אתם יודעים שהמנהג לעלות לרשבי בלג בעומררק בשמחה.
הגיוני. לא חשבתי שהוא קדום מי יודע מה...חסוי מאוד
אתה יודע שיש טוענים שרשב"י לא קבור שם?
(אני לא מאמין שאני מפרנס את המחקריוּת שלך).
(אגב, אתה יודע שמנהג הקפות שניות התחיל בת"א בלפני פחות מ80 שנה?
כשראיתי את זה הופתעתי מאוד. גם בגלל הנסיבות)
כן,שמעתי על זה.רק בשמחה.
(מה הסיבה?)
אלא א"כ אני מחזיק ממהרח"ו...חסוי מאוד
טוב, האמת שאחר חיפוש באינטרנט, מתברר שזה לא מדויק, וזה מופיע עוד קודם, (אצל המקובלים):
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=31&t=11317
בכל מקרה, בת"א כנראה זה התחדש.
במהלך השואה האיומה, הרב פרנקל (חמיו של הרב לאו) היה רב בית-כנסת בתל אביב. במוצאי שמחת תורה, פנה הרב פרנקל אל הנוכחים ואמר להם- "אחינו שבגולה צריכים עכשיו לחגוג יו"ט שני של גלויות, ולעשות הקפות. הם לא יכולים. בואו ונעשה הקפות במקומם".
תמחל לי. בספר של הרב לאו זה הרבה יותר יפה ומרגש.
ויקיפדיה - הקפות – ויקיפדיה
למה שלא תחזיק ממנו?עברי אנכי
ח"ו. התכוונתי שאם אני מחזיק ממנו יש לי מה לעלות למירוןחסוי מאוד
אבל אז פתחתי את הספר וראיתי שהתבלבלתי עם ר' חיים בן עטר. שמסופר עליו:
"שמעתי פה מרבני קשישאי רבני הספרדים אשר אבותם ראו וסיפרו להם כי הרה"ק ר' חיים בן עטר (ה'אור החיים') זי"ע היה פעם בהילולא פעיה"ק צפת, וכשעלה למירון והגיע לתחתית ההר כשעולים משם אל הציון, ירד מהחמור והיה עולה על ידיו ועל רגליו, וכל הדרך היה גועה כבהמה וצועק - היכן אני השפל נכנס למקום להבת שלהבת, קוב"ה וכל פמליא של מעלה הכא, וכל נשמות הצדיקים שמה. ובעת ההילולא היה שמח שמחה גדולה".
אבל כיון שהתבלבלתי, לא אעלה את שמו של מהרח"ו לשווא, אז גיגלתי וכה מצאתי (שעה"כ דפ"ז)
"המנהג שנהגו ישראל ללכת בל"ג בעומר על קברי רשב"י ור"א בנו הקבורים במירון, ואוכלים ושותים ושמחים שם, ראיתי למורי האר"י ז"ל שהלך לשם בל"ג בעמר הוא וכל אנשי ביתו, וישב שם 3 ימים".
אני יודע שזה שאני מביא מקובלים לא מזיז ל"רק-בשמחה", כי הוא חושב שהם החריבו את היהדות, אבל אנחנו נתחזק בזה ונשמח היום בשמחה גדולה.
נו באמת,רק בשמחה.
די להוציא דברים מהקשרם.
מחילה. לא הבנתי.חסוי מאוד
הוצאתי את דבריך מהקשרם?
או הציטוטים שהבאתי הוצאו מהקשרים?
אשמח אם תעמיד אותי על טעותי. ושתסביר מה יש לך נגד ל"ג בעומר.
הראשון.רק בשמחה.
"אני יודע שזה שאני מביא מקובלים לא מזיז ל"רק-בשמחה", כי הוא חושב שהם החריבו את היהדות, אבל אנחנו נתחזק בזה ונשמח היום בשמחה גדולה."
חלילה לי מלהגיד על הארי זל דבר כזה.
טוב, מחילה.חסוי מאוד
אז עם קבלת האריז"ל אין לך בעיה? רק עם קבלת רשב"י?
(מצד שני, אל תאשים אותי. מדבריך היה נשמע שיש לך בעיה רצינית מאד עם כל הקבלה.)
מז"א קבלת הרשבי?רק בשמחה.
כי הזוהר הוא לא קבלת הרשבי...
תיקון: קבלת הזוהר/קבלת ר' משה די-ליאוןחסוי מאוד
במיוחד בשבילך.
זה לא אומר שהזוהר הוא לא ספר קדוש...רק בשמחה.
זה קצת אירוני שמי שבאמת עוסק בזוהר יודע שרשבי כתב אותועברי אנכי
ומי שעוסק במחקרים ושטויות כאלה (שאגב, לרוב בגלל גויים או חילונים עושים אותם. וזה משפיע מאוד.) סובר שזה לא רשבי כתב
ולא משנה כמה תירוצים ויישובים יקראו או ימצאו
תירוצים שכתבו גדולי דור ומקובלים קדושים
יאמינו למחקרים
אם כבר צדיקים..רק בשמחה.
א.מכיר את רבי אליעזר פלקלס?זה מה שהוא אמר על הזוהר:
"אני אומר הריני נשבע בתורת ה' שבספר הזוהר נמצאו כמה זיופים וקלקולים אשר הוסיפו, ועלה אחת מתלמוד בבלי הויות דאביי ורבא קדוש יותר מכל ספר הזוהר... באו ונחזיק טובה וחינות לשני מלכים גדולי אדירים, אדוננו המשובח המנוח הקיסר יאזעף השני ואדוננו המהולל הקיסר פראנץ השני אשר צפו והביטו בחכמתם הנפלאה רבות רעות ושבושי דעות תסתעפנה מחלומות והבלים המקובלים והמה לנזקי בני האדם נזקי הגופות ונזקי הנפשות, ופקדו באזהרה גדולה שלא להביא ספרי קבלה בכל מדינות מלכותם."
גם הנודע ביהודה התנגד לספר,
ורבי יהודה אריה ממודנה גם התנגד
גם רבי יוסף קאפח
וגם רבי יוסף אבן וקאר.
ר' אליהו דילמדיגו. דילמדיגו טען בספרו "בחינת הדת" משנת ה'רנ"א (1491, שנה לפני גירוש ספרד) שהזוהר אינו מרשב"י אלא חובר כ-300 שנים לפני זמנו,
ב."שמע מרבי דוד דפאן קורפו כי אשתו ובתו של רמד"ל הודו כי לא היה לפני רמד"ל שום כתב יד ממנו העתיק וכי הוא הוא מחבר הזוהר."
ג.אז אתה בעצם מציע ללכת בעינים עצמות ולא להקשיב למדע ולמחקרים?
א-ב. רוב ככל המקובלים. נו בסדר?עברי אנכי
ואני לא יודע עד כמה הרב קאפח היה מקובל. אולי. לאיודע.
ג. תלוי מה. תבין שמחקר ממש לא מוכח. אף פעם. כשאתה מנסה להגיע למסקנה מסויימת אתה תגיע אליה. אל תדאג. כשמגיעים לך אנשים שונאי דת ורודפי בצע. או אפילו שהם המממנים של המחקר, אל תצפה לתוצאות שאתה אוהב. ממש לא.
אם יש לך עצבים לשמוע שיעור, שמע אותו. יענה לך על כמה דברים.
שיעור מושלםרקפת לבנה
אני מעריץ אותו. את מכירה אותו?עברי אנכי
בוודאי 5 שנים ..רקפת לבנה
אה וואו. לא אני לא ככ. בקושי שנה.עברי אנכי
לפני 5 שנים בכלל לא ידעתי מי זה הרב מרדכי אליהו
בהחלט יש מה להעריץרקפת לבנה
אשריך
א.המקובלים חיורק בשמחה.
הרבה זמן אחרי פרסום הספר,
רוב מי שהבאתי חי יותר קרוב לפרסום הספר.
ב.חוץ מזה,שהבאתי לך פה את רבי אליעזר שנשבע בשם ה שהספר מלא טעיות ושגיות.
והתעלמת מהעדות של אישתו ובניו של רמדל שאמרו שרמדל כתב את הזוהר.
ג.ומה הוא אומר ?שהשוואה שעשו החקרים בין הזוהר לבין הספרים האחרי של רמדל לא נכונה?
שאשתו ובניו שיקרו?
ד.יש הרבה חוקרים דתיים שהגיעו למסקנה הנל,
חוץ מזה שללכת עם ראש בקיר נגד מחקרים והמדע זה לא משהו טוב...
המקובלים חיו לפני הצדיקים שהבאת כמדומני.חסוי מאוד
ואתה מתעלם מעדות רמד"ל בעצמו שלא הוא כתב. הוא שיקר?
א.לא...רק בשמחה.
ורבי יהודה אריה ממודנה
וגם רבי יוסף אבן וקאר.
ר' אליהו דילמדיגו.
רבי דוד דפאן קורפוחיו לפני המקובלים.
ב.הגיוני,כי הספר יתקבל הרבה יותר טוב אם הוא יגיד שהרשבי כתב אותו.
לא שמעת את השיעור, נכון?עברי אנכי
ודאי שהספר התגלה מאוחר. זה אין ספק
אם זה מה שהחוקרים הוכיחו אז אין שאלה
אבל
מה לעשות שלצערנו הגדול יש אנשים דתיים שמושפעים ממחקרים לפעמים יותר מאמונות ומסורות שלנו
בפרט כשיש יישובים
ב. תשמע את השיעור...
יש מחקרים שהולכים ראש בראש נגד התורה. לא להפך.
תגיד את זה עליהם. בסוף תגלה שאני צודק.
מחקרים לא תמיד סותרים את התורה
א.נכון.רק בשמחה.
הרבה מסורות הם לא נכונות,
אין סיבה להחזיק בהם רק כי זה "מסורת".
ב.אין לי זמן...
ג.נכון,אז למה ללכת ראש בקיר ולטעון שהרשבי כתב את הזוהר?
הוא קדוש גם אם רמדל כתב אותו.
כי רוב ככל המקובלים אמרו את זהעברי אנכי
ואם מי שלא יודע מימינו ומשמאלו בקבלה
גם שיהיה דוקטור למחקרים וחרטות של אוניברסיטה כלשהי
אאמין לגדולי הדור.
ג. למה בכוונה לקחת את מיעוט של המיעוט, הכ"כ קטן וזניח שסברו שרשבי לא כתב את הזוהר אעפ שכל גדולי המקובלים חלקו על הדעה הזאת בלי שום ספק או הו"א שהם צודקים?
א.לא צריך להיות מקובל...רק בשמחה.
יש מחקרים שמראים שלא הרשבי כתב את הזוהר,ויש להם הוכחות.
אילו הוכחות יש למקובלים?
ב.כי רוב מי שהזכרתי חי סמוך לתקופת המפרסום של הזוהר,
ויש עדות של אישתו ובניו של רמדל שהוא כתב את הזוהר.
והמקובלים חיו הרבה אחרי.
ובכלל אני חייב להאמין למקובלים?למה?
כי הם קוראו את הזוהר?אז מה?
כבר אמרתי לך שיש הרבהעברי אנכי
חלקן מובאות בשיעור פה שכמובן לא תטרח לשמוע
אחת הטענות העיקריות של החוקרים זה שיש שמות אחרי רשבי בזוהר
וזה שהוא התגלה מאוחר
זה שהוא התגלה מאוחר אין חולק
וזה שיש שם שמות מאוחרים הם לא יודעים שמפרשי זוהר כבר כתבו את זה
ויש עדות של גדולי מקובלים אחרים שלא.
זה כמו שתשמע עדות מכופר מי כתב השו"ע
מישהו שבכלל לא יודע מה כתוב בו
בתוכן של הספר יש ככ הרבה דברים שמצביעים עם המחבר
טוב
אתה לא באמת תקשיב לי
תשמע אתה לחוקרים שלך
אני אאמין לגדולי הדורות
מה הקשר?רק בשמחה.
אני מכיר הרבה רבנים שאומרים שרמדל לא כתב את הזוהר,
יחד עם רבנים שחיו הרבה לפני המקובלים,
יחד עם זאת רבי אליעזר נשבע בשם השם שיש בזוהר הרבה קילוקולים וטעיות.
+העדות של בניו ןאשתו של רמדל+המחקרים.
אז אני לא הולך רק עם המחקרים ראש בקיר נגד היהדות...
יופי. הרב תשובה מאהבה נשבעעברי אנכי
שכל הזוהר שווה כמו דף גמרא אחד
יש דברים כאלה? יש.
אבל להכריע כמותם למרות שהם מיעוט שבמיעוט
זה ללכת עוור אחרי המחקרים
ואז לקחת בודדים שסברו ככה ולהגיד אני כמוהם
הנה
שוב.
אתה תלך עם החוקרים, אני אלך עם גדולי הדור
יש עוד גדולים כמו:רק בשמחה.
ודי עם הטענה של גדולי ישראל,
תביא ראיות או הוכחות או סברות,
כי אני הבאתי לך.
היום אין כאלהעברי אנכי
הרב עובדיה לא צירף למניין מי שלא מאמין בזוהר
הרב עובדיה - מגדולי הפשטנים
שמע
נמאסת
גם אתה לא מביא עוד טענות. שום טענות.
אם גדולי ישראל לא מספיק טובים לך, אז זה בעיה שלך
נראה כאילו כל שרשור אתה מחפש בכוח איך לחלוק על אחרים ושיחלקו עליך
למה לא יכול להיות דיונים נעימים יותר?!
..רק בשמחה.
חוץ מזה,אני הולך עפ הרב עובדיה.
אני הבאתי לך את:החתס,היעבץ,מהרי''א ממודינא,הנודע ביהודה,רבי אליעזר פלקלס,רבי יהודה אריה ממודנה גם התנגד,גם רבי יוסף קאפח
וגם רבי יוסף אבן וקאר.
ר' אליהו דילמדיגו. רבי דוד דפאן קורפו.
למה ללכת אחרי המקובלים?למה לא ללכת אחרי כל מי שהזכרתי?
ויש עוד מחקרים, ויש עדות של אשתו ובניו שרמדל כתב את הספר.
כי המקובלים ידעו מה כתוב בזוהר. בשונה מהחוקרים למינהםעברי אנכי
אני בטוח שהחוקרים קראו את הזוהר,רק בשמחה.
לא הבינו מה כתוב בו.עברי אנכי
הרב אליהו היה אומר
יש הרבה שלומדים קבלה
יש מעט מקובלים
איך אתה יודע?!רק בשמחה.
כי הם לא גדולי דורעברי אנכי
אם הם היו היית יודע עליהם שהם גדולי דור
שהם רבנים
יודעי תורה
או שבכלל אכפת להם מתורה
עזוב
די
נמאס לי כבר
אבל הבאתי לך גדולי הדור,רק בשמחה.
הרוב המוחלט של גדולי הדור לא סברעברי אנכי
וסובר ככה
היום יש גדולי דור ששמעו מחקרים
ובכז סוברים ככה
אה. והם מקובלים.
שאל אותם.
אתה טוחן מים
די.
אבל למה להקשיב להם?רק בשמחה.
כי אתה לא עונה על מה שאני כותב...
אז תשמע מה אני אומר לךעברי אנכי
תשאל את הרב מוצפי
את הרב בניהו שמואלי
את הרב הלל
את הרב מנצור
את הרב דוד אבוחצירא מנהריה
את הרב קוק מטבריה
את הרב שמואל אליהו
את הרב עמאר
הם יודעים קבלה
ויש עוד רבנים שלא ידועים כמקובלים אבל אני מניח שכן.
תשאל אותם.
ובכ"ז משומה, הם החליטו להקשיב לגדולי הדור.
אז למה לי להעדיף לקבל את הסברה שלהם?רק בשמחה.
אתה טוחן מים.עברי אנכי
כי אתה לא מסביר לי למה מי שהזכרתי עדיף על מי שהבאתירק בשמחה.
אז למה לי להעדיף לקבל את הסברה שלהם?רק בשמחה.
אז לא הבנתי לאיזה קבלה אתה מתנגדחסוי מאוד
כשאתה טוען שהיא החריבה את היהדות.
הרמ"ק? הרמח"ל? ספרות ההיכלות?
זה שהקבלה היה כבק לא תורת הנסתר.רק בשמחה.
רק?? דווקא נשמע לי הרבה זמןברגוע
^^סביון
ורבי שמעון נפטר בשנת 160 לספירה.רק בשמחה.
לפני יותר 500 שנה בקושי היו יהודים בארץברגוע
לא אמרתי שזה חובה
אבל יש הרבה מנהגים שהשתרשו בעמ"י שהם פחות מ 500 שנה
וזאת לא סיבה לבטל אותם
מנהג מוטעה ולא טוב.רק בשמחה.
גם נסיעה לאומן זה ביטול תורה.חסוי מאוד
נכון.רק בשמחה.
אתה יודעחסוי מאוד
יש לך מנהג לקחת משהו, להגדיל אותו פי 800 ואז לומר שהוא רע.
להדליק מדורה לוקח 10 דקות. הרבה פחות מהזמן שאני מבלה כאן. מה "לא טוב" בזה?
זה שיש ילדים שמבזבזים את כל זמנם על המדורה, לא אומר כלום על המנהג.
אין לי ככ בעיה עם מדורה...רק בשמחה.
אז מה הבעיה? קברי צדיקים?חסוי מאוד
לא.רק בשמחה.
אז מה כן?חסוי מאוד
סתם השוואה כמובןיהודי אמיתי!
וגם סתם הקצנה, אבל.. מי אמר שבעלייה לרגל שבעז"ה יבנה ביה"מ לא תרגיש ביטול תורה?
מה מחליט לך מה טוב ומה לא?
כמובן.. זו מצווה מדאו', אבל, לא יודע מה אחרים, אני מאוד מתחזק מר' שמעון כל שנה מחדש.
ריקודים והתבטלות לה' שלא תמצא במקום אחר..
(ובמיוחד שאתה המזרוחניק שנתקע להם באמצע הריקודים... זה עושה הרבה גישמאק להמשיך..)
ריקודים,סבבה.רק בשמחה.
מייהודי אמיתי!
שמחפש חוסר צניעות ימצא בכל מקום. גם הבנות שנמצאות שם והורסות את הסדר של הבנים | בנות הם צנועות. ולא, אני לא מסתכל..
ב, האווירה המיסטית דווקא לאחרונה מאוד שכנעה אותי, נראה לי שאני יהרוס את כל העולם הרוחני שבניתי לצורך אותה מיסטיקה. צודק.
ג, היום זה לא בזבוז זמן ליסוע לשם, חד משמעית. ראית כמה רבנים מגיעים לשם? הרש שמואל, הרב דרוקמן, הרב ראובן ששון, הרב דודי דודקביץ, הרב דוד אמיתי, לא שאני עכשיו גם יספור לך את כל האדמורי"ם למיניהם... כנראה שאתה צודק והם לא יודעים מה באמת הולך במירון בל"ג בעומר ולכן הולכים בטעות....
(וואי.. יצא לי תקיף, סליחה)
א.מה הקשר?רק בשמחה.
אתה אומר שאין חוסר צניעות?
שנשים ואנשים לא הולכים ביחד בלי הפרדה?
ב.זאת הבעיה,שאנשים שיש להם עולם הרוחני לא מתפתים לזה,
אבל אנשים שאין להם ממש עולם כזה,מתפתים לשקרים שכל מיני "מקובלים".
ג.כל הרבנים שהזכרת עולים לבד לציון?
עוברים ליד כל חוסר הצניעות שהזכרתי?
על כל מנהג אפשר להגיד את זהסביון
פעם המנהג היה לעלות לרשבי,ללמוד זוהר,לרקוד ולהתפלל.רק בשמחה.
שזה מנהג טוב ויפה.
הבעיה שהיום (וכן,הייתי שם אתמול,לצערי.) מה שעושים שם זה איום ונורא.
אל תעשה מה שהם עושיםחסוי מאוד
"זה מעשה שלו וזה מעשה שלי".
תעשה את המנהג שאתה באת בשבילו: ללמוד זוהר. לרקוד ולהתפלל.
אני לא לומד זוהר בגיל כזה,רק בשמחה.
מה עושים שם?להיות בשמחה!!!
לא הרבה...רק בשמחה.
...להיות בשמחה!!!
חוסר הצניעות,רק בשמחה.
זה שהאירוע מנוצל למכירות ומסיון,
וזה שאין תועלת...
...להיות בשמחה!!!
ו..? יש בנאדם שמחליט לנצל את זה. מה הקשר?
יש כאלה שזה מביא להם הרבה תועלת. חוץ מזה, ללכת כל עם ישראל ולרקוד ביחד ולהדליק מדורה ביחד בשמחה עצומה זה לא תועלת?
בוודאי.רק בשמחה.
שזה הפך לאירוע מכירות.
מה התעולת בלהדליק מדורה?
כל מי ששם רוקד?זה לא מה שראיתי אתמול.
אתזה לא שמעתי מאף אחד...להיות בשמחה!!!
אויש נו באמת.
היתה שם שמחה עצומה ואחדות מטורפת, אני הסתכלתי בסירטונים והתפעמתי מהעוצמה של הדבר הזה. זה עוצמתי.
אז אני משקר?רק בשמחה.
שהילולא מנוצלת למכירות ולמסיון,עושים כסף על הבאים.
מגעיל.
איך עוצמה והתפעלות עוזרת?
למי אכפת?
חלילה.להיות בשמחה!!!
מסכימה איתך לגמרי אבל זה לא קשור להילולא. ההמונים שמגיעים לשם לא מגיעים בשביל המכירות.
המונים שמגיעים לשם לא עושים דברים ככ מועילים.רק בשמחה.
על מה אתה מדבראם אפשר
על לג בעומר.רק בשמחה.
אתה תאהב את זה:חסוי מאוד
רק בשמחה.
כל הכבוד.
זה כזה הרב אבינר!להיות בשמחה!!!
לגמרי...חסוי מאוד
יש לי כמה נקודות זכות על המאמר הזה (לא שהרב אבינר באמת צריך את הזכות שלי...).
אבל לבי אומר לי שהרב אבינר לא באמת נגד ל"ג בעומר.
ממ..להיות בשמחה!!!
כן..פשוט אמת.
ואת הולכת כי?רק בשמחה.
היית שם פעם בלג?גיטרה אדומה
אתמול..רק בשמחה.
וואו!נו ולא הרגשת חשמל באוויר?היה עוצמתי ומדהים.גיטרה אדומה
לא,רק בשמחה.
כן נדחפתי על נשים כל הזמן,
כן ראיתי איך האירוע מנוצל למכירות ומסיון,
כן ראיתי נערים ונערות יושבים ביחד ליד הציון ומעשנים.
כן ארתי לעצמי שאני לא אבוא פעם הבאה.
אכן.אך בכל מקום של קדושה,באה הטומאה ומתנגדת.גיטרה אדומה
גמאני ראיתי בדיוק כמוך.
גמאני כאבתי על זה אך כשאתה עולה לציון והכל קדוש ומדהים ככ,אתה לא מרגיש את הטומאה.
ראייה כזו נותנת כוח לטומאה.
בכל מקום החול מגיע להילחם על הקודש .
כי להבה..פשוט אמת.
אה,אז ראיתי את הפעילים ואת הדוכן שלכם...רק בשמחה.
וזה הבעיה,כל האירגונים עושים כסף ומנצלים את האירוע.
'מנצלים תארוע...' מי ישמע.....פשוט אמת.
נון,זה עצוב.רק בשמחה.
חוץ מזה שלתרום ללהבה זה בזבוז כסף.
מה אתה אומר?פשוט אמת.
אתה יודע שבשביל להוציא יהודיה מידיים של גוי מותר למכור ספר תורה שנמצא בהיכל?
ואתה בכלל יודע מה הפעילות של להבה שאתה אומר שזה בזבוז כסף? או שהתשקורת שטפה לך תמוח...
לכן צריך לתרום ליד לאחים.רק בשמחה.
מה הקשר?פשוט אמת.
דבר שני יד לאחים לא מטפלים בבחורות שרק בקשר עם גוי/שמסתובבת עם גויים- הם מטפלים כשהקשר מסתבך. ואנחנו פועלים המוןן בשביל שבחורות בכלל לא ידיעו למצב של קשרים כאלה.
קיצור לומר שלתרום ללהבה זה בזבוז כסף זה זלזול מטורף בכל העשיה המדהימה הזאת של בנצי וענת
ואי- הבנה מול איזה ארגון אתה עומד
אתם באמת חושבים שע'י מכתבים והפגנות תמנעו את זה?!רק בשמחה.
ואתה באמת חושב שזה *כל* הפעילות?פשוט אמת.
אנלא מעוניינת להמשיך דיון עם בן אדם שניזון מתשקורת ולא מלראות ולהכיר.
זה חלק מהפעילות.רק בשמחה.
..פשוט אמת.אחרונה
שמסבירים בהם לאנשים ברחוב על הסכנה של ההתבוללות והזהירות שנדרשת בזה.
ותופתע לדעת זה משפיע!
יש גם חלוקות של חומרי הסברה בתיבות דואר, על מכוניות וכו.
אנשי המקצוע של להבה עושים שיחות הסברה- בקהילות, בבתי ספר, בכלמיני מקומות ברחבי הארץ... שיחות מאוד מעניינות, שמסבירות בצורה מדוייקת את כל העניין של ההתבוללות ואיך נלחמים מולה.
יש עוד רובד של הסברה- כשמקבלים דיווח על בחורה בקשר עם ערבי, יש אנשי מקצוע שמדברים איתה, מסבירים לה את הסכנות, את ההשלכות של המעשים האלו שלה על עם ישראל וכו.
ותופתע- אבל גם זה מחלחל ונכנס! ומשפיעע!
(מדגישה שדיברה רק על הפעילות הסברה)
יש כמובן גם תהפגנות ותמכתבים הרשמיים שיותר מוכרים בתקשורת- אבל זה רק מה שמוצג לתקשורת.. יש המון המון פעיחות מעבר.
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות