוב לי במקרה הזה, להתאמץ לעשות שלום גם אם היית בסדר אבל הצד השני לא קיבל את זה ככה. במיוחד אם היא חברה שלי... ובמיוחד אם אני יודעת מה עבר עליה...

חוץ מזה אני חושבת שזה נפוץ שלא יודעים לסיים קשרים בצורה טובה באמת... גם אני. לכולנו זה לא סיטואציה קלה.

האם פעם הרגשתם טומאה חזקה אחרי שנפרדתםחסדי הים

מבחורה? לא שחס ושלום היה שום דבר אסור ביניכם, אלא פשוט שהיא טימאה ולכלכה אתכם בנפש.

אולי אני משתמש במילה לא נכונה, אבל ככה אני מרגיש. התקלחתי אתמול 5 פעמים.

היו גם עוד דברים לא נורמליים מצדה בקשר, אבל מלווה אותי הרגשת לכלוך וטומאה.

מאיפה זה נובע?

אף פעם לא הרגשתי ככה.

אולי אתה לא סתם מרגיש ככהנוגע, לא נוגע
אולי מזלך חזי
מוזראני:)))))
הגיוני בעינימחפש שם
שהרגשת ממנה איזה אנרגיה שממש מפריעה לך, דווקא מענין כן לנסות ללוש את ההרגשה שלך, מה הפריעה לך? מה גרם לך להרגשה כל כך לא נעימה? שרק תצמח מזה
מה בדיוק קרה שם שגרם לך את התחושות האלו???בינייש פתוח
זה מוכר.. לא יודע מה זה אומר ..בנות רבות עלי
חשוב לדאוג לעצמךמרגול

אתה מתאר תגובה מאוד חזקה שגם מתבטאת באופן חריג (רוב האנשים שאני מכירה, לא היה יום אחד בחייהם שהם התקלחו 5 פעמים. בטח לא בגלל תחושה פנימית)


אני כמובן לא יודעת מה היה שם. אבל אני מנחשת שפתאום אחרי שנפרדתם אתה רואה דברים שלא ראית כשהיית בתוך הקשר. או אולי קודם מרגיש, עוד לא רואה.

אולי היא גרמה לך להתנהל בצורה שאתה מתבייש/נגעל שהתנהלת בה?

חלילה לא אומרת שעשית פה עבירה. זה יכול להיות משהו "מותר", אבל שאישית לא היית רוצה. למשל- אם אתה קולט פתאום שפשוט לא היית עצמך באינטרקציה איתה. או שאמרת דברים שכ"כ שונים ממך ומהאמת שלך. או בעצם כל דבר.


אני חושבת שזה סימן שהיה שם משהו רע בקשר, אולי אפילו רעיל.

אפשר להתבחבש בזה. אבל המציאות היא שגם ככה נפרדתם.

אז חמלה כלפי עצמך. אהבה עצמית.

אפשר להפיק לקחים

אבל לא להתייסר

מסכים עם הנאמר, ניסחת יפהארץ השוקולד
לי לא יצא לחוש ככה
אהבתי את התגובה. כן הרגשתי לא עצמיחסדי הים

בקשר ועכשיו אני מרגיש נפלאמשחזרתי לעצמי.

בלי קשר, יכול להיות שהרגשת הטומאה נובעת ממשהו רוחני, אבל אין ברצוני לפרט.

לאהפי

אבל קיימים כמה בנים שהייתי עושה עליהם מחק אחד גדול.

ב"ה רובם דבש

כןשם פשוט
עבר עריכה על ידי שם פשוט בתאריך כ"א בחשוון תשפ"ו 15:49

התחושה מוכרת.

 

 

לפעמים אדם מרגיש צורך להתקלח שוב ושוב כאילו להוריד תחושת טומאה או לכלוך אבל הלכלוך שהוא מרגיש והוא לא מצליח לנקות הוא פנימי בתוכו. 
כשעוברים חוויה רגשית או גופנית שלא הרגישה טוב הגוף והנפש מגיבים בתחושת לכלוך או טומאה.
זה אומר שאולי קרה משהו קשה או מטלטל עבורך שהכאיב לך עמוק עמוק בתוכך.
הגוף מספר את מה שהלב לא להתמודד איתו כרגע.

לדעתי הלא מקצועיתפשוט אני..

מי שמתקלח 5 פעמים ביום בגלל תחושה פנימית,

צריך ללכת לראות איש מקצוע בתחום הנפש.

 

נשמע שיש סבל רב מאוד, וזה לא מצב תקין או בריא.

גם אם זה חד פעמי?פצלושון
אם חד פעמי היית צורחת את נשמתך מרוב כאב בטןפשוט אני..
וזה היה קורה 5 פעמים ביום...


לא היית הולכת לרופא?


לדעתי יש כאן בעיה, ואני מדגיש שוב שאני לא איש מקצוע וזו רק נקודה למחשבה...

גם אם חד פעמי?משה
קצת מוקצן.
בדיוק עניתי למעלה 💪🏼פשוט אני..אחרונה
מזכיר תופעות שלאו דווקא קשורות לדייטיםadvfb
משהו שחשבתי עליורק גולני

יש איזושהי בעיה מובנית בקשר בין בחור לבחורה שאני לא יודע איך אפשר לגשר עליה. מרגיש לי כאילו אנחנו חיים בשני עולמות מקבילים ולא קשורים, יכול להיות שאצלי זה ממש צורם כי הפער ביומיום שלי כחייל ליומיום שלה כסטודנטית או אנערף מה הוא פער מאוד גדול כי בסוף השגרה שלי היא די הזויה בעזה וזה עוד בהפסקת אש לדוגמא עכשיו אני במשימה בקו הצהוב ומטבע הדברים אין עדיין שלום ביננו לחמאס.. ועדיין יש איומים אז אני רגיל פה במובן הכי בסיסי להתנהל אחרת כמו לישון עם נעליים, לעלות לעמדה עם כדור בקנה, ירי הרחקה כשהם מתקרבים יותר מידי וכן הלאה והלאה.. אז גם ככה כשאני יוצא הביתה אני מקבל כאפה כי כל המציאות סביבי משתנה בשנייה 180 מעלות וזה שורט ברמות יעידו החיילים שביננו..

על אחת כמה וכמה עם בנות שאוהבות לשתף ולספר גם דברים שלא תמיד הכי יעניינו אותי וזה לא שאני לא רוצה, אני מנסה להתחבר לעולם שלהם וזה פשוט לא עובד זה נורא משעמם אותי. מצד שני אני כן רוצה קשר וכן שואף לחתונה.

אז איך מחברים את שני העולמות?

אח''כ חשבתי על זה ואמרתי לעצמי, רגע, יש לי מלא חברים מהשירות שיש להם בת זוג אז איך זה עובד להם? ואז אני קולט שלרוב ואני לא מכליל אבל רובם עושים את זה לכיף יעידו המשפטים של "הדבר הראשון שאני עושה בבית זה ל***ן"

ברור לי שהקושי הוא  הדדי וגם היא לא מתחברת למציאות שלי וזה לא מעניין אותה היומיום שלי.

עוד דבר, זה ידוע שהראש של גבר ושל אישה זה מאוד שונה (גברים ממאדים ונשים מנגה) אני לא מדבר על זה שהאופי והתכונה הגברית שונה משל הנשית, זה ידוע שגבר חווה את העולם אחרת מהאישה, אני מדבר על זה שמרגיש לי שאנחנו לא באותו עולם במובן הכי פשוט ויומיומי אין שום קשר ודמיון בין המציאות שלי למציאות של בחורה סטנדרטית.

אני מאמין שהחיים בעצמם ייתנו לי תשובה עם הזמן ובסוף יתבהרו הדברים. 

לענדטעמי🍫

נא לקחת אותי בערבון מוגבל, אני בן 18 ולכן יש סיכוי סביר שאני טועה, אבל אני אשמח להערות יותר מהרגיל כדי שאני אדע לתקן לעתיד


 

 

אני חושב שלא חייב לחבר את שני העולמות לחלוטין.

גם אחרי חתונה בעל ואישה עד כמה שהם קרובים ומשתפים אחד את השני, אבל הם לא מתחילים לפרט אחד לשנייה כל דבר שהוא עשה היום, בין אם זה לא חשוב או אפילו כי השני לא יבין (כמו הדוגמא שלך שהיא לא תבין נפשית ורגשית את העניין, או סתם לא תבין מה אתה עושה בכל הקלדות על המחשב או שאתה לא תבין את כל התרופות שהיא נותנת למטופלים. זה דוגמאות כמובן, כל קשר למציאות מקרי)

ולכן לדעתי כל העניין של זוגיות זה למצוא נקודות השקה של מכלול החיים שלנו, בין אם זה תחביבים או רקע וכו וכו ואחרי חתונה יוצרים עוד נקודות השקה כאלו (ילדים, בית, וכו).

כמובן שכאשר חיים במציאות יותר דומה אז אולי יותר קל למצוא נקודות השקה ולכן יותר קל להתחבר, אבל זה לא מחייב לדעתי וגם בסופו של דבר כמו שאמרת אתם שני אנשים שונים ועד כמה שתחייו אותם חיים כל אחד יחיה אחרת.

אז ברור שכשאתה רחוק גם מנטלית וגם פיזית זה קשה, אבל יהיו מקריים כאלה גם בהמשך החיים, ואתה תחווה משהו אחד בצורה אחת והיא באחרת ואתם תצטרכו להסביר לשני איך אתה חוויתם ואיך לכם היה, אבל שם אתה תחשוב שלכאורה אין סיבה שתחוו אחרת מה שאולי ח"ו יגרום לריב, אבל בגלל שכבר עכשיו אתה מבין שיתכן מצבים כאלה אז זה טוב.🙂

עדיף לדעתי שתחכה עם זה עד שתשתחררנוגע, לא נוגע

ותחזור לחיות את החיים הרגילים.

זה נשמע שלצאת עכשיו רק שורט אותך, ויכול להזיק יותר מאשר להועיל. הנפש שלך נמצאת עכשיו במקום אחר מטבע הדברים וקשה לבנות קשר ככה.

אז נכון שאתה מרגיש את הצורך, וזה קשה, אבל ככה נראה לי עדיף. אא"כ קופץ משהו בלי שתכננת.

 

בזכות מסירות הנפש שלך למען עמ"י וא"י, שתזכה בעז"ה לאישה מתאימה בקלות ובמהירות.

מזל שיש מכנה משותף ברמה האנושיתadvfb

בסוף גם גבר וגם אישה הם בני אדם ומתעניינים בדברים שבני אדם מתעניינים בהם. מזל שיש מכנה משותף.

 

וכל כך מעניין אותך הצבא? לא חסר לך קצת רוך ונעימות בחיים?

זה לא עניין של מענייןארץ השוקולד
אלא שמי שחווה מלחמה לא מצליח להרים את הראש ובאמת לחשוב ולחוש דברים אחרים במקביל, זה גדול נפשית.
תודה על הארה advfb
בכיףארץ השוקולדאחרונה
זה מאתגר ממשארץ השוקולד
חלק גדול מהקושי שלך נובע מזה שאתה חווה את המלחמה כעת והיא חווה דברים אחרים, זה קושי שיחלוף והוא מעלה תהיות אם זה הזמן הנכון לקשר ולא יודע מה התשובה.
מקומות לימוד בנושאי התפתחות אישית ברוח היהדות יש?ראומה1

לפנויים פנויות תורניים יותר.

מקפיצהראומה1
אולי כדאי לפרט יותר מה הצורך בדיוקזיויק
כי יש מלא מסגרות
למטרת לימוד ועל הדרך היכרותראומה1
חשוב ממשזיויק
היה פעם טיסה יוזמה בעוז וגאון אין לי מושג מה הציבואחד איש
ומה הלוז 
יש מי שיגידו לך שזה אוקיסמורוןלגיטימי?

במובן של - 

אדם שמגדיר את עצמו "תורני יותר", בהגדרה לא ילך למקום לימוד מעורב.

ככל הידוע לי, אין מקום לימוד שבו מתרכזים דווקא פנויים ופנויות.

יש מסגרות שונות בהם אפשר למצוא שיעורים שמיועדים לצעירים , למשל, בפתח תקווה:

https://www.facebook.com/p/%D7%93%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9%D7%90-%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%A9-%D7%9C%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-61550348040412/?locale=he_IL

יש גם בבר אילן שיעורים בערבים.

בירושלים יש כל מיני מסגרות בכל מיני סגנונות.

 

וראי את השרשור הזה:

שאלה לדוסים שכאן - לקראת נישואין וזוגיות

וכאן גם יש קישור לקבוצת וואטסאפ:

https://www.inn.co.il/forum/t1414348#15414635

 

 

ומתוך מעגלי ההיכרות שלי, אני לא מכירה זוגות שנפגשו במקומות כנ"ל (מקומות של שיעורי תורה שלא הוגדרו כפו"פ). זה לא אומר שאין. זה אומר שאני לא מכירה. כן מכירה כאלו שנפגשו בלימודים באוניברסיטה, או באירועים שיועדו לפנויים ופנויות במטרה להכיר.

רק אומרת שמכירה זוג כזה. נשואים היוםמרגול
תודה עברתי על הכלראומה1אחרונה
יש לך רעיונות לשיעורים בסגנון של הרב יעקב ורשבסקי לגילאי 35+ שנערכים פרונטאלית? אולי לציבור גם של חוצניקים?
ישלא שלם,משתלם
לימוד בחמישי בערב בשמורת  עז וגאון
מה אתם אומרים על זה?פתית שלג

הרבי מסאטמר נגד תזמורת בחופה 

בגדול הטענה שלו היא שהוזלנו את החופה עם כל התזמורות והזמרים השונים.

"חופה היא דבר חשוב וקדוש, ולא מקום למסיבות. מביאים תזמורות וזמרים ועוד משלמים על זה סכומי עתק". "בחתונות של פעם, כמו אצל הרבי מצאנז, היה פחד ויראה בחופות. החסידים לא העיזו להרים עיניים, לא דיברו ולא צחקו". הוא הביע זעזוע מהתנהגויות שנראות כיום: "ראיתי מישהו יושב בחופה ומעשן. איך אפשר? בחופה צריכים לעמוד באימה וביראה"

 

אני חושב שיש הרבה אמת בטענה הזאת. לאו דוקא שנגנים הורסים את החופה, אלא השטיקים הקבועים בניגונים של החופה ונספחיהם, הנטיה של מחזיק הרמקול להחליק בדיחות (לרוב קבועות), גם הלבוש (בדרך כלל כשאנשים מגיעים למקום מכובד הם נוהגים להתכסות יותר\חובשים כיפה).

לדעתי יש הרבה מה להתחזק בעניין

הקיצוניות - מוגזמתגבר יהודי
כשהרבי מליובאוויטש ראה שמוליכין חתן וכלה לחופה בלי ליווי נגינה - הוא שילם מכיסו על זה שיביאו מי שינגן שם!


אם כי שם דובר על הנגינה *בהתחלת* החופה ולא *באמצע*.

מה הנימוק ההלכתי לא הבנתי?נקדימון
עם גישה כזו הוא גם בטח ירתח על חזל שאישרו לקדש בתמר. לקדש באוכל? נפלנו על הראש?! טירוע כזההקדוש להוזיל לתחתית החומר?
חז"ל לא "אישרו לקדש בתמר"גבר יהודי
הם אמרו שבדיעבד אם קידש בתמר שווה-פרוטה - מקודשת.


מלבד מה שבזמנם הקידושין לא היו תחת החופה!

פספסת את הציניות שלינקדימון
לא אותו דבר בכלל. גם כי חופה וקידושין זה דבר שונה,פתית שלג

וגם כי לא מדובר בקלות הדעת.

מה הבעיה בבדיחות?פשוט אני..

אם הדור צריך בדיחה בשביל להקשיב,

אז שתהיה בדיחה בשביל שיקשיבו.


כי הא דרבה, מקמי דפתח להו לרבנן אמר מילתא דבדיחותא ובדחי רבנן, לסוף יתיב באימתא ופתח בשמעתא


רש''י:

ובדחי רבנן - נפתח לבם מחמת השמחה

הבעיה היא כאשר עושים אותן בזמן הלא נכון.גבר יהודי

לדוגמא אם באמצע סליחות או קינות מישהו יעמוד ויספר בדיחה - זה ממש לא לענין...


המקובל בקהילות רבות בישראל הוא שזמן החופה הוא זמן של "וגילו ברעדה", זמן של בכיה ותפילה, ולא של בדיחות וקלות ראש.


וכפי הדוגמא שהבאת:

*לפני* השיעור - רבה/רבא סיפר בדיחה כדי לפתוח את הלבבות.

ואחר כך - ישב *באימה* ופתח באמירת השיעור.

לא יודע מה זה ''קהילות רבות בישראל''פשוט אני..

הייתי בחתונות של כל מיני זרמים בציונות הדתית,

הייתי בחתונות של חרדים ליטאים, חסידי גור, ספרדים ..

וכמובן גם בחתונות חילוניות.


 

עוד לא ראיתי בחיי חופה שבה יש ''גילו ברעדה'' במובן שאתה מתכוון אליו. כן יש דמעות של התרגשות, לפעמים הכלה בוכה בכסא כלה בזמן שהיא מתפללת, אבל החופה עצמה היא תמיד שמחה ומרגשת מתוך אושר ולא מתוך רעד.

החופה היא שמחה רציניתגבר יהודי
הזמן לריקודים ולבדיחות-הדעת - הוא בסעודה.
כנראה רבים לא מסכימים...פשוט אני..
למה ריקודים חייבים לבוא עם בדיחות דעת?קעלעברימבאר
יש גם ריקודים של שמחה והתרגשות והתעלות עצומה
צודק!גבר יהודי
אכן ריקודים רציניים - מתאימים גם בשעת החופה.
פחות הייתי מכנה את זה "רציני" ויותר "מרגש".קעלעברימבאר

רציני עושה אסוציאציה של ראש השנה באימת הדין. ותחושת כבדות.

פשוט אהבה היא דבר מאוד נשגב, אז לא שייך להמעיט בערכו עח ידי בדיחות הדעת. אבל צחוק שנובע מאושר ושמחה כמו "אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה" כן שייך בחופה, או כמו צחוק של ילדים קטנים ממש, שאין בו אפילו לא טיפת ציניות

בכיה? לא של התרגשות ושמחה?קעלעברימבאר
לסוף יתיב באימתא- דבר ראשוןפתית שלג

דבר שני, מי אמר שהמטרה העליונה היא שיקשיבו?

וחוץ מזה יכול להיות שמה שמקשה על אנשים זה האורך של החופות בימינו ולא ה"כבדות"

כי חופה זה מאורע משמח ומרומם של אהבה ושמחה, אזקעלעברימבאר
אם יש בו צחוק של אושר, זה מצוין. אבל צחוק שקצת "ממעיט" מערך הדבר, אפילו שהוא רק בדיחותא ולא לייצנות, אף על פי שבדברים אחרים הוא מצוין, בחופה לא. מצד שני לא שייך לדבר על אימה יראה ורתת בחופה, אבל כן שמחה וקדושה נשגבת והתרגשות גדולה. 
היחלשות יראת הכבוד/הרוממות בדורנו היא באמת בעייתיתנוגע, לא נוגע

זה מקשה על ההערכה וממילא על חיבור לדברים. וזה בהרבה תחומים (כולל שידוכין).

מצד שני, מי שכן עובד עליה, משיג אותה באמת, ע"י חיבור פנימי, ולא בגלל דברים חיצוניים או הגבלות.


לגבי החופה- הוא מדבר על ההגזמה, ולכן מדגיש את הצד השני לדעתי.

מי שבאמת מרגיש את היראה בחופה, הבדיחות (אני לא יודע בדיוק על איזה סגנון אתה מדבר, אני מדבר על מה שהכרתי בישיבה, כשאחד החבר'ה היה מקריין) דווקא משתלבות יפה ומאזנות. והשירים עוזרים להוריד לעולם את גודל המעמד.


כשאין מקדש, החוויה הרוחנית שהכי קרובה אליו זה חופה. יותר מכל תפילה או מעמד רוחני אחר. רק צריך להתנער מהסחות הדעת ולהיות ממוקד כדי להרגיש את זה (וכמובן שתהיה חופה מתאימה).

יש בחופה המון רגשות מיוחדים שהתלכדו למעמד אחד- הזוג יוצא מבדידותו ומשלים את הרצון הפנימי השורשי ביותר, ולא רק כרצון אנושי טבעי אלא כרצון שמחובר לרצון ה'. ההורים שמחים בשבילם ובגלל שתהיה להם המשכיות. מחילת עוונות. כריתת ברית. האדם מפסיק להיות "פלגא דגופא" מבחינה רוחנית, הזוג מתחבר באופן מהותי ועמוק יותר לעברו של עמ"י ולעתידו. זכרון ירושלים והקשר של החתונה אליה. ציבור גדול נמצא יחד במעמד הזה איתם. יש פה אהבה זוגית מרוממת לפני שממש ירדה לעולם, חיבור לה', חיבור של עם ישראל, אהבת החיים.

מי שבאמת מתבונן בזה, לא יכול שלא להיות בחופה עם יראה אמיתית מגודל המעמד (וגם עם שמחה, רק רגועה יחסית).


הוא התבלבל בין חופה ללויהנפשי תערוג

חופה זה מעמד משמח

וכל מה שיעשה אותו שמח… זה בסדר

(כמובן בגבול הטעם הטוב וההלכה)

אני מסכים עם זהאביעד מילוא

זה דומה למה שרה"י שלי מנהיג בחופות יש פשוט דברים מוגזמים בחופות של היום לדוגמא קולות שניים בזמן הברכות ועוד לכ מיני תופעות שהן קצת מפריעות למעמדץ בגדול חופה צריכה קצת להזכיר את כל נדרי במוחין. שמחה וקדושה עם הרבה יראה

בעד תזמורת, נגד "לשעשע את הקהל"מרגול

כשאני עמדתי מתחת לחופה ממש לא עניינו אותי האורחים. קומץ האנשים המאוד קרובים אליי גם ככה מתרגשים מאוד יחד איתי רק מעצם המאורע. כל הרחוקים יותר מוזמנים לסגור את פיהם ומכשיריהם הסלולריים ולצפות.


אבל בשבילנו (הזוג), בהחלט היה לי אכפת. ומנגינה נוגעת בנפש, ומשמחת. ומילים אישיות שמוסיפות נופך אישי וייחודי לחופה (כלומר מה שמעבר לחלקים הקבועים בטקס). ממש לא היה שום עניין להצחיק. היו דברים שהעלו חיוך, אבל יותר בקטע משמח ומרגש.


וסתם עצה פרקטית - ככל שיותר אנשים יושבים, קרובים לחופה, והחתונה קטנה - גדל הסיכוי שיהיו בשקט ובאמת יתרכזו בטקס.

כשעומדים במרחק שנות אור מהחופה ובקושי מזהים את החתן והכלה, הרבה יותר קשה להתחבר לרגע. 

? בכנות לא יודעת מה פירוש ראשי התיבותמרגול
..שפלות רוח
גבורה אחריות מנהיגות
גם אני מצטרףאדם פרו+

ראשי תיבות חדשים 

נצפו כאן לראשונה 

רואים שאתה איכותישפלות רוחאחרונה
הכל עניין של פרופורציותשושיאדית

פשוט אנשים צריכים להבין שרגעי החופה אלו רגעים בהם נערכים חיבורים קדושים ונשגבים בעולמות עליונים,

ועל כן ההתנהגות צריכה להיות בהתאם למעמד הגדול הזה,

ורק אחרי שנבין את זה - ניגש לבחירת המוזיקה שתתאים לליווי הרגעים הללו.

היו כלי נגינה במקדשבינייש פתוח
והם מוזכרים המון לאורך כל ספר תהלים.
אהבתי את הראיה. נכון מאוד. גם שמחת בית השואבהפתית שלג

היתה ותהיה עם לפידים וילדים מטפסים על העמודים וכו'..

אבל מצד שני צריך להיטהר לפני הכניסה למקום, ואני בטוח שזה לא סותר יד על הלב שלא תהיה ח"ו קלות ראש. הרי בבית שני ראו שבשמחת בית השואבה הגיעו לידי קלות ראש, ולכן עשו הפרדה בין גברים לנשים (מה שכנראה לא היה צורך בו כל ימי בית ראשון! מן הסתם לא כי היה סבבה קלות ראש, אלא כי המקום גרם לכובד ראש מסוים)

בשביל להימנע מקלות ראש מפרידים בין גברים לנשיםבינייש פתוח

ולכן גם בחתונה מפרידים בין גברים לנשים.

פה זה מתחיל ופה זה נגמר.

מחזיק הרמקול והבדיחות :מוקי_2020

יש תוספות מעניין במסכת בסוכהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך כ"ב בחשוון תשפ"ו 21:09

"ויש ללמוד מכאן לאותן בחורים שרוכבים בסוסים לקראת חתן ונלחמים זה עם זה וקורעין בגדו של חבירו או מקלקל לו סוסו שהן פטורין שכך נהגו מחמת שמחת חתן"

 

פעם שמעתי שבאירופה של לפני השואה היה תפקיד "בדחן" בחתונות
 

מצד שני - כשהייתי קטן היו אומרים דברי תורה בחתונות והיום לא... גלים גלים של תקופות אני חושב

אולי יעניין אותך