דרושים רצינות ובגרות כדי לקרואנקדימון
יש טוענים נגד הצניעות שאין שום סיבה להטיל אחראיות על האישה במקום על האיש.
הם טוענים שאם גבר רואה אישה ומתעורר היצר שלט אזי הוא זה שצריך לשלוט בעצמו ובידיו ולא האישה היא זו שצריכה להסתתר.
הטענה נכונה בהחלט.
אדם חייב ללמוד לשלוט על עצמו. הוא חייב ללמוד איך להיות גיבור. לא תיתכן הפקרות בעניין הזה מהבחינה הזו.
אבל יחד עם זאת, הגבר יכול לשלוט בגופו ובדחפיו אך הרבה פחות במחשבתו, בהרהוריו, בדמיונו. האדם בנוי בצורה כזו שיש טריגרים שמעוררים את יצר הקיום, יצר ההולדה. זה טבוע בו.
אז אמנם האחראיות על הגבר היא ברורה, עליו לשמור את הידיים בכיסים, וכל התנהגות צריכה להיות תחת בקרה וביקורת, אבל כאשר נשים ממשיכות ללכת בצורה פרוצה וגסה הרי יוצא שהן גורמות בפועל לכך שהמחשבות, ההרהורים והדמיונות של הגברים יהיו עסוקים. עסוקים בדברים נמוכים. מציאות כזו מנכיחה את המיניות בתוך החברה. חברה שלמה הוגה במיניות כדרך חיים, כתרבות.
אישה שלא תחפש לחשוף תוכל לחזור ולהתעסק בעולם הפנימי שלה, ברגשות שלה, בחסד, באכפתיות, במוסר, בערכים, באידיאלים.
התבוננות במהלך של צניעות אמיתית מלמדת אותנו על סוג האחראיות שמוטלת עלינו, וההבדל ביניהם הוא מדהים.
הגבר דואג שאישה אחרת לא תיפגע ותחיה את חייה בבריאות. בעצם הדאגה הזו היא לכל הנשים, לכל אישה ואישה, כלומר האחראיות היא ביחס לפרטים.
האישה לעומת זאת דואגת שהחברה כולה לא תהיה משועבדת למישורים הנמוכים של החיים. לנשים יש כח לעצב תרבות, לעצב מציאות, כלומר אחריות האישה היא ביחס לכלל.
איש משפיע על הפרט, אישה משפיעה על הכלל.

זו זווית נוספת שפתאום חשבתי שיש בנושא הזה.
מה דעתכם?
שני הצדדים נכוניםק"ש
קודם כל - כל אחד צריך לשלוט בעצמו, מצד עצמו. גבר צריך להתגבר על דחפיו ולשמור אותם רק לזמן ולמקום המתאימים ואשה מצידה הפנימי, אמורה לשמור את צניעותה ולגלות רק את מה שמתאים בזמן ובמקום המתאימים.

יחד עם זאת, צריך לזכור שלמרות כל האוירה המערבית המדברת על זכות האדם על עצמו, בתורה שלנו - "כל ישראל ערבים זה לזה" זה קודם כל בתורה ומצוות (כמו שמופיע בגמרא). יש איסור על כל ישראל - "לפני עיוור לא תתן מכשול" שגם אותו חז"ל מפרשים על איסור הכשלה בעבירה.

ולכן גם לו יצוייר (והאמת שלא שייך לצייר, הדברים הם צדדים שונים של אותו עניין) שלא היה עניין עצמי בצניעות - כל הלכות צניעות היו מחייבות מצד 'לפני עיור'.
כן, אבלנקדימון
איפה עובר הגבול הזה ׳לא עיור׳?
הרי בפועל נשים רבות הולכות ככה כי פשוט בא להן.
האם אסור למסעדה למכור טרף משום לא עיוור?
אתה לא רוצה, תעקוף את המסעדה.
איפה הגבול?
ברור שאסור למסעדה למכור טרף ליהודיק"ש
האם זה ממש "לפני עיור" מדאוריתא או רק "מסייע ידי עוברי עבירה" - זה כבר תלוי בפרטים בדיוק.

כאן עצם ההליכה באופן כזה מעוררת יצרים - כלומר מכשילה אנשים באיסורי "ולא תתורו" ואולי גם "ונשמרת מכל דבר רע - שלא יהרהר וכו'".
מוסיף - ישעיה פרק גק"ש
ספר ישעיהו - פרק ג׳ - פסוק ט״ז:
{טז} וַיֹּ֣אמֶר יְהוָ֗ה יַ֚עַן כִּ֤י גָֽבְהוּ֙ בְּנ֣וֹת צִיּ֔וֹן וַתֵּלַ֙כְנָה֙ (נטוות) נְטוּי֣וֹת גָּר֔וֹן וּֽמְשַׂקְּר֖וֹת עֵינָ֑יִם הָל֤וֹךְ וְטָפֹף֙ תֵּלַ֔כְנָה וּבְרַגְלֵיהֶ֖ם תְּעַכַּֽסְנָה׃
{יז} וְשִׂפַּ֣ח אֲדֹנָ֔י קָדְקֹ֖ד בְּנ֣וֹת צִיּ֑וֹן וַיהוָ֖ה פָּתְהֵ֥ן יְעָרֶֽה׃
ספר ישעיהו - פרק ג׳ - פסוק ט״ז, פירוש רש''י: ויאמר ה' . על הנשים אשר משלו בעמי יען פיאות נכריות קליעת שערות כי גבהו וגו' : ומשקרות עינים . לשון הבטה ד''א צובעות עיניהם בסיקרא ובכחול : הלוך וטפוף תלכנה . לשון דבר צף על גבי חבירו כמו ( דברים יא ) אשר הציף ומתרגמינן דאטיף כד היתה ארוכה מהלכת בין שתי קצרות כדי שתהא נראית צפה למעלה מהם ויונתן תירגם ובפתהן מקפן , היו קושרות פיאות נכריות קליעת שערות תלושין כורכות עם קליעותיהן שיראו גסות וטפופות : וברגליהם תעכסנה . כשהיו עוברות בשוק אצל בחורי ישראל דורסתו ברגלו ורמזתו צד חיבת נואפות כדי להבעיר בו יצר הרע כעכס זה של נחש . עכס . הוא ארס של נחש :
ממש לא מסכיםג'ון
1. אדם שולט גם על המחשבה וההרהורים שלו, אם אתה מקבל הרהור בסופו של דבר תקבל גם את הנגיעה הפוגעת. (מבחינה מהותית אין הבדל, על שניהם ניתן לומר "זה מעבר לכוחותי")
2. מעולם לא הייתי אישה ולא אתיימר לדבר בשם הנשים, אבל לומר שמישהי שלובשה בצורה x בהכרח מנועה מלעסוק בפנים שלה ובערכים?! תמהני (ואני מתבטא בעדינות).
3. הפסקה האחרונה שלך לא כ"כ בהירה אז אני לא בטוח שהבנתי, אבל אם כן הבנתי, אז שכל גבר יתרכז בתיקון עצמו ומידותיו וכל אישה בתיקון עצמה ומידותיה. מבטיח לך זה יתקן את המציאות הרבה יותר מאשר שאתה (לא אתה ספציפית כמובן, אלא דמות הגבר שדיברת עליה) ידאג "שאישה אחרת לא תפגע וכו'".
4. לסיכום, עבודה עצמית. עד שהכותב מבקש מהגבר להגן על האישה, נבקש מהגבר להיות גבר ולשלוט בעצמו בכל הרבדים.


5. הכותב מעיד על עצמו שהוא רציני (משתדל) ובוגר ;)
הרמבםנקדימון
בשמונה פרקים מונה את הדמיון כדבר שאין לאדם שליטה עליו בטבע. אמנם האדם יכול להתגבר על ידי הסחת דעת אבל זו מעלה שצריך הרבה מאוד עמל וזמן כדי לקנות אותה. האם פטורים? וודאי שלא, אבל השאלה תהיה מה עד אז.

בנוגע לעולם פנימי. אישה שמחפשת לבוש חלקי זה כי חשוב לה להראות (דבר עם בנות). זה חיפוש אחרי החיצוני. אתה לא יכול להיות ערום ובמקביל לעסוק בנושאים ברומו של עולם. גם ההות עצמה סותרת אחד את השני. לא לחינם אסור לאדם ערום לדבר דברי תורה. יש מש ה מפורשת בדיני קריאת שמע.

בפסקה האחרונה באתי להראות את הגדלות שהאישה ניחנה בה, את הכח שיש בידה.
כל דבר כללי הוא בעל ערך חיים כדול יותר מאשר דבר פרטי. הכולל הוא מלא בעוצמת החיים של הפרטים, והוא מעניק לפרטים בחזרה.

את הערה 5 שלך לא הבנתי עד הסוף..
רק הערה, גם גבר שיתעסק בחיצוניות יפסיד את הפנימיות.מבקש אמונה


הארה על הערהמיכל318
אפשר להיתעסק גם בחיצוניות ומיצד שני אפשר לעסוק גם בפנימיות.
זה לא סותר אחד את השני.
זה כן סותר!מבקש אמונה

כתוב בחובות הלבבות שאי אפשר שתשכון בלב אחד אהבה לעולם הזה ולעולם הבא.

(אלא אם כן החיצוניות היא לשם שמים.  כגון בגדים נקיים למנוע חילול ה', רב גדול כדי שיקבלו ממנו וכו)

 

שמת לב שכל החבר'ה מהכנסת מתלבשים מכובד וצנוע?  כי גם הם יודעים את זה... חיצוניות = שטחיות

 

איך סותר??מיכל318
כולם כולם כולם כולם מתעסקים גם בעולם הזה. כולם.


כן אפשר להיתעסק גם בעולם הזה וגם בעולם הבא.
לא שהעולם הזה יהיה העיקר, אבל ברור שכן אפשר את שתיהם.

אין שום סתירה בזה שמישהי תתעסק גם בבגדים וביופי וכל זה... וגם שתהיה צדיקה ודוסית.


והאלה מהכנסת שלובשים ככה- זה גם חיצוניות.
תלוי כמה מתעסקים.. אם כדי להיראות נקי ומכובד או כדי לבלוטמבקש אמונה

אם האפשרות השניה, זה כבר מעסיק את הראש וזה בא על חשבון הפנימיות..

 

אלה בכנסת לא צדיקים, נכון..

אף על פי כן הם יודעים שלבוש בולט או פרוץ זה לא לבוש למי שרוצה להיות עסוק בדברים חשובים.

נגיד.מיכל318
וודאי שאין סתירהנקדימון
השאלה היא לא במה מתעסקים אלא מה במרכז, לאן מנתבים הכל. למה עושים את מה שעושים?
נו אני גם התכוונתי לזה.מיכל318
לא מסכיםסביון
גם גבר שלא מנכיח את היצר במקומות שלא צריך יכול להתעסק בעולם הפנימי שלו, וממילא השפעה על הכלל וכו' (לפי דבריך).
לא אמרתי שלאנקדימון
אבל אני דן בכלל, בחברה, בתרבות, בתופעה.
הבט מהחלון ותראה איפה העולם, איפה התרבות, איפה הבידור, איפה המדיה, אחרי מה רודפים, מה נוכח בעיקר במלל שיש בעולם. חפש את האידיאולוגיות, את הצעות החוק, את ההפגנות, את החינוך בבתי ספר, את מורל החיילים, את בילוי שעות הפנאי - חפש את התופעה, לאן העולם צועד? מה המגמה התרבותי השולטת?
אני לא בטוח שהבנתי אותךסביון
תוכל לענות על השאלה שהיתה אמורה להיות רטורית?
*אחריותפסידונית
לכולנו יש אחריות.מיכל318
לגברים יש את היצר לראות.
לנשים יש את היצר להראות.
ביגלל זה אפשר לקרוא לזה "עבודת צוות" שכל אחד ידאג לטפל ביצר שלו ולא יחפש אשמים.
שזה גם מצווה שהיא כמו פאזל.(לראות,להראות).

ומה שכתבת:"אבל כאשר נשים ממשיכות ללכת בצורה פרוצה וגסה הרי יוצא שהן גורמות בפועל לכך שהמחשבות, ההרהורים והדמיונות של הגברים יהיו עסוקים. עסוקים בדברים נמוכים."

גם ככה כל בת אחרת יכולה להגיד: שרק ביגלל הגברים צריך ללכת צנוע, ביגללם צריך חצאית והכל ארוך וגרבים וכל זה... ולהאשים אותם שאם הם נגיד לא היוא, אז לא היה צריך את הצניעות.

לא צריך לחפש פה אשמים.
גם לא ניראלי שמה ש@ק"ש כתב , של הלפני עיוור, כי בנים הם לא עיוורים והם מודעים בדיוק למה שהם מיסתכלים.


קיצר בה"צלחות.



לא תמיד מסתכלים בכוונה - עלולים גם לראות בטעות!ק"ש
וגם לא צריך להעמיד בנסיון!
זה האשמות.מיכל318
אני חושב שלאנקדימון
א. עולם שהמרכז שלו הוא הרוח ולא החומר, זה כולם שכולם שייכים אליו. זה לא דין דווקא בגברים.

ב. יש דברים שהם טבע. אם אשמיע לך מוסיקה את בהכרח תשמעי אותה , אלא אם כן את חרשת.
אותו דבר עם יצר הקיום החזק שבאדם. יש דברים שניתנו לשליטה באדם ויש דברים שלא.
הרמב"ם (וגם הפסיכולוגיה) אומרים שאין לאדם יכולת שליטה ישירה על הדמיונות שלו.

ג. כפי שכתבתי בסוף זה רק זווית נוספת להסתכל על צניעות, בכלל התכוונתי להציג את הכח שיש לנשים בעיצוב המציאות. כל אחת בוחרת אם להיות שותפה ביצירת עולם אידיאלי וערכי או לא. כשדיברתי על אחריות התכוונתי לא להאשמה אלא בדיוק ההיפך, כשכתבתי את זה לי עלה בראש אותו יחס שיש לי למתנדבים אידיאליסטים. הם יוצרים מציאות. הם מקדמים את העולם. הם בוחרים את המגמה.
מ"מ ברור שיש הבחנה עמוקה יותר במושג הצניעות והוא היחס שבין צניעות פרקטית לצניעות מהותית.
...מיכל318
א.לא אמרתי שזה דין גברים, אמרתי שהאחריות צכה להיות גם על גברים וגם על נשים.

ב.סבבה, באנו לעולם בשביל להיתעלות מעל הטבע.

ג.טוב

ומזה מ"מ?

מ"מ = מפקד מחלקההללי~
תודהמיכל318
כן, אני יודעת, אבל לא ניראלי הוא התכוון לזה.
מכל מקוםשריונר
חח ברור לי שהוא לא.הללי~
ע.י.צ'יאל

אז מה אם הבת יכולה להגיד את זה? למה זה מוריד ממנה אחריות למצווה שלה?

גם הבן יכול לומר הפוך.

תשים לב מה כתבתי.מיכל318
זה לא מוריד את האחריות, כתבתי של*כולנו* יש אחריות.
וזה מה שאמרתי שכמו שהבן יכול להאשים, ככה גם הבת יכולה להאשים.
כתבתי ש*לא צריך לחפש אשמים* פה, צריך לעשות את מה שה' ביקש.
ע.י.צ'יאל

מסכים.

דעתידעתן מתחיל
שאין קשר בין נושא הצניעות למה שכתבת.
ושנשים לא צריכים ללכת צנוע כדי שלגברים לא יהיו הרהורים אלא נטו בשביל עצמן.
ועוד, ולא ארחיב.
אבל מוזמן לפתוח פניני הלכה על הנושא הצניעות.
זה צד אחרנקדימון
כמובן שהמרכז הוא ערך הצניעות באדם מעצם היותו אדם. אני באתי להציג זווית של פרקטיקה, אבל לדעתי לא פרקטיקה נמוכה דהיינו רק בשביל הגברים, אלא פרקטיקה כללית שיש בה משמעות לעולם שלם, לחברה שלימה שחיה חיים פנימיים.
וזו תשובתידעתן מתחיל
שהטענה הזאת, אין קשר בינה לבין צניעות.
מפשט המילה ועד פירושיה הרחבים אין כוונתה לדעתי למה שהצגת. ובעצם למה שרוב האנשים משום מה חושבים.
זו לא פרקטיקה אלא נושא אחר לחלוטין שכל השוואה בניהם פוגעת.
בא תסבירנקדימון
צניעותדעתן מתחיל

"הצניעות היא אחד מיסודות היהדות. את הציווי הכללי שבתורה (ויקרא יט, א): "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ", מפרש רש"י: "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"..".

זו לדעתי צניעות. ולא דבר אחר. ואסביר.

צניעות זו מידה ככול המידות, ומידה פנימית. היא קשורה גם לענווה כידוע. צניעות היא בין האדם לעצמו. האדם מחויב לשמור על צניעות בשביל נפשו. נקודה.

בחורה צריכה להתנהג בצורה צנועה בשבילה. ובכוונה אני כותב להתנהג, כי זו אחת הנפקא מינות, ומתוך ההתנהגות נובעים גם לבוש, הליכה, צורת דיבור ועוד. וכך גם גבר צריך לשמור על צניעותו בשביל עצמו. אולי יעזור לו לא ליפול אם יחשוב שאשתו מחכה לו בבית, אך לא זו הסיבה. 

מצוות צניעות היא חלק אינטגרלי מחיי היהודי, בכל מצב ובכל זמן. גם שכהוא לבד לחלוטין מול הקב"ה. הלכות בית הכסא, למשל. לכן גם אם לא היו גברים בעולם נשים צריכות היו להתלבש ולהתנהג בצורה צנועה, וכן להפך.

 

האם פריצות הנשים מקשה על האתגר והניסיון לגבר? ודאי. אבל הקב"ה לא נותן לאדם ניסיון שאינו יכול לו, וניסיון תמיד הוא 50% לכל צד. כך שגם אם לא הייתה פריצות הקושי מבחינתנו היה שווה.

וכך גם הקושי לנשים מגברים שנופלים, או הקושי של נשים לחיות בצורה צנועה.

העבודה היא אישית, כמו בכל מידה. וכמו שכשאעבוד על מידת הכעס לא אתלה את כשלוני בחבר לידי אלא אפשפש בליבי פנימי, כך גם בכל המידות.

 

לנשים יש תפקיד בעולם. כך גם לגברים. מה כוללים התפקידים ואיך הם משלימים, עוד דיון חשוב. אבל לתלות את האחריות של כל אחד בשני זו בריחה וטעות בגישה לדעתי.

 

מסכיםנקדימון
אני חושב שחלק ניכר מהלכות צניעות של האישה היה משתנה אילו לא היו גברים בעולם.


אני לא מוצא סתירה מהותית בין דיבור על מהות לבין ראיית הנגזרת של התפקיד. אם לומר שלאישה יש אחריות לגבי עיצוב הכלל והחברב אז אתה בהחלט יכול להמיר את זה לתפקיד האישה, כלומר חלק מתפקיד האישה.
לא בטוח שהבנתידעתן מתחיל

כתבת "מסכים" ואז משפט הפוך ממה שכתבתי..

 

ולשאר, זה מה שאמרתי. שהדיון הבא יהיה תפקיד האישה. והאמת? אין לי באמת כח להכנס לזה, בטח לא במקום ציבורי.

אבל הנקודה לפני כן שסותרת בהחלט היא שאין קשר בין המילה "צניעות" לטענה שלך שאחד מתפקידי הנשים בעולם הוא לעזור לגברים להתגבר על יצרם.  ולכן השרשור היה צריך להיפתח כך לפי דעתך "איך הנשים יכולות לעזור לגברים?". ולא לכתוב על סיבה, תוצאה, צניעות, וכל הנגזרות.

בטח ובטח כשכתבתי שלנשים אין השפעה על עצם הניסיון מהסיבה הפשוטה שהקב"ה הוא זה שהביא על האדם את הניסיון כך שהוא כנראה רוצה שהוא יתגבר עליו ויפסיק להאשים אחרים.

 

מקווה שהייתי ברור יותר.

אסבירנקדימון
אני מסכים שעיקר העניין הוא מהותי. יחד עם זאת אני חושב שיש עוד צדדים למערכת הזו.

ובנוגע לטענה שלי, אני לא טענתי שתפקידם הוא לעזור לגברים אלא בכוחם לעצב עולם.
זה אמנם דומה ואולי גם משיק, אבל לא אותו דבר בכלל.
וזו נקודת המחלוקתדעתן מתחיל

וכתבתי מספיק.

אפשר לצמצםנקדימון
ולשאול, אם צניעות היא מהות מופשטת בלבד וממנה הכל נגזר אז למה יש חילוק בין צניעות של גבר לצניעות של אישה?
לא חושב שהבנתדעתן מתחיל

אקצר.

א. מעולם לא אמרתי שצניעות היא דבר מהותי בלבד או שאינה באה לידי ביטוי. להפך בדיוק.

ב. המחלוקת בינינו אינה על מהות הצניעות אלא על צורת ההתסכלות היהודית. לדעתי, ההסתכלות שלך לא נכונה כלל.

ג. ולכן, אין ביננו ויכוח, יש אי הסכמה. אין השאלה היא איך הצניעות באה לידי ביטוי, אלא האם קו המחשבה שלך נכון. ברגע שלמילה "צניעות" אין קשר לצורת החיים אותה אתה רוצה להציג (לטענתי), וברגע שצורת החיים המוצגת היא טעות (לדעתי), אין כאן יותר מה לדון.

ד. הסברתי בקצרה איך אני מבין שיהודי צריך לחיות בנושא. בין המחשבה שלי לזו שלך יש הבדלים מהותיים וקריטיים שמהם משום מה אתה מתעלם.

באמת לא מבין אותךנקדימון
אני באמת לא מבין את הסתירה בינינו.
באמת אשמח להבין את ההבדלים שאתה חושב שאני מתעלם מהם. אפשר בפרטי
לא. צניעות לא בכדי לעזור לגברים להתגבר על יצרםכלה נאה
צניעות זה בשביל לא לבלוט ולמשוך תושמת לב מיותרת.
יש פה אחריות גם של האישה לא להכשיל!
היא לא יכולה לצאת איך שבא לה ולהתלונן שגברים מסתכלים.
זה ניקרא שהיא מעמידה אותם בניסיון.
וזה לא סותר שגבר צריך לישמור על העינים והמחשבה.
רק שהולכים במקום שיש פריצות הניסיון קשה יותר מללכת במקום שיש נשים צנועות.
אז יש הרבה אחריות על האישה!
ועל זה אני חולקדעתן מתחיל

וכבר ציטטתי את פניני הלכה. ואני מרגיש שאני חוזר על עצמי, וזה באמת מיותר. זו בהחלט לא צניעות לדעתי. ולא חסרות הוכחות כדוגמת הלכות בית הכסא.

אם עוזר לך להתמודד לחשוב שיש לך אחריות, מעולה. אבל אל תחליטי לאלוקים מה הוא אומר בגלל מה שאת מרגישה אלא חפשי באמת מה הוא אומר. זו דעתי.

היא כתבה שיש *גם* אחריות מצד לא להכשילארצ'יבלד
זה הכל.
היא כתבהדעתן מתחיל

"צניעות זה בשביל לא לבלוט ולמשוך תשומת לב מיותרת".

ועל זה הגבתי שאני חולק. ומכורח כך גם על ההמשך.

 

ואעצור כאן. הסברתי את עצמי, זה מה שחיפשתי, וזה מה ששאל פותח השרשור. לא מחפש לשכנע אחרים.

לא ברור החלק הזהארצ'יבלד
"בטח ובטח כשכתבתי שלנשים אין השפעה על עצם הניסיון מהסיבה הפשוטה שהקב"ה הוא זה שהביא על האדם את הניסיון כך שהוא כנראה רוצה שהוא יתגבר עליו ויפסיק להאשים אחרים."

למה נראה לך שלא

ע.י.צ'יאל

למה הטענה הזאת נכונה?

מי שברא את היצר לגברים, גם ציווה על הנשים צניעות.

 

ולא הבנתי את החילוק בין האחריות של הגבר לזה של האשה.

חיים שלי בלב, אתה רציני? (בבקשה תגיד שלא)הילד בן 30
שלב הבא תספר לי שבחיים לא ראית אישה צנועה בסניף/רחוב/טרמפיאדה, וחשבת "וואלה הרהור עברה".

ממתי זה עניינך אם היא מקשיבה לגרסה של היהדות שאתה מאמין בה?

ממתי יש לך זכות לבעיה דעה על החטאים שלי?

אם אני מגדל חזיר ואתה אוכל אותו, זה אשמתי?

תשמור על הפה / עיניים / אף יהודי שלך, ב-ד' אמותך, לא טוב לך? לך לאומן שברא אותי / אותה / אותנו.

ועל הדרך, סליחה שלא בנית את בית המקדש בלו"ז שלך
האומן אמר איך להתלבש.. ויש רק גרסה אחת ליהדות מבקש אמונה

אגב, @נקדימון

באמת כתוב "בזכות נשים צדקניות ניגאל.."

אבל זה באמת מעניין האם חכמים התכוונו למה שאתה אומר

 

מה שבטוח כשמשיח יבוא ויראו את האמת, אז הנשים הצנועות יבינו כמה זה היה משתלם

ואלו שלא יצטערו מאד אבל יהיה מאוחר מידי

האומן אומר לך להציץ לתוך חלון ביתי? חלון נפשי?הילד בן 30
ולצערי יש יותר מגרסה אחת, ואני לא מתכוון רק ל-70 פנים.

במציאות, יש גדרי מינימום ומקסימום.
יש חובה ויש רשות, יש הידור ויש ידי חובה.

אז בבקשה,
בלי שחור לבן חסר רגישות ומשמעות.
בוא לא נדבר בסיסמאותמבקש אמונה

מדובר על הרחוב. ברחוב זה נקרא להכשיל את הרבים עיין בספרים

הוא מדבר על: לא ללכת פרוץ!   אבל הגמרא כותבת  "למדנו יראת שמים מבתולה"  אחת שהתפללה שלא יכשלו בה..

יש מקום לחזק נשים להדר בצניעות..

 

אם זו מטאפורה, אז כן, יש מצוות תוכחה. ולכל אחד יש חיוב לדבר, ולהזהיר על עבירות ולחזק במצוות.

לפי דבריך חכמים גם לא היו צריכים לדבר על זה

 

לא, אין עוד גירסאות. לא ידוע ואל תמציא לנו פה דברים    

כי אתה לא מעניין אותי, נראה לי שהבנת את זה לבד, לא?הילד בן 30
להכשיל את הרבים?
אתה מקשיב לעצמך?
מוריד אחריות מעצמך?

איזה טוב יצא לאדם הראשון מלחפש אשמים בדמות "האישה"?

אם ה' לא הקשיב לאדם הראשון כשהוא האשים אותה, אז *לך* הוא בטוח יקשיב...

בואו נתאסף יחד על זכרי העולם וניקח אחריות על המעשים שלנו!!

במקום לחפש אשמים חיצונים אולי ננסה לתקן את עצמנו...

את המשל של רבנו על בן המלך והמפה אתה מכיר? נו, יופי, תתקן את עצמך והעולם יתקן את עצמו...

אבל אם אתה חושב שתסתובב בעולם חסר מחויבות... אז לא תתפללת במניין כי לא העירו אותך? אתה רוצה להפיל עוד מצוות שלך על נשים?

שלב הבא תחייב גויות לשמור על צניעות, אחרת מה אתה אשם???!!!!?!!!?!?!

חביבי, אתה אבסורד.

ולגבי הגרסאות של התורה, לך תנסה להשלים מניין לחלק מקהילות ישראל ותגלה שלא בדיוק סופרים אותך, גם לא למניין.
תמיד לוקחים אחריות.. ועדיין יש דבר כזה הכשלת הרבים. מבקש אמונה

(בוודאי כך כתוב בעניין צניעות) וזה חלק מלקיחת אחריות!!  גישה של "לא אכפת לי שאחרים יחטאו" לא מתקבלת.

בטח לא שזה יהיה בגללי..  הגמרא אומרת "מי שחברו נענש על ידו אינו נכנס במחיצתו של הקב"ה."

 

לכולם יש אחריות על עצמם וגם על אחרים.  "כל ישראל ערבים זה זה" - בקיום מצוות..

וזה לא רק בצניעות אגב אלא בעוד עבירות- יש  מסייע, יש לפני עיוור, יש מצוות תוכחה שאם לא הוכיח נענש גם. זה ידוע ידידי...   והרי בסוף גם האדם נענש וגם האישה.

 

יש מעשה במסכת ברכות שהגמרא שואלת למה לדורות ראשונים נעשו ניסים..

והתשובה שם היא: בגלל אנשים כמו רב אדא בר אהבה שראה אשה עם בגד לא צנוע (וחשב שהיא יהודיה) ומרוב קנאתו קרע לה את הבגד באמצע הרחוב.   אז נקדימון רק כתב לחזק את הנשים...

 

אני לא מדבר על אנשים קטנים שרבים ביניהם, אלא על גרסאות של כתובים... אין!  

ע.י.צ'יאל

זה לא היה משום צניעות, אלא משום חוקות הגויים.

לא ידידי. הערוך כותב שזה משום פריצותמבקש אמונה


ע.י.צ'יאל

מעניין, לא ידעתי.

אבל אם כך, מה התועלת לקרוע אותו?

בפשטות, שהיא כבר לא תלבש את זה. לא תועלת?מבקש אמונה


ממש לא תועלתמיכל318
חוץ מיזה שזה לא צנוע.

חוץ מיזה שהשרשור הזה מתומתם.
וניראלי שצריך ליסגור אותו.
אני רואה בזה הרבה סיבות לתועלת..מבקש אמונה

א. באותו רגע הוא מנע מאנשים להכשל..  

ב. היא תראה שצדיק כועס עליה אז היא תירתע ותבין שזה בעיה  (פעם היה הרבה פחות חוצפה)

ג. לא בטוח שהיא תתאמץ לקנות עוד אחד...

 

זה היה צדיק מהגמרא... הוא בטח לא עשה את זה בלי שום מחשבה

מעניין אם הוא שמע על הדבר שניקרא הלבנת פניםמיכל318
זוועה.
ע.י.צ'יאל

במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב.

קל וחומר לאשה רגילה.

גם זה מהגמרא?מיכל318
אה, ואיך הוא בדיוק ראה את זה??

הינה עוד סיבה למה לא לאהוב את הדבר הזה.
ע.י.צ'יאל

כן. אבל אפשר גם להביא ראיה מפנחס.

 

סליחה?!

 

 

מזה סליחה?מיכל318
זכותי לא לאהוב אותה.
(תודות לפורום)
ע.י.צ'יאל

את חייבת להקשיב לדברי חכמים.

אני לא חייבת כלום לאף אחדמיכל318
ע.י.צ'יאל

את חייבת לציית לקב"ה שברא אותך.

לו כןמיכל318
להם לא.
ע.י.צ'יאל

והוא כתב לך בתורה: "ועשית ככל אשר יורוך"

והוא נתן לי גם בחירה.מיכל318
אני גם עניתי לך שםמיכל318
ע.י.צ'יאל

לא ענית, אמרת שתעני בהמשך.

הם אלהנקדימון
שקיבלו ממנו את הסמכות לבאר את רצונו.
הבעיה אינה אלא בפורום, אי אפשר להיכנס ממש למהלכים עמוקים ארוכים.
הבעיה בנו.
..מיכל318
עבר עריכה על ידי מיכל318 בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 23:34
לא כל אחד שיבוא ויגיד לי שהוא רב אז אני יקשיב לו.

על הפורום אמרתי שביגללו אני לא אוהבת את הגמרא.
אם היה איך לדרג תגובות, היית מקבלת 10+הילד בן 30
ולגבי סיבות לאי אהבת הגמרא, כל מי שטיפה חושב על זה מבין שבין הגמרא והמציאות... כן, עדיף שלא לפתוח את זה...

כשה' כתב/הוריד/יצר את התורה היה לו את הכבוד המינימלי ללחוץ "אנטר" מדי פעם, להתחיל שורה חדשה, לכתוב במבנה של שירה, לעשות "טאב", לתת מנגינה ייחודית שמבהירה איפה מתחיל ומסתיים משפט.

אבל בגמרא? שאמורה לעזור לכולנו לא להגיע לגהנום ולהציל אותנו מעצמנו?
לא, שם פשוט כתבו את כל המילים ברצף אינסופי................

וככה, בלי טיפת רגישות - הגענו כולנו לגהנום.

או יותר גרוע, נתקענו כאן עם אנשים שחושבים שהם נציגי ה' יתברך עלי האדמות, מנסים להוריד אשמה מעברות שבידם ולספר לנשים איך לחיות נכון, מבלי לפגוע בקדושת מחשבתם.

פחחחח.
טוב, אז גם אתה קיבלת בדירוג עכשיו 10מיכל318
אוי ואווי.. איך הגעת לזה?כלה נאה
מהבצפרמיכל318
אמרו לנו שמותר(ביתיעקב,חרדי).

וראיתי גם באתר "כיפה"
ע.י.צ'יאל

שמותר לשנוא את התורה?

לא את התורהמיכל318
*גמרא!
ולא למדתי את זה מישם.
מה שאמרו לנו בצפר שמותר קצר אם יש רק בנות.
ע.י.צ'יאל

הגמרא היא התושב"ע.

מצויןנקדימוןאחרונה
עכשיו צריך לברר מה מגדיר רב.
ע.י.צ'יאל

אלא שהיא לא תלבש כלום, מה התועלת?

אתה מדבר בלי קשר. מזה הדיבור הזה??כלה נאה
אישה יהודיה צריכה להיות צנועה!
למה?
ערבים ישראל זה לזה!

מה עצת בילעם?
לשלוח בנות להכשיל את עם ישראל.
למה?
הם לא יכולים לשמור על עצמם?
הוא ידע מה יכול להפיל אותם.

אז בואו נעשה הפרדה ענקיתחסויה55

בכל הארץ וזהו. גברים לא יראו נשים ואנחנו נוכל להסתובב כרצוננו. 

 

וברצינות, צניעות זה כי אנחנו מצוות, כי השם רואה אותנו. וגם בשביל גברים. לא ההפך. 

כמובןנקדימון
אני רק בא לנסות להציג משמעות גבוהה יותר בחיוב של הנשים במה ששייך בשביל הגברים. לא סתם כי קשה לגבר, אלא כי יש טבע מסויים מצד אחד ומטרה לעולם מצד שני, האישה בעצם בכוחה לסייע ולעצב ממש את העולם. היא שותפה לתכלית של שניהם.
ארצ'יבלד
צניעות זה לכן??

אם לא היו גברים למה שיהיה אסור להראות את השוק?


נ.ב. לא למדתי הלכות צניעות של נשים, אבל כן נתקלתי שאסור לאישה לברך מול שוק גלוי. (אבל לראות בלי ברכה אסור?? ולמה שתכסה?)
אם יש רק בנות, מותר להיות עם קצר.מיכל318
לפי הבנתי,חסויה55

זה לא בדיוק נכון. 

ובלי קשר זה פשוט משפיע על הנפש גם שלך וגם של הסובבות אותך. 

אולימיכל318
לנו אמרו שזה מותר.
צניעות זה להשם.חסויה55

כי הוא מצווה.. בתוך זה יש המון סיבות שביניהן גם זה שזה מפריע לגברים להתמודד עם הברית.. 

ו @נקדימון אתה צודק באופן כללי, ברור שיש לזה משמעות כלשהי שקשורה בסדר העולם, אבל היא לא דווקא הפשוטה ביותר כמו שוק זה מגרה אז לא נתפלל מולו, כי לפעמים יש דברים שהם לא ועדיין הם ערווה, זה כמו שלתפילין מן הסתם יש איזשהו עניין גדול מאוד בסדר העולם, שהוא לא הפשט הכי מובן מאליו של להתעסק ביהדות שלך כל בוקר, (זו מצווה שאין לה באמת סיבה שברורה לנו, בניגוד לצניעות) אנחנו פשוט לא רואים את זה. קיבלנו הלכות צניעות משמע זה רצון השם. מעבר לזה להתעסק בזה זה פשוט לטחון מים כי הגדרים של צניעות הם מאוד אישיים בדורנו וכל אחד רואה שונה את מה שנחשב צנוע ומה שלא.. 

ארצ'יבלד
מייק סנס
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

לא ברור לי איך זה יעבודברגועאחרונה
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך