אני מיואשת. האם יש דבר כזה בי"ס שלא שם על ציונים?.~~אני~~
שלום וברכה
מאז ומתמיד אנשים טענו שיש לי שכל, יש ברשותי הפוטנציאל.
הבעיה היא שאף פעם כמה שלמדתי לא קיבלתי במבחן יותר מ-70.
חרוש חרשתי ונחרושה, והציון הוא 46, 41, 60, 64 וגו'
זה מייאש ומתסכל עד מאוד.
לפני מספר חודשים עשו לי איבחון, והאבחון גרם לכך שיש לי עכשיו הארכת זמן 25%, בחינה בע"פ ודף נוסחאות מורחב. ההארכת זמן עזר לקצת, אולי עוד כמה נק' נוספות משום שיש לי יותר זמן להתאפס. הבחינה בע"פ גם עזר קמעה, כי יש לי גם טיפה דיסלסציה וקשה לי לנסח, אך להכי הרבה ציון 75 עם כל ההקלות והלמידה המאומצת.
ושוב- לא עוזר ללמוד, לשנן, כלום. זה חומר קל, אני אפילו אוהבת ללמוד כמה מקצועות, אך גם בהם אינני מצליחה.

מה שעוד יותר מתסכל זה שהמורות חופרות, קודחות לי שעות שיש לי שכל אך אינני מנצלתו. ואין זה נכון- אני לומדת הרבה ופשוט לא מצליחה בכלום. 
גם כאשר אני לומדת עם חברה/מורה פרטית, לא עוזר כלום. יום אחד ישבתי ולמדתי עם חברתי- למדנו בידיוק אותו דבר, היא קיבלה 90 ואני 45. ;(
מה שמוזר זה שבמבחן אני מרגישה שאני יודעת. נניח שבוע שעבר היה מבחן במתמטיקה,, נושא שאני אף אוהבת (למען האמת אני כבר הפסקתי לאהוב הכל בגלל אי-ההצלחה שלי, אך עדיין יש בי את ה''סקרנות הטבעית'' המולדת;)), למדתי אליו עם מורה פרטית, נושא לא קשה במיוחד, אחרי המבחן הרגשתי סיפוק, הרגשתי שיש לי את ה-90, ופתאום....שוד ושבר!! 46 מתנוסס על טופס המבחן, ליבי דואב ועייני דומעות;(;)
זה גורם לכך שאני מתחילה לשנוא את כל המקצועות, אפילו מקצועות שפעם אהבתי. זה מייאש ומתסכל ואז אני פשוט לא לומדת, המורות וההורים מתעצבנים כי טוענים שאני לא מנצלת את שכלי וגו'...;(
^^וזה סיפור חיי המשמים^^.
שאלתי היא- האם יש חיה כזאת בית-ספר שלא שם על ציונים? שאין בו מבחנים? זה מסתכל לאללה שעם כל שכלי ומוחי אינני מצליחה. ;(האם יש פה עוד מישהו עם בעיה דומה?
או לחילופין- האם יש אפשרות שנותנים לאנשים עם ליקויי למידה ממש קשים אך עם שכל, אפשרויות כמו לא לעשות בגרות וכד'? ואם אין- למה לעזעזאל אף אחד לא ממציא את זה? 

שאלה נוספת- יש לי הקלה- בחינה בע"פ. האם  גם במתמטיקה אני יכולה להשתמש בזה? איך עושים זאת? 
תודה רבה!
אוי, הסיפור נשמע בכלל לא נעים...שרבוב
ממש מזכיר לי את עצמי (ב"ה רק במקצוע אחד--)
א נ ג ל י ת !
כמה שאני לומדת ומתאמצת ומשקיעה ולוקחת מורות פרטיות, וקוראת ונבחנת שוב...
עדיין הציונים על הפרצוף...
 
אז זהו עניתי לך לפחות על שאלה אחת...
(יש עוד מישי עם בעיה דומה)
 
אין לי מושג מה עושים עם זה....
לדעתי נקים אגודה~~אני~~
אצלי זה בהכל, אבל באנגלית הכי הכי.
יש לי גם קליטה דפוקה מאווד לשפות. אנגלית זה הכי מייאש- אף אפילו שום דבר אחר אני לא מצליחה

כשאהיה גדולה אקים בית ספר, אקבל בו רק ילדים כמוני- חכמים אך לקויים, גאונים אך לא יוצלחים במבחנים וכו'
בבית ספרי לא יהיה בגרויות ומבחנים
לפעמים חלומות מתגשמים....;)
מתסכל מאוד.
רעות תני כיף גמאני....<^TNT^>
כמה שאני יודע ת'חומר אני לא יקבל יותר מ60
[בלחץ אבל ממש בלחץ 70...
אני נמצאת איתך בדיוק באותה סירה בדיוק!!!חרדית!
בס"ד
 
גם אני רעות בול כמוך...
 
אבל בול ויש לי גם אותם הקלות כמו שלך...
 
ואני שונת ללמוד עם חברות כי תמיד אני מקבלת את הציון הכי נמוך וזה מפדח ממש!!!
 
40,50,60,..-ממש מספרי נעליים..זה נוראייי פשוט כך!!
 
ויש לי חוצ במטמ' אני פשוט לא יודעת איך אני עושה אותו עשיתי ב4 ורבע שעות 3 תרגילים כל תרגיל 10%..ועליהם ישבתי אם המורה עד שהצלחתי קיצר אני ממש סתומה..
ואמא שלי והומרות ומנהלת והדודים וכו' אומרים לי שאני חכמהה..מאוד!!!! ומי שלא לומד כל השנה גם אם הוא היה הכי חכם בעולם לא יצליח..ואני כן לומדת עושה ש"ב חורשת למבחנים וכלום!!!
 
הם טוענים שאני לא משקיעה..אז הצליחו לסדר לי בחוץ משהיא שתשב לידי ותקריא לי את התרגלים אולי זה יעזור לי יותר להבין..
אנייי ממש בלחץ..
 
לפחות בקטע של החברה אני ממש אהובה ומקובלת...ותמיד יורדת על עצמיי...ואנגלית זה גם בשבילי סיפור מההפטרה..ולשון קיצור לייסטייר...
 
ה' יעזור..הקטע שכולם טוענים שאני חכמה מאוד אבל מזלזלת..גם בנות בכיתה שלייי.....
ממש מזדה איתך מאוד!!!!!!!!
אל דאגהפיתון
את באמת חכמה. את לא מזלזלת. פשוט קשה לך בצורות למידה מסויימות. זה ענין של צורת חשיבה. יש הרבה כמוך, אנשים נפלאים. אל תהיי בלחץ ואל תזלזלי בעצמך בשום אופן. זה שאחרים אומרים שאת מזלזלת - זה לא בגלל שהם רעים, אלא הם פשוט לא מכירים את התופעה הזו של אדם חכם שיש לו קושי בצורות למידה מסויימות.  תזהי את הצדדים החזקים שבך (למשל, הצד החברתי), תשקיעי בהם בכנות ובעדינות, לא כדי לעשות רושם אלא מתוך הבנה שלא במקרה ה' נתן לך אותם - ועם זה תשתדלי באופן סביר גם בתחומים האחרים, תבקשי אולי ממורה לעזור לך לזהות איפה הקושי בכל מקצוע ותראי אם את מוצאת דרך "לעקוף" אותו, אך בשום אופן אל תחלישי את עצמך בגלל זה. את לא "אשמה" וזה בכלל לא הכי חשוב. החשוב ביותר זה אישיות ערכית, מידות טובות, יראת שמיים ומעשים טובים. את זה כנראה יש לך יותר מאחרות.  אם תוכלי, תשתדלי למחול לאלה שאומרים שזה בגלל שאת לא משקיעה - מרוב איכפתיות ממך הם לא כ"כ מבינים אותך. אין ספק שבסוף תהיי "ספצית" במשהו (בין אם במקצוע, לימוד, בתור אשה, או בתור אמא) - ואז תוכלי להבין ילדים כאלה ולעזור להם..     דן.
לדעתי...הדרך לשיפור אנגלית...1hadar1
זה פשוט לקרא כמה שיותר...נכון.. זה מתסכל שצריך כל מילה לבדוק במילון..
ות'כלס זה מייאש. אבל בסופו של דבר זה הכי משתלם. אחותי היתה בכיתה ט' גרועה באנגלית והיא פשוט התחילה לקרא ולקרא ולא וויתרה לעצמה ובסוף לא
רק שהיא עשתה 5 יחידות+2 יחידות תרגום אלא גם שבכיתה י"ב היא פשוט לא למדה.המורה בעצמה אמרה לה שאין לה כבר מה ללמד אותה.
רק מהספרים היא הגיעה לרמה של דוברת. היום היא קוראת כמעט ורק
ספרים באנגלית..
אז גמני התחלתי לעשות כמוה(:
אמנם אני לא יעשה 7 יחידות באנגלית(: (אין לנו בכלל דבר כזה)
אבל זה שיפר לי ת'אוצר מילים בצורה ענקית...
כל הכבוד לפתיחת הפורום!אנונימי (פותח)
בס"ד
 
גמני עשיתי 7 יחדות באנגלית...ואני בכיתה י'!..
 
עשתי השנה רק 7 יחדות...וגם 5 במטמ' + יחדה נוספת רק למחוננים..
 
מאוד חשוב הפורום הזה...מאוד!!!!
וואוO:1hadar1אחרונה
יש לך קשר כלשהוא לאיינשטיין?
תגובהנ.ג
לפי מה שאני הבנתי אין בחינה בע"פ במטמטיקה לצערי אין אפילו שכתוב לבוחן נטרלי ובזה אני הכי צריכה ויש לי שיטה בשבילך איך ללמוד מילים  באנגלית שלי היא ממש עוזרת (כשאני לא מתעצלת ומשתמשת בה) אני כותבת כל מילה על בריסטול או דף קטן באנגלית ובצד השני אני רושמת את הפרוש שלה בעיברית  ואז אני מעבירה את כל המילים ומילה שאני לא יודעת מה הפרוש שלה אני מחזירה אותה לסוף הערמה וגם אני חושבת מה היא מזכירה לי וככה אני זוכרת אני עושה את זה עד שאני יודעת את כל המילים אני מקווה שזה יעזור לך וסליחה על החפירה ואני ישמח לדעת אם למשהו יש עוד שיטות כאלה לא רק באנגלית 
ואוושרבוב
השיטה של המילים מעולה.
אבל תודו שזה מעצבן לשבת על כל מילה 10 שנים ולהמציא לה פרושים רמזים וסיפורים....
 
 
יש כל מיני אסטרטגיות למידה...
אחת מהם היא לשרטט טבלאות תרשימים וכאלה..
ויש לחזור על החומר בע"פ ללמד משיהו לעשות ראשי תיבות,
להמציא על העיניין סיפור מצחיק ואז ג"כ קל יותר לצחוק בגלל האירוניה.
השיטה שבתכלס הכי עוזרת לי זה ללמוד עם משהו....
 
לא לכולם זה עוזרנ.ג
לי זה דווקא ממש לא עוזר ללמוד עם משהי למרות שזה כיף לי כי יש לי איזה שהיא בעית ריכוז קלה שאני מוסחת בקלות אז זה ממש תלוי בבנאדם
לא לוקח כזה הרבה זמןנ.ג
דרך אגב זה ממש לא לוקח לי שנים כי אני לא מתחלה להמציא סיפורים ודברים כאלה הקונוטציה הראשונה שעולה לי בראש עוזרת לי לזכור
מה הסיבה?כלנית1
קודם כל - אל יאוש. אחרי סיום התיכון תגלי שבגרות זה הרבה אבל לא הכל. אפשר למצוא קורסים של מספר חודשים בתחומים מבוקשים ואחר כך למצוא עבודה שלא דורשת את הניסוח ומה שקשה לך.
אני מציעה לך לקחת דוקא מבחן שלמדת אליו וידעת את החומר ולא הצלחת ולנסות לעבור עליו או לתת אותו למישהו שאת סומכת עליו לבדוק מה הסיבה לטעויות. האם את פשוט התרגשת ועשית טעויות קטנות בחישוב שהובילו לטעויות בסוף או שכל הדרך לא היתה נכונה.
האם סבלת או שאת סובלת מבעיית ריכוז ובזמן שלמדת עם המורה הפרטית היית מרוכזת ובמבחן לא היית מרוכזת?
אם יש לך בעיה של ריכוז, אני יודעת על בן של חברה בן 9 שכאשר הוא לוקח ריטלין הוא מעתיק את כל 10 השאלות שהיו לשעורי בית וכאשר איננו לוקח כדור, הוא מעתיק בקושי 2 שאלות. אם הבעיה היא ריכוז, יתכן שצריך לקחת את הכדור (רק בתקופת הלימודים או לקראת מבחנים) כדי לא להרוס לך את כל התעודה.
תוספת זמן עוזרת אך זה לא הכל.
יתכן שהתנאים בכיתה (אור חזק, רעש, לחץ,...) הפריעו לך ולכן אם תבקשי מבחן בע"פ (פרט לחישובים) או שתוכלי לעשות את המבחן לאחר השעור, למשל בחדר המורים כך  שהמבחן יתקיים בחדר אחר שקט עם תנאים אחרים.
קראתי פעם שאפשר בזמן שלומדים למבחן לטפטף מעט שמן אתרי (קונים בבית טבע בריח שמתאים לך ומרגיע כמו לבנדר למשל) ובזמן המבחן את מטפטפת לך מעט מהשמן על השולחן וזה מסייע לך להיזכר במה שלמדת.
מאחלת לך המון הצלחה!
בחיים לא שמעתי על השמןשרבוב
וזה ממש מזכיר לי את העובדה ש...
חלק מהסיבה שטוב לי ללמוד עם חברות זה בגלל שבבחינה קל לי יותר להזכר בחומר בגגל האסיסואסיה (כתבתי נכון?)
נשמע ממש מעניין
***אסיטואציהרנן
אסוציאציהאנונימי (פותח)
כותבים אסוציאציה ולא אסיטואציה.
יש אסוציאציה ויש סיטואציהנחשונית
אסוציאציה - מחשבה או רעיון העולים בתודעה בגלל קרבה כלשהי. (מילון ספיר)
סיטואציה - מיקום, מצב, מקום. (תוכנת מילון עידן)
 
אז למה מהם התכוונת? אני שואלת כי לפי ההקשר שניהם הגיוניים...  
השאלה מכוונת בעצם לכולכן: שירבוב, רנן וצופיהנחשונית
בואו נהיה יצירתייםאדמונית החורש
ונציע את זה לאקדמיה ללשון (יש עדיין דבר כזה?) בתור מילה חדשה שפרוסה אסוציאציה סביב סיטואציה מסויימת.
למה להיות מקובעים ולחשוב רק במושגים של נכון/לא נכון? ככה מתפתחת שפה, לא?
 
דבר ראשון תנשמי עמוק ותרגעי, את צודקת במאה אחוזsopa20
שזה מעצבן וזה מתסכל,ואני איתך !!!
זה מעצבן שמקבלים את האדם השני או בוחנים אותו על פי ידע ולא על פי אשיותו ואופיו......
תפני אליי במסר אישי יש לי מקום מצוין בשבילך ללמוד בו שיקבלו אותך כמו שאת ו...
אבל מאיפה את ? בת כמה את ? כלומר איזה כיתה ?
תפרטי והענה לך...
נ.ב. אני התקבלתי למכללה גם בלי פסיכומטרי עם זה מעודד אותך אז לא תמיד צריך לעשות פסיכומטרי אבל תעודת בגרות כדי לך איך שהוא לסיים למרות הקושיכי משתלמת ההשקעה והיא לא לשווא אם זה קשה לך תמרחי את הבגרויות על יותר שנים ותשלימי חלק מהם לאחר התיכון מקסימום הכי הרבה יקח לך עוד כמה שנים..
אבל זה יהייה בקצב שלך ולדעתי את פשוט מושפעת מהלחצים שהמורות שלך משפיעות אלייך, אולי כדי לך לשקול ולעבור למקום אחר לילמוד בו.
בהצלחה לך בהכל !
מכירה את הקושי הזה ומזדהה איתך אבל תראי שבסוף תצליחי.
100פיתון
שכחתי להוסיף:
עיינתי שוב במה שכתבת, התפעלתי מאד, ובתור מפקח ומנחה כמה מוסדות אני נותן לך (באמת, בלי טיוחים, אם כי אני בד"כ לא סובל ציונים..) 100 בחיבור. תשמחי, הנה ה100 הראשון שלך, הרווחת אותו ביושר - את יכולה גם להראות להורים.  דן.
יש דבר כזה. ו...את צודקת.פיתון
לכותבת המכתב היקרה, החשובה והמצטיינת באמת,
יש דבר כזה "בי"ס שלא שם על ציונים". אני בעניי ייסדתי עם גרעינים תורניים בכמה מקומות תלמודי תורה (שנה הבאה - גם בי"ס לבנות בעז"ה), שכדברייך "לא שמים על ציונים". זה בכלל לא מענין אותנו, ואנחנו גם לא נותנים "ציונים" בדברים העיקריים.  מה שחשוב זה הקישור לתכנים, ההתענינות, לחיות את הערכים הנלמדים - וזה, אני רואה, יש לך במידה גדושה. נכון שלפעמים בפעל בשביל מוסדות ההמשך - צריך את זה לעת עתה. אך עלייך לזכור שהעיקר זו האישיות ולא ה"מדדים, האלה. וזה חמור מאד אם תהרסי לעצמך משהו מסגולותייך היקרות בגלל הבלים כאלו, שהם בסה,כ "צורך טכני" גם אם לפעמים הכרחי לדברים מסויימים.  על כן, עלייך להחליט בכל תוקף שאת לא נותנת לאף אחד לקלקל לך את התענינותך הטבעית (מתנה יקרה שלכמה וכמה בעלי "ציונים" אין אותה), את אהבתך ללימוד (כנ"ל), את תדמיתך העצמית וכו'.  למדי זכות על הורייך היקרים שהם דואגים לך ואולי לא כ"כ מבינים מה קורה בתוכך. מה שאני מציע לך באופן מעשי  בשולי הדברים האלו (ובמפורש "בשולי" כי סגולותייך האישיות ויכולת למידתך הטבעית, חשובים לאין ערוך מהתבטאותם ב"ציונים" למיניהם), הוא שכאשר את חושבת, למשל, שתקבלי 90 וקיבלת 45 - תביני קודם כל שצדקת בהרגשתך, שהרי התכוננת באמת; אלא שיש פה איזה "עיכוב" שלא עלית עליו. תנסי, עם מורה קרובה מבינה, לאתר איפה הקושי ולמצוא שיטה להתמודד איתו. יתכן ששוה לפנות לאיבחון ב"ניצן" או משהו דומה כדי שיעזרו לך למצוא איפה בדיוק הנקודה של קושי הלמידה שלך, וכך תוכלי אולי למצוא "כביש עוקף" לקושי. אך העיקר לזכור לזהות את עצמך עם הנקודות החזקות שבך, ואת הקשיים לראות כדברים שצריכים טיפול אך אינם "אַת".  כתיבתך מאד איכותית וניכר מתוכה שאת נערה מצוינת חזקי ואמצי.   דן.  נ.ב. ממליץ לך לקרוא את "אין דבר כזה ילד רע" של אושי גרוס, הוצאת מדרשת מעלה חבר. אולי תתני גם להורים. 
מבינה מאוד לליבך- אבל....אנונימי (פותח)
אתן לך לדוגמא את עצמי, גם אני הוצאתי ציונים שהפילו את הדימוי העצמי שלי לריצפה , וברוך ה' היום הגעתי כבר לשלב של גידול ילדים, ולא תאמיני, אני בת 35 אמא ל10 ילדים יפים, חכמים, פיקחיים, ב"ה ה' חנן אותי בחוכמת חיים ובהצלחה בחינוכם, - זה נותן לי להרגיש שגם אם לא הצלחתי בלימודים- ואין לי בגרות - יש לי הצלחות בעזרתו יתברך בדברים הרבה הרבה יותר חשובים הקמת דור ישרים מבורך!! ותתפלאי לשמוע שאני גם עובדת!!- בעבודה משרדית שרק הוכיחה לי שיש לי הרבה יכולות וכישורים! וב"ה נראית צעירה ויפה ולא שחוקה!!!
 לכן קחי את החיים בפורפורציה כי יש מנהיג לעולם, והוא  מכוון הכל! יכול להיות שיש לך תעודה ומקצוע ולא מצאת עבודה, ויכול להיות שאין לך תעודה אך מצאת אחלה עבודה.... - פרנסה ממנו !!!! נקודה!!!! ושתלך ל..... התעודת בגרות שלי..... - הגעתי לבגרות נפשית ב"ה ששופכת אור על תפישת החיים שלי... וזה הכי חשוב!
 
הפתרון היחיד משיח בן דוד!!!
בחיים הכל עובר...אנונימי (פותח)
שלום לך,
 
הסיפור הוא כל כך מוכר,
אבל בסוף הוא עובר...
אני  כבר כמה שנים טובות אחרי התיכון והאולפנא...
ואני חיה וקיימת.
בית הספר הכי גדול שבעולם הם החיים,
ואת מתחילה לטעום,
ככה לומדים שאין שחור או לבןבחיים
- ואכן ציונים זה לא הכל בחיים.וזו לא רק סיסמה...
אני עברתי בדיוק מה שאת עוברת-
הרבה דברים נשכחים מאל לב,
אבל אין ספק שהכשלון הוא צורב.
זה לא בדיוק מהנה,
אבל ככה לומדים שבחיים הכל עובר,
ןיש דברים הרבה יותר חשובים מאשר ציונים..
זה לא אומר שום דבר על אישיותיך-
אלא ההפך..
 
יש לי עיצה שעזרה לי מאוד אז, ובכלל בהמשך 
 (כשלמדתי לתואר הראשון שלי..- בכיוון הזהוזה קורה, ובגדול!!)
את צודקת, אפשר ללמוד מלא ,-
אבל השאלה איך??
במהלך האולפנא עשו גם לי כל מיני אבחונים- ולא תמיד עולים על הבעיה..
לרב הבעיה היא-
שלא מלמדים אותנו איך ללמוד,
זה נקרא אסטרטגיות למידה..
 
הייתי ממליצה לך בחום לפנות למשהו בסביבתך הלימודית-
כמו יועצת או המורה, שתפנה אותך לכל מיני אנשים טובים שעוזריםומלמדים איך ללמוד.
 
לי הלימוד הזה עזר מאוד..
וכעת הוא מניף אותי במהלך החיים,
אז בהצלחה רבה,
ובחיים- באמת, באמת-
ציונים לא אומרים כלום,
העיקר הוא מי את אל מול ה'.
עלי והצליחי-
רק בטוב ובשמחה.
גם איינשטיין היה תלמיד בינוני. תמשיכי למרות הציוניאנונימי (פותח)
יש הרבה סוגי חכמה: יכולת זכרון (שגם בה יש כמה סוגים כמו זכרון צילומי, ועוד), יצירתיות, יכולת הפשטה, יכולת לשייך בין דברים (למשל במתמטיקה, לדעת איזו נוסחה מתאימה לכל מקרה) ועוד הרבה, ממש הרבה סוגים. בשביל להצליח בבחינות משתמשים בחלק קטן מסוגי החכמה ובשביל להצליח בחיים משתמשים בסוגים אחרים של חכמה. למשל יצירתיות איננה באה לידי ביטוי במבחנים אבל משחקת תפקיד חשוב מאד בהמשך הלימודים האקדמיים (גם במדעים מדויקים, בהחלט). אלברט איינשטיין הידוע היה תלמיד בינוני מינוס בתיכון אבל חוקר מבריק.
רק אל תשברי. תמשיכי ללמוד למרות שאת מוציאה ציונים נמוכים (אבל מה, בפרופורציה. אל תהרסי לך את החיים במאמץ מטורף להצלחה. תשאירי זמן לחברות, להורים ולבילויים) ותקווי (ותתפללי) שאחרי גיל 18 תפרחי יותר, גם בתחום הלימודים וגם בתחומים אחרים חשובים יותר.
בהצלחה
אם כבר איינשטיין....שרבוב
לא היו לו רק ציונים נמוכים
הוא גם היה ADD אוADHD אני כבר לא זוכרת...
ווגם היתה לו דיסלקציה (אם אני לא טועה)
עזרה ללחץ...הדס...
אני בן אדם לחוץ בטירוף.. במיוחד במבחנים!!!!!! תאמינו לי כל מי שסובל מלחץ קחו רסקיו זה עוזר.......
אל יאוש!!!אנונימי (פותח)
אני מכירה את הסיפור הזה מקרוב.גם אני הייתי מקבלת ציונים שגירדו את הרצפה, גם לי היו הקלות והן עזרו לי להשתפר בלימודים.
רציתי לשאול אותך האם יש לך מורה להוראה מתקנת?
יש מורים ממש טובים שמקנים אסטרטגיות למידה אותי זה ממש קידם. היו לי כמה מורות שממש עזרו לי וברוך ה' יש לי ציונים סופיים סבירים בהחלט.
אני מסיימת השנה בעז"ה תואר ראשון והוא עלה ועדיין עולה לי בדמים מרובים אבל אני כותבת את זה כדי לעודד אותך שאפשר להצליח!!! אולי אני נשמעת שלא היו לי כ"כ הרבה קשיים אבל זה לא נכון, תמיד התקשתי ועכשיו אני עדיין מאוד מתקשה אבל עושים את זה איכשהו עם ציונים סבירים.
עוד שלושה שבועות אני צריכה לגשת למבחן האחרון באנגלית ואני ממש לא יודעת איך אני אעבור אותו.
תתפללו עלי.
בהצלחה לכולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני מכיר הרבה בתי ספרכאלהאנונימי (פותח)
שלא שמים על הציונים:תורה ויראה, נטורי קרתא ועוד.לא רק שהם לא שמים על הציוינים, הם גם שונאים אותם!
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך