מישהו ברר היטב את הנושא של לימוד נהיגה לבת אצל מורה בןאי לעם ישראל

מבחינה הלכתית ויכול לשלוח את דעות המתירים (אם זה מותר רק בדיעבד או גם לכתחילה וכו...)

אני יודעת כבר את הצדדים שאוסרים

בד"כ משתדלת להחמיר אבל בנושא הזה אני מעדיפה להשאר אצל המורה שהתחלתי אצלו, ולכן אני רוצה לברר את המתירים

אני יודע שלפני כל הדיון הזהעברי אנכי

יש מלא פעמים מצב של נגיעה

כשהמורה מזיז את ההגה או משהו

 

 

...

נכון ובדיוק לכן אני שואלת מי מתיר את הענייןאי לעם ישראל


תראייאירוש
https://www.yeshiva.org.il/ask/22391
מהתשובה הזאת נראה שמותר.. אבל באמת לא מומלץ
תשמעו חבר'ה-קדושה אני מבקש!

האמת שגם אני, שמשתדלת להיות "דוסית" מה שנקרא, לומדת נהיגה אצל מורה גבר. אבל במקרה שלי זה כי פשוט אין בכלל  לא ביישוב וגם לא בכל האיזור מורת נהיגה.. לדעתי זה כן צריך להיות שיקול. כי אם יש מורה בת באיזור שלכם אז בהחלט עדיף, ובאמת יש מצבים לא נעימים כשזה מגיע למצב של נגיעה.. בהצלחה רבה לכולם ושנעבור בטסט ראשון בקדושה ובשמחה!

רק שימי לב למי את מגיבה..יאירוש
יש מורים שמודעים לזה ונזהרים (רק בנוגע לזה ספציפית)יעל מהדרום
זה לא נגיעה של חיבהטום בוי


גם נגיעה לא של חיבה אסורה (אחרת, האם מותר לי להרביץ לגבר?!)יעל מהדרום
^^^הדוכס מירוסלב

לא יודע מאיפה אנשים המציאו שנגיעה לא של חיבה מותרת. כתבתי את זה בשרשור דומה לזה.

 

אגב להרביץ אסור משום "פן יוסיף"

בעיקרון זה מבוסס על דברי הרמב"ם שכותב נגיעת חיבה.egb123
יש גם מספר של יוצאי גרמניה שכך נוהגים, אבל באופן כללי באמת נפסק שגם נגיעה שאין בה חיבה אסורה כמו שכתבת
הרמב"ם סובר שנגיעת חיבה היא דאורייתא, לא שרק בחיבה יש אסורהדוכס מירוסלב

זאת הטעות של כולם. חלק משאר הראשונים פשוט סברו שהכל גדר דרבנן.

כמו שכתבת, אף אחד לא פסק ככה, והרב פיינשטיין כתב שאין לסמוך על זה אפילו בשעת הדוחק אפילו כדי לא להלבין פנים.

הרמבם כותב שאסור מגע של חיבה בין אח לאחותאי לעם ישראל


למיטב זכרוני הוא כתב שזה מעשה טיפשיםפסידונית
לא שאסור
ישמצב, אני יודעת פשוט שככה אנחנו משתדלים לנהוג...אי לעם ישראל


...הדוכס מירוסלב

ראית שזה איסור?

שמתי לב שלא הגבתי לך או תייגתי

מעשה טיפשים זה איסור, והרמב"ם סובר שזה דאורייתא למיטב זכרוניהדוכס מירוסלב

וזה נפסק להלכה גם בשולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כא סעיף ז כתב: “המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טפשים”

 

נישוק באחות

 

מאיפה לך הכלל הזה שמעשה טיפשים זה לא דבר איסור???

שזה קל וחומרהדוכס מירוסלב


באבה"ע חלק א סימן נוegb123
הרב משה פיינשטיין כתב שיש מקלים בלחיצת יד אם היא מושיטה. אמנם הוא כן כתב שזה קשה. הוספתי תמונה
הוא אומר לא לסמוך!!!!!הדוכס מירוסלב


סליחה,egb123
קודם כל הוא אומר שיש מתירים וש*קשה* לסמוך על זה.
אני מסכים אתך שבכללי הפסיקה הכללית היא לחשוש לכך, אבל עצם זה שהוא מביא דעות מתירות, גם אם הוא לא חושב שלמעשה יש לסמוך על דבריהם, אומר שאם מישהו מנהגו כמו אלה שסוברים שיש מקום להקל במקרים אלו, כגון אנשים מסוימים ממוצא גרמני (יכול להיות שיש אחרים, אבל זה מה שאני מכיר) זה לא שאין להם שום גב הלכתי. יש להם. אני לא דן אתך מה האגרות משה פוסק להלכה (וזה בצירוף העובדה שהוא לא כותב "אין לסמוך על כך" אלא רק שקשה לסמוך על כך, אבל אני לא יודע. יכול להיות שזה רק סגנון כתיבה בלבד ושהכוונה היא זהה) אלא בעצם העובדה שיש חולקים על הגישה. יכול להיות שהאגרות משה לא קיבל את דעתם, אבל זה לא שהם לא קיימים.
אתה לא קורא נכוןהדוכס מירוסלב

כשהוא אומר שיש מקילין זה לא הכוונה לפוסקים שמקלים בזה, אחרת הוא היה מביא לפחות מישהו אחד שעושה אל זה, אל תהיה מצחיק. הוא מדבר על המון העם שמקלים בזה וכותב שלמעשה אי אפשר לסמוך על זה.

אתה צריך ללמוד איך קוראים לשונות של פוסקים כשאתה מביא שו"תים.

 

ואגיד לך משהו שאמר לי פוסק על חידוש הלכתי שמקל יותר מהרב עובדיה: "אם כח דהיתירא כזה גדול אומר למעשה לא לסמוך, מי יבוא ויגיד אחריו להקל"?!

אתה צודק לגבי הרמב"ם.egb123
תודה על התיקון
יש כמה תשובות בנושא האגרות משהאניוהוא
לגבי נסיעה באוטובוס מלא - שאין אפשרות להמלט ממגע.
שם זה שלא מרצונוהדוכס מירוסלב

כמו שכתבתי, בתשובה שהביאו פה כמה פעמים לגבי הליכה לים מעורב לצורך רפואה כשאין ברירה האגרות משה מסיים שם שמי שמקל בלחיצת יד אפילו כדי שלא להלבין פנים אין לו על מה לסמוך.

לא מבין את האמירה כאן, זה שו"ע אפילו באחותו בלי שום הנאה

מעשה טיפשים זה איסור, והרמב"ם סובר שזה דאורייתא למיטב זכרוני - נוער וגיל ההתבגרות

לא מדבר על לחיצת ידאניוהוא
מדובר פה על לימוד נהיגה - וזה קרוב לאין ברירה



אולי אפילו כאן זה פיקוח נפש !















מדובר על ללמוד לנהוג מאשה ..
לא הייתי מתירהדוכס מירוסלב

אם כבר לסבור כמאן דאמר שנשים לא צריכות לנהוג

מותרת. כל האיסור זה על נגיעה של חיבהטום בוי

כמו שלרופא מותר לגעת בי גם כשזה לא פיקוח נפש
וכן. מותר להרביץ לגבר, כל עוד זה אמיתי ולא מכה של צחוק. (בדקתי את העניין)
גם להעביר משו מיד ליד אין בעיה כל עוד זה בלי חיבה. 

 

כמובן יש מחמירים.

אסור להרביץ. אני גם בדקתי.עברי אנכי

ועדיף תמיד רופא במין שלך. תמיד.

"רשע למה תכה רעך" זה אפילו כשרק מרימים את הידהדוכס מירוסלב

את רוצה להתיר את זה?!?!?

אצל מי בדקת את זה שהתיר איסור תורה של פן יוסיף?!??!!@

 

להעביר משהו מיד ליד זה לא נגיעה, לרופא מותר לגעת מסיבה אחרת שלא קיימת אצל נהג (טריד בעבודתו).

וגם לרופא אסור ללכת אלא אם אין ברירה.

 

אין לי מושג עם מי בדקת את זה שהשווה את הדברים והתיר איסור דאורייתא

חחחחחחחח להרביץ באופן תיאורטיטום בוי

וואללה כן אם בן יתקרב אלי אני ירביץ לו גם אם זה לא פיקוח נפש....

רחמנא ליצלןהדוכס מירוסלב


צריך לשאול רב, לא בפורוםהדוכס מירוסלב

בעיקרון יש בעיה, אם אין ברירה אפשר לסמוך על המתירים אבל כדאי שיהיו גבולות ברורים עם המורה גם לגבי צחוקים וכאלה (שמרגילים ל... וכו')

יש במקלים "טרוד במלאכתו"נפשי תערוג
מורה נהיגה לא כזה טרוד במלאכתוהדוכס מירוסלב

אולי בשיעורים הראשונים. אחרי זה הוא יכול גם לשבת ולקרוא עיתון, אם הנהג לא גרוע עד כאב...

ממש לא הייתי ממליץ.yam 150

א. תלוי באיזה גיל המורה ואיך האווירה בשיעורים.

ב. כן. יש נגיעות בהחלט.

ג. ייתכן שיש בעיה של ייחוד אם רק שניכם ברכב בשיעור לילה נגיד ומדובר בשיעור כפול..

ד. סורי אבל לא קונה את 'טרוד במלאכתו' משום שהמורה מיומן ויודע מתי להשתלט על הרכב כשצריך ובשאר הזמן הוא יכול להתעסק בפלאפון שלו או לעשות דברים אחרים (כמו לדבר אתך על דה ועל הא..).

 

בקיצור אחרי שעשיתי לא מעט שיעורים אני באופן אישי לא הייתי ממליץ לבת ללמוד אצל מורה בן.

אני לומדת עם מורה נהיגהאוברמן
והוא בין המורים הטובים לנהיגה שיש באזור ולפי מה שאני יודעת לא צריך להתפשר על איכות המורה בשביל זה. במיוחד שכבר התחלת כם מורה וזה יכול לפגוע בתהליך אם את מחליפה. המורה נהיגה שלי רגיל לעבוד עם בנות דתיות ולגן כבר על הפעם הראשונה הוא אמר שהוא מכבד ולא נוגע אלא אם כן זה ממש נצרך (להזיז הגה מהר ובטעות נוגעים) אם המורה שלך מודע לזה שאת דתיה ומכבד זה לא נראלי צריך להיות בעיה. אבל אולי עדיף לך לשאול רב או מורה
ויש פה קישור למה שענו בהידברותאוברמן
בדיוק שאלתי רבתפוחית 1
(יכולה למסור לך בפרטי מי)
אבל התשובה נכונה אלי, שעוד לא התחלתי
עדיף מורה בת משתי סיבות:
1. איסור יחוד אם לוקחים שיעורים בערב כשיותר חשוך ויש פחות מכוניות
2. קרבה נפשית שנוצרת במהלך השיעורים
אם בכל זאת אין ברירה אז ההמלצה היא על מורה ירא שמים ולא על סתם מורה
ממליצה לך לשאול רב כי את כבר התחלת ללמוד וזו סיטואציה שונה
..אניייי
אני לומדת אצל מורה (גבר)
ולא מרגישה שזה בעייתי.
א. אנחנו לא מדברים על כלום בקושי מעבר למה שקורה בכביז אז אין אווירה של סחבק או צחוקים
ב. הוא מאוד מכבד ולא נוגע אלא אם כן זה בהגה וגם אז לא תמיד יוצא שנוגעים.

לי מרגיש שזה בסדר אבל אשמח לשמוע אם שמעת אחרת...

אבל כמובן זזה תלוי מורה והלכתי בכוונה למורה הזה שידוע הוא מכבד דתיות ולא מפטפט או נוגע אם לא הכרחי.

בהצלחה לכולנו!
שאלתי רב והוא אמר ש...לזמר לשמך עליון

בעיקרון זה תלוי מאד מי המורה. אם המורה מכבד ויודע שאסור לגעת בך סתם, אלא במקרים של צורך גדול מאד, ואת רואה שהוא באמת עומד בזה - זה בסדר גמור. את לא צריכה להפסיק בשביל זה. (כמובן שלכתחילה עדיף מורה בת, אבל אם כבר התחלת, והוא מכבד, ואת מקפידה שלא לעשות שיעורים בשעות שעלול להיווצר בהן יחוד, זה בסדר. כמובן בזהירות ועם עיניים פקוחות.)

בהצלחה בלימודים!

בקיצור אף אחד לא מכיר פוסק ספרדי שמתיר ללמוד לכתחילה אצל בן?אי לעם ישראל


ישר כח על שמירת המסורתהדוכס מירוסלב

איך אפשר להתיר דבר כזה לכתחילה? זה לא משנה אם זה ספרדי או לא

למה לא? תסביר את הבעיתיות..אניייי
כי זה אסור, איך יתירו איסור?הדוכס מירוסלב

זה לא קסם. בדיעבד ניחא, אבל לכתחילה ברור שלא.

בכל אופן, במקרים כאלה פונים לרב שהוא פוסק (עדיף במציאות)

בתור מישהי שעשתה שמיניות באוויראדל35

למצוא מורה בת, ובסופו של דבר התאכזבתי ממורות שלמדתי אצלן, (מבחינה מקצועית וגם אישית),

אני מבינה את הרבנים שמתירים ללכת  למורה גבר (בדיעבד),

אם הוא מבין את האיסורים ההלכתיים של נגיעה, יחוד, וכו'.

גם צריך להיזהר לא לפטפט על דברים שלא קשורים לנהיגה, או לצמצמם מאוד. גם לא להגיע לצחוקים.

לי אישית הנהיגה לא הולכת כל כך בקלות, למרות שסה"כ אני מתקדמת ב"ה.

אז באמת שחיפשתי והמורה הכי מקצועי שפגשתי הוא גבר. אחרי חודשים של לימודים אצל מורה אישה, כשהבנתי שאני מתקדמת לאט מאוד אצלה והכסף הולך סתם, עברתי למורה אחר.

הוא מקצועי הרבה יותר, ולא נוגע, מבין שאני דתייה. הוא יכול לתפוס את ההגה אם זה נראה סכנה .

הוא כן טרוד במלאכתו, כי גם אם אני נוהגת 100 אחוז תמיד יכול לבוא איזה "מטורף" ולסכן את התנועה.

הוא חייב להיות בערנות ולראות מה קורה בכביש.

בהצלחה!

אולי המורה שלך טרוד במלאכתוהדוכס מירוסלב

(הייתי אומר משהו בהומור, אבל שלא תפגעי )

אבל רוב המורים לא. המורה שלי היה מתעסק במסמכים רוב הזמן שהייתי נוהג איתו ובשאר הזמן היה מדבר איתי על הא ועל דא

זה כנראה ההבדל אם הלומד הוא זכר או נקבה....אניוהוא
הלו הלואניייי

פטיש

אני חושבתאדל35

שמורה באמת מקצוע אמור להיות מרוכז בנהיגה, ואם כבר אני גם בוחרת על איזה נושאים לדבר איתו ולפתח את השיחה.

הרבה מורים לא צריכים להיות עד כדי כך מרוכזיםאניייי

ובכיף הם יכולים לדבר.. בלי קשר לכמה הוא מקצועי

 

אבל לגבי השיחה זה באמת תלוי בבת עצמה אבל בעיני זה בעייתי ללכת למורה שידוע שהוא מפטפט על מלא דברים לא קשורים.. (ויש מלא כאלה...) וגם בקטע של הנגיעה  צריך לבחור מורה שידוע שהוא מבין וומקפיד על זה כמה שניתן 

ואלה בדיוק הסיבות שלא מתירים את זה...הדוכס מירוסלב


טוב לוידעת.. זה פשוט דברים שמשתנים ממורה למורה.אניייי

מסכימה שאצל רוב המורים זה באמת בעייתי אבל אצל מי שלא.. למה שיהיה אסור?

נו, למה השאלה הזאת חוזרת על עצמה?הדוכס מירוסלב

זה אסור כי זה אסור, זה שבמקומות שאי אפשר מוצאים היתרים - זה דיעבד.

יש פה בעיה של קירוב דעות כלשהו (שאין מצב להתחמק ממנו, זה מורה ותלמידה), יש פה מצבים של נגיעה שלא מותרים בכלל, יש פה מצבים של שחוק וקלות ראש, יש מצבים של צניעות וקדושה.

 

זה לא מובן לכם שבן אדם לא צריך לשבת עם בן המין השני שלא קשור אליו ברכב?

קצת מבלבל אותי המצב הזה, כאילו שאבדה הצניעות הטבעית. מוזר!

 

אגב, השאלה שלך היא קצת כמו לשאול "למה אסור לרצוח? הרי מותר לרצוח במלחמה"

טוב צודק די מיצינו את הדיון. פשוט אסור אלא אם כן אין ברירה אאניייי

אחרת ואין קלות ראש ואין נגיעה שלא הכרחית.

 

(ד"א אם תוכל להסביר את המושג קירוב דעות, אשמח.)

 

סליחה אם שיגעתי אותך..אפאטי

 

ופשוט רציתי להבין אם מעבר לזה יש סיבה לאסור.. אבל לומשנה. וגם אם כן יש בזה טיפה אמת, ההשוואה שלך לשאלה שלי יכלה להיות נעימה יותר.

 

 

המושג קירוב דעות פירושוהדוכס מירוסלבאחרונה

שמבחינה אינטלקטואלית/רגשית מרגישים קרבה לאדם שעלולה לגרום למצבים שהם עבירה על ההלכה.

זה איסור בפני עצמו מדאורייתא לחלק מהפוסקים, ולא בטוח אם יש שיטה אחרת (כותב בע"פ כרגע).

 

מה בדיוק מוגדר קירוב דעות שאסור - חז"ל לא ביארו לנו. הם נתנו כמה מושגים כלליים שהפוסקים נחלקו בהם.

שאלתי על זה כמה פוסקים אבל אי אפשר באמת להכריע, יש שמחמירים עד הקצה (לרוב ממידת חסידות) ויש שאומרים שאלה דברים המסורים ללב רק שקשה לאדם להיות ישר עם עצמו בזה וכדאי לשאול דעת תורה שמכיר אותו אישית (פה זה מכריע ממש בניגוד לחלק מההלכות שלא חייב דווקא היכרות אישית).

לדוג': שאלתי פעם רב שמכיר אותי טוב שאלה, הוא אמר לי שלאנשים אחרים הוא היה מתיר, אבל בגלל שאני נתפס כלומד תורה זה עלול להיות קצת חילול ה' והוא היה מעדיף שהייתי מחמיר על עצמי.

[מיותר שיש קירוב דעות שמותר ואפילו מצווה, בין אנשים שאין איסורים אחרים ביניהם (נגיד אחים, חברים מאותו המגדר וכאלה)].

 

לא שיגעת אותי. לא חושב גם שההשוואה הייתה לא נעימה.

נוטה להקצין דוגמאות כדי שהנקודה תעבור בצורה מאוד ברורה.

 

לא הצלחתי להבין מה הכוונה "מעבר לזה יש סיבה לאסור"? זה דבר טבעי וברור למי שגדל בחברה מעורבת ו/או יצא מהחברה הסגורה שלו... ב"ה שאתם צדיקים ותמימים וקדושים שלא זכיתם להבין את זה

אם המורה הוא טובאדל35

הוא אמור לעקוב שהתלמיד באמת לומד כמו שצריך, מסתכל איפה שצריך, מגיב כמו שצריך וכו'...

ואם התלמיד כבר למד נהיגה אז המורה צריך לשלוח אותו לטסט.

מורה טוב לא אמור לבזבז זמן על סידורים שלו, או על פלאפון או על פטפוטים.

לפעמים יוצא לסטות קצת מנושא הנהיגה, אבל אצל מורה טוב זה אמור להיות באמת לפעמים ובקטנה...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך