הרבה אמנים עכשווים וגם בעבר יצרו לעצמם סקיצה טונאלית (אפורים) כבסיס לציור הצבעוני שלהם
(בעבר זה נקרא טכניקת גריזיי)
כלומר, יצרו ציור שלם "צבוע" בגווני אפור ורק כשהוא היה נראה טוב (קומפוזיציה מאוזנת, הולכת עין, הררכיה תואמת רעיון..) אז היו מתחילים לשים עליו שכבות של צבע מדולל מאוד שיצרו בסופו של דבר הרבה שכבות שקופות שנענות לטונים שהיו שם בהתחלה. (איפה שהיה בהיר - עדיין היה בהיר, ואיפה שהיה כהה - עדין היה כהה באותו היחס ההתחלתי שעבד)
היום במדיה הדיגיטלית לא מעט עובדים ככה. יוצרים ציור קווי - כמו שיש בסקיצות שלך.
אז מוסיפים לו משטחי טון - אפורים
וכשזה עובד לך - אתה מתחיל ליצור שכבות צבעוניות - בעזרת שיטות השילוב blend modes השונות.
זו רק דרך אחת לצבוע ציור, הרבה אמנים גם עובדים מייד בצבע, לאחר שיצרו את הסקיצה הקווית.
למשל מאייר ישראלי מצויין בשם דניס זילבר
- שאגב משתף המון מידע לגבי ציור דיגיטלי.
הנה הערוץ שלו
עכשיו לשאלה האמיתית - איך אתה יודע איזה צבע לשים איפה ומה יעבוד עם מה...???
התשובה שלי היא שכדאי מאוד קודם להעתיק יצירות של אחרים - לא חייבים אפילו לדייק לצורות, אבל לנסות להעתיק אותן מבחינת הצבעים.
זה נקרא - סטאדי לקומפוזיציה או סטאדי לצבעוניות.
בהתחלה אתה ממש מתחקה אחרי מה שהאמן עשה בעזרת כלי דגימת הצבע (פיפטה eye dropper)
ואחרי כמה כאלה אתה מנסה לנחש איזה צבע בדיוק האמן שם בעזרת בורר הצבעים
(החלון שבו אתה יכול לבחור את כל הצבעים - color picker)
נהוג לפעמים ליצור לעצמך פלטה צבעונית על משטח העבודה ואז קל לדגום ממנה בכל מפעם לפי הצורך.
יש גם אתרים שממציאים לך שילובי צבעים ש"עובדים" כמו איזה פטנט, זה בדרך כלל מוציא דברים די טובים,
אבל לדעתי השאיפה שלנו היא שנוכל לדעת מראש מה יעבוד ולא להצטרך להסתמך על מה שאלגוריתם מסויים בחר לנו
הנה דוגמא לאתר כזה: Coolors
מקווה שעזרתי ולא בילבלתי.
מלא בהצלחה 