דיון נוקב ומבורר על החברה שלנו (ועל הדרך על החברה החרדית)בן_אהוב

מה אתם אומרים על פרשת יובל דיין?

הבוקר היה לנו דיון על זה עם כל החברים ונשמעו דעות מעניינות, מה דעתכם?

 

למי שלא מעורה: יובל דיין חזר בשאלה; "פשוט נגמר לי"

לגבי א מסכימההפואנטה
עד שמישהו אמר לי לא ידעתי עלזה
דיון נוקב ומבורר?סתם 1...
לכל חברה יש מה לתקן, יש לי מה לומר על הנושא. עוד מתלבט מה הדרך הראויה לעשות את זה.

לא רואה צורך להשתמש ב"דוגמה" של האדם שהעלית. מה הבעיה בדיון מופשט בלי דיונים נוקבים ומבוררים על אדם ספציפי שנמצא במצב לא אידיאלי ויש לו ילדים וכו'...
בוודאי שלכלבן_אהוב

חברה יש מה לתקן והמקרה הזה הוא נקודה למחשבה בשבילנו, לא רק לדבר על מה לתקן אלא להפנים את זה אלינו, על זה בדיוק הוא מדבר. 

ולמה לא לקחת כדוגמה את זר הפרחים ששלחו חרדים לחשוד באונססתם 1...
הילדה בת השבע? קהילתיות ושכנים כנראה לא הצד החזק שם. גם שיפוט מהיר ונקיטת עמדה מתוך סטיגמה רדודה...

אגב נותן הזר היה אחיו של המעסיק של אותו חשוד בבית הספר...
מהסיבה הפשוטהבן_אהוב

שעל הדוגמה הספציפית הזאת דנו עם החברים ועלו תשובות מעניינות והייתי שמח לשמוע עוד דעות...

 

לגבי הילדה בת ה7, לא שמעתי על מה שאתה מדבר, אבל השאלה מתי זה קרה: לפני סגירת התיק או לאחריו, צריך גם לזכור שאותה ילדה משתייכת למגזר החרדי...

הדוגמה שנתת היא דוגמה מעולה לחומרה שבשיפוט מהיר וחריצת דין ללא משפט, החיים של האדם הזה נגמרו... זה מזעזע... ואני לא חשוד באהבתי הרבה לערבים...

 

אולי על זה יובל דיין דיבר, על שיפוט אוטומטי לפי כיפה,צבע החולצה וכמות הנענועים בתפילת שמונה עשרה... אני לא מקבל את מה שהוא כתב ברמת האמונה, אבל זה לדעתי צריך להדליק נורה אדומה כלפינו כציבור וכחברה.

כלום לא חדש ביחס המזויע (מילה עדינה מדי) של החרדים לשונהסתם 1...
מהם, גם אם הוא גדול הדור, רק לא שלהם. ק"ו לחוזרים בתשובה וספרדים. ילדיו של הרמבם כנראה לא היו מתקבלים לחיידר הנחשב או "זוכים" לשידוך עם אשכנזיה, חרדיה מלידה, ובעלת ייחוס...

מי שפונה לעולם חולה שלא ייתפלא אם יידבק. הוא לא היחיד וכמו שהם אלופים ב"להחזיר בתשובה" הם לא פחות טובים בלייצר לקב"ה עוד עבודה בדמות "חוזרים בשאלה".
לא יודעת איך זה ישמע.נשואה מאושרת.

אבל אני מבינה אותו, זה שהוא בחר להוציא את כל מחשבותיו על ה"דף" וגם דף ציבורי - זה מה שקורה היום.

וחוזרים בתשובה מבולבלים, ודתיים או חרדים מבית מבולבלים.

וזה קורה, ויש שאלות, ויש קשיים, ונפילות.

 

אז הוא חווה משהו, גם מי שקורא ועוקב אחריו מבין שהוא בחור מורכב ורוחני.

יש המון שהולכים מקיצון לקיצון, והאמת שזה לא מפתיע אותי... במיוחד יובל.

 

ויש לי הרבה מה לומר, על כל ציבור, על מה שקורה היום. אואו מה שקורה...

 

וכמישהי שמגיעה מרקע חילוני אין ספק שבמנטליות הדתית יש יותר שיפוטיות וקיטלוג. אין ספק. 

וזה עצוב.

התיק לא נסגרברגוע

הפצ"ר אמר שהוא עדיין החשוד המרכזי ושיש נגדו ראיות אבל הם לא מספיקות לבית משפט.

 

אוי ה' ישמורתפוחית 1
שניה שניה שניה...מיכל318
זה אמיתי???
פוסט של סיון רהב מאיר:חסדי הים
הפוסט של יובל דיין לא מעניין אותי, מעניינת אותי ההיסטריה סביבו. העובדה שאנשים שלחו לי בשיא הרצינות את "הטקסט האמיץ" ש"גורם להם לחשוב מחדש". אז קראתי. עצוב לראות אדם שמגיע למצב כזה. עצוב יותר לראות את ההיסטריה שטקסט לא ערוך של 600 מילה מעורר. זה עידן של "סערות" ו"טלטלות" ו"פרשות", שבו הכול מוגזם. רק לא מזמן זה היה כיסוי הראש של לינור אברג'ל שהפך לנושא הקריטי בישראל. עכשיו זה ירון לונדון והתנהגותו הדוחה, וכמובן, המשבר האישי של יובל דיין.

התחושה בחלקים בפיד היא שנכון, יש את תורת-משה, את התנאים, את האמוראים, את רש"י, את הרמב"ם, את הבעל שם טוב, את הגאון מווילנא, אבל עכשיו יש את הפוסט של יובל, ואנה אנו באים?
הנה כמה מחשבות אישיות שלי:

1. צריך להפסיק לחפש "אישורים מבחוץ" אצל חוזרים בתשובה. התורה לא צריכה חיזוקים מכוכבים מפורסמים. זה כמובן כיף לשמוע איך אנשים מתחברים למורשתם, ולהאזין לדמויות מרשימות שעשו שינוי בחייהן. זה בהחלט מעורר השראה. אבל אם לגלות את האמת, אני אישית, כחוזרת בתשובה, מתעניינת לא פחות בסיפורם של דתיים מבית. כי לבנות עולם פנימי אמיתי כשאתה גדל לתוך זה, מגיל אפס – זה גם מאוד מרשים. הדרך מהשרימפסים לאלוקים מאתגרת. הדרך מסידור "רינת ישראל" שנתנו לך ליד בכיתה א' לאלוקים מאתגרת לא פחות.
אם נפסיק לנהות ככה אחרי סלבז שחלקם לא למדו ולא העמיקו, גם לא נתאכזב מהם כל כך אחר כך.

2. צריך לפתח יחס בריא יותר לנושא המגזרים. שמעתי את יובל דיין כמה פעמים. מאוד לא אהבתי את היחס השלילי הקיצוני כלפי החברה החילונית שאותה עזב, כאילו אין אף מילה טובה לומר עליה, חלילה. לא התחברתי גם לריצה, עם כל הקעקועים, ישר לתוך קהילה קיצונית דוברת אידיש בבית שמש. אז עכשיו הוא תוקף בשליליות קיצונית את הקהילה הזו, כאילו אין אף מילה טובה לומר עליה, חלילה, ורץ מהר בחזרה למגזר הקודם. אף מגזר לא מושלם. אף מגזר לא יושיע אותנו אם לא נעבוד על עצמנו. זה אולי אפילו קל שתמיד יש איזה "מגזר" להאשים.

3. לא צריך "לזרוק את השכל". כמה פעמים שמעתי את הביטוי הזה מיובל בעצמו. לא צריך לזרוק את השכל, אלוקים רוצה שנשתמש בו. קיבלנו בהר סיני היגיון ולא שיגעון. בתורה א' בליקוטי מוהר"ן כותב רבי נחמן: "כי השכל הוא אור גדול ומאיר לו בכל דרכיו". אור גדול לא זורקים. ולכן גם גורו כזה, כריזמטי ככל שיהיה, צריך שיקול דעת, רב, מדריך, סמכות, שפיות. וצריך גם אנשי מקצוע. מהפוסטים שלו עולה נפש קרועה. זה אדם שהעניק טיפול למישהו? שהיה רב של מישהו?
ליובל, וגם למי שראה בו סמכות רוחנית, צריך לומר: יש יועצים מקצועיים בעולם. יש פסיכולוגים, יש פסיכיאטרים. יש גם רבנים. זוהרים ורהוטים הרבה פחות, חכמים ומנוסים הרבה יותר. הם לא ידברו על מיסטיקה ויבטיחו את הכוכבים, אלא יכוונו אותנו אל עבר שלושת הדברים שעליהם העולם עומד: תורה, עבודה וגמילות חסדים. כמה משעמם. כמה חשוב.

4. מה זו בכלל רוחניות? ממה שאני מבינה, ביהדות הרוחניות לא נמצאת ביציאה דרמטית מהחברה האנושית היומיומית והנורמלית – אל עבר מסעות סולו מפוארים ומסעירים. הרוחניות היא כאן ועכשיו, באנשים שלצידנו. לכן משהו פה לא ברור לי. אדם בן חמישים ומשהו מפרסם את "פוסט חייו", מסכם את "מסע חייו", וכותב בו רק על עצמו ועל נפשו ועל "מסעותיו הרוחניים". אף לא מילה אחת על אשתו ושותפתו במשך שנים. על שבעת הילדים שהביא אל העולם הזה. אף לא מילה אחת על ההורים, או אפילו על איזה חבר טוב שעזר לאורך הדרך. זה אולי כל הסיפור, זה אולי כל הפספוס. הרי שם, בדיוק שם, נמצא המסע הרוחני האמיתי שלנו.
רבי נחמן כתב: "עוד יגיעו זמנים שבהם להיות איש כשר ופשוט, יהיה חידוש כמו להיות הבעל שם טוב". הזמנים האלה הגיעו. שנזכה להיות אנשים כשרים ופשוטים.
וואו, איזה יופי!מחפשת^

נהניתי לקרוא, היא כותבת נכון.

תודה שהעלת לכאן

אהבתי מאוד את הדעה שלהבן_אהוב

גם אם אני לא מסכים איתה בחלק מן הדברים

ממש יפה, אישה חכמהיהיה בסדר....


היא כנראה לא רואה את הדבשת של עצמה.סתם 1...
נו באמת..יהיה בסדר....


בכל מה שהיא כתבה ראיתי בדיוק את דמותה.סתם 1...
אני עוד זוכר אותה כנערה צעירה יושבת מול פרופ' ליבוביץ' לפני שחזרה בתשובה. (יש ביוטיוב)

יש לה חצר והיא "סלב רוחני" הרבה יותר גדול מיובל. היא הרבה יותר עממית ממנו ולכן החצר שלה גדולה יותר. זה נח לה והיא לא מסתירה זאת.

אני מודה שלא נח לי בכלל ב"עליהום" הרבני נגד יובל. אני לא מסכים איתו בכלל. עם זאת אם יש מי שניסה, מסר את הנפש כפשוטו בניסיון לחיות חיי תורה (אמנם ניסיון מוטעה מראש) זה הוא.

תנסי לדמיין את אברהם אבינו אם באמת היה עוקד את בנו. ככה אני רואה את זה... זה קשה וזה עצוב וזה חיים של בן אדם, דיני נפשות כפשוטו.
2 הפסקאות האחרונות - כתבת יפההשאלה.
מאוד התחברתי לרעיון
כתבה מצוין!!מבקש אמונה


גם אלשיה בן אבויה כפרנפשי תערוג
והוא היה גדול ממנו
..תתן אחרית לעמך
א. מי הוא
ב. גם אם הוא היה מישהו מוכר, האמת עומדת בעינה ולא תלויה באנשים.
ג. זה מה שקורה כשמורידים את הראש ככה ולא מבררים מהי האמת. יש דבר שנקרא סוגיות בעיון באמונה וצריך לפסוק מבין הדעות התורניות (רמב''ם וכו') מהי השקפת האמונה שלך. ככה יוצרים שיטה באמונה ולא תלויים באוויר. ככה לא מאבדים את האני.
ד. משום מה זה נראה כאילו זה תלוי בעוד גורמים (כדוגמת גירושין וכו'). לא שופטים אבל גם לא עושים וואו מכל שינוי של בן אדם.

יש לנו אמת, מבוררת, ואיתה ננצח.
מהי האמת המבוררת שלנו?סתם 1...
השאלה אם אנחנו עונים על ההגדרה 'שלנו'תתן אחרית לעמך


זה באמת יעמיד את הניסוח שלך במצב בעייתי. במיוחד שאתהסתם 1...
מדבר על מושג האמת, שהוא כמובן אובייקטיבי- חסר יחס...
השאלה טומנת בחובה יותר משסוקרטס יכול היה להרשות לעצמותתן אחרית לעמך

ודו"ק והבן.

סתם 1...
גדול
נו הגעת לניסוח כבר?סתם 1...
מאחר והתעקשת שאציק לך עד שתתן לי תשובה אני ממשיךסתם 1...אחרונה
ומתזכר אותך
צריך תיקון, אבל זו לא הסיבה שהוא עזב..מבקש אמונה

הבעיה היא שיש חוזרים בתשובה בלי הדרכה... 

ובמקום להשקיע בעולם הפנימי ולבסס את האמונה, הם רצים -בתמימות- להשקיע בדברים הטפלים שגורמים להם להרגיש התקדמות.

ואת תחושת השייכות לקב"ה ולמסורת הם בטעות מחליפים בתחושת שייכות לדתיים או למגזר.

אח"כ, מכיוון שהכל שם רופף בלי בסיס, המשבר הכי קטן יכול להעיף הכל ושוב תישאר רק האמונה הקטנה בקב"ה שאיתה הוא התחיל..

 

וכל שכן וכל שכן, כשאדם חוזר דרך "שיטה" (ה' ישמרנו ממנה..שר' נחמן וודאי התנגד לה!!) שגורסת שאין רבנים, ואף אחד לא יכול להגיד לשני מה נכון.... והמוטו הוא"מפורסמים של שקר" שמכניס לאדם עין רעה על העולם שגם ככה יש לאדם יצר למצוא רע אצל אחרים. 

אבל מאיפה ההנחה הזו שלך?נשואה מאושרת.

מאיפה לך שהרבה מהחוזרים בתשובה, מתעסקים בדברים הטפלים? מניסיון? אתה חוזר בתשובה בעצמך?

 

 

שכחתי לכתוב שאני חוזר בתשובה בעצמי מבקש אמונה

ואני מכיר חוזרים בתשובה... 

אז מודה שהפתעת.נשואה מאושרת.

רוב האנשים שאומרים דברים כאלה הם לא אנשים שחוו את הקונפליקט הזה, את המורכבות.

 

ואני מאמינה שזה גם בסדר לפתוח את הדברים הקשים, את השאלות, התהיות, המלחמות עם היצר. 

 

לא יודעת בן כמה אתה, ומה התהליך שעברת. אני מכירה גם לא מעט, ורוב רובם אנשים מאוד מאוד רוחניים, מאוד מאמינים, אבל מתמודדים עם קושי גדול. שלפעמים ישנו ולפעמים לא.

 

השוני במקרה הספציפי של יובל דיין, שהוא פשוט שם את הדברים על השולחן, לא דיבר על זה בחדרי חדרים, ולא התבודד, הוא בחר בלחשוף ולשתף. אבל יש כבר כמה וכמה אנשים ששמעתי שמבינים את הקושי, יש הבדל בין הבנה, להסכמה.

 

 

לצערי עברתי את כל זה והייתי צריך לחזור להתחלה מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ד בסיון תשע"ט 20:04
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ד בסיון תשע"ט 20:03

וכמובן שאני מכיר עוד כאלה..  כמובן, מדבר על אלו שבלי הדרכה ולא עבדו על הפנימיות.

 

אני לא אומר שלא צריך תיקון..

אבל אם קראת את כל הפוסט בטח ראית שרוב מה שהוא כתב היה

"שהוא לא הרגיש את עצמו, שהוא הפך לנטול דעה עצמית, שהיתה לו אמונה עיוורת וכו'   זה בעיקר הבעיה!!

 

מסכים שצריך תיקון, אבל לדעתי לרוב הבעיה היא אחרת..

כמובן שאדם שרוב הבסיס אצלו זה תחושת שייכות ישבר כשגם ככה קשה לו

ועוד הוא מגלה שאנשים  סביבו - שמהם הוא שואב כוח - לא אנשי אמת כמו שהוא ציפה ולפעמים גרוע מזה.   

אין במה להיתפס...

בדיוק מה שאני חושבה-מיוחד

אני רק לא יודע אם זה תופעה רק אצל חוזרים בתשובה או גם אצל דתיים מבית. 

זה לא עניין של חזרה בתשובה או בשאלהl666
זה פשוט סוג של אדם שחייב להיות שונה ולעשות דווקא לחברה. כנראה הוא חזר בתשובה ממקום הזה ועכשיו חוזר לחיולונית ממקום הזה.
גם עולם חילוני הוא מגוון. וגם שם בדרך כלל מנהלים שגרה. אומנם יש כמה שנים כדי לבלות אבל עדיין יש גבולות לכל דבר.
בנוסף אורך חיים דתי הוא לא מרגש בכלל. המון המון שגרה, הכל לפי שעון , המון משימות להספיק . המון עבודת מידות אפורה . הרבה דברים משעממים.
עוד נקודה. בחברה חרדית באמת לא כדאי להתבלט, הם לא אוהבים את זה.
למה בעלי תשובה הרבה פעמים בוחרים דווקא את המגזר חרדי? כי יש לו הרבה תפאורה כמו בגדים מוזרים, מנהגים לא מוכרים, הרבה חוויות חדשות.
במגזר דתי אין את החוויות האלו. רק במקום שלושה ילדים תגדל שישה ותספיק גם תפילות בנוסף ליום עבודה. רק שגם חרדים הם בסה''כ מנהלים שגרה ואחרי טעימה של מנהגים די ברור שהן אדם שאוהב חופש ייחנק שם. אותו אופי שלא נותן לבן אדם לחיות חיים נורמליים של חילוני לא ייתן לעשות את זה כדתי וקל וחומר כחרדי...
בנוסף הם באים לקטע חרדי עם סטנדרט דתי נוצרי או בודהיסטי ומצפים כנראה למשהו בסגנון. הנוצרות קתולית או בודהיזם יש הרבה טקסים, מנזרים, מהללים התרחקות מהחיים , מחפשים חוויה רוחנית חזקה ומנותקת מהחיים. אידיאלים כאלו לא בדיוק מתחברים לגידול משפחה ברוכה , לחיים בתוך קהילה, לתפילה סטנדרטית שלוש פעמים ביום, ללימוד גמרא.
כמה נכון!שוחרת ידע


וואו, יפהפסידונית
רק הערה..ד.

לגבי "אורח חיים דתי הוא לא מרגש בכלל"..

 

מי שה"דתיות" אצלו אינה רק טכנית - הרי שעבודת המידות שלו, כלל אינה "אפורה", אלא עבודה עצומה ונפלאה מרוממת.

וגם התפילה שלו. בוודאי למוד התורה שלו. ומעבר לכך - עצם העולם הפנימי של היחס לה', לישראל עמו, לתורתו; המבט על הבריאה, על הארץ, על זמננו - אלו דברים מחיים. תדיר. מתחדשים. כלל לא "משעממים".

אויש השם יעזורטליושקה המהממת
מסע של נשמההשאלה.
דור שלם בוחר בגיהנום על פני גן עדן של פשרהתפוז סיני
דור חוזר בחזרה.

זה תהליך החזרה של הדור לבחירה. ללימוד תורה המחובר לכל חלקי החיים.
א. לא יודע מי זה.ד.

ב. הביטוי "חזר בשאלה" אינו נכון.

 

"חוזר בתשובה" - זה מלשון "שב" בחזרה.

 

אז ההיפך אינו שאלה.

 

אפשר לומר, יצא.. התפקר.. או סתם "החליט שהוא לא דתי" - לצערו ולצער עוד יהודים טובים....

 

 

ו"כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן"...

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך