רק אותי מטריד המצב של הנערים?כוחות שמימיים
גם אותי!חסדי הים
לאט'
חושבת עליהם המון בכאב גדול
מצבם האישי מטריד אבל יותר מטריד זוסתם 1...
חקירה כבר מזמן הפכה להיות מילה נרדפת למסע לחץ שבו מנסים להלביש אירוע מסוים על אדם x. כלל לא מנסים לברר מה קרה ואיך קרה. זו כמובן נגזרת ישירה של מה שפתחתי בו- חוסר ביקורת וכח בלתי מוגבל מביאה לשחצנות ואמונה בדרך, כל דרך.
פסק הרב ליאור לגבי חילול שבת מדבר בעד עצמו.
זה נכון,כוחות שמימיים
וגם התגובה של ביב י,גורמת לתהות שזה בכלל סיפור שהש ב כ ארגן בשבילו כדי להשתיק את כל הבלאגן שמסביבו
חטפו אח של חבר מהשיעור שליאריק מהדרום
"הם גם עושים דברים טובים"?חסויה55
![]()
המחלקה היהודית? צריך להפריד בין ה2נחשון מהרחברון
העינויים ממשיכים גם אחרי שנפגשו עם עו"ד?ברגוע
כן.מיכל318
שמעתי שזה בא לרעתם בעינויים אח"כ בגלל ששיתפוכוחות שמימיים
גם אותי ..מטילדה
אנשים אדישים או שחושבים שהשבכ צודק

הבעיה היא שאנשים במדינה חונכוnes
להאמין לכל מילה שהשלטון מוציא מהפה.
וזאת התוצאה.
את מי לא מטריד מצבם?אורות מאופל
כמו שאמרה גולדה מאיר, "לעולם לא נסלח לאויבינו על שהפכו את בנינו לרוצחים."
כל כך עצוב שיש אנשים שחושבים שהנערין האלה עשו את זהמטילדה
זה פשוט עלילת דם מרושעת
חוששני שעם טיפה אובייקטיביות, הטענות המזכותאורות מאופל
אני מוכרח להודות שנשמע ששב"כ ניסה לעצור גם את כל מי שיוכל לתת מידע, גם אם לא היה שותף פעיל, אבל זה לא כלי מגוחך ככ, ואפילו די הגיוני.
מנגד, הטענות המחייבות ברובן נשמעות די מבוססות, גם אם שבכ מנסה לתמוך בהן בטענות פחות יציבות.
לכן ניתן להגיע לדילמה האם אנשי שבכ מנסים למגר תופעה רעה או שפשוט ממש ממש משעמם להם והם סתם שונאי ישראל ושמאלנים ובכלל פועלים במימון זר סודי ומוטים בגלל מערכת הבחירות ושלל קונספירציות כיד הדימיון.
אז למה לחכות למשפט עם זה בטוח?לא מכאן
ממממ אוקי ראש הישיבה שלהם מעיד שהם היו איתו באותו זמןנחשון מהרחברון
עבריינים ע''פ חוק יכולים ונחשבים למספקי אליבי חוקי.
ראש הישיבה שלהם יותר גרוע מעבריין רק כי הם לומדים אצלו?
הראיות האלו מופרכות? אילו ראיות חזקות ראית שזה כן הם?
נגיד שזרקו אבניםאיש השקים
פשוט שנאה עצמית
ב"ה שהאינטואיציה בכל העולם היא שאנחנו מוסריים יותר.אורות מאופל
ואז הם שוחררו (4 מתוך5) כמו שכולםנחשון מהרחברון
א. שיחררו אותם למעצר בית, קרי אספו מהם כרגע מספיק מידעאורות מאופל
ב. חקירה שנפתחה מחשד סביר לא הופכת לכישלון כי החשד הופרך. בחקירה חוקרים.
ג. כפי שכבר אמרתי, שב"כ מוצדק בכל מקרה, אם כבר תדבר, דבר על הדרג הפיקודי והמדיני.
יש חקירה לגיטימית ויש עינוי לא חוקי.אניוהוא
נכון, לכן הכל נעשה בליווי משפטי.אורות מאופל
ככה אמרו לפני 3 שניםנחשון מהרחברון
א זה אומר שהם לא פצצה מתקתקתנחשון מהרחברון
ב חקירה מחשש סביר לא מצדיקה איסור מפגש עם עו''ד זה רק בראיות חזקות. ובטח לא חקירות צורך. בחקירה חוקרים. לא מענין. לא מונעים מפגש. לא חוקרים בשבת. לא מונעים לקחת תפילין. לא קושרים לכסא ל12 שעות. חוקרים. אם רק היו חוקרים לא היו ככה מתקוממים נגדם.
ג כן... הם רק מילאו פקודות. צודק. מתי שמענו את זה לאחרונה? נירנברג? לא אומר שהן נאצים אבל הביטוי שלך הופך אותן לסתם כלי נשק שאפשר להשתמש בו ללא שום מקום לשיקולים שלהם.
אתה מדבר על ערבים, כן?הסטורי
משום מה, כשההרוגנ ערביה והבעל טוען ששמע, תוך כדי נהיגה בשמונים קמ"ש, את הזורקים מדברים עברית - אין דין ואין דיין. כל זכויות האדם במדינה דמוקרטית (אלו שיש גם לראשי מאפיות, לרוצחים סדרתיים, לפדופילים ולכל האחרים) נמחקות. הישיבה ה'קרובה' (חצי שעה הליכה) מייד חשודה (למרות ש99% מזריקות האבנים הן של ערבים). את החץ כבר ירו, עכשיו נשאר לסמן את המטרה. טוב שיש כוחות ביטחון.
אגב, בפרפרזה על המשפט של גולדה. אנחנו, כציונים מאמינים במדינה, לא נסלח לרשויות החוק, על האכיפה הלא פרופורצינלית והכלים הדרקוניים שהשתמשו נגד מתיישבי יש"ע מאז הסכמי אוסלו ("נהלים מיוחדים לטיפול במתיישבי חברון" באישור היעמ"ש) ועד היום, שגרמו לחלק קטן (העובדה שהוא קטן, למרות המצב מראה עד כמה החינוך מצליח) מהנוער שלנו לשנוא את המדינה.
מצרף קישור למאמרו של רב כוכב השחר, שכל מי שמכיר אותו, היכן למד ומי רבותיו יודע שהוא ממש לא חשוד על חוסר ממלכתיות או תמיכה בפעולות נגד ערבים.
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/391083
א. אם לרצוח ערבים סתם זה מעשה כשר בעיניך-אורות מאופל
ב. את כל הטענות המשפטיות שאתה טוען כבר הספיקו עורכי הדין שלהם לטעון בבימ"ש, וכולן נדחו על הסף. מותר לצרכי חקירה לעשות מה שדרוש לצורך חקירה. מה אתה מצפה? שישבו איתם חוקרים ויבקשו מהם שוב ושוב בדמעות שליש שיסכימו להודות?
ג. דווקא הנתון הנכון שאמרת, שרובן המוחלט בהחלט של הזריקות הן של ערבים, מוכיח נגדך, שהרי מה פתאום נטפלו למקרה אחד מאלפים?
ד. מעולם לא טענתי שהדרג המדיני והפיקודי במדינה פועל בצורה ישרה הוגנת ואחראית כלפי ההתיישבות. לא אתה ולא אף אחד אחר כאן ילמד אותי על ארץ ישראל ומעלתה והמרחק למצב המדיני כיום. מה שאמרתי הוא רק שא. מה לעשות, כשמגיע מגיע. ב. לתקוף את השבכ זה כמו לכעוס על סכין של רוצח (להבדיל אינספור הבדלות). זאת פשוט לא הכתובת. שבכ עושה מלאכתו נאמנה, וחיי כל מי שגר במדינה תלויים בכך.
איפה ראית דבר כזה בדברי?!הסטורי
ב. טענות עורכי הדין ממש לא נדחו על הסף, חלקן הגדול התקבלו. אבל אני מודה, מהכרות אישית עם כמה מקרים, גם מהתחומים הללו וגם מאחרים - שהאמון שלי בייחס הגון של השופטים, לא גבוהה במיוחד. בד"כ השב"כ מגיש לשופט חומרים חסויים ולשופט מאוד קשה לסרב להם. העובדה שבכ"ז השופטים סירבו לחלק מהדרישות - מעידה כאלף עדים שהטענות הרבה יותר ממוצדקות.
לא מצפה שיתחננו אליהם, מצפה שלא ישתמשו כלפיהם בצווים חריגים. שיתנו להם זכויות שנותנים לכל חשוד ברצח, באונס ובשאר פשעים, כפי שמקובל במדינה.
חשוב להבין, הצווים החריגים שבהם חורגים מהכללים המקובלים כלפי כל חשוד בפשעים הכי חמורים במדינת ישראל, כמו בכל מדינה דמוקרטית אחרת, הם אילוץ שנובע ממצב המלחמה שאנו נמצאים בו. שימוש בו נגד יהודים - בעצם אומר שלמדינת ישראל יש מלחמה עם יהודים. אם למישהו יש ספק, שזו ההתיחסות של המחלקה האנטי יהודית בשב"כ, שישאל את הרב של כוכ"ש (הר המורניק ממלכתי מאוד) ששמע מאנשי השב"כ סביב פרשת דומא "מבחינתנו כולכם אוכלוסיא תומכת טרור". זה לא נאמר על יצהר, או על גבעה משהו בדרום הר חברון - אלא על כוכב השחר!!!
עם התייחסות כזאת מצד כוחות הביטחון, אין פלא שמעט מהנוער מגיע לדעות ומעשים מזעזעים של שנאת המדינה וכל מה שהיא מייצגת. הפלא הגדול הוא שב"ה, רוב הנוער מחונך ומצליח להבין את החילוק שלמרות שיש הרבה מה לתקן במדינה - זאת המדינה שלנו.
ג. ראית אי פעם שהמדינה משקיעה כ"כ הרבה בלתפוס ערבים שזורקים אבנים?!
אם המדינה היתה משקיעה כאלו כוחות ומשאבים בערבים שזורקים אבנים - או שהן היו נפסקות, או שכל כחות הביטחון היו עסוקים רק בזה מבוקר עד לילה.
ד. יש הרבה מאוד הערכה למה שכחות הביטחון עושים למען עם ישראל, גם אם זה מעט מידי. אבל זה לא מצדיק שהם פועלים נגד עם ישראל.
בדקת קצת הסטוריה של הדיווחים של האירוע בגוגל לפניכוחות שמימיים
לא יודעת למה הגבתי בכלל נראה לי שאתה טרול
האמת שכן. מה אתה רוצה?אורות מאופל
אם כבר לצטט את גולדה אז לעשות את זה נכוןאריק מהדרום
אנו מסוגלים לסלוח לערבים על ההרג של ילדינו. אנו לא מסוגלים לסלוח להם על כך שהם מכריחים אותנו להרוג את ילדיהם. יהיה לנו שלום עם הערבים רק כשהם יאהבו את ילדיהם יותר משהם שונאים אותנו
והיא אמרה זאת על חיילי צה"ל, כשאין טיעונים טובים גם שטויות זה נחמד אבל למה לעוות את דברי גולדה?
א. הגירסה שלי יותר שנונה. תודה.(סגול בד')אורות מאופל
אבל הגירסה שלך שיקריתאריק מהדרום
אם אני לא הייתי מגיב לך אנשים פה היו חושבים שגולגה שותפה להזיה שלך.
ציטוט:אורות מאופל
זה לא מעניין אותי מה המטרה המפגרת שלךאריק מהדרום
נו, לפחות לשונך נאה לחשיבתך.אורות מאופל
אתה שיקרת?לא מכאן
בנינו לא רוצחיםה-מיוחד
זה כמו שתגיד על מדביר מקצועי שהוא רוצח המונים
אתה עדיין משוכנע במה שכתבת?!הסטוריאחרונה
מי שהיו מספיק סיבות לטעון שמוצדק להפעיל נגדו כלים דרקוניים, כאלו שלא מופעלים כלפי ראשי משפחות הפשע, רוצחים סדרתיים ושאר פושעים - לא היה רואה אור יום לפני תום ההליכים.
אם יש מצב "מזעזע ומעורר שאט נפש" כלשונך, הוא שילדים, שלא רצחו אף אחד - יהיו עכשיו עם טראומה לכל החיים ומה שבטוח שלהם ולכל מי ששמע מה הם עברו לחינם, לא ישאר קמצוץ אמון במערכות הצדק של מדינת ישראל.
את כולם. וגם הגישה.ד.
לא למי שמאמין לגרסת מערכת החוקnes
גם לפי גירסתם, זה חמור מאד. לא הכחישו מה שסיפרו הנערים.ד.
גירסתם של מי?nes
מערכת אכיפת החוק, אינה מכחישה את תנאי החקירה.ד.
המערכת טוענת שזה נעשה לצורך גילוי האמתnes
ושלא תטעה- אני לא מאמין למערכת.
זה לא משנה כהו-זה...ד.
יש סדר בנושא של ראיות ומשפטים, בכל שיטה מתוקנת.
יש לאדם חזקת חפות. אז אסור לחקור אותו בצורה כזו, שהיא עצמה בגדר עינוי לא סביר, יותר או פחות.
כמו כן, יש זכויות של קטינים. צורות חקירה מקובלות.
לכן, כאשר אוזקים נער צעיר לאחוריו למשך יום שלם של "חקירה", וכו' - זה דבר חמור מאד. מזעזע.
כל ה"היתר" לחקירות חריגות, הוא במקרה של "פצצה מתקתקת". מחבל שיודע היכן פיגוע אמור לקרות, וצריך להוציא את זה ממנו חירום.
בגלל המחדל שהתקבל בכנסת להכיר במושג "טרור יהודי" - אע"פ שלא מדובר באויבי המדינה, ואפשר לחקור ככל אירוע שהמשטרה חוקרת - כבר מנצלים שיטות חקירה חמורות, גם מעבר לכך. כמו בנידון זה, שלפחות לחלק מהנחקרים בכלל יש אליבי ששהו עם ראש הישיבה באותו זמן.
[גם מה שאומרים שהחשד הוא ל"רצח", הרי ברור שזה כדי לנפח את אווירת ה"טרור היהודי" הדמיוני. אם נער יהודי היה חלילה זורק אבן על רכב, אז ברור שבניגוד לערבים שעושים כך, לא היה מתכוון שזה יהרוג מישהו.. מבחינה פלילית, זה לכל היותר הריגה. בלי להפחית מהחומרה הגדולה של דבר כזה. רק להראות שיש גורמים שמנסים לייצר אוירה מסויימת, סביב מוסד שכנראה הוא ממש ההיפך הגמור]
אז זה לא חוקי.אניוהוא
גם אותי מאוד מטרידמאמע צאדיקה
וכל מה שאני יכולה לעשות זה להדליק נר לרבי מאיר בעל הנס ולהתפלל.
וזה המון, להזכירני
ב"ה ארבעה השתחררוברגוע
לא לא לאחסויה55
אני כבר במצב שאני בוכה כל רגע שזה עולה.. איזה סיוט.. לתוך הישיבות..לתוך הבחורים המתוקים שלנו...
מה קורה עם המדינה שלנו טאטעעע
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משהאחרונה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

