לתשומת לב מי שצריךעמית-טליה
התמונה של אריאל שרון כהלצה על המושג "שמן"
לא רק מגוחכת וקטנונית אלא גם אסורה.(ושאלתי לפני שכתבתי)

אין בכך תועלת או אזהרת הציבור אלא הלצה ולשון הרע בפירוש.

לשון הרע מותר על גויים,לא על עם ישראל גם הרשעים מבינהם.

שבוע טוב.
לא נכוןניקי
1 תבררי אם הוא יהודי!
2 מצווה לבזות את הרשעים
מקורות או דברים בעלמא?עמית-טליה
אני שאלתי רב לפני שכתבתי,יש לך מקורות להסתמך עליהם?
תפילה ולש"ה זה מציאות אחרתעמית-טליה
ולהגדיר כיום במציאות המוגבלת אדם שחוטא ורשע זה כמעט בלתי אפשרי
בתקופת רבי עקיבא נאמר שאין אפשרות של הוכחה וממילא אין מציאות של מחלל שבת בפרסיה שמצווה להורגו

ק"ו במציאות של היום,שאין לנו ידיעה ברורה מהיכן נבע המעשה,מהי כוונתו הפנימית.

ושוב-לא דיברתי על התפילה,תתפלל על מי שאתה רוצה
דיברתי על לש"ה.
את מצחיקהגון דו
את מביאה מקור, בלי לקרוא אותו עד הסוף. בתחתין הקישור שנתת יש קישור להלכה הבאה המבררת את היחס ליהודים בני זמננו. מעבר למה שכתוב שם לגבי "תינוקות שנשבו" היום אין רשעים בהגדרה ההלכתית הזו, וכל הגדרים שנוגעים לרשעים:כמו לאמעלין ולא מורידין" לא רלוונטיים לכלל היהודים שאינם שומרי תורה ומצוות היום, אפילו אלו שגדלו "בבית דתי, משום שהיום אין נבואה, ולכן אין וודאות של אמונה. גם המ שכותב הרמב"ם ביחס למי שמחלל שבת שהוא יוצא מכלל ישראל, זו לא הלכה פסוקה לימינו(חזון איש+ציץ אליעזר)
 
אני הייתי אולי בוחן את היחס אליו מזווית אחרת: הוא בן אדם מושחת שקיבל שוחד, ועסק במינויים פוליטיים לא תקינים וכו' ואולי מהצד הזה הוא רשע,
כי אלו עניינים שבין אדם לחברו
אבל בעניינים שבין אדם למקום מה שאמרת לא נכון להיום
 
על זה מבוססת ההלכה הבאהניקי

הנה ידוע הדבר, כי בזמנינו רוב אותם שאינם שומרים תורה ומצוות, לא מרשעות לבם עושים זאת חלילה, רק מתוך שכך הורגלו מנעוריהם, על ידי  שחונכו אצל אנשים שאינם יודעים תורה בעצמם, מפני שהוריהם שלחו אותם וחינכו אותם ללמוד בדרך זו, ולא די בזה שאינם לומדים שם כיצד עליהם לקיים את התורה, אלא שגם חונכו מעודם לזלזל בחכמי התורה, ולבוז לתורה הנראית על פי עניות דעתם כענין "פרמיטיבי" חסר הגיון ומאוס. כדרך שהנחילו להם אבות ההסכלה הארורה שרחשה בארצות אירופה. והדברים מפורסמים.

 

אין קשר לעניננו מדובר פה על התעללות באלפי יהודים לשם התעללות וחא חסר הוכחות כמו מאמר של אחד המקורבים שנשבור להם את העצמות ועוד...

 

אתם הפכתם את האמת הצדקתם את הרשע והרשעתם את הצדיק.

לדעתכם אין רשע ואין מצווה לבזותו ואיש הישר בעיניו יעשה העיקר שנגיד שכולם צדיקים

אף אחד לא הפך את האמת~א.ל
נכון-ברגע שמישהו עשה מעשה שלא יעשה אין עניין של להצדיק.
אבל במקביל אין עניין של להאדיר את הדיון על הרע שהוא עשה,ועל כמה לא טוב הוא.
לא רק שיש עניין של להוסיף אור,אלא שיש גם עניין של להרגיל את עצמנו, כיהודים לדרך אחרת.
 
לא נכוןניקי
ההפך. יש מצווה להאדיר את הדיון על הרע שהוא עושה יש מצווה לבזות אותו ולהרחיק אנשים מאותו האיש וממעשיו.
בסדר,אבל זה כבר נעשה.~א.ל
מה העניין לדוש בזה יותר ולהרגיל את עצמנו לרוח כזו?
וב. את עצמך אמרת שצריך לבזות אותו כשזה נוגע~א.ל
למעשים שצריך שהציבור יתרחקו מהם. (כאמור-זה כבר נעשה,ידוע ומפורסם)
מה הקשר לתמונה שבכניסה לאתר? כיצד זה מצדיק זאת?
 
 
בדיוק כמו שאת ממשיכה לבזותניקי
את שבתאי צבי שר"י ואת יש"ו
מאיפה את יודעת שכך אני עושה?~א.ל
בהנחהניקי
שאת מחוברת לרוח חכמי ישראל בכל הדורות.
 
הגישה שלי היא רק מבחינה דתית הלכתית לא מבחינה מוסרית אנושית
 
כל זמן שרעתם מצוייה בעולם צריך לבזותם וכך עשו חכמי ישראל כשהזכירו אותם.
 
 
ליטל אני לא מסכימהעמית-טליה
חלק ממציאות בריאה זה גם לדבר על הרע,להכיר בו ולמגר אותו.

אני לא טענתי את זה מתוך כוונה שלא יפרסמו את מעשיו או ישכחו אותם.
אני רק טוענת שזה לא מגיע ממקום של טובת הציבור אלא הלצה.

לא סתרתי. רק טענתי ש~א.ל
א. אחרי שזה נאמר כבר, אין צרוך לדוש בזה מידי בשביל שלא להרגיל את עצמנו לרוח כזו
ב. אין קשר בין העניין של "טובת הציבור" לתמונה. עירבבו פה שני עניינים שונים (אולי זה מקביל למה שאמרת שזה לא מגיע ממקום של טובת הציבור אלא הלצה ).
 
 
מסכימה.~א.ל
בדיוק חשבתי על זה כשהבחנתי בדבר..אפוש
(אופס קפץ-^) את צודקת לגמרי!אפוש
בין כה וכה הוא זה דיבור בעלמא.אני12345
 
הרי הוא בין כה וכה במצב קשה. מה יש לדבר עליו עוד.
על צמחים מותר לדבר לשון הרע.מעשיה נאה
תאירי את העולם במילים על מה שאפשר לתקןאני12345
לא להחשיך אותו. יש הרבה שיודעים לעשות את זה.
מקורות לקידוש ה' עצום זה?עמית-טליה
לשון הרע מותר על גויים?...תולתול
(ישלך מקורות בבקשה?)
(אני שואלת כי זה בידיוק משהו שרציתי לברר לא מזמן...)
תשובה מכולל "ארץ חמדה" -לא לדבר על גוי.אני12345

שאלה:

האם מותר לספר או לשמוע לשון הרע על גוי? האם יש הבדל בין אם הסיפור הוא לגוי על גוי לגוי על יהודי או ליהודי על גוי? 

תשובה:

בכל מקרה אין לספר או לשמוע לשון הרע לא על גוי1 ולא לגוי2.

1 מדרש רבה דברים (פ' כי תצא פרשה ו פיסקא ט) "תשב באחיך תדבר בבן אמך תתן דופי" אם הרגלת לשונך לדבר באחיך שאינו בן אומתך, סוף בבן אומתך תתן דופי".

וכתב רד"ל (שם אות כט) שאסור לספר לשון הרע על גוי. ומה שכתב רמב"ם שאסור לספר בשבח עובדי עבודה זרה (הל' עבודת כוכבים פ"י ה"ד), איננו מתיר לספר עליהם לשון הרע, וקל וחומר לא על מי שאינו עובד ע"ז. ואף על פי שיש מי שכתב, שאין זה איסור גמור ("זרע חיים" ע' שצב, ח"א כלל ח סע' ה) יש לחשוש לדעת האוסרים.

2 המספר לגוי. בין המספר לו לשון הרע על יהודי ובין אם מספר על גוי, עובר גם על איסור חילול השם וכתב ה"חפץ חיים" בספרו (כלל ח אות יב) שגדול עוונו מנשא ח"ו. 
 
 

הרב משה ארנרייך          הרב יוסף כרמל

ראשי הכולל 

וגם לי נראה ש-לשים ת'תמונה הזו, זה להידמותאני12345
בחוש ההומור שלנו ל"ארץ נהדרת" שיורדת על המתנחלים.
מי שנוהג כך, שלא יצפה אחרת מן הצד השני.
גם להומור יש גבולות.
הרב עובדיה על אריאל שרוןניקי
מיד אחר כך המשיך הרב בדרשה ואמר במה שנשמע כרמז לראש הממשלה, אריאל שרון: "איזה אכזר הרשע הזה, שהוא עושה דברים כאלה. הקב"ה רוצה שאנחנו נחזור כולנו לתורה, ואז ייתן לו 'באנה' אחת - ימות. יישן ולא יקום... זה שהוא מתאכזר על עם ישראל, מתאכזר
 
אמנם אחר שרעשה הארץ הוא "חזר בו" ואיחל לו אריכות ימים... זה וזה התקיימו בו
לפי דעתי אם כל הכבוד לרבניםישמעאל
צריך לזכור שבמציאות של ימינו אדם מפורסם לא רק יודע שהוא עתיד להיהפך למושא של בדיחות אלא אף רוצה בזה ככל שאנחנו מתעצבנים עליו יותר זה נותן לו יותר רייטינג. אלא מבחינה חינוכית זה לא כדאי, אבל שרון דיי עיצבן ומותר להתעצבן בחזרה, בכל זאת אנחנו עדין צעירים ברוחנו
הדוגמא שלך בכלל לא דומה למקרה שלנו.אני12345
הוא לא כרגע במצב שהוא יכול להגיב. ולא משנמה בכלל אם הוא אוהבך או שונאך. עצם הדבר מעיד על רדידות ונמיכות. כאנשים שנושאים את דגל השאיפה למידות טובות, לא הייתי חושבת שראוי לנו להניף תמונה זו בשער.
מידה טובה היא לבזות הרשעניקי
לשון הרע על גוייםניקי
מאת הרב דב ליאור
 
בצבא יש לנו רס"ר משמעת גוי, שפעמים רבות מתנהג בצורה מעצבנת ודורש כל מיני דרישות מיותרות וחסרות תכלית. האם מותר לספר עליו לשה"ר, כיוון שאינו יהודי?

תשובה:
מותר לספר עליו לשון הרע, ותדברו עם האחראים על התנהגותו ותבקשו להחליפו.
לשון הרע על רשעיםניקי
הרב אליעזר מלמד
 
1.האם מותר לדבר לשון הרע על יהודי שמוחזק בגדר "רשע"?
2. במידה וזה אסור כיצד ניתן לתקן את הוצאת לשון הרע?

תשובה:
להלכה כתב בספר "חפץ חיים" שמותר. אמנם לדעת הרצי"ה קוק אין זה מנהג חסידות וראוי שלא לדבר על רשעים לשון הרע. ומכל מקום מי שדיבר לשון הרע על רשע אינו צריך לחזור על כך בתשובה. ובמקום שהרשע עלול להזיק והדיבור כנגדו יכול למנוע ממנו להזיק או מבני אדם להיגרר אחר דעותיו הרעות, אזי וודאי מותר לבקר אותו כדי להציל אדם אחד או את הרבים מללכת בדרכו.

לשון הרע על רשע- הרב דב ליאור אין שום איסורניקי
מיהו נחשב רשע שמותר לדבר עליו לשון הרע אפילו שלא לתועלת? ראיתי שרשום שרשע מותר לדבר עליו לשון הרע ואפילו לא לתועלת...למשל ברור שעל מומר אפיקורוס ומין מותר לדבר. אבל מה לגבי רוצח, או אנס?

תשובה:
אם מפורסם שהוא רשע, ושהוא יודע שמה שהוא עושה אסור, כלפיו אין איסור של רכילות ולשון הרע.
בשביל לכפור באלוקים, צריך להכיר את אלוקים קודם,ברוךש
איך אמר פעם יהודי לרב, "איני מאמין באלוקים", ענה לו הרב "גם אני, איני מאמין באותו אלוקים"
 
והרעיון הוא פשוט. אולי לכם זה כה פשוט שהגירוש וכו... שזה אסור. אבל לי זה ממש לא. אומנם זה לא חכמה גדולה, כי למדתי שהדבר אסור. וזה אסור רק בגלל שהתורה אסרה.
 
אבל איך חילוני ידע שמה שהוא עושה אסור, אם הוא לא מאמין בתורה? אם הוא לא רואה בתורה דבר מחייב, איך אדם שלא מאמין בתורה, ושלא התחנך לתורה, אמור ללכת על לפי התורה?
 
בלי להכנס לענין ההלכתיניקי
האם חילוני שלא שומר תורה הוא נחשב רשע ומזיד
 
גירוש הוא דבר לא מוסרי לזרוק אנשים מהבית ממקום שהם טיפחו ופריחו 30 שנה. בלי פרנסה בלי בית בבלי כלום. זה פשע מוסרי
אני בטוחה שהרב ליאור לא היה מסכים לתמונה הזו ששמואני12345
פה למעלה. דיבורים על מה שעשה זה אחרת מאשר לצחוק עליו בצורה מטופשת וחסרת רמה.
 
ולגבי זה שהבאת את הדברים הבאים:"ובמקום שהרשע עלול להזיק והדיבור כנגדו יכול למנוע ממנו להזיק או מבני אדם להיגרר אחר דעותיו הרעות, אזי וודאי מותר לבקר אותו כדי להציל אדם אחד או את הרבים מללכת בדרכו. ",
הרי שאין הוא פה כדי להגיב, אז ודאי שזה טיפשי ולא יעיל לדבר עליו דברי הבל.
סתם שאלהעמית-טליה
בת כמה את?

הנקודת יסוד שלך שאת טועה בה זה שאת ישר הצגת אותו כרשע
ואפילו השאלה הזאת היא בספק.

נתתי כדוג' את רבי עקיבא שאמר שבדורו אין מציאות של הוכחה
לפני שבית דין מעניש הוא מזהיר בדרכיו שלו ולנו כיום אין מציאות של הוכחה ואזהרה.

וכן הוא העיף אותם מביתהם כדי להציל את המדינה כולה
כדי לשמור ולהגן על החיילים
ואם זה מה שעמד מנגד עיניו אז הוא האחרון להקרא רשע.

לא יודעת מאיזה מניעים הוא עשה זאת,אני לא רוצה לחשוד
אני יודעת שעצם המעשה הוא נוראי וצריך להזהיר ממנו
ואם היה מתפקד היום יש מקום גם להזהיר מהאיש

האם יש עיניין להתבדח עליו?
האם יש תועלת מכך?
אזהרת הציבור?
לא.

אדם עם יראת שמיים יזהר משמא לחטוא בדברים כאלה.
אדם שזרק אלפי יהודים מבתיהםניקי
בלי עבודה ובלי בית הוא רשע בן רשע. וסופו שלא דאג להם מעיד על תחילתו. מה גם שיש עדויות שרצה להציל את עור בניו מה גם שחבר מריעיו התבטאו ב"נשבור להם את העצמות" הכל נעש משנאה.
 
מה השתנה מזמן שדין נצרים כדין תל אביב? לאחר כמה חודשים המזרח התיכון השתנה ולכן הוא היה חייב לפנות ולהציל את המדינה (או שמא בניו והוא מהסתבכו בפלילים?)
 
 
 
מה לעשות?עמית-טליה
אם בעיניו העברה של עשרת אלפים איש תציל מדינה שלמה אז עם כל הכאב והצער עושים זאת.
סופו שלא דאג להם?
לא היה לו מתי לדאוג ביום שרצועת עזה נסגרה לגמרי הוא על ערש דווי.
עדויות מתקשורת תשאירי לבני דודים שלנו,אני לא מאמינה לזה.
נשבור להם את העצמות לא היה משפט של שרון
שרון בפעמים שדיבר בגירוש ביקש בכל בקשה שלא יהיו אלימות
הוא אמר משפט כזה "החיילים לא אשמים אני אשם אל תפגעו בהם".

הרבה דברים משתנים מלפני שאתה ר"מ לאחרי שאתה ר"מ
כשאתה רואה את התמונה כולה הרבה דברים יכולים להשתנות.
וזאת הגישה התמימה של החילוני הפשוט

כשיש תורה אין דברים כאלה (אם נתעלם מהמקרים האחרונים במאה שערים)

ושוב אני לא רוצה לפתוח שרשור הגנה על שרון
הוא עשה מעשה נוראי לא יודעת מתוך איזה כוונה אבל מעשהו נוראי וחמור!!
האם זה מוצדק שנשים תמונה מגוחכת שלו?
נראה לי דבילי ולא מעיד על רמה גבוהה מידי..
מעבר לכך שמבחינה הלכתית תכלס אין כמעט מציאות של הגדרת רשע.

זה ממש לא שמועות של תקשורתניקי
אלא ח"כ שדיברו איתו פנים אל פנים.
 
גם את דין נצרים כדין תל אביב הוא אמר כשהיה ראש ממשלה, הדברים ידועים וללמד זכות על רשע זה רשע
 
גם על היטלר את יכולה לומר שהוא רצה לטובה (להשביח את המין האנושי)  אנחנו לא בוחנים ליבות וכליות אנחנו בוחנים לפי מעשים והתנהגות מסביב(וכמו שציינתי שזרקו אותם בלי לדאוג להם לכלום!). כל הגרוש צעק עוולה! מי שמנסה לטשטש את זה באמירות שלא היו כוונות רעות לדעתי פושע באלפי מגורשים!
 
זהו מיציתי את הדיון הזה
אני לא זוכרתעמית-טליה
אבל קראתי את זה מהחפץ חיים וכרגע החפצי חיים שלי מפוזרים

כמדומני זה גם היה על אפיקורס ואם אני זוכרת נכון זה הלכה ו' (אבל אל תתפסי אותי במילה)שהיא ממשיכה בסוף בהערות כאללה.
בדקתי את זה בפולין וסמכתי על זה כל הטיול.

ואני12345 חידשה לי עכשיו..אולי באמת כדאי לא לרוץ...


חוץ מזה, שדיון על מה שאדם עשה אם זה טוב או לא,אני12345
הוא בכלל נושא לדרשור אחר. ולא לכאן. לא על כך דיברנו.
השלכת הנושא של משואה על שמנים לתמונה הנ"ל מוריד את ערוץ 7 לרמה של ילדים בכיתה ג'.
 
ולשון הרע על המנהל לא חשבתם? הא?אנונימי (פותח)
מה אתה מקשקשניקי
על המנהל ברור שמותר הוא ביזה צדיק שתרם רבות למדינה
בר קמצא השמן! חחח! תסתכלו עליו!!!אני12345
איזה שמן הוא!!
חחח!!!!
אוכל כל הזמן!
מגיע לו!
שיהייה שמן שכולם יסתכלו עליו איך הוא מתפוצץ משומן של עצמו!
 
אופס..מה זה פה? מה זה הריח הזה? מה נשרף??
 
כן! חחח!אני12345
בואו נצחק קצת, בין כה וכה הוא רשע גדול:
"בר קמצא השמן, בבטן יש לו בן"
חחח!
גדול!
איזה כיף זה לצחוק על רשעים!
וואו!
זה ממש עושה לי חדק עוד!
גם לכם, נכון?! בואו , תצטרפו!
כולנו! ביחד נשיר!
 
אופס..מה זה הריח החרוך הזה? מה נשרף?
רוצים עוד? קבלו בכיף-אני12345
אני מה זה אוהבת להיות רשעית! כי אני מרגישה שאני רשעית וזו מצווה. כי מותר להיות רשעה כלפי רשעים.
מותר לקלל אותם ולצחוק עליהם כמו תינוקת בת שנה, ולא אכפת לי, כי ככה אמרו לי שמותר.
איזה כיף להיות רשעה תחת השגחת הבד"ץ.
אני כ"כ אוהבת את זה שאני לא מצליחה להפסיק.
 
אופס..מה זה הריח הזה? מה נשרף כ"כ ?
חברה מה קורה?מעשיה נאה
צוחקים על בר קמצא ברשעות, ועוד שמחים להיות רשעים, אני חושב שבימי בין המצרים כדאי קצת יותר להיות רגישים, אני לא יודע מה יש לכם נגד בר קמצא, אבל זה ממש לא ראוי כל הבדיחות עליו!
ולעמית טליה מה פתאום הלכת לשאול רב?מעשיה נאה
זה לא נראה לך קצת מגעיל לשאול רב אם מה ש ה ש נ י  דיבר זה לשון הרע??
מה ז'תומרת?!אני12345
החברה אמרו פה שאפשר ומצווה לצחוק על רשע, אז נתתי דוגמא.
זה שונה ???
ואם יאמרו לך לקפוץ מהגג?מעשיה נאה
אוקיי. אז את היחידה בינתים שהבינה.אני12345
כל השאר כנראה שלא מזיז להם.
עובדה שהתמונה בשער ואין צעקה.אני12345
משהו נחכך כאן ממש. מה זה הלהבות הללו?
מותר לדבר לשון הרע על המנהל? שאלת רב?מעשיה נאה
לטובתו של שרון, כדאי שמצב הצבירה הזה ימשךאלעד
"שינה לרשעים - טוב להם וטוב לעולם"
וואו... קשה לי להאמין למראה עיניי...~א.ל
על אחת כמה וכמה ש"מיתה לרשעים טוב להם וטוב לעולם&qמעשיה נאה
אמרו וסבו סביב בר קמצא וכתשו את גופו השמן.אני12345
"אבא?" שאל הילדאני12345
"למה מעליבים את האיש הזה ואומרים עליו שהוא שמן?"
"כי הוא רשע" אמר האב.
"אהה."
 
***********************************************
"ככה מתנהגים?? "כעס האב.
"אני צריך לשמוע מהמורה שאתה מפיץ תמונות בבית הספר נגד מי שמרביץ לך? ככה למדת בבית? אין לך פה לדבר בצורה תרבותית?"
"כן..אבא. למדתי ממך."
חח אין עלייך! גדולה מהחיים ~א.לאחרונה
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך