די עצוב לראות פה כל מיני אנשיםהנגר

שמתרצים את זה שאין להם חברה/חבר ב"אני רוצה לשמור על עצמי" ודברים כאלה, כשלעומתם עונים להם האלה שיוצאים עם בנות/בנים ב"זה למטרות חתונה" וזה כולה התמודדות נוספת לחיים.

חברים, אני לא יודע אם אתם יודעים את זה אבל לגברים להסתכל על יופי של אישה (לגברים) זה איסור דאורייתא של ולא תתורו (מוכר לכם?). (נשים לא חייבות בולא תתורו אבל אם הן מכשילות גבר בזה במודע כשהן יוצאות איתו כקשר חברי אז ודאי זה נגד ההלכה).

ישאלו השואלים: אז איך אני אבדוק את כלתי? התשובה היא שלזה יש היתר מיוחד, ובאמת הסטטוס של "חבר/ה" לא קיים בהלכה לכן לא צריך להרבות בפגישות לפני החתונה כי הקשר נבנה אח"כ.

יטענו הטוענים: "אבל אני מצליח לשמור נגיעה". ובכן, אתה מצליח לא להסתכל ביופיה של חברתך? נו באמת.

יקשו המקשים: "אפשר לחשוב שאתה מצליח לא להסתכל על נשים ברחוב". אז האמת שנכון, אני לא מצליח. אבל יש הבדל בין פספוס רגעי שאני לא מצליח לשלוט בעצמי ומסתכל על אישה יפה ברחוב, לבין להיות בקשר ארוך טווח עם אישה שאני נמשך אליה לא למטרות חתונה. בדיוק כשם שיש הבדל בין מי שפעם אחת לא התאפק ואכל צ'יזבורגר קטן מחנות ברחוב, לבין מי שמחזיק כלים מיוחדים בבית כדי להכין צ'יזבורגר. כי מי שנותן לעצמו לגיטימציה לחטוא גם בזמן שהיצר לא שולט עליו, זה רמה אחרת.

וההתמודדות? באמת קשה. לא טוב היות האדם לבדו. מה לעשות. לזה באמת אין לי מה לענות. גם אני רוצה קשר עם אישה. אבל טאטע אוהב כל הילדים שלו ונצטרך לסמוך עליו בקטע הזה וללכת אחריו תמים

 

ע.י.צ'יאל

ישר כח.

רק תיקון אחד חשוב: נשים חייבות בלא תתורו, ולא רק מצד שלא להכשיל.

יש מחלוקת על זההנגר

לפי רש"י המטרה של ולא תתורו זה כדי למנוע את פגם הברית ונשים לא שייכות בזה. ("העין רואה והלב חומד וכלי מעשה גומרים" כך לשונו).

ע.י.צ'יאל

א. ממש לא בטוח שנשים לא שייכות.

ב. ברש"י מדובר על ג"ע, שבודאי שייך בנשים.

ג. בחינוך מפורש שחייבות. יש לך מקור שחולק במפורש?

נשים לא שייכותהנגר

וזה לא המקום לפרט למה, אבל מכיוון ששום דבר לא יוצא לבטלה ודי לחכימא.

עכשיו באמת אני רואה שבלשון רש"י זה "והגוף עושה את העברות" ושהעין רואה והלב חומד וכלי המעשה גומרין זה לשון הטור, שלא מביא את זה על ולא תתורו הספציפי אלא באופן כללי.

כך שזה באמת נראה לסברה שלך. המקור שלי הוא לא מפורש אלא רב (לא איזה גדויל, רב צעיר שאני מכיר) ששאלתי איך בנים נכנסים בבוקסר למעיינות כשזה גורם לנשים ולא תתורו וזה מה שהוא אמר (והביא את הרשי הזה). עכשיו כשאני רואה את זה בפנים באמת מתאים יותר שגם נשים חייבות. צודק.

סליחה על השאלה..אבל מזה 'ולא תתורו'?אור שמחה
"ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם"הנגר

כלומר לא להתפתות אחרי משיכה לעבירה בכלל וליופי של בני המין השני בפרט (תפתחי קיצור שולח ערוך בנושא). אחת המצוות הכי קשות כנראה, מתחרה צמוד עם "לא תחמוד" ולשון הרע.

אומרים כל יום בפרשת ציצית בקריאת שמע

ע.י.צ'יאל

לרוב הדעות דווקא כן שייכות. אבל אתה צודק שזה לא המקום.

רק אם אפשר לדעתהנגר

מה זה ע.י.?

לא.הגיגים בע"מ

זה הסוד השמור ביותר בפורומים. אף אחד לא יודע.

כמה זה נכון... אשריך שהעלת את הנושא..ארי מש.

זה מאוד חשוב, ואין לך מושג עד כמה!

יישר כח!!אנו_נימי (G+)אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך