מה עושים עם ליל טבילה בחתונה של אחות??hosh
אחותי מתחתנת בשעה טובה, ובדיוק באותו ערב אני אמורה לטבול. מה עושים???
למישהי יצא משהו דומה והצליחה להתארגן עם שניהם?
הנטיה שלי היא לוותר על טבילה, אך בעלי כמובן לא כ"כ רוצה..
(יש לי ילדים, כך שלא נראה לי מתאים להתארגן לחתונה במקווה ליד האולם בזמן שהם מחכים באוטו..)
את לוקחת מאפרת? או מתאפרת לבד?אין ייאוש בעולם
אני הייתי דוחה. לא צריך להשתגע ולהיות בלחץ בחתונה כדי לתמרןקרן-הפוך
את רוצה להיות יפה, ומאופרת, ומסודרת, וזוהרת, ורגועה.
ולהיות בצילומים, בכל הריקודים.

מדובר באחותך, לא באיזו חברה שאפשר להנות פחות מחוייבת.
^^^+mp8
צודקת! הייתי דוחה. זה טרוף להתארגן לכל זה ועוד עם ילדיםכלה נאה
לשאול רב אם מותר לדחות. למיטב ידיעתי לא .וואוו
יצא לי שהייתי צריכה לטבול בחתונה של גיסתי,רימון א"י
ולא מצאתי דרך להתארגן, כי היה שעון קיץ וביקשו להגיע לצילומים כבר בשש וחצי....
אבל נראה לי שבתקופה הזאת- חורף, זה אפשרי, אלא אם כן יש לכם נסיעה ארוכה.
חשבתי גם לקבוע עם בלנית אחרי החתונהרימון א"י
אבל בחתונה של משפחה נשארים עד הסוף, ויצא שחזרנו אחרי 12, וזה ממש לא היה שייך...
מזל טוב אם חשוב לבעלך לדעתי זה ממש אפשריבתי 123
צאת הכוכבים זה מאוד מוקדם ואם יש מקווה קרוב לאולם את יכולה להספיק
את כל ההכנות למקווה את יכולה לעשות בבוקר ובמקווה רק שטיפה קלה עיון ולטבול
הבעיה היא רק האיפור אז או שתתאפרי לבד או שתזמיני מאפרת לאולם
עוד פיתרון... יש מקוואות שמוכנים לפתוח בשעות מאוחרות בתיאום מראש ובתשלום
עוד אפשרות לשאול רב אם אפשר לטבול מוקדם ביום ואז שבעלך יפגש איתך רק אחרי צאת הכוככבים

^^רסיס אמונה
נשמע לי פתרון טוב
איזה ארגונים יש לך?אפונה
כי להתלבש לוקח כמה דקות, תסרוקת את לא צריכה לעשות כנראה..? אז נשאר רק איפור, בהנחה שאת מתאפרת.
מן הסתם החופה אחרי שקיעה, כך שמבחינה הזאת דווקא יוצא לך נח. את יכולה להתאפר אחרי הטבילה ברכב או אפילו לסכם מראש עם בת משפחה שתאפר אותך באולם (לא קשור לטבילה, נגיד כי היא טובה בזה ואת מעדיפה אותה מאשר להתאפר בעצמך)
עוד אפשרות - להתייעץ עם רב לגבי טבילה עם איפור מושלם
אפשרות אחרונה - לטבול מאוחר בדרך חזור מהחתונה (הילדים בטח כבר ירדמו באוטו).
כדאי גם לתאם עם הבלנית שלא תחכי בתור, אם עמוס.11אמא

אני עשיתי הכנות לפני- מוקדם ממש, ובאמצע החתונה נעלמתי רק לטבילה- בערך חצי שעה.

קורה שלא יראו אותך, אולי היית בשירותים, אולי יצאת לדבר בשקט עם מכרה..

אני לא מתאפרת אף פעם אז זה לא היה בעיה, אבל את יכולה לקבוע עם מאפרת שתפגוש אותך קרוב לאולם( המקווה, ברכב, בחדר צדדי באולם וכד'- תסבירי לה והיא תוכל לעזור לך גם.

אין ספק שטבילה בזמנה ראויה להערכה רבה כל הכבוד!!!

ואל תשכחי את הבדיקה האחרונה של ז' נקיים מרוב לחץ, זה יכול לסבך ...

חמותי יצאה לטבילה בחתונה שלי.שוקולדד ציפס

פשוט נעלמה מהאולם באמצע.

לא דנתי איתה בזה אני מניחה שהיא קבלה היתר לטבול עם איפור, לא שאלתי.

אפשר לתאם עם בלנית..

זה קשה אבל חייבת לציין שדנו בעבר באפשרות כזו

ואני מבינה את הקושי אבל גם מבינה למה זה חשוב..

נראה לי יום שחשוב להיות מותרים בו..

מהה איך את יודעת???ישנה חדשה
סביר שזמן רב לאחר מכן, סיפרה לה.קרן-הפוך
בד״כ, לפחות מניסיון אישי, אחרי החתונה היחסים בין הכלה ואם החתן הולכים ומתקרבים, מתארחים הרבה בשבתות, הגברים הולכים לבית הכנסת ואז לנשים יש הזדמנויות לשיחות נשיות ...
עם כל ההזדמנויות שיש לי, ויש לי..ישנה חדשה
ויש לי קשר טוב עם חמותי,
דבר כזה לא נראה לי היה עולה בשיח ביננו..
אבל סיפור מגניב בכל מקרה
לא תשכחי מזהשוקולדד ציפס

חמותי בכלל לא מעלה בדעתה לדבר על דברים כאלו.

אנחנו הכלות יושבות ביננו ומדברות שיחות נשים

אז היא קמה למטבח כולה סמוקה...

היא פשוט נעלמה באמצע החתונה.

נעלמה לי!

חיפשתי אותה ואחרי החתונה אמרתי לה בצחוק שהיא נעלמה לי.

והיא נבהלה.

ואז בסוף חמי אמר לבעלי

"אבל שלא תדבר על זה עם אמא כי זה מביך אותה".

אוקי, לא אדבר.

תכלס זה סיפור הזוימיואשת******
עם כל הכבוד לטבילה בזמנה.... ממש הזוי
מסכימה לגמרישוקולדד ציפס

אבל מעריצה אותה!!!

שמחה בשבילך מיואשת******
אני הייתי כועסת. ברור לי שיש היתר מרב לדחות כזה דבר ואם הייתי חושבת שהחתונה של הבן שלה חשובה לחמותי פחות מהטביעה שלה הייתי ממש כועסת. אבל זאת אני וזאת הגישה והרב שאנחנו הולכים לפיו
לא מסוגלת להעריך את ההתאבדות הזו על טבילה בזמנה , צר לי...
זה לא זה מול זהיפית8

החתונה חשובה לה מאד והטבילה בזמנה חשובה לה מאד

מנסה לחשוב על עצמי בסיטואציה כזאת - לא נראה לי שהייתי יוצאת באמצע החתונה אבל היתי מנסה להסתדר עם פתרונות אחרים כמו למצוא בלנית שתפתח לי מקווה בלילה אחרי החתונה ויעלה כמה שיעלה, אבל קשה לי להאמין שהייתי מסוגלת לדחות טבילה. 

מקווה שה' לא יעמיד אותי בנסיון כזה

תכלס זה כןמיואשת******
בעיני
או שאת בחתונה אי שהלכת לטבול באמצע ופספסת שעה מהחתונה. שזה ממש הזוי בעיני
וכיון שהתאריך ידוע מראש כשלושה חודשים אז יש מלא דרכים להסתדר
לא רואה שום סיטואציה שהייתי הולכת לטבול באמצע חתונה של הבן שלי
והאמת גם לא באחת בבוקר אחרי
יחכה למחר, אבל האמת לא הייתי מגיעה למצב כזה מראש
תראי את תגובתי למטהדיליה

לא רואה סיטואציה שיש אופציה לחיבוק מבעלי אחרי חתונה של הבן ואוותר עליה!!!

זכותך . ענין של גישהמיואשת******
בהחלט מעצבן אבל לא אתאבד על זה. כשמחתנים ילד גמורים אחר כך ברמות שלא יתוארו ולפעמים גם יש ילדים בוגרים בבית. בקיצור, לא. לא בשבילי. וגם לא בשביל בעלי. אם אני אגיד לו שאצא באמצע חתונה של אחד הילדים שלנו בשביל זה הוא ממש ירתח מכעס
זה כן- לצאת באמצע החתונה בשביל זה לאיפית8

נשמע לי אופציה

הרבה יותר נשמע לי לשלם למקווה שיפתחו במיוחד אחרי החתונה

תדייקי - היית עושה הכל בשביל לא להגיע למצב כזה מראשיפית8

גם אני, אבל ה' מנהל את העולם ולפעמים אנחנו עושים את כל ההשתדלות ובכל זאת דברים מתפקששים וזה לא בידינו

 

 

ובמקרה כזה הייתי דוחה מיואשת******
ואני מאד מעריכה את מי שעמדה בכזאת סיטואציהיפית8

ולא דחתה ומניחה שגם אני הייתי עושה מאמץ למצוא פתרון ולא לדחות

אלא אם כן בעלי ממש יעדיף שנדחה ולא נשתגע על זה, רק זה אולי יגרום לי להסתכל על העניין אחרת..

אז אני לא מיואשת******
בעיני סדר עדיפויות עקום לותר על חלק מחתונה שהיא אירוע חד פעמי בחיי הילד שלך בשביל זה. מצטערת. לא רק שלא מעריכה אלא להפך.
את מתמקדת בזה שהיא יצאה באמצעיפית8

אני מתמקדת בלא לדחות טבילה

גם בעיני לצאת באמצע החתונה זה לא אופציה אבל יש עוד אפשרויות

אוקי. את צודקת ואת זה אני אעריךמיואשת******
זה לא מה שהייתי עושה אבל מעריכה את
המסירות
לצאת באמצע חתונה זה מכעיס ורחוק מהערכה
אני חייבת לומרשוקולדד ציפס

שלא העליתי בדעתי מעולם, אבל מעולם לכעוס.

אני חושבת שהיא ויתרה פה על משהו (חלק מהחתונה של הבן שלה, שהיא מאד אוהבת אותו)

לי לא היה כ"כ נורא עוד כמה דקות בלי חמותי...

 

לא רואה בזה משהו מכעיס.

וכן אני מאמינה שיש דרכים אחרות להסתדר, במקרה שלה אני חושבת שהיה יותר קל לצאת באמצע מאשר אח"כ (יש לה ילדים עדיין בבית). אני כנראה הייתי מנסה לסדר עם כדורים או לא יודעת מה

אבל היא מצאה את הפתרון הנכון לה-להם כזוג, ועל זה יש לי הרבה הערכה אליה.

אני מסכימה איתך על זה שאת מעריכה אותה על כךיפית8


צודקתl666
רק שבעלה לא היה צריך לספר לכם. אולי היה אומר שלא הרגישה טוב ויצרה לנשום או הלכה לפגוש אורחים שהלכו לאיבוד ולא מוצאים את האולם
ממש מסכימה איתך.ישנה חדשה
שיקול שלה.. לא צריך לפגוע בכלה.. היא תתמודד בלי חמותה..
גם אני מאוד מעריכה אישה שעושה דבר כזה בשביל טבילהאורי8
ב"ה אף פעם לא דחיתי טבילה, מקווה שאצליח להמשיך לעמוד בזה. לא כל אחת יכולה למנע מצב כזה, לא כולן משתמשות בהורמונים . וגם פרימולט נור לא טוב לכל אחת. לא יודעת מה הייתי עושה אם זה היה קורה לי, אולי הייתי מוצאת בלנית שתפתח לי מאוחר, אולי בצער רב הייתי דוחה( זה ממש ממש צער בשבילי לדחות טבילה). לדעתי כגישה לחיים, לא כדאי לראות בזה שלא חשובה לה החתונה של הבן שלה, אנשים בוחרים כל מיני בחירות שונות משלך ולא בגלל שאת לא חשובה להם, שני הדברים חשובים מאוד והם מנסים למצוא את הפתרון הטוב ביותר בעיניהם, גם אם בעינייך זו טעות, אבל למה להעלב? מהעלבויות כאלה לא מגיעים למקומות בריאים ביחסים המשפחתיים.
הלוואי שהייתי מצליחה לעולם לא להיעלבמיואשת******
אני חושבת שאני מוחלת על המון דברים ביחסים שלי עם חמותי שאחרות לא מוחלות (נגיד בחיים לא שמרה לי על ילד גם לא עשר דקות ולא במצב חירום ולא עזרה גם כשהייתי בבית חולים לבן שלה עם כל הילדים בקטנים ולא שלחה גם לא פרוסת עוגה. כלום)

ועדיין, אצלי דבר כזה היה נתפס כעלבון גדול. ככה אני חווה היעדרות של חמות מהחתונה שלי שהיא אירוע חד פעמי בחיים . אחרות לא היו נעלבות אשריהם
בכל מקרה אין סיכוי קלוש בעולם שחמותי היתה עושה כזה דבר (מה בדיוק יחשבו האורחים שנעלמים לשעה? והבנות והכלות האחרות? ואחותה וגיסתה וכו וכו )
מזל שלפחות בנושא הזה חמוצי ואני באותה דעה , זה בטח אחד מהנושאים היחידי בעולם שנחשוב עליהם איתו דבר
כל אדם נעלב לפעמיםאורי8
פשוט העמדת את זה כאחד מול השני, אם היא יוצאת לטבילה, החתונה לא חשובה לה. זו בחירה שלך לראות את זה ככה. אולי שני הדברים חשובים לה והיא עושה את המקסימום כדי לתמרן. האמת נראה לי שאם זו היתה אמא שלי ( ואני הייתי הכלה) אולי זה היה מפריע לי. חמותי- לא( ויש לי ב"ה קשר טוב עם חמותי)
לא נראה לי מעליב+mp8
נראה לי הזוי.
את המארחת ובעלת השמחה- אנשים טרחו ובאו במיוחד לכבודך ממרחקים- ואת קמה ונעלמת?
אולי מעליב את האורחים... בטח לא את החתן והכלה...
זה לא כמו אירוח בבית..וואוו
אירוע זה דבר מבולגן והמוני ולא אחד על אחד..
לא בכל שעה בחתונה יש חשיבות להיותוואוו
נניח חופה ברור, וקבלת פנים, אבל ריקודים ואוכל נמשכים הרבה זמן, אני חא חושבת שהפסידה חלק משמעותי. וכן, אני מעריצה אותה שעשתה ככה. ולא, אי אפשר לתכנן מראש דבר כזה. לא לכל אחת יש וסת קבוע.
בחתונה של ילד שלך? לגמרי יש חשיבות לכל שעה וכל דקהמיואשת******
וכן, ברור שיש היתר כי יש.
וכועסת כי זה החתונה שלי ושל הבן שלך ובעיני זה סדר עדיפויות עקום.
זו דעתי וזה לגמרי בסדר מי שלא חושבת כמוני.... כל עוד שלא תהיו מחותנות שלי 😝
יהיה הזוי בעיני אם המחותנת שלי תיעלם באמצע השמחה. ומכעיס מאד מאד. ככה אני חושבת כאמור.
כמחותנת יש חשיבות להיות כל הזמן בחתונההריון ולידה

אם זה היה אחות או משו זה שונה אבל מחותנת - אנשים באים בשבילך! והם באים בכל מני זמנים, גם בזמן האוכל וגם בזמן הריקודים. ואת נעלמת.

 

תמיד יש אפשרות לטבול אחרי החתונה, בערים הגדולות יש בדר"כ מקווה תורן שפתוח עד מאוחר

ובישובים אני מניחה שאפשר לבקש מפתח והבעל יהיה הבלן

מסכימה מאודלא כרגע
אם הייתי הכלה, לא הייתי נעלבת, רק תמהה לחלוטין.
זה כמו שנראה לי ברור שאף אחת לא תזמין אנשים ליום הולדת, ברית, בר מצווה ותעלם באמצע..היא המארחת כאן! (או שזה לא ברור כל כך בעצם 😏).
כמוךלמה לא123

פעם הייתי מעריצה נשים כאלה

היום אני חושבת שיש גבול לכל תעלול

למה כועסת? ולמה ברור שיש היתר?וואוו
...+mp8
נשמע קצת הזוי לצאת באמצע חתונההריון ולידה

של הבן שלך

אפשר במקרים חריגים כאלה לקבוע עם בלנית לאחרי החתונה - 12, 1 בלילה - בערים הגדולות נראה לי שיש מקווה תורן או משהו כזה

סלחי לי, זה מוזר מאד בעיניי. מאדבעזרת ה
אמא של החתן נעלמת באמצע חתונה? מה עם הבן שלה שזה יום חתונתו? והאורחים שהגיעו במיוחד? וואו...
אולי לא רלוונטי להפעם אבל לטובת האחרות שקוראותיפית8

חתונה של אחות זה תאריך ידוע מראש וגם את המחזור הרבה פעמים אפשר לצפות פחות או יותר אז עדיף להתארגן עם זה מראש - מי שבמילא עם גלולות - לתכנון את חיבור החפיסות בצורה שיסתדר עם התאריכים

ומי שלא מונעת או מונעת באמצעים לא הורמונליים - להתארגן עם פרימולטנור מראש כדי להתאים את המחזורים לתאריכים

 

זה לא מתאים לכל אחת אבל זה יש הרבה שיכול לעזור להן

 

 

או אפילו לנסות לדאוג לעשות הפסק ביום מתאים...הריון ולידה


לדחות הפסק בהרגשה שלי זה לא שונהיפית8

הרבה מלדחות טבילה למרות שהלכתית יכול להיות שזה עדיף במקרה שצריך לדחות בכל מקרה

בשני המקרים צריך לשאול רב.. חוץ מאחרי לידהבתי 123
לא תמיד חייבים ממש לדחות בכוונההריון ולידה

אבל אם בימים האחרונים למשל יש כתמים לא הייתי משתגעת לעשות הפסק בדיוק ביום הזה, ולנסות לשאול רב וכו' אם זה לא 100% נקי וכו'
וגם לא קרה לך אף פעם שהיית אולי יכולה לנסות לעשות הפסק ובסוף שכחת\לא הספקת או משהו כזה? אז אם אני יודעת שיש משהו ככ חשוב, שוב, לא הייתי משתגעת על לנסות דווקא ביום המדויק הזה.
 

לא קרה לייפית8

ששכחתי או לא הספקתי ומקווה שבעז"ה גם לא יקרה לי אף פעם.

זה עניין של סדרי עדיפויות לדעתי, הפסק או טבילה בזמן זה בין הדברים שהכי חשובים לי ולכן אני עושה כל מה שאני יכולה כדי לא לשכוח או לפספס

אם יש לי יום עמוס ביום של הפסק מנסה מוקדם יותר, אפילו ליתר בטחון מנסה לפני הצהריים שמקסימום אם לא אספיק שוב לפני השקיעה יהיה לי לפחות את הבדיקה הזאת

 

אם עדיין יש כתמים ורואה שזה לא ילך בקלות אני לא בעד להשתגע ולנסות בכל זאת גם כי את יכולה לפצוע את עצמך וגם כי זה לחץ מיותר ובמילא אי אפשר ללכת נגד הגוף, אם נגמר המחזור אז נגמר ואם לא נגמר אז לא נגמר. 

 

אם מנסה ורואה שזה עוד לא כל כך חלק ממתינה חצי שעה שעה ובודקת שוב, אם המצב השתפר ויש עוד מספיק זמן לחכות בין הבדיקות אנסה אולי עוד פעם אחת ואם לא השתפר אז מבינה שצריך לחכות למחר.

 

אבל אם יש אירועים חשובים וזה יכול לצאת גבולי עם הימים אני יותר בעד לתכנן את זה מראש עם פרימולטנור או עם הגלולות, זה גם יותר נחמד ונח להיות מותרים בזמנים כאלה..

לדחות הפסק זה יותר בעייתי הלכתית מאשר לדחות טבילהורדון
כי זה משפיע על חישובי הפרישה
איך זה קשור?אפונה
לפחות לפי חלק מהדעותורדון
חישוב עונת הפלגה נספרת מיום ההפסק
אשמח שנכתבו לפי איזו פסיקהאפונה
בחיים לא שמעתי את זה ואני לא מוצאת בכך שום היגיון
ממתי את סופרת את העונות של ההפלגה?ורדון
של חב"ד, למשל+mp8
ממש מעניין אותי מה ההיגיון בזהאפונה
דווקא הגיוניהנורמלית האחרונה
לספור כמה עונות עברו מסיום מחזור עד למחזור הבא
שמעתי שזה יותר בעייתילמה לא123

כי אם את דוחה בגלל נגיד ביקור משפחתי שנקבע לפני הרבה זמן,ואת דוחה הפסק ובסוף מתבטל האירוע ברגע האחרון,אז דחית לחינם וא"א להתחרט

ואם יוצא לך מיקווה ביום האירוע והוא בסוף מתבטל אז לא דחית והרווחת

זה גם כן נכוןורדון
באופן אישי אני מסכימה איתך אבל מבחינה הלכתיתיפית8

אני לא זוכרת בדיוק מה עדיף, נדמה לי שעדיף לדחות הפסק אבל אולי אני טועה

 

 

תלוי לפי איזו פסיקה.הנורמלית האחרונה
לפי אדמו"ר הזקן עדיף לדחות מרווה ולא הפסק.
מעולם לא שמעתי על שיטה כזאתיפית8

ולמדתי הלכות נידה בצורה די יסודית

 

הלכתית עדיף לדחות הפסק מיום מטבילהאיזה יום שמח

מבירור עם כמה רבנים 

ולפותחת - מחזקת את ידיך. טבילה בזמנה זה דבר גדוליפית8

מאד ששוה להתאמץ בשבילו, אם לא אפשרי אז לא אפשרי אבל אם מצליחים לתמרן עם זה זה דבר מבורך

נתנו לך פה הרבה עצות טובות

 

בהצלחה ומזל טוב!

לא לגמרי מסכימה...hosh
1. לא כולן לוקחות גלולות חופשי.ף, ובהתאם לכך לא ניתן לתכנן.
2. אם כבר לקחת, אז בשביל להיות מותרים, ולקחת פרימולטנור 3 שבועות, זה לא תמיד מחזיק.
3. כשהמחזור לא סדיר, קשה לתזמן...
^^^ ומוסיפהאפונה
שלפרימולוט נור יש התוויית נגד בהנקה, וגם לא אמורים להשתמש בו כשיש סיכוי להיריון.

ובלי קשר בעיני מעגל המחזוריות והטהרה הוא חלק מהחיים, מעדיפה למצוא פתרון לטבילה בערב פחות נח ולא לכופף את המחזוריות הטבעית באמצעים הורמונליים כדי להימנע מזה.
זה כבר עניין אישי והעדפה של כל אחתיפית8

אני מעדיפה לדעת שהכל הולך חלק ואני לא מסתבכת עם תמרונים מורכבים מאשר להתערב פעם אחת במחזוריות הטבעית של הגוף

את לא סותרת את מה שכתבתייפית8

אמרתי שזה לא מתאים לכולן אבל יש הרבה שזה יכול להתאים להן

אז מי שמתאים לה ורק לא חשבה על הרעיון, אולי עזרתי לה במשהו

לדעתי, תתארגני לפני כמו בשבתים...

 

בעלך יכול להסיע אותך למקווה קרוב ולהחזיר ובינתיים הילדים יחכו באולם

 

אפשר להתיר לטבול עם איפורניק חדשה
כי חציצה זה דבר שמפריע לך, ואת רוצה את האיפור וזה לא מפריע לך. אז אני שמעתי על משהי שטבלה בחתונה של הבן שלה לפני הכל! ממליצה להתקשר לקו החם של נשמת.
קשה לי להאמין שמותר.ואיך נישאר לה האיפור בכלל?כלה נאה
תשאלי רב. בשעת הדחק אולי יתיר לטבול ביום כמו לכלה.לב אמיץ

או לטבול עם האיפור.

 

רב עם כתפיים רחבות שישמע את המקרה הספציפי עם הרגישויות המסויימות שלך.

סתם שאלה..איך אפשר לטבול עם איפור??חיוך
עם איפור עמידשוקולדד ציפס

באישור של רב

התכוונתי טכנית..האיפור יהרס...אפילו אם הוא עמיד..חיוך
עדין..
אז אם כך כנראה שזה לא איפור טובשוקולדד ציפס

אף פעם לא קרה לי

אני יודעת שיש כזה היתר

רק בתנאי שהאיפור יימרח אחכ.

לא מנסיוני

תכתבי בגוגל טבילה בשבת עם איפור לפי מכון פועהרימון א"י
יש שם הנחיות ברורות. צריך שהאיפור יהיה ממש עמיד ולא יימחה במים בוודאות.
אין דבר כזה עמיד עד כדי כך. אולי רק אודם ומסקרהכלה נאה
מיקאפ וצללית וסומק שיהיו הכי עמידים ישתנו אחרי טבילה במים ועוד מים חמימים.
לא מבינה בזה, זה מה שכתבו מכון פועהרימון א"י
והם הוסיפו שצריך להתיעץ עם קוסמטיקאית. בקיצור זה לא נשמע כ"כ פשוט.
מה שכתבולב אמיץ

מעולם לא התנסיתי בעצמי

רק יודעת שיש אפשרות הלכתית.

תודה על התגובות! עזרתן עם ההבנה והעצות..hosh
דבר ראשון, שמחתי לקבל לגיטימציה לא להשתגע ושאם אחליט לדחות, זה נורמלי.

לגבי שלל העצות/שאלות,
בדר"כ אני מתאפרת לבד לאירועים, אבל משקיעה איזה חצי שעה באיפור כדי שיהיה מושלם...
בהנחה שצריכים להיות באולם ב18:00, לא אספיק לטבול בשקיעה ולהתאפר כראוי, גם אם אעשה זאת קרוב.
מכיוון שאני מתאפרת בעצמי חוששת שהאיפור לא יחזיק אם אטבול איתו...

עכשיו נשאר לי להחליט על מה אני מתפשרת...
הייתי דוחה בלי לחשוב פעמייםמיואשת******
שקיעה בחמש וחצי...שמחה
אולי אפשר ללכת למקווה קרוב לאולם, ולהתאפר אחרי הטבילה?
אצלנו היה...שמחה
בת מצוה לאחות של בעלי, לא חתונה.
אבל ההורים של בעלי מסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת ועומסים כשמאחרים.
הורדנו את הילדים באולם, אמרנו להם שאנחנו צריכים לקנות משהו.
בעלי לקח אותי למקווה קרוב, וכשסיימתי הוא החזיר אותי לאולם.
אפשר לעשות אותו דבר במונית.
עוד כמה זמן זה?לבי ובשרי
אין לך אפשרות לנסות להקדים?
תשאלי רב ואם יתן לך היתר למה לא?בעזרת ה
לא חושבת שזה סיבה לא לדחות בגלל בעלך
יותר חשוב שתהיי שמחה ורגועה ובנחת
לטבול עם איפור? נשמע לי לא כיף בכלל

הייתי מצפה מבעלך שיתן לך תחושה טובה ונעימה להחליט מה שנכון לך ואולי כדאי שתדברי איתו על כך
לטבול בשקיעה בדיוק להתאפר וללכת חצי שעה איחור לצילומים לא נומיקי 84

נורא בנתיים שיתחילו להצטלם עם השאר.

בנוסף .. מאיפה את? יש בירושלים מקוה שפתוח גם ב1 בלילה ואחרי לפי בקשה התשלום בהתאם כמובן.

תתייעתי עם רב/בלניתאיפה הגשם
הם בטוח ידעו לתת לך עצות איך להתנהל. אם זה חשוב לבעל שכן תתבטלי בזמן, אז אולי הפיתרון של לטבול מוקדם באותו היום יהיה לכם טוב.
הרבה מזל טוב!
אני אישיתאני זה א
לא הייתי דוחה עם לבעלך זה חשוב אז חשוב גם לא לצער אותו. דבר שני לא יודעת איך זה אצלכם מבחינת דיוקי זמנים אבל אם לא ממש מדייקים אצלכם אז אולי פשוט תאחרי קצת דבר נוסף אולי תבררי עם רב מה השעה הכי מוקדמת לטבילה ותקבעי עם הבלנית שתהיי ראשונה. ואחרון חביב לגבי הילדים אם יש אופציה של לנסוע בשתי מכוניות ואז תגיעי לבד או שבעלך יוריד אותך במקווה ויקח את הילדים לאולם ואת תבואי במונית אם זה לא ממש קרוב לאולם. ואם בעלך מוכן לוותר אז סבבה תדחי אבל אם זה מפריע לו לא הייתי דוחה. שיהיה מזל טוב ובהצלחה
סתם לידיעהלמה לא123

יום המיקווה הוא מצוות עונה שהבעל מחויב לאישה,ולא האישה לבעלה

אני מבינה את הרצון לקיים אותה בזמן גם למען הבעל

פשוט לדעתי, חשוב לדעת את זה,כי לדעתי אם לאישה יש צער גדול מללכת למיקווה,כמו בושה שמישהו מהמשפחה יבין,או שלא תיראה במיטבה,צריך לקחת גם אותה בחשבון.

לא קראתי את כל התגובות.איזה יום שמח

שייך לדחות את ההפסק או שכבר עשית הפסק?

אולי לקבוע עם בלנית לאחרי החתונה?

 

לאחר כל התגובות---דיליה

1 אני לא הייתי דוחה, ולא בגלל בעלי אלא בגללי. תמיד חתונות עושות לי חשק וגעגועים לבעל... ואני חושבת על בתור אימא שמחתנת הכי הכי אני אצטרך אחרי חתונה זה חיבוק מבעלי!!! אז ברור לי שלא אדחה.

2. לי יצא ביום חתונה של אחי. טבלתי יותר מוקדם (נראה לי 10 דק' אחרי שקיעה ואני בד"כ מחכה ל40 דק') והתאפרתי במקווה והבלניות עזרו לי (זה היה כזה זמן רגוע שעדיין כולן מתארגנות וגם היה חורף שאז רגוע) ויצאתי מהממת וכמה עצות של הבלנית אני משתמשת עד היום

אשרייך לב אמיץ


עשר דקות אחרי שקיעה?+mp8
אמורים לחכות אחרי צאת הכוכבים...
נכון ובגלל החתונה התירו לנו לנהוג לפי הדעה המקילהדיליה

ש13 דקות אחרי שקיעה זה צאת הכוכבים

ונשארתי במקווה עד 40 דק' שזה הזמן שאנחנו נוהגים.

לא לכולן מתאים להתאפר לבד לחתונה של אח. בדכ בקירבה כזאתבעזרת ה
לוקחים מאפרת
ומי שמתאפרת לבד גם אין לה איפור כזה עמיד שלא יזוז במיםכלה נאה
איזה מתוקות!וואוו
סתם הערה לא יעילהאו"ר
יישר כח לכל הנשים שככ משתדלות וחושבות מבחינה הלכתית על המשמעויות ויש להן ככ הרבה רעיונות יצירתיים.
אני תאמת בכלל לא מבינה מה יש לבעל לומר בעניין, סליחה על הניסוח, שלא יישתמע שאני לא מכבדת אותו בכל מאודי ומתחשבת בו יותר ממה שאני. אבל הייתי מצפה מהבעל שיבטל את רצונותיו מול אישתו לעת הזאת. אם הבעל מוחל שידחה ומאפשר לה להחליט אם בכל זאת להשתדל ולהשתגע נראה לי הכי בריא.
זה ביחד לב אמיץ

ומה שכתבו כאן שיום המיקווה הוא מצוות עונה שהבעל מחויב לאישה,ולא האישה לבעלה,

לא נכון.

גם לאישה יש אחריות כלפי בעלה שאוהב אותה וממתין לאישתו היחידה.

לא נכון ומחויב זה 2 דברים שוניםלמה לא123

הבעל מחויב במצוות עונה ,זו עובדה. וזה שלאישה אחריות כלפי בעלה,ה דבר שני ולא סותר

אבל לפעמים מתבלבלים כאילו יום המיקווה הוא לכבוד הבעל,ורציתי להעמיד דברים על דיוקם.

יום המקווה הוא בשביל האישה-מבחינת מצווה.כמובן שעליה גם לדאוג לבעלה ולהבין אותו

מה לא נכון פה בדיוק?

להסתכל על זה כך.לב אמיץ

ליל טבילה הוא לא לכבוד הבעל, גם לא בשביל האישה מבחינת המצווה. 

זו מצווה משותפת לשניהם, לכבוד שניהם.

עובדה שיש עניין גדול מאוד בטבילה בזמנה וכשפוסקים לדחות את הטבילה, מתחשבים ברצון שניהם. 

וכמובן שמה שכתבת נכון -לב אמיץ

שאם לאישה יש צער גדול מללכת למקווה, כמו בושה שמישהו מהמשפחה יבין, או שלא תיראה במיטבה, זה שיקול משמעותי שצריך לקחת בחשבון.

 

כוונתי שההחלטה (והפסיקה) צריכה להיות לרצון שניהם מתוך הסכמה משותפת. 

גם לשיקולים של האיש יש משקל מכריע, בדרך כלל שווה לשיקולים של האישה.

הם לא נידחים מפני הסיבות של האישה רק כי הוא מחוייב והיא לא במצוות עונה.

 

היה לי חשוב להדגיש את הנקודה, שלא יובן שאפשר שלא להתייחס למה שהאיש מבקש.

אני חושבתלמה לא123

שגברים לא מבינים מספיק את ההקרבה ובמיוחד את האי נעימות שיש לנו מכל הסיפור הזה

להם הרי אין בעיה,כל דבר הם (כאילו)זורמים

על זה צריך באמת לעבוד לב אמיץ

לדבר, ושוב לדבר.

אולי לבקש שהרב יסביר.

 

האיש צריך לדעת שכשהוא מבקש שאישתו תתאמץ על מצוות טבילה למרות הקושי שלה, זה אחרי שהוא מבין אותה עד הסוף.

רק אחר כך הוא יכול לבקש שבכל זאת תתאמץ בשבילו, בשביל שניהם,

ולהעריך אותה על זה.

בקשר לסיפור עם החמותניקיתוש
לאמא שלי יצא פעמיים בחתונות של אחים שלי
מה שהיא עשתה, ביקשה מפתח של המקווה ואבא שלי היה הבלן. מבחינה הלכתית זה אפשרי. כמובן אחרי החתונה.
ואגב מקוואות בזמנים הזויים זה הכי מרגש והכי אנדרנלין
חחחח יפההכלה נאה
אף פעם לא הבנתי איך זה אפשרי שהבעל יהיה בלןוואוו
הרי אסורים אז איך יכול לראות את גופה?
היא נכנסת למים ואז הוא מסתכל ואין בעיה כי היא יוצאת כברבתי 123

טהורה

כל ההרחקות הן כדי לא להגיע לאיסור ופה אין בעיה

אולי אפילו טובלת פעם אחת ואז הוא מסתכל ואז בכלל אין בעיה

בעיקרון הבלנית נמצאת רק לוודאניקיתוש
שכל השיער נכנס למים.
אז אין בעיה שבעלך יעשה את זה.
אין בעיה, הוא לא מסתכל כשהיא מתארגנתהריון ולידה

היא קוראת לו כשהיא בתוך המים והוא בא ומסתכל שאין שערות שצפות מחוץ למים

 

בעיקרון התפקיד של הבלנית הוא אך ורק לדאוג שלא יצופו שערות מעל המים 

כל השאלות והבדיקות של הבלניות זה בונוס, זה לא חובה הלכתית

לפי מה ששמעתי פעםלמה לא123

מותר לו הלכתית להסתכל לפני הטבילה, כי היא תכף תהיה מותרת לו-"פיתו בסלו"-זה לא מלכתחילה רק אם אין ברירה

 

לי פעם יצאאמא ל6 מקסימים
ליל טבילה בשבת 7 ברכות של גיסי.
לא התאים לי כי התארחנו, ולא רציתי להיות היחידה בלי איפור בליל שבת, ובקיצור לא ראיתי איך זה מסתדר לי. בעלי לא הבין מה הבעיה (בקטע עם האיפור וכד), אבל קיבל את זה שלי יש בעיה ...
שאלנו רב, ואני מדגישה שזה היה רב חסיד גור, והופתעתי מהקלות שבה הוא אמר שאם לא מתאים, אז אפשר במוצ"ש, ואז אמרנו שגם זה לא ממש יסתדר, כי עד שנחזור הביתה וכו', ובלי לחשוב פעמיים הוא אמר: אז ביום ראשון.
מה שאני רוצה לומר זה שגם רבנים שמחמירים בדר"כ מבינים שיש ימים שזה פשוט לא נוח, ולא צריך להתאבד על זה. כל הפתרונות שהציעו פה (עם איפור, באמצע/לפני/אחרי החתונה) מבחינתי לא לעניין, ולא קורה כלום אם פעם או פעמיים טובלים יום אחרי
שכל ישר וראוי של הרב.קרן-הפוך
סליחה שאני אומרת אבל ממש צורם לי לשמוע אותך מחלקת ציונים לרביפית8

אם התשובה שלו מוצאת חן אז יש לו שכל ישר ואם לא מוצאת חן, אז מה??

דעת תורה זה דעת תורה

ומי ששואלת רב שואלת על מנת לקבל את התשובה שלו באשר היא.

 

 

 

 

מה זה מבחינתך אין בעיה?ניקיתוש
נשות ישראל מסרו את נפשם עבור המצווה הזו!!!
לא חסר סיפורים.
אז כזה זלזול??
וכן, גם אני דחיתי לפעמים, אבל לזכור שזה בדיעבד ולא להפוך את הבדיעבד ללכתחילה. ועוד לזלזל במי שכן מתאמצת. וסליחה שאני יוצאת בתגובה אלייך
את מקסימה כמו ילדייך😙 אבל היו עוד כמה תגובות כאלו אז הרגשתי חובה למחות!
אגב, אימי היא זו שלימדה אותי הלכות לפני החתונה
וסיפרה לי על רב שהיה אומר לזוג שרוצה לדחות:
את השותף השלישי שאלתם?
אז נכון ששואלים רב או אפילו מסתדרים ביננו
אבל לא לשכוח את חשיבות המצווה!!
טוב שכתבת סליחהאמא ל6 מקסימים
כי אני באמת לא מבינה על מה ההתנפלות:
א. על מה אמרתי "אין בעיה"?
ב. לא זילזלתי, ואני ממש לא מזלזלת במצווה הזו.
רק מבהירה שזו היתה פעם ראשונה ב 14 שנה שלא טבלתי בזמן, וכמו שכתבתי, אחרי שרב הסכים. וברור שזה בדיעבד. מדברים פה על מצב של בדיעבד. שהמצב נתון ולא ניתן לשינוי.
סליחה שובניקיתוש
כתבת לא לעניין לקראת הסוף, לא אין בעיה
והאמת המשפט הסופי הדליק אותי שלא קורה כלום אם דוחים. אז זה נכון אבל...
אז סליחה שהתפרצתי, באמת לא מגיעה לך🌷
יש פה 2 דעותאמא ל6 מקסימים
אחת אומרת: אני אעשה הכל כדי לטבול בזמן.
והשניה אומרת: אני אעשה הכל כדי להרגיש נעים ושלא יידעו שהלכתי לטבול.
כל אחת וההרגשה שלה (יחד עם בעלה). לא רואה צורך להתווכח ולהוכיח אחת את השניה שהגישה שלה לא נכונה. כל אחת ומה שהיא מרגישה.
המטרה שלי היתה בעיקר לפתוח את העיניים ולומר שיש אפשרות אחרת, אם רוצים אותה כמובן. מי שלא רוצה, לא חייבת. אני אסתדר עם בעלי ואת עם בעלך.
זה לא נכון להציב את 2 הדעות האלה זו מול זההריון ולידה

הלכתית יש חשיבות גדולה לטבילה בזמנה הרבה יותר מאשר לענין שלא ידעו שהלכתי לטבול

 

יש ענין גדול להשתדל שלא יודעו שאישה הולכת לטבול אבל כשזה מתנגש עם הלכה כמו הלכות הרחקות אז הגישה של ההלכה היא שסוף כל סוף דבר ידוע הוא בעם ישראל שאישה נידה מדי פעם ולא דוחים את ההלכה מפני אי הנעימות

 

בעבר נשים גם לבשו בגדי נידות כדי שידעו להזהר מטומאת כלים ומאכלים שנטמאים ממנה, בימינו שאין את המצב הזה שנידה מטמאת כלים וכו ממילא התבטל העניין של בגדי נידות

 

מבינה שכל אחת וההרגשה שלה אבל לפעמים ההרגשה היא פרווה כי לא יודעים את המשמעות העמוקה שההלכה מייחסת לדבר ואחרי שלומדים את הנושא גם ההרגשה משתנה, אז יש מקום לחדד את הדברים

 

 

ולכן הבאתי את הסיפור שליאמא ל6 מקסימים
כדי להדגיש שגם מבחינה הלכתית יש מקום לדחות, ושאם מישהי מרגישה שזה גדול עליה, שתדע שיש אפשרות אחרת, ושלא תמנע מלשאול רב.
(לצערי יש פה נשים ש"פסלו" רבנים מחוג מסוים, כשאני דווקא חשבתי ששאלתי רב מחמיר).
הגישה של גור בנושאהריון ולידה

חיי אישות שונה והפוכה מהותית מהגישה של כל שאר ציבור שומרי התורה ומצוות

כל גדולי עולם שבתקופתו חלקו בחריפות על האדמור מגור שייסד את התקנות והדברים ידועים

 

אז אם את לא חסידת גור ולא נוהגת לפי ההנהגות של גור לא כל כך שייך לשאול בנושא הזה רב חסיד גור.

 

 

ובלי קשר לגור - יש מקום בהלכה לדחות טבילה במקום צורך גדול ובהסכמת שני בני הזוג ורוב הרבנים היו מתירים אם היית מציגה את השאלה באופן כזה שמבחינתך אין ברירה אחרת.

זה עדיין לא משנה את הגישה הבסיסית לנושא - שכדאי וראוי לייחס חשיבות מספיק גדולה לטבילה בזמנה כך שיהיה רצון חזק לעשות כל מאמץ שלא לדחות.

ובדיעבד כשאי אפשר אי אפשר וההלכה מתירה לדחות.

חחח. צודקת לגמרי. אהבתי מאד את במשפט האחרוןמיואשת******
אנחנו נסתדר כמובן כל אחת עם בעלהניקיתוש
אבל הוא אשר אמרתי,
השותף השלישי הוא של שתינו
איזה כיף שזכית ללמוד מאמא שלך!באר מרים
נראה לי מדהים שהמסורת עוברת מאם לבת כמו פעם...
הבעיה פה היא לא התר/ חוסר התר של רבאורי8
נראה לי שהייתי בדיכאון כל השבת מהמחשבה שהיינו יכולים להיות מותרים בליל שבת ונהיה אסורים עד יום ראשון. בעיני זה עניין זוגי. שמוכנים להתאמץ מאוד כדי להיות מותרים עוד יום.
מניחה שכל רב יתיר אם הזוג/ האשה תתאר את הטבילה כבלתי אפשרית ביום מסויים. רבנים לא הולכים ראש בקיר.
המצווה הזו אמורה להיות חשובה לזוג, כל יום התר אמור להיות יקר. ואם ממש לא שייך בליל שבת ובצער רב דוחים. אז אפשר להתאמץ על מוצאי שבת , נראה לי שזה חלק מהעניין שאמורים להתאמץ על הטבילה , זכותך לדחות למתי שנח לך, אני בכל זאת מוצאת קסם במצווה הזו במיוחד כשהיא נעשית בזמנים הלא נוחים, עם יצירתיות , וכשלא מוותרים עליה בקלות, יש פתרונות כמו לבקש מבלנית( גם בתשלום) לפתח את המקווה בליל שבת אחרי הארוחה, לקנות איפור שבת. למוצאי שבת, וודאי יש פתרונות.
מסכימה איתך אורי8איזה יום שמח

אבל אי אפשר לדעת מה עובר על אנשים..

עוד דבר שכנראה יש זוגות מסויימים שיש להם סדר עדיפויות אחר ממה שאת ואני רגילות

 

כל כך מסכימה. ואם כבר בסיטואציה כזאתיפית8

היתי מעדיפה לשאול רב אם אפשר לטבול ביום ולא להפגש עם הבעל עד אחרי צאת הכוכבים.

אם מאד רוצים אפשר לתמרן, אבל זה עניין של גישה וסדר עדיפויות

 

מסכימה ומוסיפה עוד נקודה שלא עלתה בשרשור (נמנעת להגיב עדמק"ר

עכשיו)

 

אני לא מביעה דעה לכאן או לכאן, מבינה שיש נשים שלהן יותר טוב לדחות מקווה, למרות שאני אישית הייתי הופכת שמים וארץ בשביל לטבול בזמן, קשה לי מאוד כשאנחנו אסורים...

 

לעניין, אני רוצה להתייחס לנקודה אחרת: ההלכה, הרבנים שמתעסקים עם ההלכות של מראות ודיני טבילה (לפחות אלו שאני מסובבת בהם), יעשו הכל בשביל לראות אם יש מקום להתיר לאישה עד/ לתלות בפצע, מהמקום שהם מבינים את חשיבות הטבילה והמצווה, ואת הקושי של הזוג. נפעמתי כמה פעמים לראות בעיניים וגם לשמוע סיפורים על רבנים שהקדישו מזמנם, באמצע הלילה, בשעות לא שעות, לעזור לזוג בין אם אחרי לידה, בין זוג צעיר, בין זוג וותיק, העיקר שאולי אולי תהיה אפשרות לטבול בזמן...

אני חושבת שהגישה שלנו צריכה להיות הדדית אם לתורה כל כך חשובה המצווה הזאת, ותולים ומוצאים התרים כשאפשר, איך אני אלך ואדחה טבילה רק בגלל קצת לחץ? לא מגיע למצווה הזאת שיהיה אכפת גם לי ממנה?

 

שוב, לא שופטת אף אחת ולא הייתי במקום של טבילה מלחץ (כן יצא לי שרב התיר לי דברים שלא הייתי מאמינה, וכמה וכמה פעמים... וכן יצא לי שהיה לי ספק אם הייתי צריכה לחזור לטבול וזה היה אמצע הלילה והרב ענה לנו והבין שאין מצב שאני אטבול שוב הלילה כי היה ממש מאוחר, וזה אומר לדחות למחר את הטבילה החוזרת. זה היה בערב של הטבילה אחרי הטבילה, והא בדק ושאל והתייעץ, שוב- באמצע הלילה!! וחזר אלינו עם טבילה שאפשר לתלות את זה בזה וזה ושאני מותרת...) ומקווה שיצאתי מובנת בנקודה שרציתי להבהיר.

 

כן צרם לי שהרבה כתבו פה ממש בקלות- תדחי, בטח, בלי ספק... 

אני רוצה שהמצווה הזאת תהיה חשובה לנו כמו שאנחנו חשובים למצווה 

יפה כתבתן.לב אמיץ


כתבת מקסים!!הריון ולידה


כתבת יפה מאוד!צופית123

בכללי אני מאוד נהנת תמיד מהתגובות שלך..

תודה מק"ר


נכון שהמצוה חשובה מאוד מאוד. אבל יש נשים..כמוניכלה נאה
שלחץ מאוד משפיע עליהם.
היה לי כבר מקרה שטבלתי בלחץ להספיק ללכת לבר מצוה של אח. (אם זה היה בשעון קיץ לא הייתי עושה את זה) ומרוב שרציתי להזדרז האיפור לא יצא נורמלי. ולי זה חשוב.
הבנות בעלי ארגן אותם והן ניראו בהתאם.
והכל היה בלחץ כי באולם רחוק.
וכשחזרנו הייתי גמורה מעיפות ורק נזרקתי.
היה עדיף ללכת לאירוע רגוע ולטבול למחרת רגוע.
וזה היה כשהיו לי אז רק שתי בנות.

לפני שנים שהיה שלג רציני הלכתי בערב שבת ברגל רבע שעה. הגעתי קפואה. והאצבע התנפחה לי ולא הצלחתי להוציא את הטבעת.
הבלנית שלחה אותי לבית הכנסת שהרב שנמצא. וקראו לו. והוא התיר לי לטבול כי אני כל הזמן עם הטבעת הזאת.
תביני איזה מסירות עשיתי. הגעתי לבית רועדת.
זה בשנים הראשונות.
ומצד שני היום שהבנות שלי גדולות אני לא מסוגלת ללכת בערב שבת. לא נוח לי עם זה ובעלי נאלץ להבין אותי.


החשיבות העיקרית בלא לדחות טבילה.נראה לי זה בשביל לעזור לבעל לשמור על קדושה. שלא יכשל בהוצאת זרע לבטלה.
ואם הבעל מבקש שתלך כניראה שמאוד קשה לו.
ולא בכדי לשלוט עליה או לא מתחשב. כמו שחלק חושבות פה.
לכן המצוה של האישה גדולה כשהיא עוזרת לו בזה.

ציינתי כמה וכמה פעמים בתגובהמק"ר

אני לא דנה אף אחת, לא הייתי במקום הזה אף פעם. וגם אם כן הייתי- נדמה לי שהייתי כן מתאמצת, אבל זה אני.

(וציינתי פה דוגמאות שהם באמת מקרים לא שגרתיים ולא נוחים, כמו חתונה במקום רחוק מאוד ועוד)

 

מה שניסתי להגיד, זה הרוח שנושבת כאן מהתגובות, כאילו כזה פשוט וקל לדחות טבילה. זה לא. נקודה.

ובלי קשר לא לבעל ולא לאישה ולא לקושי של אף אחת. זה מצווה שיש לה זמן לעשות אותה... (תתארו לכן גבר דוחה הדלקת נר ראשון של חנוכה למחרת כי היה לו יום לחוץ בטירוף, כי הוא התחתן וזה הלחיץ אותו שצריך גם לפנות זמן להדלקה ואח"כ עוד לשבת קצת להנות מהחנוכיה? אולי נדחה ברית מילה ליום אחר כי יש לנו היום חתונה של אח/ות, מה? קרה לנו מלא במשפחה המורחבת שאחות של חתן/כלה הכניסה בן לבריתו של אברהם אבינו ביום החתונה, מישהו חשב לדחות את האירוע ליום אחר? להפך, אפילו עשו אירוע רגיל ולא משהו חפוז ומהיר... ועוד הרבה דוגמאות).

 

כואב לי שכשאישה רוצה שיתחשבו ויתירו וינסו למצוא פתרון שהיא תטבול היום- זה בסדר, כי עכשיו נוח לה. אבל אם צריך לעשות קצת מאמץ- אז פתאום המצווה לא חשובה...

 

ואני מגיבה לך לא באופו אישי, פשוט כי את כתבת אז מגיבה לתגובה שלך...

 

(ואם ממש ממש מותר לי להגיד בזהירות, לדחות אוטומטית טבילה בליל שבת רק כי יש לך בנות גדולות וזה לא נוח לך, זה אממ... ואם לא הייתי במקום אז סליחה. ניסתי להתנסח בזהירות)

הבנתי מה שכתבת רק הוספתי כלה נאה
יש הבדל בין ברית מילה לטבילה של אישה שזה כל חודש בחודשו.
לאישה שבעלה חיכה לה חודשיים אחרי לידה. גם אני לא הייתי דוחה.

בקשר לטבילה בערב שבת שיש לי בנות גדולות.. זה בסדר.
לא נפגעת.
לי קשה כי כשיש לך בבית בנות בגיל 16 19 20
והן לא רגילות שאמא שלהן יוצאת בערב שבת. ולא רגילות ליראות את אמא שלהן בלי אודם בערב שבת.
ולא נוח לי להכנס אחרי הארוחה לחדר והן מבינות טוב מאוד מה קורה.
פשוט לא נוח לי עם זה!
יום אחרי שידעו שטבלתי זה לא מפריע לי אבל לא ליפני.
ויש דבר כזה שיש היתר לטבול ביום למחורת בבוקר מפני סרח ביתה. כתוב על מושג כזה.
אם לאחרת נוח יפה וכל הכבוד.


אם כבר הזכרת את זהיפית8

אז הענין של מפני סרח ביתה הוא שאסור לטבול ביום מפני סרח ביתה שמא ביתה תראה שאמה טובלת ביום ותבין מזה בטעות שמותר לטבול ביום, ולכן גזרו חכמים לא לטבול ביום בכלל.

 

לכן - בגלל שזו גזרת חכמים אז במקרים חריגים רב יכול להתיר לטבול ביום ושלא תפגש עם בעלה עד אחרי צאת הכוכבים.

 

 

מקבלת, במיוחד שאני עוד רחוקה משם מק"ר

אבל ממקום של מישהי שהיתה שם בתור בת בוגרת בבית של הרבה בנות בוגרות, אף פעם לא שמתי לב שאמא שלי יוצאת לטבילה (לא בשבת ולא ביום רגיל). לא אני ולא אחיות שלי (דברתי איתן על כך אח"כ, עם הנשואות).

 

המדריכת כלות שלי אמרה, שהרבה כלות מציינות לה את זה ושהיא חושבת שזה מסוג הדברים שעד שאתה לא בתוך הסיטואציה, אתה לא שם לב לזה אצל הסביבה. אם עד היום לא היה לי בראש שיש הכנות למקווה וטבילה (ידעתי כמובן שזה קיים, זה לא העסיק אותי ברמת היום יום והפרקטיקה) אז גם לא שמתי לב לזה אצל הסביבה.

כמו שאף פעם לא שמתי לב, בתור בחורה, בליל שבת לנשים שהולכות/חוזרות מהמקווה. ופתאום אחרי שהתחתנתי יצא לי כמה פעמים לעבור ליד המקווה (והייתי עוברת שם הרבה בליל שבת קודם, כי זה על הדרך כזה) ופתאום כן לשים לב...

 

אז רק אומרת, אולי בכלל הבנות שלך לא חושבות על זה? 

 

(וואו, יש לך בנות כאלה גדולות? את יכולה להיות אמא שלי.. ולפי הניק שלך חשבתי קודם שאת בכלל נשואה טריה )

אז אני כן שמתי לב שאמא שלי הלכה.. אולי לכן? כלה נאה
חח הניק רמז לעסק שלי. שמלות כלה
יכול להיות ואיזה עיסוק כיפי!מק"ר


גם אני שמתי לב כשאמא שלי הלכה, גם ביום חולאורי8
אבל ממש לא חשבתי על - מה היא עושה אחר כך בחדר, פשוט לא קישרתי בין הדברים.
גם לי יש ב"ה בנות גדולות , ואני לא יוצאת אף פעם בערב שבת. ואין סיכוי שאוותר על טבילה בליל שבת, אלו הטבילות שאני הכי אוהבת. זה בסדר להרגיש אחרת. רק שלא בטוח שהבנות שלך מבינות ומודעות לכל מה שקורה בליל טבילה . בעיניי זה לא נורא שהן מבינות שטבלתי. אבל זאת אני, זכותך להרגיש אחרת.
גם אני אהבתי טבילה של ליל שבת. יש אווירה מיוחדת😕כלה נאה
ומבטיחה לך שהבנות היום לא תמימות בכלל כמו שניראה לך.
המוזר לי שיום אחרי לא אכפת לי שידעו או שיראו מיטות מחוברות.


אין בעיה עם הבנות.לב אמיץ

בתי הגדולה מבינה מעצמה. בלי לומר דבר, היא מבינה ושומרת על הילדים הצעירים במקרה הצורך.

וברור שהיא יודעת כלה למה נכנסת לחופה.

וגם אצלנו הגדולים הולכים לישון הרבה אחרינו.

ואין בעיה עם זה.

בעלי אומר שבזמן הגמרא היו תולים פעמונים על המיטה להשמיע את המיטה המיטלטלת, כדי שלא יפריעו לזוג..

 

אם מחנכים שזה דבר טבעי וקדוש וצנוע, לא מדברים על זה בריש גלי אלא ברמז, אין בעיה עם הבנות.

 

לא יודעת איך הייתי מרגישה אם היתה לי יותר מבת אחת גדולה..אולי יותר סבוך לענות לחבורת בנות לעומת בת אחת

אני יכולה להבין את זה, אבל מצד האמת אין בעיה.

בנים גדולים זה עניין אחר.

 

אמא שלי מספרת שתמיד היא או אחת מאחיותיה התלוו אל סבתא שלי כשהלכה לטבול. זה היה מאוד מקובל. 

ואני רק אגיד בזהירותמיואשת******
שאולי לא שמת לב כי אמא שלך כמעט לא עשתה את זה?
גם אני לא עושה את זה כמעט בשבת. משתדלת שלא יצא ואם יותר אז דוחה. בנות גדולות כמו שאמרה כלה נאה
ניסיתי פעם פעמיים והם שיגעו אותי לאן אני הולכת מה קורה לבוא איתי וכל מיני שברים שנסיתי לא עזרו. הגענו יחד אני ובעלי למסקנה שלנו זה לא מתאים ובה כמעט ולא יוצא לנו להתלבט על זה
מענין אותי אם שאלת את אמא שלך כמה פעמים יצא לה לעשות את זה בכלל. יודעת מלא מעט חברות שלי עם בנות גדולות שהן משתדלות שזה כמעט ולא יקרה
לא, לא שמתי לב כי לא שמתי לבמק"ר

אף פעם לא שמתי לב שהיא יצאה למקווה,לא בשבת ולא ביום רגיל. ואני מאמינה שהיא עשתה את זה מתישהו...

 

אצלנו הבית תמיד שוקק חיים בליל שבת, שכנות, חברות, חברים של אחים שלי הקטנים. לא מוזר שאמא שלי יוצאת מהבית בליל שבת לשכנה או סתם לבקר חברה... אולי לכן.

ואף פעם, לא בשבת ולא ביום רגיל, אמא שלי לא נתנה לנו דין וחשבון לאן היא יוצאת... אולי גם זה סיבה שלא ראיתי בעיה בזה שהיא יוצאת... ושוב בעיקר בעיקר, זה בכלל לא היה בראש שלי...

 

ועוד משהו, אמא שלי אין מצב שהיא תדחה טבילה

הזכרת פה נקודה נכונההריון ולידה

גם אני נוהגת באופן עקרוני לא לתת דין וחשבון לילדים שלי לאן אני הולכת

 

מגיל צעיר לימדתי אותם שילדים צריכים לדווח להורים לאן הולכים והורים לא צריכים לדווח לילדים.

כל עוד הם ברשותינו, אחרי החתונה הם כבר לא צריכים לדווח לנו...

 

אז אני כן שמתי לבמחי
כי אמא שלי אף פעם לא יוצאת מהבית בליל שבת, ולא יוצאת בלי איפור גם ביום חול. אז אם היא פתאום יצאה, ועוד בלי טיפת איפור, זה היה שקוף לגמרי, ואני בטוחה שהיה לה לא נעים מהבת הגדולה והידענית שלה, והשרשור הזה גורם לי להעריץ אותה שלרגע לא עלה בדעתה לדחות את הטבילה בגלל אי נעימות.
וגם אצלינו הגישה היא שההורים לא צריכים לספר לילדים לאן הם הולכים, אז לא עלה בדעתנו לשאול. (ובטח שלא עלה בדעתי לשאול כשהבנתי לבד לאן היא הולכת )
לא שופטת אף אחת, אבל מצטרפת ל@מק"ר בקשר לרוח הנושבת כאן על הקלות בדחיית טבילה בזמנה... ולא מדברת על חתונות וארועים, אלא על מקרים שבהם יכולה להיות אי נוחות ואי נעימות, ואשרי מי שמתאמצת למען המצווה.
אני לא נותנת דין וחשבוןמיואשת******
אבל אני לא יוצאת בליל שבת. אף פעם. וטבעי שילדים שואלים מה קורה כשאמא לא יצאה אף פעם ופתאום יוצאת אז זה לא דין וחשבון אבל את כן מתחילה להמציא - חברה שכנה וזה ואז הן רוצות לבוא גם וכו.
ביום חול הן בחיים לא שמו לב
אולי את היית יוצרת מצב שכל ליל שב. את יוצאת בשביל הפעם בשנתיים שיש טבילה בשבת שלא ישאלו, אני לא
שאלתם רב אם מותר לדחות? גם אניוואוו
לא מתה על ליל שבת אבל לא חושבת שמותר
כןמיואשת******
כאמור אני משתדלת שלא יצא כשאני יכולה לעשות משהו בנידון
יוצא לעיתים מאד רחוקות ויש רבנים שמתירים תלוי מה את צריכה לעשות בשביל זה ואיך את מרגישה זה יעוץ אישי מן הסתם וזה גם משהו זוגי וכזוג איך מחנכים ילדים (לא. אין מצב שאני אגיד שאני הולכת למקווה מכבדת מי שככה מחנכת ויכולה , אני לא.)
כן. אם הבעל מסכים ואחרי שיש בן ובתכלה נאה
זה מה שרב אמר לי.
רק לענין השורה האחרונהמיואשת******
עם כל הכבוד לכמה שנדמה לך שאת מכירה את ההורים שלך, באמת שאין לך מושג מה הם יעשו או לא
גיליתי את זה עם השנים על שלי זוגות ההורים שלנו. זה יומרנות לחשוב - אמא שלי אף פעם לא... גם אני חשבתי ככה על כל מיני דברים
יש דברים שהתגלו לי עם השנים, ויש דברים ביום שאני יודעת על עצמי שהבנות שלי לא ידעו לעולם- לאו דווקא בעינייני מצוות למינהם, סתם דברים שברור לי שהם יחשבו אמא שלי בחיים לא... ואמא שלהן דווקא כן 😁
אבל זה סתם מאמר מוסגר לחיים ולא קשור לנושא הזה דווקא
השורה לא נכתבה מהשערה אלא מידיעה מק"ר
כמו אמרתי לאו דווקא בנושא הזה מיואשת******
סתם חייבת לתת דוגמאמיואשת******
אני חייתי שנים בידיעה ש״אמא שלי בחיים לא היתה לוקחת מניעה שלא לתורך רפואי״
היה ברור לי ולכל מי שנכיר אותה ואת משפחתה שהיא בחיים לא היתה מתכננת משפחה כי ככה היא

ולא מזמן הסתבר לי בסודי סודות שהיא ניסתה כל מיני סוגים של מניעה והם עשו לה תופעות לוואי חמורות (מדובר על לפני המון שנים) וכל החיים שלה היו סביב הנושא הזה ואף אחד לא ידע 😶😮😱
מסכימה איתך ויותר מזההריון ולידה

לפני שהתחתנתי זה לא היה יותר מדי בראש שלי אז גם לא עניין אותי ולא שמתי לב אף פעם מתי היא הלכה

 

אבל פעם אחת אני זוכרת שבליל שבת אמא שלי לחשה לי בשקט שהיא צריכה ללכת למקווה ושאני אשמור על הילדים (הייתי אז הכי גדולה בבית), היא עשתה את זה כל כך בפשטות ובטבעיות שלרגע זה לא גרם לי להרגיש שיש פה איזה משהו מביך שאני אמורה לעשות ממנו עסק

וזה היה הפעם היחידה בחיים שהיא אמרה לי את זה

אני חושבת שקבלתי ממנה גישה בריאה לנושא...

 

לי יש ילדים גדוליםהריון ולידה

בלי עין הרע הרבה בנות ובנים בגילאי 18 ומטה

באמת מאד משתדלת שלא יצא לי ללכת בשבת (בלי קשר לילדים אני לא סובלת את זה שאני בלי איפור בשבת) אבל אם יוצא ברור לי שאני לא דוחה 

עם היציאה בליל שבת אני מסדרת איכשהוא

ועם הלילה - לא חושבת שזה בראש שלהם, קורה הרבה שאנחנו נכנסים לחדר ונועלים את הדלת. 

יש לנו ילדים גדולים, הם הרבה פעמים הולכים לישון אחרינו, אני בטוחה שהדבר האחרון שבראש שלהם זה לדמיין מה אנחנו עושים בחדר. 

 

זה נראה לי סתם דמיונות מסוג "על ראש הגנב בוער הכובע"

בלי עין הרע, ו את ממש צודקת ועוד משהו-מק"ר

בלי קשר לשום דבר, אין מצב שיכולה להיות סיטואציה שנהיה מותרים בשבת ואני אוותר על זה... להפך, בזמנים שיצא לי לטבול במוצאי שבת, הייתי בוכה כל השבוע שאיזה באסה וחבל שלא יצא לי לטבול יום קודם...

כל בית איך שמתנהל. ועם בנים פחות הייתי בלחץכלה נאה
הבן שלי בן 15 לא מענין אותו לאן אני ילך.
והבנות.. פעם אמרתי שאני הולכת לבקר שכינה. הבת שלי בת 11 דפקה לחפש אותי אצל כמה שכנות. וכולן בבית ידעו שלא הייתי אצל אף אחת.
לא נוח לי..את מדברת כמו בעלי.
ואני הפוך..חושבת שהילדים היום לא כאלה תמימים
את מפספסת את הנקודההריון ולידה

אני חושבת שגם אם הבת שלי קלטה שהלכתי למקווה אני לא רואה בזה בעיה

עושים כל מאמץ שלא ידעו ואם קלטה קלטה.

אם אני לא עושה מזה עסק ומתייחסת לזה בפשטות גם היא תקח את זה בפשטות ולא כאילו היא "תפסה אותי על חם"

 

אני חושבת שאם יצא לי בשבת ולא יהיה לי תירוץ מספיק הגיוני אני יעשה כמו אמא שלי - יגיד לה בפשטות שאני צריכה ללכת למקווה

אני רוצה שגם היא תקלוט את האוירה שמקווה זה חלק מהחיים, משהו שזורמים איתו ולא משהו שיוצר לנו דרמות ומתחים ומכניס אותנו ללחצים

אני חושב שזה חינוך טוב בשבילה למתי שהיא תהיה בעז"ה נשואה

 

פעם טילנו עם הילדים באזור לא מוכר עם מישהו מהסביבה ההיא והוא עשה לנו סוג של "סיור" במקום, כשעברנו באזור של המקווה הוא אמר - פה זה מקווה נשים. אז אחד הילדים שלי היותר צעירים שאל בקולי קולות - מה זה מקווה נשים??? ההוא שהסביר החליף צבעים אבל אני עניתי בשיא הפשטות בלי להתבלבל - כן, יש מקווה לגברים ויש מקווה לנשים, לפעמים גם נשים הולכות למקווה.

אולי דוקא בגלל שלא עשיתי מזה עסק אז לא נהיה מזה עסק.

 

לך אין בעיה שהבת תדע..יפה.כלה נאה
לי קשה עם זה.
ויש לי קשר מעולה וקרוב עם הבנות.
ומדברים בפתיחות על דברים וכו.
ובכל זאת פה לא נח לי.
עד גיל מסוים כן הייתי הולכת עוד בערב שבת. גם בשלג חצי שעה הליכה. וגם בשבת חתן של גיסי. וגם בערב ראש השנה אצל ההורים..
אני אחת שתמיד הקפדתי לא לדחות.

א ב ל..
הגעתי לשלב שממש לא חשבתי ליפני כמה שנים שזה יפריע לי. וזה מפריע לי!
אולי סריטה שלי..מה לעשות
זה ממש ענין של חינוך גםמיואשת******
כל אחת ומה שחשוב לה ומה שהיא רוצה להסביר ומה שהיא חושבת גם שמתאים לבת הספציפית שלה בגיל הספציפי שלה. לכל אחת יש עקרונות אחרים ולפיהם היא חיה ולא תמיד יש נכון ולא נכון, הרבה פעמים זה מתאים לזה ומתאים לזה . כל אחד ומה שמתאים לו
מקסים, זה העיקרון - לייחס לזה טבעיות ופשטותמק"ר

ואגב, אז זה גורם לעניין להיות פחות מסובך בעוד סיטואציות, לא רק בשבת.

עשיתי ככה כמה פעמיםאורי8
פחדתי לכתב שלא יתנפלו עלי. אבל קרה שהייתי צריכה ללכת בליל שבת וזה היה כ"כ שקוף שאמרתי לבת הגדולה שאני הולכת למקוה וצריכה שהיא תשמור על הילדים. אם לא הייתי אומרת ברור שהיא היתה מבינה, אני לא יוצאת אף פעם בליל שבת . לא אוהבת לשחק משחקים, לא יודעת לשקר. אישית. לא מצליחה להבין איך אפשר לדחות ולהעביר שבת שלמה בבית עם בעלך כשאתם אסורים ויכולתם להיות מותרים. בעיני יש קסם מיוחד בטבילה בליל שבת.
נחמד לשמוע שאני לא היחידה שחושבת ככההריון ולידה

וזה בכלל לא עניין של טיב הקשר עם הבת

זה לא שבגלל שיש לי קשר טוב עם הבנות אז אני חושבת שאפשר לשתף אותן, ממש לא. ביום חול כשהרבה יותר מתקבל על הדעת שאני יוצאת לכל מני סידורים בכל מני שעות אני בחיים לא ירמוז להן אפילו על הכיוון

 

אבל בליל שבת שאני בחיים לא יוצאת מהבית, אפילו לא לשכנה ואין שבת שאני לא מאופרת. פתאום שאני לא מתאפרת וצריכה לצאת זה כל כך חריג שאני חושבת שבשבילי הרבה יותר בריאות הנפש לאמר בשקט ולא לעשות מזה עסק.

 

אני לא מרגישה שום בעיה לאמר לבת שלי - בעזרת ה' גם את תהיי נשואה וגם לך בטח יצא מדי פעם ללכת למקווה בשבת, זה חלק מהחיים..

 

 

מראש אני עושה השתדלות שזה לא יקרה, מאד קשה לי עם טבילה בשבת, בעיקר עם הקטע של האיפור. 

בתקופות שהמחזורים שלי ממש מסודרים אני מחשבנת מתי אמורה לקבל מחזור ולפי החשבון מתי יצא טבילה ויכולה אפילו לקחת פרימולטנור לשלושה ארבעה ימים כדי שלא יצא לי טבילה בשבת.

אבל יש זמנים שזה לא מסודר, אחרי לידה שאי אפשר לדעת מתי אני אצליח להתנקות, מחזורים ראשונים אחרי לידה שעוד לא כל כך מסודרים וכו

 

אני חושבתמיואשת******
שזה מסוג הדברים שדבר ראשון - שאל תדון חברך עד שתגיע למקומו
את צעירה ועוד לא עשית שמחות וארגנת ילדים לשמחות ואירחת בשמחות, זה משהו שלוקח מלא אנרגיות ולהכניס לזה טבילה, ממש ממש לא פשוט כמו שנשמע לפני שמארגנים שמחה בחיים.

דבר שני- אני מאלו שלא רצות על כל פיפס ועושות שמיניות באויר והולכות לבודקת שלוש פעמים וכולי. אז כן, היחס שלי (ושל בעלי) למצווה הוא יותר רגוע ופחות מתאבד ממה שיש פה אנשים שעושים.

ראיתי שהשווית לנרות חנוכה, אז למשל אנחנו נוהגים להדליק הצגת
הכוכבים אבל אם נסענו לטיול ואיחרנו חצי שעה זה לגמרי בסדר מבחינתנו גם. סתם דוגמא
יש הרבה סוגים של יהדות ויש אנשים שמתאבדים על מצוות שונות ( למשל איך שאנחנו כזוג התאגדנו על כיבוד הורים אין ביקום כמעט אנשים שעושים ככה וזה מאנשים שאמרו לי בפרצוף שאני משוגעת )

אני בכללי לא מסכימה שיש מצוות יותר חשובות זו מזו. יש 613 וכולן שוות. וכולנו היינו רוצים להקפיד על קלה כבחמורה וגם משתדלים, אבל המציאות היא שלכל אחד יש את אלו שיקפיד עליהם יותר ולכן הסיומת שלך שהמצווה תהיה חביבה עלינו כמי שאנחנו עליה צורמת לי. זה נכון גם לשמירת לשון וגם לשבת, וגם לעוד מצוות.
יש פה בשרשור הזה המון שיפוטיות
כמו שיש רבנים שמתירים לך לטבול אפילו במצבים של פצע וכו ואת נפעמת מזה, יש רבנים שמתירים לדחות טבילה במצב של חתונה של ילד ולמה את לא נפעמת מזה באותה מידה? זה וגם זה פסיקה של רב.

לא אמרתי שאני לא נפעמת מזה, אמרתי שהקלילות שהוצגה פהמק"ר

בשרשור לוותר על מצווה היתה תמוהה בעיניי.

כתבתי ואכתוב שוב,לא דנה ולא אדון מה עוד שלא הייתי בסיטואציה. ומבינה שיש סיטואציות שאפשר לדחות טבילה (אם מאפשרת את זה, זה אפשרי מן הסתם, לא? )

 

אולי יש פה עניין של גישה בכלל לכל הנושא, וזה נוגע בעוד רבדים כמו כמה קשה לי להיות אסורה או שלבעלי קשה או שלשנינו (לא רק מהפן הפיזי, טכנית (!!)), ועוד. אבל לא זה מה שנשב מרוח האשכול.

היו פה יותר מדי תגובות של- לדחות טבילה זה כזה קל. זה לא, ולא משנה מה יגידו, אני אעמוד מאחורי זה

 

המצווה הזאת נתנה לזוג והיא מיוחדת ומוקדשת מאוד, לא רואה למה מגיע לה יחס כזה.. ולו רק בגלל שזו מצווה מיוחדת, בלי שום קשר לרגש.

 

ואני מבינה שיש סיטואציות שצריך לדחות, אבל הן חריגות וצריכות לבוא אחרי מחשבה ושיקול דעת. כמו שדחיה ביום של ברית מילה היא אפשרית, אבל לא ככה מהשרוול... (וכתבת לגבי הדלקת הנר, מה שנתת דוגמא לא נקרא לדחות, וזה אפשרי מאוד מבחינת ההלכה, אפשר גם באמצע הלילה להדליק, אני דיברתי על להתחיל את חנוכה יום למחרת כי לא נוח לי היום.. )

 

הסיטואציה שהפותחת תיארה בעיני, בלי להיות היא ובלי לדעת מן הסתם עוד נתונים, רק לפי המידע היבש שנתנה, היא לא סיטואציה כזאת קריטית לדחיית טבילה. אפשר די בקלות לטבול אחרי החתונה, אפשר די בקלות לטבול גם לפניה. בכל אופן נתנו פה רעיונות נהדרים.

 

כתבתי את דעתי, מקבלת שיש אחרות.

כואב לי רק על רוח הדברים

מק"ר את כותבת מאוד יפה...שמחה
מסכימה עם כל מילה שלך בנושא.
למרות שכבר יצא לי לארגן שמחות...
ויצא לי כל מיני דברים הזויים, כמו שנחתו אצלנו אורחים בלי הכנה בשבת שהיתה לי טבילה...
אפשר לפתוח שרשור על סיפורי טבילה...
איזה הזוי, אפשר לשאול מה עשית באותה שבת?הריון ולידה


באמת! לאחרונה היו פה עוד שרשורים עם סיפורים מרתקים על לילותמק"ר
טבילה
עונה...שמחה
הכי קשה היה ההתארגנות ביום שישי. הילדים שלי כעסו עלי שנעלמתי למקלחת לכל כך הרבה זמן, ופחדתי שהם יצעקו והאורחים ישמעו...
היה מלחיץ.
יצאנו כולם ביחד לתפילה, ואני אמרתי שאני צריכה רגע ללכת, ופרשתי, אחר כך חזרתי כאילו הכל רגיל.
לא יודעת אם הם חשבו על זה או ניסו להבין. אני את שלי עשיתי.
את לא מתאפרת בדר"כ בשבתות?הריון ולידה

כי אני בשבת תמיד איפור מלא! אם אני אהיה בלי איפור ישר יבינו למה

בדרך כלל לא. זה המזל שלי......שמחה
יוצא לי המון פעמים בשבת
וואו!!מק"ר
בעינייך היא לא סיטואציה קריטית לטבילה. לי זה נשמע טירוף, עלבעזרת ה
אף ולמרות כל ההעצות כאן לטבול לפני או אחרי, בשבילי זה היה פשוט סיוט אם הייתי עושה את זה.
ולכן אף אחת לא אמרה כאן בקלות לדחות. אף אחת!! פשוט בשבילך זה נראה לא קריטי ולכן את חושבת שזה לדחות בקלות. בשביל אלה שכתבו לדחות, זה כנראה קריטי באירוע כזה
האמירה שלך "אפשר די בקלות לטבול אחרי" מקוממת ומזלזלת. לך זה די בקלות. למישי אחרת לא. את מסוגלת להבין את זה??.
אגב, כל אחת והסטנדרטים שלה לאיך היא מגיעה לחתונה של משפחה, יש כאלה שמתלבשות כמו שבת שלום ואז זה כמו ללכת לחתונה של חברה רק, ואז אני מבינה למה זה לא כזה קריטי...
את ממש מסלםת את דבריימק"ר
כתבתי והדגשתי שמהנתונים היבשים זה כך, וכן לפעמים צריך להתאמץ למצווה, לא משנה מה היא. לא הכל הולך בקלות ואם זה כן היה ככה זה לא היה חכמה... ואמרתי שוב ושוב שכל אחי. מהמקום שלה.

מוזמנת לעבור שוב על השרשור (הענקי ( הזה ולראות מץכמה כתבו לה לדחות בלי למצמץ...
חשוב להתאמץ מאמץ סביר, שובבעזרת ה
כנראה שבשבילך הוא סביר. בשביל מישי אחרת לא.
אומרת את זה בתור אחת שהתאבדה על טבילה בזמנה בליל שבת חתן משפחתית. אז נכון היה לי כיף אחרי הטבילה כשאנחנו מותרים. אבל ההכנות בלחץ היו לי סיוט. והזיכרון הטוב מהטבילה הוא לא בהכרח פחות חשוב מטבילה בזמנה.
ולכן אני יודעת, שלי, זה לא מתאים.
מקבלת מק"ר
גם להיות שבוע קודםלמה לא123אחרונה

בלחץ ובבושה מה יהיה ואיך יהיה,לדעתי לא שווה את זה

ואני בחיים לא דחיתי מיקווה,אבל מבינה את אלה שכן

מסכימה עם כל מילה שלך.+mp8
תודה. מסכימה לגמרי. באמת אין לי מה להוסיף עלייךמיואשת******
מהמם. בדיוק הכנות שחיפשתי. ובדיוק למה שהשוויתי למצוות אחרותמיואשת******
יפה שאת מגיעה הכנות לזה שזה נוגע גם בכמה שקשה לך להיות אסורה ועוד. שזה בא מעוד סיבות חוץ מקיום מצווה.
לכם כתבתי שלא יפה לשפוט מי שבמצווה מסוימת מחפשת דרכים להקל בסיטואציות מסוימות כמו שאני לא אשפוט מי שבמצוות אחרות מתוך ה613 כשקשה לה מחפשת דרכים להקל. זה הכל. וקושי הוא ענין סובייקטיבי לגמרי.

את ענין ה״די בקלות״ הסבירה בעזרת ה כל כל יפה ואין לי מה להוסיף חוץ מזה שבעיני זה ״די בהתאבדות״

ואת צודקת לגמרי שזה רק בסיטואציות חריגית, והן מצריכות מחשבה ושיקול דעת ובעיני מה ש פותחת תיארה לגמרי עומד בקריטריון הזה. לגמרי.
מק"ר כתבה כל כך יפה, רק רציתי להוסיףהריון ולידה

שזה לא נכון שכל המצוות חשובות באותה מידה

והרבה פעמים יש התנגשויות בין דברים וההלכה נותנת את סדר העדיפויות הנכון בין המצוות המתנגשות

ולא תמיד יש הלכה ברורה ועושים שאלת רב כדי לשמוע מה דעת התורה לאותו מקרה

 

 

את ממש צודקת, מצטערת אם זה מה שהיה נשמע מדברימק"ר
ניסיתי רק לתת עוד דוגמאות לדברים שלא דוחים בדכ...

וברור, לפני ואחרי הכל בסיטואציה הלכתית בעייתית בודקים עם רב, לזה הם נועדו
זה לא היה נשמע כך מדבריך, אמרתי את זה בתגובההריון ולידה

למיואשת שכתבה שיש 613 מצוות וכולן שוות

כתבתי שכל המצוות חשובות באותה מידה כשאין התנגשותמיואשת******
אלא לענין ההשתדלות שלך או שלי לקיימן
אם אין התנגשות
את בכנות משתדלת לכל מצווה באותה השתדלות? או של ענין טבילה תשתדלי יותר כי למשל בא לך להיות מותרת? הכל נובע נטו משה שזה מצווה באמת? אולי . אולי גם לא. אולי יש פה הרבה נשים שמשתדלות יותר מעצם הנושא ולא בשם קיום מצווה.
לזה התכוונתי שכל המצוות חשובות
לדעתי רב הנשים פה לא יתאמצו על כיבוד הורים כמו שמתאמצות על טבילה בזמנה. וזה לא קשור להתנגשות. יש פשוט מצוות שמקבלות יותר תשומת לב כי הם קרובות יותר לליבנן. אז לכן בבקשה בלי שיפוטיות כלפי מי שנראה לכן ש״דוחה בקלות״ כמו שאני לא אשפוט מי שלדעתי ״דוחה בקלות״ כיבוד הורים
המצווה אמורה להיות חשובה כזוג, אבל גם התחשבות של גבר באשתובעזרת ה
חשובה מאד לזוג
לא מצליחה להבין את הדיבור על זוגיות וחשוב
אבל חייבים לטבול כי הבעל רוצה? אם לאישה כל כך לא נח, גבר צריך לשדר לאשתו שהכי חשוב לו שיהיה לה טבילה בנחת גם, ולא העיקר לטבול. התחשבות לא חשובה לזוגיות?
נראה לי עיקר העניין הוא מה חשוב לאישה.לב אמיץ

להתחשב ברור שצריך.

האיש יתחשב במה שחשוב לאישתו. לא להתחשב ברצונה וודאי שאין טעם, ורק יוסיף ריחוק.

 

השאלה איפה מונח הרצון של האישה במצווה המדהימה הזו.

לא, חייבים לטבול כי האישה רוצההריון ולידה

את טובלת רק בשביל בעלך??

אני נשואה בערך 20 שנה ועד היום סופרת את הימים והשעות עד הטבילה, וזה לא שאני סובלת כשאנחנו אסורים, אנחנו חברים טובים גם אז ויש לנו שיחות עמוקות ומדהימות אבל אני תמיד כל כך מתגעגעת גם למגע, לחיבוק, ולמה שמעבר לזה. 

 

מצוות עונה (חיי אישות) זה חובת הבעל לאישה, הוא מתייחב לה על זה בכתובה - "שארה, כסותה ועונתה לא יגרע" כי החיבור הזה בין הבעל לאישה הוא צורך נפשי עמוק של האישה, גם של הבעל ובכל זאת כמו שהבעל חיב לזון ולפרנס את אשתו כך התורה גם מחייבת אותו לדאוג לצורך הנפשי העמוק שלה בקשר פיזי איתו.

 

אני חושבת שאם אישה מרגישה שהיא טובלת בשביל בעלה או שאישה מרגישה שכל כך  לא נח לטבול זו צריכה להיות בשבילה נורה אדומה שמשהו לא חלק - או בגישה שלה לעניין או משהו בקשר הזוגי דורש איזשהיא עבודה זוגית.

כמו אדם שסובל מחוסר תאבון שזה נורה אדומה בשבילו שמשהו לא תקין

במצב בריא, בזוגיות בריאה, אישה בריאה בנפשה מאד רוצה קירבה וקשר פיזי עם בעלה וגם הבעל כמובן, זה הדדי.

לא אמרתי שהרצון לא בא גם מהאישהבעזרת ה
ודאי שגם האישה רוצה
אבל לפעמים זה כל כך מסורבל (ואני מדברת כמובן רק על מקרים קיצוניים) שהאישה מעדיפה לדחות יום אחד.
כתבתי את התגובה כי צרם לי כמה וכמה תגובות כאן שהבעל רוצה אז לא נעים לאישה לדחות.

מהתגובה שלך עולה שמי שמעוניינת לדחות פחות משתוקקת לבעלה וזה אמירה מזעזעת בעיניי
אי אפשר לחרוץ ככה איך קשר של זוג צריך להיות רקכלה נאה
כי אישה מסוגלת לדחות יום אחד טבילה!
גם אני מחכה. ועצובה שהמחזור צריך להגיע. והקשר שלנו עמוק וניפלא.
אבל.. יש דברים שאת יכולה לעמוד בהם יפה ובקלות. ולאחרת קשה.
ולא כי הקשר שלה עם בעלה צריך בדיקה.
יש נשים שזה מה שטוב להן ריגשית נפשית ולעמידה בלחצים..ולא חסר עוד על מה..

ומה יעשה בעל שטס מידי פעם כי עובד בחול?
למה הוא יכול לדחות לעוד יומים כשתיהיה טיסה, ואישה שלא יודעת מה קשה לה לא יכולה פעם בכמה שנים לבקש שיתחשב בה?
את בטוחה שקראת את ההודעה שלי?הריון ולידה

כי הגבת די בלי קשר.. 

 

אני דברתי על אישה שמרגישה שהיא טובלת בשביל בעלה!

או אישה שידה קלה על ההדק לדחות טבילה

אז כן, אני חושבת שזה צריך להיות נורה אדומה בשבילה

 

הגבתי עם קשרכלה נאה
כתבת שאישה שמרגישה שלא כל כך נח לטבול זה מדליק נורה אדומה.
אז לא.. לא מדליק כלום. בכל טוב והכל זורם. ויש קשר מעולה.
....מיואשת******
אנחנו תאומות? את
כותבת בדיוק מה שבראש שלי רק מנוסח יותר יפה
😁
אני לא חושבת שזה שאלה לרבשוקולדד ציפס

לא הייתי מוותרת על שעתיים שיכולתנו להיות מותרים בהם.

 

אני לא אוהבתלא כרגע
שנכנסים כאן לעניין הזוגי.
אוקיי, הגיוני שבאמת קשה נורא לזוג להיות אסורים עוד יום.
זה לא אומר שמי שמוכן לוותר ולדחות מסיבות שונות, סימן שיש כאן משהו בעייתי מבחינה זוגית.
לא התכוונתי לומר משהו על הזוגיות שלךאורי8
התכוונתי לומר, איך אני רואה את הדברים בחיים שלי. מתנצלת אם פגעתי.
במקרה של רב חסיד גור+mp8
זו לא הפתעה ככ גדולה, כי דוחים שם מקווה חופשי...
על סמך מה את אומרת את זה?למה לא123


כי אני מכירה אותם מאוד מקרוב.+mp8
והרבנים שלהם מייעצים להם הרבה פעמים לדחות טבילה: גם כאמצעי מניעה ועוד...
נשמע לי מוזר מאודלמה לא123

במיוחד הקטע של המניעה

 

צודקת! אם התקנות שלהם באמת לא משנה מתי לטבולכלה נאה
במילא רק בערב שבת
רציתי לומר את זה אבל מי ששאלה את הרב בגור לא אשמהאיזה יום שמח

לצערנו הם לא אינדקצייה לכל מה שקשור לאישות

השאלה אם אתן אומרות את זה מידיעה אמיתית או משמועות?אמא ל6 מקסימים
ידיעה אמיתית.+mp8
חברות חסידות גור שסיפרו לי. ממקור ראשון ולא משמועה
כןלא כרגע
התפיסה המהותית שלהם בנושא שונה, וזה משליך על כל הפרטים הנלווים..
ברור אמיתיאיזה יום שמח


מתנצלת בפני הפותחתשוקולדד ציפס

על הסיפור שלי שהעלה כ"כ הרבה תגובות וקצת סטה ממה שהיא בקשה..

מה שבסך הכל התכוונתי לומר הוא שהכל אפשרי, וזה בעיקר ענין שלך- מה הסדר עדיפויות שלך.

נתנו פה מלא רעיונות טכניים,

להתיעץ עם רב למי שמתאים זה גם אפשרות..

הרבה מזל טוב!

ואם אפשר לסכם את השרשור הזה מק"ר
כי נראה לי שאפשר להמשיך ולהמשיך וזה בסדר שכל אחת ודעתה
וכמו יהודיות טובות, על שאלה אחת היו כן 9000 דעות מחשבות ומסקנות

לפותחת נשאר רק לעדכן אותנו מה עשתה בסוף, אם בא לה כמובן
אז בסוף דיברתי עם מכון פועה...hosh
בעקבות הערה של בנות שאולי עדיף לדחות את ההפסקה על פני דחיה של טבילה, התקשרתי למכון פועה לברר...
הרב אמר לי לעשות הפסק בזמן, ואחר כך להתלבט האם לטבול ואיך...
הוא הציע 3 פתרונות אפשריים:
טבילה בשקיעה ליד האולם, ולהיפגש עם הבעל לאחר צאת הכוכבים.
טבילה באמצע החתונה עם האיפור- בתנאי שהוא ממש עמיד.(הציע לעשות ניסיון מקדים בבית..)
טבילה במקווה תורן לאחר החתונה.

אני מניחה שלאחר שהייתי מעכלת את העניין הייתי טובלת לפני החתונה ומאחרת לחילונים, אבל בסוף לא הצלחתי לעשות הפסק בזמן, אז השאלה ירדה מהפרק,

בכל מקרה, עלו נק' ממש מעניינות ומלמדות בשרשור.
תודה לכל מי שהגיבה! לימדו אותי רבות!!!

רק בשמחות
לגמרי תראי איזה שרשור קם פה מק"ר
ובעיקר שהסתדר לך בצורה הכי טובה ונוחה שיש בשבילך
מזל טוב!
העיקר- מזל טוב! +mp8
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגעאחרונה
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרקאחרונה

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

בת חצי שנה שנרדמת רק בהנקהלומדת כעת

מה עושים 🙄🙄🙄

זה כבר בלתי נסבל.

מה הבעיה בזה, בעצם? הכי קל להרדים בהנקהמתואמת

לפחות בעיניי...

גיל חצי שנה זה עדיין די צעיר, וזה הגיוני להירדם בעזרת הנקה.

שהיא לא משחררת אותילומדת כעת
ולא מאפשרת להרדים אותה בעגלה או בדרך אחרת, אני כל הזמן צריכה להיות צמודה אליה
הבן שלי היה ככההשם שלי

לא נרדם דווקא בהנקה, אבל היה חייב להיות צמוד אלי.

לא ידעתי איך אני אשלח אותו למטפלת, בגיל 5 חודשים.


בהתחלה המטפלת היתה מרדימה אותו בנדנדה.

בהמשך מטפלת אחרת הצליחה להרגיל אותו לישון בעגלה.

כלומר - כשאת לא נמצאת היא לא מצליחה להירדם?מתואמתאחרונה
גם אצלי היה ככהנועה לה

בהתחלה זה הפריע לי שהוא חייב להיות איתי וצמוד אליי בשביל להרדם

ביום יום הייתי איתו בבית אז היה עוד בסדר אבל בעיקר בסביבת אנשים כמו סעודות שבת, או אם יצאתי איתו מהבית והוא היה חייב הנקה כדי להירדם.

גם פחדתי להשאיר אותו בלעדי כי אם הוא יתעורר איך יעזרו לו

מה שעזר לי זה שפעם אחת הייתי חייבת לצאת ובעלי נשאר איתו הרבה שעות ולמרבה הפלא הוא נרדם אצלו איכשהו

פתאום התנפצה לי הבועה שכנראה זה כן אפשרי ואז לאט לאט כשהיה לי כוח לזה הייתי אומרת לעצמי הוא לא רעב הוא יודע להרדם בלי הנקה ובסוף היה נרדם

בלילה או כשייתי חלשה כן הייתי מרדימה בהנקה, מבחינתי זה בהחלט יתרון ופיתרון מהיר וזמין

פשוט בזמנים שלא היה לי נוח כמו בסביבת אנשים או עם בגדים פחות נוחים להנקה הידיעה שהוא יכול לעשות את זה עזרה לי

 

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרקאחרונה

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


אולי יעניין אותך