וכשנודע סוד זה לאדם, צריך להבין שלא יהיה חילוק אצל האדם בדבר שהוא רוצה לעשות, בין שנעשה דבר זה כרצונו ובין שלא נעשה דבר זה כרצונו, כיון שהכל הוא מהבורא יתברך, והוא יודע שכן טוב לו שלא יהיה נגמר ונעשה כרצונך. ומכח זה לא יקפיד אדם לעולם לצער על איזה דבר שחישב לעשות ולא עלה בידו מכח לפועל, לפי שהוא יאמין שרצון הבורא הוא להיפך, ובודאי אם היה זה ישר לפני הבורא יתברך היה לי לסעד לגמור, ועכשיו שאין בידי לגמור, בודאי לא עלה דבר זה לרצון לפני הבורא, ומכח זה עשה לי טובה עוד מכח זה שלא עשה לי דבר זה.
@ח@חיהל'ה @לעבדך באמת! @פרח-אש

