זקוקה לעזרה..הילושש

היי לכולם.. 

 

אני בקשר עם בחור כבר חודש בערך, 

בהתחלה ממש התנגדתי להיפגש אתו כי הייתה לי דמות בראש, ידעתי מה אני בדיוק רוצה, וכל מי שהציעו לי שהוא לא כזה- ירד. 

נפגשנו בסוף כי ההורים לחצו, אבל עם כל פגישה למדתי להכיר אותו והתחברתי אליו מאוד... 

רציתי בחור שיושב ולומד ותורה היא חלק מרכזי בחיים שלו, והכרתי בחור שעובד רוב היום, וקובע עתים 3 פעמים בשבוע. הוא שונה ממה שדמיינתי בחיצוניות.. אבל אני אוהבת את איך שהוא נראה.. 

אבל מה שכן, אפשר לומר עליו שיש לו מידות מעולות! מבחינת מידות- זה בדיוק מה שרציתי!

 

בקיצור, נפגשנו ונפגשנו, יש לנו שאיפות זהות בסופו של דבר, 

אבל כרגע מורגש פער ברוחניות, הוא בחור שמתחזק.. ואני כבר לא שם ברוך ה'.. 

הלכנו לרב, הרב בירך אותנו.. בקיצור, הכל נראה מתאים.. 

 

התחלנו לדבר על מפגש הורים, 

ופתאום הוא אמר לי שההורים שלו נגד חתונה עם ישיבה נפרדת. כלומר, הריקודים נפרדים והישיבה מעורבת. 

נורא נורא קשה לי לקבל את זה!! מאוד! זה ה-חלום שלי! שיום החתונה יעבור בשיא הקדושה והרוחניות! 

 

הוא אומר שההורים שלו נורא בעייתיים בנושא הזה ומאוד יתעקשו.. הוא ינסה לעשות מה שהוא יכול אבל זה נראה אבוד. 

 

אני מאוד רוצה את הבחור.. אבל אולי זה כבר הרגש פועל חזק מידי.. 

יש בינינו תקשורת טובה, נעימות, משיכה, שאיפות נכונות וטובות.. 

 

השאלה היא האם זו לא התפשרות גדולה מידי?

 

מבולבלת נורא.. 

אשמח לעזרתכם..  

 

לא הבנתי איפה ההתפשרות?לב אוהב

את מדברת רק על חתונה בישיבה נפרדת

או בכללי על זה שהוא בשלבי התחזקות ואת כבר לא שם?

כי אם זה רק ההורים, אז אני לא רואה בזה התפשרות או בכללי בעיה, כי מדובר בהורים - לא בו!

אבל אם זה לגביו וההתחזקות שלו עדיין אני לא חושבת שזאת התפשרות כי את רושמת שיש את הדברים שצריכים להיות בקשר. 

ובעיניי זה מה שהכי חשוב.  במיוחד אם בסופו של דבר אתם שואפים לאותו מקום.

אם את יכולה להעריך אותו מבחינה רוחנית ומבחינת אישיותית אז אני חושבת שמצוין. 

אני מדברת יותר על הישיבה המעורבת שהוא רוצה..הילושש

אז בנוסף שהתפשרתי על מישהו שהוא לא החלום מלכתחילה, (אבל הוא טוב.. פשוט טוב מסוג אחר.. )

להתפשר גם על קדושה בחתונה..?!

הוא רוצה או ההורים?..לב אוהב

ונשמע לי מוזר שאת מסכמת את כל הקשר או את המושג התפשרות כמשהו כל כך נקודתי... 

 

אם את מתפשרת לכל החיים, מצחיק להתעקש על החתונהק"ש
או יותר מדוייק, אם את מחליטה שזה מה שנכון, ממכלול השיקולים - אז תשכחי מהמילה 'התפשרתי'. זו ההחלטה שלך וזה הבית שאת בונה.

ואם הבית הזה לא יתנהל לפי הערכים שלך - אז עם כל הכבוד לדברים הטובים באמת שבו - תעזבי עכשיו.

מה זאת אומרת התפשרת?ילדה שהיא גדולה
נשמע כאילו את עושה למישהו טובה שאת מתכוונת להתחתן איתו בכלל. את אמורה להיות שלמה לגביו ולא להודיע בכל הזדמנות שיש לך שהתפשרת, זה בן אדם שהולך איתך לכל החיים.
לדעתי לכי לייעוץ אצל יועץ נישואין .נפש חיה.
חודש זה זמן מאד קצר...
רק חודש, לאן אתם רצים?הלוי
תשימו את הדיבורים על חתונה בצד ותמשיכו לצאת ולהכיר אחד את השנייה.
הבעיה שלכם היא שאתם לחוצים יותר על החתונה מאשר להפעיל שיקול דעת אמיתי על כל מכלול הנישואין. ויותר כלפייך, את עסוקה בלרדוף אחרי חלום ולא עוסקת במציאות.

קחי עוד זמן להכיר אותו (לדעתי לפחות עוד חודשיים) ולראות אם את באמת רוצה להתחתן איתו ולחלוק איתו את שארית חייך.
קשקושק"ש
אם זה זה - אין מה למרוח, למרוח לא נותן כלום. היא צריכה לקבל החלטה, האם הידוע לה מתאים לה או לא. ללא היכולת לקבל החלטות בנושא, עוד חודשיים הם יהיו עם אותם התלבטויות, רק הרבה יותר מסובכים רגשית.
כשבאמת זה זה אז סבבה.הלוי
אבל כשלא סגורים על הרמה הרוחנית של הבן זוג והאם יקום או ייפול דבר על ישיבה נפרדת או לא, אז כנראה שהיא לא כל כך בטוחה שזה זה. ולכן, אם היא כן מעוניינת בו אבל עוד צריכה לברר, אז כדאי לקחת עוד זמן להכיר.
מי אמר שישיבה מעורבת זאת לא קדושה?חלל הפנוי
בבית המקדש בקורבן פסח אוכלים בחבורה. בנים ובנות. ולפי ההלכה אם מישהו לא רואה מישהו/י שיושבים בשולחן זה לא נקרא לאכול בחבורה בשמחה ומכאן לומדים שישיבה מעורבת היא לא רק שמותרת אלא אפילו יותר מזה.(אם אני לא טועה זה הרב משה פיינשטיין אמר בשות שלו לגבי השאל הזאת של ישיבה מעורבת בחתונה)

דברי עם הרבנים תשאלי אותם על זה. ושוב זה נקודה.
גם אם אין אפשרות מצדך לקבל תשובה כזאת של גדול הזה כי את הולכת אחרי גדול אחר שאמר לא אז יש אפשרות של התפשרות בשביל ההורים לעשות חלקה של ישיבה מעורבת למשפחה וחברים שרוצים לשבת מעורב.. כמו שעושים לחרדים שיושבים בנפרד וזה חתונה שהרב יושבים מעורב עושים להם מחיצה והם יוששבים שם בנפרד.(מה שגיליתי בכלל שהם יושבים מעורב שם... אז...)
בהצלחה
לא רוצה לפגועאוורסט
אבל לדעתי לא מסיימים קשר על ערב אחד. נראה לך הגיוני שבגלל שההורים שלו עוד לא במדרגתך אז תפסלי בחור שאת רואה כמתאים לאבא לילדים שלך? וזה לא שהוא לא שומר על הלכה אלא בסהכ מכבד הורים שעוד לא מחמירים בישיבה נפרדת. אנחנו מתחתנים ל120שנה ולדורי דורות בעז"ה נראה לי הזוי לפרק בגלל חומרה של ערב אחד שנגמר
יום החתונה הוא רק סימן לבאות!ק"ש
הרעיון היפה כשלעצמו, שהחתונה תהיה בשיא הקדושה - הוא כסימן ופתיחה נכונה לבאות.
לכן אם לאור המידות הטובות ושאר המעלות שאת רואה בו, את רוצה להתחתן איתו - את מקבלת את כל דרך החיים שלו, כולל מה שזה יגיד - דרך חינוך הילדים, מה עושים בשעות הפנאי, איזה סרטים/ספריםץאינטרנט וכו' נכנסים הביתה ואיזה לא?

אם בכל זה את מוכנה לקבל את דרכו - מצחיק להתעקש על סדר הישיבה בחתונה (מכיר רבים, ששני בני הזוג רצו חתונה נפרדת כדין וכהלכה, אבל קיבלו את זה שמבחינת ההורים שס"ס האירוע שלהם והם משלמים עליו - אין אפשרות אחרת).

אבל אם בכל שאר העניינים, את 'בונה' על זה שהוא בהמשך ישתנה ורק הנושא שבוער עכשיו, זה החתונה עצמה - חבל, אח"כ יש בפורום נשואים שרשורים מתוסכלים של כאלו שמשתגעים מדרך החינוך של בן הזוג, מהסרטים שהוא רואה (הרי את רוצה קדושה בבית!), מרמת ונושאי השיח שלו וכד'.
אם אתם אכן מתאימיםסוסה אדומה
חבל לפסול מישהו בגלל ההורים שלו.

וכדאי שתבררי את הסוגיה של הישיבה המעורבת,
הבנתי שבעבר כולם היו יושבים ככה.
מה גם שבעיניי ישיבה מעורבת בחתונה לא שונה מהליכה מעורבת ברחוב, או ישיבה מעורבת במסעדה. נכון שבישיבה מעורבת בשמחה משותפת יש קירוב הדעת, אבל למה זה לא קדוש?

מי שמחפש להסתכל על נשים, יעשה את זה גם בלי הישיבה המעורבת. ואדרבה, אולי תגרמי ככה לשידוכים.

אבל לא באתי לשכנע אותך לגבי הישיבה המעורבת, אלא להרגיע אותך למקרה שלא תצליחי בדיוק כפי שרצית.

לגבי החתונה עצמה, ראיתי כמה מקרים שחילקו את החתונה לישיבה מעורבת ונפרדת... לא היה רע בכלל.
אם להורים שלו חשוב מעורב, אפשר שאתם תכבדו אותם והם יכבדו אתכם.
מדובר בזוג. ולפעמים צריך להגיע לפשרה...
אולי את לא בשלה להתחתןמאיר231

מצטער אם אני פוגע, אבל לדעתי אם את שוקלת לפסול בחור בגלל התפשרות בסדר גודל כזה קטן, את לא ממש מוכנה להתחתן.

נישואים כוללים הרבה יותר התפשרויות.

מצטער שהאביר על הסוס הלבן הוא בנאדם ולא פנטזיה מוחלטת.

 

אולי זה סימפטום לכך שיש דברים אחרים שמפריעים לך באדם שאת יוצאת איתו.

 

בפועל אני לא חושב שזה כזה נורא אם הישיבה מעורבת, אפילו אצל רוב החרדים שאני מכיר (חרדים ממש)

(הערה, אני מבין שהחתונה זה היום הגדול וכו', וזה התפשרות אמיתית)

לא חושב שזה בעיה זה עניין שלך. אבל מבחינה הלכתית יש בעיה.מחייכת =)


ממש לאמאיר231

לא ראיתי שום איסור ברמב"ם, בטור או בשו"ע.

בנוגע להלכה למעשה - בעולם ההלכה החרדי האמריקאי ברור שמותר - ר' משה פיינשטיין, הרב הוטנר, ר' יעקב קמינצקי, ר' אהרן קולטר, הגרי"ד ר' אהרן סולוביצ'יק ועוד פסקו שמותר, ולפעמים אפילו לחתחילה, הרב עובדיה מתיר בדיעבד, יש עדויות על מלא רבנים שישבו בחתונות מעורבות.

 

יש מקום להחמיר, באמת שיש.

אבל ברור שיש מקום להקל.

 

יש איזו מחשבה שצריך להפריד בשביל קדושהים...

אם ההלכה מתירה, לא אמורה להיות קדושה גם כך וגם כך?

אני לא עשיתי את הישיבה בהפרדה והיו שאמרו לי שהרגישו קדושה ושכינה בחתונה

מצחיק שהיו אורחים שאמרו לי שלא יגיעו בגלל שהישיבה לא בהפרדה...

בסופו של דבר דווקא בגלל זה ניסינו לעשות קצת שידוכים אחרי..

 

ועכשיו ששמתי לב שאתם רק חודש ביחד, באמת למה למהר יותר מדי, חכו עוד חודש לפחות

תהיו שניכם יותר בשלים במי שאתם ובקשר ביניכם

אישית אני מבינה אותךחסויה55

מבחינתי לא בא בחשבון חתונה בלי הפרדה...

אבל זה נשמע שבלי קשר לזה מה שמפריע לך בעומק זה שהוא לא שם.. כלומר שזה כזה דחוף רק לך, ואת רוצה מישהו שהדברים האלו יהיו חשובים גם לו. זאת נקודה למחשבה כנראה יותר מהאם ההורים שלו מספיק דוסים או לא..

מעניין מה שאת כותבתאורות הכתובה
שלא בא בחשבון חתונה בלי הפרדה
את מתכוונת שלא בא בחשבון שתהיה ישיבה מעורבת באשר היא, או שגם אם תהיה, עדיין תשאר האופציה למי שרוצה לשבת נפרד לממש את רצונו (היינו השילוש הקדוש של עזרת נשים, עזרת גברים ועזרת ה', בה יושבים אני וכל רעיי המזרוחניקים)?
אם תממנו בעצמכם את החתונה,שלג בירושלים

אז לא תצטרכו להקשיב לדעת ההורים בעניין, ותוכלו לעשות בנפרד.

 

אם אתם תלויים בהורים, אתם תצטרכו להתגמש איתם.

 

בד"כ הפתרון זה לעשות את רוב החתונה בנפרד, ומוסיפים בצד איזור שהישיבה בו מוערבת.

ראשית,ד.

כדאי לשאול רב.

 

דבר שני, בהיות אחרי הכל, אתם מתחתנים (אם אכן..) - הוא יכול לומר להוריו שלך זה מאד חשוב, ולהציע פשרה: יהיו מקומות לבנים, מקומות לבנות, ומקומות למוזמני הוריו שיהיו ב"מעורב". ראיתי דברים כאלה. כך אולי גם את תשמחי - ומצד שני,מה שנוגע למוזמנים של הוריו - לא תכפו עליהם.

לדעתי לשאול רב. זה ממש לגיטימי מה שאת מרגישהמחייכת =)


נשמע שזה הואעלומה!

זה שיש קונפליקט זה בסדר וזה טבעי ותסתדרו

 

שיהיה במזל טוב , בהצלחה ובנחת

אני בדרך כלל לא מגיב כאן זה מקרה חירום!דוד מלך ישראל
אני חושב שעדיף לבחור שתשחררי ממנו...
לא כדאי בכלל להתייעץ על שאלות עם רגישות כזאת גבוהה פה.הדוכס מירוסלב

כדאי להתייעץ עם רב פוסק שמכיר את שניכם.

באמת שמיותר לך לכתוב את זה כאן, סתם תכנסי לבלבולים מרוב הדעות ובטח שרוב מי שכאן לא יכול לייעץ בעניין כזה רגיש כשכבר מדברים על חתונה.

סתם מתכון למפח נפש לעניות דעתי...

ההורים שלו רוצים ישיבה מעורבת?והוא ישמיענו
אפשר לארגן שולחן למשפחה (המצומצמת) שיהיה מעורב וכל שאר המקומות יהיו בישיבה נפרדת
זה אימון זוגיות מצוין בשבילכםמישהי 1
שבו, תדברו, תבינו אחד את המקום של השני ותגיעו למסקנה
תמצאו פיתרון יחד!! זה מה שעושים כל שנות החיים כזוג
אצלינו היה סיפור דומה שונהזוהרת בטורקיז

בנוגע לישיבה נפרדת, חייבת להגיד לך, מכל הלב, שזה ערב אחד חתונה, ותאמיני לי מכל הלב,! שלא ישיבה נפרדת\ מעורבת יעשו את ההבדל!.

זה יום קדוש בפני עצמו, את בכלל לא תשימי לב.

אצלינו היה בסוף ישיבה נפרדת, וכן זה מיוחד מאוד.

אבל זהו. החתונה הייתה מרגשת ומיוחדת בגלל האנשים ולא בגלל ההפרדה, ובגלל ההכנה עשינו לחתונה.

 

יש כ'כ הרבה דרכים לפתור את זה, שמשפחות רק יישבו ביחד, ורווקים ישבו בנפרד, שכן תיהיה הפרדה אבל שהמשפחה של בעלך ישבו ביחד. 

 

אני אישית לא העלתי בדעתי בתור רווקה שתיהיה לי חתונה בישיבה נפרדת, מעולם, גם המשפחה שלי.

אבל המשפחה של בעלי זה היה כ'כ חשוב, שאמרנו שבשביל שלום בית נעשה את זה. וגם למדתי לאהוב את זהץ

ושוב, זה ממש לא מה שהופך את החתונה לקדושה.

פשוט בנות יושבות ביחד ונהנות, בנים יושבים ביחד ואוכלים, ובניהם יש וילון.

 

את גם יכולה להסביר למשפחה של ארוסך שז לא עניין גדול כמו שעושים אותו ככה..

אני הייתי כמו בעלך, בכלל לא ידעתי איך אני באה להורים שלי ואומרת להם את זה.. אז פשוט השארנו להורים לדבר בינהם והם סגרו את הכל ;).

 

מכל הלב, אני אומרת בשיא הרצינות, תשקיעי בבית שלכם שיהיה בו קדושה, חתונה עוברת כל כך מהר..! מבטיחה לך שהיא יכולה להיות קדושה גם אם יש ישיבה נפרדת וגם אם יש ישיבה מעורבת!!

 

בחירות טובות בעז"ה

וואו, כתבת יפהארץ השוקולד
תודה
מי אמר שלא ירגישו?הדוכס מירוסלב

את בעצמך עשית בהפרדה, זאת לא ראיה.

ולפי הפוסקים הספרדים אין על מה לסמוך בישיבה מעורבת.

שכל אחד ישאל את רבותיו, יש פה צד איסור.

כי הייתי באינספור חתונות מעורבות שהיו קדושות ומיוחדות בזכותזוהרת בטורקיז

החתן והכלה ולא בגלל הפרדה

גם אני הייתי באינספור כאלההדוכס מירוסלב

ולא הרגשתי קדושה ברובן. בטח לא אצל מי שהולך נגד ההלכה שלו. לאשכנזים יש על מה לסמוך, זה עניין אחר.

אבל ההבדל בין החתונות הנפרדות לגמרי לבין אלה שסומכים על דעות שלא שייכות לקו הפסיקה שלהם - לי - היה ניכר מאוד.

 

מיוחדות זה עניין רגשי, פחות רלוונטי להכרעה בהלכה. הייתי בחתונות של קרובים שלי שכל החתונה הייתה, שה' יעזור, ועדיין התרגשתי כי אלה אנשים קרובים אלי. זה לא מוכיח כלום...

אנחנו לא באמת "מרגישים קדושה"לב אוהב

אני כמובן לא באה לזלזל לא בך ולא באף אחד. אבל זה קצת נאיבי לחשוב שבאמת נרגיש שיש קדושה או אין.

יש יחידי סגולה עם נשמות באמת מזוככות שירגישו מיד. לכן לא הייתי סומכת על תחושות כאלה או אחרות.

הייתי סומכת על מה שצדיקים אומרים שהם בוודאי יודעים לזהות מתי יש קדושה במקום ומתי אין.

לטעמי גם אם הייתה חתונה של אורות וזיקוקים, וריגושים ודמעות..שירי דבקות ונשמה וכו' וכו'

אם צדיקים אמרו שזאת לא קדושה, אז זאת פשוט לא קדושה נקודה.

וזה ההבדל לצערי בין המגזר הדתי לאומי לבין החרדי. סליחה , פשוט הייתי חייבת. צרם לי ממש. 

 

 

^^הדוכס מירוסלב

הרבנים הספרדים והאשכנזים שלא מקבלים את הפלפול שעשו על הלימוד זכות של הלבוש אומרים שאפילו אין שם שֵם סעודת מצווה.

אני לא הכי מסכימה..זוהרת בטורקיז
איך שאת מכדירה קדושה ואיך שאני כנראה שזה שונה.
אבל תודה בכל מקרה על התגובה
אני לא מגדירה על פי הדעות שלי. זה ההבדל.לב אוהב

נטו על פי מה שרבנים גדולים וצדיקים גדולים אמרו.

 

אז אני כן מגדירה על פי הדעה שלי זוהרת בטורקיז


על פי התחושה שלך.לב אוהב

ודרך אגב מן הסתם שיש חלקים שכן אולי יותר מרוממים, מרגשים, יותר צנועים.

כמו לדו' בריקודים שזה בהפרדה. ברור שלא כל החתונה פסולה. 

אבל בישיבה קדושה זה לא. אולי זה לא בהכרח אסור (כי אני בטוחה שיש דעת מיעוט להקל), אבל לא הייתי קוראת לזה קדושה, ולא הייתי מצהירה שזה לכתחילה. 

 

יש גם אנשים שיושבים בנים בנות במעגל, מדליקים נרות, שרים שירי נשמה, והם בטוחים שהם מרגישים את הנשמה שלהם יוצאת מהתרוממות הרוח והקדושה שהם מרגישים. קדושה של היהדות זה לא. הם עושים משהו מאוד רוחני ולכן הנפש שלהם אולי מרגישה התרוממות והתרגשות. אבל זה לא קדושה.

 

קדושה לא יכולה להיות במקום של עירוב. 

ולסיום- 

"היו פרושים מן העריות ומן העברה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערוה אתה מוצא קדושה".

(וזה לא דעה שלי, זה רש"י שהביא את הספרא לפסוק מהתורה. ככה קראתי)

 

רק לאשכנזים יש על מה לסמוך כשמקיליםהדוכס מירוסלב

הרב אליהו כתב על זה דברים חריפים מאוד, ואני די בטוח שהרב עובדיה גם יצא נגד זה, לא זוכר במפורש אבל.

כמדומני שזה רש"י בפסוק/ים הראשון פרשת קדושים (כותב בע"פ)

לא כ"כ שייך...ד.

קדושה זה דבר אובייקטיבי. מציאות. זו לא "הרגשה".

 

אע"פ שיש גם רגשי קדושה. זה ענין נוסף.

 

"כל מקום שאתה מצוא גדר עריות - אתה מוצא קדושה". הכוונה אינה ל"הרגשות".

 

"קדושים תהיו" - גם כן אין הכוונה ל"הרגשה".

 

 

כמובן, יש עוד מרכיבים לקדושה. החתן והכלה, האוירה של החתונה. השמחה של מצוה.

 

אבל לומר ש"את יכולה להבטיח שיכולה להיות קדושה גם עם ישיבה נפרדת וגם מעורבת", כלומר, כאילו אין לכך משמעות - זה לא נכון. אינך יכולה "להבטיח", כי קדושה אינה "הרגשות" בלבד.

אז צריך לשאול פוסק הלכה, ולראות מה ראוי לעשות ומה ניתן לעשות.

דעת תורה..הולך בדרכך
רק ככה תדעי מה רצון ה'...
אנחנו קטנים מלדעת את חשיבות החתונה הנפרדות..

נחלקו בכך הפוסקים, ככה שתשובה של דעת תורה כשיש מחלוקתארץ השוקולד
היא לא משכנעת
בדיוק בגלל זה כתוב..הולך בדרכך
"עשה לך רב.."
וזה בדיוק למקרים כאלה..
או שאתה חושב שההחלטה שלך טובה יותר מדעת תורה..
יש צד אחד שהרב שלהם סובר כך וצד שני שהרב סובר אחרתארץ השוקולד
היא מנסה להשתכנע בצד אחד כדי להרגיש טוב יותר עם ההחלטה שתהיה בפועל בחתונה כדי שהצדדים יגיעו להסכמה
בלתק, לא חושב שזה עניין מספיק גדול לבטל את הקשר בגללוארץ השוקולדאחרונה
זה ערב אחד והוא לא ישפיע על חייכם בעתיד, אז לאף כיוון לא הייתי נותן לזה להיות אפילו סעיף בהחלטה על האם להתחתן.
עדיף להחליט לפי דברים שיהיו בעלי משמעות לאורך זמן ולא ביחס לאירוע.
(אלא אם כן את רוצה להתחתם בשביל האירוע ולא בשביל החיים יחד, ואז זו נקודה רצינית למחשבה. [לא מנסה לפגוע, אבל זה נקודה שלדעתי כדאי לחשוב עליה])
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך