אמרתְּ שהאידיאל שלך זה צבא-נחמיה17

צבא זה כמה שנים בודדות בחיים.

לא, אידיאל זה לכל החיים, אידיאל זו משמעות לחיים.

 הצבא הוא אולי פועל יוצא.

 

רגע.

אז נגיד שהאידיאלים שלי הם התורה והמצוות.

ואם יש פעלים יוצאים שונים?

 

למשל....

 

 

אם חלק מהאידיאלים שלי זה לשמור על צניעות במערכות המדינה, ואלו שהמדינה קבלה כאחראים על פסיקה במדינה בענייני התורה אומרים שכל הבנות לא תלכנה לצה"ל?

 

אבל מצד שני- צה"ל זו מצוות עשה דאורייתא!!!

 

מצד שלישי- המצווה הזו לא בטוח שהיא לנשים, לפי רוב ראשונים אישה לא שייכת בזה אולי בחלוקת מים ומזון

 

מצד רביעי- כתוב בתורה והיה מחניך קדוש וחשוב בצבא הצניעות

 

מצד חמישי- המוסר האנושי אומר שחלק מחברה אמור לעזור לה.

 

מצד שישי- מרא דאתרא של כל העסק הזה אומר לי לא להתגייס

 

מצד שביעי....

 

אז יש סדר עדיפויות ומה שאני רוצה בסוף זה מה שה' רוצה, את זה אני  רוצה. ולכן אני מקשיב למה שאלו שאמונים לתת לי את דברו אומרים.

 

וכאן אני רוצה להוסיף משהו שמאוד יכול לשנות את פני הדברים.

 

ה"אידיאל" שלך מיכל הוא אידיאל חשוב. מלבד היותו חלקי ולא זה כל האידיאלים ולכן אי אפשר לומר שזה האידיאל שלך אלא שזה אידיאל שלך, אידיאל חשוב, אידיאל עיקרי, אבל אחד מתוך כמה, אולי מהראשונים שבהם.

 

האידיאל הזה, הוא נקודת תפנית בין אנשים

 

יש אנשים שרואים את הצבא כשויון בנטל. לצבא אין משמעות עצמית של להיות לוחם אלא רק מפני שהחברה פועלת אותו ושזה טובת החברה, באותה מידה היה צריך לתגייס גם במדינה שהיה מוקמת אולי באוגנדה.

באותה מידה גם גוי וגם יהודי הולך לצבא.

זה האידיאלים של החילונים, אידיאלים של תהיה חלק. אלו אידיאלים חשובים מאוד. דרך ארץ שקדמה לתורה.

אבל היא ריקה.

 

כי זה טיעון חילוני בעצם, איפה ה' יתברך נמצא פה?

 

עכשיו נכון- ה' יתברך רוצה שנהיה מוסריים בדרך ארץ. שיהיו לנו מידות ישרות. אבל קודם כל זה כבר הבדל. איפה האידיאל שלי? האידיאל שלי הוא ה' יתברך- ויוצא ממנו גם להיות מוסרי ולקחת "חלק בנטל".

 

אבל מלבד זאת

 

יש סוג אחר של אנשים, ואני ביניהם- שהולכים לצבא לא בשביל שויון בנטל- בשביל זה אני לא חושב שצריך למסור נפש, אז הייתי הולך לארה"ב, שמה הגיוס לא חובה והייתי חי סבבה,  לא כולם עושים את זה אין חובת שויון בנטל וזה עדיין מוסרי חברתית.

 

אלא מה?

 

שאני הולך לצבא מפני שזו מצות עשה של "והורשתם את הארץ", מצוה שה' ציווה עליי לקיים, ולמסור עליה את הנפש.

על זה בודאי ראוי להקריב את נפשי.

 

כיוון שכך- גם מערכת השיקולים שלי בהתאם.

הקב"ה ציווה עליי גם ללמוד תורה!

 

עכשיו נכון, אני סובר שצריך בכל זאת ללכת לצבא, אבל בהתאם, אני למשל עושה הסדר. כי בסוף שניהם רצון ה' וצריך לדעת את סדרי העדיפויות ומה לבחור ואם לשלב ואיך לשלב.

 

מה זה יוצר?

 

הקבוצה הראשונה שהולכים לצבא נטול כל תוכן אלהי- הם שונאים את החרדים ה"משתמטים", הם לא סלחניים על זה, שיוויון בנטל! אין הבדל ביינם לבין שמאלנים פרזיטים שלא מתגייס בגלל התייפיפות מול האויבים הערביים למיניהם מכל סביבותינו.

 

אבל אני ושכמותי, אמנם סוברים שגם אלו צריכים להתגייס ולשלב. אבל אנחנו הרבה יותר סבלניים וסלחניים לחרדים מאשר לשמלאני הנ"ל. כי החרדי בסוף מנסה לקיים את דבר ה', יש לו אידיאלים אמיתיים ונכוחים, אלא שטועה הוא בדבר הלכה. אז השיח יהיה שונה ומתחשב.

 

עוד הבדל- בנות.

 

עם הגיוס הוא שוויון בנטל ואלו כל האידיאלים שלי- אז שהבת שלי תתגייס! שתהיה חלק! אבל אם זה חלק ממערכת האידיאלים האלהית, מסורת ישראל, לה אני נאמן ומוכן למסור נפשי- אם זה כך- אז יש עוד פנים.

והרבנות הראשית אמרה לא לגייס בנות- אז לא מתגייסות! נקודה! כי חשוב לי שדבר ה' יתקיים במדינה ושיהיה לנו צבא קדוש, צבא שה' יתהלך בקרבו.

 

ואני נמנה עם הקבוצה השנייה, שהיא למעשה הראשונה, מהתקופה שבערך כל היהודים היו נאמנים על מסורת ישראל. אני מסתכל מהקבוצה הזו על אלו שקוראים לשוויון בנטל, שצווחים על החרדים ש"שכוייח שאתה לומד תורה, אבל אל תהיה צדיק הרבה, תזכור את האידיאלים החשובים באמת של שויון בנטל", אני מסתכל על הקבוצה הזו בבוז.

 

כמה שהאידיאל של שויון בנטל הוא מוסר אנושי בסיסי חשוב- זה לא האידאלים של עמ"י, זה לא אלהי, לא תורה. (שוב, התורה רוצה שנהיה מוסריים ולכן זה בסוף כן תורה, אבל חילוני לא מוסרי בגלל התורה אלא כערך בפני עצמו).

 

ככה השיקולים שלי שלהם עלולים להיות מעוותים, סדרי העדיפויות לא הגיוניים.

 

עצוב שיש דתיים מהקבוצה הראשונה, אבל יש גם הרבה שהם באמצע, הם מחפשים אידיאלים, מוצאים אותם בכל מיני מקומות.

 

פעם פטריוטיות פעם שמירה על כבוד המסורת, פעם תפילה בכוונה, פעם שויון בנטל.

 

אבל אני- אני בקבוצה השנייה, הראשונה.

 

מקווה שהובנתי.

 

עונה:מיכל318
קראתי את מה שכתבת, תודה על התגובה הארוכה.

לא רציתי לנצלש לאוויל מחריש, אז לא עניתי שם.


בא נגיד שצבא זה לא חייב להיות רק כמה שנים בודדות.
הצבא זה באמת משמעות.

אבל ברור שיש כמה אידיאלים, כמו להיתחתן ומישפחה וזה...

אבל זה כמו ייעדים שכובשים, כל ייעד נכבש בזמן שלו...

זה גם שיווין בנטל, אבל לא רק.
ולמה טיעון חילוני? ה' קיים היום והוא היה קיים גם פעם, וגם פעם היה צבא.

0% מתגייסים ביגלל שהם שונאים את החרדים, ורוצים שיווין בנטל.
את מי מעניינים החרדים שבשבילם בנאדם יבזבז שלוש שנים מהחיים שלו על צבא?
למרות שאני לא אוהבת חרדים, אני דווקא חושבת שזה בסדר, כי תכלס הם עושים את התפקיד שלהם, ללמוד תורה(תלוי איזה חרדים, כן?)

אני ביכלל לא חושבת על שיווין בנטל של הבנים החרדים,
אם כבר "שיוויון בנטל" זה על הבנות החרדיות שמשתמטות, לא עושות כלום, לא צבא ואפילו לא שרות לאומי...


אז בא אני יגיד לך עוד משהו שהרבנות הראשית אמרה...
הרב יצחק יוסף, וגם הרב מרדכי אליהו-
הם אמרו ש"דעתם של כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיים שלבנות אסור להתגייס לצבא ****גם לא לשרות לאומי!****"
ו99.99% מהמיגזר הדתי-חרדי לאומי כן הולכות לשירות לאומי ולא רואות בזה בעיה, הם אפילו רואות את זה בתור חובה מסויימת...
אז מה קרה? מקשיבים רק למי שרוצים? זה באמת מצחיק אותי שכל הבנות שדיברתי איתם על זה והם ישר אמרו שהרבנים אמרו שאסור אז אסור!!! ומשרות לאומי הם מתעלמות מימה שהרבנים אמרו...

אני חושבת אז שאני באמצע, כמו כל האנשים הרגילים שמחפשים אידיאל...

וכן, הובנת.
לא. לצערי לא ממש הובנתינחמיה17

 א זה אידיאל חילוני בגלל שהאידיאל לא נובע מציווי ה' אלא רק מטובת החברה, שזה מוסר אנושי נטול ציווי אלהי.

 

 ב זה מה שעשו פעם לא באמת מחייב. זה רק נותן לך את תחושת השייכות לכלל. האם, לדעתך היה צריך גרמני להתגייס לצבא היטלר? (גודווין, תמות). לא, נכון?= יש דברים יותר חשובים מ"התחושה להיות חלק מדבר גדול".

 

 ג לא אמרתי שאת מתגייסת כי את שונאת חרדים, אין בזה הגיון. פשוט אני אמרתי שמי שכל האידיאלים שלו הם שויון בנטל ולקחת חלק מהחברה- הם לא יהיו סבלניים כלפי חרדים כי הם לא מכירים בערכים האלה של תורה.

 

 ד הרבנות הראשית כבר הרבה שנים אמרה לבנות לא ללכת לצבא אלא לשירות לאומי *במסגרת צנועה שתתן לה לשמור על אורח חיים דתי*. כך שזה לא נכון.

 

ה נחשתי שתגדירי את עצמך באמצע, כי צעירים אוהבים להיות באמצע, להרגיש אינדיבידואלים,(אני חושב שיש בזה קצת גאווה לא להיות מוכן להכנס להגדרה.)

...מיכל318אחרונה
א.טוב, אולי

ב.זה כן מחייב, פעם חיילים שמרו עלינו, עכשיו תורנו להחזיר להם.
ברור שלא, כי השואה זה היה דבר נוראי ורצח על כלום, פה, צה"ל זה צבא ההגנה לישראל, *הגנה*, זה לא מקום של רציחת ערבים.
זה מקום שלהגן על המדינה ועל האזרחים שגרים בה.

ג. אבל זה לא רק ביגלל שיוויון בנטל.

ד.הרבנות הראשית לא אמרה את זה, וגם לא הרבה שנים...
הרב הראשי אמר את זה לא מלפני הרבה זמן... אני יבדוק לך תאריך אם תירצה.
וגם הרב מרדכי אליהו מעולם לא אמר את זה.
אי אפשר לעשות מה שרוצים, שאומרים לא על צבא אז זה קדוש ועל שירות לאומי פתאום מותר למרות שהם אוסרים...

ה. אמצע זה מקום טוב.
ומה קשור גאווה?? זה הכייי לא בא ממקום של גאווה, גם בכללי אני לא בנאדם של הגדרות, וזה לא כי לא באלי להיכנס לתוך הגדרה, זה כי פשוט לא מצאתי(וניסיתי למצוא...)


אממ.. וניראלי בעזרת ה' אני ימשיך במוצ"ש, אז שבת שלום וחג שמח!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך