בתור המשך לשרשור הקודםמקדוניה שום
הגיוני להאמין שאלוהים אוהב, כועס, שמח, וכן הלאה?
מאיפה יש לנו, כבני אדם, אומץ או אפילו סתם מחסור גדול ככ בהגיון, ליחס לו תכונות אנושיות כאלה?

אלו דימויים שסביר שהושרשו ונאמרו למען המון העם, כדי שיהיה מה שיחזיק את המוסריות בעולם. שיהיה מה שימנע מאנשים לרצוח, לאנוס ולגנוב. כי מה עוד יחזיק אדם כנגד התאוות שלו, אם לא פחד מעונש מן שמייא? מחרון אפו של אלוהים?

דעתכם?
ההשפעה האלוקית היא בהחלט בהתאם למעשי האדם ועדיןחוני המעגל פינות
אין לו רגשות...
אה כן?מקדוניה שום
אז איך, אם אתה מאמין בתורה, אתה מקבל את הפס' 'ויחר אף..'
דיברה התורה בלשון בני אדם. כמו שכתבתי...חוני המעגל פינות
תגידמקדוניה שום
רצח בשם אמונה. אצל אומות העולם. אפשר להכריע כחוסר מוסר?
השאלה היא בהגדרת המוסר.חוני המעגל פינות
איך את מגדירה מוסר?


ואגב, סתם לידע כללי המצווה הזאת טכנית כבר לא ממש רלוונטית...
שואלת באופן עקרוני, עזוב מצוות. גם לא יהודי יכול לשאול שאלהמקדוניה שום
כזאת לגבי מוסר.

מוסר- ההוצאה לפועל של האמונה שלך לגבי איך להפוך את המציאות והעולם לטובים יותר.

השאלה אם יש גבול להגדרת המוסר, או שאין זכות קיום בכלל למושג 'מוסר מעוות', כי כל מוסר הוא בעיניי המתבונן, ואין אופציה לשלול מוסר של מישהו אחר.
ראה ערך איסלאם, היטלר, שעשו ועושים הכל בשם האמונה, בשם המוסר.
כל מקרה לגופו.חוני המעגל פינות
היהדות נניח לא מוכנה לקבל דת שעוברת על ז מצוות בני נוח כדת עם זכות קיום.


זה עוד שאלת גבול תיאורתית באתיקה שלאף אחד אין תשובה ברורה...
לא נראה לי שיש איזה לא יהודי היוםמקדוניה שום
שמכיר את המושג שבע מצוות
ובטח שלא עם
שבע מצוות בני נוח זה די פשוט...חוני המעגל פינות
אבר מן החי-סתם ככה גם בלי מודעות אנשים שומרים
ברכת ה'-אף אחד לא מקלל את האל...
גזל-שומרים.
דינים-שומרים.
עבודה זרה-תלוי. לפי המאירי אין בעיה בנצרות נניח.
גילוי עריות-סהכ שומרים גם אם לא ביעילות רבה
שפיכות דמים-שומרים...
שפיכות דמים שומרים עד שלא שומרים.מקדוניה שום
אולי זה נכון גם לגבי עוד דברים אבל זה פחות מעסיק אותי.
אסלאם ונאציזם.
העולם בכל מקרה מוקיע אותם כלא מוסריים, אבל מעניין אם מסתכלים אתית רעיונית.
אולי נלמד את זה פעם.

מעניין מה העניין של המוסלמים באמת. הקוראן מבוסס על התנך, לא?
לא יודע... לא ממש מבין באיסלאםחוני המעגל פינות
אתה מאמין בדטרמיניזם?מקדוניה שום
לא מאמין בבחירה חופשית?
ממש לא.חוני המעגל פינות
כפי שאמרתי אני מאמין בחושים שלי אחד מהחושים שלי חש שיש לי חופש בחירה.


זה שהמבחנה במעבדה לא מבינה את ולא יכולה להבין את זה מענײַנת לי תסבתא.
זה אמור להביע סתירה בין בחירה לטבעחוני המעגל פינות
וכיוון שבחירה קיימת היא כנראה מעל הטבע.


מעל הטבע מתנקז די יפה לאלוה פחות או יותר
חזק.מקדוניה שום
אז הבחירה והמוסר הם מעל לטבע. חזק. הוכה טובה.מסתדר בול בשכל.

אם מאמינים ברנדומליות, יש מוסר עפ הטבע?
לא יודע. אני לא מצליח להבין למה אוסף של חלקיקים ללא בחירהחוני המעגל פינות
אמור לעניין אותם מה לבחור מה טוב או מה רע...
לאוסף חלקיקים הזה אין בחירה?מקדוניה שום
אקראי עם בחירה, לא הגיוני?

אם יש להם בחירה אז יש להם גם מוסר.
אין בחירה בטבע.חוני המעגל פינות
יש או אקראיות או קביעות שנובעות ממקרים קדומים.


ממילא אין בחירה.
אתה מאמין בהשפעה אלוקית בעקבות מעשי האדם,מקדוניה שום
כי חזל?
כי זה הגיוני?
א. כי מסורתחוני המעגל פינות
ב. כי כמו שאמרתי המסורת הזאת הגיונית לפחות באותה מידה כמו ההאמונה שהמסורת לא הגיונית
כשלעצמו.מקדוניה שום
בשכל קר, יהודי ולא יהודי, זה נשמע לך הגיוני?
לי זה נשמע הגיוני באותה מידה שזה יכול להיות לא הגיוני
רציונאליסטית סטייל מה שאינני רואה לא קייםחוני המעגל פינות
ומעולם לא ראיתי אל מתגלה-זה בהחלט לא הגיוני.


אם מניחים בחירה ומוסר וממיחא אל זה די מתבקש.
לא לגמרי. תמיד יש אלטרנטיבות. השאלה כמה הן הגיוניות...

ומסורת זה ראיה מאוד חזקה. בטח בצורה שהיא הועברה...
תתרגם את המילה ה5 בשורה 3.מקדוניה שום
מטריד אותי שאני לא מבינה מה כתוב שם.
וממילאחוני המעגל פינות
אני צריך להגיהה את מה שאני כותב יותר...
אז מכל דיוןמקדוניה שום
אנחנו יוצאים עם המסקנה שלדעתך רוב הסיכויים שהמסורת נכונה ואז כל הבעיות פתורות כי אתה בוחר להאמין לרוב סיכויים הזה, ואצלי אחוז הסיכויים הוא פחות, ואני לא יודעת מה אני חושבת עליו, אז כל הבעיות נשארות.
פחח תכלסרצה לאש


אין לנו באמת סיכוי לשכנע אחד את השניחוני המעגל פינות
כי אנחנו לא במרחב העובדות. אנחנו במרחב חוסר הודאות...
אין כמו חוסר וודאות.מקדוניה שום
איזה מקום זה נותן לכל האמונה שלנו, אורח החיים?מקדוניה שום
לא הבנתי מה זה 'מקום'חוני המעגל פינות
לא הבנתי מה זה 'מקום'חוני המעגל פינות
לא חשוב השאלה הזאתמקדוניה שום
אני תוהה לעצמי למה זה משנהרצה לאש

נניח והצורך שלנו הוא לקיים מצוות

אז תייחסי לאלוהים כנפיים סגולות, מה זה משנה

אם זה מה שעוזר לך לקיים מצוות וכו? בהנאה

 

 

אני חושבת שזה פשוט לא משנה אם זה נכון או לא. זה עוזר לך? אחלה. זה מזיק? תתעלמי

 

אני פשוט חושבת ש(בקטע הזה) זה לא משנה מה אמיתירצה לאש

כאילו, מה אכפת לי אם לאלוהים יש כנפיים סגולות או לא

עוזר לי לעבוד אותו כשאני מייחסת לו כנפיים סגולות, אז אחלה

 

גם ככה מדובר באל שאין לי ממש השגה בו. גם אם אני אגיד שהוא 'רוצה' וגם אם אני אגיד שהוא לא 'רוצה', זה לא לגמרי יהיה נכון. אז בואי פשוט נבחר את מה שנוח לנו, כמובן מתוך ידיעה שזה לא בהכרח נכון- אבל גם לא בהכרח שגוי

 

 

הלוואי שהבנת מה התכוונתי

הבנתי.מקדוניה שום
כששאלתי את השאלה מלכתחילה, באתי מנק הנחה שאם כל היחס שלנו אליו הוא שקר, אז כל התקשורת/ יחסים שיש לנו עם האל הם שיקריים והומצאו לטובת המין האנושי.
חוני פתח לי את הראש לראות שזה שאנחנו חושבים מעוות לא אומר שהצד השני, שלו, הוא בלתי אפשרי. אני עדיין לא מאמינה בזה, אבל חושבת שזו אופציה אפשרית.
אז עכשיו לא משנה לי אם הוא עם חוש הומור או בצבע ירוק וגם לא שכל היחס אליו מטומטם. אני חושבת פשוט על הצד של האלוה ומתלבטת אם אני מאמינה ביחס שלו אלינו.
אם מקבלים את התנ"ך כמקור אמיןיחידי

אין ספק שהוא אוהב וכועס וכו'. 

והתירוצים של הראשונים שוללי הגשמות והתכונות דחוקים מאוד, ובטח שאין להם מקור קדום ביהדות. השפעה ארסיטוטלית נטו

 

|מקיץ ישנים מתרדמתם|

אם מקבלים את התנך כמקור אמין אז רצוי לשים את התפילין בין העיחוני המעגל פינות
פירוש המילים הוא לא פיקפוק ודיברה התורה בלשון בני אדם התחיל לפחות באמוראים
התנ"ך מסמיך את החכמיםיחידי
גם בפירוש וגם מסברא (זה דיון אחר, אז לפעם אחרת), ולגבי הפרקטיקה שמשתמעת ממנו יש משמעות גם למסורת, ומשם מיקום התפילין.

לא מדובר בכמה מקומות בתנ"ך שאתה יכול להחליק את הפרשנות שלהם, זה אין ספור פעמים שמדברים על תכונות (גם על צלם ועל תמונה).

אפשר לטעון טענות אחרות על האלוהות בלי קשר לתנ"ך, אבל אין ספק שע"פ התנ"ך הקב"ה טוב, אוהב, מרחם ולפעמים כועס.
כבר אותם חכמים שהוסמכו אמרו 'דיברה התורה בלשון בני אדם'חוני המעגל פינות
וככה מפרשים באופן שיטתי...
תגיד את זה על עשרות המקומות שמשתמע מהתנ"ך אחרת?יחידי
אין בדל של רמז מחז"ל (וכמובן שלא מהתנ"ך) לענ"ד (לא עברתי על כל חז"ל כמובן, אבל לא ראיתי טענה רצינית במאמרים על העניין) שבעניין הזה "דיברה תורה בלשון בנ"א". צריך מסורת כדי לטעון טענה כזאת. וברור שזה לא התחיל מחז"ל, כי הספרות הפילוסופית היוונית תורגמה מאוחר יותר. לכן הטיעונים האלו התחילו אצל רס"ג.

גם אם אין מסורת, צריך טענה טובה אחרת כדי לרוקן ממשמעות פסוקים. לא חייב להיות פגם בייחוס תכונות לקב"ה.
אפשר דגמאות לכמה תירוצים של הראשונים?רק בשמחה.


מורה נבוכים חלק א לזיחידי
תודה.רק בשמחה.

יש לך עוד כמה ראשונים?

איפה בדיוק?רק בשמחה.

קראתי ולא ממש הבנתי.

ממשיך שם עד פרק מח לפחותיחידי
ותודה לויקיטקסט על השירות
לי אין
מניח שלא יהיה קשה למצוא באינטרנט
אה,רק בשמחה.אחרונה

קראתי רק את לז ולא הבנתי איך זה קשור.

הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך