התלבטות לגבי בתי חוליםveredd

אז ככה, אני גרה בבית שמש, וכרגע בהריון שני, שבוע 24. בהריון הראשון ילדתי בשערי צדק, אבל חוץ מהעובדה שהבית חולים דתי, הכל היה פשוט זוועתי. ממש ממש. התנהגו זוועתית, לא היו מקצועיים בכלל והייתה לי ממש טראומה מהלידה.

עכשיו אני ממש בפחד איפה ללדת הפעם... אני מאוד מתלבטת בין ביקור חולים למעיני הישועה. שניהם בערך באותו מרחק, אז זה לא ממש פונקציה. אני פשוט רוצה לדעת מה לדעתכן עדיף.

אני נוטה יותר לעבר מעיני הישועה, כי שמעתי שניתן להישאר שם 3 ימים במקום 2, ונראה לי שאני אהיה זקוקה לזה... מצד שני, שמעתי שבביקור חולים הם ממש בעד לידות לא מכשירניות ובגלל הטראומה מהוואקום הקודם, אני מאוד בעד...

הצעות? הארות? הכל יתקבל בברכה!

...נסיכה בפיתה

לעניות דעתי זה תלוי בך.

אני ילדתי בשערי צדק והיה לי מד הים.

יש לי בת דודה שילדה במעייני הישועה והיה לה ממש מזעזע היא טענה שהם ממש לא מקצועיים..

אני חושב שזה נורא אינדודולי לכל אשה....

מבחינת מקצועיות-+mp8

אין ספק שביקור חולים לוקח בהליכה.

ייתכן שמבחינת יחס וכדומה- במעייני הישועה טוב יותר- לא בטוח.

 

אני יודעת שבביקור חולים עושים הכל כדי לא להגיע לניתוח- אך אני יודעת על כמה שעברו שם לידות מכשירניות, יותר מפעם אחת, כנראה כדי להימנע מניתוח.

מצטרפת לקודמותי..יפעת1

החוויה מאוד אינדווידואלית, ותלוי גם בהכנה שלך..

ללמוד באיזה תנוחות ללדת ואיך ללחוץ בצירי לחץ וכו'..

ליוויתי בביקור חולים,במעייני הישועה עוד לא יצא לי.

מביקור חולים הייתי מאוד מרוצה מהיחס והם מקצועיים.

עשית כבר עיבוד חוויה ללידה הראשונה?

להתגעגע לשערי צדקאני!!!...

ילדתי עכשו בבלינסון, ופתאום מצאתי עצמי מעריכה את מה שהיה לי פעם קודמת בשערי צדק!

היחס באשפוז, המידע שנתנו, אפילו הלידה עצמה.

בקיצור, יש בתי חולים גרועים יותר, נא לדעת.

שערי צדק דווקא בסדר יחסית אליהם.

אני יודעת שיש נשים שמאוד נהנו שםveredd

אבל אני אישית לא מוכנה לחזור לשם. גם נתנו לי לחכות בעמידה (אפילו לא הציעו לי כיסא! באמצע צירים עם פתיחה של 4 ס"מ!!!!) עד שיתפנה חדר לידה, בערך שלושת רבעי שעה, המיילדות היו אנטיפטיות לחלוטין, רופאה מיילדת שדיברה בטלפון תוך כדי הצירי לחץ ושהיא מחזיקה לי את הרגל, וואקום שעשו פשוט סתם סתם סתם ושגרם לכאבי תופת שאני סובלת מהם עד היום, ובחדר התאוששות היה פשוט זלזול מאסיבי בכל היולדות.

אבל כן, הלכתי לשם בגלל שכולם אמרו ששם הכי טוב, אז אני מודעת לזה שזה לא בי"ח רע. אבל ממש לא בשבילי.

אתן מחדשות לי שמעייני הישועה אולי לא כזה מקצועי... אז אפשר לשמוע עוד על ביקור חולים?

אחותי ילדה 2 לידות בביקור חולים והיתה מרוצהאנונימי (פותח)

אני ילדתי את אחת הלידות שלי בעין כרם וממש נהנינו (יש כמה הערות קטנות)אבל בכללי ממש נהנינו והבנתי שלרב מי שהולכת לשם ממש מרוצה

 

זה לא בענין שלך עין כרם?

לא ממשveredd

שמעתי שצפוף שם מאוד מאוד...

מנצלש"ת שאלה לגבי ביקור חוליםבלה

ובכלל בתי חולים- מה קורה אם אני לא רוצה לבלות שם את הלילה? אחרי הלידה אני רוצה לעבור ישר לבית החלמה איפה יש אפשרות כזו?

לא נראה לי שיש.....+mp8

אבל לאן את ממהרת??

קחי את הלילות שנותנים לך שם- ורק אח"כ בית החלמה, ככה יצא לך יותר זמן מנוחה......

תמיד יש לך זכות לחתום ולהשתחררפצקרשת

הרבה סמכויות יש לבתי חולים - אבל סמכות לכליאה אין להם (-:

בקשר לעין כרם אני יודעתחנצ'ו

שיש אפשרות ללכת מיד אחרי הלידה לבית ההחלמה שלהם, הדסה בייבי.

צפוף בשתיים ממחלקות היולדותפצקרשת

אבל במחלקת הביות המלא (לא זוכרת אם זו מחלקה א' או ג') לרוב דווקא יש שפע מקום. בביות המלא לא מתאשפזים במסדרון (-:

העיקר הבריאותאנונימי (פותח)

ילדתי ב"ה 5 פעמים בעין כרם.

יש שם רופאים ערבים, יולדות ערביות ובארבע הלידות הראשונות שכבתי במסדרון אחרי הלידה.

(בלידה החמישית ריחמו עלי, אז אירגנו לי חדר...)

אבל מה שמביא אותי לשם כל פעם מחדש זה המקצועיות.

אני רגועה לדעת שחו"ח על כל דבר שלא יהיה, הם הכי מקצועיים!

עובדה שמכל בי"ח שמעבירים חולים אחת האופציות היא עין כרם.

לאכול טוב- אוכל בבית.

לישון- מילא לא ישנים...

לגבי הצפיפותבצ

ילדתי 2 בש"צ ואת האחרון בעין כרם. יש שמה חצי מכמות התינוקות בתינוקיה!!!!!!!!!!!!!

לי אישית היה מעולה.

יכולה לפרט יותר על עין כרם?מתנסה
קצת מה שאני יודעתאנונימי (פותח)

  המיילדות היו ממש חמודותעזרו לי בהרבה דברים בלי שביקשתי(זה יכול להיות בכל בי"ח) בחדר קבלה התיחסו אליי ממש מהר וברצינות דבר שמאוד הקל עלי

 

המחלקות ממש יפות יש את הדסה בייבי(ביקשתי לרדת לשם אחרי 24 שעות הלכתי לשם בשביל זה..)

 

סה"כ היו שליחים נהדרים מחלקה טובה שעות ביקור גמישות  , גמישות עם הישארות מלווה אחד איתי(בעלי)

 

אבל.. יש גם הערות הרבה מהצוות ערבי גם בחדר יילודים והפריע לי שערביה מטפלת בביתיו גם הפחיד.

והיו סיפורים בתקופה האחרונה עם עין כרם צריך להיזהר מגאוות הרופאים שם

זה גם היה הרושם שליפצקרשת

ומעט רשמים שליליים (למרות שבגדול מאוד אהבתי את עין כרם, הרבה יותר מבתי"ח אחרים שילדתי בהם) - האוכל נורא לא טעים, וחשוב יותר - שבת שם ממש מבאסת.

אגב ורד אנחנובלה

בול באותו מצב,ממש כאילו אני כתבתי את ההודעה רק שאצלי זו לידה רביעית:] אנחנו כמעט גם באותו שבוע, גרות באותו מקום ובאותה התלבטות {כולל הטראומה מלידה ראשונה..} העניין הוא שכמו שבכל בית ספר גרוע תמיד יש מורה אחת או שתיים טובות כך גם בכל בית חולים את יכולה ליפול על מישהי שבזכותה כל החוויה תהיה שונה.. וזה מה שמפחיד זה לא איפה יולדים זה את מי מקבלים בסוף... על כל בית חולים שמעתי סיפורים טובים וסיפורים גרועים וזה גם מאוד תלוי באופי, יש נשים שמבחינתן התערבויות הן חלק טבעי ותומך בכל התהליך ויש כאלה שכל התערבות נראית להן אישית נגדן ולרעתן, וכך יש גם מיילדןת עם גישות מאוד לא דומות.. ולא תמיד יוצא שידוך מוצלח...

צריך להתפלל לשליחים טובים בין יתר שאר ההשתדלויות.. אני בכלל מפחדת מללדת בבית חולים כי עברתי 2 לידות בחו"ל שם מתייחסים אממממממ קצת אחרת מפה ועכשיו אני צריכה ללדת שוב בארץ ואני נזכרת בלידה הראשונה וביחס הלא נחמד ופשוט מפחדת.

זו בהחלט התלבטות רצינית נחמד לדעת שיש עוד מתלבטת באיזור:]

כמו שאמרה בלהאנונימי (פותח)

-העיקר להתפלל שהשליחים יהיו טובים. מעבר למצב האישי בלידה שמשתנה מאחת לאחת יש כ"כ הרבה פריטים קטנים שיכולים להיות הכי טובים או הכי לא בסדר וזה ממש לא תלוי בנו, כמו אם את מגיעה בזמן רגוע או בזמן לחוץ, תחילת משמרת, סוף משמרת וכו וכו

אני באופן אישי ילדתי 3 ילדים במעייני הישועה והייתי מאד מאד מרוצה. מהצוות, מהמקצועיות, מהיחס, מהמחלקה.

ממליצה מאד!

בהצלחה!!!

עשיתי מחקר שלם..איזה יום שמח

נורא חששתי איפה ללדת, על כל בית חולים מהלכים סיפורי אימה ולמזלי חברה טובה שלי עשתה סטז' בחדרי לידה של ש"צ וע"כ בביקור חולים היא ילדה וגם שמעתי מאחרות, הר הצופים לא רציתי כי זה אותו מדיניות כמו עין כרם וגם מפוצץ ערביות...

אז ככה, עין כרם יש יחס מדהים ליולדת לותינוק אחרי הלידה אחות על 5 שזה יפה, חברה שלי לא יכלה להחזיק את התינוקת שלה בהנקה בגלל ניתוח אז האחות החזיקה אך המילדות לא תמיד משהו... הם מספר 1 בארץ בקיסרי ולמעשה 1/3 מהנשים שם יולדות משום מה בקיסרי.... הם המקום היחיד שיתנו לך לעבור מיד להדסה בייבי שזה כאמור בית החלמה מדהים וקצת יקר יחסית לאחרים. הם גם יתנו לך להסתובב שם 4 ימים עד שתלדי אם לא מתפתח כלום ולא מסוכן.... 

לגבי שערי צדק, המילדות שם מדהימות התינוקיה עמוסה אבל לפחות אין ביות אם רוצים אפשר... את לא צריכה להחלית טיטול... לחברה שלי  בעין כרם אמרו טוב אז תחליפי אם את רוצה... ועוד דבר הם המקום האחרון בארץ שמנתח מבחינה סטטיסטית וגם מצד חתכים הם בקושי חותכות.... אני למעשה ילדתי שם היו לי 3 מילדות מ 3 משמרות שונות וכל אחת יותר מדהימה מהשניה.....

לגבי ביקור חולים שמעתי על כמה לידות  שהתחליו רגילות ופתאום הסתבכו כמו שאמרו למעלה ללידה מכשירנית ואף לניתוח... אבל האוירה שם מאד ביתית, יותר בית יולדות מאשר בית חולים....

 

תתפללי שיהיו לך שליחם ושליחות טובים, המון הצלחה וס"ד.

מתאים לי הקטע של הדסה בייביבלה

בכמה זה יותר יקר מבית החלמה רגיל?

לגבי עין כרם שמעתי דברים טובים וכמובן היתרון של המקצועיות.

לגבי מי שאמרה שאפשר לנוח בבית חולים- על מה את מדברת?? גם מי שעברה לידה נורמאלית יוצאת מבית החולים מותשת. לא נותנים לך לישון {גם אם את לא מניקה} חדרים צפופים, אורות מודלקים באמצע הלילה, מבקרים של השכנות לחדר... שלא נדבר על מצב שאת "נחה" אחרי לידה במסדרון.

אהי אשמח לדעת אם מישהי יודעת על משהו בסגנון הדסה בייבי בבתי חולים אחרים.

אגב הבנתי שמי שיולדת בביקור חולים מקבלת 2 לילות חינם בטלסטון..

אהי=אניבלה
לבלהאיזה יום שמח

הדסה ביבי זה בסביבות 550 פלוס לעומת טלזסטון/מעון צביה ביירושלים שמתחיל ב 350/450

ביקורחולים נותן יומיים המעון צביה ברח' סורוצקין דוקא נחמד,שקט וחמים...

לא ממליצה על ביקור חוליםaima

לא מכירה במעיני הישועה

את צריכה להסביר למהבלה
אם זה שיקול עבורך -פצקרשת

שמעתי מחברה שילדה בביקור חולים שאין שם אפשרות לביות מלא (אולי בחדר פרטי כן? אבל זה נורא יקר) ושהאחיות מאוד להוטות לתת תמ"ל.

אני לא יודעת איך מעייני הישועה מהבחינה הזאת.

זה לא שיקולבלה

המקצועיות והאנושיות של הצוות הכי חשובים לי

הם לא מקצועייםaima
ממש לא ממליצה על מעייני הישועה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!רות.

בס"ד

 

גיסתי ילדה שם לפני כמה חודשים, והיחס של חלק מהאחיות היה ממש נוראי גם אליה וגם לתינוק.

היו המון המון טעויות רפאיות שהתבררו לה אח"כ אצל הרופא משפחה.

לדוג' דחו את הברית כי בדיקת שתן שעשו לתינוק יצאה לא תקינה. אצל הרופא משפחה התברר לה שהם היו צריכים לקחת בדיקה סטרילית ולא משקית!

 

יש עוד כל מיני סיפורים עליהם...

 

אבל על כל בית חולים יש את זה. יש לי 2 שכנות , הראשונה לא מוכנה לחזור לשם בחיים והשניה הולכת רק לשם (יש לה כבר 7 ילדים...)

 

 

בכל אופן, אני מאד מאד ממליצה על לניאדו. ילדתי שם כבר פעמיים, וגם בלידה הקרובה בעז"ה אני מתכננת ללדת שם.

אני מאד הייתי מרוצה מהצוות, מהאוכל, מהאווירה...

 

ללניאדו יש נשים מכל הארץ. מגיעות מצפת, נשר, חיספין, באר שבע, קרית ספר...

זה מה שעולה לי ככה בראש..

 

 

מה שהכי הכי חשוב זה שאיפה שבסוף תלכי, תהיי שלמה עם זה ושיהיה המון בהצלחה ובקלות!!!!!!!!!!

מאוד בא לי על לניאדובלה

אבל אני גרה בבית שמש...קצת רחוק לא?

בלידה הראשונה שלירות.

היתה גם אחת מבית שמש שבאה במונית ספיישל דווקא לשם אחרי נסיון מר בלידה הקודמת שלה בבי"ח אחר (לא יודעת איזה).

מעייני הישועהאנונימי (פותח)

ילדתי 3 פעמים במעייני הישועה ב"ה, ועוד היד נטויה.

 

הרופא נשים שלי שהוא רופא בכיר בתל השומר, המליץ בלי בעיה על מעייני הישועה מבחינת המקצועיות שלהם.

 

ולהלן החויות שלי:

 

לידה שניה - רופא נשים נכנס מיזמתו לחדר (לכאורה ללא סיבה, סתם עבר לביקורת) התחיל ליילד ונשאר כל הלידה. התפתחה מצוקה נשימתית - זה היה נס שהוא היה שם. הלידה הסתיימה בוואקום. היחס היה מדהים, נשארה חויה חיובית לחלוטין - אפילו שהיתה לידה לא קלה בכלל.

--- למפרע התברר לי שהרופא הזה מנהל מחלקת הריון בסיכון גבוה בבי"ח מפורסם במרכז.

 

לידה שניה - שוב רופא נשים יילד, תינוק במשקל 4.200, הרופא עבד יותר קשה ממני. 3 דקות והתינוק היה בחוץ. אחר כך המיילדת אמרה לי - תגידי לו תודה, בלעדיו היית לוחצת 3 שעות (!!)

 

פעם הבאה בעזרת השם, בלי התלבטות למעייני הישועה.

 

בהצלחה בכל מקום בו תבחרי

הריון ראשוןאנונימי (פותח)

בשבילי זה הריון ראשון ותאמת הצלחתם להפחיד אותי עם הלידות בבתי חולים אנ ימקווה שאצלי יעבור בשלום.

 

רציתי לשאול אותכן מזה ביות?

היי מתעניינת, שיהיה בשעה טובה!שירה שירים

ביות- שהתינוק נשאר צמוד לאמא כל הזמן, הוא איתך בחדר.

 

יש אפשרות לביות מלא שזה גם בלילה ויש אפשרות לביות חלקי שזה רק ביום ובלילה התינוק נמצא בתינוקיה..

 

(אם מתאים לך- אני ממליצה בחום! עם שני הילדים שלי הייתי עם ביות וזה ממש כיף ונוח (וממש טוב לתינוק וגם לאמא, שוב מי שמתאים לה)

 

ואל תפחדי, בעז"ה תהיה לך לידה קלה, מהירה, טובה ושמחה!

הבעיה היחידה עם ביותחיפושית אדומה

זה שאר הנשים בחדר. אם הן לא גם בביות.

לי היה ממש לא נעים שאני מפריעה להן לנוח כשהתינוקת בכתה (עד שהתארגנתי עם הכריות להנקה) - וזה רק בשעת הנקה... (לא נתנו לי ביות בגלל הירידת מים).

לפי מה שאני יודעתשירה שירים

משתדלים לשים נשים עם ביות באותו חדר..

 

אם יש עומס אז זה לא תמיד מצליח.

בעין כרם הביות במחלקה נפרדתפצקרשת
אתן יודעות על עוד בתי חולים לגבי הביות?אהבה של אימא

באיזה בתי חולים יש ובאיזה אין? והאם רק בעין כרם זה במחלקה נפרדת?

פעם ראשונה שאני שומעת את המושג הזה... ובאמת לא חשבתי על זה קודם...

סורוקה- כל המחלקות ביות מלא+mp8

מיד כשאת עולה מחדר לידה- התינוק צמוד אלייך, לטיפול מלא, 24 שעות ביממה.

אין בכלל חדר תינוקות, אלא רק לתינוקות שצריכים טיפול מיוחד(פגים/ מונשמים וכד').

אני ילדתי בלניאדושירה שירים

פעמיים והייתי עם ביות. בלידה הראשונה הייתי במחלקה הישנה והיינו בחדר שתי נשים עם ביות ושתיים לא.

 

כי היה עומס מטורף ולא היתה אפשרות להפריד..

 

ובפעם השניה הייתי עם עוד משהי אחת עם ביות במחלקה החדשה והיה פשוט מדהים.

ממש ממליצה על לניאדו.

 

וחיפושית- מצטרפת לאברכית. גם אני אשמח אם תסבירי למה לא איפשרו לך ביות..

בלניאדו במחלקות נפרדותרות.

אלא אם יש עומס

חיפושית - את יכולה להסביר למה לא אפשרו לך ביות?Avrechit
ביקור חולים מומחים להיפוך!אנונימי (פותח)

ב"ה זכיתי ללדת שש לידות בביקור חולים, והייתי מאוד מרוצה. שלוש פעמים הייתי על סף ניתוח- וב"ה, בסופו של דבר ילדתי רגיל בזכות הרופאים שעשו היפוך!

שערי צדקkrn

שלום.

אני ילדתי 3 לידות בשערי צדק. אצלי חדר הלידה תמיד היה מצויין והמיילדות היו מקסימות וקשובות, כנראה  זה תלוי על מי את נופלת... אחר כך במחלקת יולדות היחס היה ממש אדיש, אבל אחרי מהלידה השניה כבר הרגשתי טוב יותר אחרי הלידה ולא ממש הייתי צריכה אותם. גם הגמישות של התינוקיה היתה לי ממש טובה, אפשר לקחת את התינוק כמעט תמיד, הן מוכנות להעיר אותך באמצע הלילה אם את מבקשת ואני לא רוצה לחשוב על בית חולים שאינו שומר מצוות בשבת או בחג (עוד לא יצא לי ב"ה).

בהצלחה בהחלטה קורץ

אולי זה יעניין אותך חוץ מהתגובות פהנחשונית

זהר כבר בדקה    http://www.zoharbadka.co.il/Site/Templates/homePage.asp

 

ילדתי בשערי צדק 4 פעמים: 1 הפלה מאוחרת, 3 לידות, 2 פגים, 2 קיסריים. מצבים מסובכים, לידות לא נעימות ולא טובות, ובד"כ לא באשמת הבי"ח. לא הכל מושלם בשערי צדק, אבל מבחינתי ובטח בירושלים, למצבי המסובך, אין להם תחליף.

מעייני הישועהמומין אמא

כמו שרבות לפני אמרו- תפילה תפילה ושוב תפילה

אני כרגע בחודש תשיעי- מתכוונת בעז"ה ללדת במעייני הישועה את בני הקודם ילדתי שם והייתי סה"כ מרוצה

הגעתי למסקנה- שלא כ"כ משנה איפה יולדים- צריך להתפלל שתיהיה לך מיילדת טובה- בכול בי"ח יש צוות יותר טוב ופחות טוב. לי חשוב שיהיה לי נוח במחלקת היולדות  ואין על מעייני הישועה- מחלקה חדשה ( כול עוד היולדת לא בסיכון ושהכל עבר בטוב- אז נמאים במחלקה הישנה) ממש נוחה, 3 לילות שלי זה ממש חשוב, צוות, אוכל טוב...

לי היה ממש נעים והעיקר שאין יולדות ערביות וכל החמולות שלהם שממש סבלתי מזה בלידה הראשונה ( ילדתי במאיר בכפר סבא) . ולמי שחשוב אפשר ביות חלקי ואו מלא.

 

שיהיה בבריאות ובשמחה

והעיקר לא לפחד כלל- הרי הלידה הוא חלק מהטבע שלנו - וה' אתנו לאורך כול הדרך

רק טוב

 

גם מעיני הישועה וגם ביקו"חב.ש.

שמים הרבה דגש ותשומת לב ליולדת.

מבית שמש ביקו"ח יותר מהר להגיע מאשר מעיני הישועה.

וכמו שאמרת וצדקת-ביקו"ח ממש לא בעד לידות מכשירניות. והרבה מעדיפים אותם ולו בגלל זה.

יש המון שמרגישות ששע"צ זה כמו בית חרושת ליולדות ולכן הן לא מתחברות לשם. (למרות שהם באמת טובים).

אבל כל אחת צריכה ללדת רק איפה שנוח לה.

בהצלחה!

לא מספיק יחס ליולדת צריך גם להיות מקצועייםaima
בסוף תלדי באמבולנסמרים*

פוטר את כל ההתלבטויות...דוקא נחמדים מדא בית שמש...

דולה או מיילדת פרטיתאנונימי (פותח)

למה שלא תנסי לקחת דולה (סייעת לידה) זה יכול לפתור הרבה התלבטויות וחוץ מזה אפשר גם לקחת מילדת פרטית בביח תל השומר

סליחה שאני אולי מבלבלת אותך אבל-אנונימי (פותח)

קודם כל שיהיה בשעה טובה ובבריאות!!!

כמו שאמרו הרבה לפניי זה הכל משמיים, ברגע שתאמיני בלב שלם שכל דבר שיתרחש בתהליך הלידה הוא הדבר הכי טוב בשבילך אז הכל יתגמד.

לגבי ההחלטה בת'כלס:

אני אישית ילדתי בהר הצופים אחרי המון המלצות חמות. הלידה הייתה נוראית, צירים נוראיים במשך 15 שעות. בסוף הקטנטנה נולדה בוואקום אבל הייתי מרוצה מהכל!!! הצוות בחדר לידה, במחלקת יולדות, בתינוקיה, כולם נעימים עם סבלנות וחיוך. הגענו עם תכנית לידה מאוד מפורטת והמיילדת הייתה פשוט מקסימה ועשתה הכל כדי שנלד כמו שקיווינו. כשלא הסתדר היא הסבירה בנעימות מה השלבכרגע ומה יקרה הלאה. הייתי במחלקה ב' (ממוקמת פנימה יותר) כך שיחסית היה לנו שקט. השבת הייתה נעימה מאוד, יש תמיד דוסים צדיקים שעוברים ודואגים לאווירה. האוכל ממש טעים במחלקה ובשבת יש איזה חסידות שמארגנת ארוחות. הם מאוד קשוחים עם זמני הביקור ואני חושבת שזה רק לטובת היולדת, למרות שאני אישית לא כ"כ זכיתי לביקורי משפחה בגלל שהם גרים רחוק. כמובן שהם לא כל הזמן לידך. את צריכה להיות אקטיבית ולדבר ולשאול ולא לחשוב שהכל ברור מאליו (כמו שמותר לבקש מיילדת אחרת כי זו שהגיעה אלייך מעצבנת או לא נעימה, ויש כאלה גם בהר הצופים). אני אישית לפני שהשתחררתי במוצש"ק ישבתי יותר מחצי שעה עם אחת האחיות על יותר מ-20 שאלות שרשמתי לי במהלך שהותי שם והיא הייתה מקסימה ומלאה נחת. (ושוב- תלוי באחות).

יכול להיות שזה היה משהו חד פעמי אבל אני יודעת שבע"ה ללידות הבאות, אם נגור עדיין באיזור, אגיע לשם.

זה לא שאין צוות ערבי,יש. אבל לא נראה לי כמו בעין כרם. שמעתי ששם זה כמו בית חרושת, ואולי לכן היחס כזה, וגם האוכל....

לגבי מעייני הישועה- יש לי חברה שלומדת רפואה והחבר'ה מהשנה שלה שהיו שם בסטאז' התרשמו לרעה, הם קצת לא מפותחים טכנולוגית ובמקרה חירום, לא עלינו, זה עלול להיות לא נעים.

לגבי שערי צדק- גיסתי הייתה ממש מרוצה מהלידה אבל לא מכל השאר.

מקווה שלא הלאיתי...

בהצלחה בהחלטות ולא לשכוח שהכל מה'!!! לזרום עם הטוב שהוא משפיע עלינו

בעין כרם לא ראיתי שיש בצוות בית חרושת של ערביםאנונימי (פותח)

היתה אחת ביילודים היא היתה כח עזר לא אחות . מן הסתם יש עוד אבל לא נראה לי בית חרושת

בתכל'סאיזה יום שמח

ודאי שמת לב שלכל אחת מה להגיד על מקום אחר...

 

לכי לסיורים תראי את המציאות וכך תחליטי...

 

בהצלחה!!

עוד טיפ בעיני חשובreutlif

אני ילדתי 3 לידות בהר צופים. בעז"ה הרביעי בדרך. קרוב לבית, מודעים הלכתית (דחו לי זירוז פעם ראשונה בשל השבת)כמובן שלא היתה סכנה)

ממש משתדלים לא לשים ערביות ויהודיות יחד בחדר רק אם ממש אבל ממש צפוף שומרים על שעות ביקור. מקצועיות לא רק   של הרופאים גם  של המיילדות וכל היתרונות שכתבו קודמותי.

באחת הלידות שוחחתי עם המיילדת על הסבלנות הרבה ואיך מיילדת בוחרת את מי ליילד. והיא ענתה לי תשובה שאני משתדלת להפיץ.

כשנכנסת יולדת לחוצה עם המון דרישות ובקשות וכולה חמוצה בדרך כלל המיילדות לא ששות לקחת אותה.

אבל (אם כמובן אין סיבה ללחץ) אם נכנסת יולדת עם חיוך וסבלנות המיילדות רוצות ליילד אותה והן באות עם כל הסבלנות בעולם. אז אם את יכולה זכרי שגם המיילדת עובדת תחת לחץ עם המון אחריות ועם המון רצון רק לסייע ולהקל עלייך (בגלל זה היא בחרה במקצוע הזה) חייכי והרגעי קחי בקלות ואי"ה הכל ישתקף אלייך חזרה וגם הדברים הקטנים והמציקים לפעמים יהפכו לשוליים ואת תשארי עם חוויה טובה ותינוק חדש. שיהיה שעה טובה.

4 לידות 4 בתי חוליםדידי

תל השומר, איכילוב, שערי צדק, בני ציון (חיפה).

תלכי עם התחושות שלך, כי בת'כלס- לדעתי הכל אותו דבר וזה תלוי על איזו מיילדת נופלים, האם זה יום חול או שבת, באיזו שעה, וכמה עומס היה למיילדות לפניךוכו' וכו'.

כמובן שזה גם תלוי בגישה שלך.

אני באה בגישה של "ללדת וללכת הביתה", כלומר כל עוד לא נעשה משהו ממש דרסטי שעלול לפגוע בבריאותי או בבריאות התינוק- לא אכפת לי כל כך היחס והתנאים.

בכל מקרה- בשערי צדק היחס היה נהדר גם בלידה (שהיתה מוקדמת) ואומנם במחלקה הייתי במיטה שהוסיפו לחדר, וגם שמו אותי ליד התינוקות ובני היה בפגיה וזה היה קצת חוסר רגישות מבחינתם, אבל הכל שטויות מבחינתי. כמה ימים ועפים משם הביתה. "זכינו" גם להיות בשם פגיה לא מעט זמן ואז באמת היחס חשוב ביותר כי את משאירה את בנך למשמרתם ולטיפולם ברגעים קריטיים של חייו. כולם היו נהדרים. לא מושלמים, אבל מי כן?

גם מבית שמשאנונימי (פותח)

שתי הלידות האחרונות ילדתי בהדסה עין כרם והייתי מאוד מרוצה.

בשורות טובות ובהצלחה.

אני ילדתי לפני חודש ביוספטל היה מצוין ממליצה.אנונימי (פותח)
אני כ"כ שמחה לשמוע את זהנחשונית

שביה"ח באילת הוא טוב, כי מי שבמילא כבר שם, זה ביה"ח הכי קרוב בטווח של שעתיים נסיעה. בין סורוקה בבאר שבע ליוספטל באילת אין עוד שום בי"ח. כך שלאילתיות בעצם אין בחירה. אבל מי שלא גרה באילת והסביבה, לא תיסע ולא תטוס לאילת רק כדי ללדת.

את הלידה הראשונה שלי ילדתי בסורוקהאנונימי (פותח)

והייתי מ-א-ו-ד מרוצה!

בי"ח מקצועי ביותר!

החסרון היחיד זה כמובן שיש שם המון בדואיות ( שמביאות את כל הילדים שלהם לאכול ארוחת צהרים בחדר אוכל של המחלקה....איכס...)

וגם הביות המלא שיש שם.רק ביות מלא. אין אפילו תינוקיה.

יש שיראו זאת כיתרון אבל לי בתור לידה ראשונה היה לי מאוד קשה גם נפשית וגם פיזית להיות מיד אחרי הלידה במשך 48 שעות צמוד לתינוק. הייתי זקוקה ממש למנוחה וכמעט לא נחתי במשך שהותי שם. עד שבלילה התינוק כל שניה קם וכבר לא יכולתי לתפקד מרוב עייפות אז פשוט באתי לאחות שישבה בקבלה ואמרתי לה- קחי אותו!!! בבקשה!! אני רוצה קצת לישון!!! אז היא שמרה עליו בקבלה עד 4 בבוקר....

אבל חוצמיזה ממש ממש מומלץ ללדת שם!

כל הלידה היתה מאוד מאוד חיובית עם הרגשה מעולה ומרוממת! היתה גם מיילדת מקסימה!

הלידה השניה במאיר בכפ"ס והייתי פחות מרוצה...

בזמנו בדקתי לגבי בתי חולים בירושליםקרן2

הדסה עין כרם היה נראה הכי מוצלח חוץ מזה שאין שם טיפול נמרץ יילודים - במקרה הצורך מסיקים אותם להר הצופים. זה היה נראה קצת מפחיד אז הלכתי להר הצופים וגם בלידה השניה. סה"כ הייתי מרוצה. לידה קלה!

בהדסה עין כרם ישדבי

טיפול נמרץ יילודים..

אני ממש בטוחה שאין!קרן2

א. בזמנו התקשרתי לשם והם אמרו שאין.

ב. חברה של חברה שלי ילדה שם לפני כשבועיים והסיקו את היילוד לטיפול נמרץ בהר הצופים.

אני ממש בטוחה שיש.בצ

ילדתי לפני שנה והייתי צריכה טיפול נמרץ צמוד וזה הבי"ח היחיד עם טיפול נמרץ ילודים.

תגובהאנונימי (פותח)

אני ממש ממליצה מעיני הישועה השירות שם אחלה(= ושיהיה מזל טוב..

אני- בת כמה את?גלגול
ילדתי בניתוח במעייני הישועהאנונימי (פותח)

הבי"ח חיכה איתי יממה שלמה עד שהגיעו לניתוח (התינוק היה גדול)

ניסו ה-כ-ל לפני הניתוח- ובסוף אחרי הכל.... מלמעלה מחליטים מה יהיה לך..

ממליצה עדיין בחום

ורד בבקשה תקראי זאתענת=)

ב"ה

 
 
בשאלתך היכן ללדת? הרי שכאן העלאת שאלה קשה ומכשילה (לך ולאחרות)
 
את סיפרת שעברת לידה קשה ולא נעימה, אך אין זה אומר שבשל כך הם לא בקצוענים. יש מכרים שבהם משתמשים בוואקום כדאי למנוע נזק גדול יותר.
הדבר לא תלוי לגמרי בנו, בביה"ח או במילדת אלא במצב הקיים במציאות.
לפעמים כאן מתאפשר ללדת בצורה חלקה אך מי שמונע את האפשרות זו המיילדת וכאן לדעתי זה לא משנה לאיזה בי"ח את מגיעה, אלא לאיזה ידיים את נופלת.

(ילדתי לפני 6 שבועות בשערי צדק, הייתי למעלה מ42 שעות בהכנה לקראת הלידה-בשל קבלת זרוז, במשך שהותי הלא קצרה עברו 3 או 4 משמרות של מילדות ולפי התרשמותי הן היו ממש קשות בעת הצרוך {-אלא אם כן היו בלידה} והמילדת שיילדה אותי עשתה הכל כדאי שלא יעשו לי וואקום למרות שצוות הרופאים שהסתובב באותה השעה רצה כבר לסיים איתי... ->כך שהכל נתון ביד ד' צריך הרבה תפילות!)
ענת, למה את מתכוונתAvrechit

שהמיילדות היו קשות בעת הצורך?

סליחה נשמטו לי 2 אותיות מהמילה>>>ענת=)

ב"ה

 

כוונתי הייתה קשובות.

אז ככהveredd

הייתי היום בסקירת מערכות מאוחרת, עם רופא מקסים ממש בשערי צדק. הוא שאל אותי איפה אני רוצה ללדת, אז אמרתי לו את ההתלבטות. הוא ממש הבין למה אני לא רוצה לחזור למקום הפורענות (כן, אני יודעת שצריך הרבה תפילות, אבל המיילדת שנפלתי עליה הייתה עד כדי כך מזעזעת וגרועה, שאני בכלל לא מבינה מה היא עושה ברדיוס של 5 ק"מ מיולדות, קל וחומר ממש ליילד אותן. פשוט... מזעזעת), ואמר לי שלמרות שמעייני הישועה וביקור חולים הם בסדר הכי טוב זה...

ואז השלמתי לו את המשפט- לניאדו!

אז הוא צחק ואמר שנכון מאוד, והוא מאוד ממליץ למרות שלא גרים קרוב. אז ככה, כל המשפחה המורחבת שלי גרה בנתניה, אבל בעלי ממש לא היה מבסוט מהעניין, ואמר שיהיה קשה לבקר (מי רוצה שיבקרו אתה אחרי הלידה בבי"ח?! ועוד חברות?! מילא משפחה...) ושיהיה לו קשה... בכל מקרה, אנחנו עוד בהתחבטויות ויש עוד זמן ב"ה.

המלצה על מעייני הישועהאנונימי (פותח)

שלום, אני ילדתי 4 לידות במעייני הישועה, הראשונה בניתוח והשאר רגילות ברוך ה'. אני מאוד נהנית שם(כמה שאפשר להנות מבית חולים...). חשוב לדעת שמלידה ללידה יותר מעריכים את זמן השהות בבית חולים, והיום אני מאוד מעריכה את הלילה הנוסף, אם כי זה לא צריך להיות שיקול עיקרי. אני מאוד התרשמתי מהמקצועיות של רוב הצוות. מעיייני הישועה מאוד התקדמו בשנים האחרונות, וצריך לדעת שיש בו יותר מ 600 לידות בחודש, אז כנראה שהם בסדר. הפגיה שם עדיין לא ברמה של בלינסון אבל היא גם בסדר, אז אם את לא הולכת ללדת בשבוע 33 אלא באה בשבוע 35 ואילך את יכולה בשקט ללדת שם, האוכל גם טעים!

עוד דבר, אם יש לכם משפחה באזור מסוים, תתחשבי בבעלך ותלדי קרוב למשפחה הטירטור של הימים הללו לא פשוטים גם לו.

אין כמו עין כרםאנונימי (פותח)

אני ילדתי עכשיו לידה שישית ב"ה

הייתי בשערי צדק ובמשגב לדך.

והפעם ילדתי בעין כרם, היה מדהים, היתה אחות אחת לכל 5 נשים יחס אישי ומדהים, כל הבדיקת של התינק נעשו לידי, כולל ביקור הרופאים לתינוקות, יש יועצת הנקה מדהימה . מילדות ממש מקצועיות ומנהל חדרי הלידה דר דוד מנקוטה ,ממש מלאך,

בכל שנותי בחדרי לידה לא קיבלתי יחס כמו שקיבלתי בעין כרם.

בהצלחה ובריאות לכולם.

היכן ללדת?אנונימי (פותח)

שלום ורד.
לשאלתך היכן ללדת אין תשובה חד משמעית שמישהו אחר יכול לתת לך. קשה למצואבי"ח שבו יהיה הכל בדיוק כמו שאת רוצה .כדאי לך להבהיר לעצמך מה בדיוק את רוצה ולעשות סדרי עדיפויות.

האם את רוצה משכך כאבים מהר ככל האפשר, האם את רוצה לידה טבעית , האם אתרוצה לידה פאסיבית או לידה פעילה. האם את רוצה את תינוקך לידך בתקופת האישפוז, האם את רוצה את תינוקך עליך "מגע עור לעור" או דוקא מעדיפה קצת לנוח, האם חשוב לך שתהיה לך מקלחת בחדר האם את רוצה לנהל את הלידה שלך או שאת רוצה לבוא לביה"ח ומה שיחליט הצוות זה מה שיהיה. ועוד כהנה וכהנה .(הכל אפשרי)
ראשית בררי עם עצמך את כל הנקודות הקשורות אליך ללידה ולביה"ח, ולאחר מכן עשי סדרי עדיפויות.

אני יכולה לספר לך (כתומכת לידה , כמתנדבת קבועה בביה"ח ב"תמיכת לידה", כאמא וכחמות המלווה את בנותיה וכלותיה (דבר שפחות מקובל) שלכל בי"ח שתגיעיאת יכולה למצוא דבר והיפוכו.
גם במעייני הישועה ראיתי לידות נפלאות שנתנו ליולדת מכל טוב וגם לידות שהיו מאוד קשים עם היולדת.
כך גם בעין כרם, כך גם בלניאדו, כך גם בהר הצופים וכן הלאה.

מאוד משמעותי על איזו מילדת את "נופלת" ומיהו הרופא שבאותה משמרת. באותו בי"ח יכולה להיות לך חוויה נפלאה וחוויה טראומטית.

הייתי עם יולדות רבות בלידה חוזרת באותו בית חולים שבו עברו לידה קודמתטראומטית והלידה החוזרת   היתה חוויה חיובית ושמחה.(אם תרצי אוכל להפנות אותך אל נשים שעברו חוויות מתקנות. כמובן שרק בהסכמתן .ויש לי רשימה)

מאוד משמעותי איך את באה ללידה. עד כמה את מוכנה עם עצמך ללידה. האם הגישהשאת רוצה  ללדת בי"ח פתוח לקבל אותה, והאם המילדת והרופא שבמשמרת פתוחים לגישה שלך.

כמובן שיש גישה כללית לבי"ח אבל אני חוזרת ואומרת לך: בכל בית חולים אתיכולה למצוא דבר והיפוכו והשאלה היא את את מנתבת ומובילה לחוויה הטובה (וזה אפשרי).

זכרי שלידה היא לא פתולוגיה היא לא מחלה. היא פיזיולוגיה טבעית. וב"ה בדרך כלל מתנהלת באופן טבעי .(אומנם קשה )

חשוב שיהיה טיפול רפואי טוב ומקצועי  למקרה של חס וחלילה בעיה וזה יש בכל בתי החולים.

אשמח מאוד לתת לך עוד אינפורמציה ולענות לך על שאלות ותהיות נוספות.
אני חושבת שאוכל לעזור לך ובשמחה.

בברכה רבה ,
ובהצלחה

מיכל 052-4493977

שערי צדקאנונימי (פותח)

אני ילדתי 3 פעמים בשערי צדק. הפעם הראשונה היתה בגלל שהרופא היה שם. ב"ה!! יש לי לידות קצרות ובל"ע בלי סיבוכים מיותרים... ובכל 3 הפעמים היה ממש טוב! אפשר לומר אפילו כייף אולי רק בקבלה יש הרגשה של קצת חוסר "לחץ", אבל אני לא יודעת אייך זה בשאר בתי החולים. בחדר לידה היה מעולה ומיילדות מקסימות.

במחלקת יולדות היה גם מצויין ונוח. כל הזמן שאלו אייך אני מרגישה והאם אני זקוקה לדברים. והאוכל - בכלל אין מה לדבר, ארוחת בוקר כמו בבית מלון....

מליון אחוז!איזה יום שמח

ודוקא טוב שאין תחושת לחץ, זה רק מלחיץ את היולדת עוד יותר...

שתהיו לי בריאות...veredd

אתן מתוקות לאללה, באמת, כולכן, אבל-

אני ל-א חוזרת לשערי צדק. בכזאת רמה של אנטיפטיות מצד אנשי צוות לא נתקלתי בחיים, וכתבתי את זה בערך 20 פעם... אז אם אין לכן המלצות אחרות בנוגע לבתי חולים אחרים פשוט אל תכתבו...

לא התכוונתי להתעצבן, ואני ח"ו לא כועסת, פשוט פתחתי את הנושא כדי לראות איפה ללדת, ובמקום לכתוב לי המלצות כותבים לי ששערי צדק לא כזה גרוע... תאמינו לי שאף אחת מכן לא הייתה חוזרת לשם אחרי דבר כזה. מבטיחה לכן, תאמינו לי...

רק לא במעייני הישועהאנונימי (פותח)

רשלנות רפואית נפשעת.

לא דאגו לדברים בסיסיים כמו לבדוק את שלמות השילייה וכו'.

 

רופא הילדים מעשן, ובכלל יש ריח של עישון בכל מקום, החל מהחדר לידה.

 

יחס הצוות ממש מגעיל ומתנשא.

 

-- השהייה שם נעימה בגלל השותפות לחדר. 

לניאדו-נתניה!!דובהבובה

לא קראתי את כל התגובות פה ואני לא יודעת מאיפה את,אבל זה שווה להגיע לשם אני יודעת שמגיעים מכל הארץ...

אני אישית ילדתי שם לידה ראשונה שלי לפני 3.5 ח' והיה ממש טוב ב"ה (עד כמה שאפשר מלידה)הצוות מדהים,המילדות,המחלקה......אי אומנם נתנייתית במקור והיה ברור לי שאני רוצה שם כדי להיות עם אמא שלי וב"ה היה ממש טוב,הרבה חברות שלי מכל רחבי הארץ מגיעות,אומנם אין שם חדרים גדולים כמו מיון וכד' כמו בשערי צדק-ככה לפחות ראיתי בביקור שם,אבל מסתבר שזה ממש לא מה שחשוב...

בהצלחה

מעיני הישועה מקום מדהים!!!ציפי1111אחרונה

בייחוד המחלקה החדשה!

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)אחרונה
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופהאחרונה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?אחרונה

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסאאחרונה

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

אז אולי ללכת למיון בבית חולים אחר?רוני 1234
זה נשמע חריג שלא נותנים לכם אנטיביוטיקה
לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריון

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

אני חושבת שכדאי לעשות בדיקות קצת יותר מקיפותנק-ניק
איך היא מרגישה היום? יש איזשהו שיפור?
אותו דבר...היינו אצל הרופאה שלנו בקופה גםshiran30005

אמרה שכדאי לחכות עוד יום ולראות

מוזר שהם ככה מתנהלים. נכון שהיא בין חום לחום עירנית אבל חלשה מאוד והחום כבר יום 4

בכל זאת היא אחרי ניתוח נראלי אדישים כולם

מתסכל ממשאורוש3
נשמע מאוד מוזרמולהבולהאחרונה
הייתי מבקשת הפניה למיון
וואי קשוח❤️❤️❤️ רפואה שלמה!!שיפור
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחות

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

כן, כל שנה שהתאפשר (מבחינת קורונה, מלחמות) יצאנופה לקצתאחרונה

וגם אנחנו עם קטנים (ורוב הפעמים הייתי בהיריון)


 

שינה באוהלים, הילדים שלי מחכים לזה כל השנה!

בשנים שלא היה אפשר לצאת פתחנו להם אוהל בסלון 😂

הפסקת מניעה אחרי קיסריפה לקצת

איך זה הולך?

אני אמורה לקבל אישור מרופא?

(ההמלצה הייתה למנוע שנה, אני רוצה להפסיק למנוע אחרי כמעט 11 חודשים)


ואם מישהי יודעת-

יש לי הידבקויות בצלקת, המרפאה בעיסוק המליצה על עיסויים ורצועות סיליקון ולחזור לביקורת עוד חודשיים.

ההידבקויות משפיעות על ההריון? על הלידה?

אם קריטי לך להםסיק לפני שנהבוקר אור

הייתי שואלת רופא

אם את רוצה אחרי שנה לא צריכה אישור רופא, פשוט מפסיקה

לגבי ההידבקויות אין לי מושג..הייתי שואלת את המרפאה בעיסוק ןאפ היא לא יודעת את הרופא

לא חושבת שחודש לפה וחודש לשם זה משנהפרח חדש

גם לא בטוח שעל החודש הראשון תיקלטי

אם קריטי לך להפסיק את המניעה, במקומך הייתי מפסיקה.

אגב כשאני ילדתי קיסרי לפני 14 שנה אמרו לי למנוע לפחות חצי שנה אז לא חושבת ש11 חודש זה קריטי

לגבי ההדבקויותאורוש3

אני לא יודעת לומר על הצלקת כי אותי לא שלחו לריפוי בעיסוק. זה די חדש ששולחים ממה שאני מבינה.

הייתי פשוט מפסיקה למנוע ואם תוך כמה חודשים לא עובד (נגיד חצי שנה, אם לרוב את נקלטת זריז) מבקשת היסטרוסקופיה. כי לפעמים יש הדבקויות ברחם שיכולות לפגוע בקליטה. אישית לא היתה לי בעיה לא אחרי קיסרי אחד ולא אחרי שניים. אז לא הייתי יותר מדי חוששת. לגבי מניעה, אמרו לך ספציפית שנה בגלל מה שראו או סתם ככללי? כי לי משום מה זכור שנה וחצי עד לידה חוזרת. אבל זה באמת ישן ואולי שינו את ההנחיות. אם את על גלולות לפעמים לוקח למחזור חודשיים שלושה להגיע, לא לוקחת אחריות אבל לא נשמע לי דרמה 11 חודש במקום 12. אלא אם את אולי יודעת שלרוב נקלטת מיידי.  

עונה לכולכןפה לקצת

לא קריטי לי להפסיק כמו שלא קריטי לי למנוע...

סתם אני מתעצלת ללכת לקנות כדורים בשביל חודש

ובכל מקרה תיכננתי להפסיק ברגע שאפשר


@אורוש3 שמעתי את זה מכמה, זאת כנראה הנחייה ישנה. (המרפאה בעיסוק אמרה לי שבזמן שלה אמרו שנתיים)

לא הייתה סיבה מיוחדת שאמרו לי למנוע אלא רק בגלל הניתוח.


בפעמים קודמות נקלטתי מהר; אבל אני לוקחת בחשבון שבטח הפעם זה יקח זמן כי בטח אחרי כמעט שנה של כדורים יהיה דימום יותר רציני ממחזור רגיל, לא?

לא הבנת, הפוךאורוש3

שנה וחצי עד הלידה הבאה זה 9 חודשי מניעה...

בסבב האחרון לי לא היה דימום רציני. אם לקחת כדורים של הנקה הם מדקקים את הרירית, לקח למחזור איזה חודשיים לחזור. והיה חלש בהתחלה. אבל מן הסתם משתנה מאחת לאחת. וגם כן בעבר הרחוק כשהייתי על גלולות כאלה ובאמצע עברתי להתקן היה לי דימום רציני יותר, אז קשה לדעת. 

לא מחייב שיקשה על הקליטהפרח חדש

אני אחרי שנה של גלולות נקלטתי תוך חודש

אני דווקא מרגישה יותר פוריה אחרי הפסקת הורמונים 

לא מחייב הדימוםהשקט הזהאחרונה

בגדול אם היית על סרזט או גנריות שלו אז זה ממש אינדוודואלי החזרה של הדימום, ויש אפשרות גם להקלט לפני שיגיע מחזור בכלל..


גלולות משולבות מונעות ביוץ וכשמפסיקים אותם מגיע מחזור "דמה" ורק אחריו הגוף חוזר למחזוריות רגילה

גלולות פרוגסטרון לא מונעות בהכרח את הביוץ וכשמפסיקים אותן, זה פשוט שאלה של כמה זמן ייקח לגוף שלך לחזור לעצמו. אצלי למשל כשהפסקתי- אחרי שבוע מההפסקה זיהיתי ביוץ ואחרי שבועיים מהביוץ הגיע הדימום. הוא לא היה שונה מהרגיל. ותיאורטית יכולתי להכנס להריון עוד לפני הדימום בכלל (בפועל לקח 7 חודשים מהפסקת הגלולות)


ואני גם חושבת שלא קריטי להפסיק אחרי 11 חודש במקום שנה.


חברות לא מיטיבהכולנה

הבת שלי לקראת סוף יסודי, ולאחרונה התחילה להתחבר עם ילדה מהכיתה שבסגנון הרבה יותר פתוח מאיתנו, טלפון חכם בלי סינון, מוזיקה וסדרות שאנחנו לא מראים בבית ועוד.

הבת שלי בעצמה היא ילדה חברותית שב"ה אוהבים אותה, אבל היא מצד עצמה פחות היתה מחפשת את החברות ותמיד היו מזמינים אותה.


 

לאחרונה ששתיהן התחילו להתחבר ובאמת נראה שיש להם קווים דומים באופי, והבת שלי זורמת ושמחה ופתאום גם ביקשה ממני שאולי ישבו יחד ללמוד לאיזה תחביב שיש להן (עד עכשיו נפגשו בעיקר בחוץ, בסניף וכאלה לא אחת אצל השניה).


 

אני ממש מתלבטת מה לעשות, אין לי רצון לפגוע בחברה שתשמע למה הבת שלי לא יכולה ללמוד איתה.

מצד שני, הילדה מפרה את הכללים של בית ספר כשהיא עם טלפון חכם (ועוד מצרפת את הבת שלי דרכי לקבוצות 🤦‍♀️) וכל המסביב כנראה פחות מתאים למשפחה שלנו.


 

הכי הייתי רוצה זה לשחרר את הבת שלי ולדעת שהיא חזקה מספיק ולא תיגרר אבל אני בהחלט כן מפחדת שזה יכול להיות גדול עליה בגיל הזה. והתוצאות יכולות להיות הרסניות.


 

איזה עצות יש לכן בשבילי? 

המחשבה שליתהילה 4

 אני חושבת שאנחנו לא יכולים לבחור את החברים של הילדים שלנו. ולפעמים אנחנו גם לא יודעים מה הסיבה הסמויה שטוב להם דווקא עם החברה הזו, שמחוץ למסגרת. אם נאמר לה- זו לא חברה בדששבילך- פסלנו את כל הטוב שהיא רואה בה ולכן התחברה אליה. ומצד שני- יש פה בעיות.


הגישה שלי היא לדבר על התוכן של הקשר. ולכוון אותו. לא לפסול את החברות עצמה.


למשל- את רוצה ללכת אליה הביתה אבל אנחנו פחות מתחברים למסכים.

אולי תבואו אלינו? אולי אצלה בבית תעשו דברים אחרים? (ושוב, אין לך שליטה על מה שבאמת יהיה אבל את כן אומרת מה נראה לך נכון- תאמיני לי שזה משפיע) ובמקביל את לא פוסלת את הטוב שהבת שלך מצאה דווקא בקשר הזה, אלא מכוונת אותו ונותנת כלים לבת שלך. איך ליצור את הקשר שיהיה באמת טוב ולא מזיק.


בהצלחה

אני באמת הייתי שמחה לשמוע ממנה מה היא אוהבת בהכולנה
אבל כן חושבת שמה שמוצא חן בעיניה זה האופי המרדני 
אוקיי. זה חשוב מאד.תהילה 4

היא רוצה להרגיש שהיא מחליטה שהיא עצמאית. והיא מקבלת את זה מהבת הזו. איזה יופי!

עכשיו כמו שכתבה גם nik. אל תפסלי את מה שהיא כן מקבלת מהקשר. להיפך. זה דבר חשוב.

אבל- תני גבולות של איך מתנהגים בתוך הקשר הזה. ואולי דווקא בגלל שמה שהיא אוהבת זה את המרדנות= עצמאות. תעבירי אליה את האחריות. היא בעצמה צריכה לדאוג לעסוק בדברים טובים. לא כי אמרו לה.



בתור ילדה בגיל הזה הייתי בסיטואציה דומהnik

היתה לי חברה חילונית מחוג במתנס..

אמא שלי הגדירה לי בנעימות ובפשטות גבולות ברורים- מה לא ומה כן.

המה כן היה חשוב באותה מידה כמו המה לא, ובאמת לא היתה שום בעיה.


דברי איתה ביחד, ואם תראו שזה קשה מידי אז צריך לחשוב מה הלאה. אם לחברה יש סה"כ אופי טוב, לא הייתי ממהרת להפריד

לא יודעת לפני כמה זמן היית ילדהכולנה
אבל היום עם כל מה שהולך במסך, ושמבוגרים לא מצליחים לשלוט בעצמם, זה משהו שילדה יכולה להתמודד איתו? אולי זה ניסיון קשה מדי.

כן מפחדת שתכנס לה איזה שטות לראש שיהיה קשה מאוד להוציא 

האם הן תהיינה יחד שנה הבאה?נק-ניק

בכל מקרה בעיני השאלה כמה את חוששת מהקשר. אם רק קצת הייתי דואגת שיפגשו אצלי בבית ולא אצלה אם מאוד חוששת הייתי מנסה שכל פעם שהן רוצות להיפגש בדיוק יש סיבה טכנית שאי אפשר.

הייתי נותנת כללים ברוריםרק לרגע9אחרונה
למשל עם הקבוצות בוואטסאפ - לצאת מהכל, לא לאפשר אם זה משהו שלא מתאים לך. מצד שני להגביל את החברות עצמה לא הייתי מנסה. גם כי זה לא מאוד אפשרי, היא נמצאת איתה גם בשעות הלימודים וגם כי לא בטוח שהחברות עצמה לא מיטיבה עם הבת שלך מהתיאור שלך, את אומרת שהיא שמחה מזה וטוב לה. הייתי פשוט מדברת עם הבת בבירור על מה מתאים ולא מתאים בקשר הזה ומגדירה גבולות ברורים, היא מספיק גדולה כדי להבין.

אולי יעניין אותך