שאלה שמעסיקה אותי...
האם כל ערבי הוא אויב או רק מחבלים? או מה??
גם ערבי שבעד מדינת ישראל אויב??
שאלה שמעסיקה אותי...
האם כל ערבי הוא אויב או רק מחבלים? או מה??
גם ערבי שבעד מדינת ישראל אויב??
ברור שבפועל לא כל ערבי שונא את עם ישראל בכל נימי נפשו (אם הייתי ערבי כנראה שהייתי שונא, הרי מבחינתם גנבו להם את הארץ וכל זה, אבל בכל זאת עובדה שרואים בעין שיש קצת ערבים שהם תומכים בלהיות במדינה עם היהודים).
"הבעיה היא" שהתורה מגדירה אויב באופן קולקטיביסטי - כלומר שגם אם ערבי בפני עצמו לא שונא את עם ישראל יש לו אחריות למעשי עמו (ובכל זאת רוב עמו כן תומך טרור, אחרת הייתה הפיכה כלפי השלטונות הפלסטיניים [שאפילו הערבים הישראלים לא אומרים שצריך להפיל, הסתכל על חברי הכנסת שלהם]), כל עוד הוא לא הוציא את עצמו מהכלל באופן אקטיבי והצהיר בקול שהוא רוצה לשמור 7 מצוות ולחיות תחת התנאים שעם ישראל יקבע לגבי גר תושב.
אגב, לשמור 7 מצוות זה כולל מצוות דינים ועל פי דין תורה כמובן שלמחבל יש דין מוות (העונש על כל אחת מ7 מצוות זה מוות) - אז כל כפר שלא מוציא להורג מחבל שאצלו/מחבל ששוחרר מהכלא וחזר אליו (ולסברות מסויימות אפילו זורקי אבנים) נחשב כפר של אוייבים שיש להם אחריות לפי התורה על מעשי "היחידים". אני מניח שאת מספר הכפרים שמקיימים את התנאי הבסיסי הזה אפשר לספור על יד אחת, וכל עוד ערבי גר בהם זה לא נחשב התנערות מהם (הוא לא שם חוט אדום בחלון, נכון?).
כך שנדירים הערבים שהם *באמת* בעד מדינת ישראל. האלה השקטים הם לא כל כך בעד (במיוחד לא לפי התנאים של גר תושב, שכוללים איסור לקבוע לעצמם חוקים דתיים משל עצמם) אלא פשוט לא רוצים לעשות פיגועים כי זה לא שווה להם (הגיוני סה"כ), אבל התורה קבעה שכדי להתנער מאחריות על האחרים בעמם הם צריכים לעשות קצת יותר מלהיות בשקט. עד אז - הם עלולים לסבול במסגרת המלחמה של עם ישראל עם הפלסטינים ועם הערבים באזורנו.
**אין באמור קריאה לאף אחד לעשות שום דבר, במיוחד לא לעבור על החוק בשום צורה**
רק בשביל לחדד את ההבדל
והם לא מחבלים בעצמם, כך שחזקה עליהם שהם שומרים 7 מצוות או לפחות לא מצפצפים עליהן (הם גם לא דורשים זכויות לאומיות בארץ). אלא אם הם עובדי עבודה זרה ואז באמת אין להם מקום בארצנו ונקווה שהשלטון יפנים זאת יום אחד.
להקים מערכת דין וענישה עצמאית למחבלים, נגד חוקי מדינת ישראל, ולשלם על כך בישיבה ממושכת בכלא?
הם בדרך כלל מצליחים... כולנו יודעים בעולם הפשע אצלם כמה חיסולים יש ואותו דבר על כבוד המשפחה.. אם הם יכולים להרוג בסכסוך חמולות הם יכולים להרוג גם למטרות טובות יותר.
בנוסף אני בטוח שמדינת ישראל לא תתאמץ מדי לחקור רצח של מחבל מורשע.
בגלל שהוא לא עושה משהו שרוב גדול של העם שלנו, כולל נציגיו הנבחרים, מתנגד שהוא יעשה.
ב. אם תציב את זה כדרישה הלכתית, של מצוות דינים, בלי לקשור אותה למושג אויב, אז בכל מדינה בעולם יש רוצחים, ובחלק גדול של העולם אין עונש מוות לרוצחים. [או לפחות לחלק מהם]. כך שמצבם של הערבים מהבחינה הזו לא שונה מרוב האנושות.
ג. מבחינה עובדתית, עד כמה שאני מבין מהנתונים, מספר הערבים אזרחי ישראל שנרצחים בסכסוכים פנימיים הוא פחות מ100 לשנה, מתוך למעלה ממיליון וחצי. כך שאחוז קטנטן מהערבים מתעסק בדברים האלה. וכנראה שרוב הרוצחים נתפסים בסופו של דבר.
א. רוב העם שלנו לא מתנגד שהוא יעשה (ירצח מחבלים? מי מתנגד שהוא יעשה דבר כזה? דחילאק...) מה גם שמה שקובע הוא התורה בסופו של דבר.
ב. זה נכון שכרגע גם העולם לא מתוקן בנושא הזה, ההבדל הוא שאמנם ברור שבעדיפות ראשונה עלינו לתקן את העולם שיחזור בתשובה - אך לעולם גם יש סיכוי להיות מתוקן בזה, כי הם כן רוצים להעניש רוצחים אלא שהם לא יודעים שמוות הוא העונש בחוק הראוי לכך.
ההבדל בינם לבין הערבים הוא שהערבים אפילו לא חושבים שצריך להעניש את המחבלים מתוכם בכלל! וכיצד אתה מתכוון להסביר להם שהעונש הראוי למחבל הוא מוות כשהם אלה שמשלמים לו בכלא? הייתי מצפה שאם יש להם כוונה להעניש אותו בכלל הם לפחות היו עושים עליו חרם כשיחזור או מציקים לו קצת; וזה ממש לא המצב. אם הם היו עושים זאת - היה אפשר לומר שגליא דעתן בזה שהם לפחות רוצים להיות מתוקנים. אך נראה שזה לא המצב.
ג. אני מסופק מאוד אם אכן רובם נתפסים בסופו של דבר, ואפילו אם כן - אני חוזר ואומר שרוב הסיכויים שהמדינה באמת לא תרצה לחקור לעומק רצח של מחבל מורשע, מה גם שאם כל הכפר שלו ירצה לרצוח אותו ולא יעזרו למשטרה - היא לא תצליח אפילו אם תרצה.
כי זה תנאי לישיבתם פה, ואנחנו לא מצווים לרדוף אחרי גויים שאינם בני נוח בכל העולם. (כל זה כשתקום מדינת התורה כמובן, לא כרגע ח"ו)
גם אם הציבור די סלחן [ולפעמים קצת אוהד] ביחס למי שפגע במחבל מיד אחרי פיגוע, פעולה ענישה שיטתית ומתוכננת בידי אזרחים, היא לא דבר מקובל.
העמדה של רשויות החוק בעניין היא עוד יותר נחרצת.
בסופו של דבר המושג אוייב קשור ליחס בין העמים, ותמוה שבמצב שבו נציגיו הנבחרים של עם ישראל אוסרים אלה לעשות משהו, והם שומעים בקולם, הם יגודרו כאויב.
ב. בדקת מה ערביי אום אל פאחם חושבים? עשית לפחות סקר?
אני חושב שצריך הרבה זהירות כשבאים לחרוץ את גורלו של מישהו כאויב.
וגם במצב של מיעוט אלים ורוב ניטרלי, לא נראה לי שהם נחשבים אוייב [לכל הפחות, אם לא הוצבה דרישה ברורה כלפי הרוב למגר את התופעה, והם לא עמדו בה].
אין לי תשובה ברורה לגבי על מי מוטלת החובה של מצוות דינים, במצב שיש מערכת משפט שלא לגמרי ממלאת את הדרישות ההלכתיות, אבל נראה לי שאם נאמר שכל יחיד צריך להעניש במצב כזה, התוצאה תהיה מערב פרוע, והדבר מנוגד לתכלית המצווה.
ג. החשבון שלי הוא כזה. ע"פ נתונים שראיתי, מכמה אלפי רציחות שהיו מאז קום המדינה. נשארו כמה מאות מקרים בלתי מפוענחים [פחות מ10%). בהתחשב בזה שחלק ניכר מהרציחות הם סכסוכים בין ערבים, נראה לי שמשמעות העניין שרוב הרציחות בין ערבים מפוענחות.
[ייתכן שיש להוסיף קצת למספר מקרי הרצח תיקים שנסגרו כהתאבדות וכדו' שלא בצדק, ולהוריד קצת ממספר המפוענחים בגלל הרשעות שגויות, ועדיין נראה לי שזה לא יהפוך את התמונה.]
לגבי המוטיבציה לחקור - לא נראה לי שאתה צודק. השווה לסיפורים של יורם שקולניק, אלאור עזריה, השוטרים הנוקמים מנהריה, ועוד.
אל תגיד לי שאתה לא רוצה "מערב פרוע" שבו הערבים יהרגו את הרוצחים שלהם בעצמם. מובן שזה מה שאנחנו רוצים, וזו מצווה ממש. בפשטות מצוות דינים מוטלת על כל ציבור וציבור.
וסליחה, אני לא קונה את זה ש"פעולת ענישה שיטתית ומתוכננת בידי אזרחים, היא לא דבר מקובל. ". אצל הערבים זה דבר מאוד מקובל. אתה באמת חושב שכל אחת יכולה שם לצאת עם יהודי פתאום? או שאם מישהו יגנוב ממישהו אחר כל החמולה הנפגעת תשאר שקטה?
ב. אינני יודע מה ערביי אום אם פאחם חושבים (וזאת למרות שההלוויה למחבל האחרון שגר שם עשוייה לתת אינדיקציה לכך), אלא שהתורה אומרת בדיוק את הדבר שמשנה את כל התמונה - והוא שכדי לא להחשב חלק מהקולקטיב הפוגע בעם ישראל לא מספיק רק "לחשוב" על עם ישראל דברים טובים, אלא צריך אקטיבית גם לקבל 7 מצוות כולל מצוות דינים. ואם הוא לא רוצה למלא אחר התנאים האלה - הוא יכול לעזוב את הארץ ולא להסתבך עם היאהוד בכלל. כל עוד הוא גם נשאר פה וגם לא מתנתק מהעם שלו באופן אקטיבי - הוא עלול לסבול במסגרת כך, גם אם הוא לא אויב לגמרי בעצמו.
ג. זו שאלה של אמצעים. למה כשהמוסד רוצה לרצוח מישהו בלי שידעו הוא מצליח? כי יש לו את האמצעים. כך אם הערבים היו באמת משקיעים ברציחה של אותו מחבל (אולי עם אותם רובי צלפים איכותיים שנתפסים ב"אזור הצפון" מפעם לפעם?) לא היו מגלים.
ובקשר למוטיבציה לחקור - אתה באמת חושב שיש אותה מוטיבציה כשיהודים רוצחים מחבלים לעומת ערבים? עיין לדוגמה בעובדה שאלאור עזריה רצח מחבל פלסטיני וכל הארץ געשה, לעומת העובדה שהרשות הפלסטינית רוצחת ומענה חמאסניקים מדי יום ביומו ולאיש לא אכפת. יהודים אוהבים להתעסק בעצמם, מה לעשות.
מבחינה מחשבתית אני חושב שהיום בלי המדינה הציונית אנחנו והערבים היינו יכולים להתסדר יופי. אבל אין לגרוע מדין התורה התיאורטי במקרה של מלחמה מול ציבור קולקטיבי.
אנחנו דנים אם התורה היא קולקטיביסטית או לא. הטענה שלי (שאתה מוזמן לא להסכים איתה) שהתרה קולקטיביסטית כל עוד אתה לא פועל אקטיבית להתנתק מהקולקטיב אליו אתה שייך/ לשפר את קיום 7 המצוות של הקולקטיב ע"י מיצוי דין על העוברים עליו.
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...