היו לאחרונה מספר קמפייני גיוס כספים למספר ישיבות,
עוד לא היה דבר כזה שמעלים שרשור אחרי שרשור גם אחר מחיקה.
לערוץ 7 יש מחלקת פרסום, כדי לפרסם אנא התכבדו ופנו אליהם. |מותש|
תודה רבה.
ק"ש
היו לאחרונה מספר קמפייני גיוס כספים למספר ישיבות,
עוד לא היה דבר כזה שמעלים שרשור אחרי שרשור גם אחר מחיקה.
לערוץ 7 יש מחלקת פרסום, כדי לפרסם אנא התכבדו ופנו אליהם. |מותש|
תודה רבה.
ידוע לך, ולפותחי השרשורים האחרים בקמפיין ההתרמות הזה,
שאסור לפרסם כאן ללא רשות ויש לקנות משבצות פרסום בתיאום עם הנהלת הערוץ.
זו פשוט חוצפה שאין כדוגמתה
בוצע ברך ניאץ ה'
אירועים או קמפיין התרמה לא ידוע שאסור לפרסם
וגם הרבה פעמים מפרסמים כאן דברים כאלה ולא מוחקים
שמי שפתח עוד שרשורים לא ידע שמחקו/נעלו שרשורים קודמים
או שמחקו לו שרשורים בלי להסביר למה
אלעדוזה בנוסף לעניין של ביזוי התורה ולומדיה בעיני הבריות שהופכים את לומדי התורה לקבצנים.
"ולא היו [חז"ל] מתירים לעצמם לבקש ממון מבני אדם והיו רואים שלקיחתו היה חלול השם בעיני ההמון מפני שיחשבו שהתורה מלאכה מהמלאכות אשר יחיה בהם אדם ותתבזה בעיניהם ויהיה מי שעושה זה 'דבר השם בזה' " (פירוש המשנה לרמב''ם)
"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא; לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה" (הלכות תלמוד תורה)
(יש כאן שני עניינים: האחד הוא הנאה מדברי תורה בעוה''ז - על זה אמנם יש מחלוקת, אבל העניין השני חמור לא פחות והוא ביזוי התורה - וקמפיינים כאלו עושים זאת בהידור)
כנראה פספסת את הציטוט מהרמב''ם: "מפני שיחשבו שהתורה מלאכה מהמלאכות אשר יחיה בהם אדם ותתבזה בעיניהם".
חוץ מזה שחברות לא מגייסות כספים בתור צדקה אלא בתור ההשקעה, וגם לא שולחות את כל העובדים שלהן לשנורר כסף מהמכרים שלהם.




זה שלמרכז יש אלפי מכרים ותלמידים ולכן אתם שומעים על הקמפיין כל כך הרבה לא אומר שאסור להם לפרסם ולהתרים.
כמו שכל ישיבה עשתה את זה בתורה עכשיו הגיע הזמן שלהם.
אישית אם לא הייתי רואה כאן את השרשור ועוד הודעה אחת בפורום סגור אחר לא הייתי יודעת שכ"כ חמור לפרסם את זה בפורומים.
אולי אפשר לנעול במקום למחוק, כדי שיבינו את הבעיה ויפסיקו, ובעוד 10 שעות למחוק את כל מה שקשור לזה.
ולאלה שדיברו על "גיוס בחורים שבאו ללמוד תורה כדי להתרים ולהפיץ"-
זה גיוס של בסה"כ שבוע וחצי, הישיבה לא נסגרה ועדיין ממשיכים ללמוד בה.
מי שלא רוצה לא משתתף אבל מי שמשתתף זוכה גם הוא בקיום התורה הזאת.
אם אין קמח אין תורה ועכשיו זה הטרנד אז עושים את זה..
לא נחפור לכם עוד אבל היה נראה שממש הגזימו פה
תודה סליחה ולהתראות
לכל דבר שעושים, יש את גבול הטעם הטוב.
הישיבה פרצה אותו, ופרצה אותו בענק.
זה מטריד, זה מציף, זה מספים, זה מתיש.
הודעה אחת מספיקה, אהיה לארג' ואגיד שאפילו שתיים
וגם היא לא תוך אחוקיות וסחבקיות ממישהו שרגע אחרי הקמפיין
ישכח מקיומך
שמישהו יסכים גם איתי בבקשה! 🙏
סתם 1...
על המשפט האחרוןחן,ולהתקשר אליו מדי פעם, ולציין שראית שהוא מתעניין בשלומך..
וברצינות-
סביר שאנשים דורשים בשלומך רק בגלל הקמפיין, אבל ייתכן גם שחלקם אנשים שלא היו מתקשרים סתם כך, אבל באמת אתה מעניין אותם, ואם היו פוגשים בך באקראי הם היו מתעניינים בכנות ללא שום אינטרס.
ועוד אפשרות, סבירה מאוד, שבעיקרון האפשרות השנייה נכונה, ובכל יום אחר באמת הם היו שמחים בעיקרון לדבר איך [אף שהם לא היו מתקשרים מיוזמתם], אבל כרגע הם ממוקדים בקמפיין, ולכן דווקא ברגע זה אין להם עניין בשיחה איתך...
אני מדבר על כך שמבטאים כמה חשוב להם שדווקא אתה תהיה מעורב
בזה נתקלתי וזה מה שתסכל אותי
אם זה היה חברים שבאמת שומרים איתך על קשר בצורה קבועה, היית מקבל את האמירה הזו בטבעיות?
מה יותר גרוטסקי מאדם שמציץ מן האין
ומדבר אליך משל היית בבת עינו?
והיית יכול לקבל את כולו מפלוני אלמוני, שהמטרה הזו חשובה גם בעיניו, [והוא נותן לה מרצון, לא כדי לעשות לך טובה], היית מרגיש צורך שגם חברים שלך יתנו חלק מהכסף, כדי שגם הם יהיו שותפים?
הנקודה שלי היא שלא הייתי פונה לאדם ששנים לא דיברתי איתו
בחביבות ששמורה רק לחברים טובים ברמת היום יום
כי כל העצבים כאן הם כנראה לא על מרכז אלא על זה שכל חודש זאת ישיבה או מוסד אחר
שהטילו על כל בחור ואברך במרכז לגייס סכום מסויים..
וגם בגלל שלמכרז יש הכי הרבה תלמידים ובוגרים
אם אנשים היו תורמים מספיק סתם ככה הישיבות לא היו צריכות להתנהג כמו מקבצי נדבות.
הם לא רוצים כסף כדי להתפנק,
ממש אין להם מקום בפנימיות.
ראשי ישיבות התנהגו כמו מקבצי נדבות
כולל רבנים ממש גדולים.
ויכול להיות שהם הגזימו
אני בעצמי לא נתקלתי בזה
אבל אם האפשרות האחרת היא שלא יוכלו לקבל תלמידים שנה הבאה, אז עדיף להתבזות קצת.
אם מדובר על אדם פרטי אז עדיף באמת שיצא לעבוד ולא יזדקק לבריות.
אבל אם מדובר על ישיבה זה משהו אחר.
לא צריך להתבזות כך
כבוד תורה ולומדיה זה דבר מהותי מאוד
"לצמצם את הישיבה" במילים אחרות זה אומר לא לקבל תלמידים שרוצים ללמוד תורה
ולגרום להם ללכת לישיבה פחות טובה או להתגייס מייד אחרי שמינית.
כבוד תורה ולומדיה זה חשוב
אבל יותר חשוב שיהיו לומדיה
לדעתי..
מידיעה, הברירה של רוב מוחלט של הבאים למרכז היא לא
להתגייס או תואר אקדמי
רבים (מדי) באמת עוברים ישיבה כבר לפני סוף זמן אלול
התלמיד החמש מאות והשש מאות לישיבה גדולה
יכל להיות התלמיד העשרים או אפילו העשירי
לישיבה שקיומה גבולי מאוד
(כששם אגב, היו שמים לב אליו גם בזמנים בהם
הוא עוד תלמיד בישיבה ולא שבו"ש)
של בתי מדרש שונים לחלוטין
שמשרתים ציבורים שונים
ואצלם גם נוטים להקים ישיבות
חדשות בלי סוף
(לא מעט לצערנו בעקבות הפיצול
המכוער בציבור הליטאי)
אבל גם בשביל להקים ישיבת בת צריך כסף..
כך שאין באמת הבדל לגבי הנושא כאן
ואני לא יודע אם באמת אין תקדים לכמות הלומדים.
אבל בכ"מ אני חושב שבדורנו מאוד חשוב שכל אחד ילמד בישיבה תקופה מסויימת,
בלי זה מאוד קשה להשאר דתיים שמחוברים באמת לתורה ומצוות.
לא עומדת על הפרק בהתרמה למרכז הרב
היא כן בהתרמה לישיבות קטנות ופחות אינטנסיביות
במקומות בהם - זה או שיש ישיבה או שאין
יש לך רעיון אחר מאיפה להשיג כסף?
בשוטף ישיבות זקוקות להרבה מאוד כסף ובשוטף הן נשענות על תרומות.
ספציפית עכשיו מרכז הגיעה למצב שבאמת צפוף, וישיבה גדולה וותיקה, אז רוצים להרחיב לשפץ להגדיל. זה כבוד התורה זה לא ביזוי.
התרומות השוטופות לא מספיקות לזה אז הולכים לבקש מהציבור.
נכון, קצת ביזוי, לא של התורה, של המתרימים, אבל זה עוד מעט נגמר וזהו.
ומה יעשו אלה שרוצים ללמוד? ואלה שרוצים ללמוד דווקא שם?
אפילו לא היחידה בירושלים
ב. לא כל מי שרוצה ללמוד בישיבה זכאי שילמד בה
וישיבה שרואה את עצמה כמרכזית העולמית לא
אמורה להיות פחות סלקטיבית ממסלול טוב
באוניברסיטה טובה
אין עניין בסלקטיביות שתיתן לישיבה שם אליטיסטי, של מקום שרק יחידי סגולה מסוגלים להתקבל אליו.
יש עניין בסלקטיביות שתועיל לתלמידי הישיבה, ולאלה שאינם מתאימים להיות תלמידי הישיבה.
סלקטיביות ברמה של מסלול אליטיסטי באוניברסיטה מוגזמת, [בין השאר כי בישיבה המסגרת פתוחה יותר, ולכן יש בה מקום לאנשים ברמות כישרון שונות], ולא תשרת את המטרה.
באופן כללי, בהתחשב בזה שתלמידים מרמות שונות
כן ישבו מול אותו ר"מ בשיעור עיון בסוף סדר בוקר,
אי אפשר להושיב מולו תלמידים שלמדו את הדיבור הראשון
בחייהם בתוספות על אותו ספסל עם כאלה שסיימו כמה
מסכתות גפ"ת וצריכים לדבר בלימוד ברמות מתקדמות מאוד.
בכל הישיבות זה כך. מאז ומעולם.
תלמידי חכמים גדולים כיתתו רגליהם בין בתי עשירים כדי שיהיה לבחורים מה לאכול ואיפה לישון
אני לא מבינה למה את רואה בזה ביזוי, אני רואה בזה כבוד.
זכות שאתה עוזר להחזקת לימוד התורה!!! ומזכה אנשים להיות שותף בזה.
מה הבעיה?
מי שלא ישן ואוכל ולומד במרכז הרב יעשה זאת במקום אחר
אין את כובד המשמעות לכל ישיבה כמו שהיה אז
הן היו זעירות והתקיימו בדוחק
אם היו היום את התנאים של פעם הרבה לא היו מגיעים לישיבות,
או שכן היו מגיעים אבל לומדים פחות טוב.
צריך תנאים נורמליים ביחס לנורמה בעולם היום.
כמו שפעם ת"ח גדולים התחננו על לחם ומיטה,
היום מתחננים על דברים אחרים, וזה גם לגיטימי.
אבל אנחנו קצת חוזרים על עצמנו..
הכי חשוב
תרמת כבר?![]()
אמיץ(ה)
כנ"ל
בכ"מ דיברתי על ראשי ישיבות, לא על גדולי הדור.
ולא טענתי שיש אידאל כזה, כתבתי שאין בזה בעיה.
אז אולי כדאי לראות מה האידיאל ולפעול בדרך הזו?
יש לדון אם אין בכך בעיה, הובאו כאן לעיל דברי הרמב"ם שציטט אותו הטור כפסק פשוט וכן הביא הרמ"א. ובהלכות משא ומתן טען הבית יוסף שהאידיאל הוא לא רק ללמוד כל היום, כי "העוני יעבירנו על דעת קונו", אז אולי גדולי הפוסקים חשו שיש בעיה בתרבות תורנית שנזקקת לעזרת הזולת?
מסכים איתך שעדיף באמת שאף אחד לא יסתמך על כספי ציבור.
אבל בגלל ירידת הדורות, אם ת"ח יעסקו במשך חלק מהיום במלאכה זה יפגע להם מאוד בלימוד תורה, ועמ"י יפסיד ת"ח שמאוד נצרכים היום.
התכוונתי שהמצב האידאלי *היום* הוא שאנשים יתרמו לישיבות מספיק כסף, ושהם לא יצטרכו להתנהג קצת כמו מקבצי נדבות, ואם לא תורמים מספיק אז מותר להם (ואפילו חובה) שהם יגייסו בעצמם את הכספים גם אם זה יפגע בכבוד התורה, כדי שבסופו של דבר יצאו רבנים ומורי הוראה מהישיבות.
ולמרות שלא כל מי שלומד במרכז או בישיבות אחרות יוצא בסוף רב, עדיין נצרך בדורנו שכל בחור ישקוד על התורה במשך כמה שנים בלי שיצטרך לעסוק במלאכה, כדי שיהיה לו בסיס רוחני חזק.
מעתיק חלק מדברי הש"ך ביו"ד רמו כ:
"וגם מהרש"ל פרק אילו טריפות סי' ט' כתב להחזיק המנהג ומסיק ואמת שאם לא כן כבר היתה בטלה תורה מישראל כי א"א לכל אדם לעסוק בתורה ולהחכים בה וגם להתפרנס ממעשה ידיו. ועוד אני אומר מי שהוא בעל ישיבה ומרביץ תורה ברבים וצריך עיתים קבועים מחולקים חציה לו וחציה לאחרים וא"א לו שילך מביתו כי אם לדבר מצוה עון הוא בידו אם לא יקבל מאחרים אפילו יודע מלאכה וחכמה שיוכל ליגע בה ולהרויח כדי לפרנס את ביתו בוז יבוזו לו באהבת התורה לומדיה כי א"א שיבטל מלמודו."
מסכים איתך שמי שכבר למד כמה שנים תורה, והוא לא לומד עכשיו על מנת ללמד תורה לאחרים, אז אסור לו להתפרנס מכספי ציבור ועדיף שילך לעבוד חלק מהיום.
נ.ב.
כידוע הכסף משנה חולק על הרמב"ם, וגם הרמ"א הביא את דבריו ביש אומרים, ובסוף הוא כותב (אותו סעיך של הש"ך): "ויש מקילין עוד לומר דמותר לחכם ולתלמידיו לקבל הספקות מן הנותנים כדי להחזיק ידי לומדי תורה שע"י זה יכולין לעסוק בתורה בריוח. ומ"מ מי שאפשר לו להתפרנס היטב ממעשה ידיו ולעסוק בתורה מדת חסידות הוא ומתת אלוקים היא אך אין זו מדת כל אדם שא"א לכל אדם לעסוק בתורה ולהחכים בה ולהתפרנס בעצמו."
אבל רק לבודדים, א"א לקחת מהם דוג' לכולם.
אני גם לא יודע אם כל מי שהזכרת לו קיבל בכלל כסף.
לגבי הבית יוסף, לדעתי אין כאן סתירה עם הכסף משנה, כי הב"י מדבר על הנהגה לכולם, ובתור הנהגה לכולם צריך להתפרנס כדי לא להגיע לידי עוני, כי אסור להם לקבל שכר על הלימוד תורה, אבל הכסף משנה מדבר על אנשים מסויימים שמותר להם לקבל שכר- מלמד ילדים, מורא הוראה ודיין.
שאלת בהתחלה ממתי זה התחיל, אז הכסף משנה כותב בסוף דבריו: "וראינו כל חכמי ישראל קודם זמן רבינו (הרמב"ם) ואחריו נוהגים ליטול שכרם מן הציבור. וגם כי נודה שהלכה בדברי רבינו בפירוש המשנה, אפשר שהסכימו כן כל חכמי הדורות משום עת לעשות לה' הפרו תורתך, שאילו לא היתה פרנסת הלומדים והמלמדים מצויה לא היו יכולים לטרוח בתורה כראוי והיתה התורה משתכחת ח"ו, ובהיותה מצויה יוכלו לעסוק ויגדיל תורה ויאדיר."
ולפני כן הוא כותב: "והנה הוא ז"ל הביא ראיה מהלל הזקן שהיה חוטב עצים ולומד. ואין משם ראיה שזה היה דווקא בתחילת לימודו ולפי שהיה בזמנם אלפים ורבבות תלמידים אולי לא היו נותנים אלה למפורסמים שבהם או שכל מי שהיה אפשר לו שלא להינות היה עושה, אבל כשזכה לחכמה ולמד דעת את העם התעלה על דעתך שהיה חוטב עצים."

1. הדיון הוא באופן כללי. יכול להיות גם מישהו שיכול להיות רב קהילה אבל אם הוא ישלב עבודה במהלך השנים הראשונות שלו בישיבה/כולל הוא לא יצא בסוף רב קהילה, או שהוא יצא פחות גדול ממה שהוא יכל להיות.
2. מה שנכתב בבית יוסף נפסק גם בשו"ע, אני לא חושב שמדובר על אידאל אלא על הלכה למעשה בימנו.
)לא דיברתי (רק) על רבני קהילה שמשלבים עבודה, השאלה היא אם הם התחילו לפרנס את עצמם משיעור א' או לפחות בשנות האברכות שלהם, זה עיקר הדיון כאן.
פתחתי בשו"ע, הוא בהחלט פוסק את זה גם להלכה.
להלכה בימנו אני לא מכיר פוסק שאומר שאסור לקבל מלגה או תרומות לישיבה. יש רק את הרמב"ם, שכמו שהכסף משנה כתב- עמ"י לא נוהג כך, גם לא בימי הרמב"ם עצמו.

פשוט לעשות כל דבר בגבול הטעם הטוב והנימוס והאכפתיות
טוב אפסיק להגן
זה עוד מעט נגמר 
ולדעתי כל הציבור לנו חייב הכרת הטוב לישיבה הזאת
שרבים רבים מראשי הישיבות, הרמ"ים, רבני היישובים, הקהילות והשכונות בציבור שלנו הם בוגריה
אני בעד הכרה בריאה מכל סוג שהוא
אם אנשים היו תורמים מספיק במשך השנה לא היה צורך בקמפיינים האלה
מרכז זאת הישיבה הכי גדולה בציבור שלנו, עם הכי הרבה בוגרים, הכי מוכרת והכי מוערכת בציבור הכללי, אז זה מה שקורה- שומעים על זה מכל מקום ובכמויותת.
והלוואי הלוואי שמרכז יצמיחו מספיק תלמידי חכמים ורבנים שישפיעו על הציבור ועל ההנהגה בעמישראל, ככה שעוד עשר שנים ישיבות ממש לא יצטרכו לעשות קמפיינים כאלה.. יהיה להם פשוט שפע עצום ורב בחומר וברוח.
יפוצו מעיינותייך חוצה!
ככל הידוע לי היא לא הכי גדולה
שמתעסקים בגיוס במקום לימוד).
לא זכור לי שמישהו פצה פה בזמן הקמפיין של הר המור או שבי חברון או מדרשת נשמת או בית אל ועוד ועוד..
בעז"ה גם זה יעבור.
בהיקפים המטרידים והמציפים שלו
פי כמה וכמה מכל קמפיין שקדם לו
ואני זוכר מי שפצה פה בכל אחד מהקמפיינים בדיוק מהסיבות
שנכתבו כאן
הגדולה שבישיבות הציוניות דתיות.
מה גם שהבוגרים שלה באמת מפוזרים בכל מקום ב"ה..
לצורך העניין
אל תשווה את הקמפיין של נחלת דוד לקמפיין של פונוביז'.
ברור שהבאז יהיה שונה.
יש מאמץ חסר מעצורים שהבאז יהיה שונה
התחושה שלי בקמפיינים הקודמים שהיה ניסיון לעשות בעדינות
פה לגמרי אין את זה
וגם פחות הוצאות
כי יש פחות אברכים
לא בטוח שבאלו שציינתי יש פחות אברכים
לי כן.
אין מה לעשות, ישיבה שרוב בוגריה נשארים ללמוד כנראה שיהיו לה יותר אברכים.
מה גם שמבחינת כמות בוגרים אין ספק שהיא עוקפת את כולם בפער..
לא יודעת לפי מה אתה משווה.
אני יודעת ממה שאני הרגשתי בקמפיינים אחרים, ולא מרגישה שהיה פה שום נסיון לא לעשות בעדינות.
בסך הכל הציבו מטרה גדולה ושאפתנית, באמת מתוך רצון להוביל מהלך רחב ואמיתי ולא להצטמצם ל4 אמותיהם. זכו לתמיכה מרוב גמור של הרבנות בארץ (כולל רבנים חרדים וכו'..) וכן כולל חברי כנסת.
לא יודעת מה איתך, אני פשוט התרגשתי ושמחתי לראות את זה.
כמובן שהם יכלו לקחת מטרה יותר קטנה כמו 8 או 9 מליון ואז הם היו מסיימים כבר אתמול בערב כנראה..
אבל הם החליטו להציב מטרה יותר גדולה ושאפתנית ועובדים בהתאם. וחושבת שמרכז גם לגמרי ראויה ומסוגלת להגיע לשם.
חבל על הצרות עין..
שתרבה תורה בישראל!
בישיבות שציינתי בהחלט נשארים ללמוד לא מעט שנים
לא דיברתי אלא מתוך הרושם האישי שלי
ושל רבים שהתבטאו בפניי וגם כאן
מכבד את הרושם שלך אבל לא מוכן לבטל את שלי בפניו
אין לי צרות עין
יש לי כעס גדול על מי שמטרידים אותי בלי סוף
יש לי כעס גדול על מי שפונה אליי כחבר ותיק ומסביר פנים
כשרגע אחרי תום הקמפיין ישכח שוב מקיומי
(עד הקמפיין הבא)
בא לי בירההנתונים הבאים:
כרם- 420
שדרות- 400
בית אל- 300
הר המור- 600
מרכז- 600
לא מבטלת חלילה... מספרת מהרושם שלי..
לפחות זה ממניעים טובים 
שיהיה להם לבריאות ויצליחו, רק יש דרך לעשות דברים.
ושירבו תורה והרבה אהבה בעמישראל!ישועה!אני לא חושבת שאפחד צר עין.. אני מדברת בכלליות כלפי השיח. אין לי שום טענות כלפיך אישית או כלפי כל אחד אחר.
ומחילה אם הובן כך מדבריי.. ממש לא הייתה הכוונה.
שמח שחזרת בך מהביטוי.
לפנות למישהו כאן בטענות אישיות. אני לא מכירה כאן אף אחד ולא מחפשת לפגוע כאן במישהו.
הטענה שלי על צרות עין הייתה כלפי השיח.. שאפשר לבחור באופן כללי במה להתמקד.. אם לשמוח בזה שיש קמפיין כזה עם כל החסרונות שבו, או להתמקד בחסרונות..
זהו זו הייתה הנקודה שלי.
אם פגעתי בך אישית, שוב אני מתנצלת. ערכתי את דבריי והשמטתי טענה שיכלה להשתמע כאילו כוונה אישית כלפיך.
אבל אני עדיין עומדת מאחורי הטענה שלי שאפשר לבחור במה להתמקד, ושכל אחד יעשה את בחירותיו שלו.
ברוכה והצלוחה!
אמנם לא תמיד יש אפשרות, אבל כשיש אפשרות - אין זכות גדולה מזו!
מה גם שזה מבטל גירוש יהודים כמו שכתוב במדרש איכה רבה:
"תני רשב"י, אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל דע שלא החזיקו בשכר סופרים ובשכר משנים
שנאמר "על מה אבדה הארץ ויאמר ה' על עזבם את תורתי".
שנתלשו בעקירות שהיו?
שואל באמת.

).
, זה אפשרי! דורש חשיבה, תכנון וס"ד). ינקתי מילדוּת (בין היתר) ערכים של אהבת תורה, של תורת חיים והכל בכבוד ובנחת תוך עשיית חסד ועזרה לזקוקים בכך. היה לנו כל מה שצריך (וגם מעבר לכך..).כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה