לכבוד הפרשה: מה גורם לכל כך הרבה יהודים להחזיק בברית המילהחסדי הים
על אף שזה נראה מצווה פגאנית?
התלונות על פגאניות מעולם לא נגעו בלב הציבורפעם הייתי עוגי

אם יש קשקשנים שקרובים למיקרופונים ולמקלדות,

זה לא מעיד על רחשי ליבו של הציבור.

אני עוקב אחרי 'וידויים של דתל"שים' ולאחרונה כמהחסדי הים
כתבו שאין הגיון ולא יקיימו מצווה יקרה זו.
מה החידוש? כל אחד שלא רוצה לקיים את המצווה טורח לכתוב את זהפעם הייתי עוגי

אבל כל אלה שיקיימו אותה לא טורחים לכתוב את זה בכל מקום אפשרי

 

הדבר היחיד שרואים מפה זה שיש שיטה כזו, יש דעה כזו, 

אבל לא רואים דבר לגבי ממדיה.

לא בטוח שזה עניין דתי זה גם עניין לאומי אצל חלק מהאנשיםהלמדן

 

כל המצוות הן עניין לאומיאריק מהדרום
בפרט ברית המילה שנכרתה ביבור נתינת הארץ לזרע אברהם, מה יותר לאומי מזה?
התכוונתי שהם עושים רק כדי להרגיש חלק מהעם ולא כי ה' ציוההלמדן


זה דגל, לעבור על זה זה טאבו לא סתם איסור. כמו חזירסתם 1...
למרות שיש דברים חמורים בהרבה.
ילד לא מהול בכיתה מרגיש שונההלמדן

אם אוכלים חזיר בבית אפשר להסתיר את זה

אבל בפועל לא מסתיריםסביון
אין סיבה שהילדים ידעו מי מהול ומי לאיעל מהדרום
לק"י

ככה לפחות נראה לי.
נווו באמת?הלמדן


באמת באמתיעל מהדרום
למה זה הפך לדגל?ע מ
כוחה של מסורת וחינוך, באמת אינני יודע.סתם 1...
השאלה, האם זה יישאר המצב?
בעזר ה'כלמנסע

זה יישאר המצב

יובל נוח הררי התיחס לזהחוני המעגל פינות
שאנשים מוכנים לשלם מחיר יקר מאשר להודות שהם השקיעו ויצאו מפגרים


כמו נניח בפוקר



וככל שהקרבה הראשונית יותר גדולה ככה יותר קשה לחזור ויעדיפו למצוא תירוצים מגוונים
יובל נוח הררי בריה בפני עצמה הואסביון
הוא לא כזה אטרקציה...חוני המעגל פינות
הוא פשוט יחסית יצירתי
אויש!אניוהוא
הוא אנדרוגינוס?
ספציפית הוא הומוחוני המעגל פינות
הוא כויסביון
לא מאוד רחוק משפינוזהאריק מהדרום
לא יצירתי מצידו.
בזה הוא אכן לא יצירתי במיוחדחוני המעגל פינות
בדברים אחרים כמו נניח בדרכי הוכחה ושיטות שיכנוע הוא חזק רצח

ולא נדבר על זה שהוא כותב סוחף ומעניין..
תראהאריק מהדרום
אני מחבב את פרופ' יובל נח הררי ברמה שאני מחבב את imagine dragons.
יש לו כישרון כתיבה, הספרים שלו מעניינים, הוא כותב מלא שטויות וזה נחמד לקרוא בזמן הפנוי, לא מעבר.
עד כאן מסכיםחוני המעגל פינות
ויובל נוח הררי המדובר הוא דוגמא מצויינת לכךמבקש אמונה

שאף על פי שרואים כמה המצווה הזאת חשובה ליהודים עד כדי מסירות נפש,

והרי מי שלא היה רוצה למול, היה יכול פשוט לשקר שהוא מל את הילד שלו.  ומי באמת יבדוק את זה..? ואפילו אנשים שגילו שהם יהודים בגיל מבוגר עשו ברית מילה ולהם אין להם מה לחזור אחורה..

ככה שהטענה שלו מגוחכת ביותר.

 

למרות זה הוא לא מוכן להודות שהוא טועה וממשיך לשכנע את עצמו.   

 

ועל זה נאמר "הפוסל, במומו פוסל"

אתה מדבר על מקרים פרטים וזניחים של מילה בגיל מבוגרחוני המעגל פינות
לרוב זה הגיע מלחץ חברתי ורגש לאומי מסוים

ברמת הקולקטיב ברור שברגע ששמת על הקלפים בפוקר מאתיים שקל אתה כבר לא תפרוש בקלות...
ככה זה פסיכולוגיה

לאנשים יותר קל לשלם את המחיר ולעשות ברית מילה כי אחרת ההשלכות הן שכל האבות שלהם היו מפגרים סדיסטים...
כשלא רוצים להאמין, מתחילים לקשקש תירוצים מוזריםמבקש אמונה

הכי קל לקשקש ולהגיד שכנראה עושים בגלל כך וכך, במקום להתווכח עם עובדות

אז קודם כל,

יהודים שבקושי קיימו משהו, שהרי בזה כשלעצמו הם אומרים לעצמם שהתורה לא אמת,

ובנוסף גרו בכפרים מרוחקים בין גויים כך שגם על זה יכלו בקלות לוותר, ובכל זאת מלו את ילדיהם.

 

אבל אני מכיר ערבים ויש הרבה כאלה, שברמאדן אוכלים בלי שידעו כי קשה להם או סתם לא בא להם.

ובזה כנראה הם מודים שההורים שלהם סתם סובלים ורוצחים.   גם כיום המוני נוצרים מתאסלמים ובזה הם מודים שכל מסעי הצלב עם הרציחות היו לחינם.

הנה, נסתרה הפסיכולוגיה שאתה מקשקש עליה...

 

אבל האנשים עצמם הם לא הראיה.

מה לעשות שמפורסם לכל שאבותינו קיבלו את התורה בניסים ומופתים. 

נראה את הכופר שיצליח להוכיח שהתורה הומצאה ונכתבה בידי בני אדם. אי אפשר. אין חור בשרשרת של הדורות..

 

כנראה שיותר קל לשלם מחיר ולהלחם כל היום נגד התורה- למרות שזה דורש לחיות כמו בהמה בתוך חברה אלימה שצריך לשרוד בה כי אין שום ערכים- כמו ג'ונגל,  מאשר להודות שמחוייבים לתורה ועד היום ואני והחברה שלי היינו מפגרים ואלימים

עכשיו מובן מאיפה הכפירה שלך נובעתבוז
שום דבר טוב לא יוצא מלקרוא את השטויות ההגיוניות שלו
א. הנחת שיש בי כפירהחוני המעגל פינות
ב. הנחת שאני לא מסוגל להתמודד עם טענות ברמת נוח הררי...


מיותר ציין שלפחות אחת משתי הטענות שגויה...
בוודאי שאתה יכול להתמודד מול נוח הרריבוז
הוא הגיוני אבל מטומטם להפליא, ועם כמה שיש לו כמה אמירות חכמות זה לא הופך אותו לאדם שקשה להתמודד מולו.
ככתוב, גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום.
הוא מאוד מוצלח כהסטוריוןאריק מהדרום
זה לא אומר שחייבים להחזיק מהתפיסה התיאולוגית שלו, כמו שלא ממש יהיה אכפת לי מה דעת הרב מרדכי אליהו על הטקטיקות הצבאיות של נפוליאון או חניבעל כך לא ממש אכפת לי מה פרופ' יובל נח הררי חושב על ברית המילה.
הוא מוצלח כהסטוריון?בוז
הוא גם מוצלח כשזה כבר לא הסטוריה אלא מדע בדיוני...
לא שהתיאוריות שלו לא הגיוניות בחלקן.

אבל צודק.
אולי כיום יש במצווה הזאת גם ענין חברתיציף
ישראלים אוהבים מסיבות,בריץ זה מסיבה לכל דבר. ואם החבר עשה ברית לבן שלו אז אני צריך לעשות יותר גדולה וכו'
סתם השארה שלי
יכול להיות שזה באמת מסורת שהושרשה בנו כל כך עמוק וזה בסיסי גם למי שלא מקיים תורה ומצוות
תשובה במסכת שבת קל. מבקש אמונה

תניא: רבי שמעון בן אלעזר אומר: כל מצוה שמסרו ישראל עצמן עליהם למיתה בשעת גזרת המלכות, כגון עבודת כוכבים ומילה - עדיין היא מוחזקת בידם...

 

עוד שם

תניא: רבן שמעון בן גמליאל אומר: כל מצוה שקיבלו עליהם בשמחה כגון מילה, דכתיב  "שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב"  - עדיין עושין אותה בשמחה...

 

 

 

כי זה בא עם אוכל 😋ימ''ל

יהודים אוהבים סעודות מצווה

אגב,צלילי השקט

אתה יודע שהעמים הקדומים עשו ברית מילה, ועוד לפני שעם ישראל נוצר. 

היו כאלו חברות קדומות שהיו מוכרים ומזוהים בכך שהם ערלים. ולא נימולים.

זו הסיבה שעל פי המקרא המרכיב שמזוהה עם הפלשתים הכי - זה שהם ערלים. - כי העמים האחרים לידם היו נימולים. 

 

@חסדי הים

לא מדויק.יפה עיניים

זוהר:

ובא וראה, ארבע מאות שנים עמד הממונה של בני ישמעאל ובקש לפני הקב"ה, אמר לו מי שנימול יש לו חלק בשמך, אמר לו כן. אמר לו והרי ישמעאל שנימול, למה אין לו חלק בך כמו יצחק, אמר לו, זה נימול כראוי וכתיקוני, וזה אינו כך, ולא עוד אלא שאלו מתדבקים בי כראוי לשמונה ימים, ואלו רחוקים ממני עד כמה ימים, אמר לו (השר) ועם כל זה כיון שנימול לא יהיה לו שכר טוב על זה, אוי לאותו זמן שנולד ישמעאל בעולם ונימול, מה עשה הקב"ה (כלפי טענת השר), הרחיק את בני ישמעאל מדבקות העליון, ונתן להם חלק למטה בארץ הקדושה בשביל המילה שבהם, ועתידים בני ישמעאל לשלוט על ארץ הקדושה זמן הרבה בשעה שהיא ריקה מכל, כמו שהמילה שלהם היא ריקה בלי שלימות, והם יעכבו את בני ישראל לשוב למקומם עד שישלם הזכות של בני ישמעאל.

אבל.צלילי השקט

 א. אין כאן הסבר לעמון מואב מצרים (ועד כמה שאני יודע גם מוסופוטמיה)  - שגם הם מלו, ועוד לפני שעם ישראל נוצר.

 

ב. מי הם בני ישמעאל של המקרא?

לא חושב שיש קשר בין ישמעאל המקראי לאיזה שהוא עם בימינו.

משום שההלכה היהודית מכירה בכך שהאומות התבלבלו. 

לא נדרש הסבריפה עיניים
א. גם אברהם אבינו היה לפני ישראל.
ב. למול ללא ציווי ככה סתם לא מקנה זכויות.
ג. יש קשר בין עשיו לישמעאל, ולכן יש גם קשר להיום. איננו יודעים בוודאות, אך יש עקבות
ע.י.צ'יאל

אברהם נצטווה על המילה לפני שעמון ומואב נולדו.

לא נכון.צלילי השקט
המקורות כרגע לא מולי אז אני כותב מזיכרון, מקווה שאני כותב נכון, מקסימום אתקן.

אתה מאמין לירמיה?
ירמיה פרט ט - כד כה, מזכיר את עמון מואב מצריים ויהודה בכפיפה אחת כנימולים. זה לא איפיין רק את היהדות. רק מתקופת פרס וייון ערלות נחשבה לנורמה.


יש תבליטים מצריים שמראים שאנשים היו נימולים, יש תעודה כנענית שמספרת על טקס מילה (שדומה מאוד לסיפור חתן דמים). הרדוטוס מספר שמצריים סוריה ומוסופוטמיה היו נימולים.

הם היו נימולים עוד לפני אברהם ומטעם שונה מאברהם, לא הצלחתי להבין למה הם עשו מילה ולשם מה, אבל בטוח היתה להם אמונה מסויימת שקשורה לאלים.
המצרים האמינו באל רעמדבר דוגרי
ע.י.צ'יאל

עיין מלבי"ם על הפסוק.

עמון ומואב היו בני לוט, הם נולדו אחרי הציווי לאברהם.

כתבתי אריכולוגיה שמתאימה לפשט מקראצלילי השקט
זה לא מספיק?

אין לי יכולת לפתוח מלבים. (בעיה בדפדפן)

אגב, מה הוא מסביר על מצרים? סוריה?
ע.י.צ'יאל

מז"ק?

גם לפי הפשט, עמון ומואב נולדו מבנות לוט, אחרי הציווי לאברהם.

אין לך ספריה תורנית באזור?

יש לי בסביבה אבק שריפה וכדורי 9מ"מצלילי השקט
זה עוזר?

נניח שעמון ומואב זה מלוט. ונניח שהם שמרו על מילה בגלל אברהם.
מה עם מצרים? סוריה? כנען?
ע.י.צ'יאל

מה זה מז"ק?

מחקתיצלילי השקט
מזרח קדום.
ע.י.צ'יאל

"על מצרים" שהם ערלים, ועל יהודה שהם מולים, "ועל אדום עמון ומואב" שהם ערלים, "ועל כל קצוצי פאה" היינו בני קטורה בני ישמעאל, "כי כל הגוים ערלים", שאף מילת בני ישמעאל וקטורה לערלה תחשב כמ"ש חז"ל נדרים (דף ל"א)," וכל ישראל" אף שהם מולים בבשר ערלתם הם "ערלים ערלת הלב", ומן סמיכות הענין שהזהירם בל יחתו מאותות השמים נראה שהאצטגנינים היו אומרים שנבוכדנצר ימשול על הערלים לא על המולים, לעומת זה א"ל בשם ה' כי הוא יפקוד על שניהם מולים וערלים, כי גם ישראל ערלי לב, ולכן יזהיר אותם בל יאמינו בדרכי האצטגנינים כי ישראל הם תחת השגחת ה':

המלביםצלילי השקט
הוא רק פרשנות אחת, אני אעיין בדבריו בהמשך.
ואציע אלטרנטיבה.

אגב, פשט המקרא שמצרים עמון ומואב ויהודה היו נימולים. וזה מסתדר עם התגליות שאנו יודעים היום.
לגבי הסיפא של הפסוק אני אעיין ואגיב בהמשך.
ע.י.צ'יאל

איזה פשט מקרא?

ירמיה שהבאתי.צלילי השקט
שמזכיר את עמון יהודה מואב ומצרים באותה נשימה - כמולי עורלה.
ע.י.צ'יאל

לא, הכוונה על כל הערלים, בין ישראל (ערלת הלב), ובין הגויים (ערלת בשר).

פשט מקראצלילי השקט
שכל העמים הללו הם מולי ערלה. זה הפשט.

את הסיפא של הפסוק "כל הגויים ערלים" אני צריך להסביר.
ע.י.צ'יאל

ואיך אתה מסביר?

מחר אני אהיה ליד ספריםצלילי השקט
אז אני אכתוב
ככהצלילי השקט

כד הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה, וּפָקַדְתִּי, עַל-כָּל-מוּל בְּעָרְלָה.  כה עַל-מִצְרַיִם וְעַל-יְהוּדָה, וְעַל-אֱדוֹם וְעַל-בְּנֵי עַמּוֹן וְעַל-מוֹאָב, וְעַל כָּל-קְצוּצֵי פֵאָה, הַיֹּשְׁבִים בַּמִּדְבָּר--כִּי כָל-הַגּוֹיִם עֲרֵלִים, וְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל עַרְלֵי-לֵב. 

 

הִמֹּלוּ לַיהוָה, וְהָסִרוּ עָרְלוֹת לְבַבְכֶם, אִישׁ יְהוּדָה, וְיֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִָם:  פֶּן-תֵּצֵא כָאֵשׁ חֲמָתִי, וּבָעֲרָה וְאֵין מְכַבֶּה--מִפְּנֵי, רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם. (ירמיה ד,ד)

 

הרב אליה שמואל הרטום בפירושו העממי לתנ"ך כתב כך - 

 

"(כד -כה) הקטע הקטן הזה איננו קשור לא במה שקודם לו ולא במה שאחריו, והוא עניין בפני עצמו. ופקדתי על כל מול בערלה - אביא פורענות בגלל הערלה, כלומר ערלת הלב (ד,ד), על כל העמים, גם על המולים בבשרם. לפי פירוש אחר: על המולים ועל הערלים, כלומר על ישראל ועל שאר העמים.

(כה) - בתקופות הנזכרות היו העמים הנזכרים כאן מולים. כוונת הנביא היא, כאמור למעלה, שכלם, בין מולים ובין ערלים, יענשו. ועל כל קצוצי פאה היושבים במדבר - כנראה, הכוונה היא לשבטים שוכני מדבר ערב שהיו נוהגים לגלח את השערות שבפאות. כי כל הגויים ערלים וכל בית ישראל ערלי לב - כל הגויים הנזכרים למעלה, גם המולים בבשרם, נחשבים כערלים, מפני שאצלם אין למילה ערך דתי ורוחני, וגם בני ישראל, שאינם ערלי בשר, ומיחסים למילה את ערכה, הם ערלי לב ויענשו על זה. "

 

הרב פרופסור אשר וויזר בפירושו לתורה כתב גם דברים דומים. 

"מול - נימול בערלתו. בערלה - והוא בערלה - ערל לב. אם כן יש לראות בערלים כאן את הגויים הנקובים, שהיו מולי בשר, אך ערלי לב, שמילתם לא עזרה להם. ובית ישראל דומה כעת אליהם. 

או: מול - בית ישראל הנימול בבשרו. בערלה - הגויים הבלתי מולים בבשרם. יחזקאל, כשהוא מדבר במפלת הגויים שיד להם במפלת ישראל, מבחין בשני מינים: א) יורדים לשאול ערלים. והם אשור, עילם, משך, ותובל. ב) יורדים את ערלים, ובתוך ערלים. ז"א שהם בעצמם היו מולים. והם: צור, צידון, אדום וכל נסיכי צפון - המדינות הגדולות שמצפון לארץ ישראל ונגררו אחר הגדולים (יחזקאל כח,י :  לב, יט-לב )"

 

 

 

ע.י.צ'יאל

הפירוש הראשון הוא לא פשט, הוא משתמש בדרשת חז"ל רק לפסוק האחרון, והוא בוודאי לא מוכח מהפסוק.

הפירוש השני לא מסביר מה זה כל הגויים ערלים.

יש לך דעת מקרא?צלילי השקט
הוא מפרש ממש יפה, כמו שהם פירשו רק בצורה הרבה יותר מוסברת.

הייתי מצלם ושולח אבל אני לא ליד ספרים עד מאוחר ממש.
ע.י.צ'יאל

בעז"ה אסתכל.

ע.י.צ'יאל

גם הוא נדחק על הסיפא.

לדעתי הוא מרווחצלילי השקט
אם הוא "נדחק" על הסיפא, בטוח הוא במקום יותר מרווח מאשר המלבים.



המלבים עשה אקרובטיקה פרשנית בפסוק הזה.
והוא לא יצליח להתמודד עם הממצאים הארכיאולוגים
ע.י.צ'יאל

א. הפירוש של המלבי"ם הרבה יותר מתאים לדרך הפירוש המקובלת.

ב. אילו ממצאים ארכיאולוגיים?

לדעתי פחותצלילי השקט

א. לדעתי פחות תואם - לפחות לא כמו השאר. 

 

ב. יש תבליטים מצריים שמראים שאנשים היו נימולים, יש תעודה כנענית שמספרת על טקס מילה (שדומה מאוד לסיפור חתן דמים). הרדוטוס מספר שמצריים סוריה ומוסופוטמיה היו נימולים. 

ע.י.צ'יאל

ב1. למה להאמין להיסטוריונים גויים, לעומת פרשנים יהודיים?

ב2.תוכל להביא מקור לאותה תעודה?

על אותו משקל..צלילי השקט

1. למה להאמין לפרשנים יהודים לעומת היסטוריונים גויים?

2. כן אנסה לחפש קישור ברשת. ואם לא אצטט לך. 

ע.י.צ'יאל

כי אנחנו מאמינים שחכמי ישראל יותר אמינים ולא מוטים מחכמי אומות העולם.

ולמה אדם שמתאר היסטוריה חיצונית לעם ישראל הוא מוטה?צלילי השקט

אין סיכוי שפרשן יהודי אי פעם טעה בעיונו?

ע.י.צ'יאל

א. יכולים להיות לו אינטרסים חיצוניים.

ב. יש, אבל צריך קושיא חזק מאוד כדי להניח את זה.

מדהים!צלילי השקט

א. איזה אינטרסים יש לחוקרי היסטוריה ותרבות שלא קשורה לעם ישראל??? ועוד היסטוריה שמוצלבת מכמה מקורות שונים. 

ב. ופרשנים יהודים הם ללא אינטרסים? האם לא עולה בדעתך שהמלבים כתב את פירושו האקרובטי כשיש לו הנחת יסוד - (אינטרס פרשני) - שהגויים ערלים וישראל נימולים?

 

בהמשך אשלח מקורות ארכאולוגים.

ע.י.צ'יאלאחרונה

א. לא יודע, היוונים העריצו את הגוף ה'מושלם', אולי רצו להראות שגם עמים אחרים חשבו כך. סתם דוגמא, אני מניח שיש עוד סיבות.

ב. האינטרס המרכזי של הפרשנים הוא להגיע לאמיתות התורה. דווקא הפירוש שלך, אם הוא נכון, היה מסייע לדברי הגמ', כך ש'עדיף' היה לו למלבים לבחור אותו.

ע.י.צ'יאל

האם מה שכתוב בתורה אינו מקור עבורך?

מקור.צלילי השקט
איפה התורה מתייחסת למילת העמים?
ע.י.צ'יאל

שעמון ומאוב נולדו מלוט.

אמממצלילי השקט
יש את מה שאני באמת חושב, ויש את מה שאני צריך להראות שאני חושב - כדי לא לפתוח דיון עקרוני על היסטוריה, תורה, והתגלות.

אז אם מה שיעזור לא לפתוח את הדיון זה שאני יאמר שהתורה היא מקור.
תתיחס לזה כאילו אמרתי כך.

כי דיון על היסטוריה, תורה, והתגלות - לא שייך לקהל של הפורומים של ערוץ 7. לפחות לא בפורום פתוח.
הקושיה היא על הזוהר, לא על ההיסטוריהימ''ל
אם בזוהר כתוב משהו אחד ומממצאים ארכיאולוגיים עולה משהו אחר, מי שלא מדויק הוא כנראה הזוהר.
חוני המעגל פינות
על דברים בסיגנון עפתי מברוך
נו נוימ''ל

כאילו שדעתי בעניין חדשה לך, גם אז באותו דיון אמרתי אותם דברים.

 

אתה לא עפת על הדברים אלא על הסגנון (לומר לחסיד שגדולי החסידות היו לומדים באותו עומק את מעשה מחמישה בלונים בשביל לעצבן זו לא התנהגות שמקובלת בין חברים, או בכלל בין בני אדם, חבל שאתה עדיין לא מבין את זה).

למה שלא תאמר שטקסט דתי לא בא לספק ממצאיםסתם 1...
היסטוריים/ ארכיאולוגיים והכוונה היתה שונה?
אפשר לומרימ''ל

ואז לא תהיה קושיה כלל, לא עליו ולא ממנו.

אבל אם כן מתייחסים אליו כעדות היסטורית, כמו שהתייחס אליו @יפה עיניים, אז הקושיה היא עליו ולא ממנו. זו הייתה ההערה שלי.

לא יודע אם לצחוק או לבכות.יפה עיניים


אתה יכול לבכות מצחוק ימ''ל


קושיה על הזוהר זה יותר קרוב לבכייפה עיניים
ע.י.צ'יאל

"כי כל הגוים ערלים" (ירמיהו ט כה)

הם נקראים ערלים גם אם יימולו. הלכות נדריםסתם 1...
ע.י.צ'יאל

רק בגלל שירמיהו קרא להם כך.

לא משנה...סתם 1...
מכאן שאין שום ראיה עובדתית לגבי הגויים וגופם מהפסוק הזה.
איך תסתור טענה היסטורית לגבי מילת גויים מתוך פסוק שאומר לך בין אם הגוי עשה "ברית" בין אם לא הוא ייקרא ערל?
לא תסתור והפסוק כלל לא שייך לכאן. כנו מה ש @ימ''ל הגיב כרגע על הזוהר.

טוענים מולך טענה היסטורית עובדתית ואתה עונה מקטיגוריה שונה שלא ניתן ללמוד עליה דבר לעניין הזה.
ע.י.צ'יאל

בסדר, אבל תסתכל מה כתב המלבים.

אתה רוצה מקורות מהמזרח הקדום?צלילי השקט

אני אבדוק איך אוכל לשלוח לך אם תרצה... 

 

מיוון ורומא הערלות הפכה לנורמה חברתית, הן היו האימפריות הגדולות שלא היו נימולים. 

ע.י.צ'יאל

כן, תודה.

המלבים כותב שהגוים שאינם בני קטורה וישמעאל, היו ערלים.

זוהי נבואה מדהימה, ויש בה עומק גם בזוהר הקדוש.יפה עיניים

"ר' חייא אמר וכו': רבי חייא אומר בזכות שישראל נימולים - נכנעים אויביהם תחתיהם ויורשים את נחלתם. בוא וראה מה כתוב, "יראה כל זכורך", שפירושו הזכרים הנימולים. וכתוב אחר כך, "כי אוריש גויים מפניך והרחבתי את גבולך". שבזכות המילה, הקב"ה שיש בו דין ורחמים, עוקר דיירים ממקומם, שהם האויבים, ומושיב דיירים למקומם, שהם ישראל". (זוהר ח"ב קכד)

 

"גַּם אַתְּ, בְּדַם בְּרִיתֵךְ - שִׁלַּחְתִּי אֲסִירַיִךְ מִבּוֹר אֵין מַיִם בּוֹ". (זכריה ט,יא).

וכתב על זה הרמב"ן [לפני 800 שנה] בפירושו על שיר השירים:

"רמז בכאן על עקבות משיח שיהיה הדור כולו חייב, ותשתכח תורה מישראל ותרבה החוצפה והעזות, כדכתיב "מבור אין מים בו" (ו'אין מים אלא תורה', [בבא קמא יז]),  ולא יישאר בידם רק זכות מצוות מילה".

וכן כתוב באגדת בראשית (מלפני למעלה מ-1600 שנה):

"אף על פי שאין לישראל מעשים טובים, הקב"ה גואלם בזכות המילה..."

 

בדיוק כמו שהנביא מתנבא נגד הצפוי: בדורנו, דור עקבות משיח, עם ישראל יחזור לארצו. איך יראה העם? רחוק מתורה ויראת שמים. אבל מצווה אחת כולם יקיימו עדיין - את מצוות ברית המילה. אפילו שבאופן טבעי היו צריכים דווקא אותה לעזוב ולא לקיימה, בכל זאת הם ימשיכו לקיים אותה, וזכות המצווה הזו תהיה הזכות שבגללה הם יזכו לחזור לארץ ישראל!!!

"גם את, בדם בריתך" - בזכות מצוות ברית המילה.

"שלחתי אסירייך מבור" - אשלח את עם ישראל בתקופת עקבות המשיח, מבור הגלות אל ארץ ישראל. באיזה דור?

"אין מים בו" - דור, שתרבה בו החוצפה והעזות.

סגולת ישראלוהוא ישמיענו
שהיא מעל ההיגיון האנושי
כי ה' ציווהארצ'יבלד
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך