עצות איך להתרכז בתפילה? לטיפוס מרחף כמוני...אנו ני מי

אז כל פעם אני מתחילה להתפלל ובאמת מנסה ומשתדלת להתרכז אבל כעבור כמה דקות אני מתחילה לרחף ולהגיד את התפילה בעל פה ולא ממש נכון את המילים. אחרי כמה דקות אני קולטת את עצמי ושוב מנסה להתרכז במילים וחוזר חלילה. 

מה לעשות?

אולי זה קשור לזה שיש לי בעית קשב וריכוז קטנה אבל חוץ מבתפילה זה לא כל כך משפיע עלי אז אני לא יקח רטלין...

אולידעתן מתחיל

להפוך את התפילה למשהו שלך, מילים שיוצאות מהלב.

לא חובה לכוון בכל מילה על היום הראשון שאחרי הבת מצווה. כן כדאי למצוא את המילים שנוגעות בך ולהתחיל מהן. אם את לא מוצאת אולי כדאי להתחיל להתפלל זמנית מסידור עם פירוש המילים.

מה שחשוב לך את מרוכזת בו, אני מאמין. בהצלחה

 

...רגע שלם

לפני התפילה להקדיש 5 דק התבוננות, לחשוב לפני מי את עומדת.

להתפלל במקום שיש בו מינימום הסחות דעת

כשאת מתפללת לסמן עם היד את המילים שאת קוראת מתוך הסידור או אפילו להתפלל בקול, מנסיון זה ממש יכול לעזור.

 

בהצלחה צדיקהחיוך

וואי ממש מזדהה!!עםישראל חייי

לא נראלי שיש לי בעיות קשב וריכוז .. אבל חוץ מש"ע אני לא מצליחה לכוון כמעט בכלוםם. אני מעופפת לגמרי כל התפילה..

וזה ממש מתסכל כי שיא הבאלי להתפלל בכוונה ובשמחה כזה...

 קיצר אני ממש אשמח לעצות גם...

 

יש שרשורים על זה מפעם, מוזמנת לחפש...נ.ד.ב


להחליט על קטע מסוים שהיום את מכוונת בו יותר,בת של השם

כל יום קטע אחר ולאט לאט להוסיף- כשיש הדרגה ובלי ציפיות מוגזמות אלא תוחמים את זה לקטעים זה יותר קל. 

ללמוד את פירוש המילים,את המשמעות של המילים-כשמחוברים למשהו ומבינים מה אומרים אפשר יותר להתכוון.

העניין הוא לא סתם להתרכז אלה לחשוב על המשמעות.נעה ונדה

פעם אחת ברכתי ברכות השחר (ע"מ) ופתאום, אחרי שנים של דיקלום, שמתי לב שהן לפי סדר הקימה בבוקר!

לא זוכרת בדיוק איך זה הולך אבל תבדקי ותראי.

ככה זה גם בכל התפילה, כשאתה חושב על המילים ומה שהן אומרות גם אם הן לא בדיוק בשפה המדוברת שלנו, אתה מתחיל להתחבר ולהבין ואפילו להנות! וכן, גם להתרכז.

ע.י.צ'יאל

במקור אמרו את ברכות השחר לפי סדר הפעולות (יש תימנים שעושים את זה גם היום).

כששמעו תרנגול - ברכו אשר נתן לשכוי, כשפקחו עיניים - פוקח עוורים, וכו'

אה באמת?נעה ונדה

מעניין... אבל מה עשה מי שלא היה לו תרנגול?

ע.י.צ'יאל

אם אני לא טועה, זו מחלוקת אם מברכים במצב כזה (ובאמת, לפי הרמב"ם לא מברכים, וכך נוהגים חלק מהתימנים היום).

באמת??נעה ונדה

וואו אתה מחדש לי הרבה דברים, יש לך עוד כמה חידושים מעניינים?

יעקב אבינו לא מת!צ'יאל

ואפסיק לנצל"ש

כן????נעה ונדה

וואו זה ה - חידוש!

 

עלה חי לשמיים כמו אליהו הנביא?

 

 

 

(שלא תחשוב שאני באמת מאמינה, סתם זורמת,זרום גם אתה)

 

ע.י.צ'יאל

הייתי מסביר, אבל אסור לנשים ללמוד תורה.

 

(הייתי רציני לגמרי)

אז איך אני לומדת תורה באולפנה?נעה ונדה

או שהכוונה לגמרא?

שמעתי על מדרשיות שמלמדים שם בנות גמרא.

אני אישית נגד זה. מיותר לגמרי.

ע.י.צ'יאל

הכוונה לתושב"ע.

ולמה אנשים מספרים לשון הרע?

יש לנו שיעור תושב"ע, אבל הוא על קיצו"ש ולא תלמודנעה ונדה

אתה מתכוון ומר שהם עושות עברה?

ע.י.צ'יאל

לא. הלכות רלוונטיות מותר ומצווה ללמוד.

אוקי בסדרנעה ונדה

אבל למדנו על תרומות ומעשרות, לא בדיוק רלוונטי לילדות בנות 15..

ע.י.צ'יאל

זה דווקא רלוונטי.

נניח את קונה תמרים בשוק ערבי, או משתתפת בקטיף עצמי.

טוב, לא נראה לי שיצא לי בזמן הקרוב לפחות..נעה ונדה


...להיות בשמחה!!!

מזתומרת?

לא פה, נצלשתי מספיקצ'יאל


אם תוכל במקום אחר אשמח...להיות בשמחה!!!


רמבם מפורש...רק בשמחה.


ע.י.צ'יאל

ללמוד הלכות תפילה.

לכוון בהדרגה: בהתחלה באבות, אחרי זה במודים, אחרי בחתימות וכל פעם להוסיף.

...להיות בשמחה!!!
עבר עריכה על ידי להיות בשמחה!!! בתאריך כ"א בסיון תשע"ט 22:38

לקבל על עצמך חלק קטן שבו את מתרכזת... אל תנסי הכל בבת אחת...

"אם חטפך היצר ב'סלח לנו'- חטפהו ב'ראה נא בענינו'. חטפך ב'רפאנו'- חטפהו ב'ברך עלינו'" (הגאון מוילנא)

 

הקוצק'ער אומר:

"חסידים הראשונים, היו שועין שעה אחת ומתפללים, כדי שיכוונו ליבם לאביהם שבשמים" (ברכות ל, ב)

-והרי היה צריך לומר: "שוהין שעה אחת ואחר כך מתפללים"?

אלא שהיו שוהין שעה אחת ובאותה שעה היו מתפללים, שיכוונו לאחר מכן את ליבם לאביהם שבשמים.

אז עצת הקוצק'ער היא להתפלל לפני התפילה שנזכה לכוון בזמן התפילה

 

וכמובן, להתפלל בשמחה ובהתלהבות, אם לא מצליחים אז עושים כאילו... מתוך שלא לשמה באים ללשמה...

 

וסתם שתדעי שגם להגיד רק בפה זאת מעלה מאד גבוהה! רבי אהרון מקרלין אומר שהקב"ה שומע תפילת כל פה, אפילו שהתפילה רק בפה

 

ויש המון עצות ככ מתוקות וככ עוזרות שנתנו לנו הצדיקים הקדושים...

אשרייך צדקת!!

אני לומדת בהתחלה קצת חסידות...גיטרה אדומה

זה מכניס אותי לאווירה.

אחכ אומרת לעצמי שכרגע אני מתפללת וזו הזכות הכי גדולה שיש

ובתפילה,משתדלת להיות רק בתוך הסידור.

 

(אגב,מאז שאני מבקשת ומודה להשם בזמן תפילת שמונעשרה,וזה נהייה

כמו זמן אישי כזה ביני לבין השם יתברך,אני מחכה לה ממש.שווה לנסות)

 

בהצלחה!

..מבוע

לדעתי השלב הראשון בתפילה זה לבדוק איפה אני. 

יכול להיות שאני באמצע הסלון בבית ואז אינמצב אני יתרכז ברעש, ואולי אני בכיתה ואז אני עסוקה במה יחשבו עליי.

יכול להיות שאני מול קיר עם סטיקרים שימשוך לי את העיניים ויכול להיות שאני ליד מאוורר שיעיף לי את השיער לפרצוף כל התפילה.

 

אני יכולה לכתוב כל מיני דברים שאני עושה ותחליטי אם ומה מתאים גם לך..

 

* משתדלת להתפלל לבד. ככה אני לא יחשוב על מה יחשבו עליי וכו' וגם אין לי דברים ברקע שזזים ומדברים ומושכים תשומת לב.

 

* מה שאפשר להגיד בקול אומרת בקול ועם חיות.. כאילו לא כמו איזה שדרן רדיו בלי מצב רוח. ומה שאי אפשר בקול (נגיד 18) אז בעצימת עיניים רצוף.

 

*עם הפסקות. נגיד אחרי כל קטע, לעצור. לחשוב מה אמרתי. לבקש שוב בלי קול ותזוזת שפתיים.

 

*לפני שמתחילה להתפלל יושבת סתם על איזה כיסא או משו ולא עושה כלום. פשוט חושבת. כדי שלא יצוצו מחשבות בתפילה עצמה. שכשנראלי שסיימתי לחשוב אני מחליטה שעכשיו כמה דקות אני מדברת חופשי עם ה'.

 

*מתפללת לפני התפילה שאני יצליח להתכוון ומקדישה כמה דקות למחשבה שאבא מולי. פשוט עוצמת עיניים ומדמיינת שה' פה איתי ושהוא מקשיב לי.

 

*משתדלת לפתוח את התפילה באיזה ניגון או שיר קדוש, לפעמים עם חליל אפילו, כדי לפתוח את הלב.

 

*לא מקציבה זמן ולא בודקת מתי התחלתי ומתי סיימתי. 

 

*מתפללת עם הידיים. זזה. כמו שאני מדברת עם אנשים.

 

* משתדלת לא להשוות עם אנשים אחרים.

 

*אם התפילה לא יצאה מוצלחת מסיבות כלשהם מתפללת שוב (אם נגיד מדובר על מנחה- אז ערבית.. אם על שחרית אז מנחה/ערבית)

 

*משתדלת לא להתחיל תפילה כשאני מתה מעייפות.

 

*בודקת לפני התפילה את ההודעות בפלא', כדי לא לחשוב על מעניין אם שלחו משו וכו'.
  מרחיקה אותו מהסביבה שלי ושמה על שקט/ מכבה.

 

*לא להחזיק דברים ביד.

 

*להתפלל במזג אוויר נעים. אם נגיד חם לי אז אני שניה יתקלח אם מתאפשר, עם קר אני ישים סוודר מראש.

 

זהו נראלי

ע.י.צ'יאל

לא הבנתי:

*אם התפילה לא יצאה מוצלחת מסיבות כלשהם מתפללת שוב (אם נגיד מדובר על מנחה- אז ערבית.. אם על שחרית אז מנחה/ערבית) - ואם היא כן יצאה, אז לא?

 

*משתדלת לא להתחיל תפילה כשאני מתה מעייפות. - מה הכוונה?

...להיות בשמחה!!!

* בנות לא מחויבות בשלוש תפילות אז נראלי היא התכוונה שאם תפילה אחת לא יצאה מוצלחת אז להתפלל עוד תפילה כאילו לא התפללתי שחרית נגיד... (לא מסכימה עם זה ככ אבל נראלי זאת הכוונה)

למה לא מסכימה?נעה ונדה

זה דווקא רעיון ממש טוב, אולי הייתי מיישמת אותו אם היה לי כח

למה לא מסכימה עם זה?מבוע


מעיקר הדין בנות מחוייבת בשלוש תפילות...בתוך בני ישראל
יש פוסקים שהתירו שניים...
יש פוסקים שהתירו תפילה אחת.רק בשמחה.
לא שמעתי על זה ככה.מבוע

כאילו זה לא שמעתי לא אומר שאין פוסקים שככה פסקו, אבל זה גם לא אומר שתכלס כולם חייבות שלוש תפילות ומינימום שתיים.

בנות חייבות היום להתפלל תפילה אחת וברור שראוי להוסיף.. אבל חייבות?

כןצ'יאל

לאשכנזיות אין שום מקום להקל.

לפי מיעוט מהפוסקים הספרדים, אשה יוצאת ידי חובה בתפילה אחת (בלי להכנס לשאלת מאה ברכות).

איך שלוש אם ערבית רשות?רק בשמחה.
ערבית לא רשות. קיבלו אותהבתוך בני ישראל
ע.י.צ'יאל

עם ישראל קיבל.

ולפי תוס' היא מראש לא הייתה באמת רשות.

אשכנזיות חייבות שתיים וספרדיות אחתלהיות בשמחה!!!


אז למה לא ידעתי עלזה? |תוהה|מבוע

כשאתם אומרות אתזה אתם מתכוונות שככה כולם פסקו? כי לא נראלי

זה מה שלמדתילהיות בשמחה!!!


ע.י.צ'יאל

כל הפוסקים האשכנזים פסקו שנשים חייבות כגברים.

המשנ"ב אומר שתייםבתוך בני ישראל
וזה תלוי בדיון האם כשהתקבלה תפילת ערבית היא התקבלה גם על נשים אם לאו
אני אומרת מה שלמדתי...להיות בשמחה!!!


יש פה קישור לפניני הלכה למעונייניםמבוע

ב – מצוות תפילה לנשים | פניני הלכה

 

אני לא הספקתי עדיין לקרוא אבל מוזמנים להקדים אותי

 

@בתוך בני ישראל@להיות בשמחה!!!@רק בשמחה.

 

מכירה...בתוך בני ישראל
הרב מלמד פוסק לעיתים רבות לקולא. וכאן הוא מציין שלפי רוב הפוסקים חייבות בשתיים
ויש הסוברים עפ הרמבם שנשים יוצאות בברכות השחר ובברכות התורה.רק בשמחה.
מיעוט. ותסתכל בהערה של הרב מלמד שם, בסופהבתוך בני ישראל
זו אותה דעהצ'יאל

יש דעה שחייבות כמו גברים - כל הפוסקים האשכנזים, ורוב הספרדים.

ויש דעה שספרדיות חייבות רק בבקשה דאורייתא - ויכולות לצאת בברכות התורה.

אין דעה שחייבות תפילת שמונה עשר אחת.

ע.י.צ'יאל

הרב מלמד לא מחלק בין אשכנזיות לספרדיות.

לא אמרתי שמחלק וגם אמרתי שלא קראתי עדייןמבוע


ע.י.צ'יאל

לא הבנת אותי.

הרב מלמד מציג שם את השיטות, אבל הוא לא מחלק בין אשכנזים לספרדים (וגם הוא מביא שם שיטה תמוהה, שלא מופיעה בשום מקום).

בנות חייבות בשלוש תפילותצ'יאל

לגבי ערבית זו מחלוקת.

כשאתם אומרים שנשים חייבות שחרית- הכוונה שהם צ'כות לקוםמבוע

בשביל זה או שאם הם ערות אז הם חייבות?

 

@צ'יאל@בתוך בני ישראל@להיות בשמחה!!!

ע.י.צ'יאל

חייבות בכל מה שגבר חייב.

זה מוזר לי. כי בחיים לא שמעתי על ההשוואה הזאתמבוע


ע.י.צ'יאל

רק מסביר כי אולי לא הייתי ברור:

נשים חייבות כמו גברים בכל הדברים שחיובם מצד תפילה (שמונה עשרה, לרוב הדעות גם פסוקי דזמרא, פרשת התמיד), הן לא חייבות בברכות קריאת שמע (חוץ מהברכה האחרונה לאשכנזיות) ובקריאת שמע (חוץ מהפסוק הראשון, ברוך שם (לחלק מהדעות פרשה ראשונה) והפסוק האחרון (מצד זכירת יציאת מצרים)).

לכן גם נשים לא צריכות לקום בזמן לקריאת שמע, רק לפני סוף זמן תפילה.

מה זה 'אם הן ערות'? אם הם חייבות, הן צריכות לקום.בתוך בני ישראל
לא אם במקרה יוצא.
אני יודעת על שתייםלהיות בשמחה!!!


בנוגע לערביתצ'יאל

זו מחלוקת

על מה אתם מדברים?נעה ונדה

אנחנו נוהגים תפילה אחת, איזה שאנחנו רוצות, אבל ערבית זה של היום הבא אז אני מעדיפה לא לסמוך על ערבית.

 

בכל מקרה עדיף שחרית

ע.י.צ'יאל

לפי כל הפוסקים האשכנזים נשים חייבות בשלוש (ערבית מחלוקת) תפילות.

לפי מיעוט מהפוסקים הספרדים, יכולות לצאת יד"ח בתפילה אחת, או בבקשה שלפניה שבח ואחריה הודאה.

אבל, זה מאוד בעייתי כי:

א. זה רק לדעת מיעוט, וגם לדעתם זו קולא גדולה.

ב. צריך לכוון בפירוש לקיים מצוות עשה דאורייתא של תפילה.

ג. אם רוצים לסמוך בזה על מנחה, אז יש בעיה קצת לאכול לפני.

למה יש בעיה עם אוכל?נעה ונדה

לפי מה שקראתי כאן זה לא עד כדי כך קולא גדולה:

מצוות תפילה לנשים | אתר ישיבה

ע.י.צ'יאל

כמו שאסור לאכול לפני נטילת לולב, או קריאת מגילה. אסור לאכול לפני קיום מצוות עשה (במיוחד תפילה).

זו קולא מאוד גדולה, ולאשכנזיות בכלל אי אפשר לסמוך עליה.

איפה קראת פה שזו לא קולא גדולה?

א. זה מסתדר רק אם דעת השו"ע שתפילה דאורייתא, וזו מחלוקת אחרונים.

ב. גם אם דעת השו"ע שתפילה דאורייתא, הרבה אחרונים כתבו שעדיין חייבות בשלוש תפילות, וכך גם משמע מלשון הרמב"ם עצמו.

ג. גם אם דעת השו"ע שלא חייבות שלוש תפילות, הרבה אחרונים ספרדים חלקו עליו (פר"ח, כף החיים).

(ד.כל זה מסתדר רק אם פוסקים כמו השו"ע בסתירה בינו לבין הב"י, דבר שיש החולקים עליו.)

זה הקטע שרציתי שתקראנעה ונדה

יש אומרים שלפי שיטת הרמב"ם נשים חייבות להתפלל רק תפילה אחת בכל יום. וזאת משום שלפי דעת הרמב"ם שורש מצוות התפילה מהתורה, שבכל יום צריך כל יהודי לפנות אל ה' בתפילה. וכיוון שזו מצווה שאינה תלויה בזמן, נשים חייבות בה. כי רק ממצוות עשה שתלויות בזמן נשים פטורות, אבל במצוות שאינן תלויות בזמן נשים חייבות. ואף שבכל יום ישנה מצווה חדשה להתפלל, אין היא נחשבת מצווה שתלויה בזמן, הואיל וכל הימים שווים, בלא הבדל בין חגים, שבתות וימות החול, ובתוך היממה עצמה לא קבעה התורה זמן מסוים לתפילה, הרי שמצוות התפילה מהתורה היא מצווה יומית שאינה תלויה בזמן.

נמצא אם כן שתקנת חכמים לגברים להתפלל בכל יום שלוש תפילות אינה חלה על הנשים, אבל מצוות התורה להתפלל בכל יום תפילה אחת מחייבת את הנשים. אלא שהואיל ותקנו חכמים נוסח קבוע לתפילה, על הנשים לקיים את מצוות התפילה מהתורה בשמונה עשרה ברכות כפי שתקנו חכמים. והואיל ותקנו חכמים זמנים קבועים לתפילה, על הנשים להתפלל את תפילתן האחת באחד מהזמנים שתקנו חכמים, בזמן של תפילת שחרית או בזמן של תפילת מנחה או בזמן של תפילת ערבית.

 

אני לא מבינה בפוסקים. ככה אנחנו נוהגים.

ע.י.צ'יאל

נכון, יש הסוברים כך, אך הם מיעוט גדול מהפוסקים.

למעשה, הרב עובדיה פסק שספרדיות יכולות להקל ולהתפלל תפילה אחת (אם כי הוא כותב במפורש שזה קולא גדולה, וספק ספיקא), ואשכנזיות חייבות שתיים.

מה שהרב מלמד כותב על נוסח, לא מופיע בפוסקים (לפחות לא באלה שהוא מביא), והרב עובדיה כותב ההפך.

וכל זה, זה היתר אך ורק לספרדיות. הרמ"א ושאר הפוסקים הספרדים פסקו שתפילה דרבנן.

אוקי...נעה ונדה

אני ספרדיה

ע.י.צ'יאל

אז לפי הרב עובדיה את יכולה להקל, בתנאים הנ"ל (אבל זה קולא גדולה, והרבה פוסקים חולקים עליה).

אני לא אוהבת להרגיש מקילהנעה ונדה

תראה:

לפי גירסת הרי"ף והרמב"ם נשים חייבות בתפילה מפני שהיא מצווה שלא הזמן גרמא, כי מהתורה יש חובה להתפלל בכל יום וכל היום כשר לתפילה, הרי שאינה תלויה בזמן. ולדעת רבים מהאחרונים, וביניהם הב"ח ופר"ח, יוצא שלדעתם נשים חייבות להתפלל פעם אחת ביום. ולדעת רבים גם השו"ע פסק כמותם, וכ"כ הפמ"ג. וכך באר ופסק ביבי"א ו, יז; ויחו"ד ג, ז; והזכיר עוד ראשונים ואחרונים שעומדים בשיטה זו.

 

(זה מאותו מקום)

אני לא מכיר מישהו שאוהבצ'יאל

כל זה לא סותר למה שכתבתי.

בשורה התחתונה, הוא מביא את הפר"ח, הפמ"ג והרב עובדיה.

אז אני אביא את הצד השני:

הפר"ח בעצמו, אף שהוא כותב שלדעת הרמב"ם כך, פוסק נגדו וכדעת הרמב"ן.

לפי הט"ז והלבוש דעת השו"ע שתפילה דרבנן.

לפי הרבה אחרונים, שאותם מביא הרב עובדיה (שאגת אריה, מגילת אסתר, חתן סופר, ערך השולחן), גם לדעת הרמב"ם נשים חייבות בשלוש תפילות.

הרב עובדיה בעצמו כותב שזו קולא גדולה, וספק ספיקא.

..נעה ונדה

מי זה הפמ"ג?

כלומר מה השם שלו ומה הר"ת?

ע.י.צ'יאל

פרי מגדים.

ושכחתי לציין, שלפי הרב עובדיה נשים גם חייבות במאה ברכות, כך שבפועל צריכות להתפלל שלוש תפילות (ואפילו ככה חסרות להן, וצריכות להשלים באוכל).

הקטע הזה עם ה100 ברכות אני צריכה לברר אותונעה ונדה

אני ממש לא עומדת בזה

ע.י.צ'יאל

לא נפתח לי.

ע.י.צ'יאל

לפי הרב עובדיה ובנו בילקוט יוסף גם נשים חייבות.

זה כמעט בלתי אפשרי לנשים ספרדיות (אלא אם אוכלים הרבה פעמים), שלא יכולות לברך שעשני כרצונו, ציצית, ברכות קריאת שמע ופסוקי דזמרא. קל וחומר בשבת (שגם אין להן מוסף).

אז מה הפתרון שלהם?נעה ונדה


ע.י.צ'יאל

להתפלל את כל התפילות, לאכול הרבה.

בילקוט יוסף הוא יותר מקל מהרב עובדיה, ואומר שאולי אם אומרות אין כאל-הינו, אז הם גם נחשבים לברכות.

מה זה אין כא-לוקינו?נעה ונדה


ע.י.צ'יאל

אומרים את זה בסוף שחרית, לפני פיטום הקטורת.

יש בזה 20 שבחים, ולפי הילקוט יוסף, יש דעות שאולי נשים יכולות להקל ולהחשיב את זה כברכות. 

מה זה פיטום הקטורת?נעה ונדה

אין כא-לוקינו זה לפני / אחרי שיר של יום?

וגם זה לפני עלינו לשבח, נכון?

ע.י.צ'יאל

ספרדים אומרים את זה בין שיר של יום לעלינו.

תסתכלי בילקוט יוסף, אאלט יש לו פתרונות אחרים (אני חושב שהוא פחות סומך על זה, וכל מקרה, זה רק עשרים).

אוקי תודה רבה אני אבדוקנעה ונדה


אני צריכה ללמוד את זה יותר...להיות בשמחה!!!


לא להתפללWIW
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך