אחרי שרשוור הביצים....דיליה

מה הדבר הכי הזוי שהשאלתן\ לויתן משכנה? או שבקשו מכן?

ואני גם אגיב ראשונה-דיליה

פעם השאילו ממני שטיח דשא- רצו להצטלם עליו

ופעם השאילו ממני את הצ'ופצ'יק של המשאבה של אוונט

גוזז ציפורניים!! כן כן..בתוש 28
שכנה ביקשה גוזז ציפורניים..ממש ככה די הזוי. חשבתי לעצמי מוזר... הבאתי לה אמנם אבל מודה שנשארתי עם תחושה קצת לא נעימה..

אנחנו השאלנו צופציק של משאבה(הייתי אחרי לידה ונתקענו בלי).

#ממש חשוב השרשור הזה.. מעלה נקודה למחשבה וממה יש להיזהר!!

שכנה ביקשה פעם קילו קמח וגם קופסת טונה..ובעצם עוד דברים אבל שמתי לב שלא ממש מחזירה(רוב הזמן לא, לפעמים כן) כאילו סוג של "שוכחת". ממש לא נעים! וזו שכנה ממש טובה שעוזרת וכו' אבל בכל זאת..תקופה ארוכה התלבטתי אם לדבר או לא וכאילו דנתי לכף זכות ומחלתי..אבל עדיין חושבת על זה
בדי בדיקה😏באורות
גם ממניתותיה22
גם שכנה וגם בעבודה.
לקוחה אחת ניגשה אליי בשעה שצריך לבדוק וביקשה ממני...
ופעם נראה לי שגורם שלישי התקשר לברר אם יש לי עד וכשעניתי בחיוב נודע לי שזה לשכנה...
אמיתי?למה לא123


חחח,הזויהלמה לא123


אני ראיתי את זה כמסירות נפשתותיה22
שמחתי לעזור והערכתי את היכולת להתגבר על הבושה
אני הייתי גוזרת בד ממשהו שיש בביתלמה לא123


(צריך מכובס) לפעמים נתקעים במקום בליחדשה ישנה
^^^מחי
לגמרי. כל הכבוד לה על האומץ
חושבת שאת צודקתיום יבוא..
גם לי קרה כשגרתי ביישוב נידח בלי חנות שמוכרת את זה...שכנה שנתקעה והתקשרה לבקש עדי בדיקה והרגשתי שהיא פשוט מתביישת אבל מוסרת את הנפש לא לדחות הפסק...צדיקה
אני חושבת שזה לא בושה כזאת גדולהמק"ר

כולנו עושות את זה, לא?

אולי הייתי מבקשת ממישהי שפחות קרובה אלי בגלל צניעות, אבל אם נתקעתי ואין ברירה, הייתי מבקשת.

אחותי פעם ביקשה ממני (אנחנו שכנות, היא הייתה אחרי לידה ונתקעה בלי ולא רצתה לצאת עם הקטן, היה חורף וגשום בחוץ) וזה הרגיש לי ממש טבעי.

 כמו שאם נתקעתי בלי פדים הייתי מבקשת (והלוו ממני הרבה, שכנות שאני מכירה יותר או פחות)

מה זה הזוי לבקש עדים??אמא לנסיך קטן
פעם ביקשתי מחמותי.. השבוע היא ביקשה ממני. לא ראיתי בזה בעיה או בושה
בעיניי זה מוזרלמה לא123


איזה חמודות!אנושית 8)
זה לא רגיל כי אז יודעים מתי הטבילה.. בערך
לא.. אני חא יודעץ למתי היא לקחה את זהאמא לנסיך קטן
וגם היא לא.. כי אני ממש מקפידה לעשות כל יום פעמיים. אם יש משהי שאני לא מתביישת לבקש אז מבקשת. כשמבינים את המשמעות הרוחנית של העדים לא מוותרים כ"כ מהר
טווח של שבוע... ואת מי זה מעניין בכלל?!נשימה ארוכה
יותר משבועאפונה
יש גם בדיקות בימי פרישה.

וקצת הגזימו פה עם הסודיות סביב טהרה. מי ישמע...
לא יודעים במדוייקאודי-ה
ולהרבה נשים יש 7 נקיים. מה יש להתבייש?
יצא לי לבקש מחברות.
מה הבעיה?אודי-ה
בכלל לא הזויאורי8
גם אני ביקשתי פעם ממישהי כשנתקעתי בלי, קצת לא נעים, אבל עדיף מלדחות הפסק.
גם אותי פעם שאלו... בעבודה...תאומים
עבדתי עד מאוחר והשקיעה הייתה מאד מוקדם...
לצערי לא היה לי.
גם ממני בקשו כמה פעמיםאנושית 8)
ראיתי זאת כמחמאה
^^^תכלס!נשימה ארוכה
עכשיו נזכרתי שביקשו ממני גם פעמיים
ונזכרתי ביותר הזוי-בדיקת הריון!באורות
חברה התקשרה לשאול אם במקרה יש לי כי היא שכחה כמה גלולות בחפיסה וחושדת בהריון...
בדי בדיקה זה בסיסי, גם בדיקות הריון מבחינתיעדידפ

ביקשו ממני לא אחת ואני מפרסמת שתמיד יש לי למי שתרצה

בשבתמטילדה
שכנים מהבנין שאנחנו ממש לא היינו בקשר איתם דפקו וביקשו רוטב סויה.
זה היה מוזר..
פעם. אישה שלא דוברת עברית וגם לא ממש היכרתי אותההריון נוסף ב"ה
נקשה מאד חזק על הדלת אצלי בבית. לא חיכתה למענה בכלל והתפרצה פנימה. (אני לא נוהגת לנעול)
שאלתי אותה מה היא צריכה. כמובן שנבהלתי.
והיא ענתה לי. סכין. היתה נראית די הסטרית.

אני הרגשתי שזה הזוי ואין מצב שהיא יוצאת מאצלי עם סכין. זה היה בזמן אינתיפאדה. חדירות ליישוב ומצב בטחוני לא פשוט.


שאלתי בטון מרגיע. סכין....???? מה קרה למה את צריכה סכין.
היא לא יכלה לענות לי כיון שלא ידעה עברית. רמזה לי לבוא אחריה.
שמחתי על ההזדמנות להוציא אותה מאצלי ולפחות שהילדים יהיו מוגנים.
בחוץ ראיתי עגלה של תינוק כשבגלגל היה תקוע חיתול. הוא עצר את העגלה ולא איפשר נסיעה.
התינוק היה קטן ולבד בשמש. נרגעתי ומיהרתי להביא לה מספריים.
הסיפור הזה השאיר אותי עם הרבה.מחשבות.
איך אמא רוצה לגונן על הילד שלה. גם היא וגם אני שהרגשתי בסכנה. עד שהבנתי את הסיטואציה.
בקיצור .. . סיפור הזוי.



יואו איזה סיפור!אם-אם
בשבת.. סלט ביציםחרדית צעירה
שכנים שלנו השאירו את הדירה לשבת לזוג חסידי שמקפידים לאכול סלט ביצים בסעודת שבת ביום. הם שכחו להביא ודפקו אצלנו לראות אם יש לנו להביא להם. לא היה לי, אני לא מסוגלת להריח ביצה קשה...
ילד של השכניםנשימה ארוכה
בן 3 4 בערך דופק אצלנו ואומר שאמא ביקשה שתביאי לי משהו...

אני משום מה חשבתי שהחמוד בא לבקש ממני ממתק בתירוץ שאמא ביקשה ולא היו לי ממתקים.. אז במקום שאלתי אותו אם הוא רוצה כמה עגבניות שרי.

מצא חן בעיניו, לקח והלך.

אחרי שנייה אמא שלו (מהחלון בקראוון ממול) קוראת לי, נקרעת מצחוק.
מסתבר שהיא באמצע עוגה, שלחה אותו לבקש ביצה אבל עד שהגיע אלי הוא כבר שכח אז רק אמר שאמא ביקשה משהו ...
חחח..איך צחקתימתנות גדולות
איזה חמוד!מחי
חח.. זה מזכיר לי..nana
שני ילדים של השכנים הגיעו לשאול אם אנחנו רוצים לקנות מהם שני שקלים תמורת 10 שקלים..
חייכתי ושאלתי למה הם צריכים 10 שקלים..
אז הם אמרו כדי להביא להורים שלנו שיוכלו לקנות מה שהם רוצים.. חמודים..
(כמובן המשפחה הזאת לא חשודה בחוסר כסף.. וכשסימסתי לשכנה שהילדים שלה דואגים להם לפנסיה. היא נקרעה מצחוק ואמרה שזה גובל בפדיחה..)
😁
חחח איזה חמוד*הילה*
מה איתך נשימה..? כיף לראותך פה
רק תגידו אם זה מקובלמסגרות
שכנה ביקשה שומשום, הבאתי לה שקית סגורה (עולה 2 שח) פתחה השתמשה קצת והחזירה לי פתוח.
שכנה אחרת ביקשה קמח, שלחתי שקית סגורה , פתחה לקחה כוס והחזירה ככה את השקית.
בהזדמנויות שונות, גמבה בערב שבת, לימון ושאר ירקות- מבקשת אחד ולא מחזירה. האם זה מקובל??
תלוי מה מקובל אצלכםאמא ל6 מקסימים
אם הן לוקחות כוס קמח ולא מחזירות, אז נשמע לי הכי מקובל והגיוני לבקש גמבה ולא להחזיר. אם כולם נותנים לכולם, ואף אחד לא מחזיר, ואף אחד לא מקפיד על השני, נשמע הגיוני ומקובל.
אני מלווה משכנים ומקפידה להחזיר, כדי שאם אתקע שוב, יהיה לי נעים לבקש. (השכנים לא דתיים, וכמעט לא מבקשים ממני, גם אני בקושי מבקשת, פעם בשנתיים אני אולי מבקשת אבקת כביסה וכד׳).

לגבי לקחת ממך חבילה , לפתוח ולהחזיר פתוח, אם זה מפריע לך, הייתי אומרת: תשמרי אצלך, ותחזירי כשיהיה לך. העניין הוא שאם נהוג אצלכם שלא מחזירים, אז זה או לקבל חלק חזרה, או לא לקבל כלום. כלומר לומר לה: עזבי, אל תחזירי. אז לשיקולך איך את מעדיפה.
תלוי במנהג.. אבל קצת מוזר לדעתי...חסוי בהחלט


לא מכירה מנהג כזה, אני לא מבקשת כלוםמסגרות
יש מכולת פה בייישוב ככה שאני פשוט הולכת למכולת או מוותרת על מה שרציתי להכין.
הכי הזוי שבאים לבקש בשעה שהמכולת פתוחה, בא לי להגיד להם יש לכם שני ילדים בגיל שיכולים ללכת למכולת/רכב.. אתם יכולים ללכת.

אותי מרגיז להביא משהו סגור ולקבל אותו בחזרה פתוח.
במיוחד קמח שאני אופה קילו כל פעם.
לדעתי כשלוקחים תגידידיליה

אם אתם רוצים רק כוס אז אין לי כי אני אופה כל פעם קילו.

או כשאתם מחזירים לא אכפת לי איזה חברה אבל שיהיה חבילה סגורה כי לא יוצא לי בקרוב להשתמש

כזה באלגנטיות

שולחים את הילדים בני 4-8מסגרות
ואפילו תודה בהודעה אין.. ככה שהדבר מרגיש ניצול נטו
אז את יכולה להתקשראמא ל6 מקסימים
לאמא כשהילד עומד לידך ולומר לה:
אני מבינה שאת צריכה כוס קמח, אני יכולה לתת לך חבילה שלימה, אבל אין לי מה לעשות עם חבילה פתוחה, ואשמח שתחזירי לי לפני סוף השבוע (או שבוע הבא, מה שמתאים לך) כי תכננתי להשתמש בזה...
מסובך מידי. מעדיפה להגיד שאיןמסגרות
זו שכנה שאני לא רואה אותה, רק את הילדים שלה.
לפעמים המכולת סגורה... לפעמים אין במכולתחדשה ישנה
מה שרוצים.... אף פעם לא נתקעת כשאת ממש באמצע העוגה וכבר המכולת סגורה ואין שמן? קורה לכולם.
אני תמיד בעד להחזיר. גם אצלינו מקובל לקחת גמבה ולא להחזיר, לקחת 2 בצלים ולא להחזיר . אבל אני לא אוהבת את זה, ומשתדלת מאוד להחזיר. כי פעם אחרת יהיה לי נעים לבקש אבל בעיקר בעיקר כדי שלא יקפידו עלי. ממש מפחיד אותי שאהיה חייבת למישהו איזה בטטה בעולם הזה....
גם ממני לפעמים מבקשים וכשלא מחזירים צובט לי בלב למרות שאני לא קמצנית. פשוט כי אני מאוד ישרה ומה שלא שלי אני לא נהנת ממנו, ככה חינכו אותי כל החיים. לקחת- תחזיר.ולכן מצפה מאחרים להחזיר
צודקת, ולקחתי מהשכנה בקבוק שמן והחזרתי בקבוק.מסגרות
מעולם לא ביקשתי כוס כדי שלא אצטרך להחזיר.
לא זוכרת מה אותה שכנה שביקשה כבר לקחה.. אבל זה כבר מרגיש ניצול אז אני פשוט אומרת שאין
נכון דברים סגורים אנחנו קוניםלטובה
לשכנים ומביאים להם חדש. אם כוס חלב אז לא מחזירים. לגבי לימונים ב"ה יש לנו עצים בחצר (לרוב יש..נדיר שאנחנו קונים.) וגם קבלנו כמות לאחרונה מבת דודה. אז פשוט נותנים לאחרים אם מבקשים ולא צריכים להחזיר את זה-ברור!
גם בצל. שום מחזירים וכו'...לטובה
תלוי במה.מעין אהבה
אני כן מקפידה להחזיר
אבל נגיד קצת שומשום באמת לא נשמע לי נורא

כוס קמח או כוס שמן או חלב כן מחזירה
ביצים וירקות מחזירה

מהשכנה שלי למדתי שיכל להיות בעיית ריבית- נגיד להחזיר ביצה לארג' במקום מדיום
או קמח מלא תמורת קמח לבן
או כל מוצר שיותר שווה ממה שהשאלת..
נראה לי שזה בסדר רק אם השכנה לגמרי מוחלת -אם לא אז זה בעיה

ואפשר גם להחליט שלא מחזירים אבל זה צריך להיות מוסכם על שני הצדדים
נכון העיקר הסכמה של השכניםלטובה
כדי לפתור את בעיית הריביתרק שאלה לי
פשוט להגיד כשמחזירים- אם יש פה יותר ממה שלקחנו זה מתנה
אנשים לא יודעים אבל זה ממש לא נכון המשפט הזהלמה לא123

וזו בעיה גדולה להלוות

ריביות זה בין הדברים החמורים בתורה

שמעתי מרב שאם את מלווה למשל ברב קו,ורוצה להחזזיר זו ממש בעיה רצינית

אני לא יודעת מה ההלכות,אני תמיד רוצה לברר ושוכחת,

אדרבהאמא ל6 מקסימים
זה בדיוק ריבית! להחזיר עם תוספת מתנה!
אני מעדיפה פשוט שיחזירו לי פחות. בעיקר בכסף, כשקניתי למישהי ספר לימוד לבת שלה שעלה נגיד 25.3 ₪, אז אמרתי לה שאם אין לה מדויק עדיף שתיתן לי 25 ולא 25.5.
אם אני מחזירה יותר, אז אני אומרת לתת לצדקה את העודף.
במוצרים זה יותר מסובך, ואני באמת משתדלת להחזיר את אותו גודל שלקחתי.
זה יותר תלוי שכנה פחות מה נהוגניקיתוש
הייתה לי שכנה שלא החזירה דברים קטנים, בהתחלה זה הרגיז אותי בהמשך הבנתי או שאני "מלווה" לה ומוחלת או שאני אומרת אין לי וכדו'
שאר השכנים מחזירים כל דבר.
אני מדגישה כשאני מלווה להחזיר לי חבילה סגורה.
לא מלווה מאחרים כוס וכדו' כי איך אחזיר?
ומקפידה להחזיר אותו דבר, אותה חברה, אותו סוג,
העניין הוט שהם לוקחים כוס כדי שלא יצטרכו להחזירמסגרות
זה רק עם שכנה אחת, כל שאר השכנות לוקחות ומחזירות.
איזה מווווזר! סליחה שאני הפוכה...מבט קדימה
אם שכנה תחזיר לי גם בקבוק שמן וכו- זה לא נח לי. מה שלא עלה על סכום של עשרה שקלים וכל עוד זה לא משהו שקורה כל דקה (וזה לגיטימי בעיני לבקש כל שבועיים נניח משהו משכנה אחרת) אז אין צורך להחזיר. אנחנו מלווים ולווים הרבה. כל פעם משכנים אחרים וכשמישהו רוצה להחזיר זה קצת מעצבן אותי. אתה צריך, תבקש. בכיף אני אתן לך. כשאזמין אתכם לסעודה זה יעלה לי הרבה יותר אז למה זה לא מקובל..?
זה הרי מעודד יחסי שכנים טובים.
מגיסתי הייתי מבקשת להחזיר לי?!
פעם שכנים העירו לנו לפי דעתם לא השתמשנו קצת אלא הרבה.
זה עצבן אותי מאוד! (טוב, היו שם עוד כל מיני תוספות בסגנון...) כי כשהיא שכבה בשמירת הריון בישלנו לה כמה פעמים. וליום ההולדת שלה לבקשת בעלה להתייחס, פינקתי אותה בעוגה שהיא אוהבת והיה גם פעם- פעמיים ששמרנו על הגדול כדי שהיא תנוח (הם שומרים דיסטנס מהחברה בגדול ולכן לא נעזרו יותר)- אז את בודקת אותי בדבר כזה?! זה הביך אותי מאוד! כי זו תרבות מאוד שונה. ועניין הכסף לא משחק פה בכלל בסכומים שכאלו ולכן כשהיו צריכים לא חישבתי כמה הוצאנו בשבילך.

נקודה חשובה מאוד!
אני מכבדת ומבינה את מי שחשוב לה לקבל חזרה, ובעצמי נותנת כשלא ברורה לי העמדה של השכנה... אבל היה חשוב לי להסביר בחוויה שלי את הגישה השניה.

למרות שבעניין של לפתוח חבילה ולהחזיר פתוחה, אני מבינה....
אני גם ככה.*הילה*
מביאה ולא רוצה שיחזירו...

וגם שכנות שלי ככה...

עד סכום 10 ש"ח זה באמת נשמע לי תקין.
סה"כ זה לא קורה כל יום..
אני לא אוהבת להיות חייבת שקלמסגרות
אז אם אקח בוודאי אחזיר.
לא יודעת איך נראה לכן תקין לקחת משהו עד 10 שי בלי להחזיר ( קופסת גבינה, קילו קמח, ליטר שמן וכדו׳)

זה יותר קשור לזה שזה מוצרי צריכה ואולי תכננתי להכין איתם משהו, ראוי להחזיר.
בלי קשר כל שבוע אני אופה עוגות ומחלקת סתם כי אני אוהבת לאפות ולא רוצה לאכול. אז זה לא קשור מלתת מעצמי.
ככה חונכתי-שאם לוויתי שקל עלי להחזיר אותו.
אם זה מוסכם ביניכם- זה בסדריעל מהדרום
לק"י

אם לא- זה עלול להפוך לגזל.
יש הבדל אםחדשה ישנה
*את* מזמינה אורחים וזה בא מיוזמתך , או שאורחים יזמינו את עצמך אלייך..

אם אני נותנת מתנה ממני- בשמחה ובאהבה . אבל אם מישהו 'יבקש' מתנה זה אחרת...

מבינה את הגישה, אבל אני בכל זאת לא הייתי רוצה שמישהו ישמור עלי טינה שלקחתי לו יותר מידי...
אבל גם כשהן צריכות וכו אני מביאה ביד רחבה מאוד.מבט קדימה
והן גם מבינות שאני לא מסכימה שיחזירו לי... ואם הולך להגמר או שצריכים אז אומרים את זה ואז גם אני לא אקח אלא אם כן נתקעתי ואספיק להחזיר...

אגב, גם כשאני משאירה דירה לאחרים זה מוזר לי שמשאירים כסף- כאילו קחו! תהנו! אתם מזכים אותי...
אבל זה באמת עניין של גישות.
בכללי אני משתדלת בע"ה שיהיה קצת יותר ממה שצריך
אם את מחליטה לפרגן לאחריםאודי-ה
זה מקסים וזה מצויין.
לדרוש מאחרים להיות לארג'ים לפי הכללים שלך זו לדעתי דרישה לא מוצדקת. גם עין טובה כלפי אחרים זה חשוב. לא כל מה שלך מובן, מקובל אצל אחרים. יכול להיות שהם גם במצב כלכלי לא טוב וקשה להם להיות נדיבים בזה.
בשבת- טחינהחסוי בהחלט

לחמותי יש שכנה שבאה פעם עם מתכון לעוגה וביקשה: 3 כוסות קמח, 2 ביצים, שמנת מתוקה וכו'....מטורלל

 

חחח הזויחושבת4321
חחחח. ... אפזר עוגה מוכנב וזהו?חדשה ישנה
1200 שקלמתנות גדולות
שכנה חדשה שהגיעה לבניין התחילה לבקש כספים רק עד שתלך לבנק, סוג ליום יומיים וכמובן חתמה על שטר, אבל עדיין אני לא הייתי מעיזה...
כל פעם סכום אחר, עזרנו כי החזירה בזמן.
מסרק כיניםאמא של דיתה


איכס...נתת?דיליה


גם אני פעם ביקשתי🙈חדשה ישנה
הגדול שלי היה בן שנה ובכלל לא היה לי בבית מסרק סמיך... בשבת גיליתי שהראש שלו מפוצץ... איחס.. זוועה!
מיד שיצאה שבת ביקשתי משכנה. אבל זה שכנים חברים טובים... וחיטאתי והכל...
אפשר לנקות את זה עם מברשת ומים רותחים.גם בתוך המשפחה מעביריםחילזון 123

בין אחד לשני ולא קורה כלום...

^^^אפונה
כינים לא שורדות הרבה זמן מחוץ לראש.
גם לי יצא לשאול מסרק בפעם הראשונה (אח"כ קנינו).
אצלינו משאילים כל דבר בישובggg
אנחנו ישוב די קטן. בלי מכולת. אז כל הזמן מבקשים דברים בקבוצת וואצפ .ממוצרי מכולת ועד כלי עבודה , בגדים, חומרי יצירה... הכל. אפילו מכוניות שואלים. סה"כ הרגשה מאוד חברית שאפשר לבקש כל דבר.
מצד שני יש דברים שאנשים מבקשים ולא עולה בדעתם שאולי צריך גם להחזיר.
מתוקף העבודה שלי ושל בעלי יש לנו בבית הרבה חומרים לתיקונים בבית וחומרי יצירה וכלי עבודה. לפעמים אנשים לוקחים ושוכחים להחזיר ואז אנחנו נתקעים בלי באמצע עבודה וזה מרגיז.

הדבר הכי הזוי מבחינתי לבקש משכנים היה נייר טואלט. כי לא שמנו לב ופשוט נגמר... וגם טי ג'ל בערב שבת אחד...
דווקא הדברים האחרונים לא נראים לי הזוייםמתנות גדולות
אני ביקשתי משחה לתפרחת חיתולים..
אולי את מהיישוב שלי... +mp8
גם אצלנו אותו דבר,
ותכל'ס שואלים הכל כולל הכל,
ושום דבר ממה שנכתב פה בשרשור לא נראה לי הזוי...
שירשור מעולהבריאות ונחת
פעם לפני שהתחתנתי דפקה אצל ההורים שלי הבת של השכנים שהיתה בת 4 אולי ואמרה שאבא שלה רוצה במבה ומצייה
ירדנו לברר את פשר הדבר ומה מתברר?
הוא רצה מסכת בבא מציעא
יו הזכרת לי קטע מ-צ-ח-י-קדיליה

ילד בן 4 של שכנים דפק וביקש מקדחה וכל מיני....

התקשרנו לאימו והיא ספרה שהוא החליט שהוא תולה איזה תמונה שמצא בבית (כמה שבועות אחרי שעברו דירה).

אז בא לבקש מקדחה וכל מיני...

צחקנו ונתנו לו פטיש קטן ומסמר....

לא בדיוק להשאיל משהו..יותר כמו בקשה להשתמשחן חן
פעם אחרי הפגנה הייתי חייבת חייבת חייבת לשירותים, ופשוט לא היה בשום מקום, רק בתי מגורים סביבי.
נכנסתי לבניין אקראי, דפקתי בדלת הראשונה שראיתי חניתה נראית לי נורמלית, וביקשתי אם אפשר להשתמש בשירותים. הדיירים היו נראים מופתעים מעט, אבל נתנו לי להיכנס ולהשתמש...🙈
חחחח קרה גם לימיואשת******
כשהייתי בת 16 בערך, היה חפץ חשוד ברחוב ופשוט לא היה אפשר ללכת לשום מקום, לא הביתה ולא לחזור , ועליתי בבנין ואמרתי שיש חפץ חשוד ואין לי לאיפה ללכת ואני חייבת שירותים.... היו זוג מבוגר נחמד מאד אבל בהחלט מהפאדיחות הצרובות בזכרוני
אני ביקשתי מחברה*הילה*
עדים, לא רואה בזה פאדיחה. חברה ממש טובה.

משכנה פדים.. (נתקעתי...)

וכמובן עגבניה.. מללפון.. הכל בערך.

אני לא רואה בזה בעיה.. לפעמים באמצע בישולים /אפייה נתקעים בלי המוצר שצריך ועכשיו ללכת למרות זה 30-40 דק מינימום ולא תמיד (בדרכ) אין את הזמן הזה ואת הפנאי בזה.. (ללכת עם ילדים למכולת זה ממש ממש ממש לא אטרקציה. עשיתי את זה פעמים בודדות), אז כן.. מבקשים מהשכנים הכל וגם הם מאיתנו.
ונהוג לא להחזיר ירקות ופירות רק דברים סגורים שעולים מעל 7-10 ש"ח.. נניח בקבוק שמן..


האמת שמפתיע אותי ממש שיש פה כאלה שממש מקפידות על זה...
כאילו מה.. זה סה"כ שכנה.. זה כזה עזרה הדדית. גמילות חסד של ממש לעזור למישהי שבדיוק צריכה איזה משהו..

אני לא מדברת על כל יום. אבל פעם בשבוע נשמע לי ממש הגיוני ובכיף...

לי אין בעיה לעזור ולתת אבל כן רוצה שיחזירו לימעין אהבה
כי באמת שאנחנו ממש חיים בחסכנות
אני לרוב לא אוכל תפוח אם בא לי כי מעדיפה לשמור לילדים
אז אם השכנה תלווה ממני שני תפוחים -כן זה מבאס אותי שלא תחזיר
לא מצד הכסף רק..למרות שכן לפעמים גם זה.
כי אני לא מבקשת תמיד..תמיד מחזירה.
כמו מצד זה שעכשיו יגמר לי מהר התפוחים ואז נצטרך ללכת לקניות יותר מוקדם משתכננו או שנתקע בבוקר בלי פרי לגן..

הלוואי והיה לי בשפע לתת תמיד ולא לרצות שיחזירו

אני לא מדברת על להחזיר חצי כוס שמן..זה ברור שבקטנה



אצלינו מלווים הרבה, אבל מחזירים הכליפעת 177

אלא אם כן, זה ממש בקטנה - כמו כפית אבקת אפיה,

 

כן, זה ממש גזל להלוות ולא להחזיר,

ולדעתי הכי מציק - זה מה שכתבת למעלה, שאז נצטרך ללכת לקניות יותר מוקם (וזה לא קל, כשיש רק פיצקלאך,)

או שניתקע בלי דברים לשבת - למרות שקנינו הכל מראש.

אני אומרת לא להתקטנן. לא מפריע לי אם שכנהוואוו
תיקח כוס שמן ולא תחזיר. או ירק/פרי אחד ולא תחזיר. מעבר לזה כן. אני מקפידה להחזיר, אבל לא בטוח שאזכור להחזיר משהו שהוא פריט אחד.
להקפיד אני לא אקפיד אף פעםמעין אהבה
אני בעצמי לא מנסה לזכור מה הבאתי והאם החזירו או לא
ואם לא החזירו- לבריאות.הכל בסדר

אבל אם שכנים מסויימים יבקשו בתדירות גבוהה ואף פעם לא יחזירו כלום זה כן יגרום לי לתת פחות ברוחב לב...
אבל מדי פעם לבקש ומדי פעם לשכוח להחזיר זה ממש מובן והגיוני
יש הבדל בין ירקות לחבילה סגורהרשש

בירקות (וכל מוצר לא סגור, כגון חצי כוס קקאו) יש חשש איסור ריבית בגלל שהכמות שלוקחים עשויה להיות קצת קטנה ממה שמחזירים ואז ההפרש יש אומרים שזה ריבית, לכן מקובל לא להחזיר

אמא שלי כשהיתה מלוה היתה מדגישה "תגידו לאמא שלכם שלא צריך להחזיר"

אני מודה שלתת חבילה סגורה ולקבל חזרה פתוחה זה קצת לא נח כיון שאולי בדיוק פתחת חבילה זהה ואין לך שום צורך ב2 פתוחות - אבל ההגיון שונה בין אנשים, יתכן שבמקומות מרוחקים מעדיפים שיהיה בבית חבילה פתוחה מאשר שלא יהיה בכלל, אז הלווה מחזירה למלווה שיהיה לה

אבל יש לזה צד שנימעין אהבה
הכוונה-אם אני מצפה שיחזירו ולא מחזירים זה כבר חשש לגזלמעין אהבה
אז מוחלים אבל כן מחזיריםאודי-ה
ככה אנחנו סיכמנו ביננו.
מחזירים כמתנה ולא מקפידים אם לא.
זה מה שבעלי אמר לי פעם לעשות כדי לא להיכשל בריבית.
אני משתדלת להחזיר גם פירות וירקותחביבית
אנחנו גם גרים במקום שהמכולת רחוקה, וחסר בה הרבה דברים, בעיקר פירות וירקות.
אני קונה בדרכ כמות מדויקת מחוץ לישוב, כי אם קונה הרבה זה מתקלקל ונזרק, ואז באמת אם לוקחים ולא מחזירים אז חסר לי ואני בבעיה.
אני ממש מקבלת את הדברים שלכם ומתחילה לחשובמבט קדימה
שאני צריכה לשנות גישה, כי אם אחרים חושבים ככה... לא בא לי לחזור בגלגול😨

אבל זה קצת כואב לי... אני ככ אוהבת את הנתינה הזו. ככ אוהבת את הפרגון. לפנק מישהו שחסר לו. זו ממש שכנות בעיני...

אבל עדיין לא שווה לחזור בגלגול...
אני הייתי שמחה באמת לפרגן תמידמעין אהבה
אבל הצורת חיים שלנו כרגע באמת מחושבת על כל שקל
אני לא אקנה לעצמי מילקי כל פעם שבא לי כדי לחסוך 3 שקלים
אני לא עניה חלילה!!
אבל ממש משתדלת לא להוציא שקל מיותר
אז לא יכולה להרשות לעצמי לתת לשכנות כל שני וחמישי מוצרים שעולים 'רק' כמה שקלים

ושוב אני בחיים לא מקפידה על מי שלא החזירה
ובטח לא על משהו בכמות קטנה..
אני לא אחשוב בכלל על כוס קמח שנתתי
בשמחה.
אבל כן חושבת שמה לעשות וכל אחד במצב שונה
ולפעמים זה גם לא כלכלי אלא אירגוני- אם לקחת ממני מלפפונים ואופס לא נשאר לי לתת לילד לגן זה כן מטריד..
לא קל לכל אחת לקפוץ לקנות- תלוי איפה גרים,תלוי אם יש רכב,אם אני בבית עם תינוק בבוקר או עובדת מלא...
לדעתי את צודקת בהחלטאודי-ה
ככה גם אנחנו נוהגים.
אצלנו יש ממש שכנות טובהחביבית
ואני חושבת שזה בא לידי ביטוי בהשאלה ולא בנתינה. זה בא לידי ביטוי בזה שמישהי מבקשת משהו בקבוצת ווטסאפ וכולם מוכנים להשאיך בשמחה. יש פירגון, וזה שמחזירים אחכ, בעיני, עוזר לתת שוב, ככה שזה לא בא על חשבונך.

כמובן, שאם צריך לתת (לעזור במשהו או לתרום למשפחה נזקקת) , כולם מתגייסים, אבל ביומיום, אנחנו כן מחזירים אחד לשני מוצרי מזון.
לא ידעתי לאן לשרשר כי יש לי מלא תגובות...דיליה

1. זה באמת מוסיף לקשר-

כשרק עברנו לכאן דירה ולא היה לי קשר עם שכנות לא הייתי קונה ביצים עד שלויתי משכנה זה היה תירוץ ליצירת קשר.

2. אימא שלי גם תמיד כמו מק"ר לא לקחה כלום משכנים אבל הדגישה לנו שזה חיסרון שלה בגלל שיש לה קשרים ביצירת קשר.

3. לגבי כל העניין של גלגול וגזל וכו' מה שעשינו אצלינו בבניין- פעם אחת הייתה אסיפת שכנות באיזור ראש השנה ומחלנו בפה על הכול והוחלט שמשתדלים להחזיר ומה ששכחו מחול. מומלץ מאוד לפתוח את הדברים בצורה ברורה כל אחד לפי שיטתו זה גם מונע גזל, גלגולים ח"ו והרבה חוסר נעימות

לא מבקשים כלום אף פעםאו"ר
חונכתי לא להזדקק לעזרה מאף אחד, להסתדר בעצמי. לא רואה שום סיבה לבקש מהשכנים מצרכים! נראה לי הזוי לבקש מהשכנה מלפפון, מה לא תסתדרי בלי המלפפון הזה עכשיו בסלט?!? למה להפריע לשכן בשביל זה? למה להזדקק לבריות?! ולהסתבך אחכ עם כל מה שמתואר למעלה (ריבית, הקפדה, אנרגיות מיותרות)?!? אני לא אתחיל להכין עוגה ופתאום אגלה שאין לי שמן, סוף מעשה במחשבה תחילה. וגם אם באמת התחלתי הבלילה וחסר כפית אבקת אפיה אז מקסימום זה יחכה במקרר עד שאקנה.
מנגד כן כשבאו לבקש נתתי ואפילו יותר ממה שביקשו וגם פינקתי (נגיד כוס וחצי קמח מלא במקום כוס לבן) ולא החזירו, מחלתי. אבל אני פשוט לא הייתי מבקשת מלכתחילה. (עכשיו רק בגלל שדיברתי אתקע רציני באיזה משהו ואצטרך לקפוץ לשכנה חחחחח)
כשגרנו במקום שלא היה לנו קשרחביבית
עם השכנים (כולם לא דיברו עברית) לא ביקשנו שום דבר, ואפשר להסתדר, אבל זה מקשה מאוד על החיים, במיוחד כשישילדים קטנים.
עכשיו, יש שכנים טובים, זה חלק מהעזרה ההדדית, כל אחת צריכה משהו, וכל אחת עוזרת- וזה מאוד מסייע ביומיום, ובמיוחד כשנתקעים.
כמובן לא בונה על זה, ומנסה להסתדר כם בלי,
אבל כשצריך, למה לא? זה מאוד מוסיף לקשר.
זה ממש לא נכוןמעין אהבה
לי קרה כמה פעמים שנתקעתי בלי מלפפון וזה הירק היחיד שהילדים שלי אוכלים לארוחת ערב או לגן
או למשל בלי שמן-ואין לי איך להכין להם ביצים -ושוב- האפשרויות היחידות שלו להם זה או ביצה או לחם עם חמאה..ואם נגמרה החמאה אז כן אני תקועה

ולהגיד אז תתארגני על לקנות מראש זה קל
אבל לא יישים.נגיד כל שנה שעברה הייתי עם תינוקת בבית בבקרים והחורף היה קשה ובעךי לא בבית במשך היום ואין לי רכב
אז בטעות חשבתי שיש עוד שמן וגיליתי שאין...לא יכל לקרות?/
יש לך ילדים גדולים?אודי-ה
כבר קרה לי שהתחלתי להכין משהו וידעתי שיש לי את כל המצרכים ותוך כדי גיליתי שהילדים השתמשו ולא אמרו. כשאת מנהלת לבד את המטבח אולי זה יותר פשוט. אם הבעל והילדים גם שותפים, לא תמיד את יודעת שנגמר משהו.
יש גם אנשים שגרים ביישובים ומשתדלים לקנות בחוץ ולא תמיד שמים לב שנגמר. המכולת לא פתוחה כל היום כמו הרשתות הגדולות.
מבינה שיש צורך לפעמיםאו"ר
אכן אני גרה בעיר, עם ארבע קטנים, עד כה לא הצטרכתי דבר. גם בבית הוריי כשהיו כבר גדולים לא היו מבקשים מאף אחד. אולי אש בחג, אקמולי בשבת לנכדים שבאו פתאום- וגם באותו שבוע אמא שלי כבר קנתה שיהיה לה גם ולא נבקש. מבינה שיכול להתעורר הצורך וטוב שיש הערבות הדדית הזו מחמם את הלב. אבל שיהיה ככ נפוץ ומקובל, פעם בשבוע, ולא להחזיר כן פתוח לא ריבית, זה לאנראה לי טוב ליצור קשר זה נראה לי מתכון למתחים ומריבות.
זה מאוד מחזק קשרים בין משפחות כמו כל עזרה הדדית אחרתnnn


לא מסכימה עם הגישה שלךחדשה ישנה
לא לבקש עזרה מאף אחד, לא להזדקק... זה נשמע ,במחילה, קצת אגו ש'אני לא צריכה טובות מאף אחד, אסתדר לבד בחיים שלי'. (לא אומרת שאת עם אגו ח''ו, אלא הגישה הזאת אגואיסטית בעיני)
זה ששכנה מבקשת ממני משהו זה נותן לנו קשר הרבה יותר חם ונעים.
את יודעת כמה זה משמח אותי ששכנה מבקשת ממני להוציא את את הילדה מהמעון כי היא מרגישה לא טוב? אני מבינה שנח לה איתי ,שהיא קשורה אלי...(כמה שקשה לי להוסיף עוד תינוקת לאחר הצהריים אני נענית בשמחה כי זה מפתח קשרים וחברות) . אם אף פעם לא מבקשים שום טובה משכן זה אומר שהקשרים קרים ורחוקים וזה ממש מבאס לחיות בצורת חיים כזו.
לבקש עזרה זו לא מילה גסה. אבל באמת חשוב שזה לא יהיה ניצול, אלא הדדי. פעם אני מביאה פעם מבקשת. וכן, לשים לב להשאיל ולא לבקש מתנות!
למה לא להיות חסרים לפעמים? כן, חסר מלפפון בסלט!וואוו
אנחנו חיים בחברה, וטבעי שעוזרים ונעזרים. צריך לדעת לתת אך גם לדעת לקבל, ואין בכך פחיתות כבוד. עולם חסד ייבנה, ועם ישראל תמיד הצטיין בחסד ובעזרה ההדדית.
עם ישראל גומלי חסדיםדבוריתאחרונה
זה השפעה של תרבות המערב לא להיות תלוי באף אחד. אכן עולם מנוכר ובודד התרבות הזו מייצרת
חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

סתם מסוקרנת,רק רגע קטאחרונה

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקיםאחרונה

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוחאחרונה

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

אילו שימושים יש לחלב אם בנוסף לאכילה?רחללי
באופן קבוע פעמיים-שלוש בשבוע הקטנה לא מסיימת בקבוק במעון ואני שופכת כ100 מ"ל. יש משהו יעיל לעשות עם זה במקום לשפוך?
מתייגתרקאני

@שושנושי המליצה פה פעם על קרם גוף שהיא הכינה מזה

איך את זוכרת???????שושנושי
כבר מגיבה לךשושנושי
לשים באמבטיהתהילנה
זה מעולה לעור
תודה! אני יותר עושה כבר מקלחותרחללי
אולי לשים פחות בכל מנה?אוהבת את השבת
^^^ לחלק למנות קטנות יותריעל מהדרום
הבעיה שלפעמים היא כן שותה הכלרחללי
ואם היא תגמור מנה קטנה זה סיפור וזמן לחמם לה עוד. המטפלת לא תעשה את זה.
הבנתי.. אלופה את על השאיבותאוהבת את השבתאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
ממה שאני מכירה גם במקצועות האלה לא קל להרוויח טוברחללי

זה כן אפשרי, אבל צריך להיות מעולה ולעשות שיווק טוב כדי למשוך לקוחות כעצמאי.

גם צריך להתאים את שעות העבודה לפעמים ולפתוח גם אחהצ.

בכל מקרה אין לי ניסיון עם המקצועות האלה, אבל נקודה חשובה בעיני זה שבמקצועות ההנדסה המשכורת גבוהה מההתחלה, ומי שחי באופן מחושב וחוסך ומשקיע חלק משמעותי מהמשכורת כבר בגילאי ה20 המוקדמות, יצבור פער גדול על מי ש10 שנים לפחות ירוויח משכורת שאי אפשר לחסוך ממנה ורק אז יתחיל להרוויח ולחסוך (אפקט ריבית דריבית).

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אכפת לך לפרט על האופציות?נק-ניקאחרונה
היא למשל נבהלת מהרעיון של תואר שני כי היא לא רוצה להצטרך ללמוד עוד שנים 
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפור
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

ממש תודה לכולן על התשובות המפורטותנק-ניק
אני אראה לה את התוכן של השרשור.

שאלה נוספת שאנונימית ואמאשומי כתבו על זה קצת זה אם יש אופציות של פחות שעות במשרות של הנדסת חשמל 

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגע
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

לא. שוקולד כן (בערך 2 קוביות ביום)קמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך ח' בתמוז תשפ"ו 13:07

בס"ד

 

פעם בשבוע מאפה שווה. וקינוחים בשבתות.

כשיש, כןשנהבאחרונה

בדכ אין. בדכ משהו מתוק עם הקפה בבוקר.

הבעיה אצלי היא שאם אין משהו מתוק אני פשוט מכינה. ואת זה אני באמת מסוגלת לנשנש בלי חשבון.

אולי יעניין אותך