ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ו בניסן תשע"ט 16:17

הרבנית טאו ולימוד נשים/ הרב שלמה אבינר- סרוגים

@הגיגים בע"מ

@אנשים שמתירים לימוד גמרא לנשים

אם כך, ההולכות לפי הרב אבינר לא ילמדו. ההולכות לפי רבניםהגיגים בע"מ

שמתירים וממליצים, ילמדו.

ע.י.צ'יאל

עד שגם הם יחזרו בהם ויאסרו, כמו הרב אבינר.

הרב אבינר חזר בו?הגיגים בע"מ

בעבר הוא אמר אחרת?

ע.י.צ'יאל

בעבר הקל הרבה יותר בלימוד עצמאי.

אני סה"כ הר המורניק ובדר"כ די התנגדתיחסוי מאוד

עד שקראתי את הרב ליכטנשטיין במבקשי פניך, ששיכך את התנגדותי הנחרצת.

איזה ישרות היתה לו.

ע.י.צ'יאל

ברור שאם הרב ליטנשטיין היה חי היום, והיה רואה מה יצא מהמדרשה שלו, הוא לא היה אומר כך.

רואים שלא קראת את הספר...חסוי מאוד

הוא מודע טוב מאוד שזה לא פשוט ושיש פמניזם שלוקח על זה טרמפ.

ובכל זאת. עיי"ש.

ע.י.צ'יאל

קראתי כמה דברים. על איזה ספר מדובר?

מבקשי פניך (שהרב סבתו מראיין את הרב ליכטנשטיין)חסוי מאוד


ע.י.צ'יאל

קראתי, אין שם נימוקים הלכתי מלבד שהוא חושב שזה נצרך. ובדורנו רואים שאין בזה שום צורך או תועלת.

אבלברגוע

יש גם היום הרבה רבנים גדולים שמתירים לנשים ללמוד גמ' בתנאים מסויימים.

ע.י.צ'יאל

עד שגם הם יחזרו בהם מאותן סיבות.

אולי כן ואולי לאברגוע

אם הם לא חזרו בהם עד עכשיו אני לא רואה סיבה שיחזרו בהם פתאום.

ובכ"מ אנחנו צריכים לנהוג לפי מה שהרבנים אומרים עכשיו, לא לפי מה שאתה חושב שהם יגידו בעתיד.

והיום רואים שיש מחלוקת בין הרבנים, ואני חושב שרוב הרבנים בציבור שלנו כן מתירים בתנאים מסויימים.

 

ואני גם בכלל לא בטוח שהרב אבינר חזר בו.

בשו"ת ששאלו אותו, לפני כמה שנים כנראה (ועדיין מופיע באתר שיעורים שלו), הוא אמר בהתחלה שאסור לנשים ללמוד גמ', ורק אחרי ששאלו אותו- הרי כתבת בספר שלך שמותר? הוא עונה- "יש להבחין בין יוצא דופן של ללמוד לבין סדרים קבועים ללמד כל הבנות."

 

אז גם עכשיו כשהוא אומר שאסור אני לא יודע אם הכוונה שאסור לגמרי.

 

לימוד גמרא לנשים (שו"ת) – שיעורי הרב שלמה אבינר

ע.י.צ'יאל

אני רואה סיבה, התוצאות העגומות של ת"ת לנשים שמתבררות היום.

רוב הרבנים ממש לא מתירים באופן ממסדי או גורף, רק ליחידות ששואלות.

אתה רואה איזשהם תוצאות עגומות?סביון
אני לא ראיתי כאלה
ע.י.סביון
ומה זה קשור לנשים שלומדות תורה? היא לא המציאה את הדרך הזאת, כבר קדמוה גברים רבים שממימיהם היא שותה. וכמדומני שלא צריך להתאמץ כדי למצוא תפיסת עולם כזו בקרב גברים שלומדים תורה.
ע.י.צ'יאל

א. היא חושבת שכאשה היא מבינה יותר מהמהרש"ל.

ב. היא פוסקת ע"פ רגש.

ג. המציאות מלמדת שהנשים שלומדות הן כאלה. זה שהבעיה קיימת גם אצל גברים לא משנה.

ע.י.סביון
א. הגברים שמהם קיבלה השראה אמרו דברים דומים.
ב. לא ברור לי למה אתה מתכוון. אני ראיתי שהיא פוסקת לפי תפיסת עולם מסוימת, וכזכור היא לא המציאה את תפיסת העולם הזו וגם לא את הרעיון שפוסקים הלכה על פיה.
ג.זה לא נכון. נשים שלומדות במדרשה גושניקית הן גושניקיות, נשים שלומדות במדרשה קווניקית הן קווניקיות ונשים שלומדות בסגנון שלה יהיו כאלה.
ע.י.צ'יאל

א. אז מה?

ב. למה היא התירה לתלמידה שלה להניח תפילין? כי 'לתחושתה' הרב פיינשטיין לא היה אוסר לה (אף שאסר באגרות משה).

ג. ורק הגושניקיות לומדות גמרא. והרבנים הגושניקים לא כותבים דברים כאלה ברמה שלה.

ע.י.סביון
א-ב. על כל דוגמה שהבאת לפסיקה בעייתית שלה אני יכול להביא לך רב מהזרם הפלורליסטי או תקרא לזה איך שאתה רוצה, שאומר דברים דומים.
ג. נכון, וגם הגושניקיות לא. מלכה פיוטרקובסקי היא לא גושניקית.
ע.י.צ'יאל

אב. אז מה?

ג. איפה היא למדה? איפה עד היום היא מעבירה שיעורים?

ע.י.סביון
אז זה אומר שזה קשור לבית המדרש המחשבתי שממנו הגיע האדם ולא למין שלו.
מדבריך אני משער שהיא למדה ומלמדת במוסדות שקשורים לגוש, בכל אופן זה לא הקול המרכזי בגוש (לכן אמרתי שהיא לא גושניקית) אבל יש קולות כאלה גם שם. ושוב, גם גברים. זה לא קשור.

די נמאס לי מהדיון הזה (מסתבר ששרדתי אותו יפה עד עכשיו) אז אפרוש כאן.
ע.י.צ'יאל

זה לא משנה מה הגורם - משנה התוצאה.

ברור שמשנה מה הגורםברגוע

אתה טוען שהלימוד גמ' הוא הגורם ולכן אסור לנשים ללמוד גמ'.

הוא טוען שהגורם הוא הבית מדרש שממנו הגיעה, ולכן אין סיבה לאסור על כל הנשים ללמוד גמ' אלא רק לצאת נגד הבית מדרש המסויים שממנו היא וגם גברים יצאו.

ע.י.צ'יאל

לא, כי אנחנו לא אלה שרוצים לחדש את הדין הזה. חז"ל כבר אסרו, ואם אין טעם להתיר, זה אסור.

אוקי, אתה מחליף טיעון עכשיוברגוע

אני לא נכנס לסיבות ההיתר.

פשוט קודם כתבת שהרבנים שמתירים יחזרו בהם בגלל ה"תוצאות העגומות",

אז לפחות מהטיעון הזה ירדת.

ע.י.צ'יאל

לא. כיוון שהתוצאה שלילית, לא משנה בגלל מה, ההיתרים נפלו ולכן הם יחזרו בהם.

אבלברגוע

התוצאות השליליות הם רק במיקרים ספציפיים,

יש המון בנות שלמדו גמ' והיו תוצאות חיוביות.

ותאמין לי שהרבנים מכירים את המצב במדרשות יותר טוב ממך.

ע.י.צ'יאל

שוב, כיוון שכל ההיתר מתבסס על ההנחה שבימינו אין חשש, ברגע שיש תוצאות רעות באופן ניכר, חזר האיסור גם למתירים.

...ברגוע

אבל יש נשים שהלימוד יחזק אותן.

אז אין סיבה לא להתיר להן בגלל אחרות שהגיעו למקומות לא טובים.

ואם אותן נשים היו לומדות כמו ההיתר של הרבנים הן לא היו מגיעות למקומות האלה.

ע.י.צ'יאל

גם בתקופת חז"ל היו נשים שהלימוד יחזק אותן, ובכ"ז אסרו בגלל אלה שתגענה למקומות לא טובים.

כמו שאסרו לקרוא לאור הנר בשבת, אפי' שהרבה ילמדו תורה ולא יטו.

נכון, גם פעם התירו לנשים מסויימותברגוע

ההבדל הוא שפעם הן היו בודדות,

היום לרוב הנשים הלימוד לא יזיק.

עוד פעם- אם ילמדו לפי ההיתרים.

 

ובללמוד תורה לאור הנר יש לכולם חשש שמתישהו הם יטו.

 

 

ואני חושב שמיציתי את הדיון

ע.י.צ'יאל

התירו אחרי שהרב התרשם מהאשה ומיכולותיה. לא לפרסם היתר גורף ולפתוח מדרשה לכל מי שרוצה.

 

גם בת"ת לנשים.

פפפףברגוע

כבר כתבתי שאני לא מדבר על היתר גורף

לא כתבתי בשום מקום ש"מתירים באופן ממסדי או גורף"ברגוע


מוכן לשים את כל הזייטנוים שלא היה חוזר בו ממילהמאיר.
ע.י.צ'יאל

עובדה. פעם הוא התיר לימוד עצמאי של אשה.

איך זה עובדה?מאיר.
בהנחה וזה נכון כמובן...
ע.י.צ'יאל

זה מוכיח שהוא חזר בו.

יש לך הוכחה שהוא חזר בו?מאיר.
ע.י.צ'יאל

אמרת שבהנחה שזה נכון.

בררתי עכשיו עם הנכד שלומאיר.
אמר שלא חזר בו
ע.י.צ'יאל

כלומר - תמיד אסר?

מה?מאיר.
תמיד התיר...
ע.י.צ'יאל

ומה עם מה שהבאתי פה?

מה הבאת פה?מאיר.

אההמאיר.
דיברת על הרב אבינר
אני דיברתי על הרב ליכטנשטיין
התלבטתי אם להיתערבמיכל318
כי זה סתם נושא מטומטם.
אבל הרמב"ם התיר ואמר שצריך, כתוב את זה בספר המצוות שלו(אם מעניין אותך, אני יצלם)
ע.י.צ'יאל

לא נכון, הרמב"ם פסק כר' אליעזר.

הוא התיר.מיכל318
אני יצלם לך כשאני ימצא את הספר


ואפשר שאלה?


ע.י.צ'יאל

א. הוא לא התיר. מה שהוא התיר זה 'לידע האסור והמותר'.

ב. גם אם הוא היה מתיר, בשו"ע נפסק שאסור.

הוא התירררררררמיכל318
ראיתי בעצמי
ע.י.צ'יאל

מה הוא התיר? איזה לימוד? תביאי את המקור.

וכמו שאמרתי, השו"ע פסק שאסור.

..עברי אנכי

מיכל.. כאילו.. הוא אסר.

הלכות תלמוד תורה פרק ה הלכה יג

 

ואולי ראית בהערות שהרב העורך התיר או משהו כזה

אבל הרמבם לא

אני בטוחה שראיתי ב100%מיכל318
רק בלילה הספר יהיה אצלי ואני יבדוק.

אבל אני לא נגד ולא בעד.
שכל אחת תעשה מה שהיא חושבת שנכון לה, זה לא עבירה, עובדה שיש מתירים.


ואני לא חושבת שבנים צריכים להתערב ולהידחף בחיים של בנות בזה שהם רוצות ללמוד גמרא.
ועוד לנסות להוכיח שזה אסור.
זה מפגר.
..עברי אנכי

לגבי הסוף

בנים לא מתערבים

התורה כן

 

מה לעשות שבנים למדו את התורה הזאת ומורים אותה להלכה

להגיד שזו הוראה של הבנים לבנות ושזה לא לעניין זה התחמקות מהתורה

אולי גם תגידי את זה לגבי הלכות צניעות?

את לא.

עובדה.

חחחחחחמאיר.
תודה. הייתי צריך בדיחות מהסוג הזה
גם אני, כל כך.מיכל318
עללאק לא מתערביםמיכל318
אם יש רבנים שמתירים, אז כניראה שהתורה מתירה.

איפה אתה רואה פה התחמקות?!

ויש הבדלים בין צניעות לגמרא, זה ממש לא קשור.
ע.י.צ'יאל

אם תחפשי תוכלי למצוא רבנים שמתירים לכל דבר, זה אומר שהכל מותר?

אתה קורא לרמב"ם "רבנים שמתירים כל דבר"?מיכל318
וגמרא זה נקרא תורה שבעל פה?
ע.י.צ'יאל

א. ח"ו! ובאמת הרמב"ם לא התיר אלא אסר.

ב. לא אמרתי רבנים שמתירים כל דבר, אלא שלכל דבר שתרצי להתיר, תמצאי רב שאומר כך.

ג. גם אם הרמב"ם היה מתיר, הוא ראשון. ואלא אם כן את תימנית שהולכת בהכל לפי הרמב"ם, לא פוסקים הלכה ממנו, אלא מהשו"ע והאחרונים.

לא ענית לי על השאלהמיכל318
תורה שבעל פה זה הגמרא?
ע.י.צ'יאל

טעות, התכוונתי הפוך:

גם הגמרא היא תורה שבעל פה.

למה?

כי כתוב שם תורה שבעל פהמיכל318

זה ספר המצוות של הרמב"םמיכל318
ע.י.צ'יאל

זה לא ספר המצוות לרמב"ם, זה ספר של הרב מלמד אאלט.

כתוב שם שזה ספר המצוות של הרמב"ם.מיכל318
ע.י.צ'יאל

איפה?

גם אם הרב שכתב את הספר הזה סובר שמספר המצוות לרמב"ם משמע שמותר, יש הרבה יותר פוסקים שסוברים שהרמב"ם אסר.

וחוץ מזה, לא פוסקים הלכה מרמב"ם.

למה ניראלך אבלמיכל318
שיכתבו את ספר המצוות של הרמב"ם, ויביאו דברים שהוא אסר?
כי בהלכה מחשבים את כל הדעות גם אתu

הדעות שבעד וגם את הדעות שנגד, כככה ההלכה עובדת, אחרת אתה לומד מה שאתה רוצה ועושה מה שאתה רוצה

 

 

 

 

(מבהיר שאני לא סובר כמו@צ'יאל בנושא הכללי אבל כאן הוא צודק, הרמב"ם לרוב ההבנות אסר)

אבל כתוב ספר המצוותמיכל318
של הרמב"םם, לא ספר המצוות של כל הרבנים בעולם
כי הרמב"ם הואu

ראשון וצריך כדי לפסוק הלכה לראות את דעות הראשונים המרכזיים....

 

 

 

אני לא יודע מאיפה המקור הזה אבל אם אני אוכל לפתוח אני אוכל לענות בצורה יותר מדוייקת

אוקיימיכל318
ע.י.צ'יאל

לא כתוב בשום מקום בספר המצוות לרמב"ם שזה מותר.

זה מה שהבאתי נומיכל318
ע.י.צ'יאל

זה לא ספר המצוות לרמב"ם (נראה לך שבזמן הרמב"ם בנות יצאו מבתיהן וקיבלו השפעה מבחוץ).

מה הקשר מתערבים?ברגוע

בתורה לא כתוב במפורש אם מותר או אסור,

וכמו בהרבה הלכות יש מחלוקת בין הרבנים.

 

התכוונתי שאנשים שפה מיתערביםמיכל318
שגם ככה זה לא יעזור אם הם יתערבו,
טוב, אולי גם לרבנים..
אוקיברגוע

אני קצת מסכים איתך שאין עניין כל פעם מחדש לדוש בנושא בפורום.

 

ותתפלאי

אבל יש הרבה שכן מקשיבים ומקשיבות לרבנים..

אני לא מתפלאמיכל318
אני יודעת שיש אנשים שמקשיבים לאנשים.
לא קראתי את הדין שלך עם צ'יאלעברי אנכי

יש גם רבנים שמתירים פאה נכרית, ויש לא.

אז התורה מתירה?

לא. זה מחלוקת וזהו.

 

ה"בנים" לא מתערבים. ממש לא. התורה מתערבת. הרבנים מעבירים אותה.

ואני משפט קצת נוקב, סליחה מראש,

אבל אם את חושבת שהתורה שהרבנים מעבירים היא שלהם, שהם קבעו אותה ושינו אותה - משהו בעייתי בך. לא בהם.

 

אני אגיד לך איפה אני רואה התחמקות

התורה אומרת אסור. קוראים את זה בספר של רב.

מחליטים החלטה שרירותית שהרב החליט את זה

ובום. התחמקנו מדעת תורה.

 

צניעות, גמרא, שבת, תפילה וברכות. הכל בספרים של רבנים "בנים" שמתערבים לנו בחיים

אין קשר פשוט בין זה שהרבנים גברים לבין זה שזו ההלכה. וזהו

להגיד שרבנים מחליטים לנשים מה לעשות וזה לא לעניין כי הם בנים זה פשוט שטות והתחמקות.

 

 

 

ואם את מדברת לגבי הרבנים שמתירים מה איתם,

טוב - הרמבם לא בינהם. ועליו הדיון.

 

 

 

ולגבי מה שצילמת מהרמבם

זו לא לשון הרמבם. הוא ממש לא כותב ככה.

מישהו שינה את הלשון שלו והוסיף וכו וכו

הכותרת זה ספר המצוות, אבל זה ערוך ומבואר

וכנראה פה העורך הכניס את דעתו. זה ממש לא הלשון שלו. ממש ממש לא

ואפשר אפילו לראות שהוא כותב באותיות הקטנות לגבי לימוד ספר המצוות לרמבם

נראלך שהרמבם יכתוב ככה על הספר שלו?

אחרי התגובה שהשקעתמיכל318
סורי, אבל לא התכוונתי פה לבנים רבנים, התכוונתי לניקים בנים שחופרים פה על זה, שכמה שהם יחפרו, כניראה שהם לא יצליחו לשנות את העולם.

איפה התורה אומרת שאסור? יש לך פסוקים? מקור?
אם זה באמת היה אסור, אז כולם היו יודעים את זה ושום רב לא היה מתיר, ורם יש רבנים שמתירים, אז כניראה שזה מותר.


לא יודעת, כתוב שזה הספר שלו.
ע.י.צ'יאל

לא פוסקים הלכה לפי פסוקים מהתורה. יש תורה שבעל פה, יש גזרות חכמים. חכמים גזרו שנשים לא תלמדנה תורה.

וכמו שאמרו לך, זה שיש מחלוקת על משהו, לא אומר שהוא מותר.

הייתה גם מחלוקת אם מותר להאמין שלקב"ה יש גוף, זה אומר שמותר להאמין בזה?

ושוב אותו סיפור...מיכל318
יש חכמים שמתירים.
אז מה תגיד?

ע.י.צ'יאל

א. רוב הפוסקים אוסרים.

ב. גם אלה שמתירים, מתירים לבנות ספציפיות ששואלות.

הבנתיייי שיש אוסריםמיכל318
ויש מתירים.
ולא רק לבנות ספציפיות.

אבל העניין הזה כבר חופר.
ע.י.צ'יאל

לכל דבר יש מתירים.

אענה אחכ בלנ"ד, בסדר?עברי אנכיאחרונה


ע.י.צ'יאל

על כל דבר ביהדות יש מחלוקת, מה שמחייב הוא מה שנפסק.

שכויח. מעירה הערה בכללי...רגע שלם

שאלתי את מו"ר הרב אבינר לגבי לימוד עין אי"ה לנשים והוא אמר שאפשרי.

ככה מי שמעוניינת (למרות שודאי שאגדתות שונות מפלפולי גמרא וכו)

ע.י.צ'יאל

זה שונה. זה ענייני מוסר שיש מתירים.

לכן אמרתירגע שלם

שאגדתות שונות מלימוד גמרא רציני

במיוחד שזה פירוש..

ע.י.צ'יאל

לא. גם אגדתא אסור, מותר רק לימוד מוסר ואמונה.

אגדתות אסור? מה? לא שמעתי מי שאסרעברי אנכי

סיפורים על גדולי דור

דרשות פסוקים

קצת מוסר

 

לא רואה סיבה לאסור

ע.י.צ'יאל

זה לא פשט הפסוקים, זה לא ענייני מוסר וזה לא הלכות רלוונטיות. למה שיהיה מותר?

 

ובדיוק על דברי אגדה ר' אליעזר לא ענה לאשה החכמה.

אתה בטוח?רגע שלם

דעתי ענייה מאוד, אבל בכל אופן רציתי להבהיר 

שממה שהובן לי אגדתות מותרות ובין היתר עין אי"ה.

ע.י.צ'יאל

מה המקור להתיר אגדתא?

עין איה זה מוסר, לכן זה מותר.

שוב אני מזכירה שאני לא בקיאהרגע שלם

לא מכירה מקור מדויק, יכולה לשאול ולברר

הבנתי כך מהדרכות הרב של האול' שלי...

 

ברור שעין אי"ה יותר מתקרב למוסר אבל משלב בתוכו גם חלקים מהגמרא...

 

למעשה, פירוש שגויי של אגדתות גרוע יותר.בתוך בני ישראל
לא בקיאה בזה, חייבת לצייןרגע שלם

התייחסתי בפרט לפירוש של מרן הרב קוק זצ"ל... (עין אי"ה)

זהו.בתוך בני ישראל
נכון שזה החלקים הקלים יותר של תורת הרב זצל. אבל פירוש... זה יותר כיוון לנקודות מבט ספציפיות

(גילוי נאות: אני לא חושבת שיש דבר כזה 'לפרש' אגדתות)
אוקי צדיקהרגע שלם

אבל לענ"ד ככה עין אי"ה מוגדר, כספר פירוש/עיון באגדתות מתוך הש"ס...

יש הבדל בין פירוש לעיון.בתוך בני ישראל
ופירוש לא אומר לפרש.
בהגדרה כן יש הבדלרגע שלם

אבל בפרקטיקה זה משתלב יחד

כשניגשים לספר יש גם מחשבה(עיון) וגם מתן הסבר של הרב(פירוש)

 

אבל איך שאת חושבת, מותר לחלוק.

מתן ההסבר הוא פרשנות. לא פירושבתוך בני ישראל
קיבלתירגע שלם

מחילה, אולי היה חוסר דיוק במילותי

הרב מדבר על זה בהקדמהיחידי
מרחיב על ההבדלים בין פירוש לביאור, ואומר שעיקר הדרש באגדתות הוא על דרך הביאור.

ברור שזה לא יהיה פירוש מילולי ותו לא, אבל ככה לומדים אגדתות.

"וכל האופן שיש בכח מאמר זה, וכל הפרטים שבהרחבתו, להפעיל על טבע השכל לחולל ולהוליד דברים חדשים, גם זה הוא מכלל המאמר. לא מצד עצם תכונת המאמר הפרטי, כי אם מצד הגבורה האלהית שהכינה את העולם השכלי ערוך בכל צרכיו ומוכן להרחבה לאין קץ" (עין איה ברכות א עמ' יד)
מעולה. זה מוכיח את הטענה שליבתוך בני ישראל
(שאגב, מבוססת, בין השאר גם על זה)
אי אפשר פירוש גרידא כי אין דבר כזה.
ולמאי נפקמ?יחידי
שלימוד אגדתות יכול להיות מסוכן יותרבתוך בני ישראל
נו נויחידי
אבל אני לא הולכת לפי הרב אבינר חופשיה לנפשי
אני גם לא קשורה לדיון, אבל אני בתקופה של דווקא בעקבות כל מיני דיונים אז עכשיו בא לי ללמוד גמרא ולעלות להר הבית. דווקא.
ע.י.צ'יאל

מלעשות דווקא בטוח תהיי יהודיה יראת שמים ועובדת ה'.

ברורחופשיה לנפשי
אחרת מה הקאץ' בלעשות סתם לשם שמיים?
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך