בחורה בתחנת אוטובוסע מ
פותחת את התיק שלה.
נו, היא בטח מוציאה משהו. מה היא מוציאה?

זה ארנק? לא... זה ספר.
בטח סידור.

רגע, מה?

תלמוד בבלי.
איזה קטעים.

מסכת
מנחות.


לא יודע, הופתעתי.
לכו תדעו, אולי היא נמצאת פה...


עד כאן סיפור טרי שבטח בתחילתו גרם לכם לתהות האם אכן לא התבלבלתי בפורום...
מועדים לשמחה!
וויכוח על גמרא לנשים לפניכם ציף
שירבו כמותה
זה באמת סוגיה שאני לא מבין בהנקדימון
איך מתחילים להבין את הנושא? אבל באמת, מתוך תורה ולא מתוך מחשבות שמגיעות באופן אוטומטי על ההכרח לדאוג לשיוויון (כי זה כבר מטה רדיקלית את הדיון)
צריך באופן כללי לדעת לגשת בנחת וביושר לסוגיות טעונות...ע מ
כנראה שאת דולגת בלהביא תמשיח עלידי שהדור כולו יהיו רשעים ???צוקי גייטס

לא??

אולי חשבה שהמנחות יתנו לה השראה למתכון חדש מבקש אמונה


איזה שכל יש לךבן מערבא

היית שואל ממנה אם היא צריכה עזרה, לך תדע...

 

 

(מה עדיף ? שהייתה מעיינת באיזה עיתון נשים ??)

דף יומי בטחאריק מהדרום
מה הבעיה?
אין בעיה, סתם מחזה לא רגיל..ע מ
@בן מערבא כנ"ל..

ואם הייתי מציע עזרה יש מצב שהיא היתה נעלבת/מתעצבנת.
שוביניסט טפו!אריק מהדרום
בגללך הגמרא נראית ככה!
ע.י.צ'יאל

נראית איך?

שחור על גבי צהבהבאריק מהדרום
ע.י.צ'יאל

וזה בגלל השובניזם כי?

כי נפוליאון אהב שחור על גבי צהבהבאריק מהדרום

וניקולא שובן דאג שכך יהיה התלמוד.

שחור על גבי קרם*אחיתופל
כן זה הדף היומיתתן אחרית לעמך
ולא דיברת איתה?קיפוד חלק

המום

נתתי לה את המספר שלךע מ
שניים שלומדים שכינה בינהם + איש ואשה שזכו שכינה בינהם...קיפוד חלק
עבר עריכה על ידי קיפוד חלק בתאריך י"ח בתשרי תשע"ט 14:02

זה כפול שתיים, ועוד באוטובוס.... ברבים.... זה השראת שכינה גדולה מאוד...קורץ

 

 

כנראה שכחת למסור לה את הקידומת או משהו? מטורלל... 

יותר בכיוון שאם הצלחתי למסור משהו מהמספרע מ
הסיכוי הכי גדול שזה יהיה הקידומת...
השאלה החשובהיוסי 7
צריך לשאול האם זה היה עם פירוש שוטנשטין או לא?
היה שם איזשהו ביאור..ע מ
לא שוטנשטיין..
אולי זו מהדורה שאני לא מכיר של שטיינזלץ.
אבל האמת נראה לי שזה משהו אחר..
יש מתיבתא וושיננתם ועוד יוצאים חדשים לבקריםכלמנסע

חב"ד ועוד

זה היה בכתב מוזר?ברגוע

קוראים לזה רש"יקורץ

😅ע מ
מממלעבדך באמת!
אבא שלי העיר אותי אתמול כשישנתי בסוכה...
"קומי קומי.. רוצה ללמוד זוהר" ?
אז.. 😅🤔
חחח רק שלא תשתגעייייי!!צוקי גייטס


נע.. חלילה...לעבדך באמת!
אז קמת או שלמדת זוהר?ע מ
ממ קמתי לשתות כי היה חם, והסתובבתי לצד השני.לעבדך באמת!
ולמהע מ
לישון בסוכה?
כי אני רוצה.לעבדך באמת!
לא רק לכם מותר לקיים מצוות...
יש לי נשמה חסידית,
שמאמינה שסוכה היא מעין חיבוק מאבא שלי.
ואני כ"כ כ"כ משתוקקת לחיבוק הזה..
זה למה.
👍ע מ
רגע רגע רגעצריך עיון
את שותה מחוץ לסוכה?
כן. איזה מצחיק אתה יואו.לעבדך באמת!
לא צריך נשמה חסידית בשביל לקיים מצוה אפילו שלא מחויביםרשש

אנחנו מתפללות, שומעות שופר, נוטלות לולב וערבה, אוכלות מצה, ועוד ועוד מצוות שתלויות בזמן

למה לא?

זה בונוס. לא חובה כלל.נפש חיה.
ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ט 12:26

לא מחויבים?

נשים חיבות בתפילה, בערבה ובמצה כגברים.

איזה יופי Slow motion
וזה מפריע לכם??*שלי*
קצתיוסי 7
תלוי מאיפה זה מגיע צריך להכיר את הבחורה לפני שפוסלים בכל מקרה זה דורש בירור
ושבחורה למדה המדרשה זה בסדר??*שלי*
ברורררררררר שלא כי זה אסורצוקי גייטס

ותראי את הסרטונים של חותם הם מסבירים הכל מי אלה המדרשות האלה שמקלקלות את הבנותתת

חבל על השטויותנקדימון
הסרטון של חותם אינו נגד מדרשות אלא נגד מדרשות מסויימות.
אל תסכסך לחינם, אתה ילד גדול.
על זה מדובר אתה ילד גדול תלמד לקרואצוקי גייטס

לא על כל המדרשות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

מההה?חופשיה לנפשי


בואו ניקח סרטון שמדבר על דברים מאוד ספציפיים ונשליך ממנו על כולם.
הבנת הנקקקראצוקי גייטס

מדובר על המדרשות הפמיניסטיות שעליהם ארגון חותם דיבר

וואי פשוט תרגע עם השטויות האלה..לעבדך באמת!
וכן, אני לומדת במדרשה.
את לומדת במדרשה?ארצ'יבלד
נא לא לתייג אותי יותר!!
הוא צוחקצריך עיון
הבנת הנקראאאאצוקי גייטס

מדובר על המדרשות הפמיניסטיות שעליהם ארגון חותם דיבר

במדרשה שלך לא לומדים גמרא אחותייייצוקי גייטס

בגלל זה את מעריכה אותה חחחחחח

לא מרשה לנצל"שע מ
זה היה סתם סיפור..
אין לי כח שזה יהפוך לשרשורפלצת...

ולגביי, לא מפריע לי לראות משהו כזה.. שתהנה.
מצטערת אם זה בגלליציף
הכל טובע מ
זה מצחיקיוסי 7
כשאתה מעלה סיפור כזה לאוויר צריך לקחת בחשבון שיתפתח דיון על הנושא הזה של לימוד גמרא לנשים
אם יתפתחע מ
אני אסיר אחריות מהשרשור.
(אפסיק לעקוב)
סתם לידע הכללי וזה..לעבדך באמת!
לא בכל מדרשה לומדים גמרא.
אתם יכולים לנשום בביטחה..
גם לך כדאי לדעת..
@צוקי גייטס
ברור מה הקשר אף אחד לא דיבר על מדרשות שלא לומדות ככהצוקי גייטס

אלה מקומות של צדיקות וכל אלה שכן לומדות זה של ה"רבנים" האלה שהכסף שלהם בא מאנטישמים אחד לאחד בלי יוצא מהכלל תראו תסרטון של חותם

בגלל זה אף פעם לא הבנתי את מושג "הניצלו"ש".סתם 1...
העלית משהו, נגמר...
אפשר לראות את ההבדלצריך עיון
כאן זה באמת הגיוני, אבל כשמישהו שואל שאלה ומתפתח שם דיון ארוך על משהו צדדי שהוא הזכיר זה נצלוש, לדוגמא כאן יש לי שאלה: - לקראת נישואין וזוגיות
כל הכבוד להאלעד
הופתעת מהמסכת? מנחות?סתם 1...
תענית, מגילה וכד' זה בשביל חזרת הש"ץ או בין מנחה לערבית, באוטובוס נכנסים לעיון.
בחזרת השץ אסור!!! ללמודאחיתופל
עיין רמע מפאנונחשון מהרחברון
תוכל לצטט/לכוון יותר? מי זה?אחיתופל
קח כרך רגיל של שו'ע /משנבנחשון מהרחברון
בסימן קכד אם אינני טועה בתחילת הסימן יש באר היטב שמביא שות רמע מפאנו (חי בתקופת השו''ע ) שמביא שאין למחות ביד מי שלומדים בחזרת השץ
הו הקנאהענבל

בס"ד

 

הלוואי והייתי מסוגלת להתמיד בדף יומי

זה פשוט מעל ליכולותיי, אני פח במשמעת עצמית.

 

כל הכבוד לה, באמת.

אולי עדיף להתמיד בעצם הלימוד ולא ההספק?סתם 1...
ברור, דף יומי פשוט נותן מסגרת כלשהיענבל
זה לא מעבר, מכיר את יכולת ההתמדה שלךאחיתופל
מאיפה אתה מכיר אותה?ענבל
אני מכין עכשיו לימוד לנשים בשמחת תורה, והבאתי מהאר"י.חסדי הים
גם ראיתי פעם בחורה שלומדת בלכתך בדרך דף יומי.
סתם כי היה חשוב לי להשמיע את הקול הזה..לעבדך באמת!
אבל אין שום סיבה לעיין לה במה היא לומדת/איך
ואיזה צבע דף ואיזה מסכת ואיזה עמוד ואם זה שוטנשטיין או לא..
לא מעט ממכם משמיעים קולם על כך שנשים ובנות ישראל צדיקות באות ומסתכלות עליכם מקיפים, רוקדים בשמחת בית השואבה, שמחים עם ה'.. מתפללים אליו.
ואתם מתלוננים על זה.
אני לא אומרת מי צודק. מי טועה. ומה נכון.
רק אומרת שבכל דבר יש צניעות,
ויש צניעות שכדאי להחמיר עלינו.
למשל.. לא להסתכל בתורה נשית.
זה לימוד תורה של אישה. מה זה משנה מזה..
זה יכול להיות תנ"ך זה יכול להיות גמרא זה יכול להיות משנה זה יכול להיות זוהר וזה יכול להיות הרבנית ימימה..
זה לא משנה. ברגע שאשה לומדת.. היא לומדת שונה ממכם.
וזו תורה נשית.
אתם בכלל לא תבינו לענד..
וטוב ומבורך שלאישה יש רצון וצימאון ללמוד את דברי אלוקים. כן בכל 70 פנים.
צריך גם זהירות, ברור. אבל זה, לא ענינכם.
חד וחלק.
תפסיקו להתערב בלימוד תורה שלנו.
זה לא צנוע לכם. ולא לנו.
כשגבר מדבר ומעיר על לימוד תורה של אישה..
הוא רק מעיר ומקים את הפמיניזם.
כי אנחנו הנשים מעריכות כ"כ כ"כ את הלימוד שלכם, ותאמינו לי.. אתם בכלל לא מבינים כמה כואב בלב כשאי אפשר לרקוד כשאתם רוקדים,
וכשאי אפשר להיות באמת חלק מהקפות,
ואי אפשר כ"כ הרבה..
יש לכם תפילין, זה עוד קשר עם ה'.
יש לכם טלית, זה כמו חדר ייחוד בתפילה.. עם ה', אתה והוא לבד.
ואנחנו? יש לכם מושג מה זה בנות??
הלוואי ויכולנו כל תפילה להתעטף בחדר ייחוד רק איתו יתברך.
ויש לכם ציצית.. שמזכירה אותו כ"כ וכיפה, שמכוונת ליראת שמיים.
ואנחנו שמחות בכם.
ורוצות שהעולם הזה ימשיך.
והתורה שלכם מחייה אותנו ומחזקת אותנו.
מאוד מאוד.
אבל.. גם אנחנו רוצות.
כ"כ רוצות.
ועם ההשכלה שרבתה.. אנחנו חייבות תורה. פשוט חייבות.
ולפעמים.. לא מספיק לנו לחוות את התורה רק דרככם..
אנחנו גם רוצות.
גם רוצות סוכה. גם רוצות הרבה דברים.
וזה לא סותר את הנשיות שלנו.
ואת הרצון העצום לגדל ילדים ולשלוח בעל ללמוד תורה ולהיות אם הבית...
והרצון הזה לא אמור לאיים שניקח את התפקיד הגברי מהעולם.
להפך. הרצון הזה בא להגדיל בעולם עוד אור.
אור נשי.
זה דור אחר. דור שבו אישה פשוט חייבת תורה, אם היא רוצה להצליח לחיות בדור הזה.
אנחנו לא רוצות לקחת את ששלכם.
אנחנו רק רוצות ללמוד גם... זה הכל.
והלימוד שלנו לא דומה לשלכם. תהיו בטוחים.
ואל תדאגו..
זה בסדר שנלמד.
אבל כשתעירו.. ותעוררו.
אז תתחיל הטעות.
זה כמו בת מתבגרת, שמעירים לה על צניעות..
אז מה קורה? היא מורדת.
צריך לדעת על מה התפקיד שלנו מונח,
ועל מה כל אחד מאיתנו צריך להסתכל.
ושנזכה כבר להיגאל ולהבין כמה טהר אבד מהעולם..
וכמה מחיצות וחיצוניות ירדו לעולם במקום אותו טהר.


אדרבא, תן בליבנו.
שנראה כל אחד מעלת
חברנו ולא חסרונם,
ושנדבר כל אחד את חברו
בדרך הישר והרצוי לפניך.
ואל יעלה בליבנו
שום שנאה
מאחד
על חברו
חלילה.
ותחזק אותנו.
באהבה.
אלייך.
כאשר גלוי וידוע
לפניך
שיהא הכל נחת רוח אלייך.
אמן. כן.
יהי רצון.



(לפרוטוקול.
הכותבת, אינה לומדת גמרא כרגע.
וכן לומדת במדרשה. מדרשה חסידית דווקא..
וכן רוצה בעל אברך. ומוכנה ורוצה לעשות הכל בשביל התורה הזו.
אי לכך, כנראה שהיא באמת אוהבת תורה.
הכותבת אינה פמיניסטית וגם לא שוביניסטית,
לכותבת יש המון מצוות לקיים,
וגם עליהם היא מתפללת שתצליח.
הכותבת פטורה משהזמן גרמא..
ובכל זאת היא כותבת)

הכתוב נכתב כקול שרצה להיות מושמע, מהלב..
אין בדל כעס על אף אחד או מגזרו..
והכל מתוך תקווה שדברים היוצאים מן הלב יתיישבו ויתקבלו בלבבות.
מועדים לשמחה
כמה הארות/ הערותוהוא ישמיענו
קודם כל, אני מסכים עם רוב הנאמר. אבל יש משהו שהפריע לי:
חבל לי שהדיון הפך למעין ניגוח הדדי בין גברים לנשים. התורה היא אותה התורה, יש לנו תורה אחת; התורה שייכת לכולם.
עם זאת, לגברים יש מצוה ללמוד תורה. ויש כמות גדולה יותר של מצוות שעליהם לקיים.

האם זה מעיד על עליונות מסויימת של 'ציבור' הגברים? ממש, אבל ממש לא.
[קחו נשימה ותמשיכו לקרוא...]
למשל: מי יותר עליון- עם ישראל או המלאכים?
המלאכים, נכון?
מי יותר קדוש? למי יש יותר פוטנציאל להיות קרוב לה'? כמובן שלעם ישראל. זה ההבדל בין אדם למלאך. אדם יכול להוציא את עצמו מהכח אל הפועל, מלאך לא.
אותו הדבר גם בין איש לאשה. כולם כמובן מכירים את המהר"ל שאומר שבאיש יש יו"ד ובאשה יש ה"א, ולכן האשה יותר חומרית והאיש יותר רוחני. מה עדיף- חומרי או רוחני?
הצד הרוחני יותר עליון. אבל בלי החומר- לרוחניות אין שום משמעות וכן להיפך. אנחנו מחפשים קדושה- רוחניות שמתבטאת בחיים. חיים קדושים.
לכן אי אפשר בלי אחד משני הצדדים הללו. אי אפשר. יש מספיק דתות שהם רק רוחניות (ע"ע נצרות), כמו שיש מספיק אנשים בעולם שהם רק חומריים. לא עם ישראל. (אגב, צריכים ללמוד את כל המקורות של המהר"ל בנושא בעיון בכדי להבין את דבריו.. לא מספיק להשתמש בסיסמאות)

לכל דבר גשמי יש יתרונות וחסרונות, והעולם בנוי בצורה כזאת שכל דבר משלים את חברו. ככה גם איש ואישה.

יש הרבה מאוד מה להרחיב בעניין, אבל מכיון שהשעה מאוחרת קיצרתי ואקצר...
מובן בהחלט שיש גישת לימוד שמתאימה יותר לאופי הנשי, וכזאת שמתאימה לאופי הגברי. אין מה לזלזל בזה, זה פשוט הופעת צדדים שונים של התורה. וזה יכול לגרום רק להתפתחות התורה והופעתה השלימה

מי שמפחד מזה, ייתכן שיש לו אחד מהשניים:
או פחד מוגזם מהתופעות השליליות של הפמיניזם הפוסטמודרני (לא אמרתי שפמיניזם זה דבר שלילי, אלא שכיום הוא מופיע לרוב בצורה שלילית ולא לשם שמים).
או שיש לו חיסרון בלימוד תורה לשם שמים, מה שמביא אותו לעשות תחרות עם 'ציבור הנשים', במקום ללמוד לשמה ולשמוח שמתרבה לימוד תורה בעם ישראל. וזה כבר פגם מוסרי. חד וחלק

ולסיום:
קראתי פעם בספר כלשהו, שהסיבה שלגברים יש יותר מצוות שעליהם לקיים היא בגלל שהם מנותקים מהעולם, כי הם כל כך 'רוחניים' שהם לא יודעים איך להכניס קדושה בחיים. לעומתם- נשים מכירות את זה מקרוב. אצלן הכל קדוש, הכל אומר שירה. ולכן הן לא צריכות כ"כ הרבה מצוות.
ומי שהוא אמיתי עם עצמו גם מצליח לראות את זה
גם לנשים יש מצוות תלמוד תורהרוקדת בגשם
פשוט שהמצווה שלהן היא על הלכה למעשה... אמונה... וכו
ומבחינה תיאורטית, אם אישה היתה מצליחה ללמוד את כל הנל - היא היתה פטורה מתלמוד תורה. שלא כמו אצל גברים, שמחויבים בכל מצב.
העניין הוא שלא אפשרי לגמור לחקור אפילו נושא אחד בתורה, אז את כל ההלכה היהודית?! ואמונה?! ומוסר?!
ע.י.צ'יאל

א. לקרוא לזה 'מצוות תלמוד תורה' זה לא נכון.

זה הכשר מצווה - מדרבנן.

ב.אמונה ומוסר הם דברים חשובים, אך אינם לימוד תורה.

נכון מאוד מאודצוקי גייטס


מה הכוונה "הכשר מצווה מדרבנן"?סתם 1...
אמונה ומוסר אינן לימוד תורה? אפשר מקור?
תשובה יפה מאוד.לעבדך באמת!
רק חיזקת את דבריי..
פמיניזם זו מחלה או ילדה מתבגרת. אהבתי עדן ירושלים
כלומר בציניות. כן?
מה זה תורה נשית?סתם 1...
ואגב, לא נראה לי שזו הסתכלות לא צנועה אלא יותר כמו לפגוש אדם דתי כמוך באמצע הרחוב. מיד שמים לב אחד לשני, אין קשר לחוסר צניעות כאן.
מעולם לא הסתכלתי לשכן שלי,לעבדך באמת!
איזה ספר הוא מחזיק ביד כשהוא מחכה בתחנת אוטובוס שאני מחכה בה..

אני רק יודעת שכל בוקר הוא הולך עם ספר ביד.
תשאל אותי איזה?
אין לי מושג.
בחיים לא הסתכלתי.
אם זה היה ספרסתם 1...
שמוכר לך מאוד היית מזהה אותו מאותה הסתכלות חטופה... אף אחד כאן לא מדבר על בהייה באנשים בפומבי...
לא.לעבדך באמת!
כי בהסתכלות החטופה אני אפילו לא מסתכלת.. רק רואה בנאדם. עם ספר ביד.

לא צבע ספר ולא כלום.
בכללי לא כזה נעים לי להסתכל על בנים.. אז אני לא יבהה בהם או בספר שלהם.


ולגבי ספרים מוכרים.. ב"ה אני חושבת שאני מכירה ולמדתי ולומדת המון כאלה.
גם אני לאסתם 1...
בוהה באנשים, אגב לא בנים ולא בנות לא מבין את ההבדל, בכל זאת נקלט יותר מידע מצבע בלבד במבט כלשהו בסביבה...
(אני כנראה כן הייתי מסתכלת)פסידונית


נו נו זה בסיידר גמור..לעבדך באמת!
לי רק נקודה אחת במה שכתבת מפריעה-ענבל
בס"ד

מה למען ה' לא צנוע בזה שגבר מדבר על לימוד תורה של נשים?
אולי המושג צנוע הוא לא המינוח הנכון.לעבדך באמת!
מותר לדבר על תורה של נשים..

אבל להעיר בפרהסיה על התורה שלהן זה פשוט לא שייך.
כי זה מה שמתסיס וגורם להתקוממות.

זה כמו שאנחנו לא נצא לתקשורת ונדבר על איך הגברים לומדים תורה וכו..
כי זה לא תפקידנו.
לא מסכימה.ענבל
בס"ד

זה לא קשור לתפקידים, זה קשור לעולם. אין לי בעיה לדבר על עולם הלימוד הגברי (שיש לי ביקורת עליו) מתוך ההכרות שלי שכמובן מבוססת על ביינישים סביבי. אני אהיה פתוחה לשמוע שאני טועה ולהבין יותר אבל זה לא ימנע ממני לדבר על זה או לגבש דעה.

בנוגע לנושא השרשור הזה-
בעיניי זה בדיוק כמו שמישהי תכתוב שהיא ראתה בחור לומד באוטובוס והתרגשה כי הוא צדיק. שניהם באותה רמה מבחינתי (היא לא גבוהה אגב) ושניהם קצת טיפשיים בעיניי (לא ההסתכלות אלא הפרסום). אם היה לו משהו לומר או לעורר דיון אז אחלה אבל סתם סיפור כזה מרגיש לי חסר פואנטה בכללי.
דווקא לא מסכימה (במפתיע )פסידונית

די ברור שנשים שלומדות גמרא הן לא מחזה נפוץ במרחב הציבורי. בן שיושב ולומד בתחנה לא יעורר עניין, בת כן, זאת המציאות, ואני לא רואה פגם בלכתוב בפורום 'היי ראיתי משהו מעניין' אנשםי עושים את זה כל הזמן

חשבתי את לא מסכימה עם המהות של דבריי בשרשור.ענבל
בס"ד

יש בזה משהו. אולי אני פשוט רגילה לזה...
מפתיע כי בדרך כלל נוטה להסכים איתך וכן, זה לא מהותיפסידונית


כתבת דברים יפיםברגוע

אבל רק נקודה אחת-

אין לכן מה לקנא בנו או לכאוב בלב שאנחנו עם תפילין וטלית או לומדים יותר תורה.

יש סיבה למה ה' ציווה אותנו בדברים האלה ואתכן פטר.

אתן מחוברות לקב"ה גם בלי המצוות האלה!

את ב"חדר יחוד" בתפילה גם בלי הטלית.

חח הסיבות האלה כבר מזמן לא מספקות, רקאומרתענבל
אותך לא, אני חושב להרבה בנות כן.ברגוע

אם יש לך סיבות יותר טובות את מוזמנת לכתוב..

אין לי סיבות ואני לא מחפשת כאלה.ענבל
בס"ד

אני פשוט לא מדברת בשפה של מה ה' רצה אלא בשפה הלכתית נטו. אם לאשה מותר לעשות דברים אין סיבה שהיא לא תעשה אותם אם היא רוצה וזהו. לא צריך להמציא בשבילה סיבות למה זה טיפשי שהיא תעשה אותם. לה זה לא טיפשי ולה זה עוזר. כל עוד זה לא פוגע באף אחד (גם לא רוחנית כי זה לא חטא) שתהנה.
אוקי אנחנו חלוקים על הנקודה הזאתברגוע

ולא המצאתי שום דבר הכל כתוב בספרים

ע.י.צ'יאל

הלכתית נטו - יש בעיה גדולה בלימוד גמרא לנשים.

טוב.ענבל
מה הכוונה "הלכתית נטו"?סתם 1...
מה יש עוד?
ומה הבעיה?
ע.י.צ'יאל

שולחן ערוך וט"ז.

כן כןסתם 1...
ובמילים של כבודו?
או במילים אחרות-
מה אתה רוצה?

חוץ מלהציג את חז"ל כבעלי תפיסה רדודה של "בנים שווים יותר"...
ע.י.צ'יאל

מה אתה רוצה ממני?

תשובה,סתם 1...
אבל אתה לא חייב.



נכון.לעבדך באמת!
יש סיבה ללמה יש לכם את המצוות האלו.
ועדיין,
קורה לפעמים שיש רגע של כביכול כביכול איזו שהיא קנאה כזו..
כי גם אנחנו למרות היכולת שלנו להתחבר לריבוש"ע מאוד..
אנחנו בנות.
ובנות זה עם מורכב.
מפוצץ ברגשות.. ולפעמים יש משהו אצלכם שיותר פשוט. למשל היכולת ללכת ולתת לסתם איזה גבר טפיחה על הגב ולקרוא לו אחי..
נו נו.. אצלנו זה (בהכללה גסה) לפעמים קצת מורכב יותר.
אני יכולה לומר שראיתי בהרבה עזרות נשים.. שכשאישה נכנסת לעזרת נשים, להתפלל..
פתאום מלא נשים מסתכלות עליה,
וסקרנות וזה..
כי עם כמה שיש לנו רוח, יש לנו מלא חיצוניות.
קיצר אין לי איך להסביר לך יותר מזה..
רק אני לא חושבת שבעזרת גברים כשגבר נכנס כולם מרימים מבט לסקור אותו אם זה במקרה בגד כמו שלי ואם זה מקסטרו..

ו.. הלוואי ויכלנו להיות כל הזמן בחדר ייחוד עם ה'.
ביום כיפור,
באיזה שהוא שלב היה לי כ"כ כ"כ קשה עם זה שזה לא רק אני וה'.. שלא היה אכפת לי מכלום.
שמתי פשמינה על הראש.. כיסיתי את עצמי שאני אראה אך ורק את המילים שבמחזור,
ולא אזלוג החוצה בעיניים..
כי העיניים מזיזות את הלב והמחשבות מה' יתברך.
ואתה יודע מה קרה אחרי שעשיתי את זה?
בכיתי. כ"כ טהור.
כי זה עזר לי. עזר לי להתייחד, ולהרגיש בלי מחסומים.


טוב, לא טוב לי עם כל החשיפה של עצמי בדברים כ"כ פנימיים בשרשור הזה.
אז מקווה שהובנתי.


וכן. לכם יש מצוות משלכם, שאני לא מקנאה בכם כהוא זה. ורק מעריכה.
ולנו יש מצוות משלנו, שאל תקנאו בנו כהוא זה וכדאי שתעריכו...
וזה מדהים.
וזה טוב ונפלא. ומצויין שיש ביננו הבדלים,
אחרת לא הינו מתחתנים..
ולא היו חיבורים כ"כ קדושים בעולם.
ע.י.צ'יאל

יש בהחלט במה לקנא, חיוב במצוות הוא זכות.

כן יש סיבה למה ה' פטר אותנועדיין טרייה
ואחרי תקופת החגים זה עוד יותר מתחדד לי ומורגש לי. כי משהו צריך לעשות דברים בעולם המעשה לגדל ילדים לעבור הריונות ולידות ואם האישה הייתה מחוייבת גם כן במיניין מי היה נמצא עם הילדים. ולהגיד שאנחנו גם ככה מחוברות זה קצת מגוחך כי אם תשאל אותי איך עבר עלי יום כיפור זה ממש לא היה יום כיפור של התרוממות נפש כמו שיכול להיות יום כיפור שכולו תפילה זה יותר היה יום כיפור של לדאוג לילדים לשמור על ההנקה שלא תפחת וכ"ו רק דברים של עולם המעשה פה ושם להצליח להגניב תפילה שגם היא לא בריכוז מושלם כי צריך להשגיח עם העין השניה על הילדים. ותאמין לי שהייתי הרבה יותר מרוממת ומחוברת אם הייתי הולכת לתפילות בשבת בבוקר ולא אני לא מרגישה התרוממות וחיבור לקדוש ברוך הוא מיתוך שטיפת הכלים ושמירה על ילדים. וזה לא שאני כועסת על זה, הבאתי ילדים לעולם וכחלק מזה זה האחריות והבחירה שלי אבל עצם החיוב על הגברים והפטור על הנשים גורם לחלוקה מאוד ברורה ביהדות למי עובד בעולם הרוח ומי בעולם החומר.
מה כתבת גם נכוןברגוע

אבל יש הסברים יותר עמוקים.

מה שכתבתי זה הפירוש של הרב זצ"ל על ברכת עשאני כרצונו.

 

נכון שגברים מתעסקים יותר עם דברים רוחניים ונשים עם גשמיים,

אבל זה בגלל שה' ברא את הגשמיות שלכן בצורה יותר ישרה שלא צריכה תקון ע"י הרבה מצוות.

ע.י.צ'יאל

ממה שכתבת נשמע שחיוב במצוות מעיד על קלקול, ולכן עלינו לשמוח אם אנו פטורים מהן.

זה לא נכון, מצוות הן זכות וצריך לשמוח בהן.

אף אחד לא מעל השניברגוע

לכל אחד יש יתרון/תפקיד מיוחד שאין לשני,

ולכן כל אחד צריך לשמוח בחלקו.

לכאורה את צודקת, וזה באמת קושי גדול.עץ על מים
אבל אנחנו בתפקיד הזה של אישה מלכתחילה! לא בדיעבד!
לא כי היה צריך מישהו שיעשה את זה אז ניתן את זה לנשים.

נכון. הרבה יותר קשה להתחבר ככה.
המצוות והתפילות מחברות לעבודת ה', ולנו אין הרבה מזה.

אבל זה לכתחילה שאין לנו את זה.
אישה כל גדולתה היא היכולת להתחבר לה' מלכתחילה מעולם המעשה.
וכן זה קשה יותר. ברור.

אבל זו העבודה שלנו.
אנחנו לא צריכות לעבוד את ה' כמו גברים. כי אנחנו לא גברים. אנחנו לא פחותות מהן ולא מעליהן. זה נתון שבלתי ניתן להשוואה כלל.

העולם מטשטש את זהותנו ומעלתנו ובגלל זה קשה יותר להיות במקום של אישה במקום הטבעי לה. כי העולם לא מכיר במעלת המקום הזה.

הפמיניזם היום שמתרבה כ"כ בכל מקום, הוא זלזול באישה כפשוטו.
זלזול במעמד הטבעי והמדויק לאישה!

תמיד אני אומרת שאני שובניסטית, אני לא באמת שובניסטית, זו לגמרי אמירה צינית שמי שלא מכיר את הדעה מאחוריה קצת תוהה לעצמו מה נדפק לי במוח כנראה @מאמע צאדיקה
אני פשוט חושבת שהפמניזם מזלזל באישה עוד יותר מהשובניזם. כי הוא לא מאמין בכח ובמשמעות הנשית במקומה הטבעי. הוא מנסה להפוך את הנשים לגברים במובן מסוים, פשיטא מזה שהוא מזלזל בנשים.

בפועל אני לא שובניסטית ולא פמיניסטית. חושבת ש2 הקבוצות הללו מחזיקות בדעות מקולקלות.

כנראה אני לא באמת אמשיך להגיב בדיון הזה כי בדר"כ זה סתם חופרים על אותם דברים מאתיים פעם. אבל אמרתי את דברי...

ומאמע צאדיקה, תייגתי אותך בגלל מה שדיברנו כשנתפגשנו.
(לא באמת צריכה להגיב, סתם באותו רגע רק זרקתי אני שובניסטית ולא היה לי כח להסביר אז הנה ההסבר)
לא קראתי מה שכתבת לעומק.נפש חיה.
אישה צריכה לדעת לייקר את היכולות הטבעיות שלה.
הן פיזית הן נפשית הן רוחנית
כאן נסגר הסיפור
חלאס
ע.י.צ'יאל

את יודעת, לרוב הדעות אתן חייבות בשחרית ומנחה, ולכל השיטות מותר לכן להתפלל שלוש תפילות.

כך שאם את חושבת שתפילות יחברו אותך יותר לעבודת ה', מותר ורצוי שתתפללי!

כך גם רוב המצוות שאת פטורה מהן.

נ.ב. למה כל כך ברור לך שלהיות אשה זה לכתחילה? אני לא אומר שלא, אבל מלשון הגמרא משמע אחרת.

(כי זה בריאה של הקב"הע מ
"כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא ברא אלא לכתחילה".)








(אין באמת מקור כזה, כי לא צריך את זה כתוב)
ע.י.צ'יאל

לא אמרתי שלנשים אין תפקיד.

אלא שעדיף להוולד גבר.

(את המקור הבאתי בהודעה שלמטה)

איזה מקור?ע מ
אוי למי שבניו נקבות?

מה הקשר שלו לדיון בכלל


ואני חושב שהמושכל הראשון שמגיעים איתו זה שאין עדיף...
אתה יכול להסתכל בראייה מצומצמת על היבטים מסויימים ולהגיד "להיות גבר זה עדיף". אבל באותה מידה אתה יכול לבחור לבחון מדדים אחרים ולהגיע למסקנה שאישה עדיפה.
כשאתה מסתכל על כל התמונה, אתה אומר, גבר ואישה זה שני דברים שונים (שיש להם גם הרבה דברים במשותף).
הופ! המילה עדיף נעלמה...
ע.י.צ'יאל

הדיון היה, האם להוולד אשה זה לכתחילה?

האם הקשר אינו מובן?

יש לכתחילה בדברים שביד ההשגחה?סתם 1...
אולי תפנה את קושיותיך כלפי מעלה, הקבה החליט כנראה אחרת מכבודו.
ע.י.צ'יאל

אחזור על דברי: האם מאור גדול וקטן זה לכתחילה?

גם אם אובייקטיבית כלפי העולם קיום של אשה הוא לכתחילה, אישית עדיף להוולד גבר.

לא הבנתי את הפלפול עם המאורותסתם 1...
, אובייקטיבית ואישית.
אפשר פירוש במילים פשוטות?

אנסה לתמצת את הדיון.
א- לימוד גמרא לנשים, תושב"ע.
ב- האם טוב יותר, דתית, להיוולד גבר מאשר אשה. (טוב יותר- לכתחילה, עדיף, איכותי יותר, חכם יותר וכו').

חייב לציין שבב' הצלחת לנתב את הדיון לנושא רדוד ביותר...
שחרר, זה טרולצריך עיון
תודהסתם 1...
ע.י.צ'יאל

אובייקטיבית, צריך אנשים שיעבדו בעבודות מכניסות וגם בפחות (סתם דוגמא).

אישית עדיף להרוויח יותר.

 

א. אמרתי את דעתי, יש בעיה הלכתית גדולה בלימוד (גמרא במיוחד) לנשים.

ב. עדיף להוולד גבר, לא נכנס ליתרונות האשה על הגבר, כי הם לא רלוונטים (כמו שכתבתי למטה).

א-סתם 1...
אמרת את דעתך ואינך עונה על קושיות על דעתך שאתה מציג כדעת "חז"ל" כחדא מחתא.
אמנם רבי אליעזר התנגד (גם בסוטה וגם בירושלמי) אבל היו שחלקו.
הפרישה, החיד"א ועוד...
בחרת במה להתמקד, כאמור זו מחלוקת.

ב- כנ"ל, החלטת מה "חז"ל" אמרו שעדיף ועל כן זו דעתך ואמורה להיות דעת כולם. כאמור טעות או לכל היותר מחלוקת.
שאלה מאוד מטופשת לשאול, עדיף להיות גבר? חז"ל לא עסקו בה מהכיוון שלך כלל.
ע.י.צ'יאל

א. איזה קושיות נשאלו על דעתי?

ההלכה נפסקה כר' אליעזר.

 

ב. הבאתי מקור לדעתי, יש לך מקור חולק?

 

 

אתה מכיר את מצוות הקהל?סתם 1...
ראית פירושים עליה שמסתעפים לחיוב של נשים בלימוד תורה?
נפסק כרבי אליעזר? מעניין
ע.י.צ'יאל

פתחת בכלל את השו"ע שאמרתי? והט"ז?

אולי "נשים דעתן קלה"?סתם 1...
ומאידך "בינה יתרה נתנה לאשה".
בחרת מה לצטט ולציין, יפה מאוד.

ציטוטים סלקטיביים הם לא כלי לגיטימי בד"כ.
ע.י.צ'יאל

מה הקשר?

לא דנו פה ביתרונות אשה על גבר ולהיפך.

הדיון הוא האם להוולד אשה הוא מצב לכתחילה.

וזה לא קשור לדיון? סתם 1...
זה שיש לאשה בינה יתרה לא יתרום לדיונך על הלכתחילה?

אתה שם לב שאתה מוחק כל מקור שטוען ליתרון נשי כלשהו?
ע.י.צ'יאל

אחזור שוב:

זה שיש לאשה יתרונות על הגבר זה ברור, אך עדיין 'אשרי מי שבניו זכרים'.

בר קפרא אמר זאת על אף שידע על יתרונות האשה.

אז כנראה שזוסתם 1...
מחלוקת...
אגב לא באמת נראה שזו מחלוקת. חזל לא דנו בזה מהפרספקטיבה שלך... גם לא בר קפרא
ע.י.צ'יאל

לא נכון, אין חולק על בר קפרא.

מה הכוונה? איך הם כן דנו?

ע.י.צ'יאל

האם יש לך גמרא שאומר ההיפך מבר קפרא?

זה שיש לנשים יתרונות זה ברור, אך זה לא סותר/חולק על דעת בר קפרא.

ברורסתם 1...
שורה למעלה... דעת רבי יוחנן ודעת אבי רבי שמעון- רביה באה לעולם.
בהמשך יש מחלוקת האם בן עדיף או בת עדיפה.
דף קמא
ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ג בתשרי תשע"ט 17:06

מדובר שם לאחר מיתה, למי עדיף להוריש יותר, מה הקשר לענייננו?

למדת את הדף?סתם 1...
השאלה המנחה שם היא בדיוק כמו כאן, להבדיל..., מה עדיף, בן או בת.

יש כיוונים לכאן ולכאן, שוב פעם התמקדת בפרט שולי ביותר.
למשל רב חסדא שיבח את בנותיו ואמר הן עדיפות לו מבניו ורק טוב יצא לו מהן וכו'.
עוד מדרש קצה יהיה האם ברכת אברהם "בכל" היא בגלל שלא הייתה לו בת או דווקא בגלל ומתי שזכה בבת זכה "בכל".

נעצור כאן, ונבין שזו מחלוקת. מחלוקת מהותית במציאות ולא מזלזלת או רדודה, כמו שחת"ם סופר תהה על אחת מהגמרות הנ"ל, שזה מצריך פניה בסגנון לך לאמן שעשאני...
ע.י.צ'יאל

קראת את הרשב"ם על הדף? את התוס'? את ההקשר מהמשנה?

ההקשר מהמשנה? שעל בת נוטל כפליים שכר?סתם 1...
ברור...
והתשובה לשאלותיך כן. אבל פספסת את המאירי, הוא יאיר את עיניך.
כל טוב
ע.י.צ'יאל

כפליים שכר? איך הבנת את זה מהמשנה?!

קראתי את המאירי, מה הקשר שלו לדיון?

ע.י.צ'יאל

בר קפרא לא חולק על רביה, אלה טוען שזה שצריך אשה לרביה לא מנחם, כי יכול להתקיים באחרים.

אפאחד לא אמר שאסור להתפללעץ על מים
אבל הגבר *צריך* ללכת למניין אז האישה צריכה להשאר עם הילדים.
וכל מיני כאלה.

ב"ה אני משתדלת להתפלל, אבל זה שונה.
אם צריך לבחור מי ילמד/יתפלל או כל מיני מצוות אחרות הגבר או האישה אז זה יהיה הגבר והאישה תצטרך להישאר בחיי המעשה.

זה לא אומר שאישה לא יכולה לעשות את המצוות האלה (רובן. אגב לפי הספרדים על הרבה מצוות הן לא מברכות!. מפסידות ברכות)

נ.ב.
אם זה לא היה לכתחילה, לא היו נשים בעולם! ואיזה מן דבר זה שאתה מעז לכתוב דבר כזה בשם הגמרא.
זה בדיוק הבעיה. שאנשים חושבים שהם מבינים את התורה וחושבים שהתורה היא שובניסטית.
ע.י.צ'יאל

הגמרא אומר: א"א לו לעולם בלי זכרים ונקבות, אלא אשרי מי שבניו זכרים ואוי לו למי שבניו נקבות.

איך את מבינה את זה?

שבנים צריכים להיות זכרים ובנות צריכות להיות נקבות?חופשיה לנפשי
יש לזה כמה וכמה פירושיםעץ על מים
שאפאחד מהם לא אומר שבנות זה אילוץ כדי לקיים את העולם.

כמה מהם:

1. נשים אינן חייבות בלימוד תורה. ופטורות מרוב מצוות לכן יש שמחה מיוחדת בהולדת בנים.

2. מה שחופשיה לנפשי כתבה, שבנים לא יתנהגו כנקבות.

ויש עוד פירושים עמוקים יותר.

מי שרוצה גם יבין מזה שבנות זה קללה לעולם.
זה לא הופך את זה לנכון!!!
אם אתה אומר שנשים נבראו לא לכתחילה אלא כאילוץ, הרי אתה מזלזל ביכולותיו של ה'. ה' היה יכול לעשות שלא יצטרכו אותם
אין אילוצים בעולם של ה'. הכל נברא לכתחילה בכוונה תחילה.


יש מעלות לגברים
ויש מעלות לנשים

זה לא סותר במאומה.
אין מי גדול ממי. זה לא נתון להשוואה!
זה מדבר במדדים שונים לגמרי!
אין לך מה להיתווכח איתו.מיכל318
אני יודעת שהוא ישאר במחשבה הזאת.
אין לך מה לנסות לשכנע.
כמו שהוא לא יצליח לשכנע אותך.







נ.ב
ואת הצודקת😁
ע.י.צ'יאל

מההקשר בגמרא שני התירוצים נופלים (אמורא שהצטער על שנולדה לו בת).

האם גם מאור גדול וקטן זה לכתחילה? ועץ (לא פרי) עשה פרי?

לאן אתה חותר?סתם 1...
הגבתי משהו, אבל זה הרגיש לי יותר מידי לגופו של אדםחופשיה לנפשי
אז מחקתי.
היי גם לךמאמע צאדיקה

@עץ על מים

 

עייני בספר חובות הלבבות בהקדמה שלו- שהוא צועק ובוכה למה אנשים לומדים תורה כל מיני סוגיות מגניבות נידחות וחסרות משמעות לחיינו אבל שוכחים להתייחס קודם למה שהם חייבים. 

אז אני משתדלת להתייחס קודם למה שאני חייבת בשביל לעבוד את השם בעולם. 

למשל, דיון מעמיק בפמיניזם-שוביניזם זה מים טחונים ובזבוז זמן. עדיף יותר לשאול- איך אני עובדת את השם טוב יותר? איזה דברים אני צריכה ללמוד כדי להתקדם בעבודת השם? 

כשמסתכלים על לימוד תורה וקיום מצוות לא כסוג של זכות ועמדת כח לצבור - אלא כחובה לאלוקים, או זכות במובן של זיכוך עצמי - אז באמת כל הדיון נופל.

 

בחורה למדה תורה בתחנת אוטובוס. אשריה. יהי רצון שנזכה לטפח את עבודת השם שלנו בכזו התמדה. וכל אחד ואחת בספר שמתאים להם... 

תלוי מאד מאיזו עמדה נפשית באים.נפש חיה.
לגמריי צודקתצוקי גייטסאחרונה


לא כל הפמיניסטיות מאמינות בשיוויון בין המינים.עדן ירושלים
יש דברים שאסור גם לגברים מי שרוצה להזיק לעצמו שיהנה לסבולצוקי גייטס

בעיה שלו שלא יבכה אחרי זה למה ה' עושה לי ככה כשהוא יסבול כל החיים חחחחחחח

ויש בעיה בזה?רוקדת בגשם
לענד, יש בעיה בזה...
לא שהאשה לומדת. זה מבורך כל עוד היא עושה את זה לשם שמיים, כי היא רוצה להתקרב לקדוש ברוך הוא וכל עוד היא מודעת לכך שזה לא פוטר אותה מלימוד הלכה למעשה וכו.

אבל גברים, ברצינות, עופו לי מהגמרא. ואני מתנצלת שאני אומרת את זה קצת בתקיפות. לא מכון אליך, אלא אל ציבור הגברים הכללי. כשאני רואה גבר יושב ולומד באוטובוס, אני לא פונה ומסתכלת על המסכת, על הדף, האם היא מפורשת... לא ראוי ולא כ"כ צנוע. מה אם הוא כתב שם דברים? אין לי זכות להסתכל.

אני מתנצלת שאני מנצלת את הבמה. אבל בכנות שניה. יכול להיות. שזה מחזה נדיר? יכול להיות.
זה לא נותן לגיטימציה להתערב לאנשים בלימוד.

(אין לי בעיה שיסתכלו מרחוק. לא מדברת על המקרה הספציפי הזה. אני מדברת על מקרים אחרים שבהם ההסתכלות היתה הרבה יותר מדי בקרוב. כמה זה מקרוב? אם אתה יכול להגיד לי שמה שכתבתי בצד זה הפירוש של זה וזה, אתה מסתכל מקרוב מדי. תודה.)
את מדברת פשוט על טאקטסתם 1...
אין קשר לגמרא...
וכמו כל דבר בסוגית הצניעות, המהותית. ישנו מדרג יחסי- הכוונה נקבע על פי הסביבה, החברה הזמן וכו'.

יש מקומות שהפוסקים כינו דבר כזה בשם "יוהרה" ולגבי מקומות וזמנים אחרים, לא.
שיקול דעת+טאקט יפתור די הרבה בעיות.
אני דווקא הרבה פעמעם מסתכלת.ענבל
בס"ד

סתם סקרנית לראות איזה מסכת או ספר זה. לא סביר שאני אצליח לקרוא את האותיות הקטנות ככה.
לדעת איזה פירוש יש בצד זה לא כי קרובים מדי, זה כי מכירים את צורת הדף. יש רשי ותוספות (תלוי מסכת אבל ברובן) והם ממוקמים בצדדים עקביים- אחד בקרוב לחיבור של הדפים ואחד בצד החיצוני יותר. זה לא כזה מסובך.
נראה לי שהיא מתכוונת להערות שכתבה לעצמה בגיליוןסביון
נכון ולזה התייחסתי שבד"כ אפאחד לא קרוב מספיק בשביל לקרוא.ענבל
בס"ד

היא הסיקה את זה מזה שהיו פה דיונים על מה היה הפירוש שהיא קראה ואמרתי שבשביל לדעת פירוש לא צריך להיות קרובים כמו בשביל לקרוא הערות
נכון, לא סביר.רוקדת בגשם
אז אם אתה מצליח - כנראה שהגזמת.
הוא לא אמר שהוא יכל לקרוא את ההערות שלה.ענבל
נכון.רוקדת בגשם
ואני אמרתי שלא דיברתי על המקרה הספציפי הזה אלא נצלשתי כדי לפרוק. זהו
אישה לומדת גמרא??? סביון
אוי וי, מי הרשה לה?
בטח מייבשת שם פרחזיויק
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אורין

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

בלאנקו אולי?הרמוניהאחרונה

גם אחלה.. את סבלנות לא מכירה

אולי יעניין אותך