האם ניסו לשלב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות?אנונימי (פותח)
האם ידוע למישהו אם ניסו לשלב ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות?

האם סביבה חינוכית של ילדים רגילים יכולה להשפיע על ההשגים של ילדים לקויי למידה?
(מתוך העיקרון של לחץ סביבתי והשפעות סביבתיות על האדם).

מה דעתכם?
אני יודעת על מקומות שמשלביםשרבוב
ביה"ס שיש בשתי כיתות שלו ילדות עם תסמונת דאון.
וכן ADDאוADHD תמיד משלבים...
אבל לפעמים עדיף שלא...
לטובת הילד ולטובת התלמיד
אחיין שלי בגן תורני ומשלבים אצלם ילדה עםחילא דמשכנא
תסמונת דאון וזה נפלא ממש.
ע"פ הכרותך האם זה הצליח לשפר משהו אצל הילד?אנונימי (פותח)
כתבת שלפעמים עדיף שלא לשלב ביניהם,
האם זה בגלל שנגרמו נזקים למישהו מהצדדים?
את יכולה לפרט את הסיבות לכך?

תודה!
מה זאת אומרת?אדמונית החורש
לקויות למידה זו הגדרה מאוד רחבה לקשת של קשיים שמשפיעים על יכולת הלמידה של האדם למרות שהאינטליגנציה שלו תקינה +. 
ברור שבכל כיתה נורמאלית יש אחוז מסויים של תלמידים בעלי לקויות ברמות שונות.
ברוב המקרים התלמידים האלה יכולים להשתלב מצויין אם הם מקבלים התאמות מסויימות לצרכים שלהם ואין סיבה שילמדו בכיתות נפרדות!
לפעמים, לטובת הילד, הלקות המסויימת שלו מתאימה יותר לטיפול בסביבה נפרדת לגמרי או באופן חלקי ואז נכנסים לקטגוריה של חינוך מיוחד, וגם זה לא בהכרח לכל שנות הלימודים ובכל פעם שוקלים מחדש בועדת השמה איפה עדיף שיהיה.
הנטייה של רשויות החינוך היא להפרידאנונימי (פותח)
לכן העליתי את הנושא משום שלדעתי ניתן לשלב את הילדים עם קשיי הלימוד בכיתות רגילות, כמו שאמר/ה כאן הגולש/ת "חילה דמשכנא" שבגן של האחיין שלו/ה שילבו ילדה עם תסמונת דאון וזה מוצלח מאוד.
האמת היא שדיברתי על ילדים רגילים שסובלים מקשיים בלמידה והופתעתי ואף שמחתי מאוד לדעת ששילבו ילד עם תסמונת דאון.

צריל לעורר יותר מודעות בנושא שילובם של ילדים כאלה במסגרות חינוכיות רגילות. יכולה להיות לזה השפעה על כלל הציבור ועל איך שהחברה מסתכלת עליהם ברמה הכללית. צריך לדעת לקבל אותם ולא לדחות אותם כולל במסגרות החינוכיות.
לדעתי יש כאן בלבול במושגיםאדמונית החורש
ל"ל לא בהכרח מוגדר כחינוך מיוחד, יש אלפי תלמידים כאלה בבתי הספר והם לאו דווקא מוגדרים כמשולבים.  חלקם מקבלים מה שנקרא 'שעות שילוב' במסגרת בי"ס שזו בעצם הוראה מתקנת בחלק קטן מהשיעורים (שעות שמוגדרות ע"י מתי"א וניתנות בעקבות ועדת שילוב בית ספרית) ומעבר לזה מקבלים התאמות בכיתה הרגילה.
רק במקרים קיצוניים יותר כשזה לא מספיק או שזה מלווה בקשיים נוספים כגון רגשיים או התנהגותיים נוטים להפריד את התלמידים האלה מכיתות רגילות לאחר ועדת השמה.
מרגש מאוד, וזה הצליח?אנונימי (פותח)
איך קיבלו את הילדה הילדים הרגילים?
רגע, רגע, רגע, לא הבנתי.מישי' מאפושו'
תסמונת דאון זאת לקות למידה?
 
ולשאלה הראשונה:
כמעט ולא מפרידים בין ילדים לקויי למידה לילדים אחרים, זה יכול לגרום בין השאר לרגשי נחיתות מוגברים.
אלא אם הלקות היא ברמה שתפריע לילד או שהיא משולבת עם עוד דברים.
 
בית ספר אמור "להכין לחיים"יוקטנה
(עלק. בפועל בית ספר הוא בדיוק לא כמו החיים האמיתיים, אבל נניח שהוא מקיים את ההצהרה)
בחיים האמיתיים יש כל מיני אנשים, אז טוב יעשה בית הספר, אם ידאג לשלב בין כל האנשים מלכתחילה.
תלוי מה הלקות למידה לי יש הפרעת קשב וריכוז ואנונימי (פותח)
אני בכיתה רגילה ואני ב"ה מצליחה מאוד בלימודים..
רב לקויי הלמידה יכולים בקלות להשתלב...ת.מ.
חלק יזדקקו לעזרה של מספר שיעורים בשבוע (מה שלרוב נקרא הוראה מתקנת...)
חלק קטן הרבה יותר הזדקק לסייע\ת וחלק קטן הרבה יותר זקוק לכיתה נפרדת לפחות חלקית...
אני אישית בכיתות הנמוכות קיבלתי התעמלות מתקנת וגם שנה אחת בת שרות שעשתה איתי תרגילים אחה"צ כדי שאני יחזיק את העפרון וכאלה נכון (זה לא עזר אני יודעת איך צריך להחזיק ומחזיקה אחרת ולכן כותבת יותר לאט וכאלה...) עכשיו אני מקבלת הקלות בבגרויות דבר שבניגוד לכמה פה שטוענים שזה לא עזר להם לי זה עוזר מאוד!!!!!!!!! אחיניית שלי גם מקבלת התעמלות מתקנת וכאלה אחרי אבחון...ואחותי הקטנה והמתוקה עם ת"ד משולבת מאז ומתמיד בחינוך רגיל בעזרת סיעות נהדרות!!! בחלק מהשעות וגם מה שנקרא הוראה מתקנת... (היא משולבת אם בנות קצת יותר קטנות ממנה...)
בקיצור לרוב אין מניעה לשלב ילדים ל"ל אם ילדים רגילים רק צריך לשים לב לתת להם את העזרה הדרושה!!!!אחרת ילכו לאיבוד בכיתות הרגילות...
עושים אתזה הרבה!! זה עוזר.הרב כהנא צדקאחרונה
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך