למנוסות- תהיות על נפרדות של תאומיםשלומצ'

אני קצת מתפדחת לכתוב את ההודעה הזו, אבל רוצה לשתף בתהיות שיש לי על נפרדות אצל תאומים ואשמח לשמוע את דעתכן.

 

אני קוראת עכשיו את "שנינו ביחד- וכל אחד לחוד" (ד"ר רונית פלוטניק) וממה שקראתי עד כה (וגם מקריאה באינטרנט בשלב מוקדם יותר) הבנתי שכדאי ליצור נפרדות במהלך גידול תאומים, בצורות שונות- לתת שמות לא דומים (צילי וגילי כדוגמא), להלביש בבגדים אחרים, לנסות לפנות זמן רק לתאום אחד (לקפוץ למכולת רק עם אחד מהם) וכד'. 

 

חשוב לי לציין שדובר על נפרדות יחסית ולא מוחלטת כמובן (כלומר- איזון בין היחד לבין הנפרדות) ועל כך שכל הורים מתאימים את המינונים והשיטות למה שנכון להם ולילדים. 

 

היות ואני אישית לא אוהבת שלובשים אותו הדבר, אז מלכתחילה אני לא קונה בגדים בכפולות, כך שבעז"ה כל אחת מהבנות תהיה לבושה תמיד בבגד שונה. 

עכשיו, מקווה שלא תחשבו שאני פסיכית, אבל אני תוהה על הרעיון של להתארגן כך שלכל אחת יש את הבגדים שלה (דמיינו בגדים במכבסה בקיבוץ, רק שעל הטיקט יש שם במקום מספר חדר). מצד אחד, זה נראה לי קצת טִרְלוּל להתעסק עם זה תוך כדי גידול של שתיים. מאמינה שזה אכן חשוב, אבל לא במידה ששווה את המאמץ שידרש מאיתנו. מצד שני, אני חושבת על שלבים מתקדמים יותר בעתיד, וכן הייתי רוצה שכשהן רואות תמונות שלהן מהילדות יהיה להן ברור מי זו מי, כי ברור שזו שלבושה בבגד עם הפינגווין היא X וזו שלבושה בבגד עם החתול היא Y (סתם כדוגמא כמובן). 

יש לי אחות שקטנה ממני בשנה וחצי וזו אחת הדרכים שבהן ידעתי מי זו מי בתמונות, ק"ו בתאומים.

 

אשמח לשמוע את דעתכן.

כתאומה בעצמיים...

אני יכולה להגיד שהיום אני לא זוכרת את הבגדים שלנו מפעם. למרות שזוכרת שהיו לנו צבעים שונים בדברים דומים אבל גם חלק מאוד גדול מהבגדים היה משותף.

והזיהוי בתמונות מפעם הוא לפי דקויות מסויימות בפנים או לפי נתונים פיסיים שונים. בעלי זיהה אותנו לפי המבטים- הוא אומר שחלק מהמבטים אני עושה עד היום

נפרדות זה חשוב והיום מפרידים בין הילדים כבר בגן (אצלנו היה מכיתה א), וזה לדעתי מה שהכי חשוב. שיהיו תחביבים שונים-חוגים שונים וחברים שונים- שכל אחד יוכל לפתח את האישיות שלו ואת מי שהוא ללא תלות באחר

תודה!שלומצ'


יכולה לשתף מאצליג'נדס
הן יצאו שונות וככל שגדלו עוד ועוד אמרו שרואים את ההבדל בינהן. אם הן תאומות זהות זה משהו אחר...אצלי הן תאומות אחווה והן ממש לא דומות (לדעתי).
בהתחלה הלבשנו מאותם הבגדים. אחכ מתישהן הגדולה צברה פער במשקל ומאז ועד היום הן לא אותה מידה וממילא לא לובשות את אותם בגדים. א-ב-ל לפעמים קונים להן את אותו בגד ואז הן עם אותו בגד (פחות בשליטתי. פשוט קונים להן...)

אבל בעניין היחס הנפרד- אז לפעמים אחת חולה או לפעמים אחת באה אליי לספה... אבל נכון אצלי הן די תוכי אחת אחרי השניה ואם אחת באה להימרח עליי אז כעבור 0.0000001 שניות השניה גם מופיעה.... אבל הן נולדו לזה והן חברות מהממות שזה כזה מתוק לראות את זה...

ובמעון עכשיו הן באותה כיתה אבל הכיתה מחולקת תשתי קבוצות והן בקבוצות שונות...
מה הבעיה ברעיון הזה?אנונימי (2)


איזה רעיון?ג'נדס
תודה שלומצ'


לא מנוסהתודה ה!
אבל בכל זאת מביעה דעה..
אצלי זה תאומות לא זהות (שעוד לא נולדו) אבל אני ככ מתלהבת מרעיון התאומות והקטע שנראה לי הכי כיף בזה זה הבגדים הדומים (אותו בגד בצבעים שונים) והשמות בצליל דומה והביחד.... שבכלל לא חשבתי שיכולה להיות בעיה....
זה בהחלט יכול להיות בעייתיים...
לא נראה לי כל כך משמעותי הבגדים וכל זה.
אבל כן מבחינה חברתית, לתאומים יש אחד את השני ולכן אין לחץ למצוא חברים. מתחילים לראות את זה בגיל מאוד צעיר שהם למשל כל הזמן ביחד ופחות יוצרים קשרים חברתיים עם אחרים.
לי למשל אומנם יש לי קשר מאוד קרוב לאחותי אבל חלק גדול מהחיים שךי ניסיתי לבנות את העצמי שלי ולהתרחק ממנה. תמיד היינו אני והיא וחיפשתי להיות פשוט אני. ואני יודעת שהיא נפגעה מזה
תודה על התובנה!תודה ה!
כתאומה בעצמי (לא זהה)עץ ובית
ממש חשוב לי לכתוב לך,
אני ואחותי לא דומות בכלל וקל מאוד להבחין ביינו. וזה מובהק פחות או יותר מגיל יומיים ועדין- בתחנות רבות בחיים השוו ביננו ללא הפסקה.
המורים/ החברות/ קרובי משפחה ועוד.

וזה לא תמיד פשוט.

חשוב לזכור, מה שאמא שלי ז"ל תמיד היתה אומרת, שתאומים (ותאומות) הם שני אנשים שונים ונפרדים לחלוטין. הם גם אחים, וחולקים את תאריך הלידה וכו' אבל הם 2 אישיות נפרדות לגמרי.

אני חושבת על הפעמים שהשוו ביני לבין אחותי ונבהלת מהמחשבה מה היה קורה אם היו לנו שמות דומים, בגדים זהים וכו'...
לקרוא לתאומות בשמות דומים זה לראות אותן כחלק מזוג ולא כשתי ילדות שונות וזה לא נכון ולא פייר כלפיהן.

תודה ענקית על השיתוף!!!!ג'נדס
מוזמנת להמשיך לבקא בפורומנו הקט ולשתף מניסיונך האישי..
קודם כול, מקשרת לך לשרשור בנושא שפתחתי בתחילת ימי הפורום:מתואמת

תאומים ונפרדות: בואו נדבר על זה... - תאומים

 

שנית - אני בעד לא להשתגע, לשום כיוון. לא להשתגע להלביש אותם זהה (כמו שיש אימהות שעושות כך...), אבל גם לא להשתגע להפריד לגמרי בבגדים (נראה לי קשה עד בלתי אפשרי... והרי גם אחים קרובים בגיל לובשים את אותם בגדים לפעמים, כמו שאמרת...).

גם לא צריך להשתגע מבחינת בחירת השמות - לא שיהיו דומים בכוח ולא שיהיו שונים בכוח. (אצלנו בחרנו להם שמות לא קשורים, אבל נהננו אח"כ למצוא בכ"ז קשרים בין השמות...)

וכך גם בכל עניין. להתייחס אליהם כאחים, אבל לזכור שהם באמת תאומים, שחלקו ביחד את הזמן ברחם וגדלו ביחד מההתחלה - ואין מה לומר, זה משפיע...

תודה על הקישורשלומצ'

השרשור מעניין מאוד. 

 

מסכימה בהחלט שאין צורך להשתגע, לשום כיוון, באופן כללי בחיים.

אני מלבישה באותם הבגדים אחים..ישועת ה' כהרף

פעמים רבות אחים שנולדים בפער קטן לובשים את אותה המידה בשלב מסוים והבגדים משותפים בארון..

אני מסכימה אתך שלא צריך להשתגע על זה..

התאומות יהיו זהות? אם כן, ניתן לעשות סימן היכר בשיער (קישוט שיער קבוע וכדומה..).

ויהיו גם תמונות שלא ניתן יהיה לזהות ביניהן.. לא קרה כלום.. זה קורה לנו בתמונות שמצולם ילד בנפרד מאחיו למרות שהם לא תאומים.. פעמים רבות אחים דומים מאוד כשהם קטנים ולא ניתן לזהות ביניהם אם לא צולמו אחים נוספים.. זה מצחיק ולא צריך לעשות מזה עניין גדול..

כמו שכתבו פה, לא צריך להשתגע לשום כיוון.. לחיות בריא..

נראה לינשימה ארוכה

שאם תחליטי על כל בגד למי הוא שייך את תזכרי ותוכלי לקפל לכל אחת למגרה/ סלסלה נפרדת. 

 

גופיות ורגליות נראה לי ממש חבל על המאמץ

 

אם אחרים גם מקפלים כביסה אז אולי פשוט לכתוב אות ראשונה של השם על כל תווית? זה לוקח דקה פעם אחת עם טוש ארטליין ואז זה כבר כמו כל קיפול כביסה- תמיד צריך למיין ולשים לכל אחד את הדברים שלו במקום. 

הן מפרידות בעצמן את הבגדיםמתוקנת
התאומות שלי סך הכל בנות שנתיים וחצי.לא זהות
והן מחליטות איזה בגד של מי. בדרך כלל זה עובד שמי שלבשה את הבגד החדש ראשונה זה שלה לתמיד.
אני בעצמי לא זוכרת מה של מי . והן אומרות ומעירות ולא מסכימות ללבוש בגד לא שלהן
לפעמים אחת מבקשת רשות מהשניה ללבוש את הבגד שלה
בקיצור הן יצרו בעצמן את הנפרדות בבגדים
למרות שלי זה לא תמיד נוח...
תודה לכל המגיבות שלומצ'


אני תאומה זההסדר נשים

אני חושבת שאת המופרדות צריך ליצור בדברים הנפשיים ופחות בדברים חיצוניים כמו בגדים,

לפחות בגיל הקטן

 

ואני גם חושבת שיותר משחשובה הנפרדות חשוב גם החיבור,

בעיני, כדאי שלא יהיו באותה כיתה אבל כן באותו בי"ס, אני חושבת שאם לא היינו

לןמדות באותה אולפנה אולי לא היה לנו קשר כ"כ טוב כמו שיש לנו ב"ה

 

כדאי שלכל אחת יהיו את החברות שלה אבל שגם שתיהן בפני עצמן יהיו חברות טובות

 

בגן למשל אולי כן כדאי שיהיו ביחד, זה עוזר לחזק את הביטחון וההרגשה כשהן בגן

ולא נראה לי שזה גורם לזה שלא יהיו עם ילדים אחרים

אמנם התאומים שלי בני 4 חודשיםאריקי

אבל דעתי על נפרדות - שזה מושג שלא צריך להתעסק איתו בכלל.

 

תעשי מה שבא לך ותחיי כמו שאת רוצה. תקני איזה בגדים שמתחשק לך - זהים או לא. תתייחסי אליהן ביחד או לחוד - לפי מה שיתאים באותו רגע. פשוט תחיי את החיים.

תאומים, גם זהים - הם נפרדים מעצם היותם. אף אחד לא מדבר על נפרדות על אחים שקרובים מאד בגיל ותכלס - אין שום הבדל... היום רוב מוחלט של התאומים גם לא לומדים יחד באותה כיתה, אז בכלל.

תאומות זהותאנונימי (3)
לי יש תאומות זהות בנות 3, בשבת מלבישה אותו דבר ( יפה וחמוד בעיני) ביום חול מלבישה אותו דבר בצבעים שונים. איך מבדילים ביניהן באלבום? לכל אחת יש את הגוונים של הצבעים שלה. למשל אחת תמיד תלבש ורוד ואחת סגול
תאומות זהותציפורי
מרגע הלידה הפרידו בינהן. הן בפגיה....יום אחד סוף סוף שמו אותם אחת ליד השניה. הרמתי אותן לקנגרו ביחד וזאת היתה הרגשה נפלאה ונדירה. התרגשתי שסוף סוף הן ביחד. יכולות לגעת אחת בשניה. ולהזכר בזה שהם תאומות (הן היו בשק אחד. ממש צמודות). לגבי בגדים זה ענין של טעם אישי... וחברתית אני בטוחה שכל אחת תמצא את המקום שלה וברור שצריך יהיה לתת לכל אחת את המקום שלה. אבל במקום לדבר על נפרדות. לי בנתיים חשוב ההפך. מתפללת שיוציאו אותם ביחד מהפגיה ולא ישחררו אותן בנפרד וגם בבית מתכוונת לשים אותן ביחד במיטה. בעלי גם אומר שצריך להתפלל שיתחתנו ביחד ולא שחלילה
ברח לי. .ציפורי
ולא שחלילה אחת תשאר רווקה הרבה אחרי השניה. אז נכון שהשרשור מדבר על נפרדות של תאומים אבל אני מסתכלת דווקא על הדברים שהייתי רוצה שיהיו זהות בהם.
שלי תמיד ביחדתאומים
גם בבית החולים מיד אחרי הלידה הם עלו לתינוקייה בעריסה אחת, שמו אותם במיטת חימום אחת.

אני עושה להם הכל יחד ומלבישה אותו הדבר/סטים.

אבל, הם בן ובת ובכל מקרה יופרדו בגיל 3 למקומות לימוד שונים.

הקשר בינהם הוא לא רגיל, רואים את האהבה האמיתית. הם עושים הכל ביחד מה שאחד עושה השני עושה אחריו.
מצרפת לינק לראיון עם פסיכולוגית בנושאאבטיחה
התוכן למי שחסום להנשימה ארוכה

אם אתם מגדלים תאומים, אתם בטח רגילים לראות אותם הולכים מכות. תשמחו לשמוע שזה לא כל כך נורא, ואפילו בריא. "כשאתה הודף את אחיך, אתה מכיר בעובדה שהתאום הוא ילד נפרד ולא אתה עצמך‭,"‬ מרגיעה ד"ר רונית פלוטניק, פסיכולוגית המתמחה בתאומים. "‬ככה זה במערכת יחסים בין תאומים - היא סוערת ומורכבת במיוחד, וכוללת קנאה, מריבות ואלימות".

 

 

פלוטניק, פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית בכירה, מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ובעלת קליניקה פרטית במרכז הארץ, היא מחלוצות תחום הטיפול והמחקר בתאומים בישראל. היא החלה לחקור את הנושא כבר לפני 30 שנה, כשהפציינטים הראשונים שנחתו בקליניקה שלה היו הורים לתאומים, והיום תחום עיסוקה מבוקש ופופולרי מאי פעם.

 

בישראל, השיאנית העולמית בכמות טיפולי הפוריות יחסית לגודל האוכלוסייה, מספר התאומים והשלישיות עולה בהתמדה משנה לשנה ויוצר הרכבים חדשים, כמו משפחות החובקות שני זוגות תאומים, הורים לתאומים ולשלישייה, ואפילו שלושה זוגות תאומים במשפחה אחת. מספר לידות התאומים בארץ הוכפל מאז שנות ה‭80-‬ ועומד היום על כ‭4,000-‬ בשנה, עם גידול קבוע של כעשרה אחוזים בשנה.

 

המבול הזה יצר תחום התמחות חדש - טיפול בתאומים ובשלישיות. פסיכולוגים ועובדים סוציאליים עוברים הכשרה מיוחדת בתחום אצל ד"ר פלוטניק במסגרת ת.ל.מ - רשת תחנות לייעוץ ולטיפול, ובהמשך מעבירים את הידע להורים ולגננות. ארבעה קורסים כאלה כבר התקיימו בשנים האחרונות, ולדבריה, היד עוד נטויה.

 

כל תאום היה רק חצי

כשפלוטניק רק התחילה להיכנס לתחום, הספרות המקצועית בנושא הייתה דלילה ביותר, ולרוב גם פסימית למדי. "‬המעט שמצאתי היה שחור משחור‭,"‬ היא נזכרת. "דיברו על תאומים כעל מפרנסי פסיכולוגים, ילדים ששום דבר טוב לא יכול לצאת מהם. הספרות הצביעה על פתולוגיה והסבירה למה הם לא התפתחו בצורה תקינה".

 

לדבריה, הסיבה האמיתית לבעיות שנתגלו בקרב תאומים הייתה שיטת הגידול הצמוד שהייתה נהוגה עד לשנות ה‭.60-‬ הורים גידלו תאומים כישות אחת – פנו אליהם בלשון רבים, הלבישו אותם באותם בגדים, שלחו אותם לאותם גנים, בתי ספר וחוגים.

 

התאומים שגודלו לפי השיטה הזו יצרו בועה נפרדת וסגורה בפני העולם, ולא הצליחו לפתח ישות עצמאית אישית של כל אחד מהם בנפרד. "כשכל אחד הוא חצי, אף אחד לא מממש את עצמו במלואו‭,"‬ היא אומרת. "כל אחד תלוי בנוכחות הפיזית של השני, ונוצרת תלות מוחלטת שגורמת להרגיש אבודים כשנמצאים לחוד".

 

היום זה אולי נשמע מוזר, אבל המחקרים הראשוניים שנערכו בקרב תאומים גילו בעיות עיכוב בהתפתחות השפה ובהתפתחות חברתית, וכתוצאה מכך נולדה בשנות ה‭60-‬ שיטת גידול הפוכה, הנקראת "החיתוך הגס" – תאומים הופרדו כמעט בכוח בגיל צעיר. ביישובים קטנים אחד מהם אפילו הוקפץ כיתה רק כדי שלא יהיו יחד. "בגישה הזו התעלמו מהקשר המיוחד שבין תאומים‭,"‬ מסבירה פלוטניק.

 

להפרדה הזו היו תוצאות שליליות. "בניגוד לילד יחיד, שיוצא מהרחם עם הזיכרון של אמא, תאומים צוברים ברחם מידע חושי שכולל את הזיכרון של אמא ושל התאום. כששמים אותם ביחד אחרי הלידה, הם מיד מחפשים אחד את השני ועושים מאמץ להתקרב זה לזה. הפרדה בטרם עת גורמת להם להיצמד בחוזקה זה לזה כשהם נפגשים. הם לא זזים אחד בלי השני, ואז גם אין טעם להפרדה של הבוקר. כאשר מפרידים אותם מוקדם מדי, הם מסוגלים אפילו לברוח מהגן כדי לחפש את התאום".

 

הבת דומיננטית יותר

התפיסה החדשה בגידול תאומים מנסה לשים דגש על הייחודיות של כל אחד מהם בלי לוותר על קסם החוויה המשותפת. "לאפשר להם תדלוק הדדי, אבל מהרגע הראשון לטפח כל אחד כישות נפרדת ומיוחדת‭,"‬ מסבירה פלוטניק. "את ההפרדה צריך לעשות בשלב שהם בשלים לכך, בגיל חמש או שש, ואז הם יכולים להפיק מזה המון".

 

אלא שרוב ההורים בארץ כנראה עדיין לא מודעים לכך. מממצאים ראשוניים במחקר מקיף בנושא תאומים בישראל, שנערך כעת על-ידי ד"ר אילן כנפו מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, עולה שהרוב המוחץ של ההורים לתאומים בארץ עדיין לא הפנימו לגמרי את רעיון ההפרדה בין ילדיהם ונוטים לגדל אותם כישות אחת. 85 אחוז מההורים, למשל, מלבישים את התאומים בבגדים זהים למסיבות ולאירועים.

 

עוד נתונים מעניינים מהמחקר: מתברר שכבר ביציאה לאוויר העולם יש הבדלים בין התאומים. התאום הדומיננטי הוא לרוב זה שנולד ראשון, ואם מדובר בבן ובבת, בדרך כלל הבת תהיה הדומיננטית. בכל מקרה, מערכת היחסים ביניהם תדע תמיד עליות ומורדות קיצוניים.

 

"תאומים עלולים לפתח שנאה קשה‭,"‬ מזהירה פלוטניק. "זה קורה בעיקר כאשר הצמידות הופכת לנטל. למשל, כשהתאום החברותי נאלץ לגרור בכל פעם אחריו את התאום המופנם לאירועים חברתיים. הורים עושים את השגיאה ואומרים: 'זה אח שלך ואתה תיקח אותו איתך‭,'‬ במקום לטפל בתאום שיש לו קושי חברתי. אבל לאורך השנים תאומים נשארים קרובים מאוד רגשית ומנטלית, וזה סוג של קשר שלא מתחרה בשום קשר אחר". 

 

‬הטיפים של ד"ר רונית פלוטניק

  • חשוב לפנות אל כל תאום בנפרד ולדבר איתו לחוד כמו שעושים עם תינוק יחיד. צריך לארגן לכל ילד סביבה פיזית מובחנת וקבועה בצבע ובצורה: מיטות נפרדות עם מצעים בצבעים שונים, בגדים, מגבות ומשחקים נפרדים. בד בבד יוצרים גם מאגר משחקים משותף. אל תלחצו אם הם רבים על הצעצועים, כי הקונפליקט בונה את הנפרדות. 

 

  • את מי מאכילים קודם? למי עושים אמבטיה ראשון? אחד הקשיים של ההורים הוא שמהרגע הראשון יש שניים עם צרכים דומים, ואז עולות שאלות כאלה ואחרות. הפתרון הוא ללמד את עקרון התור: בכל פעם ילד אחר ראשון. עם זאת, התור לא צריך להיות נוקשה. 

 

  • אסור להיתפס לעובדה שילד אחד הקדים את השני בתחום מסוים ולתייג אותו, למשל, כזריז יותר. התיוג תוקע את הילד ועלול ליצור פילוג בעייתי. צריך לשמור גם לאח השני את האופציה להיות זריז בפעם אחרת, שהרי אלו תכונות שיכולות להשתנות. 

 

  • כאשר הורה מתייחס לילד אחד בלבד, למשל, כי הוא חולה או בוכה בלילה, אסור להסתיר את זה מהתאום, כדי שלא יגדלו באווירת חשדנות אחד כלפי השני. צריך להגיד: "עכשיו אחיך חולה, ואני צריך לטפל רק בו, ואחר-כך אני אטפל גם בך‭."‬ ככה כל אחד מהם מפתח ביטחון בסיסי שהוא לא הפסיד משהו ושלא קרה משהו מאחורי גבו. 

 

  • אם התאומים הם בן ובת יש להפריד ביניהם בחדרי שינה ובמקלחת בגיל חמש או שש. זאת תקופה שמתחילה להיות סוערת חברתית ומינית. ילדים מאוננים, עסוקים בשאלה איך תינוקות באים לעולם ומתחילה חקירה הדדית. למרות שההפרדה קשה, היא נועדה למנוע גילויי מיניות ביניהם. 

 

אורי ויעל מחיפה, תאומים בני שנה וחודשיים

הטיפים של אמא רביד כהן-חגי ‭,(30)‬ סטודנטית לתואר שני בעבודה סוציאלית:

  • קניית ציוד יד שנייה היא חיסכון עצום. כדאי לרכוש כל מה שאפשר לפני הלידה. אם חוששים מעין הרע, לא חייבים להכניס הכל הביתה. 

 

  • בכלל, חבל לדחות כל מה שאפשר לעשות לפני הלידה: קיבלנו מראש ייעוץ הנקה ושמות של נשות מקצוע המתמחות בתאומים, עשינו תיאום ציפיות עם המשפחה - מי היינו רוצים שיבוא לעזור, באיזה היקף ואיזה סוג עזרה. 

 

  • חשוב להכין משאבת חלב מעולה, ששואבת הרבה חלב במעט זמן, כי צריך לשאוב הרבה מההתחלה כדי שהגוף יבין שיש ביקוש גבוה לחלב. משאבות טובות אפשר לשאול ביד שרה. אני שמתי גם בקבוקים במקפיא, כדי שבעלי יוכל לקום בלילה ולתת חלב. 

 

  • כדאי לבקש הטבות מחברות למוצרי תינוקות. אנחנו שלחנו מכתבים לחברות גדולות לחיתולים, לתחליפי חלב ועוד, וקיבלנו שוברי חינם, שוברי הנחה ומתנות. 

 

  • כדי לוודא שכולם שבעים ונקיים, וגם לצורכי מעקב רפואי, ערכנו בהתחלה טבלאות מסודרות במחשב: מי אכל מה ומתי, מתי החלפנו חיתולים ואפילו מה הילד עשה בחיתול. 

 

  • סיגלנו לעצמנו המון מנטרות חיוביות, כמו "העבודה כמעט כפולה והאושר יותר מכפול‭."‬ תאומים יכולים להיות מעמסה, אבל במקרה הספציפי שלנו זאת חוויה מדהימה. 

עמה וגלעד מבלפוריה, תאומים בני 4

הטיפים של אמא אסנת שלמה ‭,(34)‬ מנהלת פרויקט בתחום המחשבים, אמא גם של יותם בן ה-7 ואחות תאומה בעצמה:

  • כתאומה שגודלה בצמוד לאחותה, לא רק שאני מקפידה על הפרדה בבית, אלא אני מבקשת הפרדה גם בגן. אם יש חלוקה לפעילויות, אז הבן ישתתף בקבוצת יצירה והבת תהיה בקבוצה שמטיילת בחוץ. 

 

  • הבן הגדול שלי היה מעורב בגידול התאומים מההתחלה, והיום יש ביניהם הרבה דאגה. הם עוזרים אחד לשני, וזה מאוד מקל עליי. היום הגדול עוזר לערוך שולחן, נעמה מחלקת את הסלט וגלעד מחלק את הלחם. 

 

  • למרות שאיימו עלינו שרק כשהילדים יגיעו לגיל ארבע נתחיל לחיות, החלטתי לקחת הכל בתור אתגר מעניין וכיפי. האג'נדה שלי - יש לי שתי ידיים, וכל ילד קיבל יד אחת ועין אחת. אני מסתכלת על הכל כעל זכות ומתנה, ופשוט נהנית מכל רגע. 

 

  • אני ממליצה להביא בהתחלה מטפלת הביתה, גם אם זה יותר יקר. קשה לצאת כל בוקר עם שני תינוקות לגנים. המטפלת הגיעה אלינו הביתה והילדים הלכו לגן בגיל שנה וחצי חזקים, מלאי ביטחון ובריאים. 

 

  • חשוב להכניס את הילדים למסגרת מוקפדת של זמנים. למשל, ארוחת בוקר בין עשר לאחת-עשרה, שינה בין שתיים לארבע ומקלחת בין שש לשבע. 

רומי וליאה מחולון, תאומות בנות 6

הטיפים של אמא בלה סגל ‭,(54)‬ מנהלת רשת חנויות:

  • בבוקר, כשקשה לבנות לקום והן אומרות " "קודם כל רומי" או "קודם כל ליאה , קבעתי כלל - בימים אי-זוגיים ליאה קמה ראשונה ובימים זוגיים רומי, וככה כל אחת מהן מקבלת עוד כמה שניות שינה בתורה. 

 

  • לבנות יש מקומות קבועים לא רק בחדר שלהן, אלא גם במקלחת, בבית ובאוטו, ככה שכל אחת מרגישה שיש לה את המקום הבטוח שלה. אם הן רוצות ל התחלף, הן מבקשות רשות, ולפעמים אפילו מנהלות על זה משא ומתן. 

 

  • אם יש מריבות קבועות, למשל מי תאכל מול הטלוויזיה בצד שמאל, אני עושה תורנות: בכל פעם מישהי אחרת יושבת באותו צד. 

 

  • אני עושה הגרלה כאשר צץ ויכוח מי תבחר לראות סרט בדי-וי-די. גם אם המפסידה בוכה, אני לא מוותרת, ויום למחרת היא זו שתבחר את הסרט. 

 

  • לפעמים מתעוררת ביניהן תחרותיות. קורה שליאה באה ואומרת שהיא יצירתית ורומי לא, אז אני עונה: "נכון, את מאוד אוהבת ליצור, אבל רומי מאוד אוהבת ספורט‭."‬ הרעיון הוא לחזק כל אחת במה שהיא טובה בו, תוך תחושה שלשתיהן יש מקום. 

 

  • הילדות קובעות אם להיות ביחד או לחוד. אם אחת מהן רוצה ללכת לחברה והשנייה רוצה להישאר איתי בבית או ללכת איתי לקנות בגדים, אני מאפשרת את זה. אני מרגישה אותן וזורמת איתן, ולא פועלת לפי עצות של דודים, שכנים או חברים. 
  • אילון ואוהד מנצרת עילית, תאומים בני 8 חודשים

    הטיפים של אמא ורד פיטרו ‭,(35)‬ מנהלת שיווק במרכזים קהילתיים ואמא גם של רוי בן ה-4:

  • אפילו אם זה מצריך מעבר למשך מספר שנים לעיר אחרת, אל תהססו - עזרת המשפחה הקרובה והמורחבת חשובה מאוד. 

  •  

  • חלקו את העזרה בין כמה בני משפחה, כל אחד בתורו. אל תסתמכו על עזרה של בן משפחה אחד, גם אם הוא מתנדב ומבטיח לעזור באופן קבוע, כי זה לא עומד במבחן המציאות. אותו בן משפחה יגיע לסוג של שובע וירגיש שיותר מדי נטל נופל עליו. 
  •  

  • אם אתם מחפשים מטפלת, עשו זאת כבר בשלבים האחרונים של ההיריון. קחו בחשבון שהרבה מטפלות בורחות כי הן לא מצליחות להתמודד עם תאומים. חפשו אישה סבלנית, מסודרת ומאורגנת, שמסוגלת לעשות כמה דברים במקביל. 
  •  

  • בית עם תאומים חייב להיות מסודר, מאורגן ונקי, כי סדר בבית חוסך זמן חיפוש ומפנה זמן לביצוע מטלות הגידול. 
  •  

  • צריך לקנות עגלת תאומים שאפשר לכוון בה כל צד בנפרד למצבים שבהם אחד התאומים ישן כשהשני יושב. 
התוכן-שלומצ'אחרונה

לא אותו הדבר: ליצור נפרדות אצל תאומים 

 

אנחנו אוהבים לקרוא להם "התאומים" ופונים אליהם תמיד כזוג, אבל הם בעצם שני אנשים נפרדים לגמרי. מדוע חשוב לתת לכל אחד מהם יחס בפני עצמו ולמה לא כדאי להלביש אותם אותו הדבר? הכל על נפרדות 


עינת שגיא-אלפסה ו-ורד בן-פורת

 

ביום בו הגננת המחליפה בגן של ילדי סיפרה כי הופתעה לגלות שיהונתן ועלמה הם תאומים, הרגשתי בעיקר גאווה. לא בגלל שבאמת אין ביניהם דמיון פיסי, אלא בעיקר משום שבדבריה היא אישרה לי שלמרות שמדובר בתאומים, לכל אחד מהם יש עולם מלא בפני עצמו והקשר ההדוק ביניהם אינו מגדיר אותם. אמנם ברור מעל לכל ספק כי עצם היותם תאומים הוא חלק חשוב במהות שלהם, אבל העובדה שגם הם וגם סביבתם מצליחים לראות שתי ישויות נפרדות לחלוטין (על אף שהם באותו גן), הוכיחה לי שבמשימת הנפרדות הפסיכולוגית הצלחתי.

 

כשגיליתי לראשונה שאני עומדת להביא תאומים לעולם, התחלתי לחקור באופן אובססיבי את כל מה שאפשר לדעת על גידולם. מהר מאוד פגשתי את המושג "נפרדות" והבנתי שעל פיו יישק דבר. לא פלא, אם כן, שמושג זה הפך בעיניי למשאת נפש שכל כולי מכווננת כלפיה ושאי-נפרדות הייתה האיום ההורי הגדול ביותר שלי.

 

עברו מאז למעלה משמונה שנים של פרקטיקה מתמשכת בגידול תאומים, והמושג שפעם נראה לי כל כך מורכב ליישום ולהבנה, הוא היום חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם ההורית שלי ומשמש ככלי עזר אל מול התאומים.

 

מהי בכלל נפרדות?
נפרדות פסיכולוגית היא מושג המבטא את התהליך המשמעותי ביותר בחייו של האדם: הכרה ביכולות, בכוחות, בצרכים וברצונות שלו, שמייחדים אותו בלבד ויוצרים את הזהות האישית שלו.

 

כשהפעוט מתחיל לזחול לעבר שקע החשמל ו"מצפצף"על ה"אסור! "של ההורה, הוא אומר בעצם לעולם: "אני יכול! לבד! בעצמי! אתה, אבא, אומר לא - ואילו אני אומר כן. אני נפרד ממך". הסימביוזה עם ההורה משתחררת בהדרגה, ותחושת התלות מפנה את מקומה לתחושת יכולת עצמאית.

 

כאנשים מבוגרים תחושת הנפרדות שלנו ברורה. השגנו אותה במשך השנים בעמל רב. גם לפעוט שהחל ללכת בדרך זו מצפה מסע ארוך אך מרתק אל עבר תחושת הזהות האישית השלמה והנפרדת, ותפקידנו כהוריו לשחרר בהדרגה את החבל וללוות אותו בדרכו לעצמאות.

 

מה שונה בתהליך זה אצל תאומים?
תאום, ככל ילד, עסוק בהשגת הנפרדות מההורים, ועושה זאת ממש באותן דרכים. אלא שלו יש "אקסטרה" - השגת נפרדות גם מאחיו התאום.

 

הקשר בין התאומים מתחיל באופן ספונטני מיד עם היווצרם, כשניים שנמצאים וגדלים ברחם, במרחב אחד קטן לאורך חודשים רבים, וממשיכים בכך בינקותם ובילדותם. ניתן לומר שאין קרבה גדולה מזו, והיא דומה בעוצמתה לקרבה להורים. גם כאן יש סימביוזה ותלות, ועל כן יש צורך להגדיר את ה"אני"הייחודי, שאיננו אחי למרות הגיל הזהה, המיקום במשפחה, הדמיון וההשוואות.

 

מטבע הדברים תאומים זוכים להשוואה מתמדת על ידי הסביבה. שורש המילה הוא שווה, והוא ההיפך מהשונות, הנפרדות. גם ההורה המודע ביותר יתקשה להימנע מהשוואות. מי מהם יותר (זריז/בכיין/רגוע/מרדן...) ומי פחות.

 

נקודת מבט זו הופכת את התאומים לשני חלקים של שלם, וזהו המכשול הגדול ביותר בדרך לראייתם כנפרדים. אפשר לדמות נדנדה, שלמעלה יושב אחד ולמטה השני. לא פעם הורים מתארים את השוני ביניהם במונחים שמתאימים לדימוי: האחד מהם יותר (גבוה, למעלה.. ), ואם כך אחיו פחות (גבוה) ויותר (נמוך). כלומר, ההישגים של אחד נמדדים על פי הישגיו של אחיו, ובמילים אחרות: לא מדובר בהישג שכולו אובייקטיבי, אלא גם ובמידה רבה יחסי.

 

כאמור, ההשוואה הזו קיימת אצל כל הורה לתאומים עד זקנה ושיבה. אפשר לעבוד ולמתן אותה, וללמוד באופן מודע להרחיב את המבט מעבר ל"יותר" ו"פחות". הנפרדות היא מעין "שריר" שצריך לאמן כהורה לתאומים: היכולת לראות את ילדינו כשונים, למרות שמאז היותם ברחם אנחנו רואים אותם יחד.

 

איך נראית הנפרדות מהצד של התאומים עצמם?
הרבה מגע פיזי וקשר, תחרות וקנאה, משחק משותף, קואליציות, חטיפות ומשיכות, העלבות והצקות, דאגה ואכפתיות, בדיקת גבולות הדדית אינטנסיבית ועוד...

 

ועל שום מה כל אלו? כי זאת הדרך שבה ילדים בודקים את העולם. על ידי תחושות מגוונות, נעימות וסוערות, מגע וחיכוך, אהבה-שנאה-קנאה-ידידות... בהחלט לא בדרך של שיחה על כוס קפה בנוסח "יחסינו לאן?" ולא בשאלות ישירות להורים בנוסח: "את רואה שאני הוא אני ושאני זה בהחלט לא הוא?".

 

מצד אחד התאומות היא מקסימה, וכהורה הרגעים שבהם שני הקטנטנים "מגלים" אחד את השני ומגיבים זה לזה הם מרגשים במיוחד. אבל לצד רגעי הקסם, מופיעים מהר מאד סימני ריב - הוא מושך בשיער, היא נושכת, הוא רוצה את הצעצוע שהיא מחזיקה, והיא בוכה כשאני מרימה ומחבקת אותו.

 

האם התגובות שלהם מעידות על בעיה בנפרדות?
בכל שלב התפתחותי בדיקת הנפרדות שונה. בגיל הרך הצעצוע שנמצא אצלי, בטריטוריה שנקראת אני, מגדיר אותי. ולכן אני, אחותו התאומה, אחטוף אותו ואז אוכל לבדוק את גבולות האני שלי.

 

האינטראקציה הפיזית הרבה ביניהם, שלפעמים נקראת גם מריבות, היא דרך טובה מאוד לגלות איפה אני נגמר והיא מתחילה. מהם גבולות הגוף והכוח שהם שלי בלבד.

 

כיצד באה לידי ביטוי הנפרדות בכל שלב?
תקופת הינקות

התינוקות עצמם לא עסוקים בזולתם, ולא בהגדרת הנפרדות מהתאום, ה"אחר". בגדים או חפצים שונים משמעותיים אולי להורה, אך לא לתינוק עצמו. את תחושת ה"אני"הוא משיג מיחסו של ההורה, משימוש בשיר אישי/שם חיבה/ פנייה/ בשם לכל אחד. כדי להכיר את גבולות גופם הם זקוקים להרבה מגע עם ההורה, וגם עם התאום. הם מטפסים אחד על השני, מוציאים ומעבירים מוצץ מפה לפה, מושכים צעצוע - כל אלו חשובים ביותר להתפתחותם ומומלץ לא להפסיק זאת, אלא לשמור שלא ייפגעו פיזית.

 

החל מהשלב שבו הילד כבר מתנועע חופשי בשטח ויכולותיו הולכות וגדלות מבחינה מוטורית, רגשית, קוגניטיבית - הוא מתרחק ומתקרב ומגדיר עצמו דרך הסביבה. הצעצוע שאני משחק בו הוא חלק ממני, כי הוא ביד שלי. הטריטוריה שכבשתי על ברכו של אבא - היא אני, כי אני נמצא שם. חשוב אם כך לספק לכל אחד מהם מרחב משלו שיגדיר לו שזה "שלי" ועל כן זה "אני". גם אם הילדים עצמם לא משתמשים במרחב הזה, עדיין חשוב שהסביבה רואה ויודעת למי שייכת כל קופסה נפרדת, שטיח או כרית, ומעניקה בכך אישור לכך ש"כל אחד לחוד".

 

גיל שנתיים-שלוש

ההתייחסות לילד מורכבת גם מהתרשמות מהישגיו בתחומים הולכים וגדולים, ואלו מעניקים לו את תחושת הזהות. חשוב לתת לכל ילד מחמאה נפרדת, המתייחסת להישגים שלו ולתהליך שהוא עושה, ולאו דווקא לתוצאה. בשלב זה חשוב למצוא זמנים לבלות עם כל אחד מהילדים לבד, גם אם לזמן קצר, כך שמתאפשר להורה להכיר את יכולותיו המתרחבות של הילד בלי אחיו כגורם להשוואה או לחלוקת תשומת לב.

 

גיל הגן

בגיל הגן תחושת הזהות האישית מתבטאת בתחושת כוח והכרה במקום הייחודי שלי, ביחס להורים ולסביבה, ובוודאי לאחי התאום. ההורה צריך להבין שקנאה ותחרות אינן תחושות שליליות, כי אם כלי עזר רגשי להגדרת האני. בשלב זה עולה החשיבות לזמן נפרד עם ההורה, ולבגדים וחפצים אישיים שמבטאים את הייחודיות.

 

מה נכון ולא נכון לעשות בתחום הנפרדות
חייבים שלכל אחד יהיה ארון בגדים משלו 

תלוי מתי. כאשר מדובר בתינוקות אין שום מניעה שיחלקו ארון בגדים. בגילאי הגן עדיף שלכל אחד תהיה מלתחה משלו עם בגדים שהוא אוהב ומאפיינים אותו. בעיקר כאשר מדובר בתאומים זהים, אז הבגדים הופכים פעמים רבות לאפיון המבדיל ביניהם בעיני הסביבה.

 

חייבים שלכל תינוק יהיו צעצועים שונים 

מכיוון שהתאומים חיים באותו בית, זה לא הגיוני להפריד את כל הצעצועים. עם זאת, כדאי שלכל אחד מהם יהיו כמה צעצועים ששייכים לו. אפשר ליצור לכל אחד מגירה אישית לצד מגירת צעצועים משותפת.

 

חייבים להפריד מוצצים ובקבוקים 

פרקטית, זה לא תמיד עובד והדבר נתון לשיקול ההורים. בשלב מסויים הם יזהו וייזמו בעצמם את ההפרדה.

 

צריך להקפיד לקרוא לכל תאום בשמו 

חשוב מאוד לתת יחס אישי מילולי לכל תאום ולקרוא לו בשמו. להשתדל ככל האפשר להמעיט בדיבור ברבים "אתם רעבים? "אתם עייפים?". אמנם לפעמים זה מתיש לחזור על שאלה פעמיים עבור כל תאום, אבל יש לכך השפעה רבה על הנפרדות והיכולת שלהם לראות כל אחד כיחיד בעל רצונות, צרכים ודרישות שיש להתחשב בהם.

 

חייבים לקחת כל תאום בנפרד לפעילות אחר הצהריים עם אמא/אבא 

חשוב למצוא זמן איכות נפרד לכל תאום עם ההורה, אבל זה לא בהכרח חייב להיות בילוי מסעיר וארוך. גם יציאה משותפת לסופר מהווה זמן איכות, וגם משחק רק עם אחד התאומים בעוד השני עסוק במשהו אחר או עם מישהו אחר, יכולה לענות להגדרה זמן נפרד. אם בכל זאת אתם מצליחים לייחד לכל ילד זמן איכות ארוך ומפנק יותר - הרווחתם כולכם.

 

אם נתתי נשיקה לתאום אחד, חייבים לאזן ולתת נשיקה לשני 

לא חייבים תמיד לאזן ולתת בדיוק אותו דבר לכל אחד מהתאומים. מותר לשבח רק אחד מהם בקול רם או לנשק ולחבק רק אחד. הרי יגיע רגע שבו דווקא השני יזכה לפינוק או מחמאה. ככה הם ילמדו שכל אחד מהם מקבל מה שהוא צריך בזכות עצמו, ולא ביחס לתאום.

 

יותר קל לתרגל נפרדות עם תאומים ממין שונה מאשר עם תאומים בני אותו מין 

נכון. בן ובת לרוב נראים שונים וקל לנו לראות את ההבדלים ביניהם גם באופי ובתחומי העניין. עם זאת, חשוב לא ליפול לתוך סטיגמות ולאפשר גם לבן לשחק בבובות ולבת ליהנות ממכוניות. אותו הדבר במקרה של תאומים בני אותו מין: כדאי להישאר עם ראש פתוח ולאפשר לכל אחד להתחבר ולהתעניין בתחומים אליהם הוא נמשך, בלי קשר לאח התאום.

 

ועוד כמה טיפים ליחסים טובים בין התאומים
אפשרו הרבה מגע ביניהם, גם אם הוא לא תמיד ידידותי. המגע מאפשר להם ללמוד את גבולות האני, בדרך מוחשית וחושית, כפי שילדים זקוקים לה.

 

יחדו פנייה אישית לכל אחד מהתאומים, שמתבטאת בשיר, סיפור, שם או מחוה אחרת שמשמעותה: אתה ייחודי בשבילי.

 

צרו מרחבים נפרדים לילדים גם כשהחדר צפוף. מקום סימלי או ממשי שמסמן לילד שיש לו מקום משלו, ובו הוא וגם הסביבה רואה אותו במלואו.

 

קחו כמה דקות מדי פעם לדבר עם כל על אחד מהשניים בלבד. זה לא קל, מרגיש לפעמים מלאכותי, אך עם הזמן הופך לדרך הטובה לראות כל אחד מהם בנפרד. חשוב לא פחות - זה מתגמל את תחושת ההורות החסרה את הזמן לתשומת לב אישית.

 

המנעו מלהכניס את הפעוט לתבניות. אם אחד מהם התהפך ראשון, זה לא הופך אותו למתקדם ואת אחיו לעצלן. עקרון הנדנדה קובע שכשהאחד למעלה, השני ממתין לתורו "לעלות", וחוזר חלילה.

 

כאשר אתם מדברים עם בני משפחה או אחרים, קראו לילדים בשמם הפרטי ולא "התאומים".

 


עינת שגיא אלפסה היא עיתונאית ואמא לשני זוגות תאומים. ורד בן פורת היא בעלת מרכז "תאומים ומשפחה" להדרכת הורים ואנשי מקצוע

הריון תאומים זהיםנענענע

אני בשבוע 17, כבר מרגישה אותם זזים

ראו שיש פער בגודל בינהם שמוגדר כ SIUGR

היינו בבית החולים ואמרו לנו,

שאם המצב לא יחמיר

אז יאשפזו אותי סביב 27 ויילדו מוקדם סביב 32

כמובן יהיו פגים עם כל ההשלכות - שאין לי מושג מה הם...

אם המצב יחמיר חלילה,

אז או שנאבד את הקטן או ששניהם יפגעו ח"ו

בקיצור אני חרדה מאז😒

לא יודעת מה יהיה ודואגת מאוד😔

מישהי עברה משהו דומה?

הסבר מה זה ההשלכות של פגות?

חיבוק ובשורות טובותמתואמת

מתייגת לך את @זהות כפולה שעברה את זה, ב"ה עם שני תינוקות בריאים בעיקרון. (זה לא הניק העיקרי שלה, אז מקווה שהיא תראה את התיוג)

אולי היא כתבה את הסיפור שלה בשרשור הנעוץ, תחפשי❤️

תודה, אחפשנענענעאחרונה
התייעצות-לידת תאומים בחירת בית יולדותAvigailh1

היי

אני מתלבטת ואשמח לשמוע מנסיונכן

דווקא על לידת תאומים - התלבטות בין

בלינסון /

תל השומר

המלצות/דיס וחווית קבלה,לידה,אשפוז וכו' מלונית שיבא בייבי וכו' מה שעולה לכן .

שאלה לגבי תל השומר- האם זה נכון שיש תחושה של עומס מטורף ולפעמים יש מחסור במקום בחדרי לידה ויולדות ממתינות במסדרונות?


תודה מראש לעונות!!!!  

לא מכירה את בתי החולים הללו. מציעה לך לשאול גםמתואמתאחרונה
בפורום הריון ולידה...
שאלה לגבי לידת תאומים לא זהיםAvigailh1

היוש,

שבוע 34+1 תאומים לא זהים

השאלה היא כזו, אם לידה לא מתרחשת באופן ספונטני עד שבוע 37, צריך ללכת לביקורת בבית חולים? בקהילה? איך זה עובד מניסיונכן ?

בגדול הרופאת נשים הנחתה אותי לבצע כל שבוע אולטרסאונד מעקב גדילה+אורך צוואר ומוניטור ובינתיים הכל בסדר ב"ה, אבל מעבר לזה לא שאלתי מה באמת קורה עד השבוע הזה

והאמת קצת בלחץ להגיע לשבוע מאוחר ושהסיכונים יהיו גדולים יותר, מעדיפה להגיע ל36 ושיגדלו בחוץ מאשר לחיות בלחץ התמידי הזה של האם הם בסדר...הם במשקלים טובים בדיוק לפי הספר ב"ה.

תודה לעונות

מציעה לך לפרסם גם בפורום הריון ולידהיעל מהדרום

לק"י


או לשים שם קישור לשרשור הזה. שם פעיל יותר.


מתייגת בשבילך 2 אמהות לתאומים:

@אמהלה

@מתואמת

תודה רבה!!Avigailh1אחרונה
המלצה לעגלת תאומיםהורים לתאומים

שלום,

אשמח להמלצה לעגלת תאומים מניסיונכם...

ראיתי שרשורים דומים אבל לפני שנים ומן הסתם הדגמים התחדשו....

מחפשת עגלה לתאומים שבעיקר חשוב לי שתכנס בתא מטען של רכב מזדה 5 בלי לקפל את המושבים.

יש עוד ילדים לפניהם ב"ה וכל המושבים חייבים להיות פתוחים...

כמובן אחת שנכנסת בדלת של הבית.

עדיף זולה, ושתשרוד ירידה של מדרגות - מדרגה אחרי מדרגה עם התינוקות בפנים..


תודה מראש!

ואם אתן יודעות איפה יש עגלות תאומים לתצוגה- יעזור!הורים לתאומים
התאומים שלי כבר בני 13מתואמתאחרונה

אז לא יודעת אם העגלה שקנינו אז עדיין קיימת, ואני גם לא זוכרת את שמה. רק זוכרת שהיא התקפלה גם באמצע (כלומר שני המושבים התקפלו זה על זה), וזה חסך מקום.

מציעה פשוט ללכת לחנות מוצרי תינוקות, ולבקש עגלה לפי הצרכים שלכם... (זה מה שאנחנו עשינו בזמנו)

מולטי ויטמין-הריון תאומיםAvigailh1

היי,

רציתי לשאול אם יש המלצה על מולטי ויטמין שתומך יותר בהריון תאומים או משהו שמספק ועושה את העבודה

בדרך כלל הברזל שלי לא הכי גבוה ובהריונות הוא יורד כולל המוגלובין . מלחיץ אותי שהריון תאומים אני אגיע לא מוכנה חס וחלילה ואני רוצה לשמוע אם יש משהו או מספר דברים מומלצים שיש לקחת כדי לבוא עם כמה שיותר כוח ?

תודה מראש והריון קל ומשעמם לכולן

לא נראה לי שיש הבדל...מתואמת

לוקחים ברזל לפי רמת הצורך, לפי מה שרואים בבדיקת דם. במולטי ויטמין גם ככה אין מספיק ברזל למי שממש חסר...

אם זה מעודד אותך - דווקא בהיריון התאומים היה לי ברזל גבוה בהיריונות אחרים היה לי חסר ברזל, לפעמים הרבה מאוד...

👌👌Avigailh1אחרונה
תןדה
תאומים בנים מתוקים(!!!) ולא זהים באותו גן.בדרך לתאומים

הי

רוצה להתייעץ עם בעלות נסיון ממני

יש לי תאומים מתוקים דבש בני שלוש וקצת...

מספר 6, 7 שלי בלי עין הרע!

(נעזרתי בפורום הרבה כתמיכה רגשית כשגיליתי שאני בהריון תאומים...

לא סיפרתי את סיפור הלידה שלהם, אולי אעלה בהמשך את הנס הזה)

כרגע אשמח לשמוע דעתכן על הגן.

האם לשים אותם באותו גן (טרום חובה, גן שני) או שכדאי להפריד?

כרגע הם באותו גן, לא רואה שמפריע להם. שונים מאד באופי.

הגננת גם לא רואה משהו בולט אבל גם לא רוצה מידי להביע דעתה כגורם מכריע

והאמת בשביל להפריד,

זה אומר שאחד מהם יהיה רחוק מהבית, חברים ומהאחים שלומדים יחד (הגן הוא בתוך התלמוד תורה)

מה דעתכן? בעלות נסיון ממני...

 

אצלנו נאלצנו להפריד אותם, והיה לי קשה עם זהמתואמת

היה להם עיכוב בדיבור, וההמלצה של גורמי המקצוע הייתה חד משמעית להפריד אותם בגן (בגנון הם היו ביחד).

תאומים אחרים שראיתי סביבי היו ביחד בגן, אולי רק בגן חובה הופרדו. לדעתי בגיל קטן התאומות שלהם נותנת להם כוח כשהם ביחד.

בכל אופן, התאומים שלנו כאמור היו בנפרד בגן. בשנה הראשונה שניהם היו בגן שפה - באותו מתחם אבל גנים נפרדים. בשנתיים אח"כ אחד מהם נכנס לגן רגיל ליד הבית והשני נשאר בגן שפה, וכמעט לא היו לו שם חברים מהשכונה. אבל למרות זאת יחסית הוא הסתדר חברתית, וגם כששניהם נכנסו לכיתה א' בבית הספר ליד הבית הוא השתלב מהר מאוד גם מהבחינה החברתית.

אבל מלכתחילה לא הייתי בוחרת לעשות כך ולבחור במודע שאחד מהם יהיה רחוק מהסביבה החברתית הטבעית שלנו...

החלטות טובות!

(וסליחה שרק עכשיו עונה - מזמן לא נכנסתי לפורום הזה...)

תודה על השיתוףבדרך לתאומים

נותנת לי הרגשה טובה להשאיר כרגע יחד

שזה מה הלב שלי אומר נכון לעכשיו...

אנחנו לא הפרדנונשימה עמוקה
עד כיתה א'.


גם אצלנו הם שונים אחד מהשני, תחומי עניין שונים, הגננות גם לא ראו שאחד עולה על השני במשהו וזה לא פוגע בהם הביחד. הם כן נראים זהים אבל ילדי הגן למדו מהר מאד מי זה מי.. הציק לי לפעמים שהצוות התייחס אליהם כאל "התאומים", אבל לא נראה שזה פגע בהם.


את מכירה אותם לדעת אם אחד עולה על השני במשהו, או שאחד מהם חוסה בצל של אחיו באיזה שהוא תחום.


מעבר למרחק מהבית תוסיפי שיקולים של אירועים נפרדים בשני הגנים שצריך לנכוח בהם, פעילויות שונות שעלולות לעורר קנאה בינהם. 

צודקת , לא חשבתי על זה אפילובדרך לתאומים
בקיצור, מחזקות אותי בינתיים לא להפריד
כרגע הם ביחדתודה לך ה' 🙏

גם אצלי תאומים בנים  מס 6,7 , הם בני עוד מעט 4

הם כרגע בגן שפה ביחד

שונים מאוד אחד מהשני גם באופי גם ביופי.

הגננת לטענתה לא מפריע להתפתחות שלהם שהם ביחד.

שנה הבאה בעז"ה הם אמורים לעבור לתלמוד תורה

אם יהיה 2 כיתות אני אפריד אבל רק בגלל הצוות שמעדיף...

יש לי גם תאומות גדולות יותר, הפרדתי בגן חובה כדי שלא יהיה להם משבר קשה בכיתה א ( אצלנו בבית ספר חד משמעית לא שמים תאומות באותה כיתה) , וצהרון השארתי יחד שיהיה להם בהדרגה זה היה חכם מאוד

הם מאוד שונות אחת מהשניה וכן חושבת שזה טוב שהם לא יחד.

אבל בנות זה מאוד מאוד שונה מבנים...

מנוסה ממש תודה על השיתוףבדרך לתאומיםאחרונה
Hcc גבוהשאלת תאומים

בשבוע 4, 1700 לעומת 270 בהריון קודם

זה אומר תאומים?

מקפיצה, לא יודעת לענותאנונימית כרגע.
לאפשוט אני..

נכון שבהריון עם תאומים יש hcg גבוה יותר, אבל זה לכשעצמו לא מהווה אינדיקציה להריון עם תאומים.

אגב, ההבדל בין ההריון הקודם לנוכחי הוא בסך הכל של 5 ימים בערך, בהנחת הכפלה כל יומיים. כלומר באותו השבוע שתי התוצאות האלה בכלל לא מהוות גידול...

גןבה הבטא לא בהכרח מעיד על תאומיםטרמפולינהאחרונה
הפורום לא פעיל??טרמפולינה

אולי יעניין אותך