ולי הקטן אין דברי נחמה, זה נורא, נורא כואב..
רק משתף בתחושות אישיות לגבי הפסקה האחרונה- זה באמת נורא קשה, וזה קןשי על קושי, תסכול על תסכול..
אבל לך יש הזדמנות שאין לכולם,
והיא לחוות את פורים שלך באמת.
אנחנו נורא מתמקדים בפורים בשמחה, בהצלה,
וזה כל כך מובן לנו מאליו שכך הדברים בסוף התגלגלו.
זה כמו לראות סרט/משחק ספורט שאנחנו יודעים מראש כבר מה התוצאה שלו, מאנשים שראו לפנינו ואמרו לנו.
זה כמו לשבת עם בן אדם לשיחה ולא להקשיב באמת למילה ממה שהוא אומר- כי ברור לנו מה שאנחנו חושבים, ויודעים, ושזה מה שנכון. לא פתוחים אליו באמת.
אבל..ישנה הלכה, ש'הקורא את המגילה למפרע (מהסוף להתחלה) לא יצא'.
ולעניות דעתי, מעבר לפן ההלכתי פה, יש פה עניין יסודי ממש (שאולי הוא בעצם הסיבה להלכה)-
אי אפשר, אי אפשר, להיות באמת בשמחה השלמה של פורים, ב'מרבין בשמחה', אם לא עוברים את התהליך של השבירה קודם.
אנחנו נורא מתמקדים ב'וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר', ופחות ב'ומרדכי ידע את כל אשר נעשה..ויזעק זעקה גדולה ומרה'.
יותר טוב למכירות ולהרגשה לשיר את 'אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם', מאשר לנסות לחשוב באמת, לעומק, על תחושת הקדם שואה של 'ובכל מדינה ומדינה מקום אשר דבר המלך ודתו מגיע אבל כבד ליהודים וצום ובכי ומספד שק ואפר יוצע לרבים'.
יש פה איזה תהליך כואב, נוראי, של אי ודאות חותכת, ושל סף וודאות הנוטה לכיוון קשה מאד, אם כבר מחפשים צד לוודאות.
אבל..יש פה תהליך, שאנו צריכים לעבור..וזה העניין של פורים. אולי יש זמנים אחרים בשנה שמייצגים הנהגה אחרת, אבל פורים..כל כולו במציאות של הסתר פנים.
וגם אצל אסתר המלכה. כשהחליטה לקחת אחריות ולנסות ולהציל אולי את אחיה היהודים, מתוך הבנה שהיא מקריבה את עצמה, 'וכאשר אבדתי אבדתי'- בתחילה במקום סיעתא דשמייא, היא נמצאת בהסתר פנים נוראי. כמו חייל מיחידה מיוחדת שנשלח לעומק שטח האויב, ומכשירי התקשורת שלו עם צהל הפסיקו לעבוד..זה פשוט..חוסר אונים נוראי, ותחושת בדידות משוועת..
אך..זה פורים. דווקא מתוך החושך הנורא הזה, צומחת, איכשהו, הישועה.
פורים הוא חג של גאולה קטנה מתוך מציאות מקיפה של גלות, וזו הגאולה הקטנה היא פתח לבניין בית המקדש אחר כך, ומתוך כך.
שנזכה לבניין הבית, במהרה בימינו אמן.
(מקווה שהרצף והתוכן הגיוניים, נכתב ע''י יהודי חביב, מעט מבוסם והרבה מאד נרדם תוך כדי)