איך להרגיל למוצץ תינוק בן 3 חודשיםריבק
הוא ממש שונא, אני מנסה לדחוף לו והוא דוחף עם הלשון, אם אני מנסה שוב הוא פשוט מקיא.
למה חייב מוצץ?אופה.
מצטערת על התשובה לשאלה אחרת, אבל רק שתדעי שאפשר בלי. 
גם חוסך כסף, הצורך לנקות כל הזמן, הלחץ כששוכחים מוצץ, והצורך לגמול אח''כ.
כל הנ''ל בהנחה שאת עדיין מניקה. 
תינוק רוצה את אמא, והתינוק הזה כנראה לא פראייר ;)
בקרוב אאלץ לשוב לעבודה.ריבק

ומנסיון, מוצץ הכי מרגיע, בפרט כשאין פטמה בהישג יד, .

קניתי אוונט, צוציקים, נוק,

רק אם אני מחממת את המוצץ בתוך מים ,הוא מסכים להכניס לפה, אבל ממש לא מוצץ, לפחות לא מקיא.

תחפשי מוצץ שהכי קרוב בצורתו לפטמהאנונימי (פותח)

אצלי היא הסכימה לקחת רק מוצץ של ביבי. העניין הוא לנסות, להתעקש ובסוף זה מצליח.

הקטנה שלי לקחה מוצץ ובגיל חודשיים החליטה שלא בא לה, היא העדיפה למצוץ אצבע, במשך חודש ניסתי מס' מוצצים ופשוט התעקשתי, עדשהוד מעלתה  הסכימה, והחיים נהיו קלים יותר

בהצלחה.

בלי מוצץאנונימי (פותח)

אנחנו ניסינו כל הזמן עד גיל חמישה חודשים שהינו נותנים לו מוצץ והוא היה מוציא מהפה תופס ומעיף

לקצה השני של החדר בלי להתייאש כל פעם מחדש,

עד שאמרנו די למוצץ וזהו.

נכון שזה יותר קשה, אבל לא פחות מתיש להרים מהריצפה עם תינוק בידים, כל כמה דקות מוצץ.

אפשר ומסתדרים גם בלי.

השאלה איך יסתדרו איתו במעוןריבק

ואיך יצליחו להרגיע אותו בלי ה.... שלי.

אולי יתנו לו לצרוח? פשוט בגלל שלא תהיה ברירה

יונתן שלי לא לקח מוצץ, אבל הרגלנו אותו ל"תולי"יוקטנה
הוא התרגל למצוץ חיתול בד ("טטרה"). תנסי לתת לו אצבע עטופה בחיתול בהתחלה, או אפילו מוצץ עטוף בחיתול. מי יודע - אולי הוא אפילו יתרגל למוצץ בזכות החיתול? ;)
תודה על הרעיון של החיתול. אני אנסה. נראה לי שהוא יריבק

יהנה מזה.

האמת שהוא התחיל למצוץ או ללקק את גב כף ידו, בסמוך לאצבעות.

האם זה גם בסדר? או שאוטוטו יעבור לאגודל,וכדאי מראש למנוע את זה?

הוא מגלה את הידיים שלובלה
אולי לא כדאי להפריע לו..
גם ביתי בת 3 חודשים וזה מה שהיא התחילה לעשות בחודשאנונימי (פותח)
האחרון. היא לוקחת מוצץ אבל גם מלקקת את כף היד ומוצצת את האצבעות. זה שלב בגדילה שלהם. היא מכירה את הגוף שלה. לא כדאי להפריע לה בזה. אני גם שמה לב שהיא עושה את זה כשהיא צריכה קצת להרגע. זה מחליף מוצץ בזמן שאני לא זמינה להביא לה מוצץ למשל.
מוצץאנונימי (פותח)
הי  יש  לי  תינוק  ב  5 חודשיים  עוד מעט  חוץ  מפעמים  בודדות  שלקח  מוצץ ורק להירדמות  וזרק  אותו  לא  ניסתי לתת אני מניקה ולפעמים  מוצאת  את עצמי  מרגיעה  רק אם  ההנקה  הוא  עייץ  רוצה  לישון  ולא 
מוצץ- המצאה גאוניתchompi

ביתי היא הבכורה כך שלא ידעתי כמה זה מקל שיש מוצץ.

במשך ארבעה-חמישה חודשים היא לא הסכימה בשום אופן לקחת מוצץ(וניסינו כל מיני חברות אוונט, לייפ ועוד) ואני לא התעקשתי כי היא ב"ה ילדה נוחה.

אך בערך בגיל חמישה חודשים חמותי קנתה מוצצים בשביל הנכדים שבאים של infanti  ודוקא מהמוצץ הזה ביתי התלהבה ומאז היא צמודה אליו ורק עכשיו שהיא לוקחת מוצץ אני רואה כמה זה מקל.

בקיצור-לא להתייאש ולנסות אפילו את המוצצים הזולים-לפעמים דווקא אותם הילד אוהב.

בהצלחה וגידול קל!!!!

נ.ב. שמעתי שקשה לתינוקות בחודשים הראשונים "לתפוס" את המוצץ ולכן כדאי כל הזמן לנסות.ושוב המון בהצלחה. 

זה פשוט בא...אנונימי (פותח)
לנו זה לקח 4 חודשים אבל זה הגיע. אין כמו  מוצץ...
גם אצלנושומרונית

כשהגדולה שלי נולדה כל הסבתות והגיסות מכל הצדדים דאגו להודיע לי שכדאי לי ממש (אבל ממש) להרגיל אותה למוצץ. ניסינו וניסינו ולא עבד- הגברת פשוט לא הצליחה להחזיק אותו בפה. אחרי כמה זמן, התייאשנו ועזבנו אותה, והאמת גם הסתדרנו לא רע בלעדיו...

אח"כ כשהיא היתה בערך בת 5 חודשים והתחילה להכניס לפה כל דבר שזז, אמרתי לעצמי שבעצם אם הכל היא מכניסה לפה, למה שאת זה היא לא תכניס? וניסינו שוב, ומאז... הגברת כבר כמעט בת 4 ועדין קשה לה להירדם בלעדיו...

סיפור עם פתרון.אנונימי (פותח)

ריבק.

הבת שלי היום בת כמעט 8 חודשים.

מגיל חודשיים בערך היא התחילה למצוץ שתי אצבעות והיא לא רצתה בתוקף אף מוצץ שניסיתי לתת לה. קניתי לפחות 3 סוגי מוצצים.

באזור גיל 4 חודשים החלטתי להרגיל אותה למוצץ בתקיפות. דבר ראשון שעשיתי הוא למנוע ממנה למצוץ אצבע אז שמתי לה גרב  קטנה, כמו כפפה. כמובן שהיא מצצה את הכפפה לפעמים אבל זה לא היה אותו הדבר ולאט-לאט ראיתי שהיא מפסיקה להתעסק עם היחד ה"חבושה".

לאחר כשבוע- שבוע וחצי הצעתי לה שוב מוצץ ותוך פחות משבוע היא הסכימה לקחת אותו.

לסיכום- כל התהליך היה בערך שבועיים וזה היה שווה את זה. הבת שלי לא התעצבנה ולא הייתה מתוסכלת מהעניין כי היא הייתה קטנה מדי בשביל להבין למה פתאום אין לה אצבעות למצוץ. היא לא סבלה בכלל.

נכון. שמעתי הערות מסביב על זה שאני מתעללת בה אבל זה ממש לא כך.

המון בהצלחה ומזל טוב. תזכי לגדלו בנחת.

תודה לכולכן. זה בדיוק הענין רעות,ריבק

שאני לא רוצה שימצוץ אצבעות, ומצד שני בלה צודקת שזה ממש כיף לו לגלות את הגוף,

בינתים אני דוחפת לו מוצץ בכל זמן פנוי, והוא מחזיק ככה בלי למצוץ. אולי יקרה הנס.

ניסיתי אולי ירצה למצוץ חיתול כמו שיוקטנה הציעה, והוא כמעט הקיא.

יש לי ילד מספרי.

למשוך את המוצץיהודיה מא"י
תינוק שונלד לא יודע שהוא צריך לתפוס את המוצץ, צריך ללמד אותו.
תני לו את המוצץ, ואז תמשכי בעדינות את המוצץ בחזרה החוצה. זה צריך לגרום לו לתפוס את המוצץ. למרות שבגיל הזה יכול להיות שזה קצת מאוחר מדי והשיטה לא תעבוד, אבל זה ל אטרחה כל כך גדולה לנסות.
אפשר גם בליאנונימי (פותח)

ראשית, הצלחה במעבר למעון. ולעצם העניין - גידלנו שישה ילדים בלי מוצצים, למעט תקופה שבה אחת הילדות החליטה למצוץ מוצץ (בין גיל שנתיים לשלוש) כחיקוי של ילדים במעון. חלקם מצצו אצבע, חלקם לא; חלקם ינקו זמן קצר וחלקם שנה שלמה. מעולם לא ניסינו מוצצים בגיל כזה. מעון עם מטפלות טובות, ואני מקווה שאת סומכת על המטפלות במעון שאליו את שולחת את הקטן, לא יתן לילד לצרוח עד בלי די. אני חושבת שהציעו לך כאן הצעות טובות ונבונות, אבל בסופו של דבר כל ילד הוא שונה מילדים אחרים, והעיקר לא בכוח.

בשורות טובות, אמא של חיילים

במעון הוא הסכיםאם הבנים12
בני הבכור ממש לא רצה מוצץ אך בגיל 4.5 חודשים הצליחו במעון להרגיל אותו למוצץ וכך במשך כמה חודשים הוא כן אהב מוצץ ואז זה עבר לו כשהסתיים המעון...

אפשר להסתדר גם בלי מוצץ שזה לא יהיה הלחץ שלך...
יש מספיק לחצים בלחזור לעבודה. חיבוק!


ואני תוהה לעצמימאמע צאדיקה
בעוד כמה זמן נראה אותך, אמא יקרה, פותחת שירשור "הצילו!!!! איך גומלים ילד ממוצץ?!?!"
 
אז למה להכניס את עצמך לצרה שלא תדעי אח"כ  איך לצאת ממנה?
 
אפשר לגדול בלי מוצץ- עובדה.
 
ואם את לא סומכת על המטפלות במעון שיתנו לו לצרוח ולא ירגיעו אותו- אז למה את בכלל סומכת עליהן לשלוח לשם את הילד שלך?!
שתהיי בטוחהשירק
שפי מאה יותר קל לגמול ילד ממוצץ, מאשר לגדל אותו בלי. זה גם סתם לדעתי - קצת רשעות טמטום וקיבעון למנוע ממנו את הדבר הזה. זאת המצאה מעולה שעוזרת לילדים להירדם, להירגע מחיסון, ממכה, כל דבר. מציצה היא רפלקס מרגיע לתינוקות, ורוב האימהות הרי לא מסוגלות שהתינוק יידבק אליהם 24 שעות. ותארי לעצמך אמא שלא יכולה להניק פתאום? אין שום אמצעי הראגעה לילד שלה! אז די עם האינפנטיליות הזאת.
 
רשעות טמטום וקיבעון?!veredd
הבן שלי לא על מוצץ. למה? הוא לא רצה כ"כ, ניסיתי וניסיתי ולא הלך. אחרי שבוע של התייעצויות אמרו לי שאם הוא לא צריך- עזבי אותו בשקט. וזה מה שעשיתי. ככי למרות שיש לזה יתרונות- בהחלט יש גם חסרונות, אין מה לעשות, אז לא מתעקשים על כזה דבר יותר מדי אם אפשר גם בלי...
לא תמיד זה רשעות טמטום וקיבעון...
אפשר עם, אפשר בלי, אפשר לגמול, אפשר הכל!יוקטנה
יונתן, הגדול שלי, לא היה מוכן לקחת מוצץ! אני זוכרת איזה סיוט זה היה! ארבעה חודשים ראשונים הוא בכה המון, ואני, אמא טריה ומבולבלת, התקשיתי להרגיע אותו. 
מיכלי לקחה מוצץ, והיה לי כל כך הרבה יותר קל איתה! כך גם עם אורי, אבל איתו כבר הרגשתי שיש לי מספיק נסיון וכלים להסתדר גם בלי מוצץ. על כן, כשרחל ואחריה יואבי לא התלהבו מהמוצץ, לא התעקשתי בכלל, והם גדלו בלי מוצץ. 
גם הגמילה עברה די בקלות. בשלב מסוים נמאס לנו להוציא כסף על מוצצים, אז פשוט חיכינו שכולם ילכו לאיבוד. בהדרגה אורי התקשה למצוא מוצצים, והתרגל להיות זמנים יותר ויותר ארוכים בלי מוצץ, ככל שנעלמו יותר מוצצים פה ושם. 

ברור ורדשירק
אם את מנסה והתינוק לא מתלהב מזה - בסדר. אבל בשביל הרבה ילדים ואולי רובם, מוצץ הוא הצלה ממש, את יודעת מה הם סובלים בחודשים הראשונים, מתפתלים מכאבי בטן, לא מצליחים לישון, ננטשים אצל מטפלת, אז אמא כזאת שמונעת בכוונה מהתינוק שלה דבר שכל כך יכול לעזור לו בגלל שהיא בעלת עקרונות מטופשים כמו - שלפני אלף שנה תינוקות הסתדרו בלי - היא רשעית ומטומטמת.
וואי- שירקמאמע צאדיקה
שמת לב שאני כתבתי א' ואת ענית ב'-ממש שונה לחלוטין!!-
כנראה דיברת עם מישי בזמן האחרון על מוצצים והיא עלתה לך ממש על הפיוזים-
אז קבלי |תומך|
 
אין שומדבר קדוש בלהיות עם מוצץ, כמו שאין שומדבר קדוש בלהיות בלי מוצץ...
אבל זה לא דבר שעליו יקום ויפול הרוגע של הילד והאמא שלו...
 
יש מספיק ילדים שגדלו בלי מוצץ ומספיק אימהות ומטפלות שגידלו בלי מוצץ- אז כנראה יש עוד שיטות להרגיע ילד...  תאמיני לאימהות פה שכתבו שהילדים שלהם גדלו בלי מוצץ ולא מתו מסבל... (צ)
 
ומה הקשר שאלף שנה תינוקות הסתדרו בלי?! הם גם הסתדרו (או שלא הסתדרו) בלי חיתולים חד-פעמיים, חיסונים, מטרנה, ואפידורל- זה אומר שכל חידוש מבורך זה רע?!
שוב- רשעית ומטומטמת?!veredd
שתדעי שאני לא התעקשתי עם הקטן שלי על מוצץ מכמה סיבות. לא שלא ניסיתי, כי הוא היה תינוק לא קל בעליל, אבל הוא לא הסתדר עם זה, אז אחרי שבוע פשוט הרמתי ידיים. יש כמה סיבות לא לתת מוצץ- אלף- כן,  הגמילה מאוד קשה לפעמים, אין מה לעשות. בית- לא רציתי שעל ההתחלה הוא ירגיע את עצמו, הרגשתי שאני רציתי להרגיע אותו. הוא היה ילד יחיד בבית והייתי איתו עד גיל חצי שנה אז אני הרגעתי אותו בלי מוצץ ושום בטיח... 
זהו. 
וגם אם את חושבת שנגיד הסיבות שלי הם סבבה ושל אחרת הן לא, להגיד שנשים הן רשעיות ומטומטמות ומקובעות כי הן חושבות אחרת ממך זה קצת דרסטי מדי... אולי באמת כמו שצדיקה אחותך אמרה- היה לך טאקל עם אמא מאוד מעצבנת בקשר למוצצים... מי יודע?
בכל מקרה, 
don't judge a man untill you walk two moons in his moccasins
ורד - לא אתשירק
ואני לא מצפה מכל מי שהילד שלה לא לקח מוצץ לקום ולהתנצל כאן כדי לא להכנס להגדרות המוחלטות שלי, ואל תתרגשי מזה שאני חושבת שיש אנשים זוועתיים, אני באופן כללי בן אדם לא ידידותי בעליל ויש לי הרבה דעות לא מחמיאות על טבע האדם.
אני לא מאמינה לך!!!veredd
ממה שראיתי ודיברתי איתך את נשמעת לי בחורה מקסימה שחושבת המון דברים טובים על הרבה אנשים!!
מקסימה בשבילי זה העלבון הכי גדולשירק
אם את רוצה להחמיא לי תגידי שאני איומה  
עכשיו את כבר לא נשמעת לי איומהקרנלהאור
את נשמעת מסכנה.
אצלי חלק מהילדים היו מכורים קשות+mp8אחרונה
וחלק לא השתמשו בכלל במוצץ.
לא ראיתי הבדל בהתנהגותם, כל אחד מצא דרך אחרת להרגיע את עצמו.
לדעתי- לאלץ ילד שלא רוצה מוצץ להתחיל למצוץ (לכל ילדי הצעתי, היו כאלה שממש עשו פרצופי גועל קשים, לא נאבקתי על זה!!!) זה גרוע כמו (ואולי יותר) מן האפשרות ההפוכה.
וכן, אף אחד מהם לא ינק!!
סתם מניסיון אישיelerner
הילד הראשון לקח מוצץ בגיל חודש ונגמל בגיל 5. השני והשלישי לא רצו מוצצים בהתחלה אבל כשהתחילו לאכול מוצקים ולא רק לינוק הסכימו לקחת גם מוצץ בסביבות גיל 8 חודשים. הם נגמלו  בגיל 5 ובגיל 3.
שלושת הקטנים במשפחה לא רצו מוצצים ולא התעקשתי. הם לא מצצו אצבע ולא נקשרו לחפצים מיוחדים  - ולא היו יותר עצבניים מהגדולים --ייתכן שלהיפך.
נראה לי שאין כללים - כל אמא וכל תינוק מגלים ביחד את הצרכים שלהם.
להמסיך לנסות אבל לאט לאט ולא בלחץ בסוף זה יצליחאנונימי (פותח)
שלום לך
גם לי היה קשה להרגיל את בני למוצץ אבל זכרתי כמה בני הגדול בכה כשהיה קטן ולא הצלחתי להרגיל למוצץ וויתרתי
עכשיו לקח לי חצי שנה עד שבני בסוף הסכים למוצץ, אז לא צריך לדחוף אלא מדי פעם לנסות לא בלחץ ובסוף מכווה שתצליחי
בהצלחה
בדוק!!יאיר מאנע
כדי להרגיל תינוק למוצץ פשוט מכניסים את המוצץ ומחזיקים רק בחלקו התחתון ומצמידים קלות לשפתו התחתונה בלבד והופ הוא מתחיל למצוץ.
מוצץאנונימי (פותח)
לארוצא לא צריך
ילד עם אופי .כל הכבוד!!אנונימי (פותח)
קודם מנסים להרגיל למוצץ... ואח"כ מורטים שערות כדי להפטר ממנו...בשביל מה צריך מוצץ ??? יש לו כ"כ הרבה חסרונות עבור הילד וגם לאמהות שדוחפות את זה בפה וסותמות -בכל המשמעויות את הפה של הילד. מניסיון של שישה בלי מוצץ  אפשר וחיים מצוין גם בלי זה.
לא מסכימה!אנונימי (פותח)
גם אני חשבתי כמו החמודות פה שכתבו שלא צריך מוצץ כי יש לי סיוט מהגדול שלי שלקח לו זמן עד שנגמל.
א- ב - ל התינוקת שלי בלי מוצץ והיא כבר בת שנה וחצי ואין לי איך להרגיע אותה לא עזר לא סמרטוטי ולא נעלים- רק הנקות- ואני בטוחה שאם הייתי מצליחה מוצץ היה לשתינו הרבה יותר קל בחיים... כדאי לנסות ולהתעקש- אם בסוף לא מצליחים - אז זה לא תלוי בך- אבל לא לתת לילד מוצץ ושלא יהיה איך להרגיע אותו בשביל שאח"כ לא יהיה צריך לגמול- לדעתי לא נכון כי עדיף שיהיה קשה לגמול מאשר שיהיה קשה עם תינוק שאי אפשר להרגיע- הרוגע שלו בגיל הזה לדעתי הרבה יותר חשוב. (ואני מודעת לעובדה שיש תינוקות שגם עם מוצץ לא רגועים- אבל זה בהחלט כלי שיכול לעזור..) זהו לעניות דעתי! בהצלחה רבה!
יש שיר מצחיק :"אני רוצה לתת תינוק למוצץ". סבלזית שמן ודבש
מה הבעיה לגמול?אמא ל-5
בסביבות גיל שנתיים הוצאנו את המוצצים, סיפרנו שהם נפלו/מישהו לקח אותם בלילה ופשוט אין, אויויויי  יומיים וזהו. תאמינו בילד זה הכל, לדעתי, להשאיר ילד עם מוצץ עד גיל מאוחר זה יותר קשה ולמה? כי לפעמים קשה להורה לגמול, לנתק והוא דוחה את זה לגיל שיהיה קשה יותר לילד, כדי שהוא לא יתמודד עם הקושי.
אח"כ הילדים האלה בגן עצבניים, אוכלים עפרונות/נושכים/מוצצים את הציצית, בוכים  ועוד עד שמגיעים הביתה ולוקחים מוצץ.
ואצלי...אחותו
מי שגדל עם מוצץ נגמל בגיל 3 ( מין מחוות יומולדת משותפת להורים, לפעוט ופח זבל הירוק שבחוץ ) והיה קל! ( אצל כולם) אולי יומיים שלושה הלכנו לישון לידם כדי לעזור להם למצוא הרגלי הרדמו חדשים והכל עבר. ( אגב גמלנו קודםמשנת הצהרים ובכלל השתדלנו לתת רק כשצרים ולא ללכת עם מוצץ לאורך כל היום.)
אלו שגדלו בלי- אחד יצר טקס שינה מייגע לפני כל הרדמות בשיטת בכי של 5 דק' ודי ( אבל נראה לי שהיה יותר נעים בלי הטקס הזה) ושתיים אחרות.... מוצצות אצבע עד עצם היום הזה! אחת דווקא לקחה מוצץ עד גיל חודשיים ובגיל חודשיים , בחינניות רבה היא ירקה את המוצץ , חייכה מאזן לאזן ודחפה אצבע לפה, אני התייאשתי מהר מלנסות לשכנע ואולי זו טעות. השנייה פשוט יללה לילות שלמים בתור תינוקת והיתה נרדמת על הידים ולא רגועה ברגע שהייתי מניחה אותה , הרבה הרבה טרחתי ללמד לקחת מוצץ והיא היתה לוקחת ויורקת די מיד או לא לוקחת ועושה כזה פרצוף של תינוקת מקיאה שנקיפות המצפון של יולדת גאו אצלי עד שנשברתי. בגיל חודשיים היא מצאה את האצבע ושקט ורוגע ירדו לעולם ! אפילו לא ניסיתי לשכנע אותה לחזור למוצץ, כי מה יותר יקר משנת לילה של אמא עייפה? אפילו לא האורטודנט ...  יתכן שבעוד מס' שנים אכתוב גם עליה שאני מצטערת אבל היום, בגיל שנה! אחותה הגדולה " תורמת" לה מוצצים מדי פעם והיא מוצצת אותם להפתעתי הרבה , אז יש מצב שהיא תגמול את עצמה מאצבע ותעבור למוצץ.
 
מסקנה ? יותר קל לגדל ילד עם מוצץ, לא נורא לגמול אותו ממוצץ ו כדאי לפתוח חסכון לאורטודנט ... שיהיה..
חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

סתם מסוקרנת,רק רגע קטאחרונה

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוניאחרונה
לא הכרתי את זה
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוחאחרונה

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

אילו שימושים יש לחלב אם בנוסף לאכילה?רחללי
באופן קבוע פעמיים-שלוש בשבוע הקטנה לא מסיימת בקבוק במעון ואני שופכת כ100 מ"ל. יש משהו יעיל לעשות עם זה במקום לשפוך?
מתייגתרקאני

@שושנושי המליצה פה פעם על קרם גוף שהיא הכינה מזה

איך את זוכרת???????שושנושי
כבר מגיבה לךשושנושי
לשים באמבטיהתהילנה
זה מעולה לעור
תודה! אני יותר עושה כבר מקלחותרחללי
אולי לשים פחות בכל מנה?אוהבת את השבת
^^^ לחלק למנות קטנות יותריעל מהדרום
הבעיה שלפעמים היא כן שותה הכלרחללי
ואם היא תגמור מנה קטנה זה סיפור וזמן לחמם לה עוד. המטפלת לא תעשה את זה.
הבנתי.. אלופה את על השאיבותאוהבת את השבתאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
ממה שאני מכירה גם במקצועות האלה לא קל להרוויח טוברחללי

זה כן אפשרי, אבל צריך להיות מעולה ולעשות שיווק טוב כדי למשוך לקוחות כעצמאי.

גם צריך להתאים את שעות העבודה לפעמים ולפתוח גם אחהצ.

בכל מקרה אין לי ניסיון עם המקצועות האלה, אבל נקודה חשובה בעיני זה שבמקצועות ההנדסה המשכורת גבוהה מההתחלה, ומי שחי באופן מחושב וחוסך ומשקיע חלק משמעותי מהמשכורת כבר בגילאי ה20 המוקדמות, יצבור פער גדול על מי ש10 שנים לפחות ירוויח משכורת שאי אפשר לחסוך ממנה ורק אז יתחיל להרוויח ולחסוך (אפקט ריבית דריבית).

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אכפת לך לפרט על האופציות?נק-ניקאחרונה
היא למשל נבהלת מהרעיון של תואר שני כי היא לא רוצה להצטרך ללמוד עוד שנים 
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפור
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

ממש תודה לכולן על התשובות המפורטותנק-ניק
אני אראה לה את התוכן של השרשור.

שאלה נוספת שאנונימית ואמאשומי כתבו על זה קצת זה אם יש אופציות של פחות שעות במשרות של הנדסת חשמל 

אולי יעניין אותך